Nekem égette vagy 15 percig,közben csavargatta amit kell,biztos modulált is de 30 fok meleg volt és csak lestem,nem igazán tudtam mit csinál. Most már tudnám.
Mégegyszer köszönöm a tanácsot. Lehet, hogy szörnyen dedó a kérdés, de hogy tudom mérni, hogy mennyi a teljesítmény? Az autós hasonlat pedig nagyon találó :)
A kérdésem a következő: leszeretném cserélni a thermotéka kazánomat, valmi kombiturbós církóra! Érdemes-e foglalkozni az aden/solaris, ariston, quadriga típusú készülékekkel? Mennyire megbízhatóak! Ha mondjuk 10évet kibír komolyabb bántalmazás nélkül, akkor az már jó lenne!
Örülök hogy sikerült megoldani, ha kell még vehetsz vissza a teljesítményből.Nekem is az alsó harmad környékén van,így 15 kW és nem kapcsolgat.
"Már csak azt nem tudom, a szakszervíz szerelője és a SD e-mailben megkérdezett szakembere miért nem javasolta ezt a megoldást???"
Szerintem ezt ők hivatalból nem mondhatják,mert ez nagyjából annak a beismerése lenne,hogy a kazán nem képes normálisan modulálni csak kompromisszumok árán.
Ebben az esetben a kazán vagy nem tud modulálni,vagy ha vissza kell venni akkor meg nem 28 kW-os.
Márpedig ha a kazánjuk nem hozza a leírt paramétereket akkor becsaptak minket, vásárlókat. Ezt pedig nehezen ismernék el mert mindenféle következményekkel járna.
Autós hasonlattal élve ez egy olyan autó amelyik jól működik mindaddig amíg nagy gázzal gyorsítasz.De te csak mondjuk 60-nal akarsz menni és ezért vissza szeretnéd venni a gázt (modulálni) és erre leáll a motor. Elmagyaráznák neked,hogy csak finoman kis gázzal szabad gyorsítani (kompromisszum) és akkor 60-nál ha visszaveszed a gázt nem áll le. Mit gondolnál erről az autóról és a gyártójáról?
Te engem összekeversz valakivel vagy valamit nagyon félreértettél.
Nekem Ecosy F28AS kazánom van fix bypass-sal és 3 fokozatú keringetőszivattyúval.
A 14194 es hozzászólásomban azon tanakodtunk hogy a Renova Star F24E kazánon hogyan lehet csökkenteni a víz keringetési sebességét. Ha a keringetőn nincs lehetőség a fordulatszámcsökkentésre akkor kellene a bypass szelepen nyitni ez a lényeg.
Korábban írtad, hogy a kazánod bypass-a nem tudod, hogy hőre vagy vizjhozam/nyomásra bypassol és úgy érzed félretájékoztattak az SD-nál. Te voltál ugye?
Na én most megtaláltam a Thema Classicom leírását és abban az áll, hogy igen is nyomás és vízhozamra bypassol
"A fűtőkör vízmennyiségének szabályozása. A vízhozamot a fűtési rendszer számított működéséhez kell szabályozni. A fűtőkészülék 1/2 körre nyitott, beépített bypass C csavarral van szállítva amelyen a szükségletnek megfelelő számú fordulatot kell végezni, hogy a rendelkezésre álló nyomásmagasságot hozzáigazítsuk a rendszer veszteségéhez a hozam/nyomás görbe szerint (11.oldal)"
Persze ez egy Thema leírása, de nem hiszem, hogy különböző bypassokat terveznek be.
Természetesen nem úgy értem, hogy most tanulta meg a modulálciót, hanem, ha jól értem janijani-t (14568), úgy, hogy most van ideje/módja a modulációra.
Ha megnézem a SD Thema Calssic oldalát, akkor a 2006-os verzió kinézetben, meg kezelésben kicsit változott. Az tűnt fel, hogy gyárilag be van építve az időjárásfüggő szabályozó és csak egy 12e Ft-os érzékelőt kell bezsrezeni hozzá.
Most akkor vajon ez az én 2004-es verziómban is benne van, csak eddig nem figyeltem fel rá? Amikor 2004-ben vettem a kazánt a Mart-nál rám akartak sózni egy 40e Ft os időjárásfüggő termosztátot, de mivel rendelni tudták csak így nem vettem meg.
Helyesbítek: igaz, hogy "megtanult modulálni" és az is, hogy nagyságrendekkel kevesebbet kapcsolgat, de ha pl. szellőztetés után fűt fel, azért még beleszalad egy kis kapcsolgatósdiba. Lehet, hogy egy icipicit még mindig lejjebb kellene venni a teljesítményt?
Tehát ha nekem Thema-m van akkor nyomjam fel full-ra a radiátorhőfokot? Vagy keressem meg, hogy mi az a legalacsonyabb előremenő amin még a temosztátos helységet fel tudja fűteni.
Tegnap óta teszteltem. Sajnos csak tavasszal lesz rajta a dryvit a házon, ezért 30-as kívülről vakolatlan falam van. Összesen 371 m3-t (kb 137m2) fűtök. A radiátorok többsége termofejjel is el van látva. Ja és a köves helységekben 52 m2 a radiátorok visszatérője "Bergmann szerű" csőben meg van tekerve.
A leghidegebb szoba ÉNY-i háló. (Itt van a termosztát, továbbiakban a HÁLÓ) legmelegebb a nappali (ebben az is közrejátszik, hogy számításaim szerint enyhén túlméretezett(ek) a radiátor(ok)).
Szóval le vettem az előremenőt 2-esre. Így hallani, hogy szépen játszik felfűti 56-57 fokra, amjd leáll és keringtet. Majd ha visszahül 52 köré indít. A termofejek a nappaliban 2-esen (5 fokozat van), a többi szobában 3-4 esen (persze a termosztátnál nincs). Gyakorlatilag minden helységben kiválló az idő, de a HÁLÓ-ban ezzel a radiátorhőfokkal nem tudja a kikapcsoláshoz szükséges 22,5 c fokot elérni. (Vagy ha el is tudja, már nem volt idegem kivárni)
Aztán felvettem 3-asra a radiátorhőfokot és így szépen fel tudott fűteni.
Miért nem alkalmas a Thema az alacsonyabb radiátorhőfokkal való fűtésre? Mit nevezünk alacsonyabbnak? Az enyémen az előremenő 1. fokozatban 45-48 fok ez alacsonynak számít?
És ha nem alkalmasabb, akkor gyakorlatilag felesleges bele a gyári időjáráskövető szabályzó is? Akkor ez csak parasztvakítás az SD részéről?
Kedves Janijani, Enginer és a többiek! Ha emlékeztek, nekünk van/volt a kapcsolgatós, nem modulálós SD turbó kazánunk. Janijani tanácsa alapján tegnap nagy nekifohászkodás után (mint igazi laikusok) kissé remegő kézzel szétszedtük a kazánt, és még a teljesítményszabályozó potenciométert is megtaláltuk rajta. Megint vettünk egy nagy levegőt és a gyári beállításról, ami állítólag 15kW, átállítottuk úgy, hogy a minimum és maximum között, a minimumhoz valamivel közelebb áll. És csodák csodája: a kazán "megtanult modulálni" és nem is kapcsolgat. Szóval köszönjük a tanácsot! :)
Már csak azt nem tudom, a szakszervíz szerelője és a SD e-mailben megkérdezett szakembere miért nem javasolta ezt a megoldást???
Van még egy kérdésem is. Azon kívül, hogy megszünt az idegfeszítő kapcsolgatás számíthatok a fogyasztás csökkenésére is? (Mert azt egyelőre nem látom, sőt!! :( Tegnapról mára 24h alatt kb. 9m3 fogyott földszinti, főleg hideg falú, alul teremgarázsos kb. 250 légköbméteres-es lakásunkban. Igaz, ma hidegebb van, mint tegnap)
Ha tényleg az amiről szó van akkor szívottként viselkedik a rendszered. Ellenőrizni kell a nyomásviszonyokat, tágulási tartály előnyomását, szivattyút ha engedi kisebb fordulattal üzemeltetni, stb.
"A kavitáció akkor jön létre, ha egy folyadék nyomása hirtelen lecsökken, s ezért forrásba jön, majd újra megnő a nyomás, s emiatt összeomlik a buborék. A kavitációban részt vevő piciny buborékok keletkezése és főleg összeomlása során úgy vélték, hogy olyan nyomáshullámok keletkeznek, amelyek igen magas hőmérsékletre hevítik (persze csak rövid időre) a kémiai reagenseket. A 30-as évek óta ismerték tehát ezt az effektust, de különösebben nem törődtek vele, hiszen sok gyakorlati haszna nem volt."