a balinkai/nagycenki andrás a könyve szerint 1923-ban készült, de balinkán a nyilvántartási lapján 1924-es gyártásúként szerepelt. kazánszáma 4756. 1969-ben a landlerban teljesen új kazánt kapott, 4757-es számmal. érdekesség, hogy ezzel a kazánszámmal korábban egy gánti 85-ös sz.számú gép futott.
Hogyan hívják, ill. hívták a gőzmozdonynak a két első lámpáját az ütköző fölött?
Elöl, a gőzmozdony füstszekrényajtaján elhelyezett lámpát homloklámpának hívták. A kérdésem az, hogy van-e valamilyen külön neve a másik két lámpának, amik az ütközők fölött kaptak helyet, vagyis ezeknek:
A másik kérdésem meg az lenne, hogy a vasúti forgalmista milyen módon ad megállj jelzést a vonatnak? Lehet a menesztőtárcsával valamilyen módom megállj jelzést is adni? Ha igen, miként? Továbbá éjjel milyen fényjelzéssel tud/tudott megállj jelzést leadni?
Elsősorban az érdekelne, hogy ez miként volt régebben, még a gőzmozdonyok aranykorában.
Alapvetően szerintem másokat is érdekelheti, de ha nem akarod publikálni, akkor valami privát üzentben elküldöm az e-mail címem. (Már ha van itt olyan)
Igazából papírmodellt akarok csinálni, amely egyben titkos italraktár is :)
Szóval, ha lehetséges, akkor mindegyikről szeretnék képet kapni. Nem muszáj scannelni, elég lesz a fotó is. Elsőnek úgyse fogok tudni méretarányos modellt készíteni.
Érdeklődni szeretnék, hogy van valakinek valamilyen ábrája, műszaki rajza a 303-as gőzmozdonyról áramvonalas burkolattal? Régi, elavult linkeket találtam csak.
Ha minden igaz, akkor az 1988-as Vasúthistória Évkönyvben található róla kép a 140-160. oldal között.