Keresés

Részletes keresés

Bikk Pubi Creative Commons License 2017.08.10 0 0 2424

A vasút nyomvonala az elejétől eltekintve jól járható, azonban érdemes társasággal menni, mert elég sok a hasonló szakasz, beszélgetve meg gyorsabban elmegy az idő.

Előzmény: ***RS*** (2413)
Bikk Pubi Creative Commons License 2017.08.09 0 0 2423

Ma ráértem hosszúnadrágban túrázni.

 

Varbó

Andó-kút

Aztán a végállomás, de ma ez a másik vége volt, mert innen indult zakatolás

Az elején sínen

majd susnyán

A régi állomás

Az út lemehet, de mi maradjunk a töltésen

Aztán leszállunk  a vonatról (a többi még ferdébb lett :-()

 

Itt kell bemenni a kúthoz

De csak a látványért

Aztán felfele tartva az Örvényes forráshoz érünk

Ha a forrás ilyen csendes, legalább a kő legyen Buzgó!

Busz-szakmai okokból innen lesiettem Mályinkára, az Odvas-kőért még visszajövök.

 

Bikk Pubi Creative Commons License 2017.08.07 0 0 2422

Kösz mindenkinek, a hótöréstől féltem.

Lacerta Creative Commons License 2017.08.07 0 0 2421

Mivel vasúti töltés, kb. olyan alapozása van, mint az M3-as autópályának. :) Egy darabig nem lesz vele gond.

[ Jártam a régi Hagymás-bérci vasút nyomvonalán, még mindig nagyon jól látszik, merre ment. Pedig a múlt század '20-as éveiben használták ]

Szóval jól járható, gyalog. Bicajjal nem annyira, mert többnyire megvannak a talpfák helyei, és az borzalmasan tud rázni. :)

Ahová jobban odasüt a nap, illetve nem használják erdészeti útként, az felgazosodik, de nem vészes, ha nem rövidgatyában vagy. Vagy esetleg bicajjal, rövidgatyában. :D

Előzmény: Bikk Pubi (2417)
Lacerta Creative Commons License 2017.08.07 0 0 2420

Értem én, de hány száz? :)

 

Azért kérdem, mert mostanában sokat bicajoztam arra, és a régi töltés egy részét is bejártam már, de sínt, azt nem láttam.

Ez, amit képen feltettél, akkor vagy a mostani végállomás, és a mahócai munkásház közt van, vagy pedig a Nyögő-patak völgyétől nyugatra.

 

Előbbi szakaszon ember magas volt a gaz már május végén, nem is tudtam bejárni sem egyik, sem másik oldalról, de az megvan, hogy sem a munkásház, sem a jelenlegi végállomás ütközőbakja felől nem látszottak sínek. Sőt, a végállomásnál még vissza is szedtek újabb néhány tucat m-t, és a váltó is visszább került ( a kb. 10 évvel ezelőttihez képest ).

Utóbbi szakasz meg már nem néhány 100m-re van a végállomástól, inkább km-es nagyságrend.

 

Ezért érdekelne, hogy pontosan hol van még létező pálya?

 

Fónagyságtól amúgy nem nagy táv, és oda autóval is el lehet jutni.

Előzmény: ***RS*** (2413)
garass Creative Commons License 2017.08.07 0 1 2419

Maga a töltés többnyire járható, de a vegetáció mostanság valóban akadályozó tényező lehet. Farkasgödörnél már évek óta "eltűnt" a korábban szépen kiépített végállomás, pihenő, esőbeálló. A környék embernyi csalános, gazos inkább. Talán az egyik Harica-forrás kiépítettsége még megmaradt.

Szentlélek felől, a Látókövek körül valóban vannak gondok a fabedőlés miatt. Mária-forrás után viszont tudtommal a K sáv járható. Így ez is lehet egy megközelítés, Mályinka-Mária-forrás között kocsival.

Előzmény: Bikk Pubi (2417)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.07 0 0 2418

A Szentlélek-Farkasgödör kérdéses nagyon a fadőlések miatt, illetve Farkasgödör környékén, hogy ilyenkor mennyire van benőve csalánnal meg hasonlóval, inkább nem nyári útvonal ez, de emlékeim szerint semmi baj nincs a járhatóságával.

Előzmény: Bikk Pubi (2417)
Bikk Pubi Creative Commons License 2017.08.07 0 0 2417

Most is járható a töltés? Ha jól látom, 300-450m közötti magasságon fut.

Előzmény: garass (2416)
garass Creative Commons License 2017.08.07 0 1 2416

A kérdéses kisvasút nyomvonala csak Mahócáig van kiépítve. Az itteni végállomás után még egy rövid szakaszon vannak sínek, ahogy a feltett kép is mutatja, de aztán Farkasgödörig a további teljes szakaszon már nincsenek több éve. A turistatérkép is szaggatottan jelöli a nyomvonalat. A vasúti töltés kalandosan, de végig járható.

Egyébként a megközelítés: Szentlélekről a Bükki kéken le a Harica-völgyén Farkasgödörig.

Másik lehetőség kocsival Varbó-Fónagyság Erdei Iskoláig és innen gyalog, előbb a sorompóval lezárt kocsiúton Mahócáig és onnan a kisvasút nyomvonalán Farkasgödörig.

Harmadik módon Tardona, vagy Harica községekből kocsiúton Taksalápa felé. Ez egy szakaszon túl csak terepjárós lehetőség. Taksalápa volt vasúti megállója csaknem félúton volt a Mahóca-Farkasgödör közötti nyomvonalnak. Így itt két irányba is lehet gyakorolni a dzsungelharcot.

 

Előzmény: ***RS*** (2413)
Ecskend-321 Creative Commons License 2017.08.06 -3 0 2415

OFF:

 

Szia!

A nikkneved indián?

Első hallásra algankinnek vagy szelisnek saccolom, de nutka vagy kwakiutl sem zárható ki.

Esetleg eszkimó?

Előzmény: Törölt nick (2414)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.06 0 1 2414

Vagy busszal Ómassa, Szentlélek, Farkasgödör és akkor a teljes szakasz Miskolcig.

Előzmény: ***RS*** (2413)
***RS*** Creative Commons License 2017.08.06 0 0 2413

Ez a szakasz csak pár száz méterre van a mahócai végállomástól. Tervezem a vonal teljes bejárást (2x8km!) de nehéz oda eljutni kocsival. Vagy felülről kell kezdeni, és a Barátság kert felől megközelíteni Farkasgödör végállomást, de ez mindenképpen egy egész napos program.

Előzmény: Lacerta (2412)
Lacerta Creative Commons License 2017.07.31 -1 0 2412

Mivel két járat ment oda, és kettő vissza, gondolom a második odamenő járaton már kevesebben voltak, ellenben többen mentek vissza a második visszafelé járattal, akik több időt töltöttek ott.

Amikor ott jártam ( bicajjal ), pl. nagyon sokan gyalogoltak visszafelé Varbó felől, akik nagyobb sétát tettek.

 

Ez a szakasz, ahol megvannak a sínek, hol van?

Előzmény: ***RS*** (2411)
***RS*** Creative Commons License 2017.07.30 0 2 2411

22-én nagyon klasszat vonatoztunk négyen a mahócai vonalon. 5 nyitott kocsit húzott a mozdony, néha kicsit erőlködött szegény. Érdekes de visszafelé 3 kocsit leakasztottak, az utasok nagy része szétszéledt.

 

Rövid ideig voltunk csak Mahócán, de azért kicsit továbbmentem, megnézni az elhagyott Farkasgödör felé vezető vonalat. A sinek még megvoltak, de elhanyagolt az egész vonal. Remélem egyszer majd továá futnak ismét a sínek.

 

Előzmény: Woodyka (2393)
scarabaeus Creative Commons License 2017.07.25 0 0 2410

Garass, Lacerta: köszönöm! Belefoglalom ezeket az útvonaltervbe.

Lacerta Creative Commons License 2017.07.25 0 2 2409

Május elején voltam ott, igaz, nem a szorosban, csak a Dobi-rétig, és nem látszott semmilyen pusztítás.

Szerintem az üzemszerű fabedőléseken kívül tök jól járható, azaz pont ugyanúgy, mint máskor.

 

Ha már ott vagy, a völgy nyugati oldalán, a Kerékkötőről ( Sós-tetőtől D-re ) nagyon szép kilátás nyílik fentről a szorosra.

Lejjebb, a Tardi-ér völgyének alsó szakaszán, a Kis- és Nagy-kúptól keletre, a Bába-széken, és Köves-lápán pedig van két kevéssé ismert kaptárkő a völgy egymással szemközti oldalában, azok is elég érdekesek, és kilátás is nyílik róluk.

Előzmény: scarabaeus (2403)
Lacerta Creative Commons License 2017.07.25 0 0 2408

:(

 

Köszi az infót!

Előzmény: garass (2404)
garass Creative Commons License 2017.07.24 0 3 2407

Pedig az már elég régen ott van:-) és több fajta jelzés is át vezet rajta. Sajnos a jelek minősége még nem az igazi, de majd rendezzük azt is. A sziklaalakzatok viszont igazi látványt adnak. Jó túrát hozzá!

Előzmény: scarabaeus (2406)
scarabaeus Creative Commons License 2017.07.24 0 1 2406

Kösz! Itt lakom a Bükk lábánál, jópárszor jártam is a szoros környékén, korábban, viszont még csak most hallottam arról a szorosról, furcsamód.

Előzmény: garass (2405)
garass Creative Commons License 2017.07.24 0 3 2405

Azon a területen nem volt viharkár.

 

Előzmény: scarabaeus (2403)
garass Creative Commons License 2017.07.24 0 3 2404

Nincs változás, most is járhatatlan.

 

Előzmény: Lacerta (2402)
scarabaeus Creative Commons License 2017.07.24 -2 0 2403

Sziasztok! Cserépváraljánál a Felső-szoros mennyire járható mostanában?

Lacerta Creative Commons License 2017.07.24 0 0 2402

Járt valaki mostanában a Köpüs-forrásnál?

Májusban voltunk ott, gyakorlatilag teljesen járhatatlan volt körülötte.

Kíváncsi volnék, mostanra vajon meg lehet-e közelíteni?

***RS*** Creative Commons License 2017.07.10 0 0 2401

Köszi! Éppen akkor tervezek lemenni!

Előzmény: Woodyka (2393)
Bikk Pubi Creative Commons License 2017.07.09 0 2 2400

Az Őrkő-rét felől érkeztem a Katonasírokhoz. Az ott pihenő ifjú hölgyek segítségemet kérték, hogy ne a sárgán kelljen visszamenniök a Szalajka-völgybe, adtam is nekik tanácsot. A szintén a Horotna-völgyből érkező pár kihasználva az alkalmat, a táblákat tanulmányozva, a Peskő-katlan felől érdeklődött. Most kezdjem magyarázni, hogy ezek a táblák nem mindig alkalmasak arra, hogy elkalauzoljanak az általuk mutatott helyre? A legegyszerűbb információt osztottam meg velük: oda nem szabad menni.

És elpirultam.

 

Hárskúti elágazás - Török út - Muflon kő

Aztán nem a Kőkapu felé mentem, hanem balra, a Keleti-lépcsőn (ez már fölülről)

Onnan már csak egy ugrás a Három-kő

Keskeny-rét - Zsidó-rét - Mohos-töbör

Király-út, K-Z keresztezése és máris gyönyörködhettem a kilátásban

A nem is annyira sima kőn

Ahogy a szamócák engedtek (lassan) visszakötöttem a kékre, majd egy alkalmas elágazásnál feltévedtem a Peskőre

A nyeregbe visszatérve a Peskő-katlanon (ez itt a zsomboly) keresztül

jutottam a Hegyeskőre

A gyári-tóhozl buli végére érkeztem

 

Ez meg a kötelező

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.08 -2 0 2399

Inkább a Miskolc-Lillafüred szakaszt, az változatos a városi résszel együtt. A Lillafüred-Garadna rész már ezután kevésbé, ott kijön, hogy ez eredetileg egy erdőgazdasági vasút és nem volt szempont a látványos vonal vagy az értelmes végállomás.

Előzmény: topoly (2398)
topoly Creative Commons License 2017.07.08 0 3 2398

A Garadna völgyét néhányszor megsétáltam, tehát azt kábé ismerem. Ezek szerint érdemes végigvonatozni a teljes vonalat Miskolcról. Ha rajtam áll, meg is tesszük:) Köszi.

Előzmény: garass (2395)
Woodyka Creative Commons License 2017.07.08 0 0 2397

Nagyot nem tévedtél, a völgy az lényegében azonos, csak Lillafüredtől Szinva patak ami a fő és azért Szinva patak völgye, de igazából a Garadna völgyének a folytatása.

Előzmény: garass (2396)
garass Creative Commons License 2017.07.08 0 9 2396

Bocsánat, Lillafüredig a Szinva-völgyén, majd onnan a Garadna-völgyén haladó útvonalról van szó.

Előzmény: garass (2395)
garass Creative Commons License 2017.07.08 0 11 2395

Közismert, hogy az ország egyik legszebb vonalvezetésű kisvasútja. Ez nem városnéző séta, hanem a Bükk szívébe vezető Garadna-völgyén haladó útvonalról van szó.

Előzmény: topoly (2394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!