Keresés

Részletes keresés

Laminatkaa Creative Commons License 2015.10.27 0 0 119077

Még mindig ott van Regensburgban, elvileg Duisburg a célállomás, de lehet, hogy az AIS-t nem frissítették azt lehet onnan jött. Ez van legalábbis Mari néni trafikjában. Csak jönne Pestre...

A lényeg, hogy a NORDSTERN közlekedik.

Előzmény: offroadgangster (119073)
Una Vestrum Creative Commons License 2015.10.27 0 3 119076

Az MHE dalárda kis gyakorlással tudna kulturális programmal jelentkezni.

:-)

Előzmény: pleharkaly (119072)
pleharkaly Creative Commons License 2015.10.27 0 0 119075

A  rendezvény  minden évben kb. 2 millió látogatót  vonz(négy-öt napig tart) tehát  sok országnak megérte  egy  hajót  ide  küldeni,mert  ha csak 5-10 €val számolunk  személyenként akkor is  bőven megtérült a befektetés a látogatók  negyedével számolva..sok függ attól hol kapna   helyet  a hajó.A Lajta  elég  látogatót  vonzana (ilyen hajó még ittt sincs...) persze  saját  hajtóművel..

Előzmény: Mwin (119074)
Mwin Creative Commons License 2015.10.27 0 2 119074

Milyen hajóval? Majd a Közlekedési Múzeum makettjaival, úgyis ráérnek, hiszen a múzeumot átépítik.

Előzmény: pleharkaly (119072)
offroadgangster Creative Commons License 2015.10.27 0 0 119073

A NORDSTERN, miután Dévénynél megfeneklett 2013 augusztusában, sokáig Révolmáromban vesztegelt a kikötöben. Azt hiszem, még idén tavasszal is láttam ott, de sajnos én is régen jártam már arra, így nem tudom pontosan, meddig is.

Előzmény: Laminatkaa (119068)
pleharkaly Creative Commons License 2015.10.26 0 0 119072

Ma  olvastam itt a hírekben(Hamburg) hogy  Magyarország lesz a 2016os  hafengeburtstag(kikötőünnep) meghívottja (partnere) namost  idáig  ha egy országot  meghívtak akkor az  hajóval,hajókkal és  külömböző  kultúrális  programokkal jelentkezett, lévén ez az  ünnep  Európában a legnagyobb hajós rendezvény..de talán  a Világon is.

Talán valaki  itt hallott valamit  a magyar sajtóban erről ??Milyen hajóval tudnánk mi részt venni ??

riversea Creative Commons License 2015.10.26 0 1 119071

Nógrádverőce, hajóállomás, 1940:

 

 

Nógrádverőce, hajóállomás, 1965:

 

 

Színes, szemből fotózott és 1980 körüli képem sajnos nincsen, de talán ezek is megfelelnek.

Előzmény: viking star (119066)
KZX003 Creative Commons License 2015.10.26 -1 0 119070

Tegnap véget ért a 169. balatoni hajózási szezon. 

 

Új videóval frissült a Balatoni Hajók Képtára!

 

"2015. október 25. - CSOBÁNC, FONYÓD és SZÁNTÓD búcsúzása Balatonfüreden"

 

 

Laminatkaa Creative Commons License 2015.10.26 0 0 119069

...jelenleg

Előzmény: Laminatkaa (119068)
Laminatkaa Creative Commons License 2015.10.26 0 2 119068

Üdv!

 

Mari néni trafikjában érdekes dolgok is vannak. Előkerült a magyar zászló alatt közlekedő NORDSTERN önjáró, ott áll Regensburgban. 

trizs77 Creative Commons License 2015.10.26 0 2 119067

 

 

Konténerrakodás a Szabadkikötőben, Csepelen

 

Itt vannak a nagyvonalúan hivatkozott kikötőfejlesztések is: hálásak lehetnek a gondviselésnek a BME Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék azon hallgatói, akik a világosan okfejtő Mészáros Csaba Dunáról szóló előadásait hallgathatják, és nem csak a megfeneklett Bős–Nagymaros vízlépcsőrendszer kínzó hiányáról szóló értekezései miatt.

 

Mert ez csak egy részlete annak a lehetetlen helyzetnek, amelyet Magyarország idézett elő az elhanyagolt Dunán.

Tény, ez a kérdés politikailag erősen fertőzött, cserébe a folyó stabilan hajózhatatlan, jelenleg csak korlátozottan van meg a fuvarozáshoz szükséges két és fél méteres merülési mélység, noha a vízi szállítás a leggazdaságosabb.

 

Egy másik konferencián, az MLSZKSZ velencei fórumán Közép-Európa legnagyobb trimodális logisztikai központjának vezetője, Szabó Zsolt szabadkikötői vezérigazgató mondta:

 - bár kétségtelenül nagyszerűek a fejlesztések, „már csak víz kéne a folyómederbe.”

 

De víz az nincs, ezért a vízi szállítmányozók önhibájukon kívül mindössze két alapvetéssel nem szolgálhatnak:

 - a megbízhatósággal

 - és a kiszámíthatósággal.

 

http://iho.hu/hir/politikailag-fertozott-151025

 

 

viking star Creative Commons License 2015.10.26 0 0 119066

Nincs valakinek egy mindegy milyen minőségű, pusztán dokumentum jellegű képe az 1998-ban megszűnt Verőce hajóállomásról (ponton és környéke)?

Mwin Creative Commons License 2015.10.22 -1 0 119065

Akitől az infó származik, belső ember lehet, tehát alighanem ő tudja jobban.

Előzmény: offroadgangster (119064)
offroadgangster Creative Commons License 2015.10.22 -1 0 119064

visszakerestem a topic előzményeiben és Frank22 topictárs 115447-es hsz-a alapján is CHERSON=exHARTA és POLTAVA=exBAJA

akkor mostmár hogyisvanez?! :)

 

Előzmény: Mwin (119060)
FOMA Creative Commons License 2015.10.22 0 2 119063

A miskolci kikötő valóban létezett? Vajon milyen hajókkal lehetett közlekedni a Sajón? Azt tudom, hogy voltak tervek a hajózhatóvá tételére, de azokból nem lett semmi.

 

http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/10/22/latta_mar_a_miskolci_teherkikotot/

 

Mwin Creative Commons License 2015.10.21 -1 0 119062

Neked meg mi bajod van?

Ott a forrás, tessék olvasni.

Előzmény: Törölt nick (119061)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.21 -3 0 119061

Mitől vagy te ilyen qrva okos?

Előzmény: Mwin (119060)
Mwin Creative Commons License 2015.10.21 0 3 119060

Szép kupleráj van itt... infó a fb-ról:
"Az ex Harta Izmailba áll!!! ....Baja poltava Harta Komsomolk!"

Előzmény: offroadgangster (119059)
offroadgangster Creative Commons License 2015.10.21 0 3 119059

viking star nyert, POLTAVA = exHARTA, KOMSOMOLSK = exBAJA :)

bocsi az elírásért

Előzmény: smith (119058)
smith Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119058

Na csavarjunk rajt még egyet: a marinéni logja szerint a POLTAVA, amikor utoljára látta, épp Komsomolskba tartott. :-)

Előzmény: viking star (119057)
viking star Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119057

Az a HARTA, a HERSON biztos hogy nem, mert az KOMSZOMOLSZK.

Előzmény: Mwin (119056)
Mwin Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119056

Már POLTAVA-nak hívják?

A regiszter még HERSON-ról tud:

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/herson_exbaja_/1007

Előzmény: offroadgangster (119054)
smith Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119055

Érdekes.

Nos, a marinéni trafikja valóban látta a SALZBURG-ot Gyurgyevó (Giurgiu) és a POLTAVA-t a Csernavoda csatornán a múlt hónapban!

Előzmény: offroadgangster (119054)
offroadgangster Creative Commons License 2015.10.20 0 0 119054

Üdv.!

 

A német hajósfórumon olvastam pár perccel ezelött, hogy a POLTAVA exBAJA toló a SALZBURG exCSONGRÁD tolóval együtt állt ma Giurgeni (bocsi ha rosszul van a városnév) mellett.

Ez igaz lehet? Elvitték jópárszáz kilométert a tengeren  egy másik folyóra pár hónapra majd visszahozták? Mi ebben a logika (Vagy azt inkább nem is éri meg keresni)?

trizs77 Creative Commons License 2015.10.18 0 1 119053

Ez az 5 ember többet ártott Magyarországnak, mintha egy ellenséges hadosztály átvonult volna Győr-Sopron és Komárom megyén.

 

 

Előzmény: riversea (119051)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119052

Koszonom a valaszokat mindenkinek!

Előzmény: saros5727 (119047)
riversea Creative Commons License 2015.10.17 0 4 119051

Ők ott élnek, nekik valóban fontos a Szigetköz?

 

Köszönjük, de őket nem kérjük! Az ökoboszi, az alternatív nobel díjas, a filozófus, a pert vesztett nki. jogász, a sötétzöld államtitkár, azaz a sok-sok leszerepelt, saját inkompetens baromságát körömszakadtáig védő, mentegető álszakértő véleményére 25 év után már végképp nem tartunk igényt.  Valaki igazán szólhatna már nekik, hogy elég volt, mert a Szigetköznek nincs még egyszer 25 éve. Az eredeti állapotot visszaállítani már nem lehet, már csak azért sem, mert a fenti csapat hathatósan hozzájárult ahhoz, hogy Magyarország amit csak lehetett eltaktikázzon, elrontson a vízlépcsővitában és ahelyett, hogy hatékonyan próbálta volna a Szigetköz kárait enyhíteni, még önmaga is fokozta a tájegység haláltusáját. A vízkormányzás kulcsának átengedése pedig nem mondom ki mivel ér fel.  Ezek után jobb híján vízpótlás kell, azt pedig – bármennyire is nem tetszik - most már csak a szlovákok jóindulatával, és az Öreg-Duna medrébe telepített fenékküszöbökkel lehet megvalósítani, mint azt már számtalanszor leírták, modellezték komoly vízügyi szakmai tanulmányokban. Ők az igazi szakértők: Jakus György és mérnöktársai. Nekik százszor inkább hinni lehet, mint bárki másnak. Itt semmilyen ipari lobbyérdekről nincsen szó, hanem csakis arról, hogyan lehet vizet juttatni a szigetközi ágrendszerbe és azt hogyan lehet ott megtartani. Azt is pontosan tudni lehet, hogy ahhoz milyen mértékű beavatkozás kell, és remélem az minél előbb meg is valósul majd. Ez a nemzeti érdek és ezt kérte, írta alá 82 ezer szigetközi ember egy népi kezdeményezés keretében.

 

Elnézést az indulatokért, de a BNV ügye és különösen a szigetközi vízpótlással kapcsolatos „ne csináljunk semmit” „szakértői” javaslatok nálam mindig kiverik a biztosítékot.   

 

Ajánlom mindenkinek az „Eltaszított fele királyság” című könyvet, ami a szerződésfelmondástól a népi kezdeményezésig tényszerűen adja a történéseket. Tanulságos!

Előzmény: gepesz (119048)
riversea Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119050

Igen, látom Verbásznál nagyon dzsindzsás, nem lehet áthaladni. Gondolom, ott tényleg nagyon szennyezett is. Azt is értem, ha  valaki iszik belőle, úszik benne, vagy halat fogyaszt belőle, akkor rákos lehet. Nade, pont tüdőrákot kapna? Ezt azért fenntartásokkal fogadom. Ennyi erővel az újpesti öböl iszapja is lehet tüdőrák keltő.

 

Azért nem tudtál elriasztani. Továbbra is szeretnék végigmenni a csatorna víziútján, ahol csak lehet. Ez a paradicsomi táj a csatorna egy másik szakasza. 1.15-ig és aztán 13.50-től érdekes:

 

https://www.youtube.com/watch?v=y-rXc3D2L_Y

Előzmény: jakyg (119044)
tehtube Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119049

Nem igazán hajózós (víz, hullám van), de tájfunhoz hasonló élményt nyújthat hajó nélkül is, ha épp nem áll rendelkezésre :-)

https://www.facebook.com/video.php?v=914176005308848&fref=nf

gepesz Creative Commons License 2015.10.17 0 0 119048

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!