Nem azért, hogy a nyomtatott lapokat védjem, de ha már ilyen van a buszon, akkor ez egy igen minőségi példány. A színei igazodnak a Volán arculatához, és kellően nagy a betűméret is. (Még ezen a kis képen is olvasható.)
Egyébként, ha ez szóba került, pont a Zalánál nem értem a legyártott táblák elvét. Miért jó az, hogy az induló állomás (ahová forda szerint visszatér, éppen ezért gyakran kétszer szerepel a táblán) normál, olvasható betűkkel van nyomva, az úticél és az útirány pedig olyan apró betűvel, színes háttérre írva, hogy szabad szemmel is alig látni, képen pedig kifejezetten olvashatatlan. Így például a fővárosi járatokon is messziről látom, hogy Zalaegerszegről indul, illetve oda tér vissza, de csak közelről betűzve látom, hogy mondjuk Sármelléken át Budapestre megy. Ha naggyal lenne szedve a két végállomás, és apróval az útirány, még az is jobb lenne, ahogy egyébként egy-egy helyközi járaton látom is. Azt már az utas úgyis tudja, hogy Pest felé megy a járat, vagy onnan jön.
hát a pihenőben tényleg nem jellemző. Kivéve ha ottmarad a busznál a sofőr,de előfordulhat esetenként olyan is,hogy valamiért érthető módon inkább nem állítja le,minthogy ne tudja utána elindítani.
Első körben a JOP-t kellene a délutáni járaton, az IAB-t, vagy az LTY-t pedig a reggelin indítani.Csaksajnosakocsikiadástáltalábanasofőrökhözigazítják,ésnemazutasokhoz.
De ha már az utaslemaradásnál tartunk: Vajon a 19 órás Kanizsára felfért mindenki a budai megállókban? A Ligetből indulva kb. 10 szabad hely lehetett rajta. Nyilván az ünnepi időszakban nem kell rá hosszú busz, és nyilván Kanizsán sincs elég hosszú kocsi, arról meg már nem is beszélve, hogy nyilván Kanizsa felé sem olyan a menetrend, amely lehetővé teszi a nagy kapacitású eszközök maximális kihasználhatóságát.
Bocs, hogy Neked címeztem, de szánalmasnak tartom ezt a hozzáállást ilyen volumenű utasforgalommal és bevétellel bíró vonalakon.
"Szerintem legyen inkább kicsit fapadosabb kocsi, mint utaslemaradás (kiváltképp az utolsó járaton). Ide pedig gyakran kevés a rövid busz szombaton."
Ezzel egyetértek, de van Lentiben távolsági kivitelű hosszú kocsi, ami szombaton akár kettőt is tudna fordulni. Arról meg már nem is beszélve, hogy Zalaegerszegen is van távolsági kivitelű hosszú kocsi.
1. A Vonal jellege meg a normális távolsági kivitelű kocsit indokolja. A többire magad is megadtad a választ.
2. Kérdés mit értünk normál táblák alatt. Nem gondolom, hogy az elhelyezés miatt kell papírfecnire nyomtatott "táblát" használni a XXI. században. Továbbá azt sem gondolom, hogy a vonal nem termel annyi hasznot a Zalának, hogy valamennyi kocsira megfelelő információval ellátott, egyértelmű jelentésű és igényes táblákat készítsen. A jelenleg használt táblák többsége a szánalmas kategóriába tartózik. (Kiváltképp a Zalaegerszeg-Budapest-Zalaegerszeg felíratúak.)
1. Az utasszám indokolta a hosszúbuszt (bár a JOP is elég lett volna).
2. A normál Zalás táblákat szerintem ezekbe a buszokba nem lehet a szélvédő mögé kirakni. Például JWC-940-ben is kisebb méretű tábla van, KKA-ba csak oldalra rakják ki, stb... ez meg normálisan ugye a ZVR-101 járata.
3. Tényleg, mi van a ZVR-101-gyel? Májusról volt szó, hogy elkészül a felújítása, de még mindig nem láttam.
4. Legalább ki tudtam próbálni egy új Zalás kocsit a budapesti vonalon, amire lassan 1 éve nem volt példa. :)
Értelek én, csak fél órával indulás előtt beáll, és hár folyamatosan a motor. De ami érdekes, hogy más volánbuszoknál nem csinálnak ilyet. Ezért tartom kicsit pazarlásnak. De így érthető
Ha a gépkocsivezető= fosőr ,akkor mit őriz.....??:)
Amúgy meg nemtudom miért baj ha valaki járatja a motort álló helyben is?
Szerintetek a légkondit mi hajtja? Frédibéni?:) Ha ilyen melegben leállítja valaki a motort utasokkal a fedélzeten,akkor perceken belül felmegy a hőmérséklet,aztán kapkodnak levegő után.
Egy hátsó sárvédő elveszhetett a GSA-423-ról ott láttam bennt a telepen. Tegnapi nap a helyijáratos autó JRX-298 és LNN-697 volt Keszthelyen ezért volt szabad az IOX-605 és gondolom ezért ment Bükre. GSA-423-ról tud valaki valami pontosat? :D
Üdv. Az IAB-864 milyen típúsú Setra? Van még ilyen busz a cégnél? Másik kérdés: elég ramaty állapotban van az IAB-864, vagy a sofőr olyan csak, hogy mikor beáll a megállóba fél óráig jár a motor, és pihenőben sem állítja le a sofőr. Ennyire ramaty állapotban lenne?