Keresés

Részletes keresés

Mopat Creative Commons License 2015.08.05 0 0 59889

Üdvözletem!

Idézet:

54/2014. (XII.05.) BM rendeletből:

  • Általában tilos szabadtéren égetni, kivéve ott, ahol azt jogszabállyal, külön meghatározott esetekben és feltételekkel megengedik;
  • Belterületen csak abban az esetben lehet növényi hulladékot égetni, ha azt önkormányzati rendelet megengedi;
  • Előzetesen engedélyeztetni kell a tűzvédelmi hatósággal a külterületen lévő, lábon álló növényzet, tarló, illetve a növénytermesztéssel összefüggésben keletkezett hulladék szabadtéri égetését;
  • Továbbra is megengedett a kerti grillezés és a tűzön történő sütés-főzés a tűz állandó felügyelete mellett;

Ehhez bírságok:

Bármely anyag a jogszabályi előírásokat megszegve, illetve engedély nélkül a nyílt téren történő égetése: 100 000 Ft

Vonalas létesítmény mentén növényzet, lábon álló növényzet, tarló, vagy növénytermesztéssel összefüggésben keletkezett hulladék égetése: 500 000 Ft

Nem gazdasági tevékenység keretében végzett, lakosságot zavaró bűzhatást okozó tevékenység folytatása, technológia berendezés üzemeltetése: 50 000 Ft

 

 

 

Előzmény: manhattani (59878)
Mágus23 Creative Commons License 2015.08.04 0 1 59888

Üdvözletem!

A Vezérfonal kiadása egyáltalán nem német nyomásra történt. Ehhez semmi köze nem volt a politikai dolgoknak. A háborús helyzetben természetesen emelni kellett az alkalmazottak létszámát, különösképpen azokban a szolgálati ágakban amelyek közvetlenül összefüggtek a forgalom lebonyolitásával. A vontatási, illetve a mozdonyszolgálat a vasút egyik legfontosabb szolgálati ágazata. Különösen a háborús nagy arányú forgalom emelkedés miatt szükség volt nagyobb létszámú, jól képzett mozdonyszemélyzetre. A Vezérfonal mind az öt kötete ennek szellemében íródott. A mű oly  annyira jó volt, hogy még magam is a 80-as évek közepén mint mozdonyvezető gyakornok (mozdonyvezető tanonc) kitünő hasznát vettem ennek a nagyszerű munkának.

A Vezérfonal újra kiadását igen is tervezték 1950-51-ben. Ekkortól  beszélhetünk arról, hogy politikai irányelvek szerint szerették volna kiadni a Vezérfonalat, azonban a müszaki tartalmán csak minimális kiegészítéseket akartak változtatni. Erről egy 1950-es jelentés is tanúskodik, amelyet itt most bemutatok.

Előzmény: Tamasch (59887)
Tamasch Creative Commons License 2015.08.04 0 1 59887

Az V. kötet zárszava 1943 Augusztus 30-án íródott. 

A Vezérfonal kiadását nem csekély német befolyás hatására határozták el a MÁV-nál. (Mondjuk sok választás nem lehetett anno...)

Valószínű ez is közrejátszott, hogy nem lett folytatása a háború után. Kellett a hely ahol a ki lehet fejteni a 2000 tonnás mozgalom előnyeit. 

 

 

Sajnos az eredeti német verzióval még nem találkoztam. Kíváncsi lennék, hogy mennyiben hasonlít a könyvek szerkezete, tartalma.

Előzmény: Törölt nick (59886)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.04 0 0 59886

Köszönöm! Érdekes és tanulságos az előszava! Elismerték, hogy lehetnek hibák, de még a 60-as években is közkézen forgott. Hogy miért nem készült belőle utánnyomás, átdolgozás, az rejtély! Pedig a vas nem ismeri a politikát. (Szerencsére.)

 

Előzmény: Mágus23 (59885)
Mágus23 Creative Commons License 2015.08.04 0 1 59885

Üdv !

Nincs mit . Kiadás éve 1943

Előzmény: Törölt nick (59884)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.04 0 0 59884

Köszönöm! Ez a kötete nincs meg a Vezérfonalnak, de igy be tudom azonosítani a kiadás évét!

Köszönöm!

Előzmény: Mágus23 (59883)
Mágus23 Creative Commons License 2015.08.04 0 1 59883

Tiszteletteljes üdvözletem!

Elnézést, hogy belekotyogok, de talán hasznos lesz az információ.

M.Kir. Állalmvasutak Igazgatósága Vezérfonal című könyvének V. kötetében találhatók a mellékelt igazolványok.

Előzmény: Törölt nick (59882)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.04 0 0 59882

Köszi! Lementettem! A vételezési előjegyzést sokáig használták "Alnapló" néven. Mi a kiadás éve a könyvek, amiből idéztél? 

Előzmény: Tamasch (59881)
Tamasch Creative Commons License 2015.08.03 0 1 59881

Ez ott és akkor menetigazolvány (mozdonymenetigazolvány) néven futott annak ellenére, hogy elsősorban a vonatvezető vezette a mv. csak ellenőrizte.

 

A "menetigazolvány" kitöltése az alábbiak szerint történt:

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058925-ae05e1a8/470893

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058963-2a28c117/user

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058971-2b92b8cb/user

 

Mozdonylapom nincs. Ilyen anyagvételezési lapom van esetleg:

 

http://indafoto.hu/Tamasch/image/23058929-18ec6407/user

Előzmény: Törölt nick (59877)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.03 0 1 59880

Meg vakarták a fejüket. :-) 

Előzmény: K.O. Lompos (59879)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.08.03 0 1 59879

Vékony tűznél, nagy töltésen ha megkapart a gép, már csinálta is lyukat a tűzben..., 

Voltak fűtök, akik -, ismerve a masinisztát -, ilyenkor már nyitották is a katlan ajtót :-)

Előzmény: Törölt nick (59876)
manhattani Creative Commons License 2015.08.03 0 1 59878

A tűzgyújtási tilalom nem a nyílt tűz gyújtására vonatkozik? Attól még sparheltben (most az igaziban...), vagy akár gőzmozdonyban lehet. Szerintem.

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.03 0 0 59877

Bocs, de ez menetlevél. Az első sorban szerepel a menetigazolvány száma. És a vonatvezetőnek kellett vezetni. (lsd. lap alja.) Hasonló formátumú  volt ami a vonatterhelési kimutatást is tartalmazta, aztán jött a nagy Menetlevél. 

 

Mozdonylapod nincs véletlenül?

Előzmény: Tamasch (59875)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.03 0 0 59876

Biztos hogy nem érintette, mert akkor gyakorlatilag megállt volna az élet. Csak szigorúbbak voltak a tűzvédelmi szabályok! Előírás a vasúti töltések, pályatestek, árkok gaztalanítására, kaszálására. Utána nézek, és küldöm a vonatkozó előírásokat! 

Előfordult tűz, de ez sok esetben a mozdonyszemélyzet hibájára lehetett visszavezetni. (Szikraszórás, vonali salakolás.)

 

Előzmény: Bárdos Imre (59873)
Tamasch Creative Commons License 2015.08.02 0 0 59875

Menetigazolvány a II. vh. idejéből:

 

Odamenet

Visszajövet

 

 

Tamasch Creative Commons License 2015.08.02 0 0 59874
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.02 0 0 59873

Mindezek mellett is szerettek gyújtogatni a gőzösök hajdanán, elég sok iratot láttam már erről. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy a vasutat érintette volna tízgyújtási tilalom.

Előzmény: kihúzóvágány (59871)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.08.02 0 0 59872

A tűzvédő szántás már csak aratás után végezhető el, lábon álló terményt nem érint. De amúgy is, egy csontszárazra érett gabonatáblának nem mindegy, hogy 28, vagy 39 fok Celsius a hőmérséklet? Nekem valahogy ez a riadó/gőzmozdony dolog sántít. 

Előzmény: kihúzóvágány (59871)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.08.02 0 2 59871

Egy dologról elfeledkeztek: akkoriban a vasútnak jóval szélesebb sávban kellett irtania a növényzetet a vasút mellett, és ezen kívül kötelező volt a vasút melletti mezőgazdasági területeken tűzvédő szántásokat végezni.

Előzmény: _nyunyuka (59870)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.08.02 0 0 59870

Ez a kérdés már nekem is eszembe jutott. Amíg nagyrészt gőzmozdonyokkal vontattak, tűzgyújtási tilalomkor leállt az ország? :-)

Előzmény: K.O. Lompos (59869)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.08.02 0 1 59869

Ahogy én tudom, még ma sem vonatkozik ( tévedés joga fönntartva ). A Bugaci Kispöfögővel egyetlen nyári vonat sem lett lemondva ezen okon.  Az, hogy egyes erdei, meg nem erdei vasutak erre hivatkoznak az szerintem csak hárítás.

Előzmény: Felek Ferenc (59868)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.08.02 0 0 59868

Ma jutott eszembe: mióta vonatkozik a tűzgyújtási tilalom a gőzmozdonyokra is? Gondolom, 1985 után, de mégis mikor?

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.28 0 0 59867

324 könyvet keresek...

 

KVZOLI Creative Commons License 2015.07.26 0 0 59866

Nincs mit!

Előzmény: xerxestm (59865)
xerxestm Creative Commons License 2015.07.25 0 0 59865

Nagyon köszönöm! Sokat segítettél!

Előzmény: KVZOLI (59864)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.25 0 1 59864

Nézz rá a drótpostádra!Valami landolt benne.

Előzmény: xerxestm (59860)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.25 0 1 59863

Küldj,e-mail címet,mert ez az ócska rendszer 2.5 Mbyte-nál nagyobb képet nem enged feltölteni!

Előzmény: xerxestm (59860)
Ambzso Creative Commons License 2015.07.24 0 0 59862

A 1985-ös dátum az jelenti, hogy akkor le lett állítva ? Mert van egy 84-es fotó a gyűjteményemben még üzemben róla :)

Előzmény: k.novotny (59806)
KVZOLI Creative Commons License 2015.07.23 0 0 59861

Az 1988-as Vasúthistória Évkönyvben van.A hétvégén beszkennelem.

Előzmény: xerxestm (59860)
xerxestm Creative Commons License 2015.07.22 -1 0 59860

Hello!

MÁV 242-es áramvonalas mozdonyról nincs valakinek jellegrajza?

Előre is köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!