Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.03.24 -2 0 55599

2023 év közepére készül el.

Előzmény: trizs77 (55598)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.24 -2 0 55598

Esztergomtól azonban sem Szob, sem Rétság irányába nem vezet tovább semmilyen út, mert mindet megszakítja a Duna, következésképpen nem lehet eljutni Balassagyarmatig, Salgótarjánig, és Ózdig sem.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Szobnál már félig kész az új híd.

Talán még egy év és át is adják.

Előzmény: Hírfigyelő (55594)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.03.24 0 0 55597

Ha már a környék szóba került, ezek a hidak akkor tudnának igazán jelentős szerepet játszani, ha némelyik szobi zónázó vonat a szlovák oldalon folytatná az útját az Ipoly mentén -- hosszú távon akár Honting.

Előzmény: rm40 (55537)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.03.24 0 0 55596

Schengen után ez mennyire erős szempont? Mekkora kitérő Párkány?

Előzmény: Hírfigyelő (55594)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.03.24 0 0 55595

Való igaz. De csak 1940 és 2000 között.

Ma írdd és mondd, összesen 3 vasúti híd van a Duna fölött hazánkon belül: az Északi és Déli összekötő Budpesten és a bajai... Ercsinél gondolkoznak valamin, de ne tartsuk a lélegzetet addig, amíg eldől a sorsa.

Előzmény: Törölt nick (55593)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.24 -1 0 55594

Nos, megmondom, hogy mi alapján is néztem ki éppen az Esztergom -- Balassagyarmat irányt.

 

Ha az egész ország teljes úthálózati térképére ránézel, akkor azt láthatod, hogy az országot az országhatárokhoz közel csaknem mindenütt majdnem teljesen körbe lehet járni, a szlovák határ mellett is Szobtól Parassapusztán, Balassagyarmaton, Salgótaránon, Bátonyterenyén és Ózdon át Aggteleken és Perkupán át egészen Encsig, Encstől tovább is Sátoraljaújhelyig, majd onnan Cigánd / Tiszakanyáron át a Kisvárdáig és Vásárosnaményig, innen is tovább Csengerig a román határig, sőt még román határ mellett is teljesen végig Biharkeresztesen és Gyulán át Makóig és Szegedig, sőt onnan a déli határ mellett is végig, onnan a Dráva mellett is végig, majd az osztrák határ mellett is végig, a Duna mellett is Mosonmagyaróvártól és/vagy Győrtől kezdve egészen Esztergomig.;

 

Esztergomtól azonban sem Szob, sem Rétság irányába nem vezet tovább semmilyen út, mert mindet megszakítja a Duna, következésképpen nem lehet eljutni Balassagyarmatig, Salgótarjánig, és Ózdig sem. Illetve el lehet jutni oda is, de csak Budapesten vagy az M0-ás északi ágán át, amíg az nem volt kész, addig pedig csak az M0-ás elsőként megépült déli ágán keresztül vagy Budapesten át, amely "alternatívák" még most is 60 - 90 km-es, míg régebben 200 - 250 km-es kerülőt jelentettek a Duna északi szakaszán megépülő Váci hídhoz képest (Basaharc -- Szob, és Visegrád -- Nagymaros átkelési pontokhoz képest pedig még többet, mert ez lenne a Duna északi ágán a másik két olyan átkelési pont, ahová már igencsak elkelne egy egy korszerű vagy bármilyen, kicsit is jobb(!) Duna-híd... .. !

((Sokan érvelnek azzal, hogy minek Szobhoz vagy Visegrádhoz Duna-hidat építeni, mert ott van Esztergom és Párkány (Stúrovo), ill. Ipolyszalka (Salka) és Letkés között a Duna, ill. az Ipoly határhídja, melyen át Esztergomból el lehet jutni Parassapusztán át Balassagyarmatig is.

[!] Ez azonban csak addig működik így, amíg valamilyen lehetetlenül hülye politikai helyzet következtében meg nem romlik Magyarország és Szlovákia kölcsönös baráti jó viszonya; mert ha ez bekövetkezik, akkor az is megeshet, hogy Szlovákia azt mondja majd, hogy "Járjatok ti csak a saját útjaitokon át, de ne a mi területünkön keresztül!!!", és akkor az Esztergom -- Párkány közti és az Ipolyszalka -- Letkés közti határátkelők szabadon nyitott állapotával kapcsolatban egyből borulna minden eddigi kedvező lehetőség. [!!] Tanulság: fontos közlekedési kapcsolatokat soha nem szabad kizárólagosan a szomszéd ország jóindulatára rábízni, mivel "örökké semmi jó sem tart(hat) ki!))

Vagyis az Esztergom -- Balassagyarmat összeköttetés viszonylatában is meg kell lennie a határ menti saját hazai oldal-menti teljes körbejárhatóságának, és ebből a hazai országos igényből nem szabad engedni, többek között a magyar határvédelem hatékonyabb közlekedési lehetőségei miatt sem! (Soha nem lehet tudni hogy mikor állhat elő egy olyan helyzet, amikor a határvédelemnek szüksége lesz ennek az útvonalnak a hiánytalan meglétére. A orosz-ukrán háború is egyik napról a másikra tört ki, pedig ki gondolta volna... ??!)

 

Vagyis a lényeg, hogy jó és előnyös, ha a határ menti útvonalak minden határszakasz mellett hiánytalanul(!!!) megvannak. Ebből a szempontból pedig az Esztergom -- Balassagyarmat összeköttetés jelenleg pótolhatatlan hiányt szenved, amin változtatni kell! Ezért kell ezen három híd min. valamelyikét, de inkább mindhármat is(!!) megépíteni!

Előzmény: toto92 (55591)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55593

Dunaföldváron volt még.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (55592)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55592

Hagyd már Baját... ott szükség volt vasúti hídra, mert a bp.-i déli összekötő alatt nem volt másik vasúti híd. Aztán azon az egy kis sávon átengedték rajta a forgalmat - ha nem jött a vonat. Az meg olyan gyakran előfordult, hogy kilométeres sorakozás volt mindkét oldalon. Amikor ráuntak, akkor aggatták rá az új úttestet az ezredforduló táján, amit te is használhattál volna, de arra nem jársz, mégis lököd a sületlenségeket...

Előzmény: Hírfigyelő (55584)
toto92 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55591

Csak azért mert te pont Esztergomot meg Balassagyarmatot nézted ki a térképen, attól még korántsem biztos hogy ez az irány a leglényegesebb a híd elhelyezkedését tekintve.

Előzmény: Hírfigyelő (55590)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55590

Ezért mondom azt is, hogy a híd ideális helye a csörögi csomóponttal egy magasságban fekvő Duna-folyamkilométer-pont lenne.

Előzmény: toto92 (55588)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55589

Ezért írtam hogy csak elméleti lehetőség, és hogy magam is beláttam, hogy a komp helye a híd helyeként nem jöhet szóba!

Előzmény: toto92 (55588)
toto92 Creative Commons License 2022.03.23 0 1 55588

ha a komp váci révjét és Vác legkeletibb pontját egy magas viadukt-pillérlábakon álló, egész Vác felett átívelő viadukt kötné össze a [2]-es és az [M2]-es főutakkal, és a [2104]-es Vác -- Gödöllő kiemelt fontosságú összekötő útvonallal.

 

Húbazmeg. Ez még a Transport Tycoonban is durva lenne.

 

Előzmény: Hírfigyelő (55587)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55587

Ideje volt már hogy megtervezzenek és megépítsenek egyet ebben a Váci kistérségben.

 

Viszont a híd tervezett helyével én nem értenék egyet. Megmondom azt is, hogy miért nem.

 

A cikkből a híd helyét illetően ez derül ki:

"Jelenleg csak egyetlen hídon lehet a Szentendrei-szigetre behajtani Tahitótfalunál. Ez a helyzet változhat meg az új híd segítségével, amely összekötné a szigeten keresztül a forgalmas M2-es autóút sződligeti csomópontját a 11-es főúttal."

 

Mármost a Sződliget melletti csomópont még 2-3 km-rel délebbre van, mint az általam az (55573)-as hsz. térképén megjelölt átvezetési pont. A sződligeti csomópont már Vácnak is túlzottan délre esik, arról az esetről meg nem is beszélve, ha valaki azzal a céllal akar átmenni ezen a hídon, hogy Esztergomból akart elindulni Balassagyarmatra az Esztergom -- Visegrád -- Vác -- Rétság -- Balassagyarmat útvonalon.

 

Azért ezt az útvonalat hozom fel példának, mert a váci híd jelenlegi hiánya legjobban az Esztergom -- Balassagyarmat közúti kapcsolatot lehetetleníti el, melynek végigautózásához a jelenlegi úthálózatot használva mélyen be kell menni a túlzottan is forgalmas Budapestre (Árpád-híd), vagy legalábbis nagyon meg kell közelíteni ehhez Budapestet (az M0-ás körgyűrű északi Duna-hídja). Mindkét lehetőség Váchoz képest plusz min. 60 - 90 km-es kerülőt jelent (M0 É-i hídja: 2 × 30 = 60 km; Árpád híd: 2 × 45 = 90 km).

 

A sződligeti csp. is már 5 km-re D-re van a váci kompátkelő  helyétől, tehát ez is már 2 × 5 = 10 km kerülőt jelent ebben az esetben, míg ha az általam megjelölt csörögi csp.-tal egy magasságban lenne az átvezetés (tehát pontosan ott, ahol az az (55573)-as hsz. térképe mutatja), akkor mivel ez csak 3 km-re van D-re a komptól, ami így csak 2 × 3 = 6 km-es kerülőt jelentene. ([!] Ez sem ideális, de legalább ne csináljunk belőle -- ebből a kerülőből -- még többet!!!)

 

Igazából itt két dolgon kell elgondolkodni: melyik kapcsolat a fontosabb?? --> Az Esztergom -- Balassagyarmat közötti?, -->  Vagy pedig az Esztergom -- Gödöllő közötti kapcsolat?;. Mert Gödöllőt már az M0-ás északi hídján is el lehet érni Esztergom felől, de ha Balassagyarmatnak kellene jobban kedvezni -- és ezt kellene tenni, mert erre a legrosszabb jelenleg az útvonal-"választási" "lehetőség"(!) -- , akkor minél délebbre teszem a hidat Váctól, annál nehezebb lesz Balassagyarmatra eljutni! Vagyis ha már Vác déli pontját vagy egy ahhoz közeli pontot jelölünk ki a híd számára, akkor az már minél kevésbé essék délebbre Váctól, ha Balassagyarmatnak is kedvezni akarunk!!!

Ebből a szemszögből nézve a Váctól északra fekvő pont lenne ideális a hídnak, de akkor meg a Gödöllő felé menőknek kellene valamennyit kerülniük. (Ezért írtam én azt korábban, hogy a legideálisabb hídhely a váci komp jelenlegi helye, mert az sem északra, sem délre nem jelent semekkora kerülőt sem(!!!), és csak azért változtattam meg a véleményemet, mert írtátok hogy sok váci ember szerint ez lenne a legrosszabb megoldás, mert a szűk utcákon nem lehet a komp helyét jól megközelíteni.

Egy megoldás lenne erre, de ettől meg mindenki idegenkedne és rögtön "őrültséget" és/vagy "farkast" kiáltana: ha a komp váci révjét és Vác legkeletibb pontját egy magas viadukt-pillérlábakon álló, egész Vác felett átívelő viadukt kötné össze a [2]-es és az [M2]-es főutakkal, és a [2104]-es Vác -- Gödöllő kiemelt fontosságú összekötő útvonallal. Ill. itt is inkább csak az [M2]-es direkt bekötésére volna esély; a [2]-est ui. csak közvetetten, az [M2]-esből egy lehajtó-hurokkal visszavezetve lehetne rákötni, mert a magasan futó viadukt levezető részének enyhe, de hosszan elnyújtott lejtőszögét mindenképpen figyelembe kellene venni... !)

Előzmény: mgabor88 (55586)
mgabor88 Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55586

Minden rosszindulat nélkül: Az amúgy megvan, hogy a híd tervezésének előkészítése folyamatban van? Az Unitefnek és a Rodennek kell elkészíteni a:

  • döntéselőkészítő tanulmányt,
  • tanulmánytervet
  • és környezeti hatástanulmányt.

https://magyarepitok.hu/mi-epul/2021/10/indulhat-a-tervezes-ok-felelnek-a-vaci-uj-duna-hid-elokesziteseert

Előzmény: Hírfigyelő (55584)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55585

Jav.: Penc és Csővár közöttig  (véletlenségből kicsivel írtam a falu nevét :-))) )

Előzmény: Hírfigyelő (55584)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.23 -1 0 55584

Nem, járási székhelyet. Pest megye közigazgatásáról tudom, hogy mivel megyehatár választja el Budapesttől, így a megyeszékhelyi funkciókat Gödöllő látja el, így már csak emiatt sem említhettem Vácot megyeszékhelyekkel egyenrangúként. Járási székhelynek viszont járási székhely, és a Szob környéki rész meg a Börzsöny nyugati oldalában fekvő falvak tartoznak hozzá, Nagymarostól keletre pedig a nógrádi megyehatárig kb. Penc és csővár közöttig, onnan délre pedig Verőce, Kosd, Rád, Penc, Csörög, Vácduka, Váchartyán, Vácrátót, Sződ, Sződliget azok amik nagyjából Váchoz tartoznak. (A többi falu Gödöllőhöz meg Aszódhoz tartozik azok közül, ami ettől a járástól délre van.)

 

De nem is ez a lényeg!!! ---> Hanem az, hogyha délen Bajának lehet Duna-hídja, akkor északon Vácnak miért nem?! Rég megérdemelne egy hídátkelőhelyet, annál is inkább, mert a komp mára már csak egy múzeumba való avítt dolog, ahol a sorbanállás okozta időveszteséget fizettetik meg veled meg a többi autóssal. Akkor?: "Ki fizeti a révészt?" Az a csomó autós, aki olyan helyen lakik, ahol a híd helyett még mindig csak a régimódi komp van??! Nem igazságos dolog ám a sok sorbanállásért és a sok időveszteségért "cserében" megfizettetni az embereket!!! Haladni kell a korral, és a legapróbb kompátkelők helyére is hidak kellenek! Mohácsnak sincsen hídja, pedig ennek megléte esetén komoly átkelőhellyé fejlődhetne. Csongrádon sem rózsás a helyzet, de ott legalább eljutottak addig, hogy ott már nem komp, hanem pontonhíd van Csépa és Cserkeszőlő felé (azon az úton, amelyik Csongrádot a 44-es főúttal és a Szolnok felé menő régi 442-es főúttal köti össze (az új 442-es ui. Kunszentmártonnál ágazik ki Szolnok felé a 44-esből), amelyhez a csatlakozó elágazópont Tiszakürt és Cserkeszőlő között van, egy 2-2 km-es távolságnyira mindkét falutól. Csongrádnak is normális acélhíd vagy vasbeton híd kellene, de ott legalább a pontonhídig már eljutottak. (Ott már nem kell a "révészt fizetni"!)

 

A kompok már régesrég a múzeumokba valók lennének, a Tüskevári Matula bácsi meg a többi pákász-ladikos ember tutajával, csónakjával, kompjával, evezőivel együtt... .. :-)))!

Előzmény: 20-as vonal (55583)
20-as vonal Creative Commons License 2022.03.23 0 0 55583

1./ Vác egy járási székhely nagyságú város.

 

Megyeszékhelyt akartál írni,ugye?

Előzmény: Hírfigyelő (55582)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 55582

Nem, nem, nemcsak ezért! Ez csak egy kis érv a híd mellett.

A többi érv itt van:

1./ Vác egy járási székhely nagyságú város, akárcsak a Duna déli folyása mentén fekvő Baja, de Bajával szemben Vácnak nem jutott még egy Duna-híd sem, csak egy régi, korszerűtlen, öreg komp.;

2./ Esztergom -- Gödöllő -- [M3] közúti kapcsolat létrehozása miatt.;

3./ A Dunabogdányi bánya kőszállítása miatt.;

4./ Esztergom -- Vác -- Balassagyarmat -- Salgótarján közúti kapcsolat kiépítése miatt.,

5./ A Duna-kanyar jobb idegenforgalmi-turisztikai elérhetőségének megteremtése miatt.;

6./ Szentendre kelet felé megszűnik forgalmi árnyékban lenni.

Előzmény: mzdude (55581)
mzdude Creative Commons License 2022.03.22 0 1 55581

Egy gyors kereséssel találtam egy príma andezitbányát a kedvedért Galgagyörkön, ami 3 falura van Váctól. Szóval csak emiatt felesleges felhúzni egy Duna-hidat. :)

Előzmény: Hírfigyelő (55578)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 55580

jav.: az új út átvezetése számára, mind az új leendő váci Duna-híd helyénél, mind pedig

Előzmény: Hírfigyelő (55579)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.22 -2 0 55579

>>Vácnál a komp helyére építsenek egy hidat ---> "Csak azt ne!" [... ... ...]<<

 

Utóbb átgondolva én is erre a végkövetkeztetésre jutottam, lásd az (55573)-ban szereplő -- némileg "kissé" más nyomvonalra átszerkesztett térképet!: >> (Kinagyított térkép): https://img.index.hu/imgfrm/0/5/7/6/IMG_0017020576.jpg

 

 

>>[... ... ...] "Vagy délen a 2104-es út (Gödöllői út) torkolatánál vagy északon a 2-es és 12-es út torkolatánál épüljön új híd a Dunán."<<

 

Jobb helye lesz annak a hídnak a váci "TESCO"-tól 1 km-re délre, az "Ipress Center Central Europe Zrt." területétől 50 m-re délre annak tőszomszédságában, mert ott a két beépített terület között van egy szellősebb rész az új út átvezetése számára, mint az új leendő váci Duna-híd helyénél, mind pedig az "Ipress Center Central Europe Zrt." területétől délre is és keletre is, ahol is az új utat könnyebb lenne rácsatlakoztatni mind a 2104-es Vác -- Gödöllő útra, mind pedig a közelben húzódó M2-es autópályára. Az új út rácsatlakozó körforgalmú csomópontját a 2104 -- [M2] csp.-tól 300 m-re nyugatra helyezném el. <--(Lásd: a térképen is!) Az új út összes csomópontja körforgalmú csatlakozású csomópont lenne, mindenütt egységesen. Az új út mindenhol 2×1 sávos másodrendű főútvonal-minőségű kellene, hogy legyen!

Előzmény: trizs77 (55576)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 55578

Ezt nem tudtam, mert a bányák rejtelmeiben nem vagyok benne, mármint hogy melyik milyen követ fejt ki. Viszont az andezit és a bazalt az a két kőzet, amelyet ledarálva belekevernek a minőségi útépítési aszfaltba, így ha nem a DCM-be, akkor az egyik Vác-környéki aszfaltkeverő üzembe történő kőszállítást jelentősen megkönnyítené ez az út. Ott fut az M2-es és a régi 2-es, ezeket a fontosabb utakat időről időre karban kell tartani aszfaltozással (javításokkal), és ahhoz az andezit az egyik amely jó kőféleség, ehhez az autópályák környékén aszfaltkeverő telepek vannak, nekik tehát jól jönne az ottani kőszállítás megkönnyítéséhez az új híd.

 

Vagyis mindenképpen meglenne a híd haszna.

 

Egyebek mellett pedig forgalmi szempontokat is nézve megkönnyítené helyközi távon az Esztergom -- Vác, távolsági szinten pedig az Esztergom -- Vác -- Gödöllő -- [M3] -- [32] -- Szolnok kapcsolatot. És ez a távolsági kapcsolat nem a Budapest-környéki utakat terhelné le. (A 32-es nemrég gyenge állapotáról tudok, de remélem azóta vagy megjavították, vagy pedig már fel is került a javítólistára.)

 

Előzmény: mgabor88 (55575)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 55577
trizs77 Creative Commons License 2022.03.22 0 2 55576

Vácnál a komp helyére építsenek egy hidat

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Csak azt ne !

 

Vagy délen a 2104-es út (Gödöllői út) torkolatánál vagy északon a 2-es és 12-es út torkolatánál épüljön új híd a Dunán.

mgabor88 Creative Commons License 2022.03.22 0 3 55575

Dunabogdányban andezit van, abból nem lehet cementet csinálni. Az az üledékes (mészkő, dolomit, stb...) készül.

Előzmény: Hírfigyelő (55573)
toto92 Creative Commons License 2022.03.22 0 4 55574

Mert akkor a DCM nemcsak a Naszály felől tudná fogadni a követ -- (ahonnan vagy a 2-es úton Szendehely, vagy pedig a Kissejce és Öreggombás felől jövő kis utakon hordák a követ, nem tudom hogy melyik a kettő közül, de sokkal inkább a 2-esre és Szendehelyre tippelnék

 

a DCM-be egy futószalagon érkezik a kő az M2 túloldalán lévő bányából, nulla darab 2-es utat vagy Kissejcét/Öreggombást érintő teherautó felhasználásával.

Előzmény: Hírfigyelő (55573)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.22 -1 0 55573

"Az miért jó? A DCM felett ott a bánya, csak lecsúsztatják a követ egy csúszdán, minek fuvarozzanak?"

 

Mert akkor a DCM nemcsak a Naszály felől tudná fogadni a követ -- (ahonnan vagy a 2-es úton Szendehely, vagy pedig a Kissejce és Öreggombás felől jövő kis utakon hordák a követ, nem tudom hogy melyik a kettő közül, de sokkal inkább a 2-esre és Szendehelyre tippelnék) -- , hanem immár Dunabogdány felől is -- a leendő új Nagy-Duna-hídon át.

 

 

"Az megvan, hogy a komp Vác belvárosában van, és mindenféle kvázi másfél sávos kis városi utakon lehet megközelíteni?"

 

Nem igaz, hogy nem tudják megoldani Vácott, hogy a komp/híd váci oldala a belváros kikerülésével is jól megközelíthető legyen. Mindenre van jó megoldás, csak akarni kell!


Akkor ez esetben a Váci rév helye felejtős, és helyette a hidat Váctól kissé délre kellene megépíteni, és oda hozzávezetni a Tahitótfalu felől és a Budakalász felől jövő tervezett régi, és új utakat!: >>

 

 

Előzmény: mzdude (55572)
mzdude Creative Commons License 2022.03.21 0 3 55572

Vácnál a komp helyére építsenek egy hidat

 

Az megvan, hogy a komp Vác belvárosában van, és mindenféle kvázi másfél sávos kis városi utakon lehet megközelíteni?

 

Így a váci híd lehetőséget adna Dunabogdánynak, hogy Vácra a DCM-be a leendő új hídon át szállíthassa az általa kitermelt követ

 

Az miért jó? A DCM felett ott a bánya, csak lecsúsztatják a követ egy csúszdán, minek fuvarozzanak?

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55571)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.21 -1 0 55571

Továbbgondolva Dunabogdány helyzetét, a kőfejtője miatt a kedvező fekvésének kapóra jönne a terv azon része, hogy Vácnál a komp helyére építsenek egy hidat, amely a Vác -- Tahitótfalu forgalmat szolgálná ki a Tahitótfalunál lévő meglévő híddal együtt, amely fel lenne újítva és korszerűsítve lenne az általa kiszolgált Vác -- Tahitótfalu úttal együtt, és mindkét híd és az út is egy 2×1 sávos 12 méter széles másodrendű főútvonalnak megfelelő színvonalon lenne megépítve, ill. átépítve (= felújítva).

 

Így a váci híd lehetőséget adna Dunabogdánynak, hogy Vácra a DCM-be a leendő új hídon át szállíthassa az általa kitermelt követ, a Dunabogdány -- Tahitótfalu -- Tahi -- Vác nyomvonalon keresztül, és itt ismét lásd a térképet, melyen az látszik, hogy a szigeten fekvő Tahinak is megépülne az elkerülője észak felől, így a forgalom a helyiek nyugalmát nem zavarná. Tahitól északkeletre lenne az a pont, ahol az új út elágazna Vác, ill. Szigetmonostort a falu és a Kis-Duna között elkerülve az új déli Kis-Duna-hídon* át (*a Kis-Duna Szentendre és Budakalász közti szakaszán épülne meg ez az új déli Kis-Duna-híd) Budakalász irányába.

 

De csak ez a rövid Tahitótfalu -- Vác szakasz lenne kivétel a tehergépkocsi-forgalom tilalma alól, a Tahi -- Budakalász útszakasz ami a sziget hosszán menne végig, ott már életbe lépne a teherforgalom teljes(!) kitiltása. Aki pedig Dunabogdányból Budapestre vinne követ, annak a Dunabogdány -- Tahitótfalu -- Tahi -- Vác -- [2A] -- [M0] -- [M3] -- Budapest útvonalat kellene 3,5 t feletti teherszállítás céljából engedélyezni.

Így már okés lenne?

Előzmény: Hírfigyelő (55570)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.03.21 -1 0 55570

Akkor a netpincéres futárok kedvéért enyhítsük a tiltást a csak 3,5 tonnától nehezebb tehergépkocsikra. A netpincéresek furgonnal járnak, az pedig a 3,5 t alatti kategóriába ("C") vagy akár a kistehergépkocsi kategóriába ("B") bőven belefér.

 

A dunabogdányi kőbánya az más eset, oda a "régi szép idők" mintájára kiépíttetnék egy bányavasutat az egyik nagyobb környékbeli betonüzem és kőfeldolgozó üzem irányába.

Előzmény: toto92 (55568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!