Úgysem fog már az a hajó dolgozni, nem olyan időket élünk
Pedig kár érte, kifejezetten tetszett az a régi amerikai villamosokra emlékeztető dizájnja. Mondjuk, ha van még, lehet hogy egyszerűbb hozni másikat az oroszoktól...
Egy 2 évvel ezelőtti műszaki hibát, ami a nem okozott sem személyi sérülést, sem önmagán jelentősen túlmutató anyagi kárt, a mostani tragédiával, ami viszont igen nagy valószínűséggel nem a Hableány műszaki hibájából következett be párhuzamba állítani hogy bezzeg már két éve is... Szerintem ez újságírói szarkavarás. Írni akart valami "szenzációsat".
Én is kerestem már az előéletét, de úgy nézem, az orosz oldalak is a hajóregiszterből tájékozódnak.
(a szubjektív véleményem, hogy egy hagyományos, tölcséres hajóorról lesodródott volna abban a szögben ahogy elkapta)
2 éven belül azért sok 2 baleset. A szovjet előéletéről, nevéről nem találtam semmit. Ha egy "hagyományos" orrú hajóval ütközött volna, lett volna esélye elsodródni mellette?
> "...a Hableány így vízzel tele kb. hány tonnát jelent?"
Amennyiben a fenéken az erős áramlás telesodorta a hajótestet iszapos hordalékkal, akkor akár száz tonnákról beszélhetünk. A Táncsics + Clark Ádám úszódaru kombinációval akarják kiemelni, ami együtt max. 250 vagy 300 tonnát jelentene, csak egyelőre a C.A. nem fér át a híd alatt a magas víz miatt.
Lehet több értelme lenne cölöpöző gépeket hozni és szádfalat leverni a roncs köré, aztán kiszivattyúzni szárazra, kihozni a holtakat és utána feldarabolni a hajót helyben a könnyebb elszállításhoz, inkább mint a víz alatti tapogatni? (Úgysem fog már az a hajó dolgozni, nem olyan időket élünk, mint mikor a Pajtás a 23 halálos elsüllyedésre rá következő évben már újra menetrendszerű volt...)
"...a Hableány így vízzel tele kb. hány tonnát jelent?"
Nem értem egészen a kérdést. Miért "így vízzel tele"? Ha a víz alatt van amikor emelik, a benne lévő víz súlya nem számít. Amikor a felszínre érnek, nyilván megvárják, amíg a víz kifolyik.
Mint írták, a nyolcszögletű az a fényszóró. A kamera a másik oldalon van, a kürtök/hangszórók alatt. Egy gimbal. Azaz egy gömbbe szerelt, forgatható kamera-torony. Ilyenek vannak a nagyobb teljesítményű drónokon is....
Szóval gondolom van felvétel, bár nem biztos, hogy kegyeleti okokból a teljes anyagot látni fogjuk majd. Valószínűleg, csak egy erősen megvágott anyagot adnak ki, azt is majd csak a nyomozás előre haladtával, vagy annak befejezte után.
A hétvégén több holttestet találtak a Duna Ercsi alatti szakaszán – értesült a Magyar Nemzet több, egymástól független forrásból.
Ahogy azt a lapnak illetékes források megfogalmazták, a holttestek azonosítása jelenleg is tart, így azt még nem lehet kijelenteni, hogy a múlt hét szerdán tragédiát szenvedett Hableány hajó eltűnt utasai vagy magyar személyzete közül találtak-e meg valakiket.
Az fényszóró, de mindegyik kabinos fel van szerelve előre, hátra, oldalt előre-hátra látó kamerákkal. Sőt ma már a sétahajók nagy része is, egyik ilyen kikötött turistahajó oldalsó kamerájáról származó felvételt tett közzé a Személyhajósok Szövetsége. A Viking saját kameráinak felvételeit nyilván lefoglalták, felhasználják majd a vizsgálathoz, de nem hiszem, hogy nyilvánosságra fogják hozni, már csak kegyeleti okokból sem.
Az csúnya lesz ha tele van holttestekkel a hajó...gondolom a fél világ élőben közvetíti majd a kiemelést miközben a műveletet eltakarni, paravánozni meg nem lehet.
Szivárognak a hírek amúgy, eddig semmi jel nem mutat arra, hogy az ukrán kapitány jelezte volna az előzési szándékát.
Nem teljesen a kérdésedre válaszolok, de eszembe jutott valami:
Olvastam egy babonát, mely szerint egy hajót átnevezni balszerencsés dolog. Holott ha csak a hazai hajóállományt nézzük, akkor is tele van az átnevezésekkel. Akkor is sok hajó kapott új nevet, ha innen oda vitték (Például a Dunáról a Balatonra, vagy egyik országból a másikba.) illetve, ha üzemeltetőt váltott (Mahart vs magáncég), esetleg a politikai közbeszólt (rendszerváltás), vagy netalántán a hajó funkciót váltott (pl. személyszállítóból kórházhajó).
Szóval ha ezt az ember komolyan venné, akkor nagyon parás dolog lenne hajóra szállni.
Eszerint hajón banánt szállítani balszerencsés. Holott Európában nem terem, ha meg repülőn hoznák, akkor meg nem 400, hanem 1400 forint lenne kilója. Szóval ez így nem vehető komolyan.
A repülőgép balesetek, a ritka hajó balesetek látványosak, sok hülyeséget lehet róla írni, elszabadulhat a fantázia.
A 4-es fű út baleseti statisztikájával a kutya nem törődik. (közelmúltban 6+4 ember)
A hajóbalesetek száma statisztikailag ki sem mutatható.
Alapvetően nem vitatom, amit írsz: a hajóbaleset a közúthoz képest ritkább, az áldozatok száma is kevesebb.
De engem nagyon érdekelne: vajon mit mutat(na) a statisztika, ha a forgalom volumenéhez viszonyítanánk?
Tehát pl. hány km autózott/hajózott "út"-ra jut egy baleset? Vagy: hány ezreléke hal meg az utasoknak (járművezetőknek, személyzetnek) közúton és vízen?
Mert oké, hogy (pl. Magyarországon) naponta többen halnak meg közúton, mint vízen, de azért jóval több a közúti jármű is, ami közlekedik.
Délelőtt 10:30 körül érkezett Szegedre, a Szabadság úszóházról láttam. :) (De csak fél órával később esett le, hogy ez az, amiről itt olvastam már. :D )
A hajóállomáson kikötött, 11:15 körül még ott volt, 13 óra után már nem.
"Ránézésre" úgy jó 10 km/h-val mehetett, az akkor innen még közel 24 óra. Éjszaka is megy (írta valaki, hogy nonstop üzemmódban halad)? Azért most vannak ronda nagy uszadékok itt, éjszaka azokat meglátják?
"Ezután kétség sem férhet a Viking Sigyn kapitányának felelősségéhez. "
Dejó, akkor itt és most le is lehet zárni a vizsgálatot, hiszen csak el kell olvasniuk az Origo ckkét, ott van a tuti. Sőt, még a bírósági eljárást sem kell lefolytatni, hiszen megállapították a felelősséget is.
Egyedül a büntetés mibenléte és mértéke nincs beleírva a cikkbe, de gondolom arról is csak meg kell kérdezni az Origot, megmondják szívesen.
Köszi. Közben lehajózott a térképről, nyilván javában a Tiszán jár, izgalmas lehet versenyt úszni az idővel. Én azért a kedvéért még innék néhány kávét a munkások helyében a zárás előtt, nehogy már pár órán múljon az átjutás.:-)