Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.12 -3 0 483918

Az felér 1 magyar felmenővel

Előzmény: koller andor (483914)
Geronimoo Creative Commons License 2024.01.12 -1 0 483917

Igen, de nincs mindenki tisztaban (en sem) mi fan terem a statusztorveny, es az ilyen fajta megkulonbozteteseket azert illene az allamnak ugy kb. 10 evente ujragondolni.

Előzmény: zjakabfi (483916)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.12 -2 2 483916

Ez biztos nem titok, mert benne van a 2001-es státusztörvényben.:)

Előzmény: Geronimoo (483915)
Geronimoo Creative Commons License 2024.01.12 -2 0 483915

Megtudtam megbizhato helyrol hogy csak olyan kulfoldi magyar allampolgar kaphat Magyar Igazolvanyt es az utazasi kedvezmenyeket, akik Ukrajna, Szerbia, Horvatorszag, Szlovenia, Szlovakia es Romania teruleten laknak. A nugati diaszpora pl. nem kap.

Előzmény: zjakabfi (483911)
koller andor Creative Commons License 2024.01.12 -1 2 483914

Akinek jogfolytonos a munkaviszonya , annak maradt a szabadjegy is.

Előzmény: martinaxe7 (483913)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.12 -3 1 483913

Ha valaki 2ős álompolgár...

 

Amúgy érdemes 20-30 évet lehúzni a MÁV-nál szabadjegyért?

 

Bár a Kft-kbe kiszervezettek már azt se kapnak....

Előzmény: zjakabfi (483911)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.12 -9 3 483912

Ha lenne esze a főbogármesternek, ő is megadna nekik ezt, nem csak az ukran menekülteknek (helyes, hogy ők kapnak).

 

Előzmény: martinaxe7 (483906)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.12 -3 0 483911

Állampolgar,de magyar lakcímmel nem rendelkező kaphat magyar igazolványt?

Előzmény: martinaxe7 (483906)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.12 -3 0 483910
martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.12 -1 1 483909

Elég papíron

Előzmény: nazareth (483908)
nazareth Creative Commons License 2024.01.12 -1 2 483908

Azért mielőtt egy magyarigazolványért kitelepülnél "külföldre", nézd meg, hogy mi van a mérleg másik serpenyőjében... :)

Előzmény: martinaxe7 (483907)
martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.12 -3 1 483907

Át kell települni keletre

martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.12 -4 1 483906
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.12 -1 2 483904

Érdemes lenne a jelzőlámpás közúti kereszteződések,a megkülönböztető jelzéseket használó járművek elsőbbségi szabályait összehasonlítanod a vasúti átjárókra érvényesekkel!

Előzmény: Törölt nick (483863)
bakter72 Creative Commons License 2024.01.12 -1 15 483903

Nem tudok elmenni szó nélkül az itt leírtak mellett. Pl.: Balatonfüred- Tapolca. Nem is villany, nem is 100 km/h. Pontosan hány sorompóban kellene elsőbbséget adnia a vonatnak a közút felé? Mi lenne a strandra/ strandról igyekvő tömegek esetében a gyalogos átjárókban?  A kérdés " költői"- nem várok rá választ. 

Előzmény: Törölt nick (483896)
DJ. Bakter Creative Commons License 2024.01.12 -1 7 483902

Azt nem igazán látom, hogy a közút-vasút elsőbbségéhez hogyan kapcsolódik az, hogy kinek zsíros a haja, és milyen a hangja.

 

Ilyeneket azok az emberek írnak, akinek a társuk egy billentyűzet, egy szobában élnek, és elegük van a világból, de legalábbis magukból. Így most nulla nickes hozzászólóként jól odamondtak és meg vannak elégedve. Gáz....

Még ha akár a témából értelmes véleménycsere is lenne, de a stílus miatt nem lehet.

Előzmény: Törölt nick (483896)
f_k Creative Commons License 2024.01.12 -2 5 483900

https://itthonrolhaza.hu/a-megszuntetett-keleti-deli-es-nyugati-palyaudvarok-helyen/

 

"A fejpályaudvarok megszüntetése nem újkeletű gondolat, már 1937-ben felvetődött Pieri Cézár MÁV műszaki tanácsos és munkatársai által készített tanulmányban. A fejpályaudvarok rendszere mellett más problémát is azonosítottak, amire pedig megoldást is találtak.

 

A témának csak annyiban van aktualitása, hogy a magyarországi vasúti közlekedés – ami térbeli elrendezését tekintve sugaras, a vonalat Budapesten futnak össze – ma is pontosan ugyanazokkal a problémákkal szembesül, mint majd’ 90 évvel ezelőtt! Ennek pedig pusztán az az oka, hogy ugyan tervek, elképzelések, és persze politikai felhangoktól sem mentes viták mindig is voltak, csak éppen érdemben nem történt semmi!

 

Amikor korábban azt hittük, hogy „csak” 60 éves a vita…:

 

Nézzük, milyen problémákat azonosítottak:

 

Vasúti üzemgazdasági szempontból hátrányos a három személypályaudvar fejállomás-rendszerű jellege;

a pályaudvarok korszerűtlen berendezése nem elégíti ki az utazó közönség növekvő igényeit;

a pályaudvarok által alakított szigetek és a sok pálya szintbeli útkeresztezés nagymértékben akadályozzák a városfejlesztési törekvéseket;

forgalombiztosság és államérdekek szempontjából nagy hiány, hogy a főváros vasúti hálózatának Duna balparti részét a jobbpartival egyetlen vasúti híd, a lágymányosi Dunahíd köti össze, az óbudai vasúti híd ugyanis csak az esztergomi vonalat vezeti át.

Utóbbi már egyenesen nemzetbiztonsági kérdés, hiszen vasúti szempontból az országot egyetlen ponton ketté lehetett hasítani… De a többi felvetés sem elhanyagolható, mind megoldás után kiáltott már akkor!

 

A könnyebb azonosíthatóság okán még egyszer a térkép:

 

A főváros összes vasúti vonalai négy gócpontban futnak össze, melyek közül három a Duna balpartján, egy a jobbparton van. A balparti gócpontok: északon Rákosrendező, illetve a Nyugati-pályaudvar, keleten Kőbánya-felső, délen pedig Budapest-Ferencváros pályaudvar. A jobbparti gócpont Budapest-Kelenföld állomás.

 

Ez utóbbiakat a Duna feletti híd már akkor összekötötte, így nyilván adódik a kérdés, hogy a gócpontok által kirajzolódó négyszöget északon, a nyitott oldalán is be kell zárni.

Ez nem újkeletű gondolat, hiszen a Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar összekötése már a vasút hőskorában téma volt… A semmittevés, avagy látszatcselekvés „legékesebb” példája.

 

Nyugati és Kelenföld összekötését a föld alatt vezetett vonallal képzelték el, mondván, hogy a fejpályaudvarként megszűnő Nyugatiba érkező vonatok a belvároson átvezetett pályán Kelenföldig mennének, míg a Kelenföldre érkező vonatok a Nyugati pályaudvaron át egészen Rákosrendezőig!

 

Nem lehet nem észrevenni, hogy akár Rákosrendező és Kelenföld között, csak ezen a szakaszon üzemelő egységeket is be lehetett volna állítani, így pedig egyfajta metró jött volna létre!

De talán sokkal fontosabb az, hogy az ország keleti és nyugati része immár két, egymástól földrajzi értelemben elkülönült helyen van, ráadásul az északi összekötés a föld alatt vezetett, így nemzetbiztonsági szempontból is kiváló megoldás!

 

Látni kell, hogy a Déli pályaudvar (vonalazva) megszüntetendő, és a Nyugati nagy rész is felszabadult volna, hiszen nem fejpályaudvar, hanem átmenő forgalmat lebonyolító pályaudvarrá vált volna, ami sokkal kisebb helyet és infrastruktúrát kíván meg.

 

De talán sokkal fontosabb az, hogy az ország keleti és nyugati része immár két, egymástól földrajzi értelemben elkülönült helyen van, ráadásul az északi összekötés a föld alatt vezetett, így nemzetbiztonsági szempontból is kiváló megoldás!

Látni kell, hogy a Déli pályaudvar (vonalazva) megszüntetendő, és a Nyugati nagy rész is felszabadult volna, hiszen nem fejpályaudvar, hanem átmenő forgalmat lebonyolító pályaudvarrá vált volna, ami sokkal kisebb helyet és infrastruktúrát kíván meg.

Nos, ez volt a terv, amiből igazán nem sok valósult meg, de pusztán a közlekedés szempontjait figyelembe véve kiváló volt!"

Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.01.12 -1 4 483899

"Az áll meg, akinek kisebb a fontossága, az ad elsőbbséget. ()...a vasúti gőg fújta a passzátszelet."

 

Fizikai oka van, hogy miért így van, nem pedig érzelmi. Azon túl pedig energetikai szempontból is logikusabb. 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (483896)
aruzsi Creative Commons License 2024.01.12 -2 12 483898

Igazad van!

 

Minden sorompó elé macis, vagy STOP táblát!
Ahol pedig nem lenne, oda jöhet a jobb kéz szabály!

 

Természetesen a vasút (és alapvetően a kötött pályás cucc) adjon elsőbbséget!

 

Ja, de 160-nal akarunk menni és 2000t-val ... Korábban kell fékezni!

 

Az autósnak mennie kell, hiszen siet! Fizet, kopik, és hogy néz ki, hogy megálljak egy holmi mozdony előtt???

 

És tényleg errefelé haladunk!!!

Nézz bele egy F2-es utasításba ...

Nézz meg egy AS áramkörét, csukási időzítés számítást ...

 

Érdekes, hogy a megkülönbeztető jelzést használokra még vonatkozik a sorompó csukott állapota!

 

Előzmény: Törölt nick (483896)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.12 -16 2 483897

Jah, és kellemes mínuszolgatást, keményen nyomjátok az egeret, hátha eltörik :D 

Előzmény: Törölt nick (483896)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.12 -26 5 483896

Eltekintve a fórum nyílvánvaló elfogultságától, és mellőzve az érzelmi megközelítést, a vasúti átjáró probléma, amit az illető felvetett a megállással és az elsőbbség elvételével, nagyon is jogos. 

 

Pragmatikus úton, a józan ész mentén kell megközelíteni (ami nem vasút-kompatibilis btw). Ezek a dolgok de facto már ma is így vannak.

 

Melyik a fontosabb? A közút, vagy a vasút? 

 

Van kérdés egyáltalán? Közút. Volumen, használók tömege, stb. Nincs. Közút, közút, közút, az első három helyen. Aztán valahol az 8. hely környékén a vasút. 

 

Megoldás? Az áll meg, akinek kisebb a fontossága, az ad elsőbbséget. Probléma megoldva. Nehogy már a napi 5 vonat a bézével meg a 2 utassal komplett közlekedési útvonalakat akasszon meg a tíz perces várakozásokkal . . . Ezt napi szinten látom, 20-30 autó, legalább 2-3 kamion, minimum 1 busz, alsó hangon 100 ember várakoztatása 1-2 ember és egy döglődő közlekedési forma kedvéért, mert a múltban valamikor a vasúti gőg fújta a passzátszelet. 

 

Persze, ahol még van normális(nak mondható), elfogadható(nak mondható) vasúti közlekedés, ott annak legyen elsőbbsége. Ahol a jármű megy legalább 100 km/h-val és villamosítva is van, ott alap az elsőbbsége a vasútnak, mindenhol máshol - ahol dízelek mennek, mellékvonalak, legfőképpen az alibi, félholt vonalakon - ott legyen elsőbbsége a közútnak. 

 

És az ilyen gőgkirály "ez marhaság" meg hasonló vergődéseket kérem mellőzni a pincelakó, zsíros hajú, visító hangú "vasútbarát" "közösségtől". 

emilygilmore Creative Commons License 2024.01.12 -1 0 483895

Sziasztok.

 

 

Hátha most. :)

Tudna nekem valaki segíteni, hogy a MÁV személykocsik alján található MSZ szabvány betű honnan tölthető le esetleg font formátumban?

 

Nagy segítség lenne, ha meglenne. Előre is köszi!

Vendégsín Creative Commons License 2024.01.12 -1 5 483894

akár valamilyen szenzorral,

 

Amíg politikusi szinten is támogatottak az autós szabályszegések?

 

Vasúti járművek esetében több, mint 100 éve regisztráljuk (és többnyire hosszú időre visszamenően, utólagos ellenőrizhetőség érdekében tároljuk) a jármű sebességi adatait.

Egyéni használatú közúti járműveknél azonnal jön a regisztrációs szándék felmerülése esetén is a személyiségi jogok, adatok védelmének siráma...

Előzmény: superconductor (483883)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2024.01.12 -1 0 483893

December végén Ausztriában egy valaki felvette mobillal a következő dolgot:

https://youtu.be/5Ct9OHmhBHU?si=v-DcsqD9QALVDJ22&t=56

illetve cikk, hogy a sofőr jól kezelte le a dolgot:

https://www.krone.at/3205325

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (483892)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.01.12 -2 2 483892

Ilyet ezen a fórumon ne mondjál, mert leszavaznak. :)

 

Méghogy olyat csinálni, hogy olyan sorompókat telepítsünk, amik teljesen lezárják az utat, fedezőjelzősek, és csak akkor engedik át a vonatot ha meggyőződtek az átjáró kiürüléséről?

Dehogyis, az pénzpazarlás, túl sokat lenne zárva a sorompó, és különben is társadalmilag elfogadható a kockázat a jelenlegi útátjárókkal is.

Tessék a szabályokat betartani inkább és akkor majd nem tetszenek meghalni vonat általi elütésben.

Előzmény: Törölt nick (483863)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.11 -3 0 483891

Én az ilyeneknek biztos szólnék udvariasan... óvoda, iszonyu gáz...

 

Előzmény: f_k (483890)
f_k Creative Commons License 2024.01.11 -1 2 483890

Érdemes lenne a Rákoscsaba környéki sorompókat megfigyelni a gyalogosok, pl

: édesanya gyerekkel átmegy azzal a tudattal, hogy a másik vágányon már elment a vonat a menetrend  szerint megállós előtt meg átrahanunk...

Gödöllő Állami telepeknél a 2 szorgalmas óvónő két tucat kisgyereket terelt át a piroson...

Őrangyalok meg túlóráznak....

Előzmény: r1232 (483871)
f_k Creative Commons License 2024.01.11 -1 0 483889

Esnek kellnek  azok a 478 asok szegények a Bakonyban....

Régen a győri  szerelvényező tartalék, a " Gyári" tolatós meg a győrszemerei tolatós gépe volt, a többi az elméletileg Veszprémből járt ki. Anno volt Komáromban tartalék kb 2012/2012 körúl még volt remot M44 es kiadva Győrben tartaléknak...

 

Előzmény: ajm (483888)
ajm Creative Commons License 2024.01.11 -2 0 483888

10 db 478-as még Győrbe van állomásítva.

Előzmény: f_k (483886)
scsabi Creative Commons License 2024.01.11 -2 1 483887

Ehhez a szép vitához azért érdemes hozzátenni, hogy Magyarországon a vasúti közlekedés kockázataiból származó halálesetek és súlyozott komoly sérülések (2009/460/EK határozat 3. cikk d) pont) fajlagos száma alapján nem az útátjárók használói a leginkább érintett kockázati csoport, hanem a vasúti területen jogtalanul tartózkodók. Mindemellett, mindkét kockázati csoportban a biztonsági teljesítmény értéke a nemzeti referenciaérték alatt van, röviden szólva, a társadalom által elfogadott természetes kockázat határán belül. A 2017-2021 vizsgálati időszakban ugyan valamivel nőtt az útátjárós érték (kb. 1%). Ahol viszont a NRV fölé került a kockázati szint, az a személyzetet ért balesetekből származó HSKS-ek fajlagos száma.

 

 

további unalmas részletek: https://www.era.europa.eu/system/files/2023-03/CST%20Report%202023.pdf

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!