Keresés

Részletes keresés

felekferi Creative Commons License 2016.02.15 0 1 60723

Tisztelszakértő urak! Mit felejtettem ki?

 

DSA>MÁV(SUD) - 1932.

 

MÁV 224,3 - 9 darab

MÁV 225,3 - 4 darab

MÁV 225,9 - 2 darab

MÁV 226,0 - 21 darab

MÁV 302,5 - 4 darab

MÁV 302,6 - 10 darab

MÁV 323,9 - 6 darab

MÁV 330,3 - 21 darab

MÁV 333,0 - 18 darab

MÁV 361,0 - 3 darab

MÁV 403,5 - 8 darab

Mágus23 Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60722

Címzetteknek:

Giesl-ejektor és vasút kuruc olvtársaknak!

Tisztelt olvtársak!

"tudományos magyarázat" helyett. Némi ténymegállapítás.

Fogalmaim szerint az eredeti sorozat és pályaszám tábla oldaltáblák tekintetében részemre a következőt jelenti. A MÁV előírásai szerint a gőzmozdonyokat ás a hozzájuk tartozó szerkocsikat sorozat- és pályaszám táblákkal kell megjelölni. A táblákon fel kell tüntetni a tulajdonos vasút cégjelzését, a tulajdonos állam hivatalos címerét, a jármű sorozat- és pályaszámát, sorozatszámot nagyobb mérető számsorral, a pályaszámot pedig a sorozatszámtól eltérő kisebb méretű számsorral. A sorozat- és pályaszámot vesszővel kell egymástól elválasztani. Ez a rendelkezés érvényben volt mindaddig amíg a gőzmozdonyokat ilyen táblákkal jelölték meg. Igenis volt a MÁV-nál utángyártott pályaszám tábla.

Magam is részt vettem tanulóként az Északi Járműjavítóban olyan munkában amikor is pályaszám tábla alapöntvényre amelyen a címer már ki volt öntve rá kellett szegecselni számokat. Ezeket akkor általában az állomásokon kiállított mozdonyokra szerelték fel pótlásként. (azaz ilyen táblával pótolták a hiányzó táblákat) Tehát ezek nem eredeti készítésű gyári készítésű pályaszám táblák voltak. Után gyártott táblák lehetnek olyanok amin nincs vessző, de ez a korábbi rendelkezések szerint elméletileg üzemi mozdonyokon nem volna használható. A nosztalgia gépeken 1990 után milyen táblákat használtak, vagy milyen rendelkezés alapján nem kellett a vesszőt használni, azt nem tudom. Arra konkrétan emlékszem, hogy amikor a 424 287 p. sz. mozdony a Landlerból fővizsgáról visszakerült a Hámán Kató fűtőházba, akkor azon a rendes vesszős pályaszám tábla volt.

Véleményem szerint a Gépgyárban gyártott táblákat kell eredetinek tekinteni. Egyébként több után gyártott táblát is láttam amelyről lesírt, hogy nem eredetiek, illetve mozdonyon nem voltak.

etomcat Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60721
Előzmény: FAV 20 (60718)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 60720

Tisztelt Fórumtársam!

Kérem, legyen kedves az itteni publikus e-mail címemre egy  az Ön által elvárt eladási árat küldeni. Adott esetben vevője lennék a táblának.

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (60719)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 60719

Tisztelt 262!

 

Tisztelt 262!

 

Körülbelül 22 éve van nálam a tábla, fogalmam sincs, hogy honnan került hozzám, de érdekes, hogy a párja felbukkant.

Esetleg van a tábla sorsáról valami információja?

Előzmény: 262 (60713)
FAV 20 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60718

A vontató is nagyon régi.

fantal Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60717

Ismerethiány miatti rontásra tippelek...

Előzmény: division by zero (60716)
division by zero Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60716

És ezek direkt lettek vessző nélküli, vagy csak valaki elrontotta?

Előzmény: fantal (60715)
fantal Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60715

K.novotnynál a jó válasz, a vessző nélküli tábla nosztalgiaüzemi utángyártás, minden megőrzött járművön utánöntött táblák vannak.

Előzmény: k.novotny (60703)
262 Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60714

Vizafogó, 1977

Előzmény: felekferi (60704)
262 Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 60713

A párja nálam van!

Néhány társával együtt. Az eredetiségükhöz kétség sem férhet.

Szerintem irreális áron cserélnek gazdát hasonló táblák különböző aukciós oldalakon.

Előzmény: Törölt nick (60696)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60712

A vasúti járművekben a selejtezésig elég sok az "utángyártott" alkatrész megfordul.

Előzmény: k.novotny (60711)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 60711

Tavaly tavasszal a laptoppom akkumulátora tönkre ment, Vettem egy utángyártott a gépbe illő akkumulátort. A gép azóta is müködik rendesen, nincs vele problémán, de nem nem mondhatom azt el, hogy eredeti akkumulátor van benne.

Előzmény: k.novotny (60710)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60710

az hamis mert nem "gyárban" öntötték.Vagy én értelmezek rosszul?

 

Én ilyet nem irtam:-))

 

Azt irtam, hogy után gyártott, nálam pedig ez azt jelenti, hogy nem eredeti.

Előzmény: vasútikuruc (60709)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 60709

Egy mozdonyt "pl Trumant"57-ben feltábláztak Kádár címeresre, Mávag által gyártott táblával és valamikor a 60-as évek végén összetört az oldaltábla.(pl, horzsolodott). Nem vesszős került rá és volt rajta a selejtezésig, az hamis mert nem "gyárban" öntötték.Vagy én értelmezek rosszul?

 

Előzmény: k.novotny (60708)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60708

Amikor a nagy pályaszámcserék voltak a különböző cimer váltások során akkor pedig a MÁV külön rendelte meg a pályaszámtáblák legyártását a Mávag-tól

 

 

 

A gyár a későbbiek folyamán is tartotta magát a diesel, villanygépek gyártásánál az akkori előirásokhoz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: k.novotny (60707)
k.novotny Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60707

Minden tábla, amelyet a gyár gyártott (gőzmozdonyok esetében) a sorozatszám és a pályaszám közt vesszővel elválasztva került a mozdonyra.

 

A többi tábla utángyártott. Azt nem tudom, hogy mikor, és hol lopták le a mozdonyokról a különböző táblákat mert üzemi ideje alatt is történtek ilyenek, sőt tábla sérülések is, ezáltal táblát újból gyártottak. De azt nem a Mávag-ban, (ezért nem is nevezhetőek gyári táblának, mert nem a gyárban készültek) és ezek utángyártott táblák, függetlenül attól, hogy egyesek hamisitványnak is nevezik.

 

Tessék elolvasni a Vasúthistoria könyv 1993-as könyv 169. oldalától kezdödően a pályaszámról való irást

 

A gyár a gyártások alatt ezen előirások alatt gyártotta le a mozdonyok tábláit (Sajnos a rendeleti utasitást nem találtam meg a leirásban, lehet, hogy átsiklottam felette)

 

A gyár utolsó legyártott  gőzmozdonyának az ünnepélyes átadása

 

 

A konyhán látható ea pályaszám tábla, alatta a kis alakú emléktábla, majd az alatt a súlytábla

 

Itt van nagyobban

 

 

 

 

 

Előzmény: vasútikuruc (60706)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.14 0 0 60706

Akkor most mi az "igazi" tábla,az ami a mozdony életútja során fel volt szerelve rá?

Én úgy gondolom igen.

Előzmény: k.novotny (60703)
gumidani Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60705

2015. májusban koronáscímeres vesszővel:

 

Előzmény: felekferi (60704)
felekferi Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60704

1979 előtt Ferencvárosban vesszős táblával fotózták a MÁV 377,269 pályaszámú gőzmozdonyt

1984-ben tábla nélkül fotózták, mint a Sarkadi Cukorgyár mozdonyát

1994-ben újra van táblája, de vessző nélküli, ekkor "szeszkazán" (ezek a táblák gyűjtőkhöz kerültek)

2016-ban nem tudom, milyen tábla van rajta

k.novotny Creative Commons License 2016.02.14 0 1 60703

Igaz nem tudományos válasz:-)))

 

Az az eredeti tábla amit eladásra kinálnak.

 

Amikor a mozdonyt leselejtezték, a  ismeretlen aktivista gyüjtők a táblákat ellopták, de a mozdony nosztalgia mozdony lett, tábla nélkül. Ezért azt után gyártották. Ilyenre sikerült..

 

Ilyen után gyártott tábla a 324,540-es táblája is

Előzmény: vasútikuruc (60702)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.14 -1 0 60702

Majd erre is lesz"tudományos" magyarázat,de én is láttam mozdonyokon is ilyen "hamis" táblákat anno.

Előzmény: Törölt nick (60701)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 -1 1 60701

Nocsak! Egy tábla amin a sorozat és a pályaszám között nincs vessző, de mégis eredeti? Mágus23 olvtárs a 60684-es hozzászólásában 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138445857&t=9036868 

úgy nyilatkozott, hogy nem az. Hogy is van ez?

Előzmény: szén lapátos (60699)
vasútikuruc Creative Commons License 2016.02.13 0 0 60700

 

Komárom.

szén lapátos Creative Commons License 2016.02.13 -1 2 60699

                                                                                                                                                                                Istvántelek főbejárat előterében 2015 december                                                                                                                                                                                Angyalföld Parádé 1993 július (Két Molnár)

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.13 0 0 60698

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (60697)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.13 0 0 60697
Előzmény: Törölt nick (60696)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.12 -1 0 60696

Tisztelt Fórumozók!

 

Magam nem vagyok mozdonyrajongó, de szeretnék értékesíteni egy 424- es eredeti táblát. Nem bánnám, ha jó kezekbe kerülne, tudom, hogy a "rajongóknak" mit jelent ez a mozdony.

A táblán szereplő szám:424,292

Amennyiben jól tudom, a mozdonyt 1956 -ban gyártották.

Talicskás tengernagy Creative Commons License 2016.02.11 0 1 60695
V43-1123 Creative Commons License 2016.02.10 0 1 60694

A képet nézegetve nekem is ez jutott a fejembe.

Tisztára olyan, mintha mostanság készült volna egy digitális géppel, amit aztán archaizáltak :)

A mozdony adatai a TrainPC-ről idecitálva:

Type: 59. C-n2 Gauge:1435mm

1883 :WrN 2807 AG.MF. vorm. G.Sigl, Wiener-Neustadt (Bécsújhely)

1883.12.12:MAV IIIe 440 Magyar Államvasutak, 1946-ig: Magyar Királyi Államvasutak

1891 :MAV IIIe 2290

1911 :MAV 326,040

1918.11.13:CES * Chemins de fer de l'état Serbe (Szerb Államvasutak)

1918.12.04:SHS 326.040 Zeleznice Kraljevina Srba, Hrvata i Slovenaca (CXC-SHS)

< 1933 : Discarded

Előzmény: Talicskás tengernagy (60693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!