Keresés

Részletes keresés

LoviGabi Creative Commons License 2017.06.11 0 0 39574

Pár snitt tegnapról:

https://youtu.be/ot_kL1RDgnM 

nohab Creative Commons License 2017.06.09 0 0 39573

Ja, azt lehetetlen megcsinálni, kifogunk egy nem strandolós napot és osztogathatjuk a keresztrejtvényt. Meg aztán valaki strandolni akar, valaki meg nem.

Előzmény: norbee601 (39572)
norbee601 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39572

Ja lehet én értetem félre, azt hittem olyan lesz hogy valahol félreáll a vonat 2-3 órára aztán mindenki csobban :)

 

De valóban aki nem megy végig annak kivitelezhető :)

Előzmény: nohab (39571)
nohab Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39571

Milyen szempontból?

 

Almádi ~7 óra

Révfülöp ~5 óra

Badacsony >4 óra

 

 

Előzmény: norbee601 (39568)
150-es vonal Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39570

Füredi lubickolásra értendő...

Előzmény: 150-es vonal (39569)
150-es vonal Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39569

Szerintem, közel 6 óra elég lehet lubickoláshoz...

Előzmény: norbee601 (39568)
norbee601 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39568

Akkor mégsem lett strandolós menetrend?

Előzmény: nohab (39564)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39567

Bocs ! 1964....12 03

Előzmény: zsiráftotya (39566)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39566

M 61 019-Szállítás : 1954 12 03

Előzmény: _Metzger_ (39565)
_Metzger_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 39565

Üdv!

 

Egy gyors kérdés: a 019-est mikor gyártották?

nohab Creative Commons License 2017.06.07 0 0 39564

Szombati menetrend:

 

Budapest-Déli 9:00
Kelenföld 9:06/9:09
Székesfehérvár 9:55/9:57
Balatonalmádi 10:46/10:48
Balatonfüred 11:02/11:15
Örvényes 11:22/11:23
Révfülöp 11:48/11:50
Badacsony 12:13/12:15
Tapolca 12:31/12:40
Sümeg o 12:59

Sümeg 13:30
Uzsabánya o 13:52

Uzsabánya 15:00
Uzsa 15:10/15:25
Tapolca 15:36/16:15
Badacsony 16:30/16:32
Révfülöp 16:50/16:52
Örvényes 17:16/17:17
Balatonfüred 17:24/17:27
Balatonalmádi 17:40/17:50
Székesfehérvár 18:51/18:55
Kelenföld 19:56/19:57
Budapest-Déli o 20:04

Mágus23 Creative Commons License 2017.05.30 0 0 39563

A könyv előjegyezhető a morop1966@gmail.com címen

Előzmény: Mágus23 (39562)
Mágus23 Creative Commons License 2017.05.30 -1 0 39562

Könyvismertetés

 

MOROP 1966 látogatás az egykori budapesti Déli pályaudvaron

A nagyon közeli jövőben napvilágot látó 460 oldal terjedelmű könyv fekvő A/4 méretben bemutatja a Magyarországon 1966 évben megrendezett MOROP Kongresszus alkalmából tartott rendezvényeket részletesen. A Nemzetközi Vasútmodell Szövetség (MOROP) az 1966 évi kongresszusát és a XIII. Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás rendezésének jogát Magyarországnak biztosította. Ennek keretén belül Budapesten a Déli pályaudvaron kiállításra kerültek az elsőrangú fővonali gőzmozdonyok. A kiállítás technikatörténetileg és vasúttörténetileg is ma már különleges értékűnek számít, hiszen a Magyar Államvasutak történeti gőzmozdony típusai közül utolsóként üzemi állapotban a 242, 30l, 327, 333 sorozatú mozdonyok ekkor voltak láthatóak kiállítva a nagyközönség előtt. A kiállítás helyszíne a Déli pályaudvar is, ma már akkori állapotábn nem létezik. Ezért a könyv a Déli pályaudvar 1948 és 1975 közötti szakaszából több életképet is bemutat olvasói számára.

A régi Déli vasútüzemi pillanatai úgy a gőzösvilágba, mint a korai dízelvontatás világába elkalauzol bennünket.

A könyvben úgy a gőzvontatású, mint a dízelvontatású vonatok vasútüzemi pillanatképeinek történeti értékű dokumentumai láthatóak.

A kötet szerzői Dr. Károlyi Zsolt és Molnár Tibor József végig vezetik az olvasót a MOROP Kongresszus vidéki helyszínein is.

Siófokon a mellékvonali normál nyomtávolságú gőzmozdonyok kiállításának pillanataiba tekinthetnek bele a Tisztelt olvasók, majd ezután a könyv bemutatja a Paks-Dunaujváros közötti mellékvonal, illetve a Paks-Dunaföldvár-Solt vasútvonal életképeit. A kötetet tovább lapozva a Diósgyőr-Vasgyárból kiinduló Pereces-Lyukóbánya közötti 1000 mm nyomtávolságú mára már teljesen felszámolt bányavasút üzemi pillanatai elevenednek meg a kötet egyik fejezetében. A keskeny vágányú vasutak bemutatása a Lillafüredi Állami Erdei Vasutak keretein belül történik. Ennek a vasútnak az 1960-as évekbeli pillanatképei egészen 1966-ig láthatóak a könyvben.

A kötet utolsó fejezete a régi Déli pályaudvar átépítésével foglalkozik, és dokumentálja azon szomorú pillanatokat, amikor is a régi Déli pályaudvart teljesen elpusztították.

A könyv mindösszesen 200 számozott példányban kerül megjelentetésre. A könyv kereskedelmi forgalomba nem kerül, tehát könyvesboltokban nem lesz kapható. A könyv több száz fotót tartalmaz, amelynek nagy része eddig publikálva nem volt.

A könyv várható megjelenése 2017 június hónap.

 

150-es vonal Creative Commons License 2017.05.29 0 0 39561

Mit szólnál egy hétfőről, keddre virradólag, éjszakai körutazáshoz a Balaton körül, hétköznap, éjjel, a kívánságod szerint...

Előzmény: Istvan Szoka (39558)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.28 0 3 39560

Először is: Ha nem tetszik, ne menj!

Másodszor: A Déli part eddig szét volt bombázva. (Évek óta már...) Jövőre már (elméletileg) a főszezont leszámítva lehetséges volna arra is járni.

Előzmény: Istvan Szoka (39558)
LoviGabi Creative Commons License 2017.05.28 0 3 39559

Pár kép még a lovasberényi túráról :)

https://www.flickr.com/photos/lovigabi/sets/72157684279672486

Istvan Szoka Creative Commons License 2017.05.28 -5 0 39558

Ugye mondtam en gyerekek hogy ez a tapolcazas kicsit mar uncsi!!!!a deli part is kene meg a 36-os kaposvar fele!!!!

bluigi Creative Commons License 2017.05.27 -1 0 39557

 

tegnapi komlói kép

joy Creative Commons License 2017.05.27 0 0 39556

Az M61 017-es Pályavizsgálóként dolgozott csütörtökön a nyugatiban 1 munkakocsival.
Gyönyörűen néz ki!
:o)

nohab Creative Commons License 2017.05.24 0 0 39555

köszi!

 

június 10-én újra lehet gyakorlatozni, már nyitva a jegyrendelő felület!

 

https://www.facebook.com/events/170868970108863

Előzmény: TOM912 (39554)
TOM912 Creative Commons License 2017.05.18 0 1 39554

Sziasztok!

 

Két kép a múlt hétvégéről a Nohab-GM alapítvány különvonatáról:

 

https://www.flickr.com/photos/149408122@N04/34576657682/in/datetaken/

 

https://www.flickr.com/photos/149408122@N04/34607343951/in/datetaken/

norbee601 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 39553

Viszont a 21-22-t egész sűrűn látni a déli parton :)

Előzmény: nohab (39551)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 39552

Jövőre már lesz... ;-)

Előzmény: nohab (39551)
nohab Creative Commons License 2017.05.17 0 0 39551

nyáron nem nagyon férni be, máskor meg évek óta nincs déli part...

Előzmény: Ep128 (39546)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 39550

Ha a nosztaliga 424 száguldozhat a drót alatt, akkor mi is... :-)

Előzmény: 150-es vonal (39548)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 39549

... én benne vagyok! :-) Akár menesztem is a gépet Balatonszárszón... ;-)

Előzmény: Izsó001 (39547)
150-es vonal Creative Commons License 2017.05.16 0 0 39548

Akár opció is lehetne, drót alatt "száguldozni" :)))

Teljes kör...  :)

Előzmény: Izsó001 (39547)
Izsó001 Creative Commons License 2017.05.16 0 1 39547

Esetleg egy teljes kör? ;)

Előzmény: Ep128 (39546)
Ep128 Creative Commons License 2017.05.16 0 0 39546

(Ákos, itt jegyezném meg, hogy ha jövőre sem Déli partra visszük a gépet, én visítva tökön szúrom magam! :-D ;-) )

Előzmény: nohab (39543)
Izsó001 Creative Commons License 2017.05.15 0 0 39545

Alighanem pont ott, ahogyan az már megszokott, a NOHAB-GM alapítvány honlapján (nohab-gm.com), illetve az Együtt a NoHABokért facebook csoportban.

Előzmény: smith (39544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!