Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Egyébként most mi romlott el ennyire a rendszerben?
Ha nem tévedek a soproni közszolgáltatási szerződés épp másfél éve járt le, azelőtt még nagyban keresték a megoldást arra, hogy hogyan legyen tovább.
Lefolytattak tárgyalásokat a Blagussal is, de azt végül valamiért elhajtottak, ami Óriási hiba volt, mert több pénz ugyan, de nyugat-európai szinten tartana a város. Sőt nem beszélve arról, hogy maga a cég is a város tenyerében van, tehát még van is helyismeret Sopronban.( vmi olyasmi volt, hogy nem tudták volna XY időpontban megkezdeni a szolgáltatást a vírus miatt ). Aztán végül lepaktáltak a Volánnal 10 évre , de még így is legalább megalkudtak 10 új busz beszerzésében, meg egy pár elektromos busz tesztben is, amiket meg is tartottak. Ezeknek a teszteléseknek is nagy sikerük volt. Majd nyáron hoztak is a városba egy csomó újfélének mondható 7 éves szóló buszt, amit most év végén 5 darab zsír új szóló követett volna tervek szerint. Idén nyárra meg elvileg még 13 darab elektromos meghajtású szólóbusz is érkezett volna , mivel Sopront is 'felvették úgymond a zöldbusz programba. A menetrendet tekintve is tavaly nyáron a fesztivál idején még teljesen flottul ment minden. Sűrített járatok mind meg volt. Ütemes szervezettség. Még augusztus körül olyasmi dolgot is hallottam fél füllel, hogy betennének pár járatot a József Attilára. 12A-t szervezték volna át a még kihasználtabb üzemelés tekintetében. ( Még ott nyáron többször is észleltem, hogy utasszámlálásokat folytatnak le buszokon ). Aztán eljött a szeptember, ami még működött. Októberre meg megállt az észkerék. Decemberre meg már ott tartottunk, hogy ünnepekkor már 1 járat közlekedett.
Tehát nagyon furcsa, hogy az a közlekedésbarát irányzat így egy hónap alatt megsemmisült ott a fehér házban.
"A Veszprém-Sopron összehasonlításban szerepelnek a lakosszámok, viszont a "forint" szó pl. fájdalmasan hiányzik a szövegből!"
A "miből-hogyan alakult ki" előzmény történést hiányolom belőle.
(pl.: Tatabánya 5,5 mrd Ft kormányzati támogatásból, Veszprém 4 milliárd Ft-os hitelfelvétellel, Miskolc CNG buszok+infra 9 milliárd hitelfelvétellel, Kaposvár 4,2 milliárd Ft EU-s pénzből melynek 2,5%-a volt saját forrás fejlesztett.)
Rákattintottam, miután azt láttam a beszélő linkben, hogy "elemzés". A cím kérdésének felütése is nagyon olvasni hív. Csak pont arra nincs meg a válasz, amiről a cím szól? Hogy miért működik Veszprémben az, ami Sopronban nem? Nem tudtam meg...
Igen, a cikk végén - nagyon helyesen - ezt írja, az elején viszont pont az ellenkezőjére utal. Nekem csak az a bajom vele, hogy nem látszik benne a logikai gondolatmenet, egymás után halmoz különféle tényeket, ugyanakkor sok fontos dolgot kihagy. De mindegy, legalább a vége jó! :)
Szerintem itt most összességében azt akarták leírni, hogy egy helyis közlekedést nem egy volán finanszíroz saját magának és nem a volán vállalaton múlik, hogy működik e vagy sem, hanem a város önkormányzatán.
Nekem kicsit ellentmondásosnak tűnik ez a cikk. Az elején erősen azt sugallja, hogy a városi cég általánosságban jobb megoldás ("szigorúan utasszemmel nézve ez tűnik a jobbnak", ill. "Veszprém és Sopron szembeállítása mutatja meg, mennyit számíthat egy saját közlekedési vállalat"), a végén viszont beismeri, hogy "Nem a Volánbuszon múlik", "a Volánbusz közszolgálati szerződés keretében szolgáltat a helyi járatokon, azaz amennyiben egy városban van rá akarat és anyagi forrás, akár a veszprémihez hasonló színvonalat is lehet biztosítani". Szóval bevallom, én nem teljesen értem, pontosan mit szeretett volna kihozni a szerző, mivel a végén saját maga cáfolja meg a cikk elején írt hipotézisét ahelyett, hogy releváns adatokkal megpróbálná bizonyítani azt. Miskolcról pl. elegánsan hallgat, ahol az önkormányzati cég is elég durván ritkított a menetrenden, miközben a Volánbusz közel sem minden városban tette ezt. A Veszprém-Sopron összehasonlításban szerepelnek a lakosszámok, viszont a "forint" szó pl. fájdalmasan hiányzik a szövegből!
Igen. Itt meg az történt, amit egyel lejjebb írtak is, hogy leszorítás okából selejteztek 8 darab csuklós Ikarust, most meg egyszerűen az a helyzet állt fent, hogy kevesebb tartalékkal nem bírja a helyi.
Gyakorlatilag ezért került fel Győrbe a LOC-728, aztán át a a fehér helyközis Ikarusok, a JXW, JLD csuklós O345 G Conecto-k meg még át a KLF-032, LVN-792 ( BN 12 ), melyek meg már szólók nem is csuklósok, de legalább mennyiség az meg legyen.
Valami felsőbb utasításra állt meg ez a 8db 280-as tavaly?
Igazából márciustól augusztusig nem vizsgázott 280,aztán amiknek nyártól járt le hirtelen újra elkezdték vizsgáztatni őket.(gondolom rájöttek nincs más)
Az meg nem túl hihető, hogy aminek márciustól-májusig járt annyira rossz állapotú volt, ami meg nyár után az mind jobb állapotú és mai napig futnak.
Mindenesetre ma a 220 csornai jaratban volt . Múltkor be lett írva, hogy Győr környékén megy és azt hittem végleges, de akkor ezek szerint ez megszokott dolog , hogy ingázik.
A 220 múlt vasárnap győri belső fordán dolgozott éppen.
A csornai tartalékok egy része fizikailag mindig Győrben van, mivel ide is adnak le javítani. Innentől kezdve ha Győr kifogy a kocsikból, de van még mozdítható csornai (illetve most már óvári is) tartalék, akkor az fog kijönni, mert valaminek menni kell.
Ugyanez működik visszafelé is, decemberben például a GNX-312 napokig óvár környékén mozgott, mert éppen az volt azonnal kiadható.
Ezek viszont operatív dolgok, amik persze érdekesek számomra is, de azt nem befolyásolják, hogy maga a jármű melyik forgalmi üzemhez tartozik. Esetünkben 660,220 Csorna, 312 Győr.
Ezt hozta a "szép új világ", amiben az átlagéletkort azzal is csökkentjük, hogy kevesebb tartalékot tartunk végletekig túlfeszített fordákra, miközben leépítjük a műhelykapacitásokat.
Tiszta vicc amúgy, Még az SRD-k jók, ugye ez csak itt nálunk Agyarországon divat, hogy hápogunk a 3 ajtós buszra. Egy német, svájci helyi járaton simán elboldogulnak velük. Ugye nyilván AP, klíma, szinte zsír új még mindig, tehát Európa..
.. de azok a fehér Ikarus csuklósok. Háát .. főleg itt.. embert megpróbáltató jószágok
Na meg az O 345 G-k, a szép egerszegi leélésükkel :DD
Lehet az RVY, RIR fejezet vetett véget ennek a szép korszaknak. Ráhangólódhatunk a vaterás korszakra hol a használt göncöt árulják?
Elektromos BYD szólókról valami fejlemény valakinek?
Győriekhez lenne főleg egy kérdésem. Hol van a városban a legtöbb esélyem (terület, járat esetleg) találkozni a 280-asokkal és a 412-essel? Tervezek elmenni fotózni oda, és azokról mindenképpen szeretnék magamnak pár fotót készíteni.