A fogyasztás egy relatív dolog. Igaz, hogy nem csak a fordulatszám függvénye. De, átlagos körülmények között ugyanaz a motor, ha nagyobb fordulaton üzemel többet fogyaszt. Ez feltételezi persze, hogy átlagos és nem extrém a körülmény. De, itt a fordulatszámmal van a problémád. Ezt a
váltó okozza. Nem a váltó rövidebb, hanem a fokozatok közte. Ami rövid fokozatú az jobban gyorsul és jobban pörög. A hosszú az nem gyorsul úgy és nem pörög úgy. Viszont, a rövid fokozatú jobban bírja a terhelést. Egy telepakolt autónál (persze, ha a nagy súly is megvan hozzá) kisebb fordulaton
is fogyaszthat többet. Gondolom az elmondásodból, hogy az 5. fokozatról beszélsz. Akkor az 5.-ben
is kisebb a gyorsítóáttétel a rövid váltónál. Az én a zafirám 100 km/h-nál 3000-et nem éri el 125 km/h-nál 3500-at pörög. Ez az óra szerinti állapot.
Sziasztok! Lenne egy Zafirám 2001-es dti. Meg van egy kutyám 10 hónapos kanári szigeteki kutya. Az udvaron rohangál a kuty a kocsi nm volt garázsban. Reggel felkeltem indulás melóba... elindult a kocsi odébb álltam vele kb.5 métert kinyitottam a kaput a kocsi leállt teker de el nm kapja. Nem indul. "Kiskutyám" szétrágta a vonóhorog alatti vezetékeket. Visszakötöztem de semmi. Mi mehetett tönkre, mert ismerős rátette gépre, azt mondja adagolós lett és nm zárlat meg semmi. Nem lehet h vmi más? 100 ezrekről beszélt a felújításra.. szerintetek? Köszi a válaszokat.
Nekem jól gyorsul, viszont 90-nél 3000, 110-nél majdnem 4000-et pörög. Eléggé zavar. A fogyasztás viszont 7,5 benzinből és mindig tele van pakolva az autóm. Ez a rövid váltó? Lehet ennél jobb fogyasztást is elérni? 1.8 benzin 1999/12.
Szia! Szerintem, ha kint van mindkét váltó, akkor tudod összehasonlítani. Választ csak akkor kapsz.
Nem hinném, hogy van ebben azt országban olyan ember, aki kapásból válaszol erre. Persze kivétel egy váltófelújítást végző szakember, aki napi szinten szed szét Opel váltókat. Vegyél egy Zafira váltót. Az A Zafirához nem drága dolog. Van nekik számozása amit feltétlen nézd át. Emlékeim szerint kétféle rávaló van. Egy hosszabb és egy rövidebb áttételű. A hosszúval nem gyorsul úgy, de a fogyi sokkal jobb. Én vettem egyet 25000 Ft-ért, mert iszonyatos hang jött ki a váltóm felől. ( láttam a donort amiből megvettem és ez nem egy szakadt autóból való) Hirtelen döntöttem, mert hétvégén gondoltam kicserélem. Megvettem mielőtt megnéztem volna valójában az enyémet. Mikor szétszedtem volna a kocsim kiderült, hogy nem az a baj, hanem féltengely probléma. Na, mindegy a váltó megvan, amit vettem. Ha nem tudsz venni akkor eladom neked . Ez egy jó ár (olcsó) érte.
Ez tuti jó neked, és ez a hosszú fokozatú. A váltó Szadán van. (mert az sem mindegy mennyit autózol érte.) Ennek a váltónak a száma F17C 419. Ennek nézz utána, ha megvennéd, hogy jó e neked, de szerintem ez kell. A másik ami F17C394 ami még belevaló.
Ügyes vagy, örülök, hogy nem volt más akadály (a berohadt anyán kívül). A hátsó lámpa műanyag keretén van egy furat, amiben egy gumi van. Ezen fekszik fel a csomagtartó ajtón lévő állítható támasz. Egész keveset befelé tekerve próbálj meg állítani rajta, amíg elfogadhatóan záródik, de nem lötyög az ajtó. Másik: a zárrész pontosan a helyére érkezik, vagy esetleg hozzáér a "V" alakú rész a gumibakhoz (a karosszéria vízszintes részén, a kis fedél alatt, ami gyakran le szokott fittyedni).
Sikerült megcsinálni, a hozzáférés a kapott infók alapján könnyen ment. VOLNA, ha nincs egy anya jól ráhúzva/rohadva, úgyhogy avval azért eléggé sokat szívtam :(
Szétszedve a mikrokapcsolós részt szerintem volt ott valami fém csillapító lap, de csak a maradványait találtam..
Egy megfelelő méretű ütköző a ragasztópiszollyal és most már nem nyitja ki, ez a része megoldva!
Viszont van még egy, ami picit zavar, de ez már csak hab lenne a tortán:
amikor lecsukom a csomagtartót, eléggé határozottan kell lendíteni, mert különben nem zárja be (lágyan ejteni esélytelen, pedig ismerősnek úgy is záródik)
Próbáltam kicsit WD40-el befújni a zárhoz, de nem javított a helyzeten. Erre ötlet, javaslat valakinek?
Nagyon köszönöm mindkettőtöknek a segítséget, 2.5 év csapkodásától szabadultunk most meg :)
Sziasztok! Mostanában ezt az üzit dobálja ki. Persze a telót (almás) folyamatosan ledobálja. Tud valaki segíteni, hogy mit is lehetne csinálni vele?? Esetleg van reá mód frissíteni?
Olyan kérdéssel fordulok a hozzá értőkhöz,Opel A dizel fűtő, ventilátor kikapcsoláskor nem áll meg,leállitás, kulcs kivétele után is lehet hallani a halk, néha hangosabb működését.
A 30A biztositék kivétele után áll meg. Majd később vissza rakva már normális, de van hogy csak meg szakitom az áramkört és utána vissza rakva már is rendben van.
Digit klimás autóról van szó. Lehet hogy a relé be van égve és azért nem old le,vagy a vezérlő egység purcant ki?
Igen, belülről. Ahhoz, hogy hozzáférj, le kell szerelni a króm csíkot, amit belülről fog 6-8 anya. A csomagtérajtó belső burkolatát pedig öt csavar és 8-10 patent tartja (2 csavar az elakadásjelző alatt, 3 a lehúzónál). Remélem mindenre jól emlékeztem, régen szedtem már szét.
Szia, Lacinak igaza van, de nincs rugó, hanem olyan furfangosan van kialakítva a lapja, hogy alaphelyzetbe áll. Nekem is volt ilyen problémám ha magasabbróla csuktam, csak már nem is emlékeztem, mert igen ritkán sikerült produkálni. Én tennék a lapka és az alap köze egy rugalmas darab valamit...rengeteg sok hely van ott, a mikro kapcsoló alig jelent valamit.
A hátsó ajtókban a vezetéket be kell fújni szilikonnal és soha többet nem fog elszakadni. Ezt az új kábelezéssel is tanácsos megcsinálni.
A csomagtartó gondolom alacsonyról engedve a határoló miatt nem záródik, magasabbról pedig a mikrókapcsoló műanyag lapja rányom egyet a hirtelen lassulástól. Szerintem a lapkát visszatartó rugó lehet elfáradva.
Nekem is gondom van a csomagtartó zárral,de kicsit másféle,nem is találtam neten még hasonlót.
Azt csinálja,hogy lecsukásnál ha csak közelről ejtem,legtöbbször nem zárja be. Ha viszont magasabbról (így csuknám normálisan), vagy erősebben csukom akkor bezár,majd egyből ki is nyitja.. mintha túl érzékeny lenne.
Változó, 2-6 próbából sikerül ált. bezárni,eléggé bosszantó. 2.5 éve vettük,azóta fennáll igazából ez.
Bal hátsó ajtóban most cseréltem vezetékezést,3adszorra nem akartam forrasztással javíttatni,h megint egy évig jó legyen.. Ezen lelkesültem fel a másik hiba miatt is :)
Tudnál segíteni,hogy mit kellene cserélni? Én mikrokapcsolóra gondolnék.
2001-es A zafirám van 1.8as benzines motorral,16szeleppel 125 lóval.
Tönkrement a váltómban a difi,úgy zúg mint egy ralli autó...
A kérdésem az lenne,hogy egy 2008-as 1.8,16 szelepes benzines jobb kormányos c vectrából a váltót bele lehetne-e rakni?
Elvileg ugyanaz a váltó van abba is,csak nagyobb áttétekkel,tehát jobb lenne a fogyasztás is,meg 120-nál nem pörögne 4000 fordulaton.Addig nem szeretném megvenni amig nem biztos a dolog,mert sajna nem olcsó mulatság!