Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13654

Sőt, a hirdetmény szerint ennek sem kellett volna elindulnia.

Előzmény: Törölt nick (13653)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13653

Ez elég érdekes, tudtommal a keszthelyi üzemnek ma ezen kívül nem kellett egyetlen rásegítőt sem kiállítania.

 

Mellesleg van egy olyan érzésem, hogy ezzel a közszolgáltatási szerződést is megsértették.

Előzmény: milos-007 (13651)
MBman Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13652

Miért van szükség mentesítőre szerdán a Keszthely-Soporn járaton?

Előzmény: milos-007 (13651)
milos-007 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13651
Ezt megkellet örökítenem.Remélem nagyon nem fog ez előfordulni.
Lettvolna nálam pénz akkor be is fizetem magam egy Keszthely-Sopron viszonylatra:)
Előzmény: FKN-692 (13650)
FKN-692 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13650

Nagy vagy milos , szinte gondoltam a tegnapi beszélgetésünk után, hogy kapunk  mára már egy komplett archívumot, köszönjük,,,,,, :D :)

Előzmény: milos-007 (13649)
milos-007 Creative Commons License 2011.06.15 0 1 13649

Előzmény: milos-007 (13648)
milos-007 Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13648

Ma Keszthely-Sopron rásegítőn egy érdekes autónak kell felbukkani.Sasoljon aki ezen a környéken van.
zmagix Creative Commons License 2011.06.15 0 0 13647

Úgy tűnik most már állandó szerdai fix az LBH-LRT csere, épp most futott be a Sasadira. Esetlegesen a keddi nagyszemlét áthelyezték szerdára?

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.14 0 0 13646

Hány van belőlük?

Előzmény: csavolan (13645)
csavolan Creative Commons License 2011.06.14 0 0 13645

FKN-692 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13644

A külső telephelyes kocsiknál viszont mondjuk már más a dolog, mert ott is Keszthely van pl kiírva ha oda tartozik az autó, ez volt régen például kiírva meg még van is rajta a GTE-341-esen mikor a Bp-Szentgrót fordán járt. Véleményen szerint ezek a táblák fennt teljesen felesleges, inkább építettek volna be a helyükre viszonylatjelzőt ami mindenki számára érhettőbbé teszi a dolgot. A táblák meg egyszerűen a legalja szintet képviselik, főleg az olyanok hogy csak a sofőr tudja, hogy hova megy de a tábla vagy olyan mocskos vagy olvashatatlan, hogy nem csoda hogy az utas nem tudja. Én tegnap este Keszthelyen láttam a Bp-Zeg-Lenti autót és pont az jutott eszembe, hogy az a tábla milyen szolíd, és megfelel minden igénynek, a strapát is bírja, nem kopik annyira stb... Ez az én véleményen róla, de lehet nincs igazam.

Előzmény: Törölt nick (13643)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13643

Ha az állomás üzemeltetője ésszerűen helyezi el a kocsiállásokat, ez nem jelenthet problémát. (Keszthelyen ez nemigen lenne megoldható a hévízi irányra.)

Előzmény: FKN-692 (13642)
FKN-692 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13642

Meg például az is gyakran okos kellemetlenséget, hogy a busz tegyük fel péntekenként a Keszthely-Győr-Mosonmagyaróvári járaton megy fel. Tudjuk hogy 4.45-kor csak Győrig majd onnan csak 9.30-kor tovább. Ott is sokan gondolhatják azt hogy a busz nem Óvárra megy tovább, hanem Keszthelyre.

Előzmény: Törölt nick (13640)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13641

Mármint a Budapestre induló járatokon.

Előzmény: Törölt nick (13640)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13640

A keszthelyi vasútállomáson még rendes kiírás mellett is szinte mindig akad egy-két balek, aki Hévízig kér jegyet, és sokszor elég nehezen értik meg, hogy bazze onnan jövünk. :)

Előzmény: MBman (13639)
MBman Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13639

"Miért jó az, hogy az induló állomás (ahová forda szerint visszatér, éppen ezért gyakran kétszer szerepel a táblán) normál, olvasható betűkkel van nyomva,"

 

Ezzel az baj, hogy nem derül ki egyértelműen, hogy éppen honnan hová megy. Keszthelyen vagy Hévizen például simán összekeverhető. A tábla egyik felére az egyik irányt, a másik felére meg a másik irányt kellene feltüntetni. A 1185-ös járatokén köztes állaomásként Sármelléket, a 1188-asokon Keszthely-Hévizt, a 1190-eseken pedig Balatonfüredet mindenképpen fel kellene tüntetni.

 

Régebben az FSJ rendszeresen Budapest-Keszthely-Héviz-Zalaegerszeg táblával járt hazafelé a 1190-es vonalon. Ezt azóta megoldotta az LRT-n a digitális kijelző.

Előzmény: Balázs1 (13634)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13638

" De ha már az utaslemaradásnál tartunk: Vajon a 19 órás Kanizsára felfért mindenki a budai megállókban? "

 

Szűken felfértek, de ezt írtam a blogon is. :)

Előzmény: setra415HD (13628)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13637

" Miért jó az, hogy az induló állomás (ahová forda szerint visszatér, éppen ezért gyakran kétszer szerepel a táblán) "

 

Két kisebb előnye biztosan van: a sofőrnek nem kell megfordítania visszaindulás előtt, illetve a másik felére lehet nyomtatni mást (pl. Különjárat), tehát kevesebb a gyártási költség.

 

Az útirány részéhez meg: van, hogy a köztes megállás fontosabb, mint a járat végállomása - egy Budapest-Lenti járaton például nagy többségben zalaegerszegiek utaznak, és az van kis betűvel szedve. Egy budapesti illetőségű alkalmi utas, aki életében egyszer Zalaegerszegre szeretne menni, lehet nem is tudja, hol keresse a térképen Lentit, arra meg biztosan nem gondol, hogy ezt a feliratot kellene keresni az egerszegi buszon.

Előzmény: Balázs1 (13634)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13636

" Ezzel egyetértek, de van Lentiben távolsági kivitelű hosszú kocsi, ami szombaton akár kettőt is tudna fordulni. "

 

Elvileg igen, de a bő másfél év alatt láttál már rá példát, hogy így oldották meg? Én még egyszer sem. Gondolom a sofőrök utaztatása miatt.

 

Az esti járatra ideális lenne a JOP szombaton, na de jó kérdés, hogy a másik fordán felfelé vajon kell-e a hosszú? Szombaton állítólag elég sokan szoktak lenni a hajnalban Egerszegről induló járatokon (egyik topiktárs írta kb. tavaly, hogy egy sima normál szombaton álló utasok voltak a 6:40-esen, noha azon a hétvégén nem volt semmi tömegrendezvény Pesten).

Előzmény: setra415HD (13627)
bobalt Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13635

Tavaly Keszthely helyin fotóztam egy hétvégi napon.

 

Előzmény: Batti89 (13613)
Balázs1 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13634

Nem azért, hogy a nyomtatott lapokat védjem, de ha már ilyen van a buszon, akkor ez egy igen minőségi példány. A színei igazodnak a Volán arculatához, és kellően nagy a betűméret is. (Még ezen a kis képen is olvasható.)

 

Egyébként, ha ez szóba került, pont a Zalánál nem értem a legyártott táblák elvét. Miért jó az, hogy az induló állomás (ahová forda szerint visszatér, éppen ezért gyakran kétszer szerepel a táblán) normál, olvasható betűkkel van nyomva, az úticél és az útirány pedig olyan apró betűvel, színes háttérre írva, hogy szabad szemmel is alig látni, képen pedig kifejezetten olvashatatlan. Így például a fővárosi járatokon is messziről látom, hogy Zalaegerszegről indul, illetve oda tér vissza, de csak közelről betűzve látom, hogy mondjuk Sármelléken át Budapestre megy. Ha naggyal lenne szedve a két végállomás, és apróval az útirány, még az is jobb lenne, ahogy egyébként egy-egy helyközi járaton látom is. Azt már az utas úgyis tudja, hogy Pest felé megy a járat, vagy onnan jön.

Előzmény: setra415HD (13625)
Batti89 Creative Commons License 2011.06.12 0 1 13633

Ez a busz helyett van most az LKZ-125-es Alfa?

JRX-298 Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13632

hát a pihenőben tényleg nem jellemző. Kivéve ha ottmarad a busznál a sofőr,de előfordulhat esetenként olyan is,hogy valamiért érthető módon inkább nem állítja le,minthogy ne tudja utána elindítani.

Előzmény: MBman (13622)
MBman Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13631

El lehet azt a táblát helyezni lent is, ahogy a többi buszon csinálják. Csak kell neki tartót beszerelni.

Előzmény: Törölt nick (13626)
MBman Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13630

kocsikiadást a sofőrökhöz igazítják, és nem az adott járathoz.

Előzmény: MBman (13629)
MBman Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13629

Első körben a JOP-t kellene a délutáni járaton, az IAB-t, vagy az LTY-t pedig a reggelin indítani. Csak sajnos a kocsi kiadást általában a sofőrökhöz igazítják, és nem az utasokhoz. 

Előzmény: setra415HD (13627)
setra415HD Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13628

De ha már az utaslemaradásnál tartunk: Vajon a 19 órás Kanizsára felfért mindenki a budai megállókban? A Ligetből indulva kb. 10 szabad hely lehetett rajta. Nyilván az ünnepi időszakban nem kell rá hosszú busz, és nyilván Kanizsán sincs elég hosszú kocsi, arról meg már nem is beszélve, hogy nyilván Kanizsa felé sem olyan a menetrend, amely lehetővé teszi a nagy kapacitású eszközök maximális kihasználhatóságát.

 

Bocs, hogy Neked címeztem, de szánalmasnak tartom ezt a hozzáállást ilyen volumenű utasforgalommal és bevétellel bíró vonalakon. 

Előzmény: Törölt nick (13626)
setra415HD Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13627

"Szerintem legyen inkább kicsit fapadosabb kocsi, mint utaslemaradás (kiváltképp az utolsó járaton). Ide pedig gyakran kevés a rövid busz szombaton."

 

Ezzel egyetértek, de van Lentiben távolsági kivitelű hosszú kocsi, ami szombaton akár kettőt is tudna fordulni. Arról meg már nem is beszélve, hogy Zalaegerszegen is van távolsági kivitelű hosszú kocsi.

Előzmény: Törölt nick (13626)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13626

1. Szerintem legyen inkább kicsit fapadosabb kocsi, mint utaslemaradás (kiváltképp az utolsó járaton). Ide pedig gyakran kevés a rövid busz szombaton.

 

2. Ez igaz. Normál alatt a méretet értettem. Persze lenne helye rendes a táblának is, fent a LENTI felirat helyén...

 

3. Hát még a rosszhoz. :D

Előzmény: setra415HD (13625)
setra415HD Creative Commons License 2011.06.12 0 0 13625

1. A Vonal jellege meg a normális távolsági kivitelű kocsit indokolja. A többire magad is megadtad a választ.

 

2. Kérdés mit értünk normál táblák alatt. Nem gondolom, hogy az elhelyezés miatt kell papírfecnire nyomtatott "táblát" használni a XXI. században. Továbbá azt sem gondolom, hogy a vonal nem termel annyi hasznot a Zalának, hogy valamennyi kocsira megfelelő információval ellátott, egyértelmű jelentésű és igényes táblákat készítsen. A jelenleg használt táblák többsége a szánalmas kategóriába tartózik. (Kiváltképp a Zalaegerszeg-Budapest-Zalaegerszeg felíratúak.)

 

3. A jó munkához idő kell... :)

Előzmény: Törölt nick (13624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!