Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.02.08 0 0 29873

Ne haragudj , de semmi nem indokolta ezt a döntést, ami október 28 óta jelen van. 

Egyszerűen megnézték a tiktok videót, ahol arról volt szó, hogyan kell kúlturáltan nyúlni.

Előzmény: trizs77 (29872)
trizs77 Creative Commons License 2023.02.08 -2 0 29872

Pénz ?

 

Mit olvasol a közgyűlési jegyzőkönyvekben?

 

Vannak kényszer intézkedések?

 - uszoda, óvoda, öregek napközijének bezárása ?

Előzmény: Törölt nick (29870)
Rulph76 Creative Commons License 2023.02.08 0 0 29871

KZX-524 helyére van ma kiadva SSM-547 .

Előzmény: Ricsi127 (29869)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.08 -1 5 29870

Egyébként most mi romlott el ennyire a rendszerben? 

Ha nem tévedek a soproni közszolgáltatási szerződés épp másfél éve járt le, azelőtt még nagyban keresték a megoldást arra, hogy hogyan legyen tovább. 

Lefolytattak tárgyalásokat a Blagussal is, de azt végül valamiért elhajtottak, ami Óriási hiba volt, mert több pénz ugyan, de nyugat-európai szinten tartana a város. Sőt nem beszélve arról, hogy maga a cég is a város tenyerében van, tehát még van is helyismeret Sopronban.( vmi olyasmi volt, hogy nem tudták volna XY időpontban megkezdeni a szolgáltatást a vírus miatt ). Aztán végül lepaktáltak a Volánnal 10 évre , de még így is legalább megalkudtak 10 új busz beszerzésében, meg egy pár elektromos busz tesztben is, amiket meg is tartottak. Ezeknek a teszteléseknek is nagy sikerük volt. Majd nyáron hoztak is a városba egy csomó újfélének mondható 7 éves szóló buszt, amit most év végén 5 darab zsír új szóló követett volna tervek szerint. Idén nyárra meg elvileg még 13 darab elektromos meghajtású szólóbusz is érkezett volna , mivel Sopront is 'felvették úgymond a zöldbusz programba. A menetrendet tekintve is tavaly nyáron a fesztivál idején még teljesen flottul ment minden. Sűrített járatok mind meg volt. Ütemes szervezettség. Még augusztus körül olyasmi dolgot is hallottam fél füllel, hogy betennének pár járatot a József Attilára. 12A-t szervezték volna át a még kihasználtabb üzemelés tekintetében. ( Még ott nyáron többször is észleltem, hogy utasszámlálásokat folytatnak le buszokon ). Aztán eljött a szeptember, ami még működött. Októberre meg megállt az észkerék. Decemberre meg már ott tartottunk, hogy ünnepekkor már 1 járat közlekedett.

Tehát nagyon furcsa, hogy az a közlekedésbarát irányzat így egy hónap alatt megsemmisült ott a fehér házban.

Előzmény: Rulph76 (29859)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.02.08 -3 0 29869

Ma reggel helyközis Econell volt kint 1-esen, ritkán szoktam helyin látni ezt a típust. 

trizs77 Creative Commons License 2023.02.07 -2 2 29868

civileknek különösen jó cikk.

 

 

Előzmény: Rulph76 (29859)
Oxi820 Creative Commons License 2023.02.07 -2 3 29867

Legjobb közlekedése MJV-ink közül Szegedé.

Oxi820 Creative Commons License 2023.02.07 -1 1 29866

Miskolc, ahol már az is csuda, ha van egy városrész, ahová 1 órán belül van járat. 

Előzmény: htibor (29865)
htibor Creative Commons License 2023.02.07 0 6 29865

OFF

"A Veszprém-Sopron összehasonlításban szerepelnek a lakosszámok, viszont a "forint" szó pl. fájdalmasan hiányzik a szövegből!"

 

A "miből-hogyan alakult ki" előzmény történést hiányolom belőle.

(pl.: Tatabánya 5,5 mrd Ft kormányzati támogatásból, Veszprém 4 milliárd Ft-os hitelfelvétellel, Miskolc CNG buszok+infra 9 milliárd hitelfelvétellel, Kaposvár 4,2 milliárd Ft EU-s pénzből melynek 2,5%-a volt saját forrás fejlesztett.)

 

Előzmény: Freehill (29861)
EKW-531 Creative Commons License 2023.02.07 -3 4 29864

Rákattintottam, miután azt láttam a beszélő linkben, hogy "elemzés". A cím kérdésének felütése is nagyon olvasni hív. Csak pont arra nincs meg a válasz, amiről a cím szól? Hogy miért működik Veszprémben az, ami Sopronban nem? Nem tudtam meg...

Előzmény: Rulph76 (29859)
Freehill Creative Commons License 2023.02.07 -1 3 29863

Igen, a cikk végén - nagyon helyesen - ezt írja, az elején viszont pont az ellenkezőjére utal. Nekem csak az a bajom vele, hogy nem látszik benne a logikai gondolatmenet, egymás után halmoz különféle tényeket, ugyanakkor sok fontos dolgot kihagy. De mindegy, legalább a vége jó! :)

Előzmény: Rulph76 (29862)
Rulph76 Creative Commons License 2023.02.07 0 5 29862

Szerintem itt most összességében azt akarták leírni, hogy egy helyis közlekedést nem egy volán finanszíroz saját magának és nem a volán vállalaton múlik, hogy működik e vagy sem, hanem a város önkormányzatán.

Előzmény: Freehill (29861)
Freehill Creative Commons License 2023.02.07 -3 8 29861

Nekem kicsit ellentmondásosnak tűnik ez a cikk. Az elején erősen azt sugallja, hogy a városi cég általánosságban jobb megoldás ("szigorúan utasszemmel nézve ez tűnik a jobbnak", ill. "Veszprém és Sopron szembeállítása mutatja meg, mennyit számíthat egy saját közlekedési vállalat"), a végén viszont beismeri, hogy "Nem a Volánbuszon múlik", "a Volánbusz közszolgálati szerződés keretében szolgáltat a helyi járatokon, azaz amennyiben egy városban van rá akarat és anyagi forrás, akár a veszprémihez hasonló színvonalat is lehet biztosítani". Szóval bevallom, én nem teljesen értem, pontosan mit szeretett volna kihozni a szerző, mivel a végén saját maga cáfolja meg a cikk elején írt hipotézisét ahelyett, hogy releváns adatokkal megpróbálná bizonyítani azt. Miskolcról pl. elegánsan hallgat, ahol az önkormányzati cég is elég durván ritkított a menetrenden, miközben a Volánbusz közel sem minden városban tette ezt. A Veszprém-Sopron összehasonlításban szerepelnek a lakosszámok, viszont a "forint" szó pl. fájdalmasan hiányzik a szövegből!

Előzmény: Rulph76 (29859)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.02.07 0 0 29860

Hát azért tényleg durva egy Sopron - Veszprém helyi közlekedés összehasonlítás, amikor eléggéhasonló városok.

Előzmény: Rulph76 (29859)
Rulph76 Creative Commons License 2023.02.07 -2 4 29859

Egy cikk, nagyon kezdőknek apránként elmagyarázva. 

ON: Sopron és Győr is negatív esetként van megemlítve benne, de teljesen jogosan.

 

https://autopro.hu/elemzesek/miert-mukodik-a-kozlekedes-az-egyik-varosban-ha-a-masikban-nem/844773?fbclid=IwAR16E5q9hcZsTA80M0whEx2VDKHnNNU1jB64wU5iwd2c9MN_UXvvykB-5U4

Törölt nick Creative Commons License 2023.02.07 0 0 29858

Igen. Itt meg az történt, amit egyel lejjebb írtak is, hogy leszorítás okából selejteztek 8 darab csuklós Ikarust, most meg egyszerűen az a helyzet állt fent, hogy kevesebb tartalékkal nem bírja a helyi. 

Gyakorlatilag ezért került fel Győrbe a LOC-728, aztán át a a fehér helyközis Ikarusok, a JXW, JLD csuklós O345 G Conecto-k meg még át a KLF-032, LVN-792 ( BN 12 ), melyek meg már szólók nem is csuklósok, de legalább mennyiség az meg legyen. 

Előzmény: Sdatt120 (29854)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.07 0 0 29857

Így van. Jelenleg maradt 11 szóló forda és 4 csuklós.. 

Többi mind tartalék pozíciót képvisel.

Előzmény: Sdatt120 (29853)
ELK671 Creative Commons License 2023.02.06 0 2 29856

Valami felsőbb utasításra állt meg ez a 8db 280-as tavaly? 

 

Igazából márciustól augusztusig nem vizsgázott 280,aztán amiknek nyártól járt le hirtelen újra elkezdték vizsgáztatni őket.(gondolom rájöttek nincs más)

Az meg nem túl hihető, hogy aminek márciustól-májusig járt annyira rossz állapotú volt, ami meg nyár után az mind jobb állapotú és mai napig futnak.

Előzmény: Nádasdy Ferenc (29839)
4MOTION: Creative Commons License 2023.02.04 0 0 29855

A délutáni műszakos járatokon amik 22.40-kor mennek ki melyik a legkihasználtabb?

Sdatt120 Creative Commons License 2023.02.03 -1 8 29854

Győr HELYI Állomány 

 

2023.02  ( 13,2 év )

 

 

szóló

- 1 IKARUS 412 ( 2001 )

- 5 NABI Excel ( 2002 )

- 21 Credo BN 12 ( 2007,2008,2010 )

- 17 Mercedes Conecto NG ( 2019 )

 

csuklós

- 13 IKARUS 280 ( 1986/87, 1992, 2001 )

- 2 IKARUS C80 ( 2000 )

- 2 Mercedes Conecto O 345 G ( 2006 )

- 12 Credo BN 18 ( 2006/7, 2010 )

- 22 Mercedes Conecto G ( 2020 )

+2 MAN Lion's City G , 1 SWR Volvo

 

Szintén , ez így jó?

A +osokra, a múltkori bejegyzésben szó volt róla melyek melyekre segítenek rá a hk-k.

 

Sdatt120 Creative Commons License 2023.02.03 -1 5 29853

Sopron HELYI állomány 

 

2023.02 ( 12,7 év átl. )

 

 

szóló 

- 2 Credo BN 12 I gen. ( 2005 )

- 4 Credo BN 12 II gen ( 2010 )

- 2 Mercedes Citaro O530 ( 2008 )

- 9 MAN Lion's City A21 ( 2014 )

 

csuklós: 

- 1 Credo BN 18 ( 2007 )

- 3 Mercedes Citaro O530 G ( 2008 )

- 1 Mercedes Conecto O345 G ( 2006 )

+1 IKARUS 280 ( 2002 )

 

 

Most jelenleg ez van így ? Azzal tisztában vagyok, hogy a helyi állomány most hetente változik/ csökken

+ kocsiba egyedül a 280 van, ami rendszeresen besegít tartalékba? 

Törölt nick Creative Commons License 2023.02.03 0 0 29852

Köszi, 

Mindenesetre ma a 220 csornai jaratban volt . Múltkor be lett írva, hogy Győr környékén megy és azt hittem végleges, de akkor ezek szerint ez megszokott dolog , hogy ingázik.

Előzmény: Takszi55 (29851)
Takszi55 Creative Commons License 2023.02.03 0 2 29851

A 220 múlt vasárnap győri belső fordán dolgozott éppen.

A csornai tartalékok egy része fizikailag mindig Győrben van, mivel ide is adnak le javítani. Innentől kezdve ha Győr kifogy a kocsikból, de van még mozdítható csornai (illetve most már óvári is) tartalék, akkor az fog kijönni, mert valaminek menni kell.

Ugyanez működik visszafelé is, decemberben például a GNX-312 napokig óvár környékén mozgott, mert éppen az volt azonnal kiadható.

Ezek viszont operatív dolgok, amik persze érdekesek számomra is, de azt nem befolyásolják, hogy maga a jármű melyik forgalmi üzemhez tartozik. Esetünkben 660,220 Csorna, 312 Győr.

Ezt hozta a "szép új világ", amiben az átlagéletkort azzal is csökkentjük, hogy kevesebb tartalékot tartunk végletekig túlfeszített fordákra, miközben leépítjük a műhelykapacitásokat.

Előzmény: Törölt nick (29850)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.03 -1 0 29850

GZF-220 ma Csorna térségében mozog, szerintem egyszerűen csak el lett küldve Győrbe

Ellenben HSW-660 Győrnél van újból január óta. Ottani tartalékok helyett van. 

Előzmény: RadioTVEgon (29844)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.02.02 0 1 29849

Köszönöm szépen!

Előzmény: gagambba (29847)
gagambba Creative Commons License 2023.02.02 -2 3 29848

Tiszta vicc amúgy, Még az SRD-k jók, ugye ez csak itt nálunk Agyarországon divat, hogy hápogunk a 3 ajtós buszra. Egy német, svájci helyi járaton simán elboldogulnak velük. Ugye nyilván AP, klíma, szinte zsír új még mindig, tehát Európa.. 

.. de azok a fehér Ikarus csuklósok. Háát .. főleg itt.. embert megpróbáltató jószágok

Na meg az O 345 G-k, a szép egerszegi leélésükkel :DD 

 

Lehet az RVY, RIR fejezet vetett véget ennek a szép korszaknak. Ráhangólódhatunk a vaterás korszakra hol a használt göncöt árulják? 

 

Elektromos BYD szólókról valami fejlemény valakinek? 

Előzmény: Nádasdy Ferenc (29839)
gagambba Creative Commons License 2023.02.02 -1 2 29847

Révai utca, Városháza tér, Marcalváros végállomás 

Előzmény: Ricsi127 (29846)
Ricsi127 Creative Commons License 2023.02.02 0 1 29846

Győriekhez lenne főleg egy kérdésem. Hol van a városban a legtöbb esélyem (terület, járat esetleg) találkozni a 280-asokkal és a 412-essel? Tervezek elmenni fotózni oda, és azokról mindenképpen szeretnék magamnak pár fotót készíteni. 

RadioTVEgon Creative Commons License 2023.02.01 0 0 29845

BC 11-esek már nem tavaly kerültek el Győrből. Illetve egész pontosan csak a 691 maradt már tavalyi évre, ami a KLF-032-vel ki is lett górva. 

KVU-109 sok hiba miatt már nem állt forgalomba mikor áthozták Sopronból, de helyette LVN-792, ahogy írták is, átkerült.

 

A 8 csuklós igazából a Merci türk345G-k, a LOC-728, a fehér 3 ajtós IK-kal, meg a szóló BN12-kel lett váltva..

De van 280-as Ikarus, ami azért nem állt le, a múlt héten újra műszakizó CCZ-430 is ilxen.

Előzmény: Nádasdy Ferenc (29839)
RadioTVEgon Creative Commons License 2023.02.01 -1 2 29844

Győrben jó nagy hiány van helyköziben, ha már a GZF-220, HSW-660 is Csornáról segít be.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!