Az Opelek műszerfala itt készült Vácon, de azt is elvitték innét mikor a PSA megvette az Opelt, és valahol franciaországban egy gyárban gyártják ezek után azt a többmillió műszerfalat amik a ma már Stellantis néven futó konszern autóihoz kell.
Stellantis csoport:
Peugeot (alapítva: 1810, PSA-csoport alapító márka)
Citroёn (alapítva: 1919, 1976 óta a PSA-csoport tagja)
DS Automobiles (alapítva: 2009, 2014 óta önálló almárkája a Citroёnnek)
Opel (alapítva: 1862, GM tulajdonában volt 1929-2017, 2017 óta tartozik a PSA-csoporthoz)
Vauxhall (alapítva: 1867, 1927-2017 volt a GM tulajdona, 2017 óta tartozik a PSA-csoporthoz)
FCA (2014-ben alakult)
Fiat (alapítva: 1899, FCA Fiat Chrysler Automobiles alapító márka)
Abarth (alapítva: 1949, 1971 óta a Fiat tulajdona)
Alfa Romeo (alapítva: 1910, 1986-ban került a Fiat-hoz)
Lancia (alapítva: 1906, 1969-ben került a Fiat-csoporthoz)
Maserati (alapítva: 1914, 1993 óta a Fiat-hoz tartozik)
Ferrari (alapítva: 1939, 2016 óta nem tagja a Fiat-nak, hanem önálló márkának tekinthető)
Chrysler (alapítva: 1925, 2014-ben olvadt bele a Fiat-ba)
Dodge (alapítva: 1900, 1928-ban került a Chryslerhez, majd 2014-ben az FCA-csoporthoz)
Jeep (alapítva: 1943, 1987-óta a Chrysler tulajdona)
RAM (2010-ben különült el a Dodge-től, azóta önálló márka)
SRT (2004 óta készítenek nagy teljesítményű utcai sportautókat a Chrysler érdekeltségébe tartozó márkák számára)
Az európai autók részegységeinek alig 2-3 %- a származik kínából, a többi itt készül európában.
Ja...
Súlyra.
Gyakorlatilag az elektronika...
Ez a gond, hogy rosszul alkalmazzátok a matekot...
Nem azért gyártja Kína ezeket a fontos alkatrészeket, mert "Európa is tudná"... Hanem mert Európa nem tudja hatékonyan gyártani.
Persze... A Citroen, az Opel meg a Fiat ki tudná fejleszteni a gyártósorokat az elektronika gyártására, de ha beleépítik az árát meg a munkabéreket az autók árába, akkor még kevésbé lesz elérhető az európai polgár számára, ami már most szopóágon van az energia meg az élemiszerárak emelkedése miatt.
Az európai autók részegységeinek alig 2-3 %- a származik kínából, a többi itt készül európában.
Annyira, hogy a Dacia Logannál komoly vizsgálat volt, hogy eléri-e benne az EU-s alkatérszek aránya az 50%-ot. Mert majdnem 60% volt a kínai, marokkói és koreai rész.
Utána Romániába kellett gyorsan telepíteni a műszerfal és a kábelgyártást.....
Nem érted mit jelent a részegység... Nem alapanyagról írtam, autót (vagy háztartási gépet, stb) az EU-ban csak összeszerelik, a komponensek többsége ázsiai. Van még pár európai beszállító is, de többségét kiszervezték.
Ellentétben a csuti lótolvajjal, aki jutalmazná a rusznya agresszort." neked az a szerencséd ,hogy nem a "Mi hazánk " van hatalmon mert akkor addig nem szavazhatnál amig el nem végezted a 8 általánost!
Pár évvel ezelőtti nyugati alapkoncepció már a tulajdonmentes társadalom volt (you will own nothing), WEF találta ki és nagyon jó lett volna a globális vállatoknak, mert mindent kölcsönözhetővé tettek volna. Számukra sokkal nagyobb kontrollal a társadalom fölött.
Most már nem tudni lesz-e belőle vmi, de általában nem szokták feladni az ilyen terveket.
Nem biztos hogy alap az hogy az átlagpolgárnak új autót kell vennie.
Azért demokráciában illik megkérdezni, az átlagpolgárt, hogy mi az alap.
Kommunizmusban nem szokták megkérdezni.
Oszt ha az az ára hogy lejöjjünk az olcsó orosz energiáról meg az olcsó kínai árukról, hogy bevezessük a kommunizmust, lehet hogy sok ember nem értene egyet...
Európai termékek is tele vannak ázsiai, többnyire kínai részegységekkel. Német és francia autók is tele vannak ilyenekkel. Kína lekapcsolása nemcsak az árak rendkívüli emelkedését jelentené, de jelentős áruhiányt is. Autóknál pl. a márka specifikus részegység vezérlő elektronikákat szinte kizárólag kínaiakkal gyártatják (minden egyedi, hogy jó drága legyen), Európa évekig gyártani se tudná. Vagy a napelemek 90%-a szintén kínai, ez se menne már az EU-ban, mert nincs hozzá ritkaföldfém.
Ugyanúgy 10-15-20 %-os ÁLLAMI támogatással lehet venni Magyarországon ELEKTROMOS kocsit, mint 2023. december 13-a előtt Németországban.
Miközben a német recesszió miatt nadrágszíjhúzás van Németországban ( a pénz az AMERIKAI globalisták zsebébe kell Ukrajnán keresztül) , egy tollvonással megvonták az elektromos autók támogatását ( közel 4000 €, átlagár 37 ezer €) , ott maradt a nyakukon 100 ezer elektromos kocsi, amit már nem lehet eladni.
Magyarországon:
a tisztán elektromos autók eladásai 23,4 százalékkal emelkedtek, míg a plug-in hibrideknél 13,7 százalékos bővülés volt tapasztalható.
A zöld rendszámok kiadása is folyamatosan növekszik, 2023 november végéig összesen 84 454 darabot állítottak ki a hatóságok.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint 2024-ben akár 100 ezer új személyautó találhat majd gazdára Magyarországon. Ezen belül az elektromos autók eladásainak száma várhatóan eléri a körülbelül 7,5 ezer darabot.