Az Alessio nem volt rossz. Mindenesetre azzal semmi gondom nem volt.
Ez valami noném gyártó volt. Superb-en használtam itthoni országutakon 225/40 R18-cal.
Normál használat során elgörbült az összes.
Igen, a MAM drága volt de a németeknél/osztrákoknál nem kaphat gyenge felni műbizonylatot. Annélkül meg ugye nem teheted fel az autóra. Magyarországon másképp van. Mindegy mit, és mindegy mekkorát teszel fel. Úgy emlékszem Alessio volt az olasz felni neve. Nem mindegy hogy egy Golf alá vagy egy A6/A8 kategória alá kerül. Nem mindegy milyen gumimértettel használják (ballonosabb/peresebb) stb...
Több különbözö gyártó készíti, különbözö minöségben. Ezért lehetnek különbözö tapasztalatok. A gyári beszállító, nyilván gyártotta utángyártott termékként is, gyári minöségben.
Meg vannak a "másolatok" szarabb anyagból, nem kovácsolva.
Se előtte, se utána soha nem csaptam oda kereket. Gumit sem kellett idő előtt cserélnem egyszer sem.
De ezek a felnik mégis úgy ütöttek 1 szezon után, hogy azt hittem rosszul làtok. Én mindenesetre aki gyártotta, eltiltottam volna a további felnigyártástól.
Se lemez, se alufelnimmel sem volt soha semmi problémám - ezt kivéve.
8 éve van a kocsimon és semmi probléma nem volt vele ennyi idő alatt.Kivéve,hogy az egyik pesti plázába leloptak róla egyet.
Én magamból kiindulva soha nem írnék egy ilyen szintű negatív kommentet,de tudom Téged csak az ilyen apró kis geciskedések elégítenek ki.
Gondolom közben meg egy igénytelen ragyásfejű vagy aki még nem látott meztelenül nőt.Tudom tudom a Te kocsidon minden gyári blablabla....deközben 5 éve ugyan abban a farmerban vagy.
Nekem véleményem a jó kaját meg a pinát nem lehet megunni.:-))
Viszont egy Audi B9 is ugyanúgy megszokottá válik. Sőt ha valami elkezd a drága vason kicsit nyikorogni a user agya elkezd katttogni. Ne beszéljünk arrol ha valami olyan hiba jön elő amit még a márkaszerviz sem tud orvsolni.
Aki meg értékeli egy B5-el is boldog. Sőt akinek meg rozsdásodik van aki megcsinálja és fényezik. Mindig olcsóbb mint egy új generációs gépen ha valami tönkremegy.
Igy van. Németországban is olyan A4 B5 Diesel ami kevés km és szép állapotban van ritka mint a fehér holló.
Volt tulajodnosa megmondta konkrétan mai napig járna vele ha abban a városban nem lenne mindenhol Umweltplakette zöld zóna. Mivel EURO2 a motor igy már 2016-ban lerakták.
Nem érte meg rákölteni.
Az biztos eléggé a szivéhez nőtt a hölgynek a B5 mert közel 3 éves állás után hirdette meg eladára.
Es akkor arról még nem is esett szó, hogy a 20 év alatt kialakult korrózió sem javítja a ez energia elenyelö zónák hatásokát. Jók voltak ezek az autók, de eljárt az idö felettük. Akkor is, ha az elözö tulaj vagyázott rá. Az osztrákok imadták ezt a b5 -öst (én is) de nem véletlen hogy igazán jó állapotút már alig lehet fellelni belöle. Ami meg korrodált, az kis/nagy kozmetika után Keleteurópában folytatja pályafutását, mert a motor az bírja.
egy 15 év feletti Audi diesel jó választás ami patent állapotú 150-200e km-el.
ilyet nem egyszerű találni...
ráadásul a B5 nem az örökkévalóságnak készült, akkortájt a 91-es évek közepén az Audi úgy gondolta, hogy most már prémiumnak számít, elkezdhet spórolni, hogy jól keressen is az autókon.
hálistennek a B5 / C5 irányt hamar korrigálták, és nem haladtak olyan sokáig rossz felé, mint pl. a Merci.
" Leriam nem érdekel a korszerű technika de sokminden másban sem. Amiket felsoroltál azok sem kellenek. A3 vákumos centrál is bedöglött. Motor is kuka lett. B5 elektromos ami tartós. Kulcs bedug és nyit.:-))"
Ami benne van az autóban gyárilag az működjön ha már megvan, régen én is zsigulátorral bejártam fél Europát akkor az is jó volt.
Volt benne kormány, pedálok, ülések, és nem áztam meg ha esett az eső.....akkor az is jó volt.
De ahogy telik múlik az idő az ember is kényelmesebb lesz, szereti a kényelmi extrákat, azt hittem az automata váltó is az, de az csak szopóroller lesz egy idő után, ezért ez A kényelem már nem kell, más igen.
Nekem is volt Audi 80-asom (1.8 i), de ne ragadjunk már le a 80-as évek színvonalán...az idő telik, az autók öregszenek velünk együtt.
Rendben de az nem olcsó. Nagyon kevés % engedhet meg egy olyan autó vásárlását.
Véleményem mindenképpen akinek nem fontos a státusz egy 15 év feletti Audi diesel jó választás ami patent állapotú 150-200e km-el. Azon már nincs nagy bukta.
Igen majd veszek egy B8 A4 16 éves korában 2000€ ért.:-))) Addigra jönnek az újabbak és akinek az lesz dicsérni fogja az újabbat mennyire jobb mint a régebbi.:-))
Na de amikor a Golf II vel bejártam Europát? Anglia , Skocia , Svájc..... Imádtam és megpakolva toltam 1.6D nek 140el haza és mai napig egy hengerfejfelújitás meg gyűrűzés után megy a gép.
Nyilván a régi A4 nem tudja a mai előírásokat, de a Swiftnél nagyobb a gyűrődő zónája. A Swift elég könnyű ráadásul. A4 a NCAP teszten is egész elviselhetően roncsolódott.
Leriam nem érdekel a korszerű technika de sokminden másban sem. Amiket felsoroltál azok sem kellenek. A3 vákumos centrál is bedöglött. Motor is kuka lett. B5 elektromos ami tartós. Kulcs bedug és nyit.:-))
Nem kell fényezni. Ami régebbi Audi és volt gazdája és nem lóg füle farka nagyon jó autók. Sokak még a régi Audi 80 is nagyon szeretik. Sőt sokak azért tartanak ki Audi márka mert a régi 100as 80as megszerették.
No para A3 nekem is közel 500e van benne és nem fotó kedvéért..:))
Savállo te PD elemek nem szivtál be de automata váltó leszopattak a kóklerek. Na az meg nálam egyszer volt javitva de jó is. Szoval mindegy mert ezekbe a túlpakolt autokban ha nem PD elem sziv be az ember akkor
a váltóval szopik a játékos.:-))
Beszarik a kanyarkövető xenon és egyenes úton félrenéz a fény az jó lehet.:)))))) Bedöglik MMI és se kép se hang. Az még jobb lehet.
Leirtam. Én személyem szerint nem voltam A4 B8 CRTDI elájulva. Igen annyibol korszerűbb a mai technika, hogy a sok kütyű ami benne van mind meg is hibásodik.
Nem lenne ez probléma csak az a baj, hogy 5-8 éves Audi tipusokba ezek meghibásodnak. Aztán kattog az ember agya mit csináljon, hová vigye és termlészetesen mennyiért lehet javitani.:))
Ezt az elektronikai arzenált én személy szerint meghagyom másnak.:-))
Középiskolás koromban mentem haza busszal 51es en. Szalkszentmárton leágazásnál 160el Audi 100al nekicsattantak egy beforduló potkocsi szerelvénynek előzés közben. Láttam a karambol után autót.
Mindketten élve kiszálltak és csak az anyós ülésen volt kisebb személyi sérülés. Kiderült egy ismerősöm volt a felségével. Az még B5 szint sem volt.
Hidd el egy B5 nagyon massziv bisztonságos autó jól sikerült konstrukció. Ha meg egy B8 szerencsétlenül csattan az ember abba is ott hagyhatja a fogát.
Én a PD hengerfej felújutására és a blokk megcsinálására egy új dugattyúval perselyezve minden csere 400e ft fizettem. 750€ volt a PD elemek BOSCH Generaüberholt Németországbol.
Hülység volt de már késő bánat.
Jó sofőr vagy saválló.:-)) Leirtam vannak akik jól vezetnek. Nálam szét volt kopva az egész hengerfej, vezérműtengely is 490e km-nél.
Nekem PD nem kell már de CRTDI sem 8-10000€ ért sem!! A4 Avant B5 nagyon jó. Sőt alkatrészek olcsók hozzá. Egyetlen egy gazdája vigyázott is rá a 18 év alatt.
1750€ vettem Avant. Mivel állt az autó majdnem 3 évet rá kell költeni vezérlés, szijak, csapágy , olajcsere de belefér. B8 Avant ennyi km-el is leharcoltabbakat lehet kapni.
" saválló olvtárs tudna ebben a témában nyilatkozni, ö is elfogyasztott néhány PD-s autót. "
Ha annyira xar lenne nekem sem lenne, de mivel sosem volt annyira rossz, és sosem hagyott ott az út szélén ezért a mai napig van PDTDI-m, eddig egyiknek sem volt PD elem problémája, ahogy írtam biztos bennem van a hiba.
Az valami csoda szerencse akinek a PD elemek kibirtak 500e km.:)) Nálam még szét is esett. 400e km az egyik.
Tudom sofőrök között is vannak különbségek. Én már tudomásul vettem igaz balesetmentesen de elég vacakul vezetek. Nyirom a tárcsákat, motor generál 500e km nál.:-))
PD hengerfej fészek olyan volt mint a TYÚKTOJÁS szét kopva.
Inkább legyen pár apró rozsda B5 eredeti 180e km el de köszönöm a nagy pénzbuktát meghagyom másoknak.:-)) Leirtam. B8 A4 9-10 évesen 8-10000€ 15 évesen 2000€ lesz.:-))
Természetesen sokaknak autó státusz megjelenés fontos.
Véleményem egy A4 B5 Avant nagyon jó autó. Aminek nem lóg füle farka kifejezetten még 18 évesen is megállja a helyét. Annyi kicsit gáz nem automata nekem a kuplungozás vissza kell szokni.
Ne nézzél statisztikai átlagot 2db autó használatából. A rohangálós 131 loerős autóban nálam is átlendült az ötszázezer km-en. Ettől még léteznek a problémák, meg a előbb említett műszaki megoldások hátrányai.
Pd-vel egyidős adagolós motoroknál mivel riogatna a szerelő? Szerintem semmivel. Megvan az oka ennek.
Hét év és 220000km alatt egy höfok jeladót, meg AGR-szelepet kellett a kopó cuccokon felül a motorban cserélnem.
Ahányszor szerelönél voltam, mindig jött a riogatás: "Azt tudod hogy ezek a lengökarok nem sokáig bírják" Egy lengökarom ment tönkre, az is azért, mert a porvédö gumija lecsúszott. "Azt tudod hogy a PD elemek kB 200000km-t bírnak" jelenleg jóval a duplája felett jár az autó. "Azt tudod hogy a kettöstömegü nagyon drága ha tönkremegy". Az én autómban tuti nem volt ilyen, mert akkor már rég tönkre kellett volna mennie. :-)
Az biztos, hogy ha az osztrákok nem vennék ennyire véresen komolyan a korrózió minden formáját, még mindig nálam lenne a PD A6-os.
Nem mitosz a pd technika pár problémája. Az összes egy veztengelyes pd hengerfejben kiverődik a pd fészek, mert féloldalasan van rögzítve az elem. A vezérműtengely is konstrukciós okokból kopásra hajlamos.
Erre ne vegyél mérget. 300000Km felett adtam el a PD A6-ot, lassan 500000 lesz benne. Köszöni szépen, a PD elemek is jól vannak. Ingázós autó, napi 130km-t megy magyar gázolajjal. Hét évig volt nálam, ma is azt mondom életem legjobb autója volt. Üzembiztos volt, jól ment, cserébe keveset fogyasztott. Ezeket a PD mítoszokat általában olyanok terjesztik, akiknek sosem volt PD autójuk. A 2.0 PD motorokkal van baj, (ott repedtek a hengerfejek, ott van baj a hexagonál tengellyel, stb ) az 1.9 van olyan jó mint az öreg TDI.
Ha valaki nekem azt mondja igen ettöl a dzsuvás Magyar gázlajtol akkor kamuzik.
Ha valaki azt hiszi Magyarországon dzsuvásabb a gázolaj mint máshol, az cseréljen sürübben üzemanyagszüröt. Sajnos nem hogy sürübben, de az elöírt 60000-es cseréket is szeretik megspórolni a tulajok.
A b5 A4-nél még nem kezdte el az Audi a lágy bevonatok használatát, ezért nem látszanak meg az évek. Belül Mert egy 20+ éves autón ha vasból van a kasztni ott már lehet rozsdát találni. Pont emiatt adtam el mindkét A4 b5 TDI-t, meg a PD A6-ot is.
Nekem is ez a véleményem. Nem vagyok szerelő de kicsit érdekel a dolog. Igen a PD hengerfej hagyjuk. Sőt drága javitása ha K.O. Bele PD elemek az sem egy olcsó játék.:-))
Látszik a képen. Kicsit másabb. Sőt nekem 96KW van.Azt kell mondjam jól megy de az automata váltó azért lefogja motort. 90LE AHU A4 nagyon megkepődtem kézi váltóssal és nem megy vacakul.
Nem versenyautó de nem érzem, hogy lomha lenne.
Átültem egy A4 Avant B8 143le CRTDI kézi váltósba és azon kivül szebb design belülröl de nem voltam elájulva.
PD elemek biztosan nem.:-)) Ha valaki nekem azt mondja igen ettöl a dzsuvás Magyar gázlajtol akkor kamuzik. CR TDI úgy hallottam még érzékenyebb.
Szomszéd vett egy 2.7 Multitronic S-line A4 Avant. Szép nagyon de 230000km el volt olcsóbb külföldön az autó. Belülröl jobban látszódnak kopások mint A4 B5 TDI amit 18 évesen vettem.
Uraim ha egy autóban már 250000-300000km van ott már látszanak kopások hiába vigyázott rá a tulajodnosa. Ülések, gombok, kormány és főleg ha a kölkök leharcolták mert családi autó volt.:))
Egy szónakl száz a vége. Ami küldöldön szép gép a Német nem adja oda olcsón. Amik lefutottak azok olcsóbbak.
Nekem nem kell a stressz. Régi TDI AFN AHU mai napig mennek 600-700e km és motor hozzá sem kellett nyúlni. Nem kell PD elem sok pénzért sem CR injektor de sorolhatnám a többit.
Mitöl tartanák Audi az értéküket? A3 ezzel a felszertséggel 7 millió ft volt újan. Talán 600e ft kapnék érte. Úgy, hogy rátoltam nem kis pénzt a javitásokra használat miatt.
A4 B5 TDI újan 52000DM volt. 5 hónaposan fizetett érte vevő 42000DM de azért mert tesztautó volt a szalonban. Igy kapta meg 10000DM olcsóbban. Nem kis pénz volt anno.
Ráadásul ezek az új Audi modelek már gyári alkatrészek is mindenhol gyártják a világban. Sok felszertség miatt mindig lesz velük nyüg.
Szerinted mennyi lesz egy B8 A4 Avant 17 évesen. Kb 2000€ Kb 40000€ új árához elég jól tartja.:-)))) Éppen csak 38000€ bukta meg a fentartása. Na meg a bosszúság a sok elektronika miatt.
Igen, az audi elég jól tartják az értéküket. A gond inkább ott van, hogy a 2000es években több motor és váltó megoldásuk szar volt. Ae888, multitronic, stb.
Igazából ha belegondolsz 2008 utáni benzinest elég nehéz javasolni, talán még a 3.2 V6 FSI, ami jó egy tiptronic vagy manuális váltóval...
Szerettem volna egy B8 A4 Avant de 8-10 évesen 100-150e hiteles km kicsit felszereltebb minimum 3 millióba állt volna meg Magyar forgalmonba helyezéssel.
Ráadásul automata teljesen lebeszéltek mindegyik verziórol.
A3 1.9PD Tiptronic megy mint a rakéta de már azért vannak vele nyügök hiába új a motor benne. 500e km. Volt már váltó havitva ennél is de 200e böl megállt és 70e volt a szoleonid garnitura USA-bol.
Igen az tény kényelmes az automata. Akkor értékeli az ember amikor váltósba át kell ülni. Én már nem szeretnék azért pénzt keresni, hogy az autóm javitására költsek milliókat.
Ezért vettem egy patent állapotú Avant facelift B5 ami sima TDI motoros 5 ös váltóval.
B5 tényleg nagyon jó autó. Ültem B8 de nem voltam letaglózva. Belülröl azért modernebb gyorsabb de nekem nem ér 3-4 miilliót 8-10 éevsen.
Menjen a para ha valami bedöglik ki szervizeli. Komoly szervizek úgyis lehúzzák az embert.
Egy szónak száz a vége a B8 Audi is 15-18 évesen 1500-2000€ fognak érni.:-)))
Én is automata párti vagyok, de el kell dönteni hogy kell-e az automata. A Te esetedben szerintem nem kell. Autópályán/országúton pont mindegy milyen váltó van az autóban. Én járok hosszabb utakra is, olyankor rohadtul nem mindegy hogy amikor a 8-10 óra autópálya után még vár rám 3-4 óra belvároskörforgalompiroslámpadugóanyázásdudálásszétbaszazideg etap hogy kell-e kézzel váltogatni, vagy nem.
Én is automata parti vagyok, de nem szeretnék olyan autót, ahol minden váltásnál azt kell nézni meghalt-e a váltó. Mivel hobbi autó lenne főleg hétvégi országút-autópálya használat lesz, ott pedig keveset kell váltani- szóval belefér.
A másik megoldás a merci cabrio, de az kevésbé tetszik.
Én biztos nem vennék egy Audi sok millióért manuális váltóval.:-))
Régi Tiptronic nak noymom már 11 éve és nem régen vettem egy 5 sebességes manuális váltós B5. Hááát elég kényelmetlen lökdösni a kuplungot automata után.
Élég kompromisszumos.
5-10 éves Audi automaták nem megbizhatóak és a javitásuk is HORROR ár. Ha meg pár millió egy autóért ne kelljen már kuplungot nyomogatni.
A manuális mindenképpen megbízhatóbb mint bármelyik automata, Multitronic esetében meg főleg így van. Hogy mi a helyzet a továbbfejlesztett TFSI motorokkal, nem tudom. A korábbi változatok betegesek voltak.
2.0pdtdi motoros A4 em van 2006 ból. Immo gondom van. mindkét kulcsban cseréltem elemet. 2mp re beindul, majd leáll, kivettem a km órát. Valaki meg tudja mondani hogy tudnám immo offra megoldani? Külföldön vagyok vele, nem tudok szakihoz menni. Szerszámom van szinte bármi. Tudok forrasztani is. Valahol olvastam hogy megoldható. Segítséget kérek. Köszönöm a leendő válaszokat.
A képen is látható helyen (üzemanyag befecskendező) pár napja el kezdte engedni a gázolajat.
Gyárilag ezeknél kis csöveknél nem kellene lennie bilincseknek?
Fura, hogy csak így vannak..
Gondolom csak annyi lehet a hiba, hogy megadta magát a gumi cső valahol és ott szivárog, csak az a baj egyre jobban, ezért is szeretném minél hamarabb orvosolni.
A kérdésem ha lehúzom ezt a két csövet róla sok gázolaj ki fog innen folyni? ( gondolom csak a csőben lévő igaz?)
Ez után légteleniteni kell vagy magát légteleníti?
Ami a két cső között van kis csavar, mi lenne a szerepe?
Nekem automata váltóm van, abban is ez szokott történni. Az olajat fel kell melegíteni 40 fok köré, nem tudom pontosan, és ha akkor a megfelelő szinten áll, nem lehet vele gond. (Elvileg)
Sürgős válaszra lenne szükségem. Van 1 2008as a6 c6-om amin 18-as felnik vannak. Ezeket szeretném lecserélni 4G0 601 025 BL számú felnikre. Elvileg A6 c7ről való.
Kérdés. Mekkora tehermentesítő gyűrűk szükségesek. Bárhol keresem, nem találom. Tolómérőm, és hasonló dolgok hiányában le sem tudom mérni. Köszönöm előre is a válaszokat. További szép napot mindenkinek.
Sziasztok, A5 ös ( 2.0, 177 ) a "hiba" + fokokban ok, melegszik és áll a mutató 90 fokon, de ha mínusz van mondjuk -3 fok akkor 60 km után is még csak 75 fokos a víz, van valakinek valami ötlete mit kellene még megnézni, cserélni?( termosztát cserélve 1 héten belül 2 db gyári + arg (erg) szelep tisztítás)
Megoldódott a probléma, olajcsere kellett, alacsony volt a váltóban az olajszint. Hideg állapotban a váltó olaj szintje 2-2,5cm-t összeesik, ezért jelzett be inditás után a rámpán. Melegen viszont már nem jelzett hibát. Több automata váltó szerelővel is egyeztettem. Sokan egyből 200-400.000ftos javításokat mondtak, míg ajánlottak Dányban egy szerelőt (gearbox-hungary), aki azonnal mondta, hogy semmi gond, csak olaj kell a váltóba.
Amikor megvettem az autot cserélni kellett a főtengely szimeringet, mert csöpögött az olaj. Akkor nézett rá és mondta, hogy egyenlőre hagyjuk a váltóban az olajat. Hétfőn felhívom Szolnoki Róbertet, kiváncsi vagyok mit mond rá.
A3 ami már 11 éve van nálam JF506E Tiptronic váltóolaj teljes feltöltése 7 liter. Viszont csak 4.3 liter jön le. 500e km van benne váltó egyszer volt javitva.
Anno 8 éve Szolnoki Róbert csinálta Mindszenten. 170e ft volt. Egyszer teljes szoleonid szelepeket is cseréltettem a szeleptömben. Kecskeméti Audi VW is oda küldik a váltóhibás autókat.
Környéken a legpuccosabb szervizek is oda küldik váltókat.
Hivd fel és megmondja milyen olaj meg mi lehet a baja. Szerelő , hogy nézte meg tiszta az olaj? :-)) Leengedte és visszatöltötte? Olaj a helyedben már régen cseréltettem volna.
Pl én szervó teljesen elhanyagoltam. Be is szoptam vele rendesen. Retkes szűrő de most a rendszert is át kell mosatnom. Még mindig nem tökéletes.
Sokak vesznek akár 150-200e km futott autót. Automata lehet addig olajat sem cseréltek benne. Szervó ólajat sem. Én is elhanyagoltam de igy nézett ki a tartály.
Én még nem cseréltem, mióta Nálam van. Amikor megvettem szerelő megnézte azt mondta szép tiszta, ne cseréljük. Azóta mentem bele ~40.000km-t, 2,5év alatt. Erre gyanakszom Én is a talált leírások alapján, legalábbis reménykedek hogy csak olajat kellene benne cserélni. Jövőhéten keresek valami autómata váltó szerelőt és őt is megkérdezem. Esetleg ha tudtok ajánlani valakit az jól jönne.
Nem találtam hozzá normális motort így vettem egy másik A6-ot ,de sajnos ezzel is vannak gondok, most egy normális autószerelőt és autóvillamossági szerelőt keresek akik nem aranyáron dolgoznak.
A jármű összetettségétől függően a P0736 hibakódot kisebb vagy nagyobb átviteli problémák okozhatják.
Tünetek
A P0736 tünetei a következők:
Ellenőrizze a motor fényét
Az átvitel nem fordul vissza
A sebességváltó elfordul
A motor leáll
A motor rosszul fut
Okoz
A sebességváltó túl alacsony a sebességváltó folyadékon
A sebességváltó folyadék szennyezett
A kábelezés és / vagy a csatlakozók sérültek
A sebességváltó szivattyú hibás
Nyomatékváltó tengelykapcsoló problémái
Nem mágnesszelep
Hidraulikus nyomás problémák
Szelep test problémák
TCM meghibásodott
Hogyan kell diagnosztizálni a kódot?
Annak megállapításához, hogy a P0736 hibakód egy hidraulikus / nyomáskibocsátásból vagy egy elektromos okból származik, a szerelőnek először meg kell vizsgálnia, hogy vannak-e más hibakódok, amelyek megvilágíthatják a problémát. A rossz mágnesszelep vagy a TCC mágnesszelep problémái általában külön kódokat tartalmaznak az ECU memóriájában. Ha nem talál semmit, akkor meg kell vizsgálni a nyomatékváltó tengelykapcsolóját, a szivattyút és a szeleptestet.
Gyakori hibák a diagnosztizáláskor
Furcsa módon a piszkos átviteli folyadék gyakran okozhat egy P0736 hibakódot.
Milyen javításokat fog javítani a P0736?
A sebességváltó folyadék / szűrő cseréje
Javítsa meg vagy cserélje ki a sérült vezetékeket és / vagy csatlakozókat
Javítsa meg vagy cserélje ki a hibás átviteli vagy nyomatékváltó-alkatrészeket
Nem, száraz kifestett, kultúrált állandó +12 fokkal. Mai napon sikerült kiolvasni a váltóból a hibakódot (P0736) Hibás áttételi viszony. Nekem ez sokat nem árul el, ötlet?
Azt még megfigyeltem, hogy pincében áll az autó és tolatáskor, amikor az autó ferde állapotba kerül,, akkor gyullad ki az összes fokozat lámpa rajta. Miután kiálltam, motor újra indít, minden szuper. Nem rángat, szépen vált.
Egy 2008as Audi A6-om van , eddig hibátlanul működött az MMI ( 2G) de egyik napról a másikra bedöglött. Van valakinek valami ötlete mi lehet a hiba forrása? Resettel már próbálkoztam de sajnos nem segített.
" Kinek mi a véleménye magáról erről a tipusról sima szivó 2 literes benzines, 131 lóerő, van 1.6-os is de az csak 102 lóerő mondjuk elég lenne de többet is eszik kb 0,5-0,6 literrel. Nézegettem 1.9 TDI-ket is de én inkább benzinest vennék nem sokat mennék az autóval úgyhogy dieselt nem annyira szeretnék meg nem is hosszú utakra mennék s ugye a benzines hamarabb bemelegszik stb. "
Van a családban egy (2003-as) Passat 2.0 131LE-s motorral, a motorról annyit, hogy rövid távokon az átlagja 10 liter, hosszabb távon nem agyontaposva tulaj szerint 7 liter körül ellötyög, nem egy erőgép, A-B-be eljutni elég.
"Hibái bizony vannak mert hát csak 15 éves már : Jobb oldalt az ajtó alján kis rozsda folt, belül lóg a tető kárpit, a 2 első üléseken van kiszakadás. Ezek a hibák amiket láttam rajta s zavarnak mármint esztétikailag. "
Hm....én az ilyet messziről kerülném olyan nincs, hogy nincs jobb állapotú.
A fent említett 2.0 benzines 14 hónapja lett vásárolva gyönyörű külső belső állapottal, sehol egy karc sehol egy szakadás sehol rozsda.... stb.
A mai napig tip-top állapotot mutat.
Műszakilag már azért már érződik a kora, mindig van vele vmi gubanc, nem nagyok, de rendszeresen.
Olajat szereti.....kajálni, a tulaja azt mondja " nem is kell olajat cserélni " mert annyit öntöget utána olajcserék között, hogy kicserélődik úgy is az olaj.:-)
Mindezeket összevetve szereti az autót, nem akar tőle megszabadulni, tehát annyira rossz nem lehet.
A benzines rövid távokon ugyanúgy állandó hideg üzemben van nem csak a diesel.
Üdv mindekinek új vagyok itt s nem unatkozásból :))
Autó vásárlás előtt állok,első autóm lenne (18F). Maximálisan 5 000 eurót szánnék rá mindennel eggyüt.
BMW-ből tudom hogy ennyiből nem lehet kihozni egy normálisat(E46 320i/E60 520i Ezt a kettőt nézegettem BMW-ből sok jót olvasta a 2.2-es M54-es motorkódú motorról de ehez majdnem 10 000 euro vagy több kell egy normásilhoz).
Találtam a közelben egy Audi A4 B6 2.0i 2004-es,177.000 km, full felszereltség, 1 hónapja volt meg a kötelezö szerviz, 2 gyári Audi felni szett téli/nyári gumikkal. Egy 45 év körüli nőé ami szerintem pozitiv dolog mert tudom hogy hogy használja a legtöbb fiatal srác az autót. Az ára: 4 500 euró. Tegnap voltam megnézni de nem vittem szerelőt hogy komolyan megnézzessem, csak megnéztem hogy hogy néz ki, mit mond róla az eladó, milyen hibái vannak az autónak.
Hibái bizony vannak mert hát csak 15 éves már : Jobb oldalt az ajtó alján kis rozsda folt, belül lóg a tető kárpit, a 2 első üléseken van kiszakadás. Ezek a hibák amiket láttam rajta s zavarnak mármint esztétikailag.
Kinek mi a véleménye magáról erről a tipusról sima szivó 2 literes benzines, 131 lóerő, van 1.6-os is de az csak 102 lóerő mondjuk elég lenne de többet is eszik kb 0,5-0,6 literrel. Nézegettem 1.9 TDI-ket is de én inkább benzinest vennék nem sokat mennék az autóval úgyhogy dieselt nem annyira szeretnék meg nem is hosszú utakra mennék s ugye a benzines hamarabb bemelegszik stb.
Valaki esetleg hallott már arról hogy az Audi visszahívta ezt a típust, állítólag a klímát kell "újra programozni", meg valami kis alkatrészt kicserélni és megjavul és ingyenes mivel visszahívás ugye...
Sziasztok, Nekem is hasonló a problémám mint a lenti hozzászólónál egy A5 ös Audiról van szó és "össze-vissza melegszik" a víz általában 60 és 90 fok között és a ventilátor sokat megy ( -5 fokban is )vagy nem megy, valamikor leállás után is 5 percig is megy.
Aki nagyon jó autómata váltó szerelő Szolnoki Róbert Mindszent. Sok ismerősömnek csinálta és azóta hibátlanok. Saját JF506E is még 2010-ben és azóta jó a váltó közel fél milliót futott km-nél is.
Egyébként én ezért nem vettem B8 Audi automata. Nincs szükségem az ilyen szitukra ami nálad is történik.
Megérkezett a patent B5 Audi Avant TDI 90PS AHU. Esetleg ha valakinek ilyen van tudna nekem erre a kérdésre választ adni légyszives. Lehet a sok állástol leragadt a termosztát vagy a ventilátor kapcsoló gomba vacakolhat.
A motor és a hűtő előtt ventilátor egyfolytában megy. Annak mindig mennie kell klima használat nélkül is? Azt vettem észre vizhőfok nem megy fel üzemi hőfokra.
Sziasztok!Új vagyok még ezen a fórumon,egy A4 B8 Avant tulaj lennék.Az autó amiről kérdeznék 8 sebességes Multitronic,2.0 Cr motorral.
Tudom hogy nem ajánlott megvenni,de most már az enyém..:).Szóval mindjárt 2 probléma:A váltó az egyik. Induláskor a legkisebb terhelésnél is ugrálva indul,akár kitekert kormánynál is. Menet közben semmi probléma,de kis sebességnél mondjuk városban rezonálás is tapasztalható.Álló helyzetben ha üresből D-be húzom megváltozik a hangja,de R-be nem. Ha vízszintes talajon indulok semmi probléma,simán finoman kúszik ahogy kell. Mondjuk váltó olajcsere lesz lassan esedékes.Lehet hogy kevés benne az olaj?
A másik a szervo. Vezettem másik ugyanilyen autót annak vajpuha volt a kormány álló helyzetben is,az enyém ahhoz képest nehezebb jóval.
Szóval valakinek van valami ötlete van,ne tartsa magában.Köszi előre is.
Abban kérnék segítséget, hogy ha az autómba (A4 B5) IMMO2-es óracsoport van gyárilag, akkor bele lehet e tenni olyan IMMO1-es óracsoportot, aminél már az órában van az immo.
De ez üzleti érdekek miatt nem fog elöfordulni. Már csak azért sem, mert Amerikában és Európában nagyon másak az autók árai. Ha müködne a dolog, szivesebben importálnák az emberek az autóokat Amerikából. Vámmal együtt is megérné.
Pár éve olvastam egy cikket, valami olyasmi címe volt hogy a világ leg drágább fényszórói. Az volt a lényege, hogy az Amerikában féláron forgalmazott autóhoz brutál drága volt az EU-s szabvány fényszóró, hogy ne érje meg olcsón visszaimportálni. Úgy oldották meg hogy ne lehessen amerikai modellekbe EU-s fényszórót szerelni, hogy a beépitö karosszéria keret volt különbözö a két modellen. Tehát ha vettél normál áron EU-s fényszórót, azt csakis az európában forgalmazott autóba tudtad beépíteni. Amit Amerikából hoztak be, abba nem passzolt a más felfogatási pontok miatt. Úgy emlékszem hogy a VW húzása volt.
Egy vizsgallomásnak nem feladata eldönteni hogy az amerikai termék jobb-e vagy nem. Nem is tudja eldönteni, mert nincs meg a vizsgálatoz szükséges laborja, jogosítása, stb...
Ök csak azt nézhetik meg, hogy az általuk vizsgáztatott eszközöket jováhagyták-e az EU-ban vagy nem. Ha van rajta "E" akkor rendben van, egyébként meg senki sem tud róla hivatalosan semmit az EU-ban.
Akkor ne vegyél amerikai piacos autót. Nem neked való.
Teljesen jó használható, a vizsga járhat némi kényelmetlenséggel.
Nekem rengeteg amerikai autóm volt régebben, a közel múltban is, nincs vele semmi baj csak tudni kell hova és kihez kell vinni ilyen egyszerű. Erről nem az autó tehet hanem ez a dilettáns ország bugyuta szabályai meg az agyonszabályozott rendszer. Megfelelő helyen le lehet vizsgáztatni nálunk is meg a németeknél is.
ha tisztán akarod vizsgáztatni, akkor az USA autó totál bukta, nem csak a lámpákban, hanem a biztonsági övekben és az üvegekben is kell "E" jelzésnek lennie
Köszönöm a gondolatokat. Szóval, ha rendesen átépítették európai lámpásra, akkor gond nélkül vizsgáztatható itthon. Ha nem akkor bár elvben a német vizsgával itthon sem kéne, hogy gond legyen azért lehet gond.
Nem akarok okosba vizsgáztatni.
Viszont ekkor is megoldható a lámpatest cseréje, ami persze pénz, de gondolom a bontóban azért akad A4 B7 lámpa megfizethető áron. Szóval ha elég olcsó az autó akkor megéri így is.
A szerelőd vitte el aki nem utcáról megy hanem ismerős, ezért neki mindent átengednek, ha nagyon szar akkor szóvá teszik hogy majd csinálja meg max rákérnek egy kis plusz pénzt a normál felárra.
Mindenkinek így működik. Utcáról meg ha beesik valaki azt megbuktatják a legkisebb hiba miatt is.
Ha szar a kocsi azt kint komolyan veszik, de nem is ezt írtam hanem hogy ha usa szabványos attól még átmegy. Nálunk jobban szarakodnak vele.
Itthon a műszaki állapot amiben elnézőbbek. Kb minden szart le lehet vizsgáztatni, mert akár utána is elromolhatott, nehéz bizonyítani hogy már a vizsgán is szar volt.
Itthon is kockáztatja az engedélyét elvileg.
A sok szemétláda dízel fennakadhatna a rostán pedig, mindenkinek jobb lenne. Szerintem az itthon futó kb 4M autóból min. 1-1,5M amit ki lehetne dobni a forgalomból a rossz motorikus állapota miatt.
Én tavaly is műszakiztattam autót, és már az idén is, igaz probléma nélkül mentek át, de nem azért mert meg volt kenve a vizsgáztató szerviz.
A szerelőmmel csináltatom mindig a műszakit, és ezért egy lépést nem vagyok hajlandó tenni.
Nekem 30 ezer Ft-ba kerül a műszakiztatás, szerelő viszi majd hozza haza az autót, ennyit nekem bőven megér.
Volt viszont a családban olyan autó ami hivatalosan nem igazán kaphatta volna meg a műszakit apróbb hibák miatt, de ez úgy műkszik ahová a szerelőm hordja az autókat, megmondják neki mit kell kicserélni, javítani utólag, így megvan a műszaki, és utána jöhet a hibaelhárítás abban az esetben ha van.
Lehet, hogy szigorodott a rendszer, de gondolom nem mindenhol.
Magyarországon ha fizetsz egy kicsit kockáztatja valaki a működési engedélyét? Ausztriában kamera sincs, de ha gond van előszednek mindenkit. Itt pont ezért buktatnak minden szarral. A másik véglet...
A németeknél a legkönnyebb forgalomba helyezni amerikai autót, mindenféle lámpával meg lehet oldani. Én is többet megcsináltattam náluk régen. NEm kellett semmit átalakítani az autón.
Viszont ha van német papírja és érvényes vizsgája akkor nem fognak szarakodni vele itthon, mert elég honosítani a kinti vizsgát így meg sem vizsgálják, de még ha kell is rá vizsga mert le van járva és német papíros akkor is simán átmegy ha van némi kapcsolat. Előny ha legalább nem pirosan villog hátul.
Szemezek egy A4B7-tel, de amerikai verzió német rendszámmal. 2 kérdésem lenne, amiben segítséget kérnék:
1. Gondot okoz-e a papírozása vagy a német rendszám miatt nem számít, hogy amerikai verzió volt/van (nem tudom át lett-e szerelve a lampa)
2. Azt olvastam, hogy a lámpák, helyzetjelzők és a pohártartó más ezen kívül van még valami szerintetek, ami eltérő lehet és ezért itt szervizben nem értenek hozzá?
egy nagyon jó designer jóbarátom rákattant a kisebb Porsche SUV-ra, talán Macan a neve.
Szinte két méteres 13o kilós a pasi, mondtam neki, hogy nem fér bele, de nem érdekli.
2 literes benzimotor, 18o ló. Megnéztem neki a román konfigurátort, de sehogy se sikerült kihozni 9oe euró alatt a kocsit. Az alapmodelbe semmi nincs.:) Az extrák annyira drágák, hogy elcsodálkoztam, hiszen 65e az indulóára.
Pedig egy Audi kb. űrtechnika a Porsche-hez képest. Na persze ez így nem igaz, de motorokban sokkal komolyabbak, kivéve persze a közös motorok. Megbízhatóság így persze fordítottan arányos.
Jó matematikusok az autószerelő szervizek is.:-))) Pluszban még az 1.9PD ASZ motor ki - berakás után 95000ft fizettem.
Ahhoz képest kellett a kipufogón egy varrat és tömitések. Szivotorok tömités , kipufogó tömités meg turbó tömités ár ami maximum 10000ft. Vlahogy ez a végösszeg nekem nem jön ki.:-)))
Gyorsban magamnak összekarcoltam egy papirra mégis mi mennyibe kerülhetett maximum.
Bizony, ezeket a dolgokat nem csak Ft-ban mérik... Az én kisfiam is szeretné, hogy legyen egy Porschénk, de én annyira nem vágyom már arra, hogy na melyik hónapban esik be egy 1 milliós karbantartás... Tartós bérlet full szervizzel, fix havidíj, hátradőlés.
Amúgy rettenetesen szórakoztató, hogy az új rendszer bevezetése óta gombamód szaporodnak a kitakart rendszámos hirdetések
ez a létező legbutább struccpolitika, még ha valaki félti is a személyiségi jogait, meg mittudomén szégyelli magát a szomszéd előtt, és ezért takarja ki, akkor ma már okostelón a megtekintés közben 3 perc alatt le lehet kérni...
egy ilyen autó 20 éve egy álom volt minden téren a többi akkori autók nagyrészéhez képest.
a magyar autóparkot elnézve a többségnek ma is az...
Biztos velem van a hiba, hogy a rendelkezésemre álló szabad pénzösszegnek max a feléért (se...) vagyok hajlandó autót venni, így az új(szerű) A6-ok és társai kb sosem lesznek elérhetőek, de egy percig nem ítélem el azokat sem, akik az összekapart 1-1,5 milliójukból vesznek valami öreg, prémium, nagy autót, amit aztán általában nem tudnak fenntartani, így vagy a lakótelepen kevereg a cimborák közt kézközön eladva, vagy beszámítják árában egy suzukiba, vagy esetleg bontóban végzi.
Ha úgy tetszik, ez is egy szocializációs, tanulási folyamat - a fiataloknak, álmodni, megvalósítani, belebukni, kb. ez a "szokásos" sorrend.
nekem ők különösebb kárt nem okoznak (ha nem jönnek belém :), nem fogok tőlük autót venni, és ők sem hívnak sohase az enyémekért.
Btw eddig minden autómat el tudtam adni a piaci ár felett, hosszú hónapok után ugyan, de megjött az, aki hajlandó volt némileg többet fizetni az állapotért. Sok szép képet csináltam, sőt, egy sima html alapú saját honlapot is összeütöttem sokszor az autóknak, ahol aztán MINDEN le volt írva, és csak akadt olyan, aki ezt értékelte.
Igaz, nem mindegy, hogy árulok egy jó állapotú autót 1,5 millióért (amiből a csóró gyerek lát már 800-ért is), vagy 4 millióért olyat, amiből van 3-ért is.
PS: egy ismerős házaspárnak régi vágya volt egy Porsche. Vettek is a egy 1. gen Cayenne-t (már tényleg szaré-húgyé van), bírták talán 2 évig fenntartani, aztán eladták. Buktak rajta hatalmasat, de nem bánják: a gyerekkori álom megvalósult.
Sőt az ML Mercit valami 132.000 km-el adtam el 12 évesen, márkaszervizes átvizsgálás után. És abban is tényleg annyi volt. Léteznek ezek az autók, csak nem annyit kérnek értük, mint amennyit a vásárló megálmodott. Én nagyon örülök ennek a rendszernek. Pl. van egy 535d GT, amit ugyanannyiért hirdettek mint az enyém, csak azt 141.000 km-el. Nos, fotó alapján volt benne 225.000 km 2 éve... Megmondom őszintén, egy kicsit fellélegeztem, mert innentől legalább egy pici esély van arra, hogy érkezzen majd valamikor a távoli jövőben egy rendes vevő.
Hogy a topik témájánál maradjak, faterom A6 4G-je 3.000 feletti megtekintésnél jár a hahun. Volt elég sok telefonom, de személyes megtekintés 0 azaz nulla. Csak hát az a fránya futott reális 305.000 km... A szervizkönyvben még a számlák sorszáma is fel van tüntetve... Egyszer elgyengültem, és odaadtam volna a legolcsóbb hasonló hahu-s autó ára alatt 300.000-el. Nos, a polgár 500.000-el szerette volna olcsóbban. Hát b*sszameg, annyiért meg inkább álljon a garázsban egy normális tulajt várva...
Amúgy rettenetesen szórakoztató, hogy az új rendszer bevezetése óta gombamód szaporodnak a kitakart rendszámos hirdetések. Mert azért mindenki nyugodjon meg, álomkergető balek még így is lesz elég, aki azt sem hiszi el, amit a szeme elé raknak, mert az álmaiban és a kitalált sztorikban akar hinni.
Én elhiszem, sőt tudom, hogy egy ilyen autó 20 éve egy álom volt minden téren a többi akkori autók nagyrészéhez képest.
20 éve...
Mára a biztonság, az elektronikai arzenálok, a kényelem, a zajszint, a tököm tudja mi, ezeket a kukába tette.
Persze, megbízhatóbb volt, többet elment a régi, de egy mai is simán elmegy 300+ot, utána meg az is elavult lesz minden téren. Mi a jobb? Ugye kinek mi. Nekem ez, Neked az.
Viszont egy B5 Audi A4 főleg amelyik újabb verzió nagyon jó és szerethető autó. Igaz 90le nem rakéta de véleményem napjainkban is egy 4 tagú család igényeit is ki tudja
elégiteni.
Anno B5 Avant 42000 dm volt úgy , hogy a tulajdonosa 10000dm kedvezményt kapott mert a kereskedőház autója volt és 6 hónaposan vette. 52000dm volt újan. Ezek nem voltak olcsók régen sem.
Napjainkban is minőség.
Én jobban örülök egy ilyennek mint kiadtam volna B8 10-11000€ Sőt nem voltam beájulva CRTDI A4 143le az A3 PD 130le után.
Sok a tekert órás autó, de nem mind az. Ez föleg a használt import berkein belül lehet megtenni, mert a magyar rendszerben nem jelenik meg hogy a német rendszerben mennyi volt az autó leg utóbbi ismert km futása. Meg ugye nehezebb ebben az esetben bizonyítani hogy ki manipulálta az órát ( a tulajdonos vagy a kereskedö). Ha veszel egy elsögazdás autót magánszemélytöl, nem lesz nehéz kitalálni hogy ki tekerte vissza az órát.
Van benne csúsztatás, de semmiképpen sem tudják azt az új motorok, amit a vevövel megfizettettek.
Átbaszás volt ez a javából, ennek a levét issza most a világ összes autóba épített diesel motorja. Beindult a diesel ellenesség, az emberek most azt hiszik benzines autót kell venni, mert az tisztícccsssa a levegöt. :-)
Azt azért tegyük hozzá, hogy akinek van három millája autó vásárlásra, az nem másfél milláért vesz autót. Ha megvan a pénz egy 4F-re, kötve hiszem hogy valaki 4B-t venne mert gondol a javíttatás költségeire. Alapvetö emberi tulajdonság a jóhiszemüség, és a naivitás.
Véleményem a régebbi 90le és 110le TDI motorok a legmegbizhatóbbak.
Szerintem ebben igazad van. A következölepcsö az 1.4 és 1.9PDTDI-k, azok után már nem könnyü strapabíró motort találni. Nem ez lett a cél a tervezésnél.
Ez nekem olyan, mint az Audi szervízben a szervízkönyves lefeküdt DSG-jű A6-os 240000km-rel... (minimum 500 volt bent, de az 1 milliót is elhittem volna)
Ez a B5-ös Audi egy 25 éves(!!) modell, az akkori előírások szerint tervezve. Nekem ez ma már nem tudna alternatíva lenni sem műszakilag, sem biztonságilag. Ezek a dolgok meg számomra nem pénzben kifejezhetők.
Hidd el nem érdekel az óriási pénzbukta. Számoljam neked még egy 8-9 éve B8 A4 CRTDI milyen bukta pár év alatt?
10-11000€ kb 120000km-el amire azt mondom szép autó és extrázottabb. Öt év múlva 250ekm el még 6000€ sem fog érni.
Én bevállalom azt a buktát ha nekem garantálod csak olajcsare kell csinálni egy olyan autón és egy büdös petákon sem kell rákölteni másra.:-)))))
B9 persze évente minimum 500-700e veszteség egy olyan autón.
Marad a B5 öreg 90le TDI Avant. :-)))) 1700€ ért. Nincs sajnálás, nem számit a Magyar hadiutak és nem számit ha valami bedöglik rajta mert minden alkatrész már olcsó hozzá.
Amibe ültem CRTDI A4 190e km van benne és jobban látszott rajta a használat mint B5-ön. Mondta tulajdonosa motortartó gumibak csattog meg centrálzár sem jó.
A Swift semmilyen szempontból nem helyettesítő terméke az A6-nak, kb annyi a hasonlóság hogy 4 kereke van, és gurul.
Természetesen én is igyekszem lebeszélni azokat az ismerősöket, akik lyukas zsebbel vesznek (mondjuk) egy C5-öt, és bár az érdeklődők többsége ehhez konvergál, de azért essék szó az érem másik oldaláról is.:
ha nekem (tegyük fel) van 3 millióm, és veszek belőle egy kb jónak tűnő 15 éves C5-öt, 1,5-ért, a másik 1,5-et meg félrerakom váltófelújításra, motornagyjavításra, meg hasonlókra, és szépen lassan lapátolgatom bele az autóba, akkor én már irracionális fogyasztó vagyok, mert erőn felül vásároltam?
Ennyi a keret, felmérem, hogy ez mire elég, és nem fogok swiftben és hasonlókban szenvedni, mert nekem kényelem, méret, lóerő, stb. kell.
Vagy csak az vegyen A6-ot, akinek van 10+ milliója? (autóra)
Ha ebben a helyzetben lennék, akkor egy percig nem haboznék... (=a büdös életben nem vennék 3 millióért pár éves kisautót)
A 2 kocsi pedig ég és föld. Az A4-hez képest meg pl. egy A8.
Az, hogy nem érzed hogy megy, az egy maiban teljesen normális. És ugye egy B8 sem mai már. Sőt - szerintem - a B9-cel ugrott eddig a legnagyobbat a generációváltások között.
Én a 2.5V6 tdi quattronak a váltójára gondoltam,sajnos s4 váltót nem találok sehol.
Gondolom annak az áttételei hosszabbak is mint az s4-én.
Csak attól félek hogy megveszem a váltót és nem fog stimmelni valami.
Viszont most azon gondolkodtam hogy a váltókulisszámmal van a baj,mivel a probléma az hogy a kettest nem igazán veszi,ha sikerül is berakni onnan nagyon nehezen jön ki. A váltó nem recseg,minden más sebesség tökéletes,vajpuha.
Úgy kezdődött az egész hogy mentem,megálltam a pirosnál,na akkor az egyes is rossz lett,nem bírtam berakni,3-asba kellett induljak.
Az egyes úgy javult meg hogy üresbe gurultam lassan,beraktam 1-be és hirtelen ráengedtem a kuplungot.
Pár hete ültem 143le CRTDI A4 manuális váltós autóba. Természetesen modernebb mint A3 8L meg kicsit ülések is kényelmesebbek de nem voltam elájulva.
Főleg nem voltam elájulva A3 PD után ahogy megy. Semmi savanyú a szőlő.
Sőt én meg úgy gondolkozom, hogy AUTOMATA nagyon jó. Az újabb Audi automaták meghibásodnak. Ezt még két Audi szervizben is kijelentették lehet velük meghibásodás.
Ennek javitása horror pénz.
Tehát ha vennék egy CRTDI pár millióért nem akarnék botozni.:-))) Ha meg autmata akkor nem akarom 300e km felett, vagy alatta közel 1 millióért váltót javitatni.:-)))
Igy marad B5 olcsó 1700€ ami botos váltó annyiért lökdösöm a kuplungot.
Én már ebböl megjöttem. Sőt amik most újabbak azok is régik lesznek és jönnek az újabbak. Igy megy megállás nélkül.
Igen igazad van. Én is a fitalabb autók preferálom.
Viszont anno Audi A3 130le sok pénzt fizettem 6 évesen. Nem hazudok nagyon sokat költöttem rá. Igaz 480km van benne. Szeretem mert full extrás automata.
Futómű, váltó és nem régen a motor javitások. Az egész autó ér max 700e FT.
Nem veszek A4 CRTDI 8 éves 120e km 3 millió felett és pár év alatt belehajtok 150e km és az egész auto 1 milliót fog érni.:-)))
B5 kombi natur TDI ez lesz.
Majd ha a CRTDI 15 évesek lesznek nézek egyet olcsón szintén makulátlan állapotban. Németeknél aki keres talál.:-))
Én nem vennék 200e km felett Audi. Főleg újabb széria ami 2 millió FT felett van azt sem.
80le heylett 90le szerettem volna irni.
Nem kiméltem Audi A3 sem autópályán sem hegyekben. 400e km után lett cserélve PD elem. 480e km után motorgenerál mert kopott szelepfészek miatt
összefolyt gázolaj a motorolajjal és egy henger sérült.
Ennyi km után a vezérműtengely, hidrótőkék nagyon kopopttak voltak. Erő sem volt az autóban mint korábban. 300-400e km után már a futómű is fárad de más is.
Ülések is azért az ember kiüli valamennyire.
Nem kell használt PD és CRTDI sem egyenlőre.
90le B5 és ennyi.
700e km mentél akkor nagyon tojás volt a lábad alatt. :-) Gratulálok akkor ügyes vezető vagy. Akkor a PD injektorok is jól birták a Magyar gázolajat. :-)
200 ezer km fölött már nincs élet?Látszik keveset használod az autódat, ennyi néhány év alatt összejön annak aki használja is az autóját.
Egyik Passatomba (1.9 PDTDI) 700 ezer km volt mikor eladtam...a mai napig boldogan használja a tulajdonosa, és nem volt akkor sem lelakva.
A 4f-be is 370 ezer van, és nagyon nincs lelakva, sőt.
80LE TDI nem volt...esetleg 90-110LE-s TDI-k.
" Utána PD 130le is jók csak azoknál már a Bosch elemek probléma és a hengerfej szelepfészek ha kikopik baj lehet. "
Egyre jobb .....a Bosch PD elemekkel ugyan mikor volt probléma..., de most komolyan?
Ezt úgy olvastad valahol?
Öreg, agyonkímélt első tulajos autó....egyik kollégám is vett anno első tulajtól keveset futott, de már koros A6 2.5 TDI-t, nagyon jól nézett ki, de a kor ugye bejelentkezett, és sorban jöttek a problémák, javítások állandóan.
Sziasztok. Valaki nem tudná nekem megmondani hogy S4B5 2.7biturbóra milyen váltók passzolnak a gyári helyére? Kicsit odavan a gyári,olyat biztos nem találok.
- 130-as PD több is van/volt ismerősi körben 1 millió feletti futással, ráadásul sokkal jobban megy, mint a 110-es. Emlékszem tisztán amikor anno lecseréltem a 110-est a 130-asra. Nagyon meggyőző volt a különbség kisebb fogyasztás mellett.
- 2.0PD nem mindegyik motorkódú hulladék,
- 2.5 TDI sem mindegyik full szemét. Igaz a 180-asok közel vannak hozzá,
- a CR-ekkel is lehet baj, de azért talán nem annyira rosszak.
Én személy szerint mindig a fiatalabb autót preferálom több okból: fogyasztás, technika, zajszint, biztonság (!), megbízhatóság (saját egyértelmű tapasztalat)
Egy tizenx éves autónál minden tizenx éves és az akkori előírások szerint gyártották. Ennek ugye van előnye bizonyos dolgokban, de annál sokkal több dologban nincs.
Pontosan jól irtad. Sőt én már bele sem megyek olyan Audi vásárlás amit tudom vacak konstrukció. Lelakott 200e km felett nem.
Tudom a régebnbi 80le 110le sima TDI egyik legjobb motorok. Utána PD 130le is jók csak azoknál már a Bosch elemek probléma és a hengerfej szelepfészek ha kikopik baj lehet.
2.0 PDTDI kimondottan pénztemető motorok. 2.5 TDI sem hallottam jókat.
Akartam venni egy CRTDI de azokkal is lehet baj. Igy visszamentem a múltba és vettem egy hagyomágyos verziót. Nem versenyató de nem is lesz CUMI Broki.:-)
Meddö dolog erröl témát nyitni, mert ahogy skt olvtárs írta, már megvetted az autót, másrészt mi semmit nem tudnk az autód állapotáról. Nem tudjuk hogy a halott nagypapa templombajáró autója volt, vagy egy lelakott szétpimpelt romot sikerült Magyarország területére átmenteni. Te leszel az a valaki, akinek tapasztatai lesznek. Vagy jó, vagy kellemetlen és drága tapasztalatok.
Ami mindenképpen biztos, hogy bele lehet szaladni drága javításokba, és ez nem növeli az autó piaci értékét. Magyarul bukó. Ha szerencséd van, akkor csak a korrózió miatt nem kapta meg Ausztriában a Pickerl-t, azzal otthon még simán levizsgáztatod.
Vettem egy 2001 audi a6 s6 2.5 quartrot 180 pacis automatàr ausztriàban. Van valakinek valami tapasztalata vele kapcsolatban , vèlemèny ? Szivesen fogadok minden jò tanàcsot. Köszi ès szèp hètvègèt mindenkinek.
Erdőtelek csináltattam. Visszajelzésböl akik ott motor megcsináltak régen mindig jók. 15 éve egy Golf II hengerfej ott újitattam fel és az autó mindig megy.
Igen ez attol függ ki csinálja és milyen alkatrészekböl rakják össze. Vannak becsületes és nem becsületes cégek.
PD elemeket Németországbol egy BOSCH szerviz vettem garanciával Generalüberholt darabok.
Elhiszem A6 nagyon jó meg erős motor. Szabadulj meg tőle ha motor gondok vannak vele. Én rossz döntést hoztam A3 motor felújitás. 800e FT fájt Bosch elemekkel együtt ami nagy hülység volt.
Ráfizetéssel Németországbol még találni megkimélt autó egyben A6 is.
Vagy egy másik autó vásárlás mint motor vacakolni. :-) 1700€ most vettem egy A4 Avant B5 TDI ami nem PD. Eredeti 178000km első tulajdonos, Audi szervizelt mondhatni nagyon szép állapotban van.
Gondold el ezek motorkód autók már a legtöbb le vannak hajtva. Németországban is 8-10 éves CRDTI vagy 3.0 TDI is mindegyik tele 200e km felett vannak. Van amiben 400e km.
Én egy megbizható motorfelújitoval megcsináltatnám motort aki ad rá garanciát.
Tudod mikor vennék egy használt motort egyben. Ha jól tudom ezek a motorok nem is jó konstrukciók voltak.
Én PD ASZ nem vettem használtat medig az volt egyben 500€ ért. 480e Km megadta a motor magát és garanciával megcsináltattam blokk , hengerfej és új BOSCH injektorokkal.
Azt akartam "sejtetni", hogy csak tutira ismert előéletű autóval foglakozz, mert egy prémiumnál.nagyon be tudod szopni. És a motor csak egy része az egész autónak.
BUÉK! Bocsi full laikus vagyok csak teljesen véletlen fedeztem fel,hogy az egyik szíjamon van egy kisebb lyuk... Segítene nekem valaki,hogy ez pontosan melyik szíj.Gondolom elég para ha elszakad,persze
igazából a nyomógomb újra lezárását, hogy vizmentes, meg működőképes is legyen, azt érzem a szűk keresztmetszetnek... a többi annyira talán nem bonyolult.
Jó ötlet a javítás, csak kell tudni mit csinálsz. A leírás egész jó, ha van egy kis kézügyességed meg megfelelö szerszámaid, sikerülhet az operáció. Ha nem jön össze, még mindig megrendelheted az új kilincset, kb 90-100000Ft-ért. Én is elöbb a javítást próbálnám meg, mert egy 200Ft-os mikrokapcsoló van tönkremenve. Az idön, és a mikrokapcsolón kívül nem vesztesz semmit ha nem sikerül.
gondoltam megpróbálom megcsinálni, mielőtt megrendelem az uj kilincset egymillióért, vagy a használtat 100 euróért (+ a fényezés), és előfordulhat, hogy 2 nap után pontosan ugyanez lesz a gond vele, mivel jelenleg 2 kilincs nem üzemel nekem.
Az alu lemezt mindenképpen ki kell szedni hozzá. A kilincs kifelé fog kijönni, de csak beülröl tudod szétakasztani. Amág a lemezt ki nem szereled, nem férsz a zárhoz. A leírásban ez is jól látszik.
Nem egy nagy ügy a lemez kiszerelése. Elöször ki kell szedni a két fekete gumidugót a lemezböl. Addig le kell húzni az ablakot, amíg az ablakemelö tartófülei a lyukakhoz érnek, hogy ki tudd csavarni a csavarját. Az abalakot ragasztószalaggal rögzíteni kell a kerethez! Ezén le lehet csavarozni, és ki lehet venni az alu lemezt.
leszedtem a kárpitot, aztán alatta láttam van még egy aluminium lemez, ami szépen le van szigetelve a nyomás miatt. ezt nem bontanám meg mindenképpen, ha kiderül, hogy nem is kell leszedni. a kilincs szerintem kifele kell kijöjjön. esetleg valami olyanra gondolok, hogy a gumidugóval ledugózott nyilásokon keresztül kell kicsavarozni valamit... esetleg. a robbantott ábrán nem annyira egyértelmű.
Nem tudom mennybe kerül egy komplett kilincs, nem tuodm megéri-e a kapcsoló cserével foglalkozni. Megpróbálni mindenképpen érdemes, max a kapcsoló árát, meg azt a néhány órát veszíti amit a kiszereléssel eltölt.
tudna nekem valaki abban segiteni, hogy A8-as (2009, 4E asszem) hogyan kell az ajtóból a külső kilincset kiszerelni? Elromlott a nyomógomb rajta amivel kulcs nélkül nyitom-zárom kivülről, és találtam egy elég jónak tűnő leirás ami alapján megpróbálom megjavitani (kicserélni benne a mikrokapcsolót). Mikrokapcsolót már beszereztem, remélem jó is lesz, már csak a kilincset kellene kiszerelni. A belső boritást korábban már más miatt leszereltem, de ott nem rémlik, hogy arra kellene keresgéljek... vagy mégis?
A mikrokapcsoló ami elhalálozott, a motorháztetö zárjában van. Ez a cucc kell bele, és elmúlik a probléma: Bármelyik Audi kereskedésben meg lehet rendelni.
Egy olyan problémám van,hogy a riasztó folyamatosan bekapcsol mert úgy érzékeli a kocsi(audi a4 b6),hogy a motorháztető nincs jól becsukva,közbe persze be van zárva rendesen.
Nincs valami ötletetek,hogy tudnám esetleg megoldani?Nekem az is jó lenne ha csak azt az érzékelőt valahogy megtalálni és kiiktatni.Most jelen pillanatban úgy zárom be a kocsit,hogy az akkumulátort saruját lehúzom és csak kulccsal zárom le...Előre is köszönöm.
Olajnyomas volt csak nem volt benne erő csak feketét okadot de azt nagyon, ez az egyik rejtély a másik hogy miért állt le és nem indul újra de úgy hogy meg se mocan az önindító és nem is kattan. Ezeknél van valami veszkeállás vagy ilyesmi?
Igen én is erre gondoltam de a lendkeréknél megmozgatuk és megmozdult. Mikor gépre raktuk akkor jelezte volna hogy az önindító megragadt hogy nem bírja megforgatni.
Lehet itt vaktában ötletelgetni, de azzal nem leszel elörébb. :-(
Meg kell bontani, és kiderül mi a baj. Az én tippem az lenne, hogy a motorod kuka. Ott valami beállt, összesült. A BLB hírhedten rossz konstrució, a gép a mechanikai hibákat nem regisztrálja.
Sziasztok. Van nekem A4 blb motorkodu autóm. Mikor reggel beinditottam és elakartam indulni mint ha elfog ott volna belőle az erő még elindulni is alig volt ereje és nagyon feketén füstölt. Én marha meg jól mehuzadtam és hirtelen leált azóta meg az önindítót se forgatja. Gépre tettük az nem mutat semmit. Valami ötlet valakinek mert tanácstalan vagyok Köszönöm előre is a válaszokat
Egy olyan problémám van,hogy a riasztó folyamatosan bekapcsol mert úgy érzékeli a kocsi(audi a4 b6),hogy a motorháztető nincs jól becsukva,közbe persze be van zárva rendesen.
Nincs valami ötletetek,hogy tudnám esetleg megoldani?Nekem az is jó lenne ha csak azt az érzékelőt valahogy megtalálni és kiiktatni.Most jelen pillanatban úgy zárom be a kocsit,hogy az akkumulátort saruját lehúzom és csak kulccsal zárom le...Előre is köszönöm!
Azoktól kérdezném akik saját POI-t szoktak importálni az autóba.
Mivel a myAudin keresztül nincs rá mód (újabban), kérdezném Ti hogy oldjátok meg. Tudom van még poibase, de az nekem nem jön be. Saját poikat és speed camokat kellene ötvöznöm.
...
Az is megoldás ha valaki tudja hogy lehet 2 db DB fájlt egybe olvasztani, vagy szerkeszteni, avagy a poibase-ba hogy tudok csoportos saját poit (csv vagy klm) bevinni.
Sajnos nem kaptam az autóval, és eddig nem vettem fáradságot, hogy másoltassak egy pótkulcsot.
Ma próbáltam kontaktspray-vel gyógyítani, meg a kulcsot ide-oda mozgatva, hátha elalszik a hibajelzés, de semmi változás. Mondjuk elég nagy holtjátéka van a kulcsnak a gyújtáskapcsolóban...
Azt a tekercset hol lehet kapni?
Próbálom minél olcsóbban megúszni ezt az ügyet így Karácsony előtt, legatyásodva...
Nekem azt mondta 3 éve egy szerelő, hogy a kulcs egy idő után tönkremegy, gondolom abban van egy chip, ami tárolja a kódot. Csak azt nem tudom, hogy tud úgy tönkremenni, hogy egyszer jó, egyszer nem...
Ott valami kontakthiba, vagy nem megfelelő jelerősség lehet a gond.
Van egy 2008-as A4-es Audim, S-line kivitel. A jobb hátsó rugóból letört egy kb 8 cm-es darab, így cserélnem kell. Kiderült azonban, hogy már nem a gyári rugó van benne. 3 narancssárga pöttyöt látok rajta. Meg tudja mondani nekem valaki, hogy ha szeretném vissza tenni bele a gyári rugókat akkor a lengéscsillapítót is ki kell cserélni vagy elég csak a rugókat?
2008-as A6 Avantom van; a rádió csak serceg, nem jon be semmi. Illetve, a ház elott tisztan bejon a két helyi rádióállomás. Ha viszont elindulok, a minosége romlik, majd a város szélén végleg elhalkulnak. Valaki azt mondja, az erosíto az oka, van aki szerint az antenna. Otletek?
Nincs sok tapasztalat de biztos, hogy S-Line kormány más a cikkszáma és ezért nem jó. Nekem is A3 van de mindig érdemes az alkatrész cikkszámát egyeztetni mert ha nem egyezik az nem jó.
Hello, van egy Audi a3 2006 1.9 tdi-m es vettem bele egy Sline kormányt de a légzsák csatlakozó nem passzol az autóban levő csatlakozohoz. Tud valaki valami lehetőséget hogyan lehetne összekötni?
Szervó tartály és van benne szűrő. Audi 8L. Audi , WV , Skoda tulajnak sokaknak érdemes figyelni erre mert nem tudják. Ez a mikroszűrő miatt eléggé gyengülhet a szervő hatás ha koszos.
Pár ezer forint egy ilyen tartály és nem is érdemes tisztogatni. Akinek 10 év körüli vagy feletti az autója csere mert bekoszosodhat.
Néztük nincs benne szelep sem a kormánymű csatlkozónál szűrő.
Fura ha megyek gyorsabban akkor okés a szervó de szerintem régebben jobb volt. Amikor városba megyek teljesen elmegy a szervó hatás.
Viszont abba a kis tartályba van mikroszűrő és ha az dzsuvás melegesn sem lehet áramlás. Amikor az olaj hidegebb van szervóhatás. Fura jelenség de a tartályt kicserélem.
Ilyen lehetséges, de ez a meleggel ellentétesen viselkedik. Ha a folyadék melegebb lesz, könnyebben kellene áramlania az "eltömödött" szürön keresztül. Neked viszont csak hidegen müködik megfelelöen. A szivattyú új, azzal elvileg nem lehet gond. Ezért gondolok valami szelep vezérlésre ami melegen megszorul. Persze ez is csak tipp, egy szerelövel aki diagolja többre mennél.
Köszi! Itt az a legnagyobb probléma, hogy új KYB szervószivattyú vettem rá de azzal sem volt jó. Sőt visszaküldtem garanciálisan, hogy hibás de csere darab sem volt jó.:-)
Most egy 105 bar ZF használt ami jobb.
Amikor hidegbe meygek hosszútávon akkor jó a szervó. Bemygek városba elmegy. Én itt a nem megfellő keringésre gyanakszom már.
A tarályban inditott motornál mozognia kell az olajnak?
Létezik hogy egy szürö eltömödik, de az olaj üzemi hömérsékleten jobban folyik mint hidegen. Tehát a problémát nem az eltömödött szürö okozza. Inkább valami kopott szelep megszorul melegen.
Sziasztok! A3 Audi 8L PD és egy jó ideje a szervó problémázik. Már volt fent 3 szivattyú új KYB is de most egy ZF 105bar van. Kormánymű is 2 verzió újonnan felújitott.
Hidegen szervó tökéletes de ahogy eléri az üzemi hófokot elmegy a szervóhatás a kormány nehezebb. Létezik, hogy a szervó tartályban van egy szűrő és az elkoszosodott és nem megfelelően kering az
Ha van egy kiszemelt autó, a csomagtérben található cimkéröl (vagy a szervizkönyvbe beragasztott matricáról) le lehet olvasni a váltó kódját. Onnantól gyerekjáték utána nezni a neten hogy milyen váltókonstrukció van benne.
Másik megoldás hogy kikeresed azokat a kódokat amivel nem szeretnél autót venni.
Az nem hangzik túl vészesnek. Villanymunkát tekintve amennyire küföldi fórumokon olvastam, a tolatólámpa kapcsolót kell megoldani, meg a "P" relét át kell hidalni hogy be tudjam indítani. Mivel nincs tempomat a kocsiban, a kuplungérzékelő elvileg felesleges. Utána meg VCDS-el át kell kódolni az ABS modult, ECU-t meg a műszerfalat.
150-200 ezer környékén tudsz venni komplett kéziváltós átalakító szettet bontásból.
Utána átépítés és villanymunka van.
Egyébként ha bontottra rá mered beszélni magad, akkor 100 000 környékén lehet venni multi váltót. A6 2.5-ből is van amelyik jó hozzá, csak vezérlőegységet kell áttenni.
Olvastam itt pár régebbi kommentben, hogy volt aki átalakíttatta az automataváltós Audiját kézi váltósra. Mivel van egy 2005 A4 2.0 TDI multitronicom amiben a váltónak valószínűleg nem sok nagypéntekje van hátra, hasonlóban gondolkodom én is, mert állítólag 3-400-ból ki lehet hozni + papírmunka, egy multitronic felújítás meg 600-tól a csillagos ég.
Van esetleg itt valaki akinek van tapasztalata ilyen manőverrel és megosztaná hogy zajlott? Illetve tudnátok ajánlani olyat aki ilyennel foglalkozik és igényes munkát végez? Kelet-Magyarországon lenne a legjobb de ha kell felmegyek érte Budapestre is. Google sajnos nem volt ebben segítség.
Sziasztok! Tudja valaki, hogy ha egy 2010-es multikormány helyett (szögletes formájú légzsákos) fel szeretnék tenni egy újabb szériás szintén multikormányt (kerek formáju légzsákos), akkor működni fog-e ugyan úgy a légzsák és a gombok hibamentesen vagy a műszerfalon lesz valami hibakód? Valami trükkje van a sima cserén túl esetleg? Típusazonosság számít? (ha egyáltalán a csatlakozója ugyanolyan?!) Köszi
vettem egy 2012 A8 4,2 TDI audit és kiloncs érintés érzékelő híbája lett a jobb elsőn (Hand free nyitás)
törlöm a hibát de rövid idő után visszadobja ezért letiltja ezt a funkciót. Nem tudjátok hogy hogy an tudom leválasztani vcds-el hogy ne vegy figyelembe a jobb Első kilincsérzékelőt?
Kérnék egy kis segítséget. A4B9 Audihoz keresek térkép frissítést (MIB2 High Scale infotainment rendszer van 7UF PR kóddal, SD kártyára másolható). Az Audin kívül szinte minden autóhoz találni letölthető térképfrissítéseket, de ehhez sehol. Köszönöm
Pont ma láttam az autó doktoroknál hogy néhány ilyen saruhozzáérintgetés akár 80V feszültséget is tud nyomni a 12V-s akksiból a vezérlök fele. Ezt mondjuk nem gondoltam volna.
Az elsö autómon felkötötték fordítva az akksit. Nem tanuló volt, hanem több éves gyakorlattal rendelkezö "autószerelö". Mivel semmi komoly elektronika nem volt benne, "csak" a generátor dióda sort, meg a müszeregységben levö üzemanyagisznt és vízhöfok mutató halálozott el.
Az újabb autókban már ez is egyre jobban "agysebészet" az érzékeny vezérlök miatt.
Üdv!Ma felkeresett egy barátom,hogy tudnék-e neki segiteni a következő problémán.A6 2002. aksi csere után semmit nem mutat az óracsoport.Illetve addig mutat amig az autot nem inditja el.Utánna csak egy olajos kanna jelenik meg a kijelzőn.Se a fordulatszám se a kilométert nem mutatja.Tipp??
Cserélj akkut. Az a 3perces figyelmeztetés azért van mert álló helyzetben már beesett a feszültség a riasztási szint alá, mert nincs már kapacitás az akkuban. Hosszabb úton meg esetleg a hibás akku beteg cellája már olyan szintre is elmelegszik ahol komolyabb galibát okoz. Mindegy mennyi idős az akku, én cserélném és minimum mérnék töltést, de a normális diag és a hozzá értő ember is kellene.
Az akksi fel lett töltve, és most működik! Az autó sajnos sokat van városban használva, ahol látszólag semmi gondja nincs, majd amikor elviszem havonta egy 400-500 km távra, akkor kínlódik. Én nem értek igazán az autókhoz, és lehet, hogy hülyeséget is írok. De olyan mintha az autó hosszabb távnál, miután minden üzemi hőfokon van, a generátora nem töltene rendesen, vagy az akksi nem veszi fel a töltést. Viszont egyszer sem jelzett töltés hibát! Mielőtt megadta magát egy órával előtte pihenőt tartottam. Motort megállítottam gyújtás viszont rajta maradt. Ekkor írta ki a kijelzőre, hogy indítsa el a motort, különben a rendszer 3 percen belül leáll. Ebből is arra következtettem, mintha a töltéssel lenne gond.
Mitől indult el a kocsi miután az akkut döglöttnek mértétek?
Tettél bele új akkut?
Egy akku ha zárlatos lesz (egyik pillanatról a másikra) akkor az percek alatt lepadlózza magát, akár menet közben is. A kocsi meg teleszórja magát hibaüzenettel. Aztán ezek közül ez-az törlődhet ha rendbejön az áramellátás. Normális diagnosztika kellene, de mindenképp egy új akku. Semmit nem kockáztatnék egy már egyszer ledöglött akkuval. Ja mert ha nem is túl sűrűn, de inkább nagyon ritkán a zárlatos akku is tud a nagy hőhatásoktól olyan állapotba kerülni, hogy még működésre bírható.
Érdekes módon a memóriájában csak folytószelep hiba volt. Viszont amikor a trailerről levettük annyi craft nem volt az autóban, hogy az elektromos kéziféket kiengedje. Pedig töltés hibát nem jelzett.
Nekem kigyújtotta a check engine lámpát, és érezhetöen gyengébb lett az autó. Amikor kicseréltem a cuccot, meg töröltem hibatárat megszünt a jelenség is. Lehet mástol volt...?
A halott akksi egy rakás hibaüzenetet képes generálni. A vezérlök nem kapnak áramot, jönnek a problémák. Akksit mindenképpen cserélned kell, a többi aztán kiderül. A szívósprt érdemes rendbetenni (belsejét cserélni) mert egy bizonyos idö után vészprogramba teszi az autót. A check engine lámpa emiatt is kigyulladhatott. Szóval elsö körben akksi csere, és szívósorok javítása. Csak a szívosorok belsejét, és a mozgató kart kell cserélni, nem kell új motor rá, és nem kell újra tanítani.
Segítséget szeretnék kérni! 2006-os A6 3.0 TDI quattro előzés közben megállt alattam. Az előzés pillanatában nem jelzett hibát. Előtte egy órával viszont bejelzett a menetstabilizátor. Illetve szintén egy órával kb amikor megálltam pihenni és rajta maradt a gyújtás, akkor németül valami olyat írt, hogy 3 percen belül indítsa el a motort. Ezek előtt egy nappal a motor visszajelző gyulladt ki. Majd miután az autó lehűlt elaludt. Trailer elvitte a kocsit. Miután rámértek az aksira, azt mutatta, hogy halott. Majd pár órával később hibakód mentesen elindult az autó. Folytószelep probléma volt a memóriábán miután kiolvasták, de nem volt aktív hibakód. Most megy! Van valakinek bármi ötlete, hogy mi lehet a baj?
Cserekor érdemes egy masszív akkutöltöt rátenni hogy ne maradjon áram nélkül az autó. (Állítólag a vezérlök nem szeretik a feszültségcsúcsokat, és érzékenyek a feszültségesésre is.) A hivatalos doksi szerint legalább 30A-es akksitöltöt kell az autóra kapcsolni. Az akksi kódolása is legyen megcsinálva a csere után.
Köszönöm a segítséget! nekem távirányító, indítás stb. rendben, csak kivenni nem lehet a kulcsot, most kulcs nélkül használom, akit javasoltál majd megkeresem, de most éppen lakásfelújítás van, egy-két hétig még eltart, utána.
Hidden (zöld menü) menüt VCDS-el lehet bekapcsolni, nekem sem volt.
Hello koszonom a segitseget ha minden igaz akkor holnap jon meg az aksi (a nagyobik.105 amperes 950 es indito aramal.az egyebkent nem baj hogy a mostani aksi ami a kocsiba van az csak 540 amper az indito aramja?egyebkent ez is varta agm aksi).
A masik hogy nalam nem mukodik az az mmi s varazslat a harom gombal.ez mitol van?
Nekem hasonlo volt de az en paripamba nincs keyles go de inditani igy is birtam.az elso tunetem az volt,hogy ha kivettem a kulcsot nem volt meg az a kattano hang ami reteszeli a kormanyt es nem alitodot fel a kormany alap alasba +nem mukodott a kozponti zar a taviranyitoval csak ha az ajton kulcsal zartam be.ekkor kerestem meg egy szervizt amitt it ajanlotak.szerintuk egy ido mulva a kulcsot se tudtam volna kiveni es meg egy kis ido mulva mar nem is indult volna igy gyorsan mikor arra jartam meg is csinaltattam.
Szerintem keresd steten nevu felhasznalot(nekem nagyon profi valaszt adott) vagy budapesten a doni motors-t.nekem ok csinaltak meg.wv konszernes autokra vannak szakosodva.
A hiba egyebkent gyujtasnal volt(amibe belle dugom a kulcsot)
Az ekezetekert elnezest.meg anyi hogy a komfort resz se ugazan mukodott(lampa lekapcs.haza kisero feny es a magno is bekapcsolva maradt)
Sziasztok! Van egy Audi A6 Avantom 2007 es eszrevettem , hogy az ablakfutes es tukorfutesem nem mukodik. Megneztem a biztositekokat ( egy vezetoldal masik anyosulesnel es 3. A csomagtartoban van ) es mindegyik jo. Van esetleg Valami otletetek mi lehet a gond? Van esetleg mashol is biztositek? Vagy van valami rele ami ezt mukodteti ?
Egyaltalan hol es melyik lenne a biztositeka a futesnek ?
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, higy mitől lehet az, hogy a motor az autómban (a4 b8 2.0TDI multitronic) nagyon elgyengült. Egyik napról a másikra. Alig gyorsul az autó hiába ordít a motor 3000-es forudlaton. Csak úgy lehet "rendbe hozni", hogy átváltok S fokozatba és olyan 4000 után valami történik vele és újra normálisan megy. Illetve valamivel jobban, de így se az igazi. Én a turbóra gyanakodok. És ha ez számít valamit egyszer jött kék füst a kipufogóból, de már akkor sem volt jó.
Akksit vagy gyárit vagy Varta AGM akksit tennék bele. A varta AGM akksiból ha rövidebb távokon használod az autót akkor a kisebb 95 Ah-s (VARTA G14 Silver Dynamic AGM 595 901 085 95Ah) a jobb választás, (mert azt hamarabb fel tudja tölteni). Ha hosszútávon használod, akkor a 105 Ah-s a jobb (VARTA H15 Silver Dynamic AGM 605 901 095 105Ah)
Egy olyan rendszer, ami folyamatosan figyeli az akku töltöttségét, és ha kezd gyengülni, bizonyos fogyasztókat deaktivál. (Egy tipikus jel az akksi halála elött az allófütés deaktiválása) Ha pl gyengül az akksi, nem engedi bekapcsolani az állófütést, így nem szipkázza le az utsó delejt is az akksiból, indítható marad a paripa. A feszültséget méri, de az akksi állapotát csak saccolni képes.
Ha ez a gond, hiába teszel bele egy vadi új akksit, ha nincs feltanítva (nincs informálva a BEM hogy új akksival van dolga) akkor hiába van megfelelö töltöttség, nem fogja aktiválni a deaktivált rendszereket. A6 4F-nél lehet aktiválni a hidden menüben hogy meg tudd nézni a beállításokban az akku állapotát.
Ha akksit cserélsz, lehetöleg olyat tetess bele amilyet fel lehet tanítani. Nyilván tanítsák is fel... :-) (Gyári, vagy AGM akkumlátorok amiken van 3 kód /cikkszám, gyártói kód, sorozatszám/). Ennek annyi a lényege, hogy különbözö akkumlátoroknak más a töltés és kisütés görbéje, (ezek a BEM-ben elöre be vannak programozva csak "tudatni kell vele" hogy melyik tipusú akku lett beszerelve) így optimálisan fogja az autó az akksit tölteni, hosszabb akku élettartam várható.
Természetesen tehetsz bele akár Perion akksit is, megvan a módszer a BEM "becsapására", csak a töltés nem lesz optimális, hamarabb kinyiffan az új akksi.
A kocsimba behalt az alofutes. tavaly telen mukodott.jott a nyar az mmi be kikapcsoltam teljesen.most hhogy ujra it a hideg gondoltam regelre beprogramozom hogy mire megyek meleg legyen a paripaba,hat nem volt meleg mire mentem ki a regeli cigire (indulas elott mig elindulok jaratni szoktam a cigi erejeig)
Elovettem a taviranyitot majd azal bekapcsolom gondoltam en de csak pirosan villog egy parat es se kep se hang.tavaj hallotam az ac is hogy zug most ez se zug(nem is zugo hang volt inkabb olyan cupogo).
Egy keveset nyugodtan utána tölthetsz, (szigorúan DOT 4!) hogy a hibaüzenet addig is eltünjön, (ne sípoljon folyamatosan). A féket mindenképpen nézesd meg, szakemberrel ha Te nem értesz hozzá. Egyébként a fékfolyadék cseréje (teljes mennyiség, nem csak a tartályban) két évente ajánlott. Ahogy már más is írta, valószinüleg a tárcsák és betétek kopása okozza a folyadékszint csökkenését.
Igen, megnéztem a fékfolyadék szintem a minimum alatt van. Gondolom kanyarban vagy gyorsításkor ezért jelzett . Milyen fékfolyadékot illik utántölteni? Dot3 glicosam van itthon abból utántölthetek?
Szeretném kérdezni, hogy ha egy 101le Aud A3 - ba egy 131le motort , váltó átraknak mit kell azon kivül cserélni? Motorvezérlés ás váltó elektronika vagy ez ennél bonyolultabb?
Egy 15 éves autó tul.képpen egy zsákbamacska, vagy kifogsz egy jobbat, amit talán még lelkiismeretesen karban is tartottak vagy egy elhanyagolt példányt.
A PD elemektől ugyan miért is kellene félni, az 1.9 PDTDI nem 2.0 PD TDI, sosem volt gondom PD elemekkel pedig az én Passatom (AVF) igazán sokat futott.
De, akármilyet is veszel legyen bőven tartalék előre nem látható javításokra hiszen nem fiatal autóról van szó.
Én is nemrégen kimondottan jó állapotú Passatot vettem mégis rászaladt majd a vételár fele néhány hónap alatt, oszt azóta csönd van.
Igen rengeteg mindentől függ , próbálok egy nem leharcolt példányt kifogni, tudom nem egyszerű történet lesz, de rá ér ki tudom várni+ egy jó szerelőt akinek van ilyen amúgy viszem magammal + gépje WAG . Így már elég sok mindent ki lehet szűrni ....
Életem leg megbízhatóbb autója egy Audi A6 volt az általad említett AWX motorral. Hét év alatt a motoron csak egy höfok jeladót kellett cserélni. Munkába járásra is használtam, napi 100km-t. Viszont ebben a korban nem könnyü megfelelö állapotút találni. Az autómban 300000km volt mikor eladtam, de még a gyári kettöstömegü volt benne. Soha semmi gondom nem akadt a PD elemekkel sem. Meg igazaból semmivel sem... Az az autó csak ment, ment, és ment... Szerintem teljesen mindegy hogy benzinest veszel-e, ami szét van taposva, arra a nadrágodat is ráköltheted. Benzinesre is...
Használ kocsi vásárlás előtt állok , ez egyik kiszemelt példány A4 1.9 PDTDI (B6) AWX,AVF 131LE 2003-tól mennyire megbízhatóak/ tartósak ezek . Fenntartásunk PD elem; kettős tömegű stb ezek elvileg bosch PD elemesek ha jól tudom a jobbik fajta .Lényeg hogy megbízható legyen ! Napi munkába járásra lenne legtöbbet használva ~90-100 km + minimális városi használat elvileg nincs DPF részecskeszűrő ami fontos lenne , mert nem akarok még ezzel is szívni :) PD elem csere macerás ? , elvileg ha baj van vele a bosch rendszert fel lehet újítani is nem kell a méreg drága gyárit bele rakni .. Tudom ezekre félre kell +.-ba használt kocsi esetén bármikor benne van a pakliba egy pd vagy 2t lendkerék. Ezen kívül van még amire oda kell figyelni , olajat eszik , klíma kompresszor , turbó stb.
Egy pénztemetőt nem akarok a nyakamba venni .. Vagy felejtsem el és benzin...
Hiba olvasaskor, folytoszelep, turbonyomas szelep, feklampa kapcsoló hibát ír, fék kapcsoló kicserelve, új bizti hiba törlése után kB egy kilométerig jó aztán szervizbe dobja megint és kezdődik minden elölről
2017-es évjáratú A6-os audi-ban elromlott a vezető ülést emelő motor. Eszköz pontos száma: 7L0959111
Ha van ilyen alkatrésze vagy tud valakit aki ezekkel foglalkozik kérem, jelezze email címemre: gulygerg@gmail.com vagy keressen a +36 30 6 202 898-as telefonszámon.
Audi A4 B5 (1996) központi zár téma - állítólag elég gyakori probléma. Eddig néha nyílt-zárt, néha nem, mostmár úgy tünik egyáltalán nem működik a központi záram. Utána olvasgattam külföldi fórumokon főleg, és elméletileg a vákuumszivattyú motorján lévő grafit tárcsa törik darabokra. Nem szedtem még szét az enyémet, de valószínűnek tartom, hogy ez lesz a probléma nálam is (bár gyanús, hogy a kulcs elfordításakor nem hallok semmiféle hangot a csomagtartó felől, de lehet nem is kell ilyen esetben). Van valami alternatív megoldás azon kívül, hogy bontóból vegyek egy azonos gyári számú vezérlőt kompletten? Külföldi fórumokon nem igazán találtam, de bízok a magyar találékonyságban :D ( 4 AO 862 257 A ) Olyat láttam, hogy pl 80-as Audik vezérlő motorjait kompletten átrakják, mert sokkal olcsóbbak elméletileg bontva, viszont azt a 8 AO- kezdetű vezérlőkhöz írták, nem tudom ehhez jó lenne-e. Ha valakinek van tapasztalata ezzel, írjon pls.
Egy amerikai A3-ról van szó, 2016 A3 Premium Plus MIB1 High MMI-vel..
Jelenleg már EU firmware van rajta, viszont nem megy a Navi és az Audi Connect (ez aktív szolgáltatás, a myaudi.com-on regisztráltam és él az account, csak össze kellene kötni az autóval).
Sajnos nincs, mondjuk jó lenne egy ilyet beszerezni.
Az a baj, hogy nem mindegy, hogy milyen a rendszer. Egy MMI 2G vagy 3G már simán megoldható, de ez az MIB egy teljesen új fajta rendszer, amit kevesen törtek fel és még rendesen fizetni kell értük, már ha találunk valakit:) ITt Magyarországon még eddig ugye senki nem volt, aki értene hozzá.
Olyan problemam lenne egy 2010 A4 3.0 TDI Quattro automnál,hogy állandóan lefullad a motor. Szerelonel áll lassan második hete csereltek szenzorokat uzemanyag pumpat és egyenlore nem.tudnak rá jonni mi lehet a probléma . Hideh motornal nem fullad amint eleri uzemihomersekletet pl ha allok lámpánál vagy még állok lefullad menet kozbem nem . És kb 4 hónapja lett benne cserélve új magasnyomású pumpa masiknketto uzemanyag npumoa 6 porlasztó csúcs. Ha valakinek lenne valami otlete negkoszonnem elore is koszi szepen.
Akitol vettem Nemetorszagban, o is igy vette mar attol, aki behozatta USAbol. Ot mar nem tudjuk elerni.
Talalmtam UK forumokat is, ott is tudnak ilyet csinalni, csak az meg messzebb van es eleg draga is (megeri venni kb egy uj fejegyseget).
A bolgar oldalon gondolkodom, hogy megprobaljam-e. Elvileg, ha elkuldom megcsinaljak es visszakuldik. PayPal-lal kell fizetni, ami biztonsagos is. Lehet korbejarom, mikozben itthon meg futok en is egy-ket kort.
Hasznaltauton van fent egy 140k+-t futott A3 as, 1.8as, hasonloan amerikai. Felhivtam a hirdetot es kerdeztem, hogy o megoldotta-e az EUsitast. Azt mondta, hogy igen, de csak sajat maganak csinalja, masnak nem... Mondom, hogy fizetnek erte, de igy sem...
Azon gondolkodom, hogy ezt meg kellene tanulni, ennek a rendszernek a programozasat, mert par ev mulva jonnek a hasznalt piacon ezek es mindenki frissiteni akar majd "okosba":)
Megnéztem és sikerült állítani a kis fehér pöckökkel. Hálám örökké üldözni fog így most már remélhetőleg látni fogom az utat is.
Ezt az autót nem régen vettem nagyon elvolt hanyagolva és most jönnek elő a bajok szépen sorban.
A mai napi problémám, hogy az autóban nincs fűtés ha bekapcsolom az echo-t kb 5 percig nyom alapon egy kis langyi levegőt. A másik nagy baj az egyik porlasztó tövénél engedi a gázolajat ami ma ráfolyhatott a kipufogóra és a szellőzőkön keresztül ömlött be a füst. A szerelő szerint kigyulladhat így az autó ne járjak vele, de mivel ez az egy autóm van és melózni kell sajnos járnom kell vele továbbra is. Ha tudnál egy költség hatékony gyors és jó szakembert aki tud rajtam segíteni azt nagyon meg köszönném. Bp és környéke, de ha jó a szerelő elvinném bárhová.