Egyébként eddig 35 fokos előremenővel 0-24-ig 22fokra állítva (bár nem a leghidegebb szobába van a termosztát, ott olyan 21-21,3 lehet) napi 7-9m3 gáz ment el, ez jó vagy sem?
Nem írtad milyen kazán, nekem hasonló ház, 10 cm szigeteléssel 9-11 m3 ebben az időben, sima kazánnal.
Padlófűtést szeretnék, budapesti belvárosi (4 m belmagasság) lakásom nappalijába (csak a nappaliba). Jelenleg parapetes konvektorok adják a fűtést. Mivel a parkettát fel kell újítani, így adódik, hogy a parketta alá lehetne rakni fűtést, és niylván a teljes lakás fűtée kiépítésével. A lakásban a nappali a konyha és az előszoba egybe van nyitva, ezért ezekbe (konyha és előszoba) nem lesz külön fűtőtest. Jelenleg a nappaliban egy 8 Kw a hálóban egy cca 5 Kw konvektor van. (a mostani és az előző télen csak a nappaliban lévő konvektorral fűtöttem, a hálószoba ajtó folyamatos nyitva tartása mellett, és megfelelő volt a klíma)
Az első kérdés: van valakinek ilyennel gyakorlati tapasztalata ? Elsősorban a kialakuló hőérzetre lennék kíváncsi, különös tekintettel a nagy belmagasságra..
Más: mivel itt az épület szigetelése nem megoldható, ezért a radiátorok kiépítése nyilvánvalóan szükséges (Fürdő, és hálószoba).
Mivel a parketta fel lesz bontva, és a teherhordó réteget is meg kell újítani, így akár be is lehetne építeni egy réteg szigetelést...
Találtam a neten un. száraz padlófűtés megoldást (pl. Uponor Siccus), ahol a padlófűtés elemekre közvetlenül - estrich borítás nélkül - kerül a padló, ami jelen esetben laminált padló lesz. Erre már csak azért is szükség van, mert nem lehet a meglévő gerendázatra vastag padlófűtést építeni...
Van tapasztalata valakinek ilyen száraz padlófűtés elmekkel?
Fogalmam sincs a padló rétegrendjéről, de nyilván nincs semmi szigetelés, valószínű jó vastag (mikor a fölöttem lakóknál a padlóban lévő csatorna eltörött és cserélték, akkor láttam kibontva, szerintem volt 50 cm mély a gödör és még nem szakadt át a födém..
Sziasztok! Padlófűtés beszabályozásról kérdeznék pár dolgot, vásároltam lézeres hőmérőt, azzal próbálgatom beszabályozni. 120m2 ház 3 szoba, nappali, folyosó laminált padló. Konyha, fürdő járólap. Az osztón két teljes fordulat lehetséges, eddig a visszatérő ágon próbáltam szabályozni, de a kisszoba nagyon le van maradva a többitől, eddig 35 fokos előremenővel ment, most vettem fel 40re, a visszatérő amit a kazán mutat egyenlőre olyan 31-32 fok. A szobák visszatérője átlag 29fok (plusz-mínusz 0,5-0,8fok) Most sikerült így a kisszoba visszatérőjét is hasonló hőfokra bírni, viszont így azt vettem észre hogy a konyha ahol járólap van annak esett visszább a hőfok, ott csak 27 környékén van, míg a fürdőbe 32fok körül. Padló hőmérsékletek a szobákba, nappaliba, folyosón 25-26 környéke, fürdőbe 29 a konyhába is olyan 25-27. Viszont hogy ezeket elérjem már annyira zártam a szobák körein hogy az előremenőken is zártam. Mindig megunom és kinyitom az összes kört és kezdem elölről, Hogy érdemes nekikezdeni? Mi a legjobb beállítás? Ahogy én gondolom minél alacsonyabb a visszatérő annál kevesebbet fűt az adott helyiségbe, igaz? Vagy annál több hőt ad ott le?
Illetve van két radiátor is, egy a hátsó bejáratnál, meg egy törölközőszárító, ezeket gondolom érdemes visszább vennem hogy ne ott forduljon meg a víz, hanem inkább a padlóba menjen az "erő".
Egyébként egy homlokzati hőszigetelés mentes házról van szó ami szilikátból épült, egy szintes, tetőn 20cm üveggyapot, fűtetlen pince a ház alatt, padlófűtés alatt 5 illetve 7cm (több nem fért be a betongerendás aljzat miatt) Idén tervezzük a szigetelést, de nem tudom milyet érdemes, 10cm volt eddig tervben, de már 15-18cm is jár a fejemben. Szilikátra mennyit érdemes ami még behozza az árát, mert olvastam olyat hogy bizonyos vastagság fölött nem gazdaságos, mivel nem lesz annyival jobb a ház fogyasztása mint amennyibe a szigetelés pluszba került.
Egyébként eddig 35 fokos előremenővel 0-24-ig 22fokra állítva (bár nem a leghidegebb szobába van a termosztát, ott olyan 21-21,3 lehet) napi 7-9m3 gáz ment el, ez jó vagy sem?
A padlófűtés körbe kerülő víz hőfokát korlátozó keverőszelep egy nagyon egyszerű dolog, elromlani persze el tud, de mire egy keverőszelep elromlik, addigra kb. ötször romlik el a kazán.
Nálam vegyes kazán megy egy 800 literes pufit töltve.
A két szobában radiátor, a többi helységben padlófűtés, állandó 22 fokot tartva.
Amikor éjszaka 0 C fok alá megy a kinti hőmérséklet, a pufi estétől reggelig, reggeltől estig kiürül. Sajnos kénytelen vagyok reggel és este is begyújtani ilyenkor.
A fűtés energiaigénye 66,78 kWh/m2a
90,8 m2 a lakótér. A terv szerint készült el a szigetelés, aljzatban 10cm EPS, lábazaton 10cm XPS, falakon 10 cm EPS, 20 cm betonfödém felette fűtetlen lakatlan második szint, a tetősíkokban egyenlőre 15 cm üveggyapot.
Amit megfigyeltem, hogy a radiátor kör alig használ el belőle, igaz az keverőszelep nélküli kör (még) így valamikor 40 valamikor 80 fokos víz megy bele a radiátorba.
Viszont a padló szinte csak egyszer tud belőle fűteni 40 fokos előremenő 30 fokos visszatérővel.
Igazából csak arra lennék kíváncsi, hogy ez így normális-e, hogy így kiürül a pufi?
kardinális különbség van. a nagyátlag szám sokkal pontatlanabb mint a számítás.
pl:
2x3 méter északi fürdőszoba: 15,6m3, viszont van neki 13m2 fala a külvilág felé.
Ezzel szemben a déli oldalon egy 3x4m kisszoba, aminek egyetlen külső fala van, a 3méteres. 31.2m3, és 7.8m2 külső fala van.
Sejted, hogy a kisszoba fűtési igénye nem lesz duplája a fürdőnek. Pedig kétszer annyi m3. Ha hozzáveszem hogy a fürdő az északi oldalon van, a kisszobán viszont van egy nagy ablak, ami délre néz, még durvább a helyzet. Ha azt is hozzáveszem, hogy a fürdőt melegebben szereted, valamint hogy ott többet szellőztetsz, még tovább romlik az arány.
Nálam felújítás előtt az előző tulaj közel 30 évig 50-55 fokos vízzel fűtötte a házat. Miután megvettem egy szezon múlva a fürdőszobai kör eldurrant, a konkrét okot nem tudni, lehetett akár ettől is, de az összes többi körnek semmi baja (és ma már 35 fok körüli vízzel fűtök).
45 fokos vízzel is hajtottam már, átlag 40, nálam semmi baja, a falak felé tud tágulni 1cmes oldalsó szigetelés miatt, fontos h betonozásnál 2,5-3 bár nyomás legyen a csövekben.A beton kb 26-30 fokos ahol méri a padlóérzékelő.
Off ha jól szigetelt házat akarsz akkor 14-15, lábazat 12cm. Nálam még padló vízszigetelés se volt,csak falak alatt vmi papír, az új rétegrend miatt lefelé kellet ásni 25cm-ert ,vas.szigtartó beton, víszig, hőszig, vas.aljzatbeton padlófűtéssel.
Nem tudom sajnos, mert most vettük a házat. Gáz konvektorok vannak, parapet és kémény kivezetéssel vegyesen. Ez a 60-70% elég bíztató. Akkor ezek szerintem nem fogom megúszni 10cm-es homlokzati szigeteléssel :(
Most mennyi az éves gázfogyasztásod? kazán milyen? kond. kazánnal, jó hőszigeteléssel,padlófűtéssel kb a gázfogyasztásod 60-70%át tudod megspórolni évente. B30ra kell a 14-15cm.
Külső falak körben mínusz az ablakok meg az épület egyik oldalán van egy fűtetlen melléképületrész. 3 méteres magassággal számolva (tudtommal a födémet is beleszámolják ilyenkor) az 31 méter fal.
Nem, de szerintem ha a felületekben nincs nagy eltérés (ablakok, fűtetlen falak stb.) akkor kardinális különbségeknek nem szabadna lenni. Tehát szerintem nem lehet egyik szoba 30 a másik meg 50W/m3. Így még mindig fenntartom, hogy számolás visszaellenörzésére (mert az megvan szobánként) hasznos lenne a tanúsítványból valahogy megtudni a légköbméterre eső fűtési igényt.