Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capa Creative Commons License 2021.08.18 0 0 23891

"Veterános" témába vágó cikk a speedzone.hu-ról: https://speedzone.hu/egy-gyava-veteranos-intelmei/

Előzmény: capa (23890)
capa Creative Commons License 2021.08.18 0 0 23890

A mi 605-ösünkre több millió Ft-ot mondtak karosszéria lakatolás szempontjából (a tornyok is rosszak voltak, meg az egész alja, nemcsak a küszöbök), már ahol egyáltalán elvállalták volna (igaz, a raider féle kapcsolatot nem próbáltam komolyabban, ott meg soknak tűnt a kb. 2 éves várakozási idő, ami persze már rég letelt volna azóta). Annó kiegyeztem volna félmilliós javítással.

Nem tudom, Ti hogyan használjátok a 605-öseiteket, de mi abszolút daily driverként mentünk vele, és az utód kappát is így használjuk. Viszont ilyen esetben olyan "apróságok", mint hogy nem megy a fűtés/hűtés vagy az el. ablak, erősen befolyásolják a használhatóságot, és engem nagyon zavar a rohadás is biztonsági szempontból. S még ha van is alkatrész, a szervizelések miatti állásidő jelentős lehet (ebbe idén a kappával is belefutottunk). Így nem túl praktikus. Szerencsére mindig volt kölcsönbe autó, ha kellett, meg hát nem a világ végén lakunk, a gyaloglás sem derogáló. Most pedig megint szert tettünk egy 2./1. autóra is (Citroën C5 Tourer 2.2 HDI 200), így a kappa capriccioso-ságát ki lehet "védeni".  Ami még gond, hogy van egy teljesítmény és nagyság szint, ami alá még a "boltba járós" autóval sem igazán szeretnék menni. Mert nyilván lehetne venni kisebbet, megbízhatóbbat, könnyebben fenntarthatóbbat, de nehezen szoknám meg, hogy nincs szolid "ülésbe préselés" és bőséges hely. 

 

raider Creative Commons License 2021.08.17 0 0 23889

Hát, ha lesz szélvédőkeret (perem), akkor majd írj ide is, mert nekem is kellene, hátra is. Egyszer egy BMW arcoskodott az M5-ösön (vagy én arcoskodtam vele), és azért kelllett feladni a csatát, mert elszállt ez a műanyag peremezés, és eléggé csatttogni kezdett, ezekután leoperáltam, de azért eléggé hiányzik.

Előzmény: BruMi16 (23887)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2021.08.17 0 0 23888

2002 óta van 605-öm, ami most van sv24 az 2013-óta. Olcsón vettem, ha euróba számoljuk kb. 700, viszont a bontásból lett megmentve sok munka volt vele. Már jó ideje nincs napi használatban, évi talán 3-4ekm rakok bele. Kasznija rendben van, egy két helyen pereg a lakk, de annyira nem zavar még, hogy ezért fényezve legyen, és két ajtó alsó élén vannak hólyagocskák. Motorból már jó ideje csöpög az olaj, szelepfedélre tippelek, de nem lehet rálátni. Próbáltam orvosolni sikertelenül, így viszont biztosított a folyamatos alvázvédelem :)

A folyamatos béremelkedések miatt elértük azt a nyugati szintet, hogy az emberi munka annyiba kerül, hogy egy egyszerű küszöb csere gazdasági totálkárra vágja az autót. Körül nézünk, már mindennel ez van.

Időnként elgondolkodok ha meg semmisülne a 605 milyen autóm lenne. Lehet a racionális érvek szerint vennék egy új alsokategóriásat akár részletre is, és mint használati tárgyra úgy tekintenék az autóra.

Előzmény: Peugeot605SV3.0automat. (23874)
BruMi16 Creative Commons License 2021.08.16 0 0 23887

Így van, hihetetlen, hogy egy nyomorult szélvédőkeretet sem lehet hozzá kapni... A javítóív és a küszöb ugye pedig már régi probléma.

Pilkingtonnál is (állítólag) én vettem meg az utolsó elérhető esőszenzoros szélvédőt, azt is lengyel raktárból hozták ide.

A keretet nem tudták sajnos pótolni így megvárom mit ajánl majd rá a Peugeot Classics, remélem ennél a típusnál is betartják, h a 30 éves modellekhez újra forgalmaznak alkatrészt.

Előzmény: raider (23882)
BruMi16 Creative Commons License 2021.08.16 0 0 23886

Nekem is rohad egy Mi16 az udvarban sajnos (nincs neki máshol hely), de a növekvő értéke miatt nem válok meg tőle egyenlőre. Főleg, mert ez még a 158 lovas, azt nem gyártották valami sokáig (talán 2 évig max, aztán jött az újabb euro norma). Az a kocsi speciel hiányzik a napjaimból, zseniális autó úgy ahogy van (csak kicsit kicsi a beltér).

De egyébként én is kb 10 éve 200ezer forintért vettem, mert akkor ez volt a legolcsóbb erős benzines amiben volt legalább elektromos ablak:)

Előzmény: capa (23878)
BruMi16 Creative Commons License 2021.08.16 0 0 23885

Szia,

 

Nekem kb pont egy éve lett a küszöb megcsináltatva, nem mondom, h tökéletesre, de elmegy. Mivel 4 réteg van összesen, így azért nem kis meló.

Pár egyéb aprósággal - mint kerékjáratok, tűzfal, egyik hátsó ív lakatolás + alvázvédő - került a mutatvány 550e Ft-ba (+ teljes fényezés).

De hozzátette a lakatos, hogy ez volt az első és utolsó ilyen autó, amit elvállalt:) Ennyiért legalábbis biztos nem menne bele újra.

 

Nekem egyébként kb 7 éve van meg, 600 euróért vettem itthon. Most a lakatolás előtt pedig majdnem 4 évet állt.

Most is garázsban pihen, kb havonta 1x van használva. Mivel dízel, így az élményfaktor némileg korlátozott, de azért szeretem.

Előzmény: Peugeot605SV3.0automat. (23874)
raider Creative Commons License 2021.08.16 0 0 23884

Itt a gond az autó korával van, a legfiatalabb 605 is 22 éves. Emiatt nem gondolom egy újabb autó megvételét feltétlenül hülyeségnek (még akkor is, ha sok esetben nehezebben vagy drágábban javíthatóak).

Előzmény: Peugeot605SV3.0automat. (23883)
Peugeot605SV3.0automat. Creative Commons License 2021.08.14 0 0 23883

Nagyon nagy elnezest kerek. 

én magamhoz ertetem az autot. 1300 euroert vettem. 2008 ban. elotte 2004 ben 45000 Slovak koronaert ami kb 1400 euro atszamolva                                

vettem hozza 2 drb motor, automatavaltoval xmbelatol 300 vagy 400 euroert. meg mindig nem vagyok 4000 euronal.

olaj  fek es egyeb csere. az van minden autoban van.

 

már nagyon sokszor mondtam. lehet nem itt. vannak autoszerelok es auto alkatresz cserelok. 

bmw x6 csak alap dolgok  5000 6000 EZER euro akkar milyen szerviz,a tulaj az tulaj.

nem erthet hozza, de mivel x6 van, fizethet akkar mennyit.

 

 

raider Creative Commons License 2021.08.11 0 0 23882

Befektetésnek biztosan nem jó, viszont használni és vezetni marhára, ami pedig az alkatrészellátást illeti, az általános kopóalkatrészek azért még beszerezhetők, és meg kell bontásra venni 1-2 autót. Amit egyébként a PSA művel alkatrészellátás címszó alatt, az szégyen és gyalázat.

Előzmény: capa (23881)
capa Creative Commons License 2021.08.11 0 0 23881

A másik oldala dolognak, és erre utaltál Te is, hogy addig rendben van, hogy 20e EUR valami, de ha használod is évi 5-10e km-t, és ráadásul ritka a típus, ill. kvázi beszerezhetetlen az alkatrész hozzá, ami sajnos jellemző a PSA-kra :-( ,  akkor azért 10 év alatt simán rákölthetsz annyit (évi átlagban mondjuk "csak" 1000 EUR-t), hogy a mostani "magas" ár is éppen csak fedezi az akkori árának a jelenértéké-t + az azóta elvégzett szervizelések költségét.

Előzmény: raider (23880)
raider Creative Commons License 2021.08.11 0 0 23880

Szerintem a 605 sohasem lesz kult-autó, azt gondolom, ezt jól érzed, bár Dél-Amerikában más egy kicsit a modell státusza. Mondjuk azt sajnáltam, amikor t16Attila eladta a 405t16-ot a németnek, abban biztos voltam, hogy később sokkal többet fog érni az az autó.

Előzmény: capa (23879)
capa Creative Commons License 2021.08.11 0 0 23879

Persze lehet, hogy csak azért érzem így, mert savanyú szőlő :-) hisz' nincs már meg a 605-ös.

Előzmény: capa (23878)
capa Creative Commons License 2021.08.11 0 0 23878

SZVSZ nem lesz jelenértékben 20e EUR a 605-ös, még a leginkább kívánatos PRV V6 24V-s változatban sem, hacsak nem extrém keveset futott. Ha erre lett volna esély, ez már bekövetkezett volna vagy legalábbis látnánk az előjelét. Azt nem mondom, hogy nem lesz drágább idővel, de nem annyival. Ma talán ez a csúcs, de ez messze nem átlagos futásteljesítményű: https://www.autowereld.nl/x/x/x-33666121/details.html

Nem mindegyik típust kapják fel, és ez nem a típus kvalitásaival van összhangban, hanem a nosztalgiafaktorral - legalábbis ez a véleményem :-) Amelyiknek már fiatalkorában nagy volt a rajongótábora, ill. amelyikben (akár az alaptípusban) sokan ültek gyerekként, annak ment, vagy megy fel az elmúlt 10 évben az ára. Persze azon belül is a csúcsmodellek viszik a prímet. A 605-ös nem volt ilyen sikersztori, keveseknek adatott meg, hogy kiélvezzék, és jóleső nosztalgiával gondoljanak vissza rá.

Két példa, ami a 605-öshöz közel van, és amelyiknek figyelemmel kísértem az elmúlt húsz évét:

405 Mi16: 2014-ben volt a piac az alján, sok volt eladó 1000-2000 EUR-ért. Én is akkor adtam el az enyémet T16-os motorral, alig többért. Aztán megugrott. Ma - képről - normálisnak mondható Mi16-os nincs 6000 EUR alatt, de a zöm simán 7000-8000 EUR, és akkor még a spéci Le Mans-okról ne is bezséljünk. 405 T16 dettó: 6-7000 EUR-ért lehetett venni, ma valamirevalót nem kínálnak 15e EUR alatt. Nyilvánvaló hogy miért, azon kívül, hogy egy tanítanivalóan jó autó volt: az az Európában eladott 2,5 millió 405-ös megágyazott annak, hogy most tömegesen vágyjanak az akkor megérintettek az akkori csúcsmodellekre.  

Citroën CX GTI Turbo - 8000-10000 EUR-ért már lehet kapni, persze amiben nagyon kevés km van, annak 20e EUR fölött van a kínálati ára, de én most az átlagos használatú autókra gondolok. Pedig igazán különleges, régebbi is, és mégis "csak" ezen a szinten van, nyilván 15-20 éve ezek is voltak 2-3000 EUR-os autók, de a különbség nem olyan nagy, mint pl. a MI16-osok esetében.    

 

 

Előzmény: raider (23877)
raider Creative Commons License 2021.08.11 0 0 23877

Az a 20e € sincs köszönőviszonyban azzal, amennyit ráköltött az ember, de nem is nagyon akarom eladni. Én egyébként 2001-ben vettem, és 10800 német márkáért (200 márkát tudtam alkudni :D ), de az csak a kezdet volt. A német márka nem is bírta addig, amíg az autóm :))))

Előzmény: Peugeot605SV3.0automat. (23876)
Peugeot605SV3.0automat. Creative Commons License 2021.08.10 0 0 23876

2008 ban kb ennyiert vetted meg az egesz autot. átszámolva 455 000 FT. 

a mai erteke azert már joval tobb. mobile. de mar 4000 5000 euro alatt nincs is, csak a selejt.

Még 5 év és akkár 20 000 euro is lehet az ára  

Előzmény: raider (23875)
raider Creative Commons License 2021.08.10 0 0 23875

Másfél év volt, mert a lakatos eléggé rapszodikusan dolgozott rajta, de összességében jó munkát végzett. Összesen kb. 350e ft volt, de ebben voltak más (igaz kisebb, de elég c@patós) javítások is.

Előzmény: Peugeot605SV3.0automat. (23874)
Peugeot605SV3.0automat. Creative Commons License 2021.08.10 0 0 23874

Raider idö vagy penzben volt nehezebb.

Ha nekem is kellene küszöb, kis infot. Mire számitsak vagy kozulunk barki is

 

Ja, kivancsi lennek

 

Kinnek van meg es miotta a pezso 605-éje.

kis nostalgia

 

 

 

Előzmény: raider (23872)
Peugeot605SV3.0automat. Creative Commons License 2021.08.09 0 0 23873

Udv mindenkinek

Olvason, azert még páran nem valunk meg a 605 tol.

/Oldman sem szeretett volna/Őszinte részvétem a családnak

Nekem is még meg van, igaz pihen. eszmei érték es piaci értéke is már nem ott jár mikor megvettem.

 

 

raider Creative Commons License 2021.08.06 0 0 23872

Hamarosan lesz rá alkalom reményeim szerint, de várhatóan ősszel, egyelőre falun van garázsban.

Előzmény: capa (23871)
capa Creative Commons License 2021.08.06 0 0 23871

Szia raider!

 

Bár szomorú az apropó, aminek kapcsán felhoztad, azért hadd gratuláljak Neked ahhoz, hogy újra harcra kész a PRV V6 24V-d!

Szívesen megnézném egyszer (megint)!

 

üdv,

capa 

Előzmény: raider (23870)
raider Creative Commons License 2021.08.04 0 0 23870

Egyébként azt is sajnálom, hogy végre elkészült a küszöböm (dolgozott vele a lakatos rendesen, és főleg igen sokáig) és levizsgáztattam az autót, és sajnos nem tudom már neki megmutatni.

raider Creative Commons License 2021.08.04 0 0 23869

Köszönöm a részvétnyilvánítást, továbbítom a család felé.

capa Creative Commons License 2021.08.04 0 0 23868

Részvétem a családnak!

Előzmény: nebancsa_605_sri (23867)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2021.08.04 0 0 23867

Szegény, nagyon sajnálom. Megnyugvást kívánok neki! 

Előzmény: raider (23866)
raider Creative Commons License 2021.08.02 0 0 23866

Szomorú hírt kell közölnöm a tisztelt tagokkal, sajnos Oldman kolléga nemrég elhunyt. Egy igazi jó barátot és hű 605-ös tulajdonost tisztelhettem benne, aki mindig minden kérdésben tudott akár praktikus tanáccsal, akár jó ötletekkel szolgálni. Remélem most már az égi autópályán tolja a szekeret, ahol ingyen van a nafta és kevés a trafipax.

Janesz74 Creative Commons License 2021.05.15 0 0 23865

Sziasztok! Peugeot 605 benzin eladó autót keresek sötétebb színben! Kicsi az esély rá de megpróbálom itt is!  

C3licaTunR Creative Commons License 2020.11.01 0 0 23864

Köszönöm szépen!

szintszabályozásról: elöl-hátul két hurkás Rubena légrugók, aluminiumból esztergált befogókkal, elöl röviditett 607 telókon, hátul a rugók helyére beillesztve. Hátsó rugózás mintha gyári lenne még magas állásban is, elöl viszont keményítve is vannak a telók és ha gyárias magasságon használom akkor nagyon feszes (ezen talán alakítok a késöbbiekben). Csomagtartóba van egy kis kompresszor+két levegötartály összesen 31literrel ami 9.5Bar-ig tölt és 7-nél újra bekapcsol. emelés-süllyesztés megy távirányítóról is... Beltérben a fel-le kapcsolókat meg úgy oldottam meg hogy hátul nekem tekerös ablakos, ezért fogtam egy szép váltó körüli fabetétet ami 4x elektromos ablakos és onnan így a "két hátsó ablak" a fel-le gomb, külön elsö-külön hátsó tengelynek. Digitális kijelzök meg a kézifek melletti "rejtett" fachban találhatóak. 

Mindezt egy 607böl vettem már, de sok mindent magamnak alakítottam, új csöcsatlakozókkal, csövekkel stb.

raider Creative Commons License 2020.10.25 0 0 23863

Nekem is tetszik, nagyon szép az autó. Szintszabályozásról valamit nem akarsz bevallani? :D

Előzmény: C3licaTunR (23861)
capa Creative Commons License 2020.10.25 0 0 23862

A matricák szerintem izlesesek. Szép a gép! Külön gratulálok a találkozókon való részvétel miatt. üdv, capa

Előzmény: C3licaTunR (23861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!