Meretpontossag: igen, mert a sima fuvakaatmero csak egy geometriai jellemzo, de nem ez van rairva, hanem az egysegnyi ido alatt atfolyt viz, ha jol tudom, azaz atfolyasi kepesseg. Az atfolyasi kepesseget befolyasolja pl. a furat elotti es utani kupossag, a konfuzoros es diffuzoros resz kialakitasa a fuvokan.
Előfeszíteni? acélgolyó? ajjajj... Jaa, a pipát nem szedtem még ki...Meg a membrán sem akart a helyéről kijönni, úgyhogy nem bántottam, csak kívülről nézegettem...
Fúvókát, keverékcsavart honnan lehet beszerezni? (ezek méretpontosak? simsonnál gyakori jelenség, hogy a ráírt értékkel köszönő viszonyban sincs a valós....)
Köszönöm a tanácsokat, és a segítséget, remélem sikerül összehoznom valami használhatót.. :)
Igen, a levegofuvokak 210-esek. Valoszinuleg a 200-assal dusabb lesz minden uzemi helyzetben. A levegofuvoka aknajaban a benzinszint tehat relative magasabb lesz.
Osszerakaskor elo kell fesziteni a membrant. Az acelgolyot el ne hagyd. Van amugy arrafele uveggolyo is, arra is figyelni kell. Karbifedel visszarakasa nelkul teszteleskor hatarozott benzinspricc jon ki a torokba benyulo sargarez pipabol gyors gazadasra, akkor alt. jo. Esetleg erdemes cserelni ennek a pipanak az o-gyurujet. Amugy alatta van az acelgolyo.
Billzzz a 2. torok benya fofuvokajanak 130-ast javasol (125 vagy 122 helyett). Az ujabbakban amugy 122-es van.
Az uszo szelepet erdemes csekkolni a karbifedelben. Volt olyan karbim, amiben forditva volt a szelephazban mozgo elem. A hegyes fele van felfele. A hibatlan kupossaga fontos az uszohazi benzinszint miatt.
Uresjarati keverekcsavart erdemes nagyitoval megnezni. Ha nem kupos a vege, akkor kopott, es nem lehet vele beallitani rendesen a CO-t. Itt is van egy o-gyuru, ami kopott lehet.
Nem erdemes bantani a ket torok pillangoszelepenek allasat. De ha megteszed, nekem van beallitopadom merooraval, csak fel kellene hoznod a beallitashoz. Egyperces muvelet.
Sziasztok... Ismét kérdeznék, belenyúltam megint, most a porlaszóba... :)
Mióta nálam van az autó (2014) még nem volt szétszedve, Állt is az autó azóta, kapott új blokkot, új kipufogót, ideje volt lekapni, és belekukkantani...
Belülről meglepően tiszta, nem is hiszem, hogy szét kéne szednem...
A kérdéseim...
1. Ezek a számok a fúvókákon csak nekem nem tetszenek? Ha jól olvastam, a gyári 210.
2.
A gyorsító szivattyú membránja szokott tönkremenni?
Szétszedtem, különösebb hibát nem láttam, összeraktam, és (ugyan csak találomra) de öntöttem az úszóházba benzint. A javításti könyv szerint 10 pumpálás (teljes gázadás) után 5 - 7,5 ccm-nek kéne lennie. Na, nyilván, nem nagyon van ilyen pici mérőhengerem... Ki, hogyan ellenőrizné, hogy jól működik-e a karbinak ez a része?
3.
Érdemes-e jobban szétszednem? Koszt, lerakódást nem látok benne, és félek, hogy ha ez szétszedem, nem tudom majd összerakni, beállítani meg végképp nem... Nincs nekem "fojtószelep beállító készülék"-em.....
4.
Illetve, ki mit ajánlana a Muczán Gáborék által gyárott kipufogó, és kb. gyári motorhoz fúvóka ügyben? Maradjon a gyári érték?
Ja, a facebook minden egyéb fórumot megöl... Cserébe legalább alkalmatlan, mint fórum, mert a régebbi bejegyzések gyakorlatilag visszakereshetetlenek, meg egy katyvasz az egész.
Erzodik, hogy tobb warburgos kozosseg van az interneten. Szerencses addig volt, amig nagyjabol mindenki ezt a forumot hasznalta. :-) A parhuzamos forumok miatt sok infotol eleshet az ember...
wartburg ddr (facebook) csoportban több ember van akiknek lehet ötletük mit honnan
pl. vettem már én is olyan javítóelemet egy vidéki noname autósboltból (egyik csoportbeli ismerősöm ajánlására) ami a Zsombiban nem csak most, sosem volt
Budapesti illetőségű 1.3 Warburgomhoz keresek padlólemez/taposólemez javító elemet. Zsombiban elfogyott, Csapiban nincs listázva az elérhető árucikkek között.
Ha nincs bolti új, jobb állapotú bontott is megfelelne, de bér lemezhajlítást is elképzelhetőnek tartok (üléssín rögzítő keresztborda).
A Jaguárom még régi technika, de automata. Ha csak a váltó oljteknőjét vesszük le és a szűrőt, valóban csak 3-4 litert tudunk leengedni a kb. 7-8 literből. Ekkor szokták elvinni pumpás cserére, nem tudván, hogy hol is van a maradék 3-4 liter. Hát az oljhűtőben van. Ha mindkét csövét lekötjük a hűtőnek, attól még nem kúszik ki belőle a maradék, vagy csak nagyon lassan. Ha óvatosan megfúvatjuk a felső csövet, nem marad benne fél liternél több.
A citromban lévő olaj cseréjéről még nem hallottam.
Az automata váltóknál két módon tudnak "normális" olajcserét végezni. Szétszedik a váltót, a citromban lévő olajat is leeresztik, átmossák az egész rendszert, majd feltöltik. Ez drága és sokáig tart. Vagy pedig néhány szerviznek már van olyan szerkezete, ami szivattyú üzemben tolja be az olajat, körbe nyomja a váltóban, igy a régi olajat teljesen ki lehet nyomatni belőle, két hátránya van, több olaj kell legalább két literrel, ami szintén drága mulatság, illetve ha nagyon régi volt az előző olaj, az abban lévő olajiszap, egyéb szennyeződés bent marad a váltóban.
Átlagos olajcserével valóban kb a negyven százaléka bent marad a régi olajnak.
Automata valtokrol hallottam, hogy maceras az olajcsere muvelete. Azt gondolom, amit a gyartok nem tudnak kiszurni, azzal kalkulalni kenytelenek. Ez is ilyen terulet. :-)
Eddig nem tapasztaltam változást a szinkronizálással kapcsolatban, meg rossz hangja sincs semminek, szóval inkább nem parázok rá a dologra. Talán véletlenül pont jó ami benne van. Viszont legközelebbi alkalommal már figyelni fogok rá, hogy garantáltan megfelelő kerüljön bele.
Sajnos igen. Írták angolul a linkelt képeim közt, hogy az EP adalékos váltó olaj és az ATF általában össze szoktak veszni így nem keverhetőek.
Ez a pár százalék keveredés akár nem is okoz gondot. De a maximalisták csinálnak egy öblítő feltöltést, azzal alig mennek mondjuk 100km-t majd leengedik és megy a friss már végleges feltöltés. Ez persze drágább és macerásabb, de biztosabb.
Ezt sokan szokták fékolajjal (ABS-es autóknál, ha nem diagműszerrel van cserélve az olaj), automata váltóknál, ha nincs spéci átömlesztő szerkezetük. (mert automataváltóknál akár 30-40% is bent marad egy leengedésnél!)
Valamennyi keveredes van a hajtomuben. Nem gondolom, hogy olajcsere soran barki is tisztara torolne a hajtomu belsejet uj olaj betoltese elott. Nyilvan akkor tortenik keveredes, amikor mas olajt tolt be az ember. A regi olaj 2..3%-a biztos bent marad. :-)
Szerintem felesleges kísérletezni azzal ami már rég készen van. Van egy kollegám aki szintén imádja keverni az olajat, aztán csodálkozik, hogy habzik, hangos tőle egy hajtómű, stb. Szoktam beszélni olajszakértővel, rendesen horrorfilmnek éli meg amiket mesélek neki. A wartburg váltóolaj ügyében is őt kérdeztem meg.