volt bennem egy olyan, hogy ha össze rakták, beszámíttatom egy újba, mert a 2009-es kegyetlenül bejön, de esélyem sincs kipengetni a különbözetet, hitelt meg én soha nem fogok felvenni..
"az er6.hu-n leírtam részletesen a dolgokat, olvass bele ott a fórumba,"
kösz a tippet, bele fogok olvasni.
"úgy tűnik oké, de még keveset mentem azóta, viszont csupa olajfoltosan kaptam vissza....tankon, kormányon, markolaton, idomokon, stb.... meg most van valami, amit egyelőre nem tudok mire vélni, ezért nem fejtem ki bővebben, előbb megyek vele többet, aztán meglátjuk."
szerintem szinte lehetetlen olyan precízen összerakni, ahogy a robotok összerakják Japánban... ha lesz konkrét tapasztalatod, akkor oszd meg velünk!
na gondolkodtam a dolgon, lehet, hogy mégsem viszem le pécsre a gépet, bár egyelőre bizonytalan vagyok. vagy mégsem? :))))
na a lényeg, hogy a 18357-es hsz-emben beszúrt képeken jól látszik, hogy az a tartókonzol, ami meg szokott repedni és rozsdásodni, az nálam rendben van.
mivel azonban kíváncsi voltam, mennyire feszül, ezért kicsavartam az alsó csavart, ami a blokkhoz fogja a konzolt, és valóban, kb. 4 mm-es hézag keletkezett. (tehát ennyit feszít rajta az odafogatás) fogtam két alátétet, amik teljesen passzentosan kitöltötték ezt a rést és szépen visszacsavaroztam. bízom benne, hogy ezzel a probléma ezen része megoldódott. (remélem rezgés nem lesz!!!)
a rozsdagyanús részt megtisztítottam fültisztítóval (nem röhög), most már jobban látszik "valami", de igazából nehezen hozzáférhető ez a rész, így semmi biztosat nem tudok állítani. na ezt viszont lehet, h mégiscsak meg kéne nézetnem. mondjuk a vázcső körös körül hegesztett, a jól látható részeken teljesen ép minden.
Én úgy beszéltem meg a kereskedővel,hogy amíg a sérüléseket javítják,addig ad egy nagy-robogót... Nehéz megoldani, azt hogy 4x-5x lemenni valakivel, aki visszahoz ill. levisz.
Hááát!!! Talán váz-problémám nem nagyon lesz (mostmár csak bízom benne :( ) És látod így is befürödhetek... Ma vittem vissza, és most is kib..tak velem... Beígérték a cseremotort és mire leértem kiderült hogy kivonták a forgalomból :( Az egész napom dugába dőlt!!!
vicces, hogy nem találkoztak ilyen problémával. ezek mindenkinek ezt mondják, pedig nekem ott cserélték a vázat. én a helyedben nem vinném oda.... az er6.hu-n leírtam részletesen a dolgokat, olvass bele ott a fórumba, több hsz van, ezért nem másolom be az egész topicot. :) mindenesetre a vázat kicserélték. pont. úgy tűnik oké, de még keveset mentem azóta, viszont csupa olajfoltosan kaptam vissza....tankon, kormányon, markolaton, idomokon, stb.... meg most van valami, amit egyelőre nem tudok mire vélni, ezért nem fejtem ki bővebben, előbb megyek vele többet, aztán meglátjuk.
Lenne egy gyakorlati kérdésem a tapasztaltabbakhoz. Májusban lesz 3 éves a gépem és 15e km van benne. A váz cseréje és új bukógomba van fönt a D.M.C. jóvoltából tavaly szezonvég óta. A garancia ugye 3év, így most jár le. Vigyem be márkaszervizbe, vagy egyszerűen csak cseréljek olajat meg szűrőket és kész??? Gyertyát mikor kell cserélni benne? A lánc még bőven bírja, nem is tépem igazán.
Mennyibe fájhat a szervizlátogatás ha viszem az olajat (már megvettem)?
Az alvázszám, nem a rendszám alapján tudják a garit ellenőrizni. Úgyamúgy meg szerintem nem is igazán tudják/akarják ellenőrizni... Nekem szürke importos gépem volt, és Németországban nem nézték meg, hogy megvan-e a garimatrica... :-))) A szervízesnek a vázcsere komoly bevétel, hülye, ha nem csinálja meg. Mondjuk itthon lehet, hogy nehezen fizet neki az importőr... De a német kereskedő azt mondta nekem, hogy boldogan cserél vázat bárki gépén... :-)
Tök jó, örülök, hogy megtaláltad az "igazit"! Kíváncsi lennék a gépre nagyon. Hát idén nem fogok tudni közös túrákra menni, de talán jövőre. :-) A remény hal meg utoljára... :-)
Na azon a hétvégn nem vagyok hajlandó túrát tervezni, és egyebek! Akkor nem leszek elérhető, telefon kikapcsol, szgép be se kapcsol... Szóval azon a hétvégén eltűnök a Világ elől. :-D
Kérdezz rá Zsoltee77-re, hogy hol cserélték ki a vázát, vagy olvass bele egy másik fórumba, ahol részletesen leírja!? Vagy esetleg rám, hogy hova telefonáltam először amikor észrevettem, hogy gond van a vassal...
:-DDDD Erről ennyit, még akkor is, ha olvassák a fórumot Zsoltiék! :-DDD
Na, írtam a pécsi kawasakinak, bemásolom a levelet és a választ. Úgy néz ki lesz egy utam Pécsre...
"Üdvözlöm!
Minap vásároltam egy 2006-os évjáratú ER6-N típusú Kawasakit. Időközben megtudtam, hogy ennek az évjáratnak (és a 2005-ösnek) nem hivatalos típushibája a motorfelfüggesztés rögzítésének megrepedése, rozsdásodása.
Készítettem egy fényképet, amin jól látszik, hogy a képen a hátsó, második csavar felett a váz találkozási pontjánál enyhe rozsda látszik, feltehetően hajszálrepedés is keletkezett. Az első csavarnál ilyen gondot nem látok.
Kérdésem, hogy mit javasolnak, mit tegyek?
Mint lehetséges intézkedés a következők jöhetnének a márkatársak tapasztalatai alapján szóba: 1. hézagolás alátéttel 2. vázcsere
Önök mit javasolnak? A motor rendszáma XXXXXXX, kérem nézzék meg, rendelkezik-e érvényes garanciával. Szervizkönyvem van, tudtommal igen. Futott kilométer: 8300.
üdvözlettel:
XY
mobilszám: 11111111"
VÁLASZ:
"Üdvözlöm!
Mi is hallodtunk ilyen problémáról igaz mi még nem találkoztunk vele. Bekellene fáradnia hozzánk a szervizkönyvével és megnéznék tüzetesebben.
Ez nem néz ki túl jól... A németeknél láttam egyszer, hogy a váz tök más helyen repedt meg, mondjuk annál az esetnél ennél sokkal látványosabb volt az eredmény. Itt ha akarom gond van, ha akarom nem.
Egyébként a vázhiba miatt itt nem lesz a motornak komoly baja (pl baleset). Más gyártónál volt vázhiba miatt baleset, pl egy gixer típus volt hajlamos menet közben ketté törni, ebből visszahívás is volt jobb helyeken...
nekem is elrepedt a váz a hegesztésnél, én kicseréltettem a vázat. ha a régi vázat kialátétezed, akkor rezegni fog. az új váz passzentos, jóval erősebb az a fül, és nem érzek semmi rezgést, szerintem pöpecül össze rakták a masinámat, én meg vagyok elégedve a szerelés minőségével. az, hogy koszosan, ujjlenyomatosan adták vissza a motort, az egy másik kérdés. :)
Még csak kb. 9000 kili van a vasban a vázcsere óta. Anno én még régi vázat kaptam, mivel nagyon az elején cserélték a vázamat, viszont aki most cserél az már tuti az újabb tervezésű vázat kajpa (kb. 2007. 2-ik félév). Nekem tettek be két alátétet a blokk, és a tartó fül közé... Kb. 2500-3000 kili után vissza vittem, mert majdnem leugrottam a motorról, elzsibbadt a nemesebb szervem. Szóval alátét kivesz, és úgy jár ahogy régen. :-D Erről hosszabban írtam egy kicsit az er6.hu-n.
Oghee, Rájöttem, vagyis én is szembesültem a dologgal, hogy márc. 28 az munkanap, így nem tudom mikor legyen a túra... Még megfontolás tárgya! Lehet ápr. 18 lesz belőle.
no, olvasgatom ezt a fórumot (http://www.kawasakiversys.com/forums/showthread.php?t=239&highlight=frame) és azt hiszem azt fogom tenni, amit ott leírtak, vagyis kicsavarozom azt a bizonyos csavart, megnézem, mennyire nyílik szét a tartó és a motortartó és aszerint be fogok illeszteni egy alátétet. ennyi.
szerintem e miatt kár volt vázat cseréltetni ennyi embernél.
ha meg már megvan a repedés, akkor az hegeszthető, nem? hegesztés után alátét, azt kész.
hááát, nem tom mit mondjak! ahol repedésnek és rozsdának "kéne" lennie, ott hálisten nincs, viszont a második csavarhelynél úgy látom van egy kevés rozsda...
azt hiszem holnap felhívom a kawasakit, mit csináljak :(