Segitseget szeretnek kerni, van egy 18"-os felnim,amit RRP38-hoz hasznalnek, de van egy aproka problemam: a kerekanyak, amiket a 16"-os felnihez hasznalok nem stimmelnek a 18"-as felnihez. A felni 5x120-as lyuk kiosztasu es tokeletesen paszol a helyere csak az anyanak kellene vekonyabbnak lennie! Talalkozott mar valaki vekonyabb kerekanyaval? koszonom elore a segitseget!
nekem hankook van fenn 235/85r16 a rangen eddig nagyon bejött. emelés nélkül elfér szériában csak a kis sárfogó gumit kell lekapni. de végül is még akár az is elfér.csak picit beleér alászedve. hajó a légrugó felemelve ok. A gumi meglepően halk betonon, és sárba eddig jól fogott, Béren is azóta meg voltam vele még nagyobb sárban vadászni , a haver meglepődött ott ő eddig csak simexxel járt.
simex minta 245/75r16 80 cm magas, gyakorlatilag új szőrös. 35 e dbja 4 db. igény szerint land rover felnivel szerelve. futár ok , ha jössz érte ingyen szerelem.
Ne fogj neki, nem lesz jó. Bízd olyanokra, akik már csináltak ilyet Ha meg csak a kuplungod szar, azt kisebb mennyiségű alkohol mellet sem lehet elb......ni. Mondjuk volt már világtalan, aki a kuplungtárcsát fordítva tette be. A kuplung alsó munkahenger légtelenítése az egy isten csapása, de rá lehet jönni.
Ha légrugós a cucc, valószínűleg az emelés szenzor karja forog a megszorult tengelyen, vagy a szenzor elektromos csatlakozását már valami helyi sámán szétbarmolta és beázott. Igen lehet és kell is kalibrálni a légrugót. Nekünk van hozzá idomszerünk és gépünk , és nem utolsó sorban szakértelmünk.
A discó 2-nek a jobb oldala lejjebb van 15-20mm-el. Nem leereszt hanem mindig meg van ez a különbség. Lehet ezt kalibráltatni vagy csak a hátsó lengőkarokon lévő szenzoron múlik a magasság tartása? Esetleg cseréljem meg a két első rúgót hátha az fáradt és húzza le a farát tőle? (mondjuk akkor vissza kellene nyomnia a megfelelő magasságba)...gondolom.
Nekünk volt ilyen egy másik autón, de mentem olyan defivel is amin ez volt, hát egy katasztrófa, olyan szinten csúszik oldalra sárban, hogy néha féltem, de legalább aszfalton is zajos volt. Ha ingyen adnának ilyet, akkor is inkább tovább adnám mintsem hogy még pénzt is adjak érte:) Akkor már mintázatban jobb az RT-01, csak az meg szarul kopik, legalábbis Bnagy kollega ezt tapasztalta.
Nekem a discon az első MT michelin O/R XZL volt az jó csak már nagyon drága, utána volt kumho kl71 az jó volt terepen de aszfalton nagyon hangos volt, ráadásul nagyon gyorsan lekopott, kb fele annyi kilóméter alatt mint a Fejes kollega által vásárolt első szériás kl 71. Két egyforma kocsin volt és a vezetés beli különbség, ami szerintem nem nagy köztünk, nem okoz ilyen eltérést. Aztán most utoljára Maxxis Trepadort vettem rá, ez ár- érték arányban jó szerintem, sárban nagyon jó volt, ráadásöl MT gumi létére alig volt hangosabb a nokian téligumimnál. Az RT03 egy másik autónkon volt, meg a nemzeti parkos defin, hát az tényleg katasztrófa volt. Akkor már jobban járnál a BFGoodrich km2-vel ami volt, persze ha elégedett voltál vele. Én még filóztam anno a yokohama g001-en is, olyan azért nem lett mert árban nem volt olcső de az induló mintamélység 3mm-el volt kevesebb mint mondjuk a bfg km2-nek.
En automatat szedtem le, de a leiras stimmel. A feltamasztas : ) akkor is kell ha tobben vagytok, mert ha sokat szivsz a felso csavarok leszedesevel, a barataidat nemlesznek sokaig a barataid. Fokozatosan engedtem le ket autoemelovel, de erre ott lesznek a baratok. Sokat segit ha leszeded az osztomuvet, mert kevesbe fog elbillenni. En nem tudtam leszedni, eloszor csinaltam es egyedul voltam.
Ja, van sok kepem el tudom kuldeni. A kardan leszedeshez van kulcsom, kolcsonadom.
A visszatetel erdekesebb, addig tartsanak ki a baratok! Bar az is megy egyedul.
A váltócsere nem olyan nagyon nehéz, de 14-es kulccsal ne állj neki a kardán csavaroknak, mert csak lekerekíted őket.
9/16-os collos kell. Ilyent kapsz nem túl drágán szerszámboltban. dugókulcs nem fog odaférni (hacsak nem a speckó "gyári", csillag-villás kell.
Más collos kulcs nincs ott, csak ez.
Mivel a kuplung haranggal együtt kell/érdemes levenni, kell nagyon hosszú dugókulcs szár, mert a harang felső csavarjaihoz csak hátulról férsz hozzá 'majd 1 méteres szárral (amúgy az a csavar asszem sima 13-as)
Sorrend?
hááát...
a fülkéből ki kell bontani a váltó kulisszát, lekötni a karokat. Lecsavarozni az alsó kuplung munkahengert a harangról.
le kell szedni a kardánokat. érdemes leszedni az osztóművet, mert együtt túl nehéz lesz az egész cucc.
Ha jól emlékszem, bontani kell a kipufogót, hogy el lehessen férni.
ki kell szedni a két hátsó váltóbakot, leengedni a váltót (de fel kell támasztani valamivel) és így lehet hozzáférni a felső csavarokhoz a kuplungharangnál. Asszem, csak a felső kettő a gázos, amúgy körben a többit el lehet érni. Ha van szerencséd, akkor már volt leszedve és nem tették vissza azt a két csavart.
Nem vagyok már teljesen biztos a sorrendben, mert rég csináltam, de az ott adja magát...
Váltót néhányat már leszedtem, ugyan nem discoét és clock kulcsról se hallatom. A alapvetően a munkamenet: körbe le kell bontani a kardánokat, terepváltót rudazatot, vezetékeket stb. Két ember minimum kell, mert rohadt nehéz leemeli a váltókat. Egyébként a jó minőségű szerszám az alap dolog, mert lenyalt csavar igen kellemetlen dolog.
A Discó 1-es (kézi váltós5 sebesség) gépállaton szeretnék otthon váltót cserélni. Sosem csináltam,
Amim van az egy akna egy Mannesman kb 240 db-os szerszám készlet (de coloc kulcsom nem sok csak a ami a kardánok csatlakozásának bontásához kell (kb 14-es) ja és 1-2 haver segítségnek...
Szóval az a nagy kérdés hogy egyáltalán van-e így esélyünk?
Kell-e valami célszerszám, pl colos kulcsok? ha igen mekkorák?
Mire kell nagyon figyelni?
MILYEN SORRENBEN KELL DOLGOZNI HONNAN KEZDJÜK ÉS MERRE HALADJUNK VELE?
Hézagolás?
esteleg ha valaki tud ehez valami videót is az jó lenne de én nem találtam
Nagy köszönet mindenkinek előre is a segítségért:)
Volt BFG AT-m. Sehol nem jó ,talán murván ...?Szóval sárban 0,hóban szintúgy,betonon semmi extra..
Cooper STT sárban nekem tetszett hóban is elégedett voltam vele,betonon nem zajos .,ja és sok olyan rézsün ahol csúszkáltak a BFG MT-k meg egyebek ez meg se moccant. Eddig az eddigi legjobb MT-m.Bár a YokohamaG-is nagyon jónak tűnik illetve a maxxis big-ek.
Persze nagy sár: simex ,creepy,maxxis8060 stbstb..
Nekem ilyen méretű gumi volt a Discomon, kb. 6 évig, nem volt gond, de emelés kell neki. A szélesebb kerekeknél már gond van, ilyenkor kicsit vágni kell a kasztnin, de szerintem ez a méret bőven elegendő.
Új korában a 235 70 16 az 735mm a 235 85 16 az 806mm. 70mm átmerő különbséged lesz vagyis 35mm-el emeli az autót. Kanyarodásnál elfér-e? Le kell mérni.
Sajnos nincs emelés. :-( pedig nagyon megtetszett ez a gumi és árban is jó lett volna. De nem terveztem átalakítani, inkább nézek majd mást 235/70-ben.
Ha van 5cm emelés, akkor elfér komolyabb átalakítások nélkül, kicsit lomhább lesz a járgány, de terepen nem lesz gond. Én is ilyen gumit akarok tavasszal venni. Neked kézi váltós a Disco?
Tavasszal tervezem darabokra szedni a kocsit, mert szeretném teljesen felújítani, akkor majd cserélek minden tömítést és kérdezek is jó sokat, ha nem gond :-)
A rajzokon ha jól látom a főtengely rögzítő kicsit odébb van úgy 5 óránál, de lehet tévedek.
A "csaladi" szettem pont STT 32x11,5x15 meretben. Aszfalton nem hangos szepen fut, sarban is kivalo. Multkori turan mindenki km2 vel ment, difiig ero sarban, en STT vel voltam, senki nem akadt el. Persze lesz olyan sar ahol a simexel meg traktorgumival is elakadsz. En inkabb a fagyos aszfaltra vagyok kivancsi, azt meg nem teszteltem, de pont azert vettem ezt, mert azt deritettem ki, hogy ott jobb mint a km2. Nemsokara kiderul.
A Tie -nek igaza van! Dobd el a gumist. Én most teszteltem v8 defenderen a kumho MT-t.A mecseki sziklás ,agyagos terepen,-nekem nagyon begyütt,csak nem ócsó. At -vel terepen csak traktorra lehet vadászni.
A gumisod meg nem ért hozzá. Defire, mezőgazdaságra meg vadászatra, mivel nem hobbi, hanem munka, nem maradjatsz ott a szarban. Kizárólag MT-ben gondolkozz.
Amennyire a BFG MT a legjobb MT a piacon, az AT annyira halvány. Sok-sok jobb AT van nála. Az örök favorit Yokohama AT, de a General Grabber AT2 is nagyon fasza minta. A BFG AT túl sűrű minta.
Ez se rossz, de nem ez az, az egy sokkal régebbi, kb a 80-as évek közepén készülhetett gyári Land Rover videó volt, 2.5 td 110-esekkel játszanak benne.
Valószínűleg a hátsó főtengely szimeringed folyik. Amíg nem áll tócsa alatta addig nem érdemes foglalkozni vele, mert macerás a cseréje sok munka, ill. sok pénz.
Pár napja vásároltam egy Defendert, 2001-es TD5. Még soha nem volt Land Roverem, de régi álom vált valóra :-)
Következő lenne a kérdésem, így rögtön az elején: a kuplungház alján van egy menetes nyílás, aminek a környéke tiszta olaj. Végignéztem a szerviz leírást, de semmit nem találtam róla, illetve a rajzokon valami három ágú dugót mutat, de sehol nem tesz említést róla. Az a nyílás mi célt szolgál és mitől olajos? Úgy néz ki, mint egy olajleeresztő nyílás, de hát a kuplungházon?
Szia balajtitt! Én ugyan nem megyek a fagyhalál túrára, de eladó a vasam: D1, dízel, kéziváltós, nem szétütött. Ha érdekel, írj: pantani01@gmail.com Üdv!
polybush van benne,csak kb 10cm magasabb a paripa és elszoktam tőle,265 fogja mint a szög. Swift után meg káosz,elvesznek pedálok, jó nagy lukakat nyomok-hihi asszony mondi jó velem ótozni!
Egyetértek! 265/75 után a 235/85 -el halálfélelmem volt az első percekben.A mecseki kanyarokban sehogy sem akart a sávban maradni+ anakonda mozgással társulva. Párom a kis rókával (vuk) kacérkodott.
Sziasztok! Szeretném megkérdezni a fagyhalál túra résztvevőit, hogy ha letámadnám őket Vácrátóton az étteremnél, szánna rám valaki egy kis időt, hogy megnézhessem a Discóját? Discovery vásárlását tervezem, de még közelebbi ismeretséget nem kötöttünk. Előre is köszi
Szia! A rugóid milyen állapotba vannak? Sezlonyossal max /70. Én inkább 235/ 85 tenném ,de azt is csak jó rugóval, az befér a doblemezbe.A 245 berugózáskor elérheti az ajtófelöl a sárvédő szélét.Én Hankook rt 01 et használok light terepre és télre,hóba . Simexet a vadra,mocsárra.
Frissen vásárolt 1995-os Discoverymhez keresek megfelelő gumit. Az autót mindennapos használatra vettem. Néha napján lazább terepre is ki szeretnék merészkedni vele, de télen sem szeretnék az első hó alkalmával elakadni.
A kocsit nem akarom megemelni, de a legnagyobb gumit akarom alá tenni. 245-ős szélesség mellett a legnagyobb fal magassággal. Az eredeti alumínium felnikkel szerelve.
Mekkora lenne az a legnagyobb gumiméret, amit még terepezésnél is lehetne használni anélkül, hogy beleérne a kerékjáratba.
Tegnap este lementem kóstolgatni a pincében, a vörös bor finom, a rozé savanyú, azt kiöntöm, biztonságból hozok egy halom üvegeset, hátha az én ízlelőm nem annyira széles spektrumú, és az általam finomnak tartott bor nem is annyira az. Azért sikerült feljönnöm segítség nélkül :)
Komolyan mondom, kezdelek benneteket irigyelni majd odakint éjjel. Ilyen kajákkal meg forralt borral az északi sarkon is ki lehet bírni..... na meg a haverok !
Hány liter bort hozzak és milyet (fehér vagy vörös)? Ma megnéztem a készletet, az egyik partnerem nehéz anyagi helyzetben van, ha valamelyik vezérlés megmukkan, akkor nem kínlódok a számlázással, mustban kérem a fizetést, hozzá szoktam bort is kapni :) (volt olyan is, hogy sörgyári vezérléseket szervizeltem, ott két láda sör volt a fizetség, haverok élvezték:) Ma este megkóstolom, biztonságból hozok több fajtát, maximum visszakerül a pincébe.
Még valami kimaradt. Bár nem tudom, hogy a 200 TDI milyen kialakítású, ha az adagoló membrán tengelye megszorul, hiába jön a sok levegő, nem fog több üzemanyagot betolni az égéstérbe.
No úgy látom, a nemzetközi helyzet bonyolódik, és mindenki egy pöcsöm hegy tetején akarja télvíz idején, vaksötétben kiélni alantas szakácsösztöneit :)
Ok, akkor hozd a tojást meg a tárcsát. Akkor én nem hozom a serpenyőt, az amúgy is csak csörömpöl. Szalonnám van, azt viszek én, jó és sok. Kenyeret is vegyél pár kg-ot, aztán reggel összedobjuk a tojás+kolbász+kenyér+hagyma+zöldség+MOSOGATÁS értékét :)
Időközben Pista is jelentkezett a forralt bor témában, ő mindent tud hozni (edényt, tüzet, bekevert alapot, merőkanalat), csak bort nem írt, szóval azt továbbra is Pingu szállítja a ki nem merülő készleteiből. Nelson elképzelése jó, én is valami hasonlót fogok vinni sütni. Akár fával, akár gázzal hamar megvan. Viszek egy kevés fát én is. Estére célszerűbb lenne a tábortűz, reggel praktikusabb a gáz - ez korábban is így volt. Brav8 kollégának üzenem, hogy ha mindenképpen, akkor valami prémiumabb pálinkát hozzon, a múltkori almától 2 napig beteg voltam :)
Nekem az az ötletem, hogy legyen mégis reggelire rántotta, este (hajnalban) elmosom a tárcsát, reggel tudjuk használni, használat után ismét elmosom. Veszek vagy 30 tojást, hagymát, van finom toalmási kolbászom, valamilyen szalonnát becserkészek. A gázzal gyorsan elkészül, ekkora mennyiség simán ráfér.
A bort mibe forraljuk? Megnézem mekkora a legkisebb üstöm, gondolom nem akarunk egy hektolitert betolni, a fagy kell végezzen velünk, nem az alkohol :)
Hozhatsz tárcsát, ez esetben én nem viszem a láncos serpenyőmet. Viszont a 3láb fog kelleni a borhoz? Amúgy lehet készen kapni bekevert fűszerkeveréket (ilyen Kotányi-féle dolgot) forralt borhoz. Nem túl profi, de az erdőben megteszi...
Nekem a pincém tele van borokkal, amiket kapok különböző reprezentációs eseményeken, de ritkán iszogatom, egyszerűen a hónap harmadában készenlétbe kell legyek, ilyenkor nem ihatok, máskor meg nincs kivel innom. Nem tudom, hogy mi kell a jó forralt borhóz, nekem bor alapanyagom van, illetve nézek valamilyen edényt, kisebb kondért, hozhatok merőkanalat, de a fűszerezéshez nem értek, ebben kell a segítség.
Csinálhatnánk krampulint (bor+halom gyümölcs, mazsola), de attól könnyen fejre lehet állni.
2 éve van meg az RRC-m. most kezdem januárba a barkácsolását.
kérdezem azoktol is akik már láttak karón RRC-t, hogy a vizet leeresztettem (csak úgy mezei módon a hűtő alsó csövénél) de van e még valami amiből, ahol a vizet szokik engedni?
Elnézést a hozzáértőktől, de mivel januárba kezdem a hengerfely tömítés, gencsi felfogatás, vácuuuum, szelepek, kipofogó, karosszéria, teljes átfestés stb. mókákat lesz még iljen nagy ivű kérdésem biztos.
szándékozom menetközbe feltenni képeket ilyen volt-lett és mások (én) hibájábol hogyan tanuljatok célzattal
szerintem 5-6 autó marad, sacc. Ha akarsz, hozhatsz bornak valót, de valami edényt is, amiben forralni tudjuk, mert a serpenyő nem lesz erre jó :) A kaját az egyszerűség kedvéért szerintem mindenki maga intézze magának, ne legyen ráfázás, hogy anyagi csődbe kerülsz, ha valaki nem jön. Mondjuk nekem azért hozhatsz pár kolbászkát :)
Gyengébb , de megy turbó nélkül. Teszt: 2, fokozat, 1200 fordulat, padló gáz, 1800- 2000 fordulatnál határozottan "meg kell jönni az erőnek" , ha nem hát sajnos...
Segítsetek pls. Mi a jele annak, ha a turbó gyengélkedik. Műszer nélkül van valami, amit meg lehet nézni. Hogy lehet észrevenni, ha nem működik megfelelően? Bocs a láma kérdésért, de eddig nem volt turbós taligám. Egyátalán turbó nélkül képes menni a járgány? 200 tdi-ről van szó.
Fagyhalál túra infó Sziasztok, a végleges időpont tehát 2015. dec. 12. szombat. Gyülekezés reggel 9 órakor itt: 47.607243, 19.291878 Ez az M3 autópálya Jakabpusztai pihenője mellett van (ahol a dupla Lukoil kút van), megközelíthető Mogyoród felől (az autópálya felett), vagy Szada felől. Az autópályáról itt nem lehet lehajtani, de pár kilométerrel távolabb igen. Ez egy új műút, ami az M3 mellett haladó országútról nyílik, és az új földgáz-létesítménybe vezet. 1-2 éve indultunk már innen valamelyik gázcsőbejáró túra alkalmából. A térképet nem sikerült feltöltenem, nem tudom, az utóbbi időben mindig ez van, szóval rám pikkel csak a fórum, vagy másoknak sem megy?
Felvettem az egészet a másik fórumra is, ott prímán fel tudtam tölteni a térképet:
A túra két szakaszból áll, lesz egy nagyrészt síkvidéki bolyongás délelőtt, amit egy önköltséges ebéd zár a vácrátóti étteremben (Hangulat étterem, Vácrátót, Petőfi tér), a bejáratott helyen, kb. 1-2 óra között, és innen jön a második szakasz, fel a táborhelyre. Aki csak az elsőre akar jönni, semmi gond, az étteremben elbúcsúzunk. Aki csak a második szakaszra ér ide, semmi gond, az étteremben megtalál minket kb. 1 és 2 óra között. Ez utóbbi esetben telefonon csörgessetek meg, hogy tudjam, hogy meg kell várni azt, aki ide jön. Telefonszámom: harminc 9 4négy6 nyolc54. Aki a második szakaszra jön/velünk tart, annak természetesen nem szükséges fent aludnia a hegyen. A kemény mag ugye ezt tervezi. Várható érkezés a táborhelyhez: este 5-6-7 körül, már mindenképpen sötétben. Aki nem alszik ott, az érzékeny búcsút vesz és hazakocog. A hazajutáshoz műút kb. pár km-re a táborhelytől kezdődik. Mindenki hozzon magával pár szendvicset meg innivalót (víz, üdítő). Aki éjszakára is marad, az hozzon magának: meleg ruhát (kabát, pulóverek, mellény, stb.); hálócuccot (sátor, párna, meleg hálózsák, polifoam, pokróc, sapka, kinek mire van szüksége); vizet (inni, mosogatni); evőeszközt (kanálgép, tányér, pohár, bicska, gázrezsó); fejlámpát, zseblámpát; sütni valót (szalonna, kolbász, hús, konzerv, miegyéb), kenyeret, paprikát, paradicsomot, savanyút, egyebet, amit enni fog. Sör, pálesz, üdítő ízlés szerint. Rágcsa, ropi, nápolyi, csoki szintén. Én viszek gázpalackot, 3lábat és egy nagy serpenyőt, abban tudunk este/reggel sütni. Reggelire nem tojásrántottát szeretnék, hanem inkább viszek kis süthető kolbászkákat. A rántottával az a gond, hogy marha nehéz utána kimosni a serpenyőből. És ez rám/a nejemre marad... A várható éjszakai hőmérséklet 0 fok körül lesz, esetleg enyhe fagy (fent leszünk ugye a hegyen). De mivel december közepe van, ez senkit nem lephet meg. Vasárnap reggel összeszedelőzködünk, megreggelizünk, és szépen hazakocogunk. Kb. 11-12 között fogunk kijutni a 2/A útra (ezt nevezték át M2-re nemrég?) valahol Vác mellett, innen mindenki ki tudja kalkulálni, várhatóan mikor ér haza. Sárgumi, karcos autó javallott, lesz sár is biztosan, illetve lesznek karcos szakaszok is. Kérdés esetén keressetek emailben/telefonon. Valamit biztos kifelejtettem...
Sokszor előjövő téma, hogy mettől-meddig mit lehet. Persze az említett térkép elég gyatra az utak alig látszódnak rajta, ami egy útvonal tervezésénél alap volna.
A lényeg, hogy óvjuk környezetünket, hogy maradjon olyan hely ahová érdemes elmenni, gyerekeinknek megmutatni.
Óvatosan ezzel, mert azt lefotózták az eredetvizsgádon is, meg a műszakin is, akkor meg megbuksz vele, hogy te ütötted bele és máris rád vernek valami Hatósági azonosítójel hamisítást vagy ilyesmit. A fotókat a központi rendszer tárolja :(
Hát azért, mert ők bele is kalapálják neked egységesen szépen, hihetően, amit akarsz.
De ha meg van, akkor tényleg nem értem, mit pöcsölsz. Fogj egy beütőkészletet, csépeld bele, oszt jónapot. Ha egységesen néz ki, és minden ugyanúgy van rajta, akkor a kutya nem fog kérdezősködni. Ami nem lóg ki a sorból, azt észre se veszik.
Mit szeretnél vele vontatni? 2 tonna nem elég? Azt simán beírják adattábla nélkül is. (Jármű megengedett legnagyobb össztömege x 0,75 ha jól emlékszem)
Egyébként régebben találtam valamelyik bótban (paddock, vagy ilyesmi) mindenféle landyhoz bianco adattáblákat, és valami komolytalan összegért lehetett választani, hogy festve, domborítva, vagy gravírozva kéred bele az adatokat, és azt csépelnek rá, amit akarod. Akár az is lehet az alvázszáma, hogy "hüjeakiolvassa", vagy amit akarsz. :)
Ja, csak ha kiderül, hogy te írtad rá, akkor lehet bajod belőle. Viszont pl. az importőr írhat rá, ha ad mellé pecsétes papírt, hogy ő csinálta. Mi (KITE ZRT., John Deere importőr) még alvázszámot is javítottunk/ütöttünk be anno. (alvázcsrés traktor, és az új alvázon nincs alvázszám, de volt olyan is, hogy hibás számmal érkezett a gyárból az új traki)
Még egy ötlet: kérj hivatalos állásfoglalást az országos központból (tértivevény, írásban), hogy milyen dokumentumra van szükségük ahhoz, hogy a műszakilag igazolt vontathatóság (az importőri papír másolatát mellékeld) bejegyzésre kerülhessen.
Csak óvatosan az első táblával. Amikor az enyémre csináltuk a magyar papírt a vizsgabázison lefotózták az adattáblát is. Az én autómnál sincs kitöltve az adattábla, nekem is eszembe jutott az utólagos kitöltés, de a fotó miatt letettem róla. Szerintem sima vizsgán is lefotózzák. Ennek fényében nem biztos, hogy érdemes kockáztatni.
párszor már nekifutottam ezeknek a köröknek én is, én azt a választ kaptam, hogy a vonóhorgon is meg kell lennie az adattáblának, hogy mit bír. Nekem a D2-ben bent van elöl rendesen az adattábla, az alapján húzhat 3,5T -t de a forgalmiban 2T szerepel. Akivel beszéltem az azt mondta, hogy nekik a vonóhorgon található (nekem nem található...) tábla számít, nem az, hogy (javítsatok ki ha tévedek, de szerintem így van...) csak 3,5-essel jött ki a D2 és hogy tök gyári horog. Az adattábla (horgon) pótlására azt a választ kaptam, h vegyek rá egy új vonóhorgot, mert az a tábla nem pótolható.
Hát ez az! Ha az adattáblán nincs semmi, akkor fogadják az importőr alvázszámra szóló pecsétes papírját, és az alapján állítsanak ki egy új adatlapot. Hisz' a semmi, nem azt jelenti, hogy 1500kg-ot vontathat, és azt se, hogy semennyit.
Ha mégis kötik az ebet a karóhoz, akkor az importőrtől ki lehet kérni az autóhoz tartozó eredeti tipusbizonyítványt, de az nem lesz olcsó mulatság, ismerve az árképzésüket. (Én annak idején párezer forintért adtam ki a használt John Deere traktorokhoz az ilyeneket, de annak már 5-10 éve, és az egy más piac volt)
Csak Kpm adhat ilyen adatlapot.Sima vizsgaállomás nem.Somogyban vagyok,túl sok Kpm vizsgahely nincs.De gyanítom mindenhol azt mondanák,hogy ami az adattáblán van.
Pontosan.Üres a tábla csak az alvázszám van rajta.Van egy Td5 -is nálam és azon pont úgy van ahogy írod.Nem tudom mi alapján állították ki,én így vettem,friss vizsgával.
No, várjál csak. Azt mondod, hogy az adattáblán nincsenek tömegek*, akkor honnan találták ki az 1500kg-ot? Hasraütöttek, vagy mi?
_________________________
*: Két tömegnek kéne rajta lenni, egy megengedett össztömegnek a járműre, és egy másiknak a szerelvényre, és értelemszerűen a kettő különbsége a vontatás.
önellátó az este, szokás szerint. Enni/sütnivalót minden ott alvó hozzon magának. Én viszek gázpalackot, 3lábat, serpenyőt. Aki akar forralt bort, az hozzon bort és valami melegítő edényt, mert a serpenyőben bajos lesz. De még meg fogom írni ezeket az infókat.
Nem arról,hanem a homlokfalon lévő gyári adattábláról./aluminium/.A KPMk-nél azt mondták,hogy azt nézik.Nekem üres,nincsenek rajta súlyadatok.Az importőr adott egy igazolást,hogy 3500-kg a vontatható,de ez őket nem érdekli.Csakis az adattábla.1500 van a forgalmiba bejegyezve.Vicc.Az 5-ös BMW-m 1900-at húzhat.
Mi lesz a menü este? OK, hozunk magunkkal húst, megsütjük, meg ilyenek, de viszont egy kis forralt bor? Én teljesen laikus vagyok ebben a témában, maximum fogyasztani szoktam, de valami évszakhoz illő menüt kéne összeállítani. Vagy esetleg csinálunk paprikás krumplit, vagy lecsót, reggel tojásrántotta?
kérdezném t szervezőket a fagyhalál túra mennyire off road? mert ha nem akkor v 8 as karcmentessel megyek utcai gumikkal ha terepes akkor a karcos diesellel, amin terepgumi van, köszönöm
Ez nekem is eszembe jutott,csak az a baj,hogy domború a táblán az alvázszám.Szerintem nagyon látszana,hogy nem gyári.Úgy kéne megcsinálni,hogy domború legyen.Nem tudod véletlen,hogy az a négy súly adat mit jelent?Az első az önsúly,második összsúly/gondolom/.De van még kettő,az mi lehet?
Na és abból a kábelkötegből melyiket érdemes? Amihez azt írják, hogy OEM Leoni, azt 20 fontért adják (az OEM a gyárit szokta takarni, nem? ) a másikhoz Land Rover-t írnak 60 fontért.
Az a kábelköteg, jó ha van, nekem ott van a cuccok között, megérhet egy próbát, ha messzire megyek, illetve egy főtengely jeladót is be akarok szerválni tartalékba, ha ezek ketten megnyekkenek, azt még lehet cserélni. Ha a kompjúter vagy a befecskendező elemek mennek gajra, az meg már teljesen mindegy, egy hegytetőn nem tudom kijavítani :(
Ha jól emlékszem, a falvastagság az PD elem meneténél helyenként 3 mm, nem mindegy, hogy hogyan szedik ki és rakják össze. Ennek van egy technológiai követelményrendszere, amit valaki tud, vagy nem. Én biztos, hogy nem engedném, hogy olyan vegye ki azt az elemet, aki nem ismeri a típust. Lehet, hogy csak én vagyok túl óvatos........
Nem akartam én generálozni :) Csak a hibát felderíteni első körben, az a kábelköteg, amit talán itt említettek régen, illetve már úgy árulják, hogy odaírják, hogy gyakori hibaforrás, annyira talán nem nagy összeg cserélni, még talán hasznos is. A diagnosztika meg lesz, fel fogom vinni Pestre az autót valamikor (de az lehet már csak jövőre lesz), egyszerűen nem képzeltem, hogy kontakthibát is megmond, arra számítottam, hogy dob esetleg pár hibakódot, valami nagyobb, drágább elemre és kész, de azt már nem árulja el, hogy az alkatrésznek, amire a hiba vonatkozik semmi baja, egyszerűen a jelet nem kapja meg úgy ahogy kéne :)
Neked 1-es vagy 2-es discod van?Vettem egy 96-os V8-at és a forgalmiban 1500kg van beírva a vontatásra.A KPM-nél azt mondták,hogy az adattábla alapján kiállítanak egy adatlapot.A problémám az,hogy az adattáblán semmilyen súly nincs feltüntetve.Mégnéznéd a tied?
Amit már többször leírtam : a problémát kőrbe járjuk többször és több oldalról , és nem generálozunk motort egy kontakt hibáért, vagy egy 20 ft-os alkatrészért.
A diagnosztika megmondja az időszakos kontakt hibát is, illetve a hengerteljesítmény különbséget is. Ezt kombinálva egy kompresszió méréssel lehet következtetni az injektor állapotára. Sajnos időnként elfárad egy egy.
A befecskendező nem olcsó mulatság, nem tudom, hogy hány kilométer van a járgányodban, de azért ezek nem dögledeznek tonna számra (500 ezer kilométer simán megvan, ha nem pancsolt üzemanyagot használsz). Az, hogy az egyik elem nem dolgozik rendesen, az nem biztos, hogy nem jó, hanem egyszerűen időnként nem kap vezérlőjelet. A típust nem ismerő szerelők előszeretettel mutogatnak a PD elemekre, szeretik cserélni, de inkább ne nyúljanak hozzá. Egy ilyen elem beszerelése rutint igényel, könnyen el lehet cseszni a hengerfejet (mondjuk egy év múlva fogsz szívni egy nagyot)..
Nem tudom, hogy merre laksz, de megérne egy túrát valamelyik szerelőhöz, akinek rutinja és diagnosztikája is van, meg tudja, hogy mit csinál. Küldj egy emailt és küldök kontaktot. Hatalyák Jani biztos segíthetne.
Az az érdekes, hogy a TD5-nél egy csomó technológia, ami a VW csoportnál nem működik, itt köszöni szépen jól elvan. A PDI jól dolgozik, a kettős tömegű lendkerék (neked nincs) sem döglik 100 ezrenként, nekem 330 ekm van a kocsimban és még mindig az eredetivel járok, a láncos vezérlések is bírják (állítólag egy csavart kell beragasztani a lánckerék rögzítésnél és akkor örök élet). Lehet, hogy mégsem annyira kretének az angolok motorfejlesztésben. Persze függ a felhasználótól, aki agyon nyúzza a gépet, arra rádől a sz*r, aztán lehet angolbetegezni. Illetve egy lelkes, típust nem ismerő szerelő is tud ártani, nekiáll kicserélni olyan alkatrészeket, amikkel semmi baj nincsen, utána meg jön a számla és a köpködés a márkára.
Sziasztok! Disco 2 facelift. Szeretném megkérdezni, hogy a képen látható nyílások az ülések alatt, milyen méretűek? Magasság, Szélesség, Mélység. Lehet, hogy sílécet lehet betolni oda? A csomagtartó hosszával együtt a rés milyen hosszú? azaz mekkora léc fér bele? Ezek vannak a sima 5 ülésesnél is? Köszönöm, Há
Ha mindenféleképp injektorra gondoltok akkor előtte szedjétek ki az akku mellől az ecu-t. Húzzátok le a kábelköteget és a csatit tisztítsátok meg a motorolajtól pl féktisztítóval. Ott is szokott nyűg lenni.
Az megmondja a porlasztóproblémát, illetve ha a kábelkötegnek van baja? Csak mert ha értelmetlen, akkor nem vinném egész Pestig egy diagért :) (Beszéltem ma szerelőmmel, ő is valamelyik porlasztóra gondolt)
Csinálj egy tesztet. Várd meg pl a piros lámpánál D-be,hogy el kezdjen remegni. Húzd be a kéziféket és engedd fel a fékpedált. Ha motortartó bak akkor kisimul a járása. (álltálában).
Az injektorra nem gondoltam, de egész jó gondolat, holnap majd próbálok keríteni valakit, aki ért is hozzá és megnézi. A bakokat azért furcsállom, mert nem állandóan csinálja ezt és pl. ma egyik alkalommal mikor elindítottam kb 1 percet járt egy helyben alapjáraton szépen ahogy szokott, nem történt semmi, aztán ugyanott elkezdte a vibrációt.
Megint itt vagyok interneten autótszerelni... Mostanában kb hetente használom csak a D2-t (TD5), rövid távokra, múlt héten mikor hazaértem már tapasztaltam egy szokatlan vibrációt alapjáraton, de nem foglalkoztam vele, azonban ez ugyanúgy megvolt ma is. Ma többfelé is mentem vele, néha megszűnt a vibráció, utána visszatért, kicsit mintha fulladozna a motor, de a fordulatszámmérőn nem látszik. A váltó P állásában is érezni, de inkább mikor sebességbe teszem, mindegy, h előre vagy hátra, és elindulok, akkor. Kicsit mintha a motor akarna kiugrani. Gondoltam a motortartó bakokra, de akkor mindig kéne csinálnia, nem? Ha szennyeződés lenne az üzemanyagrendszerben, akkor látnám a fordulatszámmérőn, nem? Valakinek van erre ötlete?
Én ugyan nagy túrázós vagyok, de mivel már 3x voltam Albániában (amit egyébként én is imádok), jövőre inkább más célpontot néztem ki, konkrétan Grúziát. Szerbia, Bulgária, majd végig a Fekete-tenger déli partján, és hipp-hopp már ott is vagyunk. Úgy saccolom, max. 3 útközbeni megalvással oda lehet érni, ott 2 hét bolyongás, aztán vissza. Tehát egy kb. 3 hetes út. Akit érdekel, keressen.
Uraim, feleslegessé vált egy pár, 2015. szeptemberében beépített, tehát még zsír új hátsó lengéscsillapító, Bilstein, 2 hüvelyknyit emelt. Az egyikről a felső gyűrű nemrég letört, ugyanis az én autómba (Discovery 1), mint kiderült, túl hosszú, de profi módon vissza lett hegesztve (jobb, mint a gyári hegesztés). Ár megegyezés szerint. Fényképet a fórum motor nem engedett feltölteni, ezért feltettem a Land Rover fórumba is, ott van a fénykép: http://www.landroverforum.hu/forum/viewtopic.php?f=12&t=148
Érd külterületén kerül sor. Meg tudjátok mondani, hogy hol van pontosan ez a pálya? GPS koordinátákkal vagy pontos címmel. Bárki használhatja vagy magánterület?
Jövőre tervezi-e valaki közületek, hogy a nyári hónapokban ismét kimegy egy albán túrára. Nekem igen csak befeszült a dolog, és ismét mennék, mondjuk nem teljesen egyedül. A tervezésre és időpontra még bőven van lehetőség, itt pusztán csak a szándék miatt írtam. Érdeklődni, informálódni privátban lenne célszerű.....
Kérdezném, hogy a Land Rover / Range Rover duónak a PDC szenzorai melyik BMW szenzorral egyeznek meg? Ránézésre sok BMW szenzoraival egyformák, de azoknak is különbözőek a bekötései. Azaz milyen BMW bontott szenzorral lehet helyettesíteni.
Szia, én épp árulom a szekerem, D1 300 Tdi, kéziváltós, ugyan a hétvégén jön egy srác megnézni, de hátha nem kell neki. Ha érdekel, írj emilt: pantani01@gmail.com és küldök képet, leírást, egyebeket.
Meg kell nézni mind a kettőt. Mire szeretnéd használni? Mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai is. Én jobban szeretem a kézi váltót, de van akinek az automata a kényelmesebb. Terepen az 1-esnek előnye a jobb hátsó terepszög, a 2-esben meg jobban lehet aludni, mert hosszabb :)
A Td5-nél több a tuning lehetőség, ha erősebbet szeretnél. A Td5-ös motorral nem volt gondom, de a több elektronikával, mint az 1-esben igen. A hirdetésben 8 literes fogyasztást ír, az maximum lejtőn hátszéllel szerintem, nekem 10 a legjobb eredményem.
Meg kell nézni mind a kettőt, amelyik jobb állapotban van és jobban tetszik, azt kell megvenni. A 300TDI+automata váltó nekem nem túl meggyőző kombinációt jelent, viszont van akit dicséri. A TD5-ös őszintébb állapotban van. Az elsőnél, hogy mi lett cserélve rajta az egy dolog, nyilván időnként hozzá kell nyúlni, csak az a nem mindegy, hogy milyen minőségű alkatrészek kerültek beépítésre. A TD5 sem rossz motor, amióta megvan már nem szidom :)
A kérdés az, hogy mire szeretnéd használni a kocsit?
Először is azt kell eldönteni, hogy milyen motorral szerelt autót szeretnél. Az első autó még a 4 hengeres 300 TDI-vel szerelt, a másodikban már az 5 hengeres közös nyomócsöves motor van. A dátumok megtévesztők lehetnek, az első gyártási ideje valójában 1998 lehet, csak később helyezték forgalomba.
A második autó egy modellfrissítésen átesett, lényegesen több elektronikával - kényelmi extrákkal - felszerelt jármű. A kiskunhalasi autót kb. egy hete láttam, tényleg jól nézett ki kívülről.
A patrolon szigorúan simex :-). Viszont a diszkóra Bfg allterrain-ra esik a választás nekem mert kint elfogadjak téli guminak, viszonylag csendes és lazább terepen is elboldogul. 245 helyett 255/70r 16 lesz rajta.
Azzal a Dunloppal nem lennél beljebb számottevően, szóval inkább az MT minták között keresgess (az igazi terepmárkák előnyben, pl.: BFG, Yokohama, Goodyear, General Tire). Mi volt a méret? 205/80R16?
Én tutti sárban sárgumit használnék, főleg, ha pickuppal van dolgom. Ha sok a sár, akkor akár egy simex mintás gumit is javasolnék. Ismerek egy srácot, ő egy ilyen Opellal járkál, sokat cuccol terepen, simex mintával tolja eredeti kerékátmérővel, azt mondja, minden szelídebb mintázat nála elvérzik. Viszont hóban sokkal nem leszel beljebb.
Nekem is az a bajom, hogy a fulda multitrack 4x4 nagyon rossz volt, a Matador Izzarda (ami most van rajta) már elmegy, de ennél egy kicsivel jobb gumit szeretnék sáros terepre.
Amúgy a Campo üresen teljesen irányíthatatlan. Amint van a platón súly teljesen jól viselkedik. De ez egy platós 4x4-nél szerintem normális.
Szóval szerinted ne vegyem meg a Dunlop SP Qualifier gumikat?
Hogy' az milyen egy esetlen egy autó sárban :-) Nekünk anno mindig olyasmi gumik voltak rajta , mint a Dunlop (500megamétert tett bele fater anno), így nem tudom, hogy egy MT-s minta mennyit segítene, de azokkal elég vacak volt, a legkisebb nyomvályú elvitte bármerre. Utána a LandCruiser HT-s gumikkal kenterbe verte bárhol. Most a Disco meg AT-vel olyan mint egy álom.
(mivel túlnyomó többségében aszfalton és normális állapotú dülőúton járok, az MT nekem nem játszik)
Fagyhalál túra: sajnos a dec. 12. szombat valóban munkanap. Ezt kérem figyelembe venni, amikor szavaztok a fagyhalál túra időpontjára. Sajnos utána már csak 19 lenne, az meg már majdnem karácsony, akkor senkit nem fog elengedni a zasszony, engem biztos nem.
Bekerült a D2-be az új akku (95Ah Banner starting bull), de azt hiszem a fesszabályzómmal probléma lehet, mert alapjáraton 14,49 V töltést mértem, illetve egy rövid út után leállítva elkezdett "játszani" a légrugó kompresszorával (1 sec-re bekapcsol, aztán kikapcs, folyamatosan) azután hagyta abba, hogy 3-4 perce álló motornál rátettem a világítást. Ilyet csinált már régebben is, ha töltőn volt és már a töltés végén járt. Jól érzem, hogy szedjem le a generátort és vigyem szakemberhez? Illetve magasnak érzem a nyugalmi áramfelvételt is (0,18 A), lezárt állapotban, aktív riasztóval pedig 0,3 A körül. Vélemény?
Kérdezném, hogy a Land Rover / Range Rover duónak a PDC szenzorai melyik BMW szenzorral egyeznek meg? Ránézésre sok BMW szenzoraival egyformák, de azoknek is különbözőek a bekötései. Azaz milyen BMW bontott szenzorral lehet helyettesíteni.
Nekem a jövő héten kéne, mielőtt rátakom a bódét az alvázra, utána nem lesz kedvem ezzel pöcsölni, az autódat meg ki tudja, mikor viszik el. Találd ki, hogy tökölsz-e vele, vagy ideadod.
Nekem van, ha elmegy a szekér és kell az új tulajnak, akkor odaadom neki, de ha nem, akkor a tiéd. Aztán ha szerzel, míg az enyémet elviszik, akkor úgy is okéjj.
van valakinek elfekvőben 200-as vagy 300-as discoról, vagy classic range-ről első vagy hátsó kanyarstabi? A civil városi verdára tenném fel, azon nem árt. :)
Valaki tudja esetleg, hogy van-e lehetőség L322 (2003-as) hátsó lámpáján csak a múanyag burkolatot cserélni? Valami baromarcú este nekiment és elrepesztette.... Amennyire látom, egyben lejönne, de sehol nem találtam olyan oldalt, ahol cask ezt a részt árulták volna. Kösz.
Nekem örök álmom egy Törökország-Irán túra, csak jó dolgokat hallottam Iránról, teljesen normálisak. Nem valószínű, hogy bármelyik ország komolyabban bekostolná Iránt, per pillanat ez a térség legstabilabb országa.
Amikor én kerestem, akkor kézi váltósat, 5 üléseset kerestem, Td5-öt, minél kevesebb extrával. Amilyen extra nincs benne, az nem is romlik el. Én nem rajongok az automatáért, engem inkább zavar, mert nem mindig ott váltott ahol én váltottam volna, amikor automatát vezettem. A dízelt is szeretem, morog, nyomatékos, és az AT-s gumikkal elment 900 KM-et egy tankkal, BP-Albánia viszonylatban. Sárgumikkal nyilván kevesebb. Nem hibátlan autó, és nem költségmentes, főleg ha terepen is akarod használni. Nem KM-et veszünk, hanem állapotot. Ez szerintem nem csak a Land Roverre igaz, hanem minden használt autóra. Az enyémnek az órája 140 valamennyit mutatott mikor megvettem, az a szerelő aki megnézte a vásárlás előtt, azt mondta több van benne. Érzem a különbséget, mikor használom? Nem. Érdekel mit mutat az óra? Nem. Na meg ilyen autót szerettem volna gyerekkorom óta :) Itt olvashatsz még az enyémről, http://nepitelet.hu/autok/land_rover/discovery_1998/egy_20_eves_alom/ Pár dolog fel van sorolva ami cserélve volt benne. Ezen kívül a váltó is volt cserélve, igaz az terepen adta meg magát, nem tudom előfordult volna-e a gond közúton is.
Vannak itt nálam sokkal hozzáértőbbek is, hogy mire kell figyelni vásárlásnál, de akkor jársz a legjobban szerintem, ha elviszed egy korrekt szerelőhöz mielőtt kifizeted.
az első kérdés szerintem levi elkötelezettség kérdése, hiszen érvek vannak pro és kontra.
A második pénzkérdés.
a harmadikra tudk válaszolni. Ha családi autónak kell és fontos a biztonság akkor autómata. ha terepre mész vagy kirándulni akkor inkább autómatát javaslok. de a mindennapi használatba, forgalomba legjobb az autómata.
persze én elfogult vagyok!?
a negyedik kérdésre a válasz a megérzés. nem az autót választod, hanem a márka mellet döntessz. a töbi velejár.
Fagyhalál túra: találka reggel 9-kor Szada mellett, innen indulunk, kicsit kóválygunk Gödöllő mellett a Szent Jakab lakópark - M3 - M31 közötti erdőben, aztán földúton elkocogunk Vácrátótra, ott ebéd a falu közepén az étteremben (önköltséges), majd innen szintén földúton gurulunk fel a szokásos erdei táborhelyünkre, ami kb. itt van: 47.778772, 19.286474. Tervezett odaérkezés este 6 körül, útviszonyoktól függően. Majd írok még részletes infókat, ha már a dátumot lefixáltuk.
Ok.Láttam a youtube n erröl videot.De köszi a linkek.kàbelem még nincsen de tervbe van a beszerzése.Gondolkodom egy I carsoft 930 vásárlásán,de ugy olvastam,hogy csak 99 es évjárattol irja.az enyém meg 97es.olvashatja azt is?Esetleg valakinek tapasztalata?Egyébként nekem mindig úgytünik,hogy a jobb eleje kicsit magasabb.Lehet az a szintszabályzó haldoklik.
VAN 3 GARNITÚRA , AZ EGYIKBŐL 5 DB ALUFELNIM ROVERHEZ, 5X120 16 OS , KI MIT ADNA ÉRTE, ? IGÉNY SZERINTI GUMIVAL, VAN TÉLI ÉS NYÁRI VAGY 4 ÉVSZAKOS ÉS TEREP IS. CSÖRLŐ ESETLEG ÉRDEKELHET,, ÉRTÉKEGYEZTETÉSSEL. 06209842003
HA RÁM HALLGATSZ NEM CSERÉLED LE A 235 ÖT 245 RE , SOKKAL JOBBAN ÁLL VELE A KOCSI AZ ÚTUN IGAZ PICIT LUSTÁBB ÉS CSAL AZ ÓRA. DE ÉN LE NEM VENNÉM. AZ ENYÉMRŐL. RÁADÁSUL TEREPEN IS JOBB,
Van 4db 500km-t futott, 235/85x16-os téli gumim. 1 hónapja lett vásárolva. Másik méret kellene 245/70r16. Eladnám vagy értékegyeztetéssel cserélném. Ár 120000ft, új ára 39000ft/db volt
Mondjuk én is vért pisiltem, mire kicseréltem, alig tudtam a régit kirángatni, aztán jött a java, az újat berakni, de hát egy kis káromkodás csodákra képes.
Viszont kiderült, hogy a régi, miután kivettem és letakarítottam, szóval olvashatóvá vált a neve meg az ereje, hát az biza nem ebbe az autóba való volt. Az még hagyján, hogy valami olyan neve van, amit sose nem hallottam (valami Apina...), de nem 630, hanem csak 540 A a hidegindítóárama, szóval gondolom ezért küzdöttem én minden indítással. Vagyis nem is én, hanem ő.
Ki kellett próbálni az új aksit, természetesen, szóval elmentem egy fél délelőttre, bejártam a fagyhalál túra elejét, remekül, pöccre indult az autó, és még két Suzukit is megmentettem, az egyiket az árokból húztam ki, a másikat meg az erdőben szedtem össze, kifogyott a benzinje, azt meg elhúztam a kútig, szóval ma kék Disco-val járt a sárga angyal a környéken :)
Általában akkor adja ezt a hibát, ha az egyik magasságszenzor sokáig tartományon kívüli jelet ad. Ezt okozhatja érintkezés, a szenzorba lévő poti kopása annál az értéknél, ahol sokat tartózkodik.
Ajánlom figyelmedbe az alábbi ingyenes, P38 tulajoknak kötelező kis remek programot. Ez megmondja mi a hiba. Kell hozzá egy obd kábel, de a kábelrajzot is tartalmazza a progi.
Persze, gyertek, semmi akadálya. Legalább lesz kit húzkodni :) Aki nem akar, nem alszik ott, este lehet hazamenni. Igyekszem úgy szervezni, hogy mondjuk este 6-ra felérjünk a táborhelyre, akkor onnan indulva - már sötétben, az igaz, de - időben, még kényelmesen haza lehet gurulni este.
Helló mindenkinek!A napokban ilyen jelenség volt az autómon.P38 EAS FAULT. Fel emelte normál magasságba azt úgy maradt .A szint állító kapcsolón az összes led világított. Egy egész délután csinálta aludt rá egyet azóta meg semmi.utána olvasgattam ez a light-osabb hiba kód.De nem értem miért adta be,megtartja a levegőt a kompresszornak nincs hangja normálisan dolgozik.Esetleg valakinél már volt ilyen mire gyanakodjak?
Köszi a gyors választ, akkor maradhat :D. Egyszerűen nem kaptam olyan méretű aksit ami befért volna. Bár az igazat megvallva nem nagyon szaladgáltam utána.
A tél előtti átnézés még hátravan, de hamarosan neki kell látni.
Bocsánat, rosszul és zavarosan fogalmaztam (mint mindig). Véleményem szerint erről az akksiról is vidáman kell indulnia a kocsinak télen ha:
-Rendben van az önindító
-Van normális kompresszió
-Van üzemanyag - (üzemanyag szűrőket évente tél előtt érdemes cserélni)
-Jók az izzítógyertyák
Ezek nagyon jó akksik, bírják a meleget, rázkódást, terhelhetőek, el ne add.
Az 50Ah a kapacításra utal, vagyis egy órán keresztül ki tud adni 50 A-t magából névleges feszültségen. Az 1000A arra vonatkozik, hogy csúcsban 1000A-t ki tud adni, anélkül, hogy károsódna komolyabban.
Indításkor kb. 300 Amper a max amit felvesz (csúcsban több is), vagyis bőven beleférsz ebbe a tartományba. Ha minden OK, nem kell sokat tekerni, hogy beinduljon, bőségesen elég. Abban az esetben, ha sokat csörlőzől, akkor érdemes egy kiegészítő aksit betenni, lehetőleg ugyanilyet leválasztó kapcsolóval(relével).
A Toyotákban (TLC) szerelnek gyárilag két akksit, egy idő után azok sem indulnak eggyel, mert kellene egy kis karbantartás, dehát a márka böcsüdelete nem engedheti meg az ilyenfajta problémákat.
Nekem a 300TDI felújított önindítóval, működő izzítógyertyákkal, időben cserélt üzemanyagszűrővel -28°C-ban első kulcsra indult (igaz, hogy kétszer izzítottam).
Ez most jó vagy sem? Sajna én már vettem egyet úgyhogy késő bánat. Igaz nekem se csörlő, se plusz világítás nincs a járgányon és nem szándékszom leállított motor mellett zenélni, vagy világítani.
Hidegen minden ok, kicsit fordít jár, ha melegen leállítom és 1-2 percen belül indítom akkor is tökéletes, ha viszont 15-20 perc múlva, akkor teker-teker-teker majd indul.
A félmeleget nem szereti.
Cseréltem zöld vízhőfok gombát, beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt, de semmi változás.
Diagnosztikám még nincs, nélküle van még valami amit tudok vele csinálni?
Célszerű időnként elvinni az önindító motort egy szakihoz rendberakásra. A kommutátor tud úgy elkoszolódni, hogy télen a kicsapódó pára miatt ez a dzsuva egyszerűen lesöntöli a kommutátor szeleteket, az önindító tekerni fog, csak lassan, de mint tudjuk egy dízel indításhoz kell lendület. A csapágyazás is be tud rohadni a szénpor miatt. Miután felújítottam az önindítót, nagyon szépen indult télen nyáron. Persze a jó akksi nagyon fontos, de nem mindig csak az akksi a hibás.
A kocsimban ilyen van, meg fogom nézni, de úgy emlékszem, hogy kb. 10-12 éves. Alapvetően azért hajítottam be a Defibe, mert nem volt más kéznél, gondoltam, hogy télen úgyis kicserélem, erre már két éve hibátlan. Rövid csörlőzéseket is bírja. Nem tudom, hogy a 300TDI-nél hogyan muzsikál, nekem kiegészítő akksinak volt bent a kocsiban, utána a Nivában dekkolt kb 4 évet, majd ismét LandRoverbe költözött vissza. A spirál cellás akksi, neked szerintem kettő kell, 50Ah akksi kevés az alacsony fordulatú dízel önindítókhoz. A önindítója más konstrukció, kisebb akksi is elég az indításhoz.
Üdv mindenkinek! Napokban komoly olaj folyást tapasztaltam 300tdi váltójának bal oldalán. Úgy tűnik valahonnan a tetejéről folyik nem a kihajtásoknál.Színéből itélve osztómű olil mert ha emlékeim nem csalnak a váltó piros. Megnyugtató infókat kérnék,hogy kicsi a baj:)
szia. próbáltalak hivni a megadott számon, de nem tudlak elérni. nekem kellene autómata váltó. légyszi csörgesss meg a 06704596621 számon, visszahivlak.
Ha ki van takarva a rendszám, akkor szabálysértési eljárásban nem felhasználható a felvétel, akárki ül benne és akármi is látszik. Szabálysértési eljárás csak akkor indítható, amennyiben a szabálysértés ténye, időpontja, helyszíne a felvétel alapján egyértelműen megállapítható. Ilyen esetben a fényképnek, vagy videónak akkor van bizonyító ereje, ha látható az autó rendszáma, színe, bizonyítható a felvétel készítésének pontos helyszíne és időpontja. Amennyiben valamelyik nem áll fent, akkor a szabálysértési eljárás elindítása nem lehetséges illetve szabálytalan.
Ezt onnét tudom, hogy egy korábbi ügyben már végigjártam egy ilyen procedúrát, megbüntettek, fellebbeztem, a végén még a fellebbezési illetéket is visszautalták.
Nem kell befosni a zöld hatóságaktól (alapvetően nem akarnak ők rosszat), ha szimplán terepezel, közben nem gyalulod le a környezetet, akkor egy fénykép alapján nem mennek semmire. A károkozást is bizonyítani kell, a szabálysértés eljárásoknak eleve az a célja, hogy a károkozásokat büntesse. A lényeg, hogy ne legyen látható a rendszám, ha meg kérdeznek, nem kell egyből mindent elismerni, ezt a drága politikusaink már nagyon magas szinten csinálják, bármilyen kérdésre az a válaszuk, hogy nem emlékszem.
A lényeg, amiről már hatósági írásom is van, ha behajtasz egy olyan területre, amelyik valamilyen védelem alatt áll, de az út nincs kitáblázva, akkor szintén semmi alapjuk nincs a megbüntetésre. Sőt, a behajtást tiltó táblát szabályszerűen kell letelepíteni, önálló helyrajzi számmal kell ellátni. Kifakult, himbilimbi, trehányul elhelyezett tábla semmit sem ér, bár a jóérzésű terepes az ilyeneket is tiszteletben tartja, alapvetően nem azért megyünk terepre, hogy szétzúzzunk mindent (eleve a természet ellen esélyünk sincs, ha neki mész egy fának, te halsz meg, ha jön egy ónos eső, az akkora pusztítást végez, hogy azt egy favágó kolónia is megirigyeli).
Viszont a konfliktusok elkerülése végett kérném minden fórumtársat, hogy túra előtt tájékozódjon, ha védett területet érint-e a barangolás, ha igen, akkor konzultáljon az érintett erdészettel. Általában segítőkészek, kérjen valamilyen írásos engedélyt behajtás előtt, egy email is megteszi, aztán meg óvatosan, ésszel vezessen, ne zavarja az állatokat, turistákat, Manci nénit stb....).
Azt hiszem, hogy ezen infókért érdemes volt egy éven keresztül csetelni a hatóság jogászaival.
Száz szónak is egy a vége, én is kérném a linket :)
Üdv mindenkinek.P38 diesel be gondolkodom egy kis teljesítmény növelésen!millió fajta chip tuning van a neten.esetleg van valaki aki már csinált ilyet?Mit érdemes bele tenni?
A béri taliról van pár képem Picasa albumban, akit érdekel, annak elküldöm a linket. A rendszámokat kitakartam mindegyik fotón, de mindenki számára nem akarom csak úgy megosztani.
Szeretném a defender 90-emet kicsit kényelmesebbé tenni. Elektromos ablakemelő és központi zár szerepel(t) a listámon.
Autóvillanyos barátom lebontotta a kárpitot, hogy megnézze mit lehet beleépíteni, de azt mondta az utángyártott univerzális motorokból nem fér bele semmi! Ez igaz???
Ki csinált már ilyet, mik a lehetőségeim? Valóban csak gyári vagy létezik beépíthető szerkezet.
a hibaüzenet jelentése: eldugult a részecske szürő. Javasolt egy szelektívet menni közúton úgy hogy az autó folyamatosan legalább 80km/ó sebességgel menjen minimum 30 percig. Ezt nevezik regenerálásnak. Ha így hagyod, az eltömődés nagyobb lesz, és automatikusan nem fogja megcsinálni csak diagnosztikával lehet tisztítani. Mindjárt jön majd néhány okos a savazással meg a teflonos bevonattal stb. Nem ezek a megoldások, hisz mindegyik egy tisztító eljárás / mondjuk némelyik kárt is csinál /, hanem az üzemszerű helyes működés. 1-2 hetes városi autózást követően ki kell menni a városból és az autó elvégzi amit kell. ha elakadtál keress meg személyesen, tudunk segíteni neked
Az akkori közlekedési felügyeletnél sem ültek az asztaloknál hülye gyerekek, csak a szabályok megengedték, hogy valaki(k) hoztak egy papírt valahonnan és már nekik jó i volt, ahogyan volt. A hatóságnak minden esetben a kezében volt az aktuális alvázszám és motorszám karakter kiosztás. Éppen a héten hallottam, hogy már nem lehet benzinesből diesel-t ( vagy fordítva ) alakítani, megszűnt a lehetőség. Még akkor sem, ha mindkét verzió azonos emissziós szabványú és korú........
Kedves Urak, ha esetleg az ismerettségi körötökben van aki disco 1-et vásárolna a miénk eladó lett!!! Köszönöm előre is a segítséget, képeket tudok még küldeni róla mailban az érdeklődőnek.
Kábé akkora zavar lehetett a kezdetekkor Seria-Disco-Range-Defi motorszám, típus fronton, hogy ihaj, pl a Fejes Pistinek csak motorkód volt a forgalmiban :)
Bérre mi is jelentkeznénk barátosnémmal, (Diszkókettő) összesen két fő nemalszunkott, szendvicsezünk, kicsit sarazunk és remélem hazajutunk :) Vezetett túrán szívesen résztveszünk.
És a legfontosabb: Fidel sapkájából egy diszkoveriset szeretnék vásárolni! :)
Érdeklődnék külsősként a béri találkozóról. Éppen Discovery vásárlása elött állok és szeretnék több infót gyűjteni a márkáról éa típusról. Merre lehet majd szombaton megtalálni a társaságot? Mennyire lehet elérni a helyet személyautóval?
Ezzel csak az a gond, hogy nem fér be a discoba a nagy mérete miatt. Nekem most ez van benne csak bal + : http://legjobbakku.hu/termekek/moll-kamina-start-74-ah/ , de a banner unibull is teljesen jól bírat az állófűtéssel 3 évig.
A Moll amúgy a mercedes, porche, VW prémium márkainak az akkubeszállítója, ez az akksi a hasonló paraméterű bosch, vagy varta akksikhozt képest 2kg-mal nehezebb tehát van benne ólóm rendesen. De a Barna oldalán is vannak még lehetőségek: http://w3.externet.hu/~nbarna/repair/akku/akku.htm Sok sikert a tipródáshoz:))))
Az a baj, hogy a Range Rover feliratúból csak 1 db van, azt meg már odaígértem Sz. Pistának.
Igény esetén tudok még készíttetni, szerintem akár a Fidel-stílusú sapkára is, nem csak a hagyományos baseball sapkára. Csak akkor az lenne a jó, ha összejönne pár db-ra rendelés, hogy ne gyártassak le feleslegesen X pár darabot, ami aztán hónapokig áll a szobámban, mire valaki elviszi.
Köszönöm az infókat. A P38-ban rengeteg elektronika van, és tapasztalatom szerint az angol vasakban ennyi idő után az már nem túl megbízható (az enyémben csak elektromos ablakemelő van, de az is hol működik hol nem). Emiatt ódzkodtam a típustól. Azért megemlítem sógoromnak.
Kezdő úr, az lenne a kérdésem, hogy az étkezés esténként az milyen módon lesz? Én csak szombaton de. fogok menni, tehát gondolom nap közben szendvics, és este? Egyénileg, vagy a panzióban rendelünk, vagy lesz közös bogrács/grill/ökörsütés ott hátul, mi az elképzelés? Köszi.
Sziasztok, tudom évekkel ezelőtt ez már volt téma de tömören összefoglalva meg tudja valaki mondani hol és milyen aksi töltőt érdemes venni "hobbi célra"
Ma voltunk kint pályát írni, ha ilyen marad a talaj, akkor már a programokra eljutni is komoly kihívás lesz! :-)
Röviden a tervezett programról:
Pénteken érkezés, szállás elfoglalása, éjszakai kóborolás (egyénileg, vagy vezetett formában) a fogadóhoz tartozó területen.
Szombaton három, különböző nehézségű offroad pályán egyéni és páros versenyek, itineres tájékozódás, vezetett túrák (igény szerint, "szép" autóval érkezőknek könnyebb szakaszokon)
Vasárnap délelőtt szabadfoglalkozás a területen.
Aki a szállóban alszik, az hozon váltócipőt, hogy ne hodjuk fel a sarat!
10 db van készleten, egyet elrakok mintának, 9 db eladó, eddig ha jól számoltam 6 db-ra jelentkeztek a te kettőddel együtt, szóval még van szabadon 3, hajra!
Szia! Az én vasam épp eladó, tulajdonképpen esztétikai lakatoláson kívül szinte minden felújításon átesett ( váltók, hajtások, lakatolás, egyéb izék ) de nem akarlak belógatni, ha nem komolyak az érdeklődők, ismét jelentkezem. Ha ide dobsz egy emilt, a részleteket is megírom: pantani01@gmail.com
Infót szeretnék kérni Land Rover Discover 300tdi vásárlásához. Mire érdemes odafigyelni? Lehet e javítani az alumínium karosszéria elemeket? Milyen költségbeli eltérés van a normál karosszéria javításhoz? Mit érdemes átnézni? Milyenek az alkatrész árak? Szerviz igényes e?
Gyanúsan jó az ár a leírtakhoz képest, ha igaz volna a mese +500-ra rakták volna fel, de meg kell nézni. És azt se se írja, hogy rozsdamentes. Ha pikkelyes az alváz akkor felejtős, ami könnyen előfordulhat a sótól és a füvön parkolástól is.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Sógorom discovery vásárláson töri a fejét, az alábbi linken látható autót nézte ki magának. Lehet, hogy a jövő héten megnézné. Van valakinek infója a kocsiról?
A kocsit tán Ausztriából hozták be. Van valakinek tapasztalata onnan behozott autóval, mennyire vannak szétrohadva? Elég durván sóznak arrafelé.
Üdv mindenkinek .P38 hoz szeretnék lemezfelnit,a Paddock nál láttam ezt:De a leírásban azt írja,hogy csak ezekhez jó.Ezek szerint a p38 nak más a felni mérete?Az infókat előre is köszi.
Az nem én voltam, én a Szijjártó Pistánál vettem át! Valamilyen hasonló megoldással kellene 2 db Discovery feliratos sapi, de küldtem egy mailt, majd ott megbeszéljük a részleteket.
roviden csak annyit hogy a felesegednek van izlese!!! :)
Irok neked privatban, mert megint a haveromon keresztul rendeznem egy sapka vetelet. Legrosszabb esetben jovore megkapom tole, mikor hazamegyek. A multkori is kb 1 evbe kerult mire megkaptam.
Az az, Szoboszlói :-) így Nyíregyháza nem sokat segít. Tegyél nekem félre egyet, és majd ha a nagyfalu felé járok, beugrom érte. Két héten belül úgyis mennem kell valamikor, majd egyeztetünk. Köszi!
Te Debrecen környéki vagy, ugye? Vasárnap este mennek a húgomék tőlünk Nyíregyházára, el tudnak vinni egy darabot, onnan már csak könnyebb...szólj, ha kell így.
Azt nem írtam, hogy a Discovery-s sapka esetében, mivel ezt a mintát először csinálták, meg kell fizetni a gép programozási díját is. Ezt csak az első alkalommal kell ugye, ami most volt. Így 3000 Ft lett db-ja. Következő rendelésnél, ha lesz, már 500 Ft-tal olcsóbb lesz darabja.
elkészültek végre az új sapkák, most kimondottan Discovery tulajoknak.
A korábbiakkal ellentétben ez nem baseball sapka, hanem az ún. Fidel Castro-féle, inkább milicista sapka.
Oldalról ilyen:
A nejem szerint egész jó, ami komoly dicséret tőle !
És itt a teljes kollekció, jól látszik, hogy a bal oldali, az új, az teljesen más, mint a többiek:
A Range Rover feliratúból sajna csak ez az egy db. van, de a másik háromból (Land Rover logo, Defender és Discovery) lesz nálam bőven Béren, akit érdekel, keressen.
Már írtam, hogy cseréld ki a hőfok érzékelőt, illetve nézd meg a vezetékeit. A hőfok szenzor szakadást csak akkor írja be, ha a hiba nem szűnik meg rövid idő alatt,, illetve ha a gyújtást nem kapcsolod le. Intermittent ( időszakos ) fault kódokat gyújtásciklus törölheti.
Most nem alkalmas megnézzem, de úgy emlékszem, hogy a vízhőfok emelkedését nem látod a műszerfalon csak akkor, ha az igen magas. A mot.vez. már hamarabb kapcsolja a ventilátor, mint az látnád odabenn a műszeren. A műszer által megjelenített érték nem analóg jel, a mot vez a BCU.-n keresztül CAN protokollban küldi meg a műszerfalnak az értéket. A hőfok mintavétellel van küldve, így ha gyorsan szalad a meleg irányba, előbb fog bekapcsolni a ventilátor, mint ahogyan a műszer kitérne. Disco II vízhőfok a sála közepétől egy kicsit lejjebb ( kb. egy mutató vastagsággal ) a normális.. Ha melegedni kezd, a skála közepétől egy kincsit feljebb lesz a kijelzés, azt még normálisnak itélik, pedig ott már a motor egy kicsit már magasabb hőfokon van. Lehet, hogy kezdődő hfj.töm. bajod van...?
AZ idő eszi a szenzorokat, csatlakozókat, kábeleket, a mai autók 50 év múlva nem fognak ABS, meg nemtudommilyen hiba nélkül ketyegni. ABS nélkül is van élet, ki kell vezetni a központi difi zárat, utána már lehet haladni, majd szépen lassan fel lehet deríteni a hiba okát. Műszaki vizsgán nézik a kontroll lámpákat, érdemes rendben tartani a rendszert, nem rossz a TC.
Természetesen senkinek sem ajánlanám ezt a kocsit, ha lenne hely az udvaron és rendben van a gép megvenném, de inkább a Defivel foglalkozók.
Ha "csak" egy szelepet kell benne cserélni, akkor miért nem cseréli ki? Viszont nekem megtetszett, jó össze van karcolva, jó sok kilométerrel, a Defi mellé bevásárló kocsinak jó lenne :)
csodélkoztam is hogy a kissebrendűségi komplekszusomat?! kompenzálom egy "nagy" autóval. és elmegyek a "nagy" autómmal egy-több olyan helyre ahol olyankok vannak mint az enyém.... és..... kiderül h az enyém a legkisseb. sebaj én úgy is "nagy" vagyok:))))))))))))
Talán már egyszer itt leírtam: a Td5 Disco külső klíma ventilátorát a motorvezérlő hajtja meg, semmi köze e klíma vezérléshez. Normál esetben ha a klímát bekapcsolod, az igényt a motorvezérlő kapja, ha a motor termikus állapota ezt lehetővé teszi ( nem melegszik) bekapcsolja a kinti ventilátort és meghúzza a kompresszor kuplungot. A külső ventilátor akkor is elindul, ha a motor elkezd melegedni. Ilyenkor a hűtővíz hőmérséklete emelkedik, illetve a hőfok szonda szakadását érzékeli a modul. Mindaddig bekapcsolva marad, ameddig a hibát el nem hárítják, vagy hibakódot nem törölnek. Sajnos a klíma vezérlő viszonylag buta szerkezet, hiszen diagnosztikai protokollokat sem építettek bele, kizárólag önteszt végezhető el a gombok megnyomásával, ha hibán van, azt a kijelzőn megjelenő ikonokkal jelzi. ( lásd workshop manual ).
Ha automatásról kézi váltósra alakítasz, járd jól körbe mit csinálsz, nem egyszerű. Számolj vele, hogy a mechanikus cuccokon kívül mindenképpen szükséged lesz egy használható karosszéria modulra is, mivel azt ne lehet átprogramozni. Egyszer mi is elvállaltuk, nem szeretnénk újra, ha nem muszáj...... Privátban meg mindenki merész, mint a cigány lova.....
Akkor úgy éreztem lassan melegszik be a motor. Felesleges volt a csere mert kiderült hogy járó motornál mindig járt a klíma hűtő ventilátora ami fújta a többi hűtőt is ezért melegedett be lassan a motor. A klíma venti pedig egy hibakód törlés után jó lett !!? Nem értem a dolgot, leginkább egy bugnak tűnik a klímavezérlő programjában.
Béláim, eladó a szekerem, ha esetleg valaki jelentkezne pl. a béri csapatáson, hogy kéne neki egy jó állapotú D1, dízel, kéziváltós, akkor szóljatok. Esztétikai lakatoláson és szilentcserén kívül semmi tennivaló nincs rajta, a váltó-terepváltó 2 hónapja lett szétborítva-felújítva, a többi mifenék az elmúlt években, a belseje szinte gyári állapotú. A javítások legnagyobb részéről munkalap és néhány fénykép van. Ha kell, küldök képet a szekérről és listát a cserélt, javított cuccokról.
Sőt amikor a fő szelep kinyit akkor a hűtőből jövő hidegebb víz hatására újra lezár a bypass ág szelepe, így megmarad a fűtés. Összefoglalva hideg motornál teljes gázzal megy a fűtés hiszen a bypass ág is jórészt zárva van. Ha melegszik akkor kezd kinyitni a bypass. Ha tovább melegszik akkor nyit a fő szelep de lezár a bypass. Félek hogy amikor lecseréltem a termosztátom akkor ezt nem tudtam ezt és azonos külsejű olcsóbb de csak egyszeres működésű termosztátot vehettem meg és az van most a gépben, ami indokolhatja a rakoncátlan fűtést.
Egy kicsit kutakodtam a témában. Arra jutottam hogy a termosztátban két szelep is van. A fő szelep a szokásos, az vált a bypass és a hűtő ág között. Van viszont egy másik szelep is ami a bemelegedési időszakban lezárja a bypass ág 90%-át így a hűtővíz nagy része a fűtő ág felé megy. Lehetséges hogy azonos alakú termosztátoknál nem mindegyik ilyen kialakítású. Szóval a várhatóan jól működő az egy erősebb és egy gyengébb rugót tartalmaz így előbb a gyengébb rugó összenyomódásával nyitja a szűkítést majd ha tovább melegszik a víz az erősebb rugó ellenében nyit a fő szelep is a hűtő felé. Itt egy robbantott kép :-) a termosztátról. A kifurkált lemez tereli a fűtés felé a vizet a bemelegedés idején. .
A vízzel való átmosáson már túl vagyok, vegyszerrel pedig nem mertem mert már volt kilyukadt fém csövem és fagydugóm nem beszélve az elfogyott szivattyú lapátról. Egyébként cserélt már valaki klimás Disco 2-n fűtőtestet? Ki lehet húzni az anyósülés irányába a műszerfal szétbontása nélkül?
Én a fűtési rendszer minden elemét kiszereltem, kitakarítottam, átnézettem (nyomáspróba), összeraktam, azóta leolvadok a Defiben a melegtől. Mosd át a fűtő radiátort, nem kell ahhoz kiszerelni, csak köss rá egy slagot, oszt hadd szóljon, ez a tömegáram szabályozás nem biztos, hogy nyerő hosszútávon.
Bekerült az új víz szivattyú a gépbe. Most már van fűtés de nem valami eget verően erős. Érzésem szerint a fűtőradiátor vízjáratai már koszosak lehetnek. Nézegetve a hűtési rendszer rajzait látszik hogy a fűtő ág a a nagy keresztmetszetű hűtő felé menő vagy a termosztát állásától függően hűtőt rövidre záró sönt ággal van párhuzamosan kötve. A víz pedig nyilván a vastagabb csőben szívesebben megy. Kérdés szerintetek lehet-e a fűtés hatékonyságán javítani a vastagcsövekbe egy enyhe szűkítést rakva? ( Próbára csak egy kicsit összenyomnám a gumicsövet ) Van valakinek ilyen irányú tapasztalata?
Amúgy imádnivaló gyönyörűség! Legalábbis én nem tudok jobb autót elképzelni magamnak mint a D3-asom.
Csak mindannyiunk feje felett itt lebeg a motorcsere réme... nem lett valami golyóálló, de legalább mostmár van hozzá alkatrész, bár az új blokkok meg elfogytak...
viccet félretéve: ha a blokk nem sérült, akkor talán megúszhatod olyan 1,5millió körül, ha a blokkot cserélni kell (tehát nem csak "főtengelyes") akkor kb. kétszer ennyibe lesz normálisan megcsinálni.
A szatymazi találkozón a biztonsági öv csat elfelejtődött és ott maradt a Kacsánál. Még mindig kellene, persze így már csak a posta marad vagy a futár. + még szeretnék hűtőrácsot, ami jó állapotba van, nem repedt...stb. Mennyibe kerülne ez így összesen.Rám is csöröghetsz. +36705218094
Ma voltunk kint pályát írni, ha ilyen marad a talaj, akkor már a programokra eljutni is komoly kihívás lesz! :-)
Röviden a tervezett programról:
Pénteken érkezés, szállás elfoglalása, éjszakai kóborolás (egyénileg, vagy vezetett formában) a fogadóhoz tartozó területen.
Szombaton három, különböző nehézségű offroad pályán egyéni és páros versenyek, itineres tájékozódás, vezetett túrák (igény szerint, "szép" autóval érkezőknek könnyebb szakaszokon)
Vasárnap délelőtt szabadfoglalkozás a területen.
Aki a szállóban alszik, az hozon váltócipőt, hogy ne hodjuk fel a sarat!
Sziasztok, Bont esetleg valaki jelenleg Disco 1-et? Szükségem lenne egy komplett új tetőre, esetleg egy műszerfalra ha nem hajlott, meg belülről pár apróságra ha van valakinek esetleg.
Nem, tökéletesen középen állt a mutató. Úgy látszik a hűtő felé elég volt amit ez nyomott. A fűtés gyengélkedett, majd egyik napról a másikra megszűnt. Időközben találtam boltot ami nyitva van szombaton így megoldódni loátszik a gondom.
Megyek szerelni, úgy látom hogy nem úszom meg az centrifugál olajszűrő lebontását, mert ezek a flúgos angolok úgy tervezték hogy nem fér ki a pumpa. Néha benézek hogy kapok e valami biztató választ. Köszönöm előre is!
Szervusztok! Disco 2 td5 gépen javítom a fűtést, kiderült hogy a vízpumpa nem nyom elég vizet. Megbontva már látom hogy a lapátok korhadtak el. Kérdés hol tudnék holnap egy vízpumpát szerezni? Újat vagy bontottat, vagy akár eresztő, csapágyhibás darabot amin a lapátkerék még jó. Fóton vagyok, és meg tudok kérni ismerőt aki elmenne érte Budapestre vagy a közelébe. Segítség !!!
255/65r16 új michelin xpc 4 évszak 5db egyben 120 e ft 265/70r17 újszerű yokohama mt 4 db 150 e ft 265/65r17 pneus elite country 4 db futózott 1 cm minta 60 a garnitura 37x12,5r15 good year wrangler mt 4-5 db 40 e ft dbja 31x10,5r15 cobra 2 újszerű 2 60 % os egyben 80 e ft gyári patrol felni 10,5 gumival 10 e ft /db 32x15,5 r 15 simex jungle 5db 100 e ft OZ 17 es -25 et vel 6x139,7 egy szezonos téli michelinnel 160 e ft 5x120 as 16 colos Land rover felni de jó tuareg bmw stb 2x4 db 60/ garnitúra igény szerint gumival 225/75r16 bfg km2 8mm 4db egyben 80 e ft 235/85r16 hankook mt ÚJ 4db egyben 160 e ft szerelés futár posta ok. képet emailben küldök
Nekem a D2-ben is Webasto ThermoTop C 5kW-os volt anno és most a D-max-ba is azt építettem.
Nem olcsó, de nagyon bevált csak az a lényeg (egyebek mellett), hogy kettős célú akkuval üzemeltesd (az enyém Optima Bluetop-ról megy), mert az indítóakkut hamar kinyírja!
Az Index állófűtés topic-ban vannak hozzáértők, de a neten is fellelhetőek a beépítéshez szükséges dokumentumok.
Már kettőt építettem be saját kezűleg így a fontosabb dolgokban tudok segíteni (még diagnosztikám is van hozzá).
A Defibe szeretnék állófűtést beszerelni, mindenféleképpen vizeset szeretnék, van esetleg olyan típus ami bevált és elegendő a teljesítménye? Az is kérdés, hogy eladó példánya nincs valakinek? Régebben elektromos fűtőbetétem volt a Discoba, de most egy 230V független megoldást szeretnék.
Nem Land Rover-nél, de már találkoztam ilyennel, két dolog okozta vagy szorult valamelyik zár és mivel nem tudott rendesen lezárni ezért visszanyitott, vagy a (ahol volt ilyen) zárban lévő mikrokapcsoló volt rossz ezért nyitott vissza.
Hi! Egy újabb kérdéssel fordulnék hozzátok,disco1központizár bezárom vagyis csak zárnám,mert rögtön kinyílik magától.Van valakinek tapasztalat ez ügyben hogy mi okozhatja. kösz:G
Fogsz egy villástargoncát, a targonca oszlopához fönt megkötöd egy hevederrel, és elkezded emelni az ódalát. Aztán amikor billenne, a heveder megfogja.
Halló! Mi a besztprektisz egy autó oldaldalraborulási határszögének megmérésére? Az örökigazság nem ér, nem akarom átlépni a határt, hogy megtudjam hol van.
Én gondoltam valamit, Béren kipróbálhatnánk: szép lassan felkúszok gyökkettővel egy arra alkalmas rézsű oldalán, miközben bátor önként jelentkezők az autó mellett kísérnek folyamatosan feltartott kézzel. Ha kezdenék átbillenni megtartanak, ekkor leolvasom a már előre bekészített oldaldőlés műszer kijelzőjét, majd hátramenetben visszagurulok.
első hátsó lökhárító és a vezető felöli ajtókilincs csak újba . ha 100 db volna is mind elkel. sajnos nincs már így is van olyan kocsiom ami nemzárható csak központi mert eladtam róla az ajtókilincset és angolé van rajta.
Nekem volt olyan Hardym, pont a legutóbbi (a váltók felújítása után nem tették vissza a benne lévő pár éves GKN-t, hanem kapott egy másikat), hogy kb 300 km-t bírt és olyan szinten szakadt szét, hogy csak madzagdarabkák maradtak összekötőnek. Nem terepeztem vele, csak egyszer voltam vele vidéken és vissza.
Amúgy eladó a vasam, ha tudtok valakit, szóljatok. D1, dízel, kéziváltó, kék, 7 személyes, kívül csak esztétikai lakatolás kell, a bele szinte gyári, a részleteket akkor, ha valakinek esetleg köll.
Ahogy méregettem, inkább az első kardán kapja a nagyobb pofont emelés után, a Discon állandóan szívtam a keresztekkel (igaz, akkor még nem GKN-t használtam), miután a kardán kuka lett, betettem a nagyobb keresztes Defi kardánt, azzal már nem voltak gondok.
Én anno lecseréltem a hátsó kardánt hardymentesre, eleve kuka volt a kardán, így nyugodtan kísérletezhettem, sajnos nincs hosszútávú tapasztalatom, mert a híddal együtt a kardán is kiszakadt a kocsi alól :( Viszont ami tény, hogy egy Hardy ha elgatyásodik, akkor nem pattan ki a helyéről a kardántengely és nem kezd mindent szétcsapni maga körül, hanem csak bosszúsan hallgatod, hogy kattog terhesléváltásnál a kihajtás, aztán kb 5 perc alatt kicseréled bárhol.
A szervoszivattyú problémám megoldódott, az egyik ismerősöm szerzett egyet. Viszont, szükségem lenne bal első (soför) ajtó kilincsre zárral és kulccsal együtt. Ha esetleg lenne neked vagy tudnál szerezni, arra vevő lennék.
Megnéztem az alsó munkahenger a bajos, kitolta a karmantyú egy kis részét, van értelme felújító készlettel kísérletezni (egy zacskó zizi árába kerül) vagy ne töltsem vele az időt és rögtön rendeljek egy új munkahengert?
Egyenlőre semmi gond ez egy tartalék kardán "ami sérült" a kocsi alatt hibátlanok vannak. Csak kiváncsi voltam lehet-eérdemes e kell-e javítani ezt a műanyag bevonatot a kardánon...?
Tanult barátomnak maximálisan igaza van!!! Most így két sör után nem érdekel,ha valaki megsértődik, még ha nem is akarom. Vannak köztünk önjelölt messiások akik úgy osztják az észt, hogy nem is "ültek" abba az autóba amiről beszélnek. Volt itt olyan mikor hosszú eszmecsere után pont az ellenkezőjéről győzték meg a nagyérdeműt. "forgásirányos gumi nem hajtott keréken". Többször látom, hogy "beszéltem azzal aki látott ilyet". De volt olyan tanács is ami kb. 3000000 forintos mínusz lett volna. Szerencsére nem talált meghallgatásra. Szóval kardán. Aki ismer tudja milyen kíméletesen bánok az autóval. Némi tuning is van a járműben. Ennek ellenére 1000000-enként is csak becsületből cserélem a hardyt. A dupla csuklós kardán Nem "csuklik" többet /ugye milyen furcsa/ mint a másik. Csupán a kisebb rezonancia miatt van.A kardán kőr sebessége stb. írtam már. Ha nagyobb "csuklásu" hajtásra van szükségünk, akkor a Defi nagy keresztüre van szükségünk, vagy a régi Range kardánra. Különben a gyári simán bírja az emelést. Akkut úgy nézzük: pólusok felém amerre vannak olyan.
Elvileg bármelyik 100Ah-s belefér, mert gyárilag 110Ah-nak gyártották a helyet, az meg biztos nagyobb. Jobb plusszos kell neked!
Nekem egy deszkával van kibeilagolva egy 75Ah-s akku, előző tulajtól örököltem, amíg meg nem döglik marad ez a kisebb méret. Hibátlanul teszi a dolgát, erősen indít, sok extrafogyasztóval nem díszítettem még fel a kocsit.
Én is gondolkodtam a kardáncsuklós cserén, de elvetettem. Az a probléma, hogy az emeléssel a hídház és a differenciál behajtás síkja eleve lejeb kerül. Az emeléssel a kardán szög törése a megengedettnél nagyobb lesz. Ki rugózásnál már kritikus is. A megoldás az lenne, hogy a felső kitámasztó trapézt hosszabbra, a hossz irányú kitámasztó karok bekötését áthelyezve a diff.mü behajtás szöge 1.5-1,7 fokkal feljebb kerülne. itt már tud a hagyományos kardán normálisan működni. Ezt az átalakítást kevesen csinálják, mivel sok munka és anyag. A HARDY tárcsa a hajtás szögtörését kiválóan kiegyenlíti. Ha jó minőségűt építenek be, sokáig jó lesz. GKN a megfelelő ! Most mindenki azzal jön majd, hogy b ezzeg a Defender- nél ez nincsen? De igen, ott is van, csak a váltó az alvázban nem ott van, mint a Disco-ban. A Defender kardán /110 .es / eleve hosszabb, ott a hossz miatt a torzult szög kisebb. Ki kell próbálni, hogy megéri-e. Nekem most is van egy teljesen új Terrafirma hátsó wide angle kardánom és hozzá a menesztője, de nem fogom feltenni. Akár el is adom , ha kell. Szijjártó Pistának vagy Gados Gyulának / és még sorolhatnám / sincsen a Hardy-val gondja. Jó cuccot kell venni ! Nekem is GKN van, semmi baja. Azzal kell foglalkozni, ami valóban gond. Ez nem az !
Hi! Az enyém kézi váltós:) és enyhén emelt,de szerintem már ez se annyira tetszik a hardynak.200as még csuklós? Az mértben jó lehet?Vagy ,hogy lehetne megoldani?
Új akkut kell vennem a D2 TD5-be, azt már tudom, h 100 amperes lesz, mint volt, de nem mértem le a bent lévő méreteit, mindegy mekkorát veszek, vagy ezzel is megszívhatom, hogy nem fér be? Illetve sose tudom, hogy a jobb+ vagy bal+-t honnan nézve értik :D
Ez az akku akkor most jobb vagy bal+-os? Milyet kell vennem? :)
Másik kérdésem: tennék be egy áramtalanítót, ezt Ti pozitív vagy negatív ágba kötnétek? Neten találtam ezt is, meg azt is.
Én azt gondolom, hogy a hardy tárcsa addig működőképes, amíg gyári magasságban van az autó, és extrém billegetős terepen nem nagyon van járatva, ahol ki-be rugóznak szélsőségesen a kerekek. Emelésnél már túl sokat "törik" a kardáncsukló szöge, ezért hamar kinyíródik a hardy. A csukló rendszeres zsírzással sokáig bírja. Persze keményebben adja át a hajtást, mint a gumi, dehát erre meg jó az automata váltó... :)