programmed fuel injection. a pont nalad.
.............
409.
a cam-aro-os cimemre nem jott semmi.
d.u. irok a tiedre. ha outlook expreszt likvidalni tudom.
(mert az egy xar :)
Vidd vissza a szerelőhöz, és nézesd át vele. Lehet, hogy valami kis kosz ott maradt valamelyik betét alatt, és azért fogja a tárcsát. Új, vagy bontott féknyerget szereltetek rá?
Nem vagyok az autók nagy szakértője, vezetni tudom csak őket. Viszont az autók hozzáértői, a szerelők sajnos nem tudják elhárítani a makacs hibáját az autómnak, ebben kérnék segítséget tőletek!
Kocsi: PUNTO 1.2 S 8V Gyártási év: 2004 Motorkód: 188A4000
Szóval a probléma az, hogy nagy melegben kisebb távolság (20 km) megtételekor az első kerekek időnként beblokkoltak, ilyenkor félreállni és várni és várni, a kerék csavarok hőmérséklete akár 110 Celsius fok míg a felnik hőmérséklete 70-80 vagy magasabb Celsius fok is volt. Ezek után szerelőhöz el, ő mondta, hogy mindkét oldalon gumicső, féknyereg, féktárcsák és fékbetétek cseréje szükséges, meg is történt. Mostani helyzet az, hogy használat után a baloldali első kerék csavarjai és felnije masszívan 20-30 fokkal melegebb mint a jobboldali keréké. (Sajnos a tegnapi forróságban ismét 100 Celsius fok körüli volt.)
Szerintem ez így nem jó, sőt... A kérdésem az, hogy lehet a gumicső előtti fémcsőben valamilyen lerakódás, ami ezt okozza? Ezt ki lehet fújatni, hogy kitisztuljon a cső? Vagy ebben az autóban, van fékerőelosztó, ami hibásan működik? Van valamilyen tapasztalatotok ilyen esetben, hogy mi lehet a melegedés oka (remélem nem a vezetési stílusom!)?
Én segíteni akartam Neked, nem szóltam be semmit, nem szokásom...Ezt talán az itteni Fórum látogatói is megerősíthetik, még ha nem is vagyok jelen mostanában. Nem azért válaszoltam a kérdésedre, hogy kötözködjek, hanem hogy segítsek, erre te lefikáztál minden fórumlátogató autószerelőt...
rossz a memóriád nagyon,OLAJSZŰRŐnek neveztem,mégpedíg azokat akik lefikáztak ,beszólogattak ,piszkáltak a teljesen normális kérdéseimre,szóval az olyanokat mint TE!!!!!!!!!
Utoljára, mikor ezen a fórumon jártál, OLAJOSRONGYNAK NEVEZTÉL MINKET. Ki moderálták az összes hozzászólásodat, pedig nem is kértük...Akkor most MIT IS KERESEL ITT????
vwlt 46 teherautómhoz kértem diferenciálmű olajat,a legjobbat ami bele való,mire adtak egy Eneos 75w90-t.Lecseréltettem és csak most mondja a szerelő ,hogy ebbe simán 90w kellet volna.
Mi a külömbség?Nem lesz semmi baja ettől?Nagyon nagy sullyokkal megy folyamatosan .
Biblia szerint egyszerűen vegyük le a csapágytok fedelét és a féktartó lemezt, Gondolom 88 óta rohad össze, mert sehogy sem bírom megmozdítani a fedelet, melegíteni lenne érdemes talán, de a gázperzselő meg nem igazán ideillő.
Most a féltengely már nagyon lóg a csapágy a meg is mozdul rajta, de az csak 1-2 mm-t mozog, gondolom ennyi helye van a szimmeringek között.
Délutánra töltök fel pár képet, bár változott a helyzet.
Tegnap, miután sikerült méretre barkácsolni a betéteket felraktam a dobot, és fel is húztam, de "csak lazán". Ma reggel tab felvetése miatt levettem, jött a meglepi, sokkal több bikózással járt mint elsőre, ráadásul most már a féltengely is mozog a csapágyban, és a csapágy is a házban. Most mindenmindegy alapon elkezdtem lebontani a csapágyházat, de van egy makacs csavar amit vágni kell, körbeforog, az anyát meg a perem miatt nem tudom rendesen megfogni, ép sarka nem maradt, pedig nem sajnáltam a csavarlazítót...
A kocsiban most 70000 km van. kb 60000-nél check engine lámpa volt és a 2-es henger gyertyáján a szigetelőcsúcs nem volt meg, valamint a trafó(?) hófehér volt. Az ki lett cserélve, de úgy néz ki maga a hiba nem lett megszüntetve
A kérdés csak az, hogy milyen mélyen kell megbontani a motort...
Most beindul, de gyenge, és az alapjárat is ingadozik, check engine világít.
"Más autókból amúgy én is a 750-re emlékszem, meg zöldkártyás lapokról is, de ki tudja. A japánoknál nem lehet tudni."
Félreértesz. Nem más autókról, meg emlékekről beszélek, hanem az általad felhozott motorról! Persze azt hiszel amit akarsz, csak akkor nem értem, miért kérdezgetsz. ??
Létezhet ilyen, hogy visszaejtem alapjáratra menet közben, megvan a szép egyenletes alapjárat, majd visszaejti 5 másodperc múlva 650 -re? Na mindegy, majd kiderül, hétvégén kipróbálom amit írtál, és majd beszámolok mit tapasztaltam.
Ez valami trend lehet, Swiftre mi is rendesen megszenvedtünk, mire fel tudtuk tenni a hozzá való szíjat. Más kérdés, hogy egy ideig munkátlan lesz a feszítő, mert ez egyedül olyan feszes, hogy durva.
Nos, eszembe jutott, de ez egy végtelenül egyszerű motor, nem tudom hol tudna falsot kapni.. Naív kérdés, de hogyan tudnám ellenőrizni, hogy sehol nem szív falsot?
Én gondoltam még lambdára is, de ahhoz gép kell majd hozzá, hogy meg lehessen nézni, hogy ok-e minden.Ami még eszembe jutott, a gyújtáselosztó, esetleg rotor, kábelek, talán pillangó szelep szenzor, injektor..
A leírt jelenség alapján mit lehetne kizárni a felsoroltak közül?
A fura az, hogy olyan, mintha nagyon alacsonyra lenne beállítva az alapjárat, de ugye azért ennyire nem egyszerű lenne a hiba, valami okozza ezt.. Egyáltalán azt sem tudom, hogy mennyinek kellene lennie? 850, vagy 600-650??
Újra átbogarászom a blogod, hátha találok valamit ami most szükséges infó. Meg szoktam lesni, de bevallom nem olvastam el minden bejegyzést. De még az sem biztos, hogy elég, ha megtalálom az információt, nagyon alap a szerszámkészlet :(.
Dolgozik a düh, azért gondoltam csapágyra, mert forgatni is nehéz a másikoldalhoz képest, sőt vannak helyzetek ahol megszorul, ha mozgatom a fétengelyt a csapágy golyósora is jól láthatóan mozog, a külső gyűrűt nem tudom ( nem vettem ki a szimmeringet ), de a belső együtt mozog a tengellyel.
Mivel nincs ilyen irányú tapasztalatom nem zárom ki, de akkor szépen eldolgozta aki csinálta, ez egyébként minkét oldalon így volt. Amatőrként azt láttam, hogy az éppen cserélt garnitúra is faragva volt, azt meg műhelyben rakták be, lehet érdemesebb lett volna jönni és kérdezni, de már így is sok vagyok..
> "a jobb oldali féltengelycsapágy kuka, 2-3 mm-ert kottyan tengelyirányban"
Ez nem a csapágy lesz. A féltengely szokott ki-be csúszkálni a csapágyban, ha el van mozdulva a zsugorgyűrű a féltengelyen.
> " felül pedig a távtartónál 2-3 mm-t növelni a bevágáson"
Nem lehet, hogy jó magyar szokás szerint korábban felhegesztették a "távtartót" a kopott pofákhoz, hogy műszakin legyen kézifék...? Nem egy ilyennel találkoztam már Skodában...
A fék összerakva, viszont a jobb oldali féltengelycsapágy kuka, 2-3 mm-ert kottyan tengelyirányban, ehhez már tényleg nincs szerszámom.
A jó minőségű magyar fékpofákból csak 4 mm-t kellett levágni alul, felül pedig a távtartónál 2-3 mm-t növelni a bevágáson, az önbeálló csapjainak furatai mellett így alig maradt "hús". A bátorságot az adta a művelethez, hogy a kiszerelt darabokon is jól láthatóak ezek a módósítások.
Talán van tőlem veszélyesebb is igaz nem "hobbiszerelő" hanem alkatrészgyártó....
Honda Civic 1.4 is (EJ9) D14Z4 motorral (99-es évjárat)
Az alapjárat elég remegős, berezonáltatja a váltót is. Motortartó és váltótartó bakok újak gyáriak, benzinszűrő új, gyertyák újak, vezérlés új. Amikor jár, elengedve a gázt, leesik a fordulat 850 körülre, addig stabilan ezen a fordulaton szép sima a járás, nem remeg, majd ez visszaesik 650 körülire egy 5-10 másodperc múlva, és utána jön a remegéses alapjárat. A fordulat stabilan 650 körül van, csak remeg az egész. Nem egetverően, de érezni az ülésben, hogy valami nem az igazi. Vagy ez így normálisan működik?
Működni hiba nélkül működik, húz, erős, indul, minden egyéb tökéletes, olajat nem eszi, nem füstöl, stb..
Mit nézzek még meg tovább, mit tippeltek, mitől lehet?
az nem, mert ez a vacak olyan rendszerel van szerelve hogy benzinröl indit, elér egy bizonyos höfokot akkor kapcsol át automatán gázra,amig hideg adig benzinen megy,gázrol viszont tökéletes,
lenne kérdésem egy skoda fábiárol,1.2-es 3 hengeres,
az a tünet hogy nehezen megy, olyan mint ha elfogyna az üzemanyag, vagyis kevés lenne neki,
de ez csak adig amig el nem éri a 90 fokot, utánna jo,
reggel kb 8-10 inditás mire beindul, minden inditásnál indul, feldobja magát 1100-ra de le is áll.
utánna jo,de van hogy ugy csinálja hogy ha eléri a 3000-res fordulatot egész jol megy. kitudom forgatni 6500-ig, :D gáz benne van, de gázzal tökéletes, csak benzinen vacakol,
oreg mint az orszagut.. (E36 194S1) ebben szerintem meg semilyen tronic nincsen.
viszont az map nyomas nem sok szorast mutat fojtott benzines, es benzines kozt..tehat egy adatot lohettel volna... ugyfejbol.. tudod.. technikusi szinten.. :P :D
====================
(A8 audi.. kezifek illesztes..
vcds szerint latogassak el a ross techez tovabbi infoert.
Ebben igaza van, felül , kb. 1,5 cm közös, majd három részre oszlik, külön a két fékör és külön a kuplung, hogy melyik a legmélyebb, nem mondom meg de 90% hogy az első fékkör.
"A tartály úgy van megoldva, ha valamiért a fékkör szivárogna is, az osztott tartály kupplung felöli részén marad annyi fékfolyadék, hogy a kupplung használható maradjon, nem tud teljesen kiürülni."
ebben hundertprozentig biztos vagy???
rendes autóknál ez úgy van hogy először a kuplung ürül le és mivel nem tudsz rendesen váltani talán megúszod a féknélkül balesetezést
Írtam, Buj-Nyíregy környékén keresek szakit, én sem bánnám, ha a fékkel nem nekem kellene szenvednem, de valóban nagy a mocsár... megszakítót meg nem kell políroznom, favi gyújtásom van, igaz ott is rá kérdeztem egy drótra, de beüzemeltem és elégedett vagyok vele, 10°körül az előgyújtás jól fogyaszt és viszonylag jól is megy.
A méteres cső elég lesz. Csak arra ügyeljetek a meghúzásnál, hogy a végén, amikor már élesedik a helyzet, ne hirtelen kezdjétek az új fogást, hanem szépen finoman és egyenletes legyen a mozdulat.
( pofa felfúj, térgyek kicsit befelé, hogy védjük a heréket és zutty... :-)
1 és 1,5 m cső van bekészítve, van sima szár is a krowához. A légtelenítésben még az öcsém is tud segíteni, pedált pumpálni :). Sasszeget viszont vennem kell, ránézésre is sokadszor lett kicibálva.
Elsőre nem lenne rossz, de üzletszerűen véletlenül sem akarom ezt csinálni! Épp elég amit magamnak szívok, ezért is írtam, hogy nem az áraitokkal van a bajom, az ha valóban megcsinálod amit csinálsz nekem korrekt, viszont ha csak gányolnak, ráadásul úgy hogy még az árát is megkérik ....
Sajnos a szaki akire felnézek már nem aktív, az első 120-asom ő javította, más szerelő azt nem is látta, azt hiszem mindent elmond hogy húzattam magam 50 km.t is de akkor sem mentem máshoz, ő nem úgy javított, hogy megmondtam mit csináljon meg, tőle nem jöhettem el amíg nem látta "tökéletesnek" az autót.
Van akire rábíznám, de ő már nem lelkesedik a '80-as évek technikájáért... pedig tudom, hogy nem tenném próbára a türelmeteket, ha elvállalná, de finoman jelezte, hogy nem akar ezzel foglalkozni. Aki meg vállalná attól talán még nekem is jobb hírem van...
A sasszeg furat nem mérvadó, a síkban futó állapot valszeg a gyári lehet, majd a pár le és felszerelésnél a meghúzások során, minden nyúlik meg zümül egy kicsikét :-)
Ha rendesen meg lesz húzva, a sasszeg furat kijebb lesz egy picivel, mint az anya külső lapsíkja. Ha jó a sasszeg, akkor símán ráhajtód, ahogyan kell és kész. Nem kell megijedni tőle.
A tartály úgy van megoldva, ha valamiért a fékkör szivárogna is, az osztott tartály kupplung felöli részén marad annyi fékfolyadék, hogy a kupplung használható maradjon, nem tud teljesen kiürülni.
Ha nincs nyomatékkulcs, akkor nyugodtan kövesd az általam leírt "meghúzási nyomatékot".
Azzal kiegészítéssel, hogy a normál, merev Crowa szárra, egy akkora csövet próbálj keresni, ami épphogy rá megy. Valószínűleg így is el fog görbülni, de meg lehet vele tépni.
Amíg nem volt nagy száram, én is így húzgáltam meg.
Légtelenítéshez próbálj keresni valakit, mert egyedül nem fog menni a 3x5xpumpa lenyom, lenntart, kinyit-lezár és így tovább.....
Indafotó 2156 nick alatt kellene lennie, nem rejtett, nyilvános teljesen.
Mivel a jobb oldal szívósabb volt és kicsit pihentem közben igaz csak tolómérővel de méricskélni próbáltam, ezek szerint a dob és a féltengely síkban van, lehet a sasszeg furat miatt nem lett jobban megtépve. Egyébként pont a kerékelhagyásos szitu miatt nem szívesen kezdtem bele én, de most már nem bánom, lehet rámegy a hetem, de a segítségetekkel megcsinálom normálisan. Bibliám van azt megtudom nézni, sőt közben agyaltam a nyomaték érzésre dolgon, mivel nyomatékkulcsom sajnos még nincs.
A fecskendővel a fékfolyadékot akartam menteni a tartályból, de alább láthatod ez kimaradt... Egy tartály az egész, de van némi külön elválasztott tere a fékköröknek is külön-külön és a kuplungnak is.
Nem kimondottan neked, de a félelmed miatt mégis így címzem.
Való igaz, nem vagyok rutinos, tapasztalt szerelő ezért is vagyok itt.
Viszont van némi érzékem, rálátásom az autózása, nem tőlem kell féltened a családtagjaid ezt elhiheted.
Ha analfabéta módon kérdezek az azért van, mert véletlen sem szeretnék nagy hibát elkövetni, esélyt adni egy későbbi vészhelyzetnek, anno vasútgépészetet tanultam, ma egy kis cégnél műszakvezető vagyok, ami magába foglalja a gépjavítást és karbantartást is.
Az hogy konkrét dolgokban kérdezek inkább, mint hogy hasra ütve én úgyis tudom módon kendácsoljak, és esetleg komoly károkat okozzak talán mellettem szól.
Nem vagyok felelőtlen, csak ráfáztam párszor, ráadásul a mai óradíjak mellett a hozzám hasonló egyre inkább elgondolkodik... tudom, hogy az árszínvonal és a fizetések szintje nem a Ti hatáskörötök, azt is felfogom, hogy egy műhely fenntartása nem 3 forint, de mivel sem te, sem a reagáló 5-6 ember nem monta azt, hogy told be a rozsdást itt vagyok 20-30 km-re nem szeretnék lottózni tovább.
A kérdéses problémát egyébként egyszerűen megoldottam, miután kellőképpen felbosszantottam magam a jobb oldali szívással, miután sikerült levenni azt a dobot is nemes egyszerűséggel "leszaggattam mindent" a hibás bal oldalról amit tudtam. Így az elfolyt fékfolyadék megy majd a benzinkútra...
Ha így meglazítottadaz anyát, akkor nem volt rendesen meghúzva.
Meg kell húzni rendesen, mert ha lelazul- egyrészt tönkreteszi a csapágyat, ami a kisebb baj, de a nagyobb az, hogy letörheti a féltengely végén a menetet, leesik a kerék, tovább nem ragozom. Ha ez a falu szélén történik, akkor max mehetsz vissza traktorért, ha autóúton, akkor .....nem is folytatom.
( ha meg nem bírod onnan "hazacipelni", akkor szar lesz ott féltengelyt cserélni az út szélén !
Most nincs a kezem ügyében a nagy Skoda biblia, de nem 60 kiló vagyok, és a nagy Crowa szár plusz méretes-méteres csővel szoktam ráhúzni.
Kérjünk meg valakit, akinél van esetleg egy meghúzási nyomaték kéznél, mennyit ír, arra az anyára.
A fecskendőt nem is értem, mit akartál vele. A dobot még le tudod venni, akassz a kerékcsavarok közé egy pajszert, hogy ne tudjon elfordulni a dob, és le tudod lazítani.
Elöl a kis csövet le tudod venni a bilinccsel a tartályról, hogy kifollyon a fékfolyadék, ha az volt a terv.
A kupplung külön tartályon van - szerencsédre, onnan a fék miatt nem tud elfolyni a folyadék.
Ha lassan nyomom kipörög 5000ig akkor ledadogtatja, ha hirtelen nyomom neki akkor a kocsi ford.mérője szerint már 3500 után bedadog de lehet hogy késik a kocsi műszere.
azon töprengem hogy az automataváltója bekavarhat e. Amikor gyenge akkor mintha nagyon hamar felváltana amitől még erőtlenebb de lehet csak a nyengesége miatt érzékelem de valahogy nem úgy vált.
A hibás baloldallal semmi gond nem volt, de voltam olyan hülye, hogy levettem a dobot és úgy mentem a másik oldalra, ott viszont már nem tartja meg a kézifék..
Ami meglepett: a féltengelyanyákat a 60 kg-mal egy sima 30 cm-es szárral erőlködés nélkül megindítottam....
Mivel fecskendőről is megfeledkeztem, ma max visszarakom a leszedett dobot valamennyire, hátha így a jobb oldalit is meg tudom indítani, holnap jön a java, a szereléssel reményeim szerint elboldogulok, viszont agyalok a légtelenítésen, ha úgy szívom le a tartályt, hogy csak a hátsó kört ürítem le akkor van némi esélyem, hogy megússzam az első kör és a kuplung légtelenítését?
Ezüst Merci vaneo 1,7 cdi 2003-as 150 000km Olaj 10ezrenként cserélve, nem hajtva.
A tünet:
500km 130as tempoban minden ok. Egyszercsak érzem hogy hegynek fel kezd elfogyni az ereje. Lejtőn megint felgyorsul a tempomatra állított 130-ra.
Hibakód nincs a MIL szerint legalább is. / Tényleg, attól még lehet benne? / Scanmaster ELM327 -el semmit nem ír ki se a ProScan
Ha eröltettem az Érdi emelkedőn akkor hintázó mód szerűen 1-1mp erő-gyengülés mutatkozott.
Későbbi próbánál láttam, hogy amint eléri a kritikus pontot ahonnan már nincs ereje akkor fekete füstöt okád.
Ha visszaveszem a gázt abba marad a kormolás azonnal.
Alapjáraton 3500 max a fordulata. Tegnap még ekkor füstölve és hintába járt.
Ma csak füstölve nem pörgött fel, de nem hintázott .
Ezután ma kipucoltam az EGR szelepét próbáltam mérni a MAP szenzort is, meg a beszívott levegő hőmérséklet jeladót is lemostam. Ezután alapjáraton felpörgött fullra, na gondoltam kipróbálom.
Vigyorogva kezdtem neki tolni kb 5 perc menet után amint 80 körül kis emelkedő jött hirtelen megint erőtlen lett, visszaesett az elöző hibájába.
Van egy Hyundai Accent 1995-ös évjáratú 1.5 12 szelepes, LS típusú személygépkocsiról lenne szó. Motorkódja G4EK. Az autó olyan, mint ez. A következő a gondja: A "Check Engine" lámpa véletlenszerűen kigyullad, az hogy mikor és mennyi időtartamig, az teljesen változó. Ami viszont a gond, hogy ha már felmelegszik a motor és leállítjuk, majd kis idővel később megpróbáljuk újraindítani, az motor nem indul. Az önindító teker. Általában ilyen esetekben kb. 5perc próbálkozás után előbb utóbb beindul, csak akkor már az önindítónak is jó szaga lesz :( valakinek bármi tippje, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segítséget, szép napot!
Nem próbálkoztam, tanulóként ezt láttam használni. Mivel működött, én is ezt használom. De igérem, beszerzem az általad használt anyagot, mert néha tényleg nehéz 1-2 dolgot összeforrasztani.
20éve az esztergályos haver fél óra alatt csinált hozzá egy szerszámot amivel a vezető csöcseit lemarta olyanra hogy a lada szimmeringek jók legyenek rá...
Ez még átalakításra vár, bár ha bejönnek az előjelek ezt a hf-et már nem nagyon kell alakítani, de a helyére már jó lenne szimmeringeset tenni. Ha képben vagy ez ügyben milyen költsége lehet kb? Két éve rákérdeztem egy helyen 4-el kezdődő összeget mondtak 4 nullával...azt azért sokallom, pláne úgy, h a síkolás 3ezerbe fájt.
A problémát ma sikerült megoldani. Egyik csavar és a brezant furatát felfúrtam 1mm-el, így mikor felraktam az indítómotort tudtam rajta jobbra balra fordítani és csodák csodájára a behúzó tekercs teljesen kitudta tolni a fogaskereket.
Simán beindult.
(hab a tortán hogy az egyik benzincső repet, így a szívósort lekellett bontanom :( )
A trutyi, már valaminek a következménye, nem maga a hiba. Sajnos a Skoda öntöttvas hengerfeje hajlamos ilyen korban a gátszakadásra. Nem javítható - husz éve hallottam utoljára olyanról aki garancia nélkül - egyáltalán vállalt ilyet. Ha gátas lesz, elkezd összefolyni a hűtővíz a motorolajjal, és a kiegyenlítő tartályban kicsapódik, sárgás-fehéres, habos trutyi formájában. Először csak kicsit, később nagyon, majd forralni kezdi a vizet.
Gyakran használtuk alkatrészmosásra, ezért gondoltam a benzinre... az gázolaj volt ... de kipróbálom a melegvizet :D. Csak jutnék már odáig, de megint megszívom majd szombat vasárnap csináljam, mikor egész héten itthon vagyok....
Várj, lehet keversz valakivel! Én magam még nem bontottam meg eddig, síkolás szerelőnél volt, de a blokkot ott sem piszkálták.
A trutyi, nem tudom finomabban mondani, takonyszerű szürkés színű nem sok de van, ha nem a forrás miatt akkor miért? Magyarul nem feltétlen hengerfej v. hftömítés?
A ventit szerintem megoldom, cseréltem már az önindítóban is szénkefét, sőt az ablakmosómotorban is :). Hűtő maga nincs eltömődve, a csövek kérdésesek ha rákerül a sor átmosom a rendszert. A termosztát Gates, az volt kéznél, eddig jó, +próbafőzésnél gyorsabban nyitott mint a bontott gyári.
Pofa garnitúrában van komplett készlet, az csak egyforma. A dob lehúzása meg nem az én dolgom lesz, a 60 Kg-mmal szerintem kevés vagyok ehhez, de van rá izomember :).
nem tudom mi az a RO55 en a vizszerelok altal hasznalt Degufit cinpasztaval szoktam grundolni (utana kozombosites mert picit savas) es ha mar ott egy csepp forrasztoon mar csak osszkell folyatni
Erre nem emlékszem már. Mert ha a hüvelyek alá csak egy réz karikát tettél (csak annyit szabad ! ), akkor azok elméletileg síkban állnak. Az a trutyi viszont nem tisztán a vízforralástól lehet.
A hűtőventillátor motort szét lehet szedni, két csavar tartja össze, kefét lehet hozzá venni. Szétszeded, kimosod, két hústűvel megakasztod a keféket és kész. Ha esetleg venni kell, az S100-é is jó bele, sőt az még jobb is, annak perforált a hátsó pajzsa, kevésbé melegszik, jobban bírja a direktbe kapcsolást.
A hűtő tiszta ? (és a padlóban hátra menő fémcsövek is ??? )
(mondanám, hogy nekem az Elring HF tömítés, Whaler termosztáttal nagyon bejött, de ezeknek a jó hengerfej egyik alapfeltétele, ha a HF roszz, az Elring sem bírja örökké. )
A pofa jó lesz, csak egyforma legyen a négy :-)
Dobhoz brigéciol, aztán vízzel lemosni és hagyni megszáradni. Pofa felrakás után meg egy enyhe féktisztító permet.
A Dob visszarakása után meg rendesen meg kell húzni a féltengely anyát, nem csak érzésre, hanem húzásra.
Maga a forrás igen, igaz szinte teljesen át cserélődött a folyadék légtelenítés közben, de a hűtőventillátorom tuti hibás, remélem csak szénkefe, viszont a hengerfejesség ill a hengerfej tömítés átégése fennáll. Az olaj rendben, a hűtő kiegyenlítő tartály peremén viszont látszik némi "trutyi". Úgyhogy feladat van bőven, de fontos eszközök híján tolódnak, ráadásul rámjár a rúd mostanában szinte minden héten van 1-2 kisebb nagyobb gond.... Valamelyik nap a falu közepén csúszott le mindkét saru az önindítóról... hogyhogy a jó édesbe nem tudom, mert a múltkor jól megszorítottam és most is alig bírtam feltolni őket..
A pofán azért vacilálok, mert felmerült, hogy az is lehetett gyenge, bár ez akkor derül ki ha végre ideér a doblehúzó...
A dob mosására jó a brigéciol, vagy benzin inkább?
A fékmunkahenger teljesen jó ennyiért, a fékpofa garnitúrával meg az a baj, hogy magyar ?
Nyugodtan megveheted, normál utcai használatban nem fogsz érezni semmilyen negatívumot pl. a gyárihoz képest. De ne kövesd el megint a hibát, és párban cseréld ki, valamint a hátsó fékmunkahengert is, párban, ne csak a fékpofákat.
A dobok belselyét viszont jó alaposan ki kell tisztítani az összerakás előtt !
Problémához kapcsolódó: felhívtam az autósboltot helyben náluk van 120-ashoz alkatrész, fékhenger 1250, fékpofa garnitúra magyar ~2500. Mivel szerintem ilyen van benne erősen nyűglődöm a megvételén, viszont nagy cégeknél ennek sokszorosa az ár. Jól tudom a Lucas a "gyári", vagy annak megfelelő?
Várj! Nem értjük egymást. Időközben kiderült, hogy a bal hátsó keréknél megy el a folyadék, és ismétlem, nem levegős, nem kell pumpálni, "fog" csak mélyen. Az első amit észleltem, hogy mélyebben fog a pedál mint eddig, felnyitottam a csomitartót, és kb. 1 cm híja volt a max jelzésig a tartályban a fékfolyadéknak, kaptam tippeket, végigpróbáltam, majd hátul gyöngyözni kezdett a féktartó lemez.
Keress már valakit aki segít légteleníteni, és anélkül, hogy felemelnéd az autót a kerék teljes kifordításakor ki tudod légteleníteni a két első féket.Jó sokáig 5-6 pumpálással valamelyik oldalnál (talán jobb) kijön a levegő és már kemény is lessz a féked.( ha a hátsók biztossan jók) Azt itt már mondták, hogy ellenőrizd. Ja és utánna vegyél uj főfékhengert mert nyeli a levegőt. Ezért leveghősödik az eleje.
Kb 10ezer km-el ezelőtt lett cserélve a 3-as 2,2 TD Espace-n vezérműszíj és a hozzá tartozó görgők, vízpumpa. kb 1 hónapja hidegen elkezdett nyiszogni a vezérműszíj, de ha csepegtetek oda 1-2 csep vizet, vagy egy minimális szilikonspray-t, azonnal elmúlik a nyiszogás. Majd másnap hidegen újra kezdi. De csak addog nyiszog, amíg megyek vele kb 500 m-t, azután teljesen elhallgat.
Continental szíj van rajta.
Tudnátok adni valami tippet, miért csinálja ezt az autó?
Szerintetek kell erre nagyobb rés? :-D Viccet félre téve, ilyen dugulás tud "Rés érzékelése a töltőlevegő rendszerben" hibát produkálni. Általában akkor érkezett a hibakód, mikor meglett hajtva a kocsi. Pl hegynek felfele, majd mikor felért a tetejére és vissza engedtem a gázt. 04 es C vectra, z19dth. Köszi!
:D, lehet pillanatnyilag még nála is küszább vagyok, sokat szívok egy ideje, folyamatosan jönnek elő újabb és újabb hibák... jó lenne nyugodtan leülni számolni, és dönteni érdemes-e beleölni még az értékének a sokszorosát.
Az autó beindul, ha külön 12v-ot adok a trafóra(15A biztivel:) ). Valószínű a gyújtás kapcsoló volt a leggyengébb pont, ha nem lesz kint 35fok, szétszedem.
Az szívás! Jó eséllyel nem emel eleget az emelőm, hogy a kerekek tehermentesüljenek, lehet legózni, emel alápakol, emel alápakol.... de még bízom benne, hogy megúszom.
A trafónak nincs biztosítéka, bogarászni kell, hogy hol adta meg magát. Próbaként kössél a trafóra /biztosítékon keresztül/ közvetlenül áramot (de most lehetőleg a megfelelő helyre!! :-P) , hogy így beindul-e, és addig is imádkozz, hogy az ECU ép legyen.
Segítséget kérnék Tőletek. Elkövettem egy elég amatőr hibát, fordítva dugtam rá a gyújtástrafóra a jel/táp kábelt és sajnos ráadtam a gyújtást...azóta nincs 12volt a trafón:( önindító teker, de ennyi. Visszajelzők sem világítanak. Az utastéri biztosíték táblán minden biztosíték rendben. Valakinek van ötlete?
elég kevés járgánynak van olajhőmérséklet jelzője, az általad példaként felhozott (gondolom 2T Trabi) semmilyen hőmérsékletet nem jelez. ettől még tudható hogy meleg motorról írnak...
Emeléshez: indafotón van pár kép amiért nem használom a küszöb alatti emelési pontokat. A hátulját jól tudom emelni a lengőkarnál (ez tegnapi tapasztalat :)), még az elejénél kellene egy jó pontot találni, amihez viszonylag hozzá is lehet férni olajemelővel, de ezt igazán nem néztem még.
Anno (2001) az első 120-asom a szaki megemelte a gyári helyen a gyári emelővel és egy nyekkenés sem volt.
Vissza gondolva 2005-be volt az ismeretségi körbe egy 2004-es Ford Explorer amit semmi nem vitt,furcsa módon akkor még külön voltak az ELM-nek csatolói,és a Ford csatoló az sikerrel diagolta a motort:))
"..azt is hozza, hogy a trabi 601-n a gyujtasallitast min. 60C-s hutoviznel kell elvegezni... :-)"
Ilyet sosem írt. Az van benne, hogy a kipugáz méréshez min 60°C legyen a motorolajhőmérséklet. :-P (azért nem annyira nehéz kitalálni, hogy itt a motorhőmérsékletről van szó)
"De akkor ha villogó kódos minek van benne az A oszlopba az obd 16-lábas csati??:))"
ABS, immo, légzsák... (kezdjél a lambdaszondák jeltestjével. Lehet, utána a diagaljazat is használható lesz, bár szerintem sem ismeri egyik szabványos protokolt sem)
"Az most lehetséges,hogy 56.5-ös computer van benne,és eredetileg 56.1-es volt?Megjegyzem,amit kivettünk belőle, az is 56.5-ös volt.Létezik a jeladókból is külön 56.1-es, és 56.5-ös?"
Nem cserélhető fel egymással a két vezérlő, egészen más a bekötése és más elven működik a főtengelyhelyzet jeladója is a kettőnek.
Az egy antik 60 lábas EEC4 rendszer, hibajelző lámpa nincs, diag is csak villogókódos, a K vezeték az a vezérlő 17-es lába, az L az meg a 48.
Nézzél vezérlést, kipuff/szívó dugulást, üzanyomást/hozamot(a 4x4 az két szivattyús!), gyertyahézag ne legyen 1 méter, ha ezektől nem javult meg, akkor gyújtásidőpontot is, ezen még a külső EDIS modul van, ha az nem tud kommunikálni a vezérlővel, akkor állandó 10 fok előgyújtás van, lambdaszonda jeltestje(szürke) hajlamos elszállni, ettől megkavarodik szegény, azt testeld ki a kötegoldalon, MAP-szenzor az négyszögjelet ad ki, alapjáraton asszem 110, terhelésen 160Hz a frekije, hal jól rémlik.Fojtószeleppotit már nagyon tudod, hogy köll mérni:-DD, van még víz/levegőhőfok, kábé ennyi.
Gondolom van még valami elképzelése velem a sorsnak,ha már tavaly kétszer vitt el a mentö,második alkalommal az asszony eszméletlenül talált otthon,majdnem félre kezeltek,de azért csak talpra álltam!
Aki akkor látott mikor kikeveredtem a kórházbol azok szerint ha nem tudnák mi volt nem hinnék el úgy rendbe szedtem magam:))
de a gyari emelot leginkabb nem kocsi emelesre talaltak ki...(hanem arra ha az auto eleteben van 2-3 defekt, akkor az ut szelen le tudja cserelni a tulaj a kereket
"de lesd mar meg hogy kuszob mogott jol fekszik-e emeles elott.. "
ertem en :-) meg kell hajlitani a derekat :-P (ill. le kell terdelni)
"Data is hozza.. esetleg ha valaki vak :) "
(most nincs a gepen, de) pl. azt is hozza, hogy a trabi 601-n a gyujtasallitast min. 60C-s hutoviznel kell elvegezni... :-)
De amikor még kezdtem az én idömbe nem volt digitális multi méter csak analóg, a strobi meg nem elhangolható,hanem a gyertya kábel,és a gyertya közé lehetett kötni,abba az idöbe,azért volt technika,Color teszt üveg gyertya,meg vákum mérö:))
Benzin nyomást abba az idöbe nem nagyon mértek még :))
Nem akartam zaklatni a társaságot,igy hosszú hétvégén!
Került ma hozzám egy 1996-os Ford Escort RS 2000 4X4!
Vezérlöszám van meg azt betárolta a teszter!
2.0 HC N7A DOCH 16V EFI
Következö a lényeg,elvérzett rajta egy KTS 550,AutoCom,Delphi,és az én Actiám is,hozzáteszem mind hivatalos nem kinai klon mielött beszólna a Tehnikus Úr:))
OBD 16-os csati a jobb A oszlopba bekötve a 3-4-5-7-16-os lábak, a 3-as lábon se testhez elenálást,se feszültséget nem tudtam mérni,a4-5 egymáshoz O Ohm elenálást,testhez a 4-esen 0.18kohm,az 5-ön 0.45kohm,a 7-esen mind a kettöhöz viszonyitva 11,4vfeszt,kasztni testhez is ugyanezt mértem, a 16-osba 12.3volt feszt mértem!15-ös láb nem volt bekötve!
Elöször ezen próbálkoztam de nem sikerült kommunikálni!
Ebbe még volt kint a motortérbe a 3-lábas csati is utána próbálkoztam ebbe dugva de itt se sikerült!Ebbe az 1-es az elméletileg test,a 2-es az az L-vonal-és a 3-as az a K vonal!
Itt ért kis meglepetés,az 1-esbe mértem 4.5 volt feszt a kasztnihoz képest,és a 2-esbe is ugyan ennyit mértem,a 3-asba mértem kasztnihoz 11.5 volt feszt,magyarul a test szál helyén is feszültséget mértem!Megpróbáltam trüközni kicsit a 3-asba a K vonlba,és a 2-esbe az L vonalba külön dugtam csatit,és az aksirol adtam tápot,és igy se sikerült semmit találni!
Lényeg nagyon gyenge a motor idönként lefulad,és melegen nehezen inditható,de nem világit a hiba lámpa és még fel se villan!
(de amugy honnan jön ez hogy csapossal mindig es mindenki kuszobnel akarja emelni a kocsikat?? az ediggi autoinkon (es haverok autojan), elol mindig volt extra emelesi pont. (hatul meg szinte soha nem talaltam - kiveve a fiat pandat...)
Látom figyelsz, TibiBácsi:-), szállítási mennyiségen/porlasztási képen már tavaly túljutottam...az jó is, párhuzamos diagot tudnék rajta csinálni, de minek, ilyen autón nem azzal kell kezdeni, mert bemész az erdőbe...adaptáció szerintem sincs, de akkor mié kap harmincast a vezérlő(ha tudod, nézd már meg, hogy a 15-ös lábon minek kéne lennie, köszi), illetve szétkötve mitől javul meg?
Az autó 2001 óta gázos, jó is volt sokáig, az elmúlt 1 év az, ami szintén"gázos", de javarészt a fasz szerelők/hozzánemértés, meg a benzinbefecs hibái azok, amik a hibákat okozzák, meg a 320e km...
409:ez most az az eset lesz, amikor az autó benzinen is, meg gázon is jó lesz...
Rajta vagyok, mármint a szaki keresésen. Nehéz ügy, aki megbízható jó hírű az nem szívesen foglalkozik az őskori technikával, aki kapásból vállalná az meg finoman szólva is rossz hírű.
A kézifék majdnem teljesen felhúzható, az udvaron enyhe lejtőn 5 fog körül tartja meg a kocsit. Nem változtat a pedál fogáspontján semmit a kézi.
Pont a dob miatt nem szívesen csinálnám magamnak, hallottam különböző féltengelytörésekről amit a dob nem megfelelő lehúzására vezettek vissza, ide kell a rutin ami nekem nincs.
Az üz.anyag nyomás az rendben.Az a baj, hogy tőlem 350km-re van az autó,és én csak azt tudom,amit a szerelő mondd nekem. Elvileg " tök jó " az autó,csak nem megy.
Olvasgattam a fórumot,és tavalyi hozzászólások között találtam hasonló esetet,robika 1 szerelte az autót. Kerestem hogy végül mi lett a megoldás,de nem találtam.
Ha levegős lenne nem pumpálásra lenne fékhatás? Nem kell pumpálni, csak jóval mélyebben fog, gondolom mivel a folyadék egy része elfolyik balhátul. A tartályban még azért volt bőven folyadék, szerencsére időben feltűnt a baj, tudom, hogy más az elmélet, de elméletileg nem levegősödhetett be az eleje mivel teljesen külön van választva.
Ha egy lehetőségem lesz nem én csinálom, írtam korábban, hogy bár van hozzá némi affinitásom, nem vagyok autószerelő, viszont az eddig meglátogatott szakemberek hmmm...
Ha mégis nekem kell aláfeküdni jövök kérdezni, ezért előre is elnézést mindenkitől!
Lehet én vagyok telhetetlen, de az első 120-ommal olyan szerelőhöz volt szerencsém aki minden apróságra felhívta a figyelmemet, és megjavított mindent amit észrevett, mostanában viszont ha elviszem, hogy nézzék már át a válasz az, hogy öreg is, sz.r is, de még elmegy egy darabig... Nem vagyok tehetős, de váltócserére úgy vittem, hogy ha bármit észrevesznek csinálják meg, vagy ha soknak gondolják szóljanak, szerinted volt bármiféle jelzés? A hengerfejet síkoltatták, de a blokkal magával már nem foglalkoztak nem kellene-e esetleg egy gyűrűgarnitúra stb...
Azt hiszem, ha itt néhány emberhez elvinném a dögöt, hogy nézd már át, tegyük rendbe, nem azzal jönne, hogy ne költs rá, vegyél mást...
Olyan gondom van a Vectrámmal('94 2.0 X20XEV,16V),hogy beindul,és ahogy gázt próbálok adni,azonnal leáll.Már ki lett cserélve a vezérlőegység,a vezérműtengely szöghelyzet jeladó,légtömegmérő,az FHP jeladó,a kábelköteg átnézve,és még mindig semmi.Másfél hónapja gyakorlatozik rajta a szerelő. Az FHP-t írja hibának. Már több fajta lett próbálva,de ugyanazt csinálja. Az most lehetséges,hogy 56.5-ös computer van benne,és eredetileg 56.1-es volt?Megjegyzem,amit kivettünk belőle, az is 56.5-ös volt.Létezik a jeladókból is külön 56.1-es, és 56.5-ös? Valakinek van valami tippje hogy mi lehet a megoldás? Igen nagy szükségem lenne az autóra,és kifogytam az ötletekből! Előre is köszi mindenkitől!
Tudok doblehúzók kérni, érdemes megpróbálnom megoldani magamnak? Ami biztos, hogy nyugodtabb lennék ha szakember csinálná, viszont olyan akiben megbíznék az előzmények után nem nagyon van az általam ismertek között. Jó lenne találni valakit, aki nem csak ért hozzá, de esetleg még "szeret" is ilyen vén dögökkel bíbelődni.
Köszi! Akkor eléggé megszívtam.. a pofákat illik párban cserélni...
Volt már anno, hogy elment a fékem, tudom milyen amikor kézifékkel izzad az ember, hogy megálljon, nem akarok okoskodni és biztos nem 100% működik, de nem kell pumpálni, fog lehet gyengébben, de mivel észrevettem így nem száguldozom.
Az emelési tippet meg megköszönöm! Láma vagyok, eszembe juthatott volna, ráadásul nem is trapéz, hanem kis olajemelőm van ( 2T-ás ).....
NEM 3-4 naponta esik, hanem az utolsó 3-4 napban esett! Azért nem mindegy. És mint írtam amint észrevettem, hogy mélyen fog a pedál keresni kezdtem a hibát. Igen rohad a küszöb. És tulajdonképpen úgy szar az egész ahogy van. De erre telik. És azért jöttem kérdezni, mert látható nyomot tegnap este még nem láttam, hogy hová tűnhetett a folyadék, sőt ma reggel is megpumpáltam rendesen, mégis most adta ki, és mindemellett van normális fékhatás, de mélyen.
Nem is azt mondtam, hogy EGR hiba. Hanem azt, hogy a hengerfej környékén a szívócsatornába van keresztmetszet szűkülés a koksz miatt, és ezért dobál be légtömegmérős hibakódot. Az EGR-t csak azért mondtom hogy ellenőrizzék, mert az abba talált lerakodás mértéke utalhat arra, hogy mi van beljebb...
Azért ez a tippem, mert a kolléga azt írta, hogy csak légtömegmérős hibakód van.
Erre utalhat az is, ha alapjáraton jók a kompenzációs értékek, a bénázás pillanatában pedig kiakad...
Igen amennyiben közúton közlekedem normális módon. Ennyire idióta azért nem vagyok. A 60 km egész délelőttös kizárólag földúton történő oda vissza poroszkálást jelentett a max sebességem talán 20km/h is volt, és mint kiderült nem volt még 35 sem.
Reggel feltöltöttem a tartályt, alábújtam száraz minden látható csatlakozás, mostanára viszont kiderült a baj, a bal hátsó féktartó lemez nedves. Fura, hogy este nem lett olyan, pedig tényleg pumpáltam mint a hülye.
Kérdés: szakember Nyíregyházáról vagy környékéról van itt?
Szia! Sikerült megoldani a problémát, feltettük az akkut töltőre, töltött rajta kb 1-2 órát, aztán helyére tettük, ráadtam a gyújtást és megy, immo világít , boldogság van! köszönöm,hogy próbáltál segíteni!
Akkor fogalmam se, ezt a fajtát még nem láttam, ez valószínűleg transzponderes akkor.
"...az újrakódoltatás (véleményem szerint) barokkos túlzás volna, mi lett volna ha lemerül az akku és másikat tettünk volna bele..."
Valóban nem szokásuk, de most ugye nem ez történt, ki tudja mit sikerült alakítanotok a próbálkozások során, másrészt ez francia autó, bármire képes. :-// (és ez most egyáltalán nem rosszindulatú megjegyzés, történt már ilyen ezekkel)
ui: azt beszéltük,hogy az újrakódoltatás (véleményem szerint) barokkos túlzás volna, mi lett volna ha lemerül az akku és másikat tettünk volna bele,gondolom az eredmény azonos volna, tévedek?
Nem távirányítós a kulcs, kizárólag zárba téve lehet elfordítani és nyitni,de ha rosszul gondolom akkor kérlek javíts ki ilyesmi mint a fotón lévő, semmi féle gomb , kapcsoló nem található rajta. Sajnos igazad van meghaladta a tudományunk, kár volt hozzányúlni.
Sziasztok! Olyan problémám van,hogy a Renault Scenic 1,4 16V ( benzin üzemű) autónkba nem működött a klíma, kiszedtük a klímamotort külön tesztelve működik ezért a biztosítékokra gondoltunk hogy ott a hiba. Igen ám, kiszedtük visszatettük őket, de az immobilizerünk letiltotta az autót, olyan kérdéssel fordulnék hozzátok ,hogy hogyan kell és hova beírni a kódot? ( Az autó papírjai, szervizkönyvébe nem találtuk meg sajnos, magyar nyelvű találatot nem adott ki a google) Várom mihamarabbi válaszaitok, pn199
ui: a fórumról mondják hogy nem csak úgy megy,hogy beírom a kódot és kész,hanem ennél komplexebb a dolog, vagy immo kódolás vagy kikötés. renaultnál mennyi lehet ez a művelet? illetve semmi módon nem lehet "visszatenni ,visszaállítani az eredetire" ? ?
Na, ~2 hétig jó is volt a gép megint, utána megint a "szokásos" hiba, benzinen nem megy rendesen, gázzal jó.Mérek lambdafeszt, állítóáramot, gázon van lambdaszabi, benzinen nincs, folyamatos szegény keverék, állítóáram 10mA szegényítés felé kiakadva!?, indítási/gyorsítási áramok jók, csak ez nem.
Szög beütődik fejembe, széthúzom a vezérlőt, várok, összedugom, indítok, minden fasza megint, van teljesítmény, lambdaszab stb.Ezt már a múltkor is produkálta, de akkor arra gondoltam, hogy x-akta, lévén a vezérlő nem kap 30-ast, gyújtáslevétellel felejtenie kéne...hát nem, a vezérlő a 15-ös lábra, oda, ahol rajz szerint vagy semmi, vagy test van, egy zöld-piros vezetéken szépen kap 30-at, úgyhogy valszeg valami korabeli keverékadaptáció(?) lehet benne, ami zokonveszi, hogy gázüzemben hiába állítgatja a nyomásállítót, a lambdafesz nem annak a függvénye?, aztán kiakad szegény, vagy nem is tudom.
Most egyelőre próbára átkötöttem 30 helyett 15-re, úgyhogy minden gyújtáslevétel a feledés jótékony homályába borítja a vezérlőegység okos kis agyacskáját, melyet korabeli mérnökök iszonyú erőfeszítésekkel azért alkottak ilyenre, hogy az ilyen magamfajta tudatlan barbárok a hajukat is kihullajtsák hibakeresés/javítás közben:-DD
Keveselltem még a múltkor az előgyújtást is, na kérem a gyújtáskódoló stekker feszültségét hiába növelem(S állásban 2,6V most), arra ugyanígy 17 fokot tud csak, viszont a beszívottlevegőhőfok-érzékelővel ha a normál 2,5V helyett 3,5V-ot érzékeltetek, akkor tesz még rá 5-6 fokot, így már tudja a 22-23fokot, ami még mindig nem 25, de már valami(100-140 gyorsulás a 45s helyett most már csak 24, azzal már elfogadható a gép).
Kíváncsi vagyok, legközelebb milyen hibával hozzák vissza:-D
"..mendemondak keringtek a haztartasi kristalycukor hatasairol.. "
Az tényleg mendemonda lehetett. Próbálj meg kristálycukrot benzinben feloldani! :-)
Amúgy miért ne lehetne olyan tartalma annak a benzinnek ami a folyadékban nem csapódik ki, de ahogy keveredik a levegővel és találkozik valamelyik meleg alkatrésszel akkor már igen? (hogy mi lehet benne ilyen, arról fogalmam sem, de a tulajdonosok néha "csodákat" képesek tenni! :-/ )
ezt nem fogja latni injekt kompenzacional/korrigalasnal.
vagy ha igen. (egr hibat miert egy injk.-nel latna ?) akkor nagyon felrevezetheti.. ugyanis a kompenzacio az stabil alapjarat fenttartasa miatt van.. annak hibaja meg szamos ok miatt lehet.
(diag sem olvassa alapjarat felett. legalabbis nalunk.)
erre a sor6 bmwre nem jellemzo az egr hiba. (legalabbis nalunk :)
viszont injektor hiba nagyon. es az mar csinal railnyomas problemt, meg limp modot is.
lovoldozunk vaktaban.
ha tilt. kod is van. az meg mutat egy iranyvonalt.
Azt nézd meg, hogy amikor torpan vagy micsinál milyenek az injektor kompenzációs értékei. Illetve az EGR szelepnél belenéznék a szívócsőbe hogy mennyi lerakódás van ott. Mert olyan tud légtömegmérő hibát beadni, ha el van telve kokszal a szívócső, a hengerfejbe a szívócsatornák, stb... De ez esetbe a hiba pillanatában valamelyik injektor kompenzációs értéknek ki kell akadnia.
ma reggel megyek a kapuhoz (kertes ház) látom éjjel ellopták(!!!) a vízakna fedelét.
anyós kérdezi nem hívom fel a rendőrséget? ebben a pillanatban megjelenik egy csíkos autó a sarkon. Mondom ez aztán a telepátia, mert most akartam bejelenteni... Kérdezik ez a 22szám, mondom nem ez 18. kiderült hogy sorban több udvarból ellopkodták a fedőket.....
vastelepen kb 400ft ha leadod, a legolcsóbb áron 8500 egy aknafedő.-(((
1, igen ez kupplungnak hangzik. 100eFt-nalolcsobban is ki lehet hozni egy kuplungozast (szamla nelkul), talan 50eFt-bol szerelessel, de markaszervizben a 100eFt szerelessel szamlaval nem elrugaszkodott
2, igen van olyan hogy sporadikus a hiba... gondolom fotengely vagy vezermutengely jeladot mondtak.
"Holnap délelőttre van egy 60 km-es utam, mivel csak akkor használom a féket ha muszáj megteszem, és utána megnézem a folyadék szintet ill. figyelem a fékpedál útjának alakulását,"
azt tudod hogy ez már előre megfontolt szándékkal elkövetett közúti veszélyeztetés??
Holnap délelőttre van egy 60 km-es utam, mivel csak akkor használom a féket ha muszáj megteszem, és utána megnézem a folyadék szintet ill. figyelem a fékpedál útjának alakulását, ill megnézem mit reagál meghúzott és behúzott kézifékkel.
Motor beindít, kézifék behúzva, 3-4 perc folyamatos pedáltaposás után az eredmény ugyanaz, az érzésre jó fékhatás kb a gázpedál szintjén, telitalpas fék kicsit mélyebben.
Járatás nélkül nem néztem, mivel akkor nincs vákum így a fékrásegítő kiesik két-három taposás után.
Előljáróban: kasznizás előtt állok erősen rohadó küszöbökkel stb.. nem emelgetem, ha nem muszáj.
A probléma: egyik napról a másikra kb. visszajelzőkapcsolási határon fog a fék, a tartályban a folyadékszint erősen lecsökkent. Aki gyakorló Skodás annak mondhat valamit, hogy kb a gázpedál alaphelyzetéig kell nyomni a fékpedált. 10-11 hónapja volt teljes fékfelújítás, dobok, tárcsák, betétek, összes vezeték, máig tökéletes volt. A folyadékszint is max 3-4 nap alatt esett, kb 1 cm-et. körbenéztem ammennyire emelés nélkül lehet sem a fékeknél, sem a kuplungnál nem látható szivárgás nyoma.
Amiért igazából kérdezek, ok, hogy kopnak a betétek stb, de nem egyik napról a másikra. a fékhatás mélyen de kb. ugyanolyan mint korábban, azt nem értem, ha esetleg kopás van és oda "tűnt el" a fékfolyadék miért fog mélyebben 3-4 cm-ell a pedál?
2006-os ráncfelvarrott 307 Sw 1,6 HDi 110 lovas autónál
az a kérdésem, hogy milyen megoldás létezik, ha hosszabb váltót szeretnék?
- van ehhez a motorhoz hatgangos váltó, a 3008-ban/308-ban már szerelik. Kérdés, ez rámegy-e az én motoromra.
- ha megmarad az ötgangos váltóm (jó állapotú, hibátlanul működik), lehet-e valahogyan minden fokozatot nyújtani? mondjuk ha kb 80 rpm-mel hosszabb lenne minden gang, akkor az ötödik már 400-zal kevesebbet forogna adott tempónál, és ez lenne kb a szándékom.
A motor fel lett húzva, most nagyjából a 2,0 HDi 136 érzetét nyújtja (alul karcsúbb azért jóval). Egyébként nagy távolságú autópályázáshoz használom, és Németországban egyszerűen rövid a váltóm. A kényelmes 160-170-es utazótempóhoz nem kell 3500-at forognia, simán bírna egy hosszabb végáttételt. Nomeg 130-nál egyszerűen sok a 2800-as fordulat.
egyik hogy a váltója/kuplungja szarakodik, de nem mindig.
Van hogy amikor váltunk recseg, de lehet váltani. Van hogy nem tudjuk sebességbe tenni, sem tolatásba sem egyik fokozatba sem.
Ilyenkor férjem észrevétele szerint le kell állitani a kocsit, sebességbe kell tenni, igy beinditani (ekkor ugrik kicsit a kocsi mintha nem lenne benyonva a kuplung közben) és utána már müködik vagy legalábbis kis hangadással. Ilyenkor is lehethogy már aznap nem is jön elő egyszer sem a gond vele.
teljesen változóan időszakos, van hogy hetekig nincsen baja, aztán pár napig van, vagy akár csak egy nap jön elő és megint nincsen pár napig.
de többször volt már hogy hetekig nem volt vele gond.
kia szervizzel beszélt férjem, azt mondták kuplungszerkezet lehet
de biztos-e hogy az ha egyszer nem állandó a probléma???
ha rossz akulpunk szerkezet akkor nem állandósulni kelle a problémának és nem csak egyszer egyszer előfordulnia?
(100 000 ft a kuplung szerkezet, nem merjük csak úgy rájuk bizi, hogy akkor cseréljék ki, nem vagyunk benne biztosak hogy ez lehet a gond)
másik meg inditással függ össze:
van, hogy hiába inditgatjuk, nem indul be. Próbál indulni, inditózik, de nem indul. ez is hol hiba hol nem.
Ilyenkor kulcsot kivesszük , várunk kicsit kulcs vissza, inditás van hogy 2-ra indul van hogy 4-re, és előfordul (ritkán) hogy csak akkor indul be ha férjem leveszi a vezetékeket az aksiról. Azután indul. Egyetlen egyszer volt, hogy akkor sem indult, csak 2. aksi levétel után.
ezzel is ugyanaz van: van hogy hetekig nem jön elő, aztán 1-2-5.napig igen utána megint napokig semmi aztán mondjuk egy napra igen (de az egy napra is úgy értendő hogy van hogy egész nap csak egyetlen egy inditásnál játsza el , azonkivül mindig jó)
Ha be is indul sokadik inditásra, akkor sem mindig egyből kapja el , hanem inditózik-inditózik-inditózik és egyszercsek elkapja.
kia szerviz vmi jeladót mondott, hogy az nem adja le a jelet, vagy elveszti azt. De ez lehet megint csak ilyen néha rossz az a valami, néha meg jó???
köszi ha van valami ötletetek, javaslatotok, hozzászólásotok!!!
~90ezer km gázos használat után megszorult az 1-es szívószelep. "Szagszervíz" ferlrakott egy bontott HF-t. Utána csak benzinnel elment 80km-t, másnap reggel 1-es és 4-es szívószelep nem mozdul.
Ekkor hoztam el tőle az eredeti HF-t.
Szétszedtem, elpucoltam, végig méregettem mindent (szelepszár, lógás, stb.), minden bőven a gyári tűrésen belül. Szelepek becsiszolva, HF összerakva, másnap felrakva az autóra. (mire odértem, a srác a teljes gázrendszert is kiirtotta az autóból)
A régi benzinre rátankolt 20-on akárhány litert + 5 liter etanolt, hátha abban volt valami. Azóta elment párszáz km-t, ma reggel szól, hogy megint megállt valamelyik szelep, nem indul...
Az olyat, amire azt írják, hogy oktánszám növelő de marha jó a dieselnek, azt csak kapkodjad befelé Te! :-PP
80 és 100ezernél van szervize, mindkettőnél motorolaj/szűrők cseréje (üzaszűrő csak víztelenít) és átvizsgál/ellenőriz, fényszórók beállít, AC "szagtalanít". 2évente fékfolyadék, 10évente fagyálló csere. Szóval, gyakorlatilag egy "olajservice".
Valaki fel tudná törni vagy kiiktani egy Fiat Albea immobilizerét ? Jó pénzt fizetünk érte!
A történet az, hogy egyetlen kulcsunk volt csak hozzá. Odaadtam egy kulcsmásolónak, aki eltörte az utolsó slusszkulcs csipjét. Ugyanis ki akarta szerelni és a vevőbe belerakni, így kiiktatta volna az elektronikus védelmet és akkor olcsón lehet mechanikus kulcsot másolni hozzá, nem kell 40 eFt-ért csipes kulcsot rendelni a gyárból... Csakhogy elcseszte az egyetlen sluszkulcsot és most a kocsim indíthatatlan.
Már három "autócsippes guru" sült fel vele 3 napja nem boldogulnak vele. Nekem sürgősen kell a kocsi. A kulcsmásolós ember fizetne minta a katonatiszt, mielőtt én kötök rá csomót...
Szóval aki tud, vagy tud olyat aki tud segíetni SOS!!!
Na ne kötözködj:P inkább kapj be egy ilyet - elősegíti az égést :)
http://www.nteam.hu/?t=productoverview&kod=N00005190
Ha már hat, válaszolj.....ha mégis írja ez a dög, akkor 88628 km állásnál mi a francot csináljak vele -gondolom- olaj, meg szűrőkön kívül?
ez igaz, "az elektron ismeri a fizikát mi pedig nem "! :-)
Csak arra utaltam, hogy az 50-es nem kapott áramot, csak a 30-ast kapta meg a vastag kábelen keresztül, ergo nem lehet kinnt a bendix, az indítónak csak pörögnie lenne szabad.
Ha nincs kapcsolat, mitől forog a főtengely ?
Tényleg elmentünk- főleg én, abba is hagyom - az elmélet felé, ettől még az az indító nem fog működni, itt az a pont, hogy látni kellene...
Kedvencem volt még a 316i, dupla kereklámpás BMW nem forg 3000 fölé, üresen sem, és ott már erőtlen gyenge.
Két napig méregetünk rajta mindent, minden érték- szállítási mennyiség, gyújtás, vezérlőelektronika minden értéke, minden jó. Megizzadt a KTS500-as rendesen :-), meg mi is.
Már mindenki csak ötletelt, hogy mi lehet még, nem akart forogni az istennek sem.
Már ott tartunk, hogy ennek mindegy, le kell venni róla a fejet, szétszedjük, belenézünk, lesz ami lesz.
A második nap végén a tulaj bátortalanul elárulja, hogy hengerfejet cseréltek rajta.
És mit tettek rá kérdezzük, hát volt otthon egy 318 hengerfej, az pont passzolt rá, na azt....
Azannyakenya !
Azóta, ha ilyen kevláros, meg vasaló deszkás eset van, előbb kikérdezem a delikvenset rendesen...
1, a bendix (van az 50éves is) lehetne Bosch, Delco vagy Valeo is akár, egyszerűen a leggyakoribb gyártójáról ment át a neve a köztudatba, mint a krova, stil, flex, ac. egyszerűen nevezd szabadonfutónak.
2, a mágnest nem nevezheted önindító automatának hisz sk vezéreled a gyújtáskapcsolóval, ellenben igenis relé hisz egy jelfogó/kapcsoló (is)
"..Ha nem húz be a mágnes, nem indul el kifelé a bendix, és nem kap áramot a behúzó ill. a benttartó tekercs sem, ilyenkor nem forgathatja a főtengelyt,"
Erre azért ne vegyél mérget, a valóság sokszor nem ismeri az elméleteket! :-)
Ez majdnem mind igaz. A konstrukció jóval több mint 20 éves, a rendszert Bendix-rendszerű indítónak hívják- vagy köznyelven Bosch-rendszerűnek is, de szinte az összes indító motor így néz ki, az áttételesek elve is hasinló, csak ott az első pajzsban van egy lassító, vagy nyomaték növelő áttétel is.
( bár a strat-stop-os indítókat nem ismerem )
A nagy menetemelkedésű menet a bendix belselyében van. A kulcs elfordításakor a mágnesnek még csak a behúzó tekercse kap áramot, a villa kitolja a bendixet, ami a belső meneten közben már elfordul és elkezd kitolódni a fogaskoszorú felé. Itt a kapcsolódást hivatott könnyíteni az, hogy mind a fogaskoszorú, mind a bendix kis fogaskerekének le vannak törve az élei.
Közben lassan a motor is elkezd forogni, és amikor a bendix bement a helyére, vagyis belecsúszott a fogaskoszorúba, akkor kap az elforduló forgórészen keresztül áramot a benntartó tekercs, hogy a már felpörgő motor ne tudja visszalökni a bendixet az alaphelyzetébe. Ekkor tudja megforgatni a fogaskoszorút az indítómotor. Amikor meg a motor beindult, akkor az egész hóbelevanc már gyorsabban forog mint az indító, ekkor már nem kap áramot a benttartó tekercs, és a bendix kilökődik a fogaskoszorúból, és szépen visszamegy a helyére.
Ez persze a valóságban pillanatok alatt játszódik le.
Sajnos itt még a folyamat elejéig sem jutottunk el :-)
Nálunk volt egyszer egy inas akinél első nap fel akartuk térképezni mégis konyít-e valamit az autókhoz, mit lehet rábízni. A hogy működik a belső égésű motorra a következő választ kaptam:
"Az önindító hajtja a generátorozót a főtengelyen keresztűl, az pedig termeli az áramot az önindítónak."
:)))
Elég hamar bezárta a kört, a dugattyúk biztosan csak lendületsúlynak vannak :)
Ha így direktbe adsz neki áramot és alig forog, akkor rossz az önindító.
Azt viszont nem értem, hogy hogyan foroghatott a főtengely is ?
Nem ragadt be az indító ?
Ha nem húz be a mágnes, nem indul el kifelé a bendix, és nem kap áramot a behúzó ill. a benttartó tekercs sem, ilyenkor nem forgathatja a főtengelyt, csak az indító motornak lenne szabad felpörögnie, de nagyon.
P0193, de az ECU-n kívül minden rendben van. Az ECU-ról lekötött RPS vezetékek mellett is 520-560bar nyomást lát a vezérlő, majd átvált 330-ra, és visszaírja a hibakódot. A jelvezeték lábán is folyamatos 5V van. Motor nem indul.
Bele akartam nézni, hátha elázott, vagy látható valami nyűg benne, de ha ilyen macerás kinyitni akkor ez nem nekem való feladat. Keresni kell valaki hozzáértőt. :-)
Ja, próbált már valaki kinyitni pug 1.4hdi ECU-t? (EDC16, made in Hungary) Csak simán barom módon összeragosztották, vagy van valami trükk hozzá? (igen, a 4 csavart kivettem!)
Az a baj az ilyen kérdésekkel, hogy nem halljuk/látjuk. Elmélkedünk rajta, közben meg lehet, hogy egészen más a gond. Megeshet, hogy ott helyben kapásból meg tudnánk mondani.
" szerintem ezt a menetes bendix csapot mar regota nem hasznaljak."
Huszonéves konstrukcióról beszélünk!! Ettől eltekintve, egyenes bordázatút egyedül a kispolszkin láttam, amitől persze még lehet bármi máson is.
"betolas elotti forgatast pedig az forgoreszen IS atvezetett behuzo arammal oldjak meg."
Annak leginkább az az oka, hogy a behúzóáramról tartóáramra tudjon váltani a mágneskapcsoló. Nem gondolom, hogy az az áram annyi idő alatt képes lenne legyőzni a forgórész tömegét. (bolygóművesnél meg sokat kellene fordulnia)
"opel 1.3ban nincs mas, csak egy nyomaspuffer a nyomoagon ez birizgalja a geo allitot."
nem kevered veletlenul a 70le-s wastegates verzioval? (azz mar nekem is összerohadt, ugyanezt csinalta mint ez. egy 10x10 negystögvassal viszont priman le lehet nyulni es megjaratni
"" Külön kábellel megvezérelve a behúzót kihagyva a körből úgy is tekerte a motort hogy a behúzó nem tolta ki a fogaskereket igaz csak nagyon nehezen. ""
ezt leirnad megegyszer ?
itt vagyok ertelmi fogyatekos >> milyen motort tekert nehezen, ha behuzo nem tolta ki a bendix kereket ? <<
Köszönöm a segítséged, sokat tanultam a leírtakból! Visszaolvasva hibáztam az adalékanyaggal, de akkor, és a többiek elmondása alapján jó megoldásnak tűnt.
Köszönöm a segítséged, sokat tanultam a leírtakból! Visszaolvasva hibáztam az adalékanyaggal, de akkor, és a többiek elmondása alapján jó megoldásnak tűnt.
Kitolni azért nem tudja, mert amíg nem pörög fel a motor addíg nincs ami kitolja a bendixet.
Akkor vagy a motor testelése, vagy a főkábel - ami az indítóra megy az akksiról direktbe, lehet a hibás. Kicsi a valószínűsége, hogy most ment tönkre.
Nem egy mai darab, valamelyik csatlakozás vagy kébelvég lehet koszos, kontaktos, vagy esetleg eltörhetett a megbontás során. Mérjetek egy feszültségesést a kábeleken mind negatív mind pozitív oldalon, hátha kidobvalamit.
"persze elsore meg kene kezzel mozgatni a geometriat"
Ezt kívülről is meg lehet csinálni? Nem tudom, hogy az aktuátort lehet-e kézzel mozgatni? Esetleg egy jó szerelő, aki olcsón kipucolja vagy egy kis utánajárás után ezt otthon is meg lehet bontani?