A mi 605-ösünkre több millió Ft-ot mondtak karosszéria lakatolás szempontjából (a tornyok is rosszak voltak, meg az egész alja, nemcsak a küszöbök), már ahol egyáltalán elvállalták volna (igaz, a raider féle kapcsolatot nem próbáltam komolyabban, ott meg soknak tűnt a kb. 2 éves várakozási idő, ami persze már rég letelt volna azóta). Annó kiegyeztem volna félmilliós javítással.
Nem tudom, Ti hogyan használjátok a 605-öseiteket, de mi abszolút daily driverként mentünk vele, és az utód kappát is így használjuk. Viszont ilyen esetben olyan "apróságok", mint hogy nem megy a fűtés/hűtés vagy az el. ablak, erősen befolyásolják a használhatóságot, és engem nagyon zavar a rohadás is biztonsági szempontból. S még ha van is alkatrész, a szervizelések miatti állásidő jelentős lehet (ebbe idén a kappával is belefutottunk). Így nem túl praktikus. Szerencsére mindig volt kölcsönbe autó, ha kellett, meg hát nem a világ végén lakunk, a gyaloglás sem derogáló. Most pedig megint szert tettünk egy 2./1. autóra is (Citroën C5 Tourer 2.2 HDI 200), így a kappa capriccioso-ságát ki lehet "védeni". Ami még gond, hogy van egy teljesítmény és nagyság szint, ami alá még a "boltba járós" autóval sem igazán szeretnék menni. Mert nyilván lehetne venni kisebbet, megbízhatóbbat, könnyebben fenntarthatóbbat, de nehezen szoknám meg, hogy nincs szolid "ülésbe préselés" és bőséges hely.
Hát, ha lesz szélvédőkeret (perem), akkor majd írj ide is, mert nekem is kellene, hátra is. Egyszer egy BMW arcoskodott az M5-ösön (vagy én arcoskodtam vele), és azért kelllett feladni a csatát, mert elszállt ez a műanyag peremezés, és eléggé csatttogni kezdett, ezekután leoperáltam, de azért eléggé hiányzik.
2002 óta van 605-öm, ami most van sv24 az 2013-óta. Olcsón vettem, ha euróba számoljuk kb. 700, viszont a bontásból lett megmentve sok munka volt vele. Már jó ideje nincs napi használatban, évi talán 3-4ekm rakok bele. Kasznija rendben van, egy két helyen pereg a lakk, de annyira nem zavar még, hogy ezért fényezve legyen, és két ajtó alsó élén vannak hólyagocskák. Motorból már jó ideje csöpög az olaj, szelepfedélre tippelek, de nem lehet rálátni. Próbáltam orvosolni sikertelenül, így viszont biztosított a folyamatos alvázvédelem :)
A folyamatos béremelkedések miatt elértük azt a nyugati szintet, hogy az emberi munka annyiba kerül, hogy egy egyszerű küszöb csere gazdasági totálkárra vágja az autót. Körül nézünk, már mindennel ez van.
Időnként elgondolkodok ha meg semmisülne a 605 milyen autóm lenne. Lehet a racionális érvek szerint vennék egy új alsokategóriásat akár részletre is, és mint használati tárgyra úgy tekintenék az autóra.
Így van, hihetetlen, hogy egy nyomorult szélvédőkeretet sem lehet hozzá kapni... A javítóív és a küszöb ugye pedig már régi probléma.
Pilkingtonnál is (állítólag) én vettem meg az utolsó elérhető esőszenzoros szélvédőt, azt is lengyel raktárból hozták ide.
A keretet nem tudták sajnos pótolni így megvárom mit ajánl majd rá a Peugeot Classics, remélem ennél a típusnál is betartják, h a 30 éves modellekhez újra forgalmaznak alkatrészt.
Nekem is rohad egy Mi16 az udvarban sajnos (nincs neki máshol hely), de a növekvő értéke miatt nem válok meg tőle egyenlőre. Főleg, mert ez még a 158 lovas, azt nem gyártották valami sokáig (talán 2 évig max, aztán jött az újabb euro norma). Az a kocsi speciel hiányzik a napjaimból, zseniális autó úgy ahogy van (csak kicsit kicsi a beltér).
De egyébként én is kb 10 éve 200ezer forintért vettem, mert akkor ez volt a legolcsóbb erős benzines amiben volt legalább elektromos ablak:)
Itt a gond az autó korával van, a legfiatalabb 605 is 22 éves. Emiatt nem gondolom egy újabb autó megvételét feltétlenül hülyeségnek (még akkor is, ha sok esetben nehezebben vagy drágábban javíthatóak).
Befektetésnek biztosan nem jó, viszont használni és vezetni marhára, ami pedig az alkatrészellátást illeti, az általános kopóalkatrészek azért még beszerezhetők, és meg kell bontásra venni 1-2 autót. Amit egyébként a PSA művel alkatrészellátás címszó alatt, az szégyen és gyalázat.
A másik oldala dolognak, és erre utaltál Te is, hogy addig rendben van, hogy 20e EUR valami, de ha használod is évi 5-10e km-t, és ráadásul ritka a típus, ill. kvázi beszerezhetetlen az alkatrész hozzá, ami sajnos jellemző a PSA-kra :-( , akkor azért 10 év alatt simán rákölthetsz annyit (évi átlagban mondjuk "csak" 1000 EUR-t), hogy a mostani "magas" ár is éppen csak fedezi az akkori árának a jelenértéké-t + az azóta elvégzett szervizelések költségét.
Szerintem a 605 sohasem lesz kult-autó, azt gondolom, ezt jól érzed, bár Dél-Amerikában más egy kicsit a modell státusza. Mondjuk azt sajnáltam, amikor t16Attila eladta a 405t16-ot a németnek, abban biztos voltam, hogy később sokkal többet fog érni az az autó.
SZVSZ nem lesz jelenértékben 20e EUR a 605-ös, még a leginkább kívánatos PRV V6 24V-s változatban sem, hacsak nem extrém keveset futott. Ha erre lett volna esély, ez már bekövetkezett volna vagy legalábbis látnánk az előjelét. Azt nem mondom, hogy nem lesz drágább idővel, de nem annyival. Ma talán ez a csúcs, de ez messze nem átlagos futásteljesítményű: https://www.autowereld.nl/x/x/x-33666121/details.html.
Nem mindegyik típust kapják fel, és ez nem a típus kvalitásaival van összhangban, hanem a nosztalgiafaktorral - legalábbis ez a véleményem :-) Amelyiknek már fiatalkorában nagy volt a rajongótábora, ill. amelyikben (akár az alaptípusban) sokan ültek gyerekként, annak ment, vagy megy fel az elmúlt 10 évben az ára. Persze azon belül is a csúcsmodellek viszik a prímet. A 605-ös nem volt ilyen sikersztori, keveseknek adatott meg, hogy kiélvezzék, és jóleső nosztalgiával gondoljanak vissza rá.
Két példa, ami a 605-öshöz közel van, és amelyiknek figyelemmel kísértem az elmúlt húsz évét:
405 Mi16: 2014-ben volt a piac az alján, sok volt eladó 1000-2000 EUR-ért. Én is akkor adtam el az enyémet T16-os motorral, alig többért. Aztán megugrott. Ma - képről - normálisnak mondható Mi16-os nincs 6000 EUR alatt, de a zöm simán 7000-8000 EUR, és akkor még a spéci Le Mans-okról ne is bezséljünk. 405 T16 dettó: 6-7000 EUR-ért lehetett venni, ma valamirevalót nem kínálnak 15e EUR alatt. Nyilvánvaló hogy miért, azon kívül, hogy egy tanítanivalóan jó autó volt: az az Európában eladott 2,5 millió 405-ös megágyazott annak, hogy most tömegesen vágyjanak az akkor megérintettek az akkori csúcsmodellekre.
Citroën CX GTI Turbo - 8000-10000 EUR-ért már lehet kapni, persze amiben nagyon kevés km van, annak 20e EUR fölött van a kínálati ára, de én most az átlagos használatú autókra gondolok. Pedig igazán különleges, régebbi is, és mégis "csak" ezen a szinten van, nyilván 15-20 éve ezek is voltak 2-3000 EUR-os autók, de a különbség nem olyan nagy, mint pl. a MI16-osok esetében.
Az a 20e € sincs köszönőviszonyban azzal, amennyit ráköltött az ember, de nem is nagyon akarom eladni. Én egyébként 2001-ben vettem, és 10800 német márkáért (200 márkát tudtam alkudni :D ), de az csak a kezdet volt. A német márka nem is bírta addig, amíg az autóm :))))
Másfél év volt, mert a lakatos eléggé rapszodikusan dolgozott rajta, de összességében jó munkát végzett. Összesen kb. 350e ft volt, de ebben voltak más (igaz kisebb, de elég c@patós) javítások is.
Egyébként azt is sajnálom, hogy végre elkészült a küszöböm (dolgozott vele a lakatos rendesen, és főleg igen sokáig) és levizsgáztattam az autót, és sajnos nem tudom már neki megmutatni.
Szomorú hírt kell közölnöm a tisztelt tagokkal, sajnos Oldman kolléga nemrég elhunyt. Egy igazi jó barátot és hű 605-ös tulajdonost tisztelhettem benne, aki mindig minden kérdésben tudott akár praktikus tanáccsal, akár jó ötletekkel szolgálni. Remélem most már az égi autópályán tolja a szekeret, ahol ingyen van a nafta és kevés a trafipax.
szintszabályozásról: elöl-hátul két hurkás Rubena légrugók, aluminiumból esztergált befogókkal, elöl röviditett 607 telókon, hátul a rugók helyére beillesztve. Hátsó rugózás mintha gyári lenne még magas állásban is, elöl viszont keményítve is vannak a telók és ha gyárias magasságon használom akkor nagyon feszes (ezen talán alakítok a késöbbiekben). Csomagtartóba van egy kis kompresszor+két levegötartály összesen 31literrel ami 9.5Bar-ig tölt és 7-nél újra bekapcsol. emelés-süllyesztés megy távirányítóról is... Beltérben a fel-le kapcsolókat meg úgy oldottam meg hogy hátul nekem tekerös ablakos, ezért fogtam egy szép váltó körüli fabetétet ami 4x elektromos ablakos és onnan így a "két hátsó ablak" a fel-le gomb, külön elsö-külön hátsó tengelynek. Digitális kijelzök meg a kézifek melletti "rejtett" fachban találhatóak.
Mindezt egy 607böl vettem már, de sok mindent magamnak alakítottam, új csöcsatlakozókkal, csövekkel stb.