Hasonló kérdés foglalkoztat, de nem hülye gyerekek válaszát várom, hanem szakmabeliét. (Én nem vagyok az, ezért kérdezek).
Mekkora a holttér a Viking Sygin előtt? Kb hány méter, mekkora terület van kitakarva? Milyen távolságban lehetett még szabad szemmel érzékelni a Hableányt a kapitányi állásból/ülésből?
Oregnek nem tartom magamat mint a tobbi ide iro hajos, Pesten elkelne egy ket modositas a hajozasban de tkp.. ugy se tartana be senki. Mohacson emlekszem a komp meg se mozdulhatott ha jott egy nagy hajo a Dunan de ilyent el se lehet kepzelni Pesten. Addig meg mindenki azt csinal amit eppen gondol aztan vagy tortenik valami vagy megusszak a bulit.
Egy kb. 2 km-es szakaszon egyszerre vagy 30-40 hajó forog-pörög.előz-keresztbe megy.
Mind kivilágítva mint a karácsonyfa, tehát úgy villódzik minden előtted a vízen mint a tüzijáték.
Ha minden épp közlekedő, kb. 30 hajó, az előírás szerint rádiózik azon a kijelölt frekvencián, hogy épp mit csinál, nincs az az ember aki értené, hogy hol mi történik?
Nem csak a Viking előzte ugyanis akkor a hableányt, hanem másik 4-5 hajó is épp előzőtt másokat.
Igen, szerintem nem figyelt, (ld. még a 128408 hsz.-t)
A Viking a világ egyik legnagyobb személyhajózási cége, ami nemcsak a folyami, hanem a tengeri hajózásban is érdekelt, a presztízs veszteség és a kártérítési perek elkerüléséért mindent meg fognak tenni, bármit is mondjanak most. Lesz rá pénz és lesz jogi csapat. A hajójukat is igen hamar elengedték. Szóval lehet itt még meglepetés a végén...
Köszi, ez hasznos és világos információ volt. (A másik válaszod is.)
Lehetségesnek tartod, hogy egyszerűen annyi a megfejtése ennek a katasztrófának, hogy nem figyelte (nem vette észre) a radaron a Hableány jelét, ezért nem is kezdeményezett semmilyen kommunikációt, aztán pont úgy sikerült keresztezni az útvonalát, hogy ütköztek, ráadásul pont a legrosszabb részével hajónak?
Mert ha jól értem, sem az időjárási körülmények, sem az áradás (és még együtt a kettő sem) jelentett extra nehezítő körülményt.
Ráadásul a két hajón kívül nem is volt más olyan közelségben, ami elvonhatta volna a figyelmét.
(Apropó, figyelemelvonás: repülőgép katasztrófa volt már abból, hogy nem csak a pilóták, hanem más is volt a fülkében. A felelősség kérdését ez nyilván nem érinti, de a "miért és hogyan történt" kérdésre adhat magyarázatot, ha esetleg ez volt a helyzet.)
Nem tudom, ki hogy van vele, de talán többek nevében is köszönöm az ilyen tiszta és világos hozzászólasokat És talán ugyanezen csendes többség kéri, hogy a szájtépés ne szegje kedved, ha a továbbiakban is érdemesnek látod beírni. Köszi!
Ajánlott hídnyílás jele, a zöldön kívül, azaz pl. a bal parti hídnyílásban is át lehet hajózni, ha a körülmények megengedik.
Ezt a 30 métert nem tudom, honnan veszitek. Kedvtelési célú kishajóval nem lehet menetben lévő nagyhajót megközelíteni oldalról 30 méterre, de azt is csak akkor, ha a vízút paraméterei engednek ekkora oldaltartást.
Elvileg a hídnyílásban is előzhetett volna a Viking, ha azt rádión megbeszélik és a Hableány erre engedélyt ad. Az adott körülmények között azonban az előzést semmi nem indokolta, pusztán lassítania kellett volna, felvenni a Hableány sebességét, a hídnyílás után pedig a Hableány kihúzódik és a Viking kb. fél perces időveszteséggel biztonságosan áthalad.
Ha azonban rádión utat kért volna, akkor a gyakorlatban a Hableány valószínűleg még a híd előtt félrehúzódik és megvárja, amíg elmegy, vagy esetleg a bal parti nyílásban hajózik át, de a magas vízállás, nagy vízsebesség, a fölötte kerülendő BKV ponton, plusz még az elhaladó nagyhajó által okozott irreguláris vízmozgások a pillérre esés kockázatát növelték volna, így ez az adott esetben inkább kerülendő megoldás lett volna.
A Verona utáni intézkedésekből egy volt értelmes, ami megtiltotta az éjjeli buszozást a diákcsoportoknak. Ugyanis Verona fő oka is a kapzsiság volt: elhagyjuk a szállást, de még egy napot síelünk, aztán éjjel megyünk, a sofőrök majd bóbiskolnak egész nap a buszon. Ilyenkor a még a sofőrök szobáját sem szokták a kedves szülők még egy napra kifizetni, hogy az esti indulásig ott pihenhessenek.