Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352903

oke, vanak vevök minden badarságra. KGB vagy kina stb

 

de anyi biztos, hogy tényleg volt áramszünet a Manhattan déli részén kb 4.5 ora hosszáig ami még hagyán, viszont Jennifer Lopez fellépését nagyon megzavarta a Madison S G kb tizezer várakozo elött

 

a KGB jol ki baxot velük hehe

 

Előzmény: GPS (352889)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352902

IGEN.

Felthetően az, hogy a világ nagyjából olyan legyen holnap is mint ma (és akkor benzin helyet villannyal lesz, de ugyanolyan), ezért is basztatják mindig a személyautózást

 

A személyautózás látszik, az erőművi energetika (meg bármilyen infrastruktúra) üzeme meg nem látszik - az átlagember számára.

 

Talán naív techno-optimizmus.

(Furcsaság, hogy Pomber is beleesik, de hát nem lehetetlen. Más furcsaságok is vannak, én pl. szeretem a dinnyét kenyérrel, meg a tejet-kolbászt savanyú uborkával. Mások tudják mozgatni a füleiket.)

Előzmény: zöldkomcsi: (352855)
orgonatündér Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352901

Önismétlés

 

Amit írsz a használati százalékokról-ezrelékekről (rendszeres terepjárók, utazó üzletkötők), az igaz

 

Azonban: hozzá kell tenni, hogy az átlagember az egy szem kocsiját nem az átlagos használatra veszi, hanem nála előforduló "várható szélsőségre". Rendelkezésre állást vesz.

 

Kifejtve, illusztrálva

 

Tehát arra, hogy tudja teljesíteni:

az évi 2-szer előforduló rokonlátogarás-nyaralás-telelést, kisebb áttelepülést (300-500 km kör, és  fél köbméter teher)

A havonta egyszer előforduló: letudtam a napi rutint (50-200km), és este 11.45-kor szól a család ifjú sarja, hogy lekéste az utolsó buszt, érte kéne menni, de gyorsan (+a szerelméért meg 3 nagy táska), vagy háztartási baleset/szívroham/akármi, be kéne száguldani az orvosi ügyeletre. (Rosszul járna, ha az otthoni lassútöltőn levő akkus vilanyos kocsija ott állna 11%-on).

Tehát vagy tele van az üzemanyagtank, vagy éjjel-nappal  bárhol meg tudja tölteni 15 percen belül

(tehát ma ugye van az éjjelnappali benzinkút, vagy ha ez nincs (vagy az előtt), akkor este kb. tele-3/4 tankkal raktad le a kocsit)

 

Röviden: A családos (tehát 3-4-6 emberért felelő) embernek kell egy kombi vagy 5 ajtós kocsi, amivel szükség esetén -20 és +45 fokban is megtesz 500 km-t, azonnal.

Ha nem nagyvárosi, akkor még szempont, hogy egy kicsit magasabb építésű is legyen (tehát nem mondjuk VW Golf V.-VII. és kis Citroen, hanem pl. 3-as Peugeot)

 

Nyilván arra nem, hogy üzemszerűen átgázoljon a patakon.

Arra sem, hogy zongorát szállítson, költözködjön vagy épp 10 embert.

Ezekre az átlagember is bérelni fog (tehertaxit, Unimog-ot, vagy a falusi traktort a traktorossal)

 

 

Szemléltető példa

Itt jegyzem meg, hogy amikor rendszeresen terepjáróztam, akkor a kilométereim 1%-ára kellett a terepjáró, és annak is nagyobb részét egy magasabb építésű mű-terepjáró teljesíteni tudta volna (elfogadható földút).

Átlagosan évente egyszer kellett patakon átgázolnom.

Mégis kimondható, hogy kellett, kitermelte az árát. (Nem érte volna meg az utolsó kilométeren rendszeresen hátizsákba rakni azt kb. 20 kiló alapfölszerelést, ami kell. Aztán persze forogni a kocsi és a végállomás között hátizsákkal, mert valami csak kiderül, hogy kell még.)

 

Röviden: nekem is a várható szélsőségre kellett méretezni, tehát nem a szélsőség szélsőségére!

 

Előzmény: Pomber Béla (352847)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352900

  A töltőáramkörön is keletkezik veszteség és az akkumulátoron is. Nem véletlenül állnak le ill. veszik lejjebb a teljesítményt a gyorstöltők ill. a Teslák egy idő után ha extrém nagy áramok folynak az akkumulátorban. 

Kedvedért kiszámítottam a 18650-est. Ha 20 A-el töltöd vagy kisütöd 20 A-nál 8w a veszteség 1 cellán. 20 mOhm egy cella ellenállása. 10A-nél már csak 2W a veszteség a cellán. 1 A-nél pedig 0.02W  És akkor csak a celláról beszéltünk a töltőáramkörről nem. 

 

De lehet rosszul számoltam valamit.

Előzmény: szilvatövis (352892)
_cipo_ Creative Commons License 2019.07.14 -2 0 352899

Korábban a sztahanovisták képesek voltak a normát 500%-ra is teljesíteni.

Előzmény: mica-r (352898)
mica-r Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352898

Akkor nem követted a kérdést az elejétől. 

Egy hosszútávú teszt (rekord?) eredményéről szólt a diskurzus. Ott nem aludt senki.

Előzmény: Auralianus (352882)
_Berci Creative Commons License 2019.07.14 -7 0 352897

 

Egy Magyarorszag meretü energiarendszert nehany cel megsemmisitesevel teljesen le lehetne allitani (az mondjuk egy B-2-vel egy kör lenne az orszag felett).

 

Ebböl is latszik, hogy biztonsagi szempontok szerint sincs ertelme a centralis strukturahoz ragaszkodni. Ha egy orszag energiaellato rendszeret nehany tiz, vagy nehanyszaz ponton kikapcsolasaval meg lehet benitani (az nem lenyeges, hogy közvetlenül katonai eszközökkel, vagy cyber-hadviselessel), akkor az a rendszer az idö folyaman egyre erzekenyebb lesz, hiszen a hackerek pont arra koncentralnak ... a rendszer egyre bonyolodik, a "rések" egyre atlathatatlanabbak lesznek.

 

Ha viszont az energiarendszer ellatasaert több szazezer termelö a felelös, jellemzöen a termelök a közvetlen környezetükert felelösek, akkor a hackerek torkan akad a mouse zsinorja is ...

 

Előzmény: GPS (352895)
_cipo_ Creative Commons License 2019.07.14 -2 1 352896

Ugyanazt mondod magad is. :)

 

A gyorstöltésnél hatalmas energiaveszteségek keletkeznek.

Olyanok, amelyek kizárólag ennek függvényeként jelentkeznek.

 

Ezek az arányok képesek értelmetlenné tenni magát az elektromos autózást.

Előzmény: szilvatövis (352892)
GPS Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352895

 

Túlbecsülöd orosz barátaitokat ;)

 

Nem én találtam ki - én csak viccet csináltam belőle.

 

Pár hónapja mindenhol az volt olvasható, hogy a kisebb-nagyobb hatalmak nem csak rakétákat hegyeznek egymás ellen - hanem (kölcsönösen) komoly erőfeszítéseket tesznek a "potenciális ellenség" energetikájának a megbénítására.

 

Már kitalálták, hogy az észak USA/Kanada hálózat hemzseg a résektől és a jelenlegi állapotában játszi könnyedséggel lebénítható kívűlről.... meg azt is, hogy Kreml külön az energetikára szakosodott hekker-brigádot tart fent, mint egy afféle alternatív fegyvernemet.

 

A Stux vírus óta minden oldalon meglódult a fantázia - miért pont ezt a lehetőséget hagynák ki.

 

Az igaz, hogy a ruszkik helyett választhattam volna random módon még pár ország között - akiknek a mániájuk a pusztítás (főleg az USA-ban).

.

Előzmény: Auralianus (352891)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352894

Szeretik a vészharangot kongatni

 ha lassan 1,5 milliárd benzindizeles van a világon és még növekszik, EV meg egy millio ami szinen növexik, de messze attol, hogy ne birná el a infrastruktura. az EV bazi drága beláthato idönbellül nemlesz népauto, a benzinbe gondolkodás sem mulik el márol holnapra.

úgyhogy nyugi

Előzmény: FRANKYE (352887)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352893

Az oroszokról jut eszembe. A sajnálatos atomtengeralattjáró baleset kapcsán kiderült, hogy szép csendben elkezdték a lítium ion akkuk tömegtermelésétét és egyelőre elektromos buszokkal az elektromobilizációba is belekóstolnak:

 

http://rusautonews.com/2018/09/04/first-electric-buses-have-started-operating-in-moscow-in-regular-transport/

szilvatövis Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352892

Az megvan hogy a töltési teljesítménnyel négyzetesen növekszik a veszteség?

Ez semmit nem mond. Számszerűen (wattban) mekkora a veszteség például egy 4 Ah-s 1860-es cellán 0.1C és 2C gyorstöltésnél? Csak ez számít, a tényleges töltési hatékonyság.

Előzmény: FRANKYE (352887)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352891

Túlbecsülöd orosz barátaitokat ;)

Előzmény: GPS (352889)
_cipo_ Creative Commons License 2019.07.14 -2 0 352890

Mi közük ehhez az oroszoknak?

 

Megvan.

A libsi rájuk tud köpni egyet, ami azért nem utolsó szempont.

 

Előzmény: GPS (352889)
GPS Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352889

 

Csak semmi pánik!

Pusztán csak az orosz barátaink tesztelték (kicsiben) az új szoftverüket.

 

Akkora áramszünet volt New Yorkban, hogy a metró is leállt

.

,m,1710 Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352888

"China’s biggest oil and gas producer PetroChina—the first company in the world to reach a US$1-trillion valuation more than ten years ago—is now so cheap that it is worth less than the value of its oil and gas reserves."

 

hogy a vállalat kevessebet ÉR mind a készlet amit elad, Bloomberg is néha bulváros. csak enyi

 

a Petrol Ch egy állami vállalat és ami felülröl irányitott az nem flexibel

Előzmény: szilvatövis (352886)
FRANKYE Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352887

Az megvan hogy a töltési teljesítménnyel négyzetesen növekszik a veszteség? Addig OK míg pár autó demózik milyen gyorsan lehet tölteni de ha VALÓBAN elterjednek az EV-k akkor már tétel lesz az a veszteség ami a gyorstöltésből adódik. 

Előzmény: _Berci (352879)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.14 0 1 352886

Van olajvállalat már ami kevesebbet ér, mint az olaja.... azért ez is jelez valamit.

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/The-Worlds-First-Trillion-Dollar-Oil-Company-Has-A-Big-Problem.html

szilvatövis Creative Commons License 2019.07.14 0 1 352885

A hír igaz, csak Pöstön, hanem Ámerikában és nem a villanyt adóztatják szénné, hanem a benzint.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/These-12-US-States-Just-Hiked-Gasoline-Taxes.html

Előzmény: szilvatövis (352884)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352884

Elhiszem... ha Te is elhiszed, hogy levágják a ződkomcsik harmadik lábát.

Előzmény: zöldkomcsi: (352877)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352883

igen, a cipőfűzőszorítópöcök Kínából szállítva viszi a prímet, nincs vita...

... az autó viszont nem csak autóból áll... hanem benzinkútból olajkutastól, parkolóházastól, tartályautóstól...

 

... ami cipőfűzőszorítópöcök szállítgatás nélkül is képes az egyensúlytalanság fenntartására. Ezért nem vagy,

hanem ÉS

Előzmény: mica-r (352881)
Auralianus Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352882

pl abban, hogy nem autóztam el a benzinkútra, meg vissza, hanem végigaludtam a töltés idejét

Előzmény: mica-r (352840)
mica-r Creative Commons License 2019.07.14 0 0 352881

"Az autózás NEM alanyi jog. Az egészséghez, a tiszta levegőhöz, élhető környezethez való jog viszont az. Ezt szartátok le ti évtizedeken át. Ennek lett most vége."  

Az 1 dolláros passtartó kínából rendelve viszont az? Nyugi, nem az autó miatt dölöngél össze a rendszer. Az csak egy kis falat.

Előzmény: Crack_i (352844)
,m,1710 Creative Commons License 2019.07.13 0 0 352880

Kezd beindulni a használt EV piac, hamarossan párév múlva kialakul egy stabil piac, ami a akupakott illeti az edig tapasztalatok szerint minden várakozást felulmul, ez fogja meghatrozni a piacot

 

 450. 500km mamár nem probléma, a supercharge meg gyorsan tölt ha szükség van rá

 párévmulva tóbbet tudunk a ev jövöjéröl, de jolnéz ki a halyzet

itt most a "EV" országokrol beszélünk. és ezek is bövülni fognak, ha...…….hm, az EV  egy egyszerü teknologian szinte nincsmit szerválni nemsok "szaki" kell hozá. a közlekedési komfort a "forradalmi" 

De a "klima változás"hoz meg a co2 nem lesz hatással talát ittot kicsit jobb levegö lesz mivel nem pufog

a bolygo megmentök máshol probálkozanak

 

 

 

_Berci Creative Commons License 2019.07.13 -9 0 352879

Mi van Makik? Nem ercsük a lenyeget? :-)

Előzmény: _Berci (352856)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.13 0 1 352878

A kamionos vállalat vezetése logikusan vagy 30 évvel előbb lehet önvezető mint a kamionjaik.

Amit ír, az árajánlatok meg egyebek kiadását is elintézheti a teló is.

Előzmény: Taurus Obscurus (352875)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.13 0 0 352877

Nyugi! Biztosra veheted, hogy engedély köteles lesz az otthon töltés is. A nyilvános most se úgy megy, hogy na csináljunk egy konnektort valahová, engedélyeztetni kell.

Előzmény: szilvatövis (352876)
szilvatövis Creative Commons License 2019.07.13 0 0 352876

Hamarosan minden zöldkomcsinak levágják a harmadik lábát. Most olvastam valahol.

Előzmény: zöldkomcsi: (352871)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.07.13 0 1 352875

Nem letezik jelenleg onvezeto auto, tehat nem rakjak semmibe.

 

Level 2-es szintu vezetesi segedlet pedig minden komolyabb gyartonal van, igen ICE-ben is..

 

Az pedgi meg odebb van amikor te netezhetsz menet kozben. Es ha lesz ilyen rendszer, az is benne lesz az ICE-ben.

Előzmény: Pomber Béla (352872)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.07.13 0 0 352874

Repülőgépbe is rakják. érdekes, kötött pályásba milyen ritkán

Előzmény: Pomber Béla (352872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!