Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.06.04 -2 9 128607

Na ja, ez volna a legrosszabb, amit tenni lehet.

A Verona utáni intézkedésekből egy volt értelmes, ami megtiltotta az éjjeli buszozást a diákcsoportoknak. Ugyanis Verona fő oka is a kapzsiság volt: elhagyjuk a szállást, de még egy napot síelünk, aztán éjjel megyünk, a sofőrök majd bóbiskolnak egész nap a buszon. Ilyenkor a még a sofőrök szobáját sem szokták a kedves szülők még egy napra kifizetni, hogy az esti indulásig ott pihenhessenek.

Előzmény: Puppi Antal (128605)
jakyg Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128606

Köszi, bár én ezt nem kérdeztem.

Előzmény: Mlle. Grenelle (128602)
Puppi Antal Creative Commons License 2019.06.04 -7 1 128605

Szerintem ez egy hasonlo eset mint a Veronai buszbaleset és kemény intézkedeseket kellene foganatosiatani a hasonlo tragédiák elkerülése végett a többi nagy hablaty

riversea Creative Commons License 2019.06.04 0 9 128604

A modern folyami hajókat egyszemélyes radarhajózásra tervezik. A Viking biztosan ilyen hajó. A hajó irányításához szükséges minden kezelő, kijelző és ellenőrző műszert a hajóvezetőnek tudnia kell kezelni és látni ülő helyzetben.  Van radar és transponder (AIS) is, no meg kamerák. Az egyszemélyes radarhajózásra való alkalmassághoz számos feltételt kell teljesíteni és azt a hajóbizonyítványba bejegyzik.

 

A hídnyílásban a radarjel eltűnhetett, az AIS jel nemigen, de a Viking még a hídnyílás előtt utolérte a Hableányt. Nem hiszem, hogy azért ment neki, mert nem volt műszer, ami az előtte haladó kisebb hajó jelenlétét mutatta volna.

Előzmény: doncike (128588)
Zoltika Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128603

Köszönöm!

Előzmény: Mwin (128596)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128602

1 láb = 30.48 cm.

Előzmény: jakyg (128599)
KZX003 Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128601

Felkerült néhány friss sólyafotó az ARÁCSRÓL a bhkeptar.hu-ra!

FOMA Creative Commons License 2019.06.04 0 5 128600

"nyilván a zöld csúcsok között lehet hajózni."

 

Nem lehet, hanem ajánlott. Ne a Wikipédián nézd, hanem a Hajózási Szabályzatban.

Előzmény: mindenev (128597)
jakyg Creative Commons License 2019.06.04 0 2 128599

Legalább megnéznéd mielőtt írsz, hogy hány cm egy láb.

Előzmény: etomcat (128598)
etomcat Creative Commons License 2019.06.04 -10 0 128598

> Az a 29 méteres szélesség még mindig jó lesz 11,45-nek.

 

Szerintem az 29 láb lett volna és valahol az ft átcserélődött méterré?

Amúgy ha 29m széles lenne, akkor nem utasok szállnának fel rá, hanem vadászgépek, mert ő lenne az anyahajó. Másrészről csak a Panama-csatornán tudna átzsilipelni, mert Bős-Nagymaros zsilipje nincs olyan bő.

Előzmény: viking star (128591)
mindenev Creative Commons License 2019.06.04 -4 0 128597

A hajó szélességét a Vikipédiáról vettem, ha az tévedett, én is. A zöld/fehér táblák pedig a hajózóút két szélét jelölik, nyilván a zöld csúcsok között lehet hajózni. Az, hogy a kisebb átkelők, BKV hajók a szélső nyílásokat is használták/használják, jelen baleset esetében nem lehet figyelembeveendő tényező.

Előzmény: viking star (128591)
Mwin Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128596
Előzmény: Zoltika (128595)
Zoltika Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128595

Mi most éppen a hajózási rend a Margit-hídnál?

A pesti oldal köépső nyílása nyilván nem járható. A másik kettőt szabad most használni?

Merre mennek a hegymenők? Ideiglenesen kétirányú forgalom van a budai ágban?

révész64á Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128594

 Régen a BKV. hajók használtak a Pesti első hídnyílást. Magaság nem volt akadály magas víznél döntve volt az árboc. Nincs meg tiltva másik hídnyílás.  

jakyg Creative Commons License 2019.06.04 0 2 128593

A zöld-fehér tábla meg éppen nem tilalmat jelöl.

Előzmény: mindenev (128590)
gumidani Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128592
Előzmény: mindenev (128590)
viking star Creative Commons License 2019.06.04 0 6 128591

Az a 29 méteres szélesség még mindig jó lesz 11,45-nek.

Legalább a tényadatok tekintetében ne örököljük át a hülyeségeket.

Előzmény: mindenev (128590)
mindenev Creative Commons License 2019.06.04 -3 0 128590

Előre is elnézést kérek a kép készítőjétől, az internetről töltöttem le. Ezen a képen talán jól látható a Margit híd pesti oldalának hajózóút-kijelölése. A vizikresz előírásai szerint a jelzett területen kívüli áthaladás tilos (a két szélső zöld-fehér tábla), tehát ott hajó nem mozoghat. A magas vízállás miatt a szállodahajónak valószínüleg középen kellett volna áthaladnia. A híd két pillérje közötti távolság nem egészen 83 méter, ha a két szélső hajózóút-tábla távolságát, azaz a hajózóút pontos szélességét lemérnénk, legfeljebb 70-75 métert kapnánk. Ebből, illetve a két hajó szélességi adataiból (29, illetve 4,8 méter), illetve a szintén előírt kötelezően betartandó 30 méteres oldaltávolságot beszámítva a két hajó egyszerre nem hajózhatott volna be a híd alá - s akkor még a követési távolságról, az előzésnél használandó jelzésekről és rádiózási előírásokról, radarról még nem is beszéltünk...

Előzmény: forgószem (128529)
Mwin Creative Commons License 2019.06.04 0 5 128589

Mindeközben:
A KOZARA (a szerb flotta parancsnoki hajója ) magyar vizeken, most kb az 1499-nél jár.
(Fotó: Kovács Zoltán, FB)


doncike Creative Commons License 2019.06.04 -2 1 128588

Fussunk neki másfelől.

 

És tényleg én kérek elnézést ha hibásan feltételezem, hogy ebben a topikban nem csak a hajókért rajongó kisiskolások vannak, hanem olyanok is, akiknek legalább valami rálátásuk van arra, hogy egy ilyen Viking kategóriájú hajó vezetése a gyakorlatban hogyan történik.

 

Ha nem hajókról, hanem repülőgépekről lenne szó, akkor az ottani topikban arról folyna a diskurzus, hogy milyen oka lehetett annak, hogy nem volt rádiózás.

Nem látták a radaron? (A híd szerkezet bezavarhatott? Vagy a hajózásban is transzpondert használnak, tehát másodlagos jelet?)

 

Egy repülőt, amin ennyi utas van, kétfős személyzet vezet, megfelelő munkamegosztással.

Pontosan azért, hogy egyetlen ember hibája/figyelmetlensége nem okozzon problémát.

Létezik, hogy egy ilyen Viking-kategóriájú hajót egyetlen ember vezet, segítség és kontroll nélkül? És ha ő hibázik, akkor kész a baj?

alaptalan Creative Commons License 2019.06.04 -9 0 128587

talán önmérséklet!

 

Esetleg a júzer ne bármi áron győzni, eltiporni, megszégyeníteni akarjon egy ilyen súlyos trgédia ürügyén!

Előzmény: gigabursch (128586)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.04 0 4 128586

Elkéne ide egy kis moderáció...

 

Ritkán mondok ilyet, de most nagyon...

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.04 -1 2 128585

Biztos, hogy ez a stílus ide való, uraim?

alaptalan Creative Commons License 2019.06.04 -13 0 128584

...és megvakarja a hátát, masnit köt a hajába, sőt a legújabb modell még le is szopja!

 

(a halálfának van szára kis fotelpopej! Ihajcs!)

Előzmény: doncike (128583)
doncike Creative Commons License 2019.06.03 -1 1 128583

Úgy érted, kisautós barátom, hogy szerinted a radar szól a kapitány bácsinak? Meg rádiózik is helyette?

 

Még a kérdést sem érted...

Előzmény: alaptalan (128581)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.03 -1 0 128582

Ez csak 1 sima dresszírozás volt, nem kell különösebbet belegondolni. De küldök effélét, hátha jobb. :)

De az alapállapoton nem változtat!

Előzmény: smith (128579)
alaptalan Creative Commons License 2019.06.03 -4 2 128581

radarról, kis fotelpopej!

Előzmény: doncike (128580)
doncike Creative Commons License 2019.06.03 -2 0 128580

 

Jelen állás szerint az előírt rádiózás nem történt meg.

De vajon miért nem?

 

Az internetre feltöltött videókból úgy látszik, hogy az utolsó pillanatig egyik hajó sincs tisztában azzal, hogy a másik ott van.

 

Honnan kellet volna a Vikingnek látni a Hableányt?

Van erre külön ember vagy mindent a hajót éppen vezető csinál egyszemélyben?

smith Creative Commons License 2019.06.03 0 3 128579

Ezzel mondjuk csúnyán lyukra futottál, vagy ahogy anno mondták volna, lemaradtál néhány brossurával...

Előzmény: Jani2-3 (128573)
alaptalan Creative Commons License 2019.06.03 -3 0 128578

vastík is tanál szöget...

Előzmény: jakyg (128571)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!