Aha, szóval ezeket hívják Schaltwerk-nek. A kontaktorok meg gondolom a Schaltanlage-k? Vagy az inkább kapcsolószekrényt jelent és egyszerűen Kontaktoren?
A kontroller leginkább az szokott lenni, amit a vezér a saját kezével mozgat (forgat). Akár alatta vannak az érintkezők (pl. ipari), akár külön motor vezérlő őket (Szili).
Szép képek! Múlt hét hétfőn ezzel a csodamasinával vittek minket (HÉV járművezető tanulókat) tanulmányi kirándulásra, Mogyoródra! Klassz volt nagyon! :) :) :)
Köszi, igyekeztem valami egyedit alkotni, kapóra jött egy saját szerkesztésű rajz (eredetileg pólóra akartam nyomatni). És hogy ON legyek, tegnap lekövettük az első karikát, két helyszínről képek:
Csak egy megjegyzés: a rongálók nagy részét éppen az motiválja, ha a "műveiket" minél többen látják. Én értem az oldal készítőinek a szándékát, de jó ha figyelmbe veszik, hogy éppen a képek közzétetelével bátorítják a rongálókat :(
BKV figyelőn sok a megmondó ember, kerékpáros témában utazom, ott is van egy ilyen megmondóréteg, valószínű mindenhol megvan ez, az igazi hozzáértők hozzászólásai pedig elvesznek közöttük. Nekem volt pár osztálytársam akik graffitiztek tag-eltek, egyik kezdte, páran átvették. Olyan mint valami ősi ösztön, megjelölni a területet ahol jártak, elég primitív szokás. Őket elnézve inkább diliházba lett volna a helyük, bár az iskola is felért egy hasonló intézménnyel. Ebbe az egészbe az a szép, hogy vasúti témájú szakra jártunk és így rongáltak... Nem tudom pontosan milyen körülmények között készülnek ezek a műalkotások, de pl ha este, amikor kevés ember utazik, akkor nyilván nincs aki rájuk szóljon, hogy ezt mégsem kéne. Napközben is volt, hogy Margit híd és Batthyány tér között utolsó kocsiban egyedül voltam, csalogató helyzet az ilyen őrülteknek. Ezeket gondolom többet csinálják és (az én termetemmel) biztos nem mernék rájuk szólni.
Nézzünk egy lehetséges helyzetet: utasok látják mit csinálnak, mit tud tenni? Meghúzhatja valaki a vészféket, amiért lehet, hogy még meg is büntetik később. Látván a helyzetet az elkövetők, elmenekülnek (akár vésznyitással is), aztán már csak a magyarázkodás marad, a rendőrség tehetetlen, maximum ismeretlen tettes ellen tehet feljelentést. Lehet még olyan verzió, hogy rendőrséget hívja fel az egyik utas, de még azt sem tudni, hogy hol fognak leszállni az elkövetők. Lehetnek jó kimenetelű esetek is, pl. nem mernek már elmenekülni sem. Az a baj, hogy nincs semmi rendszer, amivel azonnal lehetne jelezni a járművezetők felé a rongálásokat, általa pedig a rendőrség azonnal tudna indulni (de ma már egy koccanáshoz is 1 órát kell várni a rendőrökre). Olyat kéne kitalálni, amit minden utas tud alkalmazni, erről persze megfelelő tájékoztatókat kell kihelyezni és kampányt indítani. Az pedig egy nagyon más téma, hogy ez eddig miért nem valósult meg. Kétlem, hogy a vezetést ennyire érdekelnék a kisemberek megélhetési lehetőségei, de ha semmilyen rongálás nem lenne, több állás megszűnne. Sehogy se jó ez.
Kamerák felszerelése alapvetően jó ötlet lenne, ha nem a politika döntené el, hogy kellenek-e vagy sem, ha politika dönt, akkor azt valószínű nem jó szándékból teszi. Szakmai alapú döntések kellenének ez ügyben (is).
Sziasztok! Nagyon régen jártam Ráckevei Hévvel, rákerestem, és belebotlottam ezen oldalba http://kevei.atw.hu/ ezen belül is a Rongálások menübe. Nem ismerem azt a környéket, de ez valami elképesztő értelmetlen pusztítás amit láttam a képeken. Én a Szentendrei vonal mentén lakom, ez sem egy teljesen tip-top vonal s környék, de olyanokat mint a képeken láttam itt még soha sem tapasztaltam. Remélem nem is fogok soha. Elszomorít nagyon, hogy ilyen képességű emberek léteznek és cselekednek.