A hidropneumatikusnál a "szivattyú"részt levegővel működteti, annyi hogy nem kell kézzel pumpàlnod közben.
20T álló kivitel, hidraulikus kb mindenre elég, ami személyautón előfordulhat.
Van a cégnél komoly cucc, 75T hordozható, merev hidakból a függőcsapszeget nyomkodják ki vele buszon/teherautón, asszem 25 tonna volt a legnagyobb erő ami kellett.
Álló kivitel azért kellhet, ha hosszabb alkatrészt kell kitolni valahonnan, pl peugeot lengőkarba a torziós rugó tud beleállni szépen, és az egy asztali prés alá nem fér be.
talán a Yato egy fokkal kevésbé kínai, a többi ugyanaz a szar más csomagolásban.
a kétlépcsős váltó emelőm (Lincos) újkorától lassan visszaenged bárhogy elzárom, a Big Red krokodil pedig egy örökkévalóság míg leereszt alaphelyzetbe...
Értem, köszi. Ha valóban így van, akkor elengedem a hidropneumatikusat, marad a "csak" hidraulikus. Egyébként azt jól sejtem ugye, hogy ezek kb ugyanazt a közepes kínai minőséget adják?: Lincos, Yato, Baug, Gebo, Geko, Big RED?...
Bár a Big RED talán kivétel, az lehet egy fokkal komolyabb szerkezet, már ha jól rémlik a márkanévhez kötött minőségi kép. Egyébként klasszikus műhely feladatai lennének (csapágyak, szilentek, roppantógyűrűk préselése), egy hobbi garázsban.
Amatőr kérdés, de nem zavar ha tanulok. Keresgéltem műhelyprések között, főleg a 30 tonnásakat nézem. Feltűnt hogy van hidraulikus és hidropneumatikus rendszerű megoldás is. A hidralikus világos, szimplán olajjal működik. Azt is értem hogy a hidropneumatikus levegő segítségével működtetni ugyanezt az olajos rendszert (jól értem?). Viszont az nem teljesen világos, hogy a hidropneumatikus prések mennek levegő nélkül is, vagy csak azzal? Ergo a kompresszor "rákötése" egy lehetőség, ami könnyíti a munkát, vagy csak azzal lesz hajlandó működni, és levegő nélkül használhatatlan?
A tartósságról is szól ez, látható, hogy már korábban is javították és durván meg volt erősítve is. Gyanítom, hogy nem a "taknyolással" van a baj, hanem a durva túlterhelésekkel és az utak minőségével.
Szerintem egy ilyen hidat helyrehozni (meg sok egyebet), azokkal a módszerekkel és lehetőségekkel amikkel javítanak, becsülendő dolog.
Ezek a csávók pénzt kérnek azért, hogy lefilmezik őket. Többet, mint a normál keresetük. Gondolom a feltöltő is pénzt csinál belőle valahogy. Szerintem simán belekúrnak egy hasonló "technológiával" (utcán a porban) összetákolt difit. Az így összetaknyolt szarok tartósságáról meg üzembiztonságáról nem nagyon van film, de ugye arrafelé az emberélet se túl drága.
Na most ha a Termosztatikus expanziós szelep a rossz,ezen az autón ,már ebben az életében, nem lesz klima.a mûszerfalat senki nem fogja kivenni belöle,ugyan is ha a rajzot nézem az utastérben van.
Nálam ez a kire klikk csak annyira ,Hogy belegyen rakva a kérdésem,random klikk valakire,aki tud az válaszol,mind1 ki a klikk alany,szóval ez to is îgy,és bárki aki okosabb irjon ,javasoljon,jó hasznos megoldásokat,na most itt ha ez egy szûrô,minek van rajta 3 kulönbozö hö erzékelö vezeték?
Hőt közönséges szárítószűrőnek látszik. Usa kocsikon szokott ilyen nagyobb ezüst bili lenni, amik ősi fix adagolásúak, nincs kimondott adagolószelep, és a gáz oldalon van a szűrő tartály.
hát a rózsakerekeket a bolygóműházban megvezetik, hiába tehermentesített a kerékagynál, nem igazán tenne jót nekik ha a féltengely minden fordulatnál feszegeti
skacok van itt nekem egy Toyota Corolla verso 2005 os 2,2D4 motor,a klima nem mûkodik,elöl ki lett csereltem, a huto szèt ette az idö.de már vagy 10eve nem is mûkodott a klima.most az a jelenség,bekapcsolom a klimat megemeli az alapjaratot,hideg Jo a klima kbé 5percig se aztan,napokig nem jó,a klimacsovek forrok!gázt raktam bele 440gr az eloirt.,Hogy mukodik ez a rendszer?van benne 1 alkatrész ami fingom sincsen mi csoda ,de még a katalogusban since.
Nem lehet megérteni, mit akarnak a csavarokkal, nem húzza össze a két felet, csak rögzíti ott, ahol rávarrta, mert minkét anyában van menet, de ennyi erővel egy darab akármit is odacsíphetne.
Az egytengelyűséghez abban a portengerben azokkal a kerekekkel nekik elég annyi, hogy nem "támolyog" a közepe, mikor állványon forgatja, hanem szépen szimmetrikusan pörög.
Csak egy laikus kérdés: Nem-e lett volna egyszerűbb a hegesztés, ha a két fél oldalt a difit felfogatva hegeszti össze? Az ott látott összeillesztés és hegesztés után, vajon a difi felfogató furatai illeszkedni fognak? Mekk mesterek!
Bontott darab volt.. cikkszám alapján 1 betűn kívül minden stimmelt(ami bent volt ap vegű a bontott darab ac végű) teljesse ugyan úgy nezett ki mindenben de valószínűleg megsem oké
Gondolom a 2004-7 közti e60 256D2 motorkód 130kw edc16 1.5 rendszerrel szerelt autóról beszélünk:-)
Mi a hibakód, ha már azt sem árulod el?
Nagy varia ott nemhiszem hogy van, kap testet gyújtás15-öt, ecu 96-os lábától vezérlést, működtetőtesztre valószínűleg be kell zárjon/kinyisson, ennyi.
Az hogy új semmit nem jelent, golf4 ről küldtünk már vissza vadiúj fojtószelepet mert szar volt.
Többiek hátha mondanak mást is, én nem találkoztam még ezzel a problémával.
Hát mit mondjak? Ha ez neked nagyon felfórósodott, akkor az nem kerek. Ezt csak úgy kell csinálni,
mint amikor megnézel valami kontaktot. Éppen hogy egy pillanatra érjen oda. Szikráztatni. (úgy pöccintgetni) Akkor jó lesz. A pontozásnál amikor felütöd a csapágyat, akkor nagyrészt a kidudorodás visszazömül a mélyedésbe és nem tart.
Van benne egy nyomástároló puffer, ami gyárilag megfelelően működik, amíg minden szelep teljesen új és tökéletesen zár.
~20éve láttam ilyet először, akkor abból a kocsiból ki is irtottuk az abs-t anno.
De mivel már próbálnak a kedves olvtársak berugdalni a szőnyeg alá, ez ugye egy kellemetlen téma, bejönnek a "felújítók" a képbe, bejönnek a nagyon önérzetes "ez tökéletes" szerelők és tulajok, bejön a kis magyar fékpánik, hogy te majd pont fékhiba miatt ölsz a zebrán óvodáscsoportokat, bejön a műszaki vizsga nevű közismert bohózat, meg még sok minden, nem is erőlködök tovább vele.
Mit kell "extrémen" karbantartani egy féken, hogy NE RUGÓZZON?
Sőt, képzeld. az egyik hátsó nyerget már síkba kellett igazítanom, mert félre rohadt benne egy betét és az újat is félre koptatta.
Sőt2, mikor hozzám került szorultak a kézifékkulcsok.
Sőt3, a nyeregúsztató stiften (asszem kettőn is) gatya a gumi. Mikor át szoktam nézni mozgatni akkor megjegyzem, hogy legközelebb már Istenbizony bekészítek egy garnitúrát. Aztán meg nem. Pucolás, kenés, hajrá.
A rohadék meg nem akar rugózni.
De mondom sok kocsit láttam már öreg korában egyik sem akart rugózni amelyik rendesen meg volt csinálva.
Nem, hogy PADLÓIG LEHESSEN NYOMNI A PEDÁLT és az legyen a természetes. Ekkora marhaságot!!!!
konkretan arra gondolok ,hogy a ffmh nyom ugyan eleget.. es legyen ez hasrapacsi 10cm3..
de az elso munkahengerek 2mm logasnal felvesznek 20cm3 folyadekot, akkor ott nem lesz kemeny pedal..
szvsz HA nyeregek elott lezarod a csovet, igy kemeny a pedal.. akkor nem az ordog bujt bele, hanem valahol tul nagy a kitoltendo ter.. /mert log-lebeg-harmonikazik.. fszom tudja / vagy levegos.
Üdv.! "Pontozzam fel a tengelyt? és van 270-es Loctite-om itthon."
A pakik már nem így csinálják! A tengelyt "felrakod" kis anyaggal. Fogod az akkut és rákötsz egy vezetéket a+ sarura. A negatívotot testre. Hogy milyen vezetéket az már saját választás. A vezeték végét kirojtozod és a megfelelő helyen a tengelyen elkezded letestelni. A sordott vezetékkel símitva szikráztatod. Ez mint a hegesztésnél anyagot visz fel. Tetszés szerint megcsinálod. Majd megy rá a csapágy. Soha nem fog megfordulni, ha jól csináltad.
Jó estét Urak! Régen fárasztottalak benneteket, de most megint megtenném mivel bajban vagyok. BMW E60-61 Az a bizonyos fojtószelep ami nem is tudom miért van ott. Gázszabályozó motornak definiálja egy kapcsolási rajz. A kérdésem az lenne, hogy leállításkor be kellene csukódjon, és jól nevelten ha leállt a motor ismét ki kellene nyíljon? Ez egy régi téma már de most újra előjött. Van hiba kód rá, és azt olvasom, hogy ha ez nem jó, akkor nem regenerál. Akkor megnéztem az ECU tol jövő szál sípolt. + - rendben, a szeleptömb új de kivezérelve csak lebeg. Hogyan működik ha jó? Ez volna a kérdésem.
a dobd ki, vegyel ujat nem kornyezettudatos megoldas.
csak, hogy kapcsolódjak marginálisan :))
Gorenje, 2014, W7543Lm Fehér, 1 henger, 2,3Kw :)
Főtengelyes lett, centrizéskor hallottam, h kopácsol.
Megnézem, lóg a dob.
Oké, szedjük szét, már lélekben felkészültem, h össze hegesztett üstházas, szóval flex vagy fűrész, h ki tudjam venni a dobot.
Szerencsére még csavaros, ezzel nem szívtam.
Kiesett a dob is a házból könnyen akkor szembesültem azzal, h beszivárgott a víz a simmering-első csapágy útvonalon a két csapágy közötti térbe.
Alá korrodált az első csapágynak és hiányzik a tengelyből kb 0.5mm.
Lehetőségek:
Komplett üstház-dobbal 40k
Dobcsillag+ 2 csapágy+ simmering 23K
2 csapágy+simmering 5,6K
Miután 9 éves, hajlanék valami paki módszerre.
Pontozzam fel a tengelyt? és van 270-es Loctite-om itthon.
A hátsó csapágy úszóra van illesztve, tehát nem kell, h atom szoros legyen, és úgy látom, h a tengely végén lévő szíjtárcsával adtak annyi feszítést az egységnek, h ne forogjon el a belső gyűrű.
Majdnem minden öreg ABS-es kocsiban "rugózik a kocka" (meg még sok minden, öreg csövek, kikotyogósodott nyergek, stb) és -részben ettől- lenyomható a pedál a padlóig.
Amíg a kerék előbb blokkol, mint az az erő, amivel lemegy padlóra, tehát bármilyen sebességről tetszőleges ideig lehet fékezni, addig ez nem igazán balesetveszélyes probléma.
A régi kezdetleges bosch gen 2. abs-el szerelt nagyautókban a 90es évekből (w220 merci, E32bmw, stb) mostanra mind nagyon durva ez, szinte olyan, mintha egy betonkemény kuplunggal(!) fékeznél, ami simán lemegy a lábad alatt valameddig, akár félútig, miközben az autó lassul.
10ből 9ember rá fogja neked mondani, "ezek mindig ilyenek voltak", de persze nem :)
Másik akku is amg, start stop meg mély merülésű sőt munka akku is.. ahogy kéri az ügyfél.
Tegnap kelett 612 es 140ah meg 740A.
Nem volt, a 627 est cimkéztem át.
120Ah meg 760A aszem.
054 es akku papiron 310A meg 32 ah mérve volt 260.
Diesel approved!
Na azt mind ugyan olyan papirral megy.
A 054p mind power már 360A na az megy 340 360 meg 380A ként.
Jött egy új megrendelő caar lifetime warranty! Ugyan az a szar akku.
De van mopar, eucarpart, linde, claas, hyundai, fiat, technopart, jcb, ev power, landini, van még pár. aszondod 110 valamit kérsz innét ugyan azt kapod.
Az AdBlue egy karbamidalapú üzemanyag, ami körülbelül tíz éve használnak az autókban. A dízelautók kipufogógázaiból származó káros nitrogén-oxid-kibocsátás nagy részét kiküszöböli.
ertem en hogy nem egy szakmai oldal, de attol hulyeseget meg nem kellene irni.. :))
Astra G 2001, van valami trükkje a kupplung-kapcsoló beépítésének?
Olajszag ellen vastagon kifújtam az autót szilikonnal (már ahol az anyag engedte), nem kevésbé gusztustalan anyag, de jobban bírom a szagát. Meg hát nyitható a tető.
Kiszedtem a FFH-t, asztalon külön kilégtelenítettem. FFH-szervódob közti tömítés ép, nincs nyoma fékfolyadéknak. Ha át is ereszt, akkor biztos nem oda. Fékpedált nyomva nem változik a tartály szint.
Visszaszereltem, légtelenítettem a kerekeknél is (Eezibleed van kéznél) Minden ugyanaz :) Kiementem próbára, először óvatosan fékezgettem, aztán izomból. ABS teszi a dolgát, rugdossa a pedált. Viszont a végére szarabb lett, mint volt. Szervóval már gyakorlatilag padlóig nyomható a pedál.
Elképzelhető-e, hogy az ABS kockából kidolgozta a levegőt, de még/már belenyomta a csövekbe ? Már nem volt kedvem megint légtelenítgetni.
Most ki....tam az utcára. Mondtam havernak innen nézve egész jó az a kocsi :)
1, Nem vagyok troll, csak aggódom, mert pont most jön elő minden nyavaja a kocsin.
2, Nem is értem, mások zörgő-csattogó kocsikkal járnak, majd kiesik a kereke, nekem meg van egy kopófélben lévő toronyszilentem, most komolyan ez ennyire életveszélyes, hogy le kéne mondjak miatta egy több százezres utat? A kormány nem rángat, nem kopog-zörög semmi, csak ha belehajtok kátyúba 30-40-es tempóba, akkor hallani ezt a minimális ciripelő hangot.
Ne ragaszkodj a megszokott szervizedhez hanem sorban hívd fel az összeset amit elérsz. Még mindig olcsóbb sürgősségi felárat fizetni a javításért mint lemondani az utat.
Sokbna fog kerülni a lemondás sajnos, a fele út ki van fizetve, de Quattroman rám hozta a frászt, nem akarom hogy a torony szilent miatt kiessen az autó kereke és tréleren jöjjek haza.
Márpedig de...nyilvan vinném szerelőhöz, de 3 héten belül NINCS AKI VALLALJA! Tele vannak. Horvátországba még nem mehetek le gyalog...a szerelő látta, ő mondta hogy ezzel, de a stabpálca hibával is el lehetett volna menni még!
egy gépjármű bármikor meghibásodhat és okozhat balesetet.
ritkán de előfordul hogy úgy ítélik meg, hogy előre nem látó okból történt a meghibásodás, minden más esetben, nálad is , felelősségre vonható leszel ha történik valami esemény hisz tudomásod van a hibáról.
Egyébként csak annyit érzékelni, hogy lehúzott ablaknál, ha nagyon fülelek, 40-50-es tempóban cincogás jön elöl a futómű felől...egyértelmű toronycsapágy rögtön mondták. Csak nem kérdeztem meg, mennyire szabad így közlekedni vele? Szét is eshet az autó?
Köszi. Jól sejtettem, stabpálca volt, cserélték. Még a toronyszilent is cserés lesz. Remélem nem lesz vele gond, meert csak 31-én tud fogadni a szerelő és addig nem tudom nélkülözni a kocsit. Cserés toronyszilenttel menni mennyire veszélyes?
Így innen a távolból :) Most jött elő a kopogás, vagy régebben? Egyre rosszabb (jobban és jobban) kopog, vagy csokat megy az autó, és csak lassan erősödik? Ezek alaápján következtetni, hogy száz kilométert bír, vagy ötezer-százat.
Kopogó stabpálca még sokáig üzembiztos. Esetleg érdemes lehet megemelni az autó elejét, és igen erősen megrángatni mindent az adott oldalon. Akár vasrúd segítségével is, mint a műszakin. Kis koppanásnál én még el mernék indulni, de kerülném a döccenőket, és igencsak nyitva lenne a fülem.
Meg kellene értened, hogy függetlenül annak igazság vagy nemigazság tartalmától a politikai véleményed nem ide való. És már mindenki kurvára unja. Vannak poltopikok, írsz is bele - ott kiélheted ilyen irányú közlendődet.
Valamiért a legtöbb kérdező azt hiszi, hogy az itt fórumozó vadidegenek mégis pontosan tudják hol lakik, és milyen messze tud elmenni szervizbe. Te sem vagy kivétel.
Nem vagyok szerelő...Más se megy be helyettem a szoftveres felületünket kezelni, mert őze sincs hozzá. Neke maz autóklhoz nincs. Azért kérek tőletek infót :)
Jobb oldalon kopogó hang jön alkalmanként a futómű felől, volt már így a másik autómnál is. Jobb oldali stabpálca szinte tuti. A kérdés, hogy így el merjek indulni Isztriára? Foglalásunk van a hétvégére. Vagy okozhat komoly gondot szerintetek? Köszi!
Nekimentem megint a Skoda féknek, mert már nagyon útban van és úgysem lesz máshol megcsinálva (2001 Octavia kombi, alap ABS)
Próbaképp elszorítottam mindkét első fékcsövet, s lám kemény lett a pedál. Hátsókat elszorítva nincs változás. Heuréka, elöl van a baj.
Levettem mindkét első nyerget, megnéztem a csúszkákat, mindkettő jó, nincsenek beállva. Takarítva, zsírozva összeraktam. Dugattyú visszanyomhatók.
Jelenlegi állapot :
1) Álló motornál fékpedál kicsit lejjebb fog, mint a normál, de nem kemény és nem lehet keményre pumpálni.
2) Ha beindítom, akkor a fékpedál lejjebb fog, hasonlóan mint álló motornál, csak érezhető a rásegítő hatása.
3) Leállítás után 2-3 pumpálásra felkeményedik a pedál, teljesen úgy viselkedik, mint egy jó fék.
4) További néhány nyomkodással eljutunk az 1) ponthoz és így tovább.
Még pár napja kimentem próbakörre az autóval, mellékutcában lakom, szinte nincs forgalom. A fék ebben a félszar állapotban is jól fog, ABS dolgozik, de egyik kerék megnyikkan.
Ui : Most az autóban a saját ABS kockája van, amire azt mondta a felújító cég, hogy hibás a hidraulikája.
Ott volt egy kis panaszkodás barátom részéről ( ő az autó tulajdonosa), mert 1 hétig ültek rajta, meg összevissza beszéltek. Az lett a vége, hogy küldtek ingyen egy komplett, tesztelt(?) egységet.
Ennek a tömbje le van homokszórva (!) meg ki van rohadva a pumpa oldalon tömítő felület. Ld. a képet.
Mindkét ABS egységgel ugyanúgy viselkedik a fék.
A - Mindkét ABS egység rossz (?)
B - A főfékhenger mégis átereszt (?)
C - Egyik/mindkét első dugattyú megáll mielőtt fogna (?)
Szia, elsőként visszavinném a szerelőhöz/haverhoz/magamhoz, aki cserélte a vezérlést-vízpumpát (gondolom szokásból egyszerre), hogy ugyan nézzen már rá, honnan csepeg. Hátha onnan, ahol szerelte. Nálam egyszer a vízpumpa alól folyt egyre erősebb kerregő hanggal, de ez még nem jelent semmit.
Tényleg nem a műszaki a problémás, hanem hogy mindig legyen benne elég hűtőfolyadék, hogy nem haljon bele a motor. Innen nézve nem tűnik vészes problémának.
2004környékén hoztam egy Ford Escortot a németektől, ha jól rémlik akkor kellett fizetni olyat, hogy termékdíj/gumi az autón, aksi ami benne van meg a frász tudja még miért/ ami a megsemmisítés költsége, miért kellene most ezért újra fizetnem?
Nem ismered mélyebben a magyar néplelket, autóhasználati viszonyokat :)
Amikor majd "mégislevizsgázik", mert éppenpont hogyhogynem számos nagyonrespektálhatónagyonszemélyes nagyonkivételes körülményt talál erre a TiszteltTulajdonos (mint 2évente, némelyek évtizeden át mindig)
Esetleg el lesz adva, "csinálsz amit akarsz, ez nem vizsgaképes" szöveggel, majd pontosan 24óra múlva kerül fel kigányolva, kitömve, kifújva, kipurhabozva, kisziló-locsolva, stb friss 2év bizalommal a hahura.
Kiemelve, naplementében fotózva. Valós használati értéke 100x osáért.
Hogy bontóba 1+ év múlva, az újsütetű NER-pártállami un "hulladékgazdálkodás" kapcsán mit lehet majd (a valóságban és nem a propaganda hiradókban!) egyáltalán bárhogyan leadni, (akár úgy ,hogy akár ti fizetsz a roncsodra plusszban, csak vegyétek már át) abba mélyebben bele sem kapok, mert csúnya politizálás lesz a vége.
Aha. Akkor a vezérlés nem megy tönkre ha a pumpa megáll. Ez a jó hír. A rossz az, hogy ha megáll akkor nem lesz forgatás, ergo nem leszhűtés, azaz nagyon hamar meg fogja forralni a vizet esetleg 20 km-re otthonról. Főleg ebben a meleg időben. Én biztos hogy nem merném így használni.
Értem én a szarkazmust, de nem egy romról van szó. Rendszeresen karbantartva, saját kezüleg javítok mindent. Itt is sok segítséget kaptam, hogy jó állapotban legyen. Megbízható, üzembiztos autó, de a hátsó nyúlványát (típusbetegség) megette az idő. Több helyen is kérdeztem a javítását, de nem gazdaságos. Teljes hátsó futómű + üa tank kiszerel. 350-400 volt a legalacsonyabb ajánlat.
A beírásodat úgy értelmezem, hogy a vezérműszíj hajtja. Ha megdöglik akor a vezérlés is megy a picsbe... Egy hét alatt hangja lett. Szerinted kibír még 19 hónapot? Szerintem csak akkor ha egyáltalán nem használod ez idő alatt.
Az autó Mondeo '96, 1,8 Zetec, 4a, antracitszürke.
A vízpumpa a vezérléssel volt cserélve 25-30e km-el ezelőtt.
Pár hete finoman elkezdte engedni a vizet, a 7végén hangja is lett.
A lényeg, hogy a műszakiból 19 hónap van és a következőn BIZTOS nem megy át, megy a bontóba. Ebből következően csak a szükséges minimált akarom rákölteni már.
A kérdés, hogy érdemes-e cserélni vagy ezzel még elketyeg a műszaki végéig?
az ózon nem csak az élő szervezetet pusztítja el és ennek következményeként annak a szagát?"
Bár nem Cam vagyok, de a válasz: nem.
Az ózon "szabad" oxigénje sokkal gyorsabban kapcsolódik mindenhez ami oxidálódni képes (az életre is épp ezért halálos) mint a sima O2. Ráadásul ha feldúsítod akkor több is lesz belőle egy adott helyen mint a levegóben lévő oxigén. Az oxidált cuccnak meg már más szaga van (vagy pl. semmilyen) mint az eredetinek. Amikor a klímát kezeled vele akkor valóban az van, hogy az élő baktériumokat nyírja ki, és a döglött bacinak már nincs szaga. De a dohányszag sem élő dolog mégis el lehet ózonkezeléssel nagyrészt tüntetni.
Aztán az már kérdés, hogy az oxidált hidraulikafolyadéknak "jobb"-e a szaga mint a frissnek :) Azt nem tudom.
a mosogatószeres mosószeres dolog miatt írtam pont hogy évek múlva is éreztem a ruhán a szagát szóval a mosószer+öblítőt a hidraulika olaj kiröhögi sajnos.
cam aro
az ózon nem csak az élő szervezetet pusztítja el és ennek következményeként annak a szagát?
Én is féktisztítóval kezdtem, mosogatószerrel folytattam, beáztattam a mozgatható részeket a fürdőkádban mosószeres vízben, kézmosóval átkeféltem de b@szhatom :)
Ósanba járok hetente vásárolni, ott van mellette a kút. Mondanám, hogy van vagy 20 méter kerülő, de jobban belegondolva nincs annyi. Ráadásul normál üzemanyag nem prémium, és eddig 130 ezer km ezzel az autóval, meg vagy 200 az előzővel.
Na de mindegy is mert őt az Orlen érdekli nem az Ósan.
Pancsicsi: Az Orlen az a lengyel MOL. Ez a válasz kielégít?
nem kel megijedni földi dolgokkal is foglalkoznak és azt hittem egy rádióműsorig hogy itt csak a mély pénztárcájú tunerekkel foglalkoznak de kiderült a műsorból a mapi munka az a megereszkedett combtámasz cseréje és a kikopott feslett kárpit javítása
Mi köze az áremeléshez a kérdésemnek?? Már bocsi...Eddig mindig MOL és Shell kúton tankoltam, csak kérdezem, hogy az ORLEN jó e? mert kiderült hogy pl az Mpetrol szart árul.
70 literes az üzemanyagtartályom.... :P Vagyis ha mondjuk félig lenne akkor kevesebb mint egy literrel tudnék többet beletölteni ugyanabból a pénzmennyiségből mint holnap. Szerinted megmozgat? ;)
Ha negyedig van akkor mondjuk + egy liter. Ha 8 kilométernél messzebb van az orlen kút akkor már veszteség.
Üdv! Opelen a hiba megoldva. Az ördög valóban nem alszik. Mint írtam hibakód nincs. Fojtószelepre gyanakodtam, de mielőtt nekiáltam volna kiszedni, az elektromos csatikat szétszedtem kontakt sprével befújtam mindet. A motorvezérlő maradt utoljára, azon még vacakoltam is, hiszen mielőtt visszaraktam a hengerfejre pár hónapja, kitakarítottam a csatlakozóval együtt, mert úgy nézett ki mintha folyékony fing lenne benne. Szétszedtem nem hittem el, valaki szórakozik velem a felső csatlakozóba belerottyantott valaki?! Kipucoltam patikára, elgurultam vele egy körre, kb. egy óra kocsikázás, és hibátlanul ment. Csessze meg az ördög!
Gázpedált cseréltem találtam tipusazonost, nincs változás. Motorvezérlőre is godoltam, kérdeztem ismerőst aki ecut javít, a hiba alapján nem tudott biztosat mondani. Holnap keritek fojtószelepet, csere után kiderül.
Némi segítséget szeretnék kérni. Opel Astra G 2003 1.4 16v Z14XE zöld egy kissé lakkhibás.
Hemgerfejesen került hozzám, motor részlegesen lett felújítva. Előzményről, mármimt a hiba jelenségéről nincs nfo.
Hibakódot nem dob fel. Menet közben, hangulattól függetlenűl, a motor elveszti a fordulatot, beáll kb 1400-ra, gázpedálra gyakorlatilag nem, vagy csak kissé reagál. Leállítás után, újraindítás és tükéletesen működik. Van, hogy többször is megcsinálja egy nap, de akár egy két napig semmi. Utálok tippelni, esetleg fojtószelep? Köszönöm, ha elolvasod és tudsz támpontot adni, a hiba kereséshez.
2000-es évjáratú V70 XC AWD B5244T3 motorkód, 5 hengeres benzines turbó, fekete.Lefér róla a váltó,vagy le kell venni a bölcsót?
A hiba az,hogy menetközben,sebességfokozattól függetlenül,ütemes kattogó,surlódó hang hallatszik a váltó felől. Más autónál akkor hallotam ilyet,mikor a tányérkeréknek fellazult egy csavarja és beleért a váltóházba. Ennél is valami difi/osztómű hibára gyanakszom,de mindenki,aki látott már közelről Volvót,azt mondja ,hogy ők még életükben nem találkoztak váltó/difi hibával ezen a típuson. A féltengelyek elvileg jók,a kardán próbaképp le van szedve,de a hang amúgy is nagyon határozottan bal elölről hallatszik.
A másik kérdés,hogy a difit,vagy osztóművet le lehet róla bontani külön,vagy csak ha szétborítom a váltót?Előre is köszi!
egészen addig semmi baja nem volt amíg hozzá nem nyúltak. és már elötte is ropogott. mikor egy rutin ellenőrzése vittem el utána lett minden szar mert egy nagyon hozzáértő ember nyúlt hozzá. a ropogás valószínüleg nem befolyásolja a geometriát mert mint mondtam, elötte jó volt.
fordos tapasztalatok szerint a fékbetét / nyereg környékén ropog valami. valakinek féknyerget cseréltek..
Asszony 5-ös golfján a baloldali visszapillantó tükörlapot elengedte a ragasztás. Csere újra, minden fasza csak később veszi észre, hogy ha a baloldalt állítja elektromosan állítódik a jobb oldal is. Jó az úgy, mondom én, be lehet azt kézzel is állítani. Azért csak foglalkoztatott a dolog.
Mai napon a testvérem Boráján a tükör házat cseréltem, szintén bal oldalon. Minden sikerült de a hiba itt is ugyanaz, állítom a bal oldalt, állítódik a jobb is.
Mitől lehet ez? Lehet hogy össze kell tanítani a tükröket, vagy mi lehet a megoldás?
Sziasztok kolegák ,valakinek van tapasztalata ,SEGÎTSÉGRE VAN SZÛKSÉGEM. Toyota gyári szintû,ebyes,aliexpresses occsó:TECHSTREAM PROGRAM TELEPÎTÉSÉVEL KAPCSOLATBAN?
Csak egy nagyon rövid műanyag cső megy be róla a motor első felső részébe, az nem fúj ki.
Kardánfüggesztő csapágy csere miatt volt levéve vagy 2 éve az egész kipuff rendszer, rápróbáltam az első szonda mozdult akkor is, a hátsó nem akart.
Az jó játék lesz.
"nem ismerem az inpat.. bar all itt ket hete egy sajat biem,. ugyhogy valoszinu fogom."
Olvastam.... :)
Így 200e környékén lehet nem csoda ha cserélni kéne már szondákat, (nem tudom voltak-e), kaptam hozzá annak idején elég rendes paksamétát, lambdára nem emlékszem, hogy lett volna benne
Kolléga írt, hogy nézzek rá INPÁ-val, holnap az lesz. Hátha okosabb leszek, csak az élőadatot nem tudom hol kell nézni és hogy kell értelmezni.
"(nem emlekszem a tipust, de sokan szegecselt fedel ido utan fellazult. )"
ezen egy pattintós műanyag fedél van ami belül rejt egy kör alakú szűrőt is.
meg tudom érteni ne aggódjál. a garancia nem terjed ki a kopó forgó alkatrészekre, a másik része a dolognak, hogy az itteni márkaszervízben nagyon hozzá nem értő emberek dolgoznak.
ezért mentem el egy másik helyre hogy legalább nézzenek rá. de úgy látszik ők sincsenek a helyzet magaslatán mert a futóművet nem nézték át csak rá tették gépre aztán hello. sokkal előrébb nem lettem.
a márkaszervizzel még az a bajom, hogy mikor a biztosító cserére vette a sárvédőt, a gumit. a hátsó hídat.. ezeket pont nem cserélték ki mert szerintük jó. a sárvédőt meg majd javítják.. na most akkor ide menj be és várj minőségi munkát igaz?
az elsődleges ok ami miatt felkerestem őket, hogy ellenőrizzék le a hátsó részt, mert a bal oldalba a parkolóban belementek.
Ha a mérés jó, akkor a mérés szerint rendben van, tehát nem áll keresztben a hátulja. vagy legalábbis remélem :D a felrakott mérési jegyzőkönyvekből utal valami erre?
egyébként merevhidas az autó.
Győr - Tatabánya - BP vonalom tudtok egy jó futóművest aki rendesen át is nézi és beállítja?
Recseg,ropog --> hagyd a faszba, előbb javíttasd meg, aztán beállítás.
Meg lett ütve a futómű --előző pont plusz BÁRMILEHET.
Picit is értelmes ember megérti, belátja ezeket, aki meg ennek ellenére is "okosabb", mint a szerelője, háziorvosa, hentese, gázszerelője, azzal úgysem tudsz mit csinálni.
..de ugynezki hogy egy ropogos futomutol eljutottunk odaig.. hagy szar a futomu beallito..
nem kizaro tenyezo.. esetleg csak a ropogas okara..
ergo.. barmi szakmait irsz, az ignoralva van hozzaertes hianyaban..
de amikor 2-3 eves auto/van teriteken..
bocsass mar meg..en a garancialis javitashoz ragaszkodnak..
ami elvileg jar ra....
-----
azon kivul hogy fassagok vannak beszelve.
..az elmult ket hetet vissza nezve generalt hulyesegek vannak ON topicban., ...az nem tudom hogy a minoseg zuhant, vagy csak a klikk vadaszokat aktivaltak..
az hogy a kormányközép menet közben hol áll, azt több dolog is befolyásolja.
alaphelyzetben a futóműves (elvileg) lógásmentes futóművet állít, felrakja a fejeket, csinál egy alaphelyzet mérést, a gép kiadja neki hogy hol a középállás, ott lerögzíti a kormánykereket, ahhoz beállítja az értékeket, mindenki örül autó jó.
papíron.
a valóságban a gép által adott középérték gyakran nem passzol a kormánykerék középállásával.
ilyenkor azzal kéne kezdeni, hogy megkeressük a kormánymű(nem a kerék!) középhelyzetét, és ahhoz beállítjuk a (kormány)kereket, ha esetleg nem ott áll(ha levették a kormánykereket, gyakran arrébb teszik vissza). ha megvan a középhelyzet, kifixáljuk, ahhoz kéne összetartást dőlést stb állítani, és ha végeztünk, meg kell nézni, hogy a gép szerint az autó hossztengelyszöge(a futómű haladási irányának mért középvonala és a gépjármű hossztengelye által bezárt szög) nagyjából nulla-e.(századok is számítanak).
ha ezek jók, és a gumik sincsenek félrekopva, akkor van rá esély, hogy a kormánykerék menet közben is középen fog állni egyenesmenetben.
ha a hossztengelyszög nem jó, akkor lehetséges a hátsó futómű sérülése("keresztben" áll a hátulja), az is okozhat bajt, mivel az első futóművel kell korrigálni az eltérést, rátartasz egyik irányba folyamatosan, hogy egyenesen menjen az autó.
általában hátul az egyedi összetartás eltérése okozza ezt, pl lepadkázták az autót.
hidas futóműnél akár az is, hogy a hátulján jó az (egyedi)összetartás, de nincs középen a híd(ladán pl megütötték a keresztstabilizátor kitámasztó tornyát, simán arrébb mehet 10mm-t is).
nade mivel 15 éve nem állítottam futóművet, meg már 3 málnaszörpöt megittam, így a tévedés joga fenntartva:-)
megnéztem egy videot a youtubeon hogyan is állítják ezt. egész érthető volt. akkor most nekem azért áll balra a kormányom miközben egyenesen haladok mert csak az egyik oldalon állított a kormányrúdon. jobb oldalt. baloldalt semmit.
ha jól értelmeztem, akkor ha egyenesben van a kormány, mindkét oldalon ugyanannyit kellene tekerni rajta
Ha már szóba került hogy esetleg nem is azok az értékek lennének ideálísak amelyekre próbálták állítani. A toleranciasáv széle felé már vannak érdekes következmények.
Így van. És a géped ezt az egyet ismeri el 19 colos felnivel. Namármost ha 17 colos felnivel hozza fel a fiestát akkor ahhoz milyen futómű és milyen értékek tartoznak? Biztosan ugyanaz mint ami a valóban rátett autó? De ezt már vagy háromszor leírtam, kezdem unni az ismételgetést.
Tehát a Ti felszereltség tartalmazza a 20mm-rel süllyesztett futóművet, keményebb lengéscsillapítókat, nagyobb fékeket.Nem ugyanaz mint a sima futómű, és nem a felni mérete számít,ezért mások a beállítási értékek.
A papíron van egy elvárt érték egy volt érték és a beállított érték. És az elvárt értékhez van egy toleranciasáv. Ha a beállított érték a toleranciasávon belül van akkor a beállítás jó. Nálad ilyen típusú hiba nincs, az viszont nem tudható, hogy az elvárt érték az autódnak megfelelő-e.
Kezded érteni. Ha egy másik futóművű autó beállításait alkalmazták akkor nem jó. De ezt nem tudhatjuk addig amíg ki nem derül, hogy a két futómű azonos vagy sem. Ezért kell beálíttatnod a saját autód biztosan jó értékeire.
Amúgy ameg az ideges viselkedést okozhatja a nem megfelelő összetartása a kerekeknek, pontosabban a túl kevés "összetartás" (ami soxor már eleve is széttartás). Amikor visszaviszed mindenképpen szólj arról a ropogásról,mert ha már ott van az aknán az a kocsi akor miért ne nézhetnék meg látnak-e valamit?
nem indul az autó, nézzemmármeg mert 40 éve a nagyszülők szomszédja, éshátizé.
ok ránézek, közbe tulaj előkerül, 80+, nagyon mozgássérült, autó nélkül sehova.
mi a tünet? "hátnemindul, úgytoltak haza, azt mondták önindító", easytronic betolni se lehet.
egyet tekertetek, negyedet fordul aztán visít, oké kajak bendixes.
mondom hétvége van, csak hét elején lesz kész."nembaj, 2 hétre vállalták volna komplett cserét 60 ezeré", faja.
önindító le, bendix kefe csere, összerak indítom, teker mint állat de nem indul:-)
mégegyszer, megint nem indul. vazze itt baj van, nézem műszerfalat, kulcsos autó ikon villog, nem ismeri fel a kulcsot?!
nézem a kulcsot, vadiúj, de már 2 kulcsos az autó, külön kulccsal indul.
vissza tulajhoz, van-e véletlen másik kulcs? "hát a régi, de lecseréltem mert folyton szétesett", mikor tetszett lecserélni?"amikor hazatoltak, utána", ÁÁÁÁÁÁÁ, kihozza nézem transzponder beleragasztva, a másik meg üres. mondom gazdinak, "azt mondták a szervízbe, hogy a másikba van a jeladó, ami az ajtót nyitja", nem baj elvinném.
régi kulcs be, gyújtás rá, várok kicsit, kulcsos autó folyamat világít, na próba. autó nem indul:-)
bazmeg ilyen nincsen, mit basztam el? gyors körbenézem a motort, semmi sincs széthúzva, áram alatt volt a gép javítás közben, csak a főkábelt kötöttem le pont ezért, hogy ne legyen szívás semmivel se. motorvezérlőt széthúzom, várok pár percet, összerak indít nem indul...
telefon, cimbi gyere má hozd az opcomot is, megszívtam.
diag rá, 2 hiba, p1700 váltó szervízüzenet nem érdekes, p0335 főtengely jeladó áramköri hiba:-D, anyádat a ravatalon, pont itt pont most pont nekem?
rátörlünk, hibák száma 0, indítom nem indul...p0335 visszajön.
kikapom a jeladót 2 perc, ellenállásra jó, váltófesz mérés 13-as csillagvillást húzgálom előtte, van fesz. bazze ez most jó, kötegbaj-e van, nincs az autóba 80 ezerkm, egygazdás. stekker jó, kötegbajt hagyjuk.
közbe cimbi piszkálja a diagot, fojtószelep egr szivattyúrelé teszt, minden fasza.
mondom figyelj visszarakom, törölj rá, indítsunk.
és lőn, indítom indul, gyönyörűen jár:-DD
járatjuk alapon, faja. adjunk gázt, veszi szépen, hibák száma 0.
leállít-beindít többször, jó. dummy kulcsot kipróbálom, azzal nem indul. régi transzponderest visszarakom, távirányítós ajtónyitóst messze viszem, autó indul. na akkor nem jól mondták a szervízben mégse, hogy hol a jeladó:-)
most viszem vissza, anyagárat elkértem, meglepődtek milyen olcsó(10e), mondom a többit hagyjuk:-)
kicsit járatjuk, egyszercsak random leáll:-)), kulcsos autó világít.
akkor ez még nincs kész. "nembaj kiviszem a szerelőnek, ahova hordom" oké, annyit tessék mondani, hogy főtengely jeladó hiba volt/lesz benne, annyival beljebb lesznek, tessék már indítani egyet, beindul. utána többször is.
ja, meg az "új" kulcsot tessék eltenni valahova, nehogy véletlen az autó közelébe kerüljön:-)
Már írtam, hogy nem tudom, de lehetséges, hogy van különbség. Ha viszont visszamész és beállíttatod azokra az értékekre ami a 15-öshöz való, ha van különbség akkor mindenki nyugodt lehet, hogy nincs elbaszva semmi.
Úgy nagyjából csak a lényegesek. Mit pl kerékdőlés, összetartás, ilyesmi. Első és hátsó keréken egyaránt. A az alapmodellek 17 és 18" felnivel jön ki a gyárból, a Ti felszereltség része a 19" felni.
Csak azért kérdezem mert én pl. nem egy autóról tudok, ahol nem ugyanazok a beállítások (mondjuk a saját esetemben a 19 colhoz tartozó értékek mások mint a 18 colhoz tartozóak). Szóval csak biztos tudás birtokában jelentsd ki.
Az új értékek benne vannak abban a tartomágyban amit a 17 colos felnijű ahotóhoz hozott a gép. Amíg nem tudjuk hogy ezek megyegyeznek-e a 15-ös felnijű autóhoz tartozó értékekkel addig nem tudunk semmit hogy jó vagy sem.
Nem érdekes, hogy van eltérés vagy nincs. Ha eleve egy rossz méretből indulnak ki akkor kötelesek újra elvégezni a beállítást a jó mérettel. Ha majd akkor is idegesnek érzed akkor lehet azon gondolkodni, hogy van-e hiba és ha van akkor hol.
voltam futóműállításon, azóta úgy érzem hogy a kormány érzékenyebben reagál az úthibákra. a papiron az értékek rendben vannak. de ahogy nézem felni méretnek 17 lett kiválasztva, enyémen 15 ös felnik vannak. ez befolyásol valamit?
Én még nem nyúltam a klímájához, de nagyon szeretem használni. Szerintem az előző (első) tulaj sem úgy adta be, hogy előző nap javíttatta. Mert egyébként más baja sincs.
Tökéletesen működik. Mire kiállok a kapun már hideget fúj. Akár nagyon is.
Nürnberg környéki kocsi, nem osztrák de főleg nem a ködös albionban szétrohasztott.
Na jó nem is oppel.
Kicsit félve írok mindig ilyeneket, mert egyszer el fog romlani és ilyenkor van az, hogy pontmikordícsérem. :(
A klíma gomb bekapcsolására szépen behúz a kompresszor mágnes kuplungja, majd belül a műszerfal közepe irányából, gondolom az elpárologtatótól viszonylag erős sustorgó klíma hang jön mindaddig, míg be van kapcsolva a klíma.
Hibakód, hibajelzés nincs, de a motorolaj szintje emelkedik.
A DPF nyomáskülönbség alapján egyértelmű, hogy ezt a DPF-et tisztítani kéne?
Van valamilyen határérték, hogy pl. 2500-as fordulaton 140km/h-s állandó sebességnél 5 kPa alatt kéne lennie? Milyen kPa értékeknél mondhatjuk, hogy egy DPF "jó"?
Van egy DPF-el szerelt 2009-es Ford Focus 2.0 Tdci-m ami szerintem folyamatosan regenerál.
Ma volt egy 300km-es autópályás menetem. Menet közben rögzítettem a DPF-re vonatkozó adatokat. A hőmérsékletadatok alapján olyan, mintha folyamatosan próbálná kiégetni a szűrőt.
Viszont megtaláltuk a bajt - legalábbis így hisszük. Az barátszerelő a féknyergeknél lévő műanyag(műanyag bevonatú) fékcsővet szorította el, ezáltal megroppantotta a szövet erősítést a cső falában. Ha pumpáljuk a fékpedált, akkor lehet érezni a lüktetést a csövön, ott ahol megroppant, az ép részeken viszont nem. Én is ott szorítottam el, mivel nem tudtam, hogy ilyen probléma lehet. Röviden : széttrancsíroztuk a csövet :) Szóval valószínűleg ez a sok kis "lüktetés" áttételeződik a fékpedálnál. Amikor a hídnál lévő gumi csövet szorítjuk el - kiktatva ezzel a féknyeregig tartó szakaszt - akkor érezhetően felkeményedik a fék.
Megrendeltük az új csöveket, remélem megszabadulok tőle végre...
Ha szerinted nem szimering mi jöhetne még szóba? Nyilván látatlanban ez így bohóckodás, de hátha kiderül valami.
Azóta valahol csöpögni kezdett az olaj (még nem jutottam el szerelőhöz), egy éjszaka alatt van a földön 9-10 jókora csepp. Nem hinném, hogy van összefüggés, de kitudja...
Nem érted. !! Nem lehet külön egyiket, vagy másikat visszaállítani. Ha tekered és nyomod a dugattyút akkor mindkettőt visszaállítod. Csak önmagában a tekeréssel, vagy önmagában a visszanyomással nem állítható vissza.
Persze, csak az nem 2 nap, mire meg is nézik. Csak legalább gondoltam a csoport nevéből, hátha itt tudja valaki... De alapból mi okozhat ilyet, hogy gyorsitasnal 100 felett remeg az autó?
6-osba váltásnál kb 110-es sebességnél kissé remeg az autó. Nem a kormány, hanem az autó. Szerintetek mi okozhatja? Motorhiba nem villan fel. Aggódom, mert pénteken külföldre utaznék, de félek hogy nehogy ottmaradjak.
Sziasztok! Van egy 2019-es 1.5 DAD motorkódú 150Le Seat Leonom. Budapesten keresnék egy megbízható szerelőt vezérlés csere miatt.Olyant első sorban, aki a VW, Seat, Skoda, Audi, motorok szerelésében jártas.
1 hete még a szerelő nem vette fel neki a telefont az 1 hónapja ott álló befecskendező javítás alatt, 2 napja kopogott a stabpálca, ma remeg az autó....
Ez maga a pumpa és nem a dörzskerekes cucc. Én nem gondolnám, hogy ebben motor lenne, legfeljebb is egy fordulatszám jeladó, de mivel mindkettő feleslegesnek és értelmetlennek látszik, így már nem tudom akkor.
Nyilván...de mennyire ijedjek meg? Amikor belehajtok egy nagyobb kátyúba, akkor hallom a vezető oldal felől, ilyen fura csippanó hang. Remélem ettől még használhatom az autót...??
Nekem az rémlik, hogy a régi világban a fékkörök keresztben voltak és egyszerre egy kört kellett légteleníteni, hogy ne keverdjen a használt az újjal szükségtelen mértékben. Így kersztbe kellett de, hogy jobb elöl kezdted vagy bal hátul az mindegy volt.
Hááát, nekem ez így tök értelmetlennek tűnik. Mondjuk a delphinek vannak melléfogásai. :((
Mindig hagyományosan légtelenítjük, ez az esetek 99%-ában elegendő is. Az 1% esetében végig csinálom a VCDS ABS teszt funkciót. Van hogy kétszer. Ez eddig megoldotta mindig.
A sorrend szerintem egy néphit, mindegy mikor melyiket légteleníted, a végeredmény ugyanaz.
Ezt a motort PSA-nál 1.6 VTI-nek hívják, ahogy nézem pár eltérő lomtól eltekintve szög ugyanez.
Ezért én erősen kétlem, hogy ebben "elektromos vízszivattyú" van, egy hibakódnak inkább lenne értelme itt.
Azon a dörzskerekes cuccon egy ilyen "mini vécélehúzó" az van, azt a madzagot kihúzva lehet oldani, pl hogy aszíjat le lehessen venni, mert ez kívülről "szorítja", olyan verzió amiben elektronika lenne, nem rémlik.
egy kis infót kérnék:az alany egy Mini Cooper 1.6 benzin N12B16A. a vízpumpa meghajtása egy dörzskerékkel történik.ebben az egységben van egy elektromos csatlakozó.mi ennek a szerepe?hogy működik? elektromos vízszivattyú hibát ír be.kösz minden infót!
Nincs semmi baj. Csak egy kis megerősítésre vágytam. :-)
Ennek nincs szétporladava semmije,118000-t futott egy gazdás olasz autó.Egy kisebb baleset után rakom össze az elejét. Az a vicces,hogy a hűtősor nem ment el benne,de a termosztátházat eltörte.Ott folyt el a fagyálló.Azt vettem újat .Behr-t találtam,talán jó lesz....
Az ABS kocka dugózást is megcsináltam már, de most rájöttem, hogy valószínűleg nem jól. Ugyanis nem mindig csak egyet dugóztam le, hanem egymás után a négyet...
Szóval azt hiszem holnap azzal kezdek, hogy ledugózom mindet egyszerre.
Skoda könyv szerint az MK60 fékrendszer légtelenítési sorrendje : BE > JE > BH > JH, tehát elölről hátra halad. A Delphi program épp az ellenkezőt írja le, de a konkrét procedúra alatt nem mutatja meg, hogy melyik keréknél kéne nyitni a légtelenítőt. ""
szerintem felepiti a nyomast, nyit minden szelepet.
igy a legtelenites sorrend gyak mindegy.
------------------
Próbaképp ledugóztam a főfékhenger 2 kimenő ágát,""
ezt kell folytatni tovabb, pl most az abs kimenojet dugozd le..
szakaszonkent ledugozni mig megvan hogy hol harmonikazik a nyomas.
tipp2..
egyesevel, legteleniton keresztul tolj vissza folyadekot, ahol nem emeli a tartaly szintet, ott zart a rendszer az meg nem jo.
Skoda Octavia kombi 2002, MK60 ABS vezérlő : nem tudjuk légteleníteni a féket. Pontosabban tudjuk hogyan kell :-) de álló motornál puha marad a fékpedál, nem is lehet felpumpálni. Ha jár a motor, akkor pedig szinte beesik a pedál. Jelenleg bakon van az autó, motorcsere volt, közben jött a fékhiba, így most nem tud mozdulni. Próbaképp ledugóztam a főfékhenger 2 kimenő ágát, így nagyon kemény a pedál, hosszabb ideig tartva sem megy beljebb. Tehát a ffh. nem enged át és a szervódobban sem látok fékfolyadékot. Illetve sehol máshol sincs szivárgás.
Miután a hagyományos pumpálós légtelenítés nem lett sikeres, kértem kölcsön egy Delphi DS150E diagnosztikát, amiben van ABS légtelenítési funkció. Látszólag végigcsinálja a folyamatot, pumpál az ABS motor, de ugyanolyan takony marad a pedál a végén. A féknyergeknél már semmi levegő nem jön ki, csak folyadék.
Skoda könyv szerint az MK60 fékrendszer légtelenítési sorrendje : BE > JE > BH > JH, tehát elölről hátra halad. A Delphi program épp az ellenkezőt írja le, de a konkrét procedúra alatt nem mutatja meg, hogy melyik keréknél kéne nyitni a légtelenítőt.
1) Mit csinálok rosszul ?
2) Honnan tudhatom, hogy épp melyik keréknél tart a program ?
3) A program egyáltalán egyenként nyitja a kockában a szelepeket vagy mindet egyszerre ?
Mielőtt minden lomot ötletszerűen cserélgettetek volna, ezt lett volna az első, megmérni az üzemanyagnyomást.
Egyébként meg, ha nyomás nincs, csak ott a benya a rendszerben, az már jó, akkor _ettől_ nem indulhat szarul, mert a pumpa 2mp alatt felépíti a nyomást.
Pontosan ezt kell mérni, az AC-t elindítva mikorra lesz megfelelő nyomás.
Sok vezérlő már az ajtók nyitására megteszi ezt, biztos ami biztos, ráindítja az AC-t pár mp-re.
A gond akkor van, ha nincs a rendszerben benya, hanem visszafolyt, visszacsepegett, és (részben) levegő van a helyén.
Ilyenkor amíg feltölti, feltáplálja az ac, az hosszabb idő, 1-2 mp nem elég, ilyenkor pocsékul indulnak.
Régen nem volt tanácsos hagyni kifogyni az injektorosokat, mert némelyik nem szerette felszívni az anyagot, ha levegőre ment az egész kör, szétkínlódta magát mire indult.
Mióta a pumpa a tankban van, ilyen nem igen fordul elő, főleg ha a totál kifogyás után nem 5literrel akarnak bohóckodni.
Egyébként problémák esetén "titkos tipp" az is, megpróbálni (majdnem) teli tankolni, ha nem úgy szoktad. Ha akkor javul egy ideig, akkor mégis valami visszafolyás gondod van tankon belül.
Olyan, mintha minden indítás után a tankból indulna meg a benzin. Mintha a legelső indítás lenne. Feltételezem magának a nyomásnak nincs baja, minden vadi új. A vákumszelep esetleges hibáját hogy lehet megállapítani? Ami az injektoroknál van.
ANyós ülés felől hallom 40-50-es tempónál ha kisebb kátyúba megy az autóm a koppanó hangot. Egyértelmű stabpálca szerintem. A kérdésem, hogy ez mennyire veszélyes? El merjek így indulni nagyobb útra? Mert csak ha hazajöttem, utána fogják tudni kicserélni. Okozhat nagyobb bajt? Köszi!
Sziasztok, egy 2003-as F14S3 Kalos az alany. Nehezen indul, ha beindult megy ahogy kell. Amint leveszem a gyújtást, elmegy az üzemanyag nyomás. 1-3 óra múlva ismét gyatrán indul. Cserélve lett a pumpa, nyomásszabályozó, flexicsövek, szűrők ac-n belül kívül. Amit észrevettem, hogy ha jól emlékszem amióta én cserélgetem az üa. szúrőt, eddig csak annyi folyt el benzin, ami a szűrőben maradt. most ömlött belőle. Köszi előre is. Némileg tanácstalan vagyok.
Elvileg lehet, gyakorlatilag nem jellemző. Szerintem benzinesre inkább. Szerintem lehet ott más is, kartergázból összegyűlt olaj, rossz porlasztó, stb....
Üdv. Van egy 2007-es Astra H 1.9 Z19DTH. A napi első vagy több óra állás utáni indításkor kb 5-10 másodpercig kékes füstöt nyom ki. Menet közben és további indításoknál abszolút nincs ilyen jelenség.
DPF szűrő nincs. Mivel relatíve eléggé látszik a füst, laikusként azt mondanám ez nem túl természetes dízel autó lévén sem.
Próbáltam olvasgatni a témában. Szelepzár-szimering lenne az első gondolatom. Olajfogyasztás egyébként nincs.
rendorsegi jegyzökönyv kell hogy elloptak, vagy nyilatkoznod kell hogy elvesztetted. utobbi eseten hulyen visszafognak kerdezni "hogy egyszerre mind2-t??" ilyenkor azt kell mondani hogy "igen"
(en kulon szeretem a regi rendszamot, kulso tenyezo nelkul nem cserelnem...)