Szia ! a kisebb teljesitményúek állandó mágnesesek---ált 12 V -s A nagyobb /kb 50 w / soros gerj. és ezek a 24V -ak én ilyenre gondoltam Ezzel könnyen elő lehet áűllitani 6 V -ot iil ilyen akku töltését --csak a gerjesztéssel nem tudok mit kezdeni.én csak tapogatózom de az sokáig tart+ siralmas.
Eltalaltad,1/4-es nagyflex attetel,sajat keszitesu hazban.1500 ft volt a piacon a tanyar/kupkerek. Jobban tetszene a bordasszij,de azt ekkora hatsokerek mellett lehetetlen megoldani. Amugy elektromos bicikli. Agymotort meg kulon nem adnak,setben meg 35 000 ft... Mar ahol nezegettem...
"Hogyan néznek ki az erővonalak egy gerjesztett forgórész körül?" Kicsit pontosítsunk! Csupaszon, vagy benne van az állórészben? Egyszerűsítve: Elindul az egyik vastörzsből, átmegy a másikba és a forgórész belsején keresztül záródik. Ha csupaszon van akkor táguló köríveket alkot, ha benne az állórészben, akkor a vasmagok közötti légrésben sűrű egyenesek és a magban megy körbe. Telítéshez közeledve egyre több erővonal lép ki a vasból és a vastörzsek közötti hosszabb távra kényszerül. Painttal lerajzolni komoly mulatság lenne, más komolyabb eszközöm meg nincs kéznél.
Simán sorba lehet kötni a villanymotorokat, ha egyformák és ugyanazt a feladatot látják el. Mit hajt a képen látható motorod? Csak nem csigahajtóművel a láncot? Mert akkor jobban jársz, ha eldobod. A csigahajtóműnek borzasztóan rossz a hatásfoka, a fele energiát megeszi. Szerintem mozgássérült elektromos kerekesszékről szedted le. De ott megvolt a szabályzója is. Találkoztam már agymotorossal is, az sokkal tovább bírta 1 töltéssel.
Nos én tegnap erős felindulásból felmentem Pestre az M-magnethez és vettem gyorsan 48 db 20*20*5-ös Neodim mágneseket. 360Ft/db. 12 darabot fel is ragasztottam a forgórészre. Lett is egy pár vérhólyag az ujjaimonn. Meg a leesztergálandó leposvas drabokat is ráraktam. Most köt. Kell neki szoba hőmérsékleten 24 óra. Most már csak azt nem tudom, hogy mi lesz majd akkor ha a végső célt a nagy generátor forgó részét akarom majd felmágnesezni. Terveimben 12 db 80*20*10-es mágnesek lesznek.
A kepen latszik az elotetellenallas.Nelkule durva dolgokat csinal a moci:P Tudom nem szelkerek,de legalabb elektromos,es hazi keszitesu. Rameny 1 ev mire kialakult.
Hy engem is villanymotor tema erdekelne.Van egy 12 voltos allandomagneses villanymotorom. 4 magnes,4 szenkefe.Bekotese,2 kulonallo villanymotor egy hazban,parhuzamositott szenkefekkel.Egymastol fuggetlenul is mukodnek,50%-os teljesitmennyel.Kerdesem a kovetkezo,ha polaritashelyesen sorbakotom a 2 motort a szenkefeknel,akkor kapok-e,egy teljeserteku 24 voltos villanymotort? (Vagyis nem csokkeno hatasfokkal? (vezerekni szeretnem fokozatmentesen,de minden elektronika elfustol...Elotetellenallassal hasznalom evek ota.24 volt mellett,meg felezodne az aramfelvetele:)
A feszt a vastag dugasz és a többi vékonyabb között mértem.
Még egy kérdés, hogy összezavarjak mindenkit :) Hogyan néznek ki az erővonalak egy gerjesztett forgórész körül? Gondolom, ha növelem a gerjesztőáramot egyre távolabb hat a mágneses tér. Mi van ha összeérnek a szomszédos erővonalak? Vagy nem érhetnek össze, mert a szomszédosak mindig É és D?
Eredetileg nem egy impulzus energiatartalmáról volt szó, hanem arról, hogy a freki növelésével, hogyan változik az energia. Mivel több impulzus érkezik időegység alatt, ezért nő az átlagos energia. Persze ettől még egy impulzus energiatartalma nem változik. Na mindegy, nem lényeg.
A lényeg, hogy magasabb frekin több teljesítményt lehet átvinni, persze a vasmag hiszterézise határt szab a frekvencia minden határon túli növelésének.
Igazából erre vonatkozott a kérdés, már az elején túlbonyolítottam.
Milyen motorra gondolsz? Találkoztam soros, 20/65 W-os fűtőmotorral, de az kb. 40 éves. Gondolom, ma már ott is inkább állandó mágneses motorokat alkalmaznak, mint az autók belső fűtés v. hűtőventillátor motorjánál. Teljesítmény 12V 10-50W között. Annál meg semmi átalakításra nincs szükség, csak a fordulatszám elég magas.
Szia ERBE! nekem személyes jellegű kérdésem lenne . A teherautók-buszok 24 V os soros motorjából milyen generátort tudnál késziteni? gerjeztés áttekerése--v. áll. mágnessel toldva. én a kis méreteket kedvelem 5-30 W ig. köszi Atis
1440 és 1500 között ugrált a motor fordulatszáma. Azért, mert 60-as lépésekben mér a kütyü, szóval a kettő között volt valójában.
Megmértem újra a feszültséget. Most 280-at mutatott :) Aztán megmértem egy másik (Tacskós) mérővel az analóg ezért nem tudtam pontosan leolvasni de 220 körül volt. Szóval akkor valószínűleg 230-as.
Ezek szerint neked sem árt 1 kis továbbképzés. Ne tévesszed már meg szegény kezdőket! Az, hogy a trafók és generátorok másra képesek nagyobb frekvencián, annak semmi köze az impulzus energiatartalmához. Sőt! Ha megnézel 1 inverterméretezést, a vasmag gerjesztését az alacsonyabb frekiknél megszokott 0,8-1,6 helyett leviszik 0,1-re. Kapcsolóüzemű táp építése A miniatűr méretben mégis hatalmas leadott teljesítményt a mágneses körben tárolt energia eredményezi. De ez semmivel sem nagyobb, mint alacsony frekvenciákon, sőt kisebb, csak több van belőle. Attól még a feszültség*áram szorzata állandó. Nagyobb frekis működésért meg nem kell repülőre szállni, hiszen az autógenerátorok termelése is a 200-1000 Hz közötti tartományba esik.
Én már rég letettem a szegmens mágnesekről. Nagyon kicsi az esély, hogy pont olyan rádiuszút kapjak a többi méretéről már nem is beszélve. Maradok a hasábnál. Még az is bajos az általam igényelt méretekben. Ugyanis a fellelhető forgó-morgó eszközeim amit erre be akarok áldozni, azok mérete adott. Marad az, hogy a forgórészt 30 fokonként lelapolom ráragasztom a mágnest erre meg 2mm körüli laposvasdarabot. Ezután leesztérgálom hengeresre. Elképzelésem szerint így két legyet ütük egy csapásra. Rádiuszos lesz, és elvileg végtelen kicsi légrést tudok produkálni.
"Az Ohm törvény meg pontosan úgy működik egyenáramon mint váltakozón."
Na de kolléga! Xc meg Xl? j meg i?
Nyilván működik, sőt a váltakozó az igazi. Egyenáramnál az Ohm-törvénynek egy speciális esete van, ahol nem kell számolni a reaktanciákkal és egyéb nyalánkságokkal. Tehát a törvény ugyanaz, azonban nem teljesen ugyanúgy kezeljük. Ezért írtam, amit írtam.
Nézz meg egyszer egy szinuszjelet oszcilloszkópon! Aztán tekerj egyet a függvénygenerátor freki állítóján! A jel ugyanakkora lesz, mégis több lesz az energiája. Mit gondolsz miért mennek 700Hz-en a repülőgépek generátorai? Mert így kisebb méretből és tömegből ki tudják hozni ugyanazt a teljesítményt.
A nagyobb frekvencia időegység alatt több fluxusváltozást okoz. Ehhez csak a frekvenciát kell megnövelni, a feszültséget nem.
(Nyilván a betáplált teljesítmény is növelődik, de a kivehető is.)
Nem akarok erről vitát nyitni veled, főleg, mert nagyra tartalak szakmailag, másrészt meg nem vagyok vitatkozós típus, de ezeket el kellett mondanom.
Üdv Wolf1111! Nekem is ez a gondom szintén szegmens mánes kellene forgorészhez, de itthon nem tudom beszerezni.Külföldi oldalakon nézelödöm ott már nagyobb a választék. A www.otherpower.com-on szoktak lenni tippek alul és felül is mindig cserélödnek. A schrambergi mágn. üzem cime:www.magnete.de Én sajna csak németül beszélek egy keveset nehezen igazodom ki rajtuk lehet, hogy társulnunk kellene.
ehhez annyit szeretnék hozzáfüzni: A 220/127 V os hálózat a szovjet utódállamokban valamint néhány magyar kórházban + bányában is előrordul/ putnok mélyműv. és tornaszenrandrás kőbánya/ máshol: Málta és Gibraltár 190/115 V 60 Hz a szokásos rendszer Csak mint kiegészités EURÓPA egységes áramellátásáról..