ON: Azért ott előtte történt más is. Eszerint a nagy hajó igen gyorsan irányt váltott (vszínűleg úgy látta, nem fér el a szélső ív alatt) és bevágott a kis hajó elé.
OK. Akkor a dilemma az, hogy megálljon-e, vagy ússzon a sodrással. Vagy megálljon, és csak a mentőcsónakokat eressze a vízbe esettek után. De az, hogy (amennyiben ez az infó igaz) 10 percig várjon a segítségkéréssel, az nem igazolható.
A "valamilyen oknál fogva" a lényeg. A híd pillérek kicsit módosítják a víz áramlását főleg akkor ha hátulról egy nagy tömeg túrja a vizet. Szerintem a Wikingnek nem szabadott volna ennyire megközelíteni a Hableányt ami valószinüleg kormányozhatatlanná vált. Nem emlékszem már, hogy a vízi Kreszben van e erre valami előírás.
Itt sok-sok stadionra kell a pénz! És kész! Meg még a környező országokban is azokra kell, és kormányunk épít is! Méghogy holmi utak meg egyebek! Itt minden más rendbe van!
A Hableány egyenesen megy párhuzamosan a Duna sodrásával szemben, lassan átúszik a Pest felőli második nyíláson, a sokkal gyorsabb Viking a 2. pillér felé tart, majd éles jobb fordulóval úszik be a második hídnyílásba, ahol még jobbrább fordul, hogy elkerülje az ütközést, de már nem sikerül. És az ütközés után talán kiköt a parton?
"They had a last supper the day of the beaching She's a dead ship sailing skeleton crew The galley is empty, the stove pots are cooling What's left of the stew?The time is approaching, the captain moves over The hangman steps in to do what he's paid for With the wind down the tide she goes proud ahead, steaming And he drives her hard into the shoreSo far from the Clyde Together we ride, we did ride"
Igen, de azok nyílt vizek, állóvizek. Ez meg folyó, ráadásul árad, hatalmas a sodrás. Ütközés után 7 másodperccel el is süllyedt a kisebb hajó. Mire az a monstrum megállt, egyáltalán mire neki állnának menteni, a másik hajó már rég elmerült, a sodrás meg messzire vitte az utasokat.
Egy svájci tulajdonú szállodahajó süllyesztette el a turistahajót! Az utóbbi elébe vágott s Margit híd lábánál már nem volt menekülőút. Hátulról belement a nagy hajó, felborította és 7 másodperc alatt elsüllyedt.
Ilyen alapon be lehetne tiltani az autópályán az éjszakai forgalmat is.
Egyébként helikoptert látott valaki, hogy reflektorokkal fentről pásztázva embereket keresett volna? Mert én ilyet nem láttam. És nem értem, hogy miért nem?
Engem mindig felháborít, amikor történik egy szerencsétlen baleset, és azonnal ki akarnak valakit végezni. Valahogy az emberek sötét lelkivilágát megnyugtatja, ha megvan A FELELŐS, akit aztán kerékbe lehet törni.
Nyilván ki kell vizsgálni a baleseteket, hogy a későbbi hasonlóakat megelőzhessük, de nem kéne mindjárt valakit/valakiket felkoncolni.
A Hableány váratlanul balra befordult a Viking elé, és így a nagy hajó elgázolta.
Asszem, ez a verzió most az értékelés során...
Az ezredes szerint a videón az látható, hogy folyásiránnyal szembe, északnak tart mindkét hajó, és amikor beérnek a Margit híd két pillérje közé, a Hableány "valamilyen oknál fogva" befordul a Viking elé, a Viking pedig megborítja a kishajót, amely hét másodperc alatt elsüllyed.
Eddig nem értettem, hogy jön ide a kosz, de már kapisgálom: Bp olvan büdös, hogy csak hajóról lehet élvezni, ezért a tolongás a Dunán, amiből persze baj van. Ne szemetelj, életet mentesz.
Mondjuk pont Olaszország városaira lehet elmondani, hogy szemetes és büdös. Nyilván nem a frekventált, turisták által látogatott központi helyek, amikre ügyelnek, ahogy nálunk is.
Rendkívül primitívnek kell lenni ahhoz, hogy valaki egy város főterét és egy másik város valamelyik kis utcájának egyik lepukkant kapualját hasonlítsa össze.
Valamint úgy ismer meg egy országot, várost, hogy megnézi a helyi nevezetességeket és jóccakát.