Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.06.05 -4 0 128635

Eléggé a felépítmény közepén van a hajó hídja.

 

 

Onnan este, sötétben, zuhogó esőben, a jobb elejét és ott egy kis hajót biztosan nem láthatta.

 

Azért vannak a műszerei, hogy ilyenkor azokról/azokból tájékozódjon.

 

A műszerein nyilván sok hajó jelent meg, hisz hatalmas volt akkor a forgalom.

 

 

Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.05 -2 0 128634

Én is ezt mondom, csak senki nem hallgat rám...

Modernkori Kasszandra vagyok...

Előzmény: trizs77 (128633)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.05 -1 3 128633

Magyar György ügyvéd kavar :

 

http://www.atv.hu/belfold/20190605-ugyved-a-vikingrol-ilyen-sulyos-tomegszerencsetlensegben-erintett-jarmu-nem-megy-sehova/hirkereso

 

El nem tudom képzelni, hogy mire lenne jó ha a hajó visszajönne és valahol Újpest körül kikötne ?

Odajárnának fényképeszkedni akik unatkoznak?

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Adatokat letöltötték.

A hajót lefilmezték mielőtt elengedték.

Ha még vmire kíváncsiak a rendőrök, akkor 2 fő nyomozó odautazik, megméri, felírja.

 

Van e olyan adata a hajónak amit a magyar rendőrség nem ismer már ?

Talán a pincérnők mell méretét még nem jegyezték fel, de azon kívül már mindent.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.05 -2 1 128632

Hasonló kérdés foglalkoztat, de nem hülye gyerekek válaszát várom, hanem szakmabeliét. (Én nem vagyok az, ezért kérdezek).

Mekkora a holttér a Viking Sygin előtt? Kb hány méter, mekkora terület van kitakarva? Milyen távolságban lehetett még szabad szemmel érzékelni a Hableányt a kapitányi állásból/ülésből?

Előzmény: trizs77 (128628)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.05 -2 0 128631

Maximum ha az orrban lett volna egy figyelő, ő észlelhette volna a kishajót. Fentről semmit sem látni arra.

 

Elkelne valami szabályozás, mert iszonyúan megnövekedett a forgalom.

Előzmény: trizs77 (128628)
Puppi Antal Creative Commons License 2019.06.05 -1 0 128630

Pesten minden laza mint a Rigalanc ez van.

 

Puppi Antal Creative Commons License 2019.06.05 -1 0 128629

Oregnek nem tartom magamat mint a tobbi ide iro hajos, Pesten elkelne egy ket modositas a hajozasban de tkp.. ugy se tartana be senki. Mohacson emlekszem a komp meg se mozdulhatott ha jott egy nagy hajo a Dunan de ilyent el se lehet kepzelni Pesten. Addig meg mindenki azt csinal amit eppen gondol aztan vagy tortenik valami vagy megusszak a bulit.

 

trizs77 Creative Commons License 2019.06.05 -6 0 128628

Mert ha jól értem, sem az időjárási körülmények, sem az áradás (és még együtt a kettő sem) jelentett extra nehezítő körülményt.

Ráadásul a két hajón kívül nem is volt más olyan közelségben, ami elvonhatta volna a figyelmét.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Máshogy gondolom.

 

Este van.

Sötét.

 

Zuhog az eső.

Nem esik.

Zuhog.

 

Egy kb. 2 km-es szakaszon egyszerre vagy 30-40 hajó forog-pörög.előz-keresztbe megy.

Mind kivilágítva mint a karácsonyfa, tehát úgy villódzik minden előtted a vízen mint a tüzijáték.

 

Ha minden épp közlekedő, kb. 30 hajó,  az előírás szerint rádiózik azon a kijelölt frekvencián, hogy épp mit csinál, nincs az az ember aki értené, hogy hol mi történik?

 

Nem csak a Viking előzte ugyanis akkor a hableányt, hanem másik 4-5 hajó is épp előzőtt másokat.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Nagyobb odafigyeléssel (talán ?) megelőzhető lett volna a tragédia.

 

 

Érdekelne az is, hogy a Viking hídja hány méterre van a hajó jobb elejétől?

Aki a hídon állt abban a zuhogó esőben láthatta vagy sem a Hableányt?

 

Attól, hogy egyáltalán nem látta még lehet felelős.

 

 

Előzmény: doncike (128615)
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.05 0 1 128627
Enzo Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128626

Köszönöm.

Akkor csak a hajó az.

Előzmény: puntarenas (128625)
puntarenas Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128625

Nem Ők.

 

Előzmény: Enzo (128620)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128624

Erre nem tudok mit mondani.

Előzmény: Enzo (128620)
riversea Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128623

Igen, szerintem nem figyelt, (ld. még a 128408 hsz.-t)

 

A Viking a világ egyik legnagyobb személyhajózási cége, ami nemcsak a folyami, hanem a tengeri hajózásban is érdekelt,  a presztízs veszteség és a kártérítési perek elkerüléséért mindent meg fognak tenni, bármit is mondjanak most. Lesz rá pénz és lesz jogi csapat. A hajójukat is igen hamar elengedték. Szóval lehet itt még meglepetés a végén...

Előzmény: doncike (128615)
doncike Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128622

Khm, ez az angolság, még egy kínai másodosztályba igazoló fodballistától is gáz.

Szerintem.

Előzmény: Jani2-3 (128616)
offroadgangster Creative Commons License 2019.06.04 0 4 128621

Ha már témánál vagyunk... ez a bős-nagymarosi zsilip ez hol is van? Egyszer úgy szerenték oda eljutni, de nemtudom merre keressem...

Előzmény: etomcat (128618)
Enzo Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128620

Ők a híd alatt elhunyt magyar hajósok a videón, akik a kormányállásba szorultak 3 éve?

Előzmény: Jani2-3 (128616)
smith Creative Commons License 2019.06.04 0 5 128619

Hajrá, égesd még magad! A leghalványabb fogalmad nincs arról amiről írsz, de azért csak linkelgess még!
:-DDD

Előzmény: etomcat (128618)
etomcat Creative Commons License 2019.06.04 -5 0 128618

https://index.hu/belfold/kiliti0714/

"A hajózsilip hasznos hossza 125,00 m és szélessége 24 m"

Előzmény: offroadgangster (128614)
etomcat Creative Commons License 2019.06.04 -4 0 128617
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128616
Előzmény: riversea (128604)
doncike Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128615

Köszi, ez hasznos és világos információ volt. (A másik válaszod is.)

 

Lehetségesnek tartod, hogy egyszerűen annyi a megfejtése ennek a katasztrófának, hogy nem figyelte (nem vette észre) a radaron a Hableány jelét, ezért nem is kezdeményezett semmilyen kommunikációt, aztán pont úgy sikerült keresztezni az útvonalát, hogy ütköztek, ráadásul pont a legrosszabb részével hajónak?

 

Mert ha jól értem, sem az időjárási körülmények, sem az áradás (és még együtt a kettő sem) jelentett extra nehezítő körülményt.

Ráadásul a két hajón kívül nem is volt más olyan közelségben, ami elvonhatta volna a figyelmét.

 

(Apropó, figyelemelvonás: repülőgép katasztrófa volt már abból, hogy nem csak a pilóták, hanem más is volt a fülkében. A felelősség kérdését ez nyilván nem érinti, de a "miért és hogyan történt" kérdésre adhat magyarázatot, ha esetleg ez volt a helyzet.)

Előzmény: riversea (128604)
offroadgangster Creative Commons License 2019.06.04 0 3 128614

http://www.gabcikovo.gov.sk/old.gabcikovo.gov.sk/doc/manip/A_4_6.htm#6-1

 

(a direkt link lehet, hogy nem fog működni, de innen van az adatsor)

A.4.6.1. Plavebné komory - počet 2 - využitežná dĺžka 275 m - využitežná šírka 34 m

 

využitežná šírka = használható/igénybevehető szélesség

 

Nekem matekból azt tanították, hogy a 34 nagyobb, mint a 29, szóval beférne az oda... Lehet tényleg ideje lenne befejezned a igehirdetést...

Előzmény: etomcat (128598)
f_zoli Creative Commons License 2019.06.04 0 10 128613

Nem tudom, ki hogy van vele, de talán többek nevében is köszönöm az ilyen tiszta és világos hozzászólasokat  És talán ugyanezen csendes többség kéri, hogy a szájtépés ne szegje kedved, ha a továbbiakban is érdemesnek látod beírni. Köszi! 

Előzmény: riversea (128608)
f_zoli Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128612

Csepelen a négy régi DDSG nagyágyú egyike, a MELK. Persze ez így kicsit egy agyatlan marinetraffic felolvasás, de jó látni itt ilyen gépeket.

zjakabfi Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128611

Ott  már biztos nem.☺

Előzmény: riversea (128610)
riversea Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128610

Kedvenc vízibuszom. Kösz a képeket. Remélem, meghagyják eredeti formájában és nem akarják átépíteni!

Előzmény: KZX003 (128601)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.04 0 0 128609

Te  nem az öreg tpuppi rokona vagy?

Előzmény: Puppi Antal (128605)
riversea Creative Commons License 2019.06.04 0 17 128608

Ajánlott hídnyílás jele, a zöldön kívül, azaz pl. a bal parti hídnyílásban is át lehet hajózni, ha a körülmények megengedik.

Ezt a 30 métert nem tudom, honnan veszitek. Kedvtelési célú kishajóval nem lehet menetben lévő nagyhajót megközelíteni oldalról 30 méterre, de azt is csak akkor, ha a vízút paraméterei engednek ekkora oldaltartást.    

 

Elvileg a hídnyílásban is előzhetett volna a Viking, ha azt rádión megbeszélik és a Hableány erre engedélyt ad. Az adott körülmények között azonban az előzést semmi nem indokolta, pusztán lassítania kellett volna, felvenni a Hableány sebességét, a hídnyílás után pedig a Hableány kihúzódik és a Viking kb. fél perces időveszteséggel biztonságosan áthalad.

 

Ha azonban rádión utat kért volna, akkor a gyakorlatban a Hableány valószínűleg még a híd előtt félrehúzódik és megvárja, amíg elmegy, vagy esetleg a bal parti nyílásban hajózik át, de a magas vízállás, nagy vízsebesség, a fölötte kerülendő BKV ponton, plusz még az elhaladó nagyhajó által okozott irreguláris vízmozgások a pillérre esés kockázatát növelték volna, így ez az adott esetben inkább kerülendő megoldás lett volna. 

Előzmény: mindenev (128590)
jakyg Creative Commons License 2019.06.04 -2 9 128607

Na ja, ez volna a legrosszabb, amit tenni lehet.

A Verona utáni intézkedésekből egy volt értelmes, ami megtiltotta az éjjeli buszozást a diákcsoportoknak. Ugyanis Verona fő oka is a kapzsiság volt: elhagyjuk a szállást, de még egy napot síelünk, aztán éjjel megyünk, a sofőrök majd bóbiskolnak egész nap a buszon. Ilyenkor a még a sofőrök szobáját sem szokták a kedves szülők még egy napra kifizetni, hogy az esti indulásig ott pihenhessenek.

Előzmény: Puppi Antal (128605)
jakyg Creative Commons License 2019.06.04 0 1 128606

Köszi, bár én ezt nem kérdeztem.

Előzmény: Mlle. Grenelle (128602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!