Keresés

Részletes keresés

262 Creative Commons License 2015.08.29 0 1 59996

Ha, esetleg valakinek lenne felesleges százezre.....

Nem magas egy kicsit az ár?

262 Creative Commons License 2015.08.29 0 1 59995

Kiegészítés: A védház mérete nem lett megnövelve, csak a védháztető lett rövidebb.

Előzmény: 262 (59994)
262 Creative Commons License 2015.08.29 0 1 59994

Gyárilag puttonyos volt, későbbi átalakítások során növelték meg a szertartályt és szüntették meg a puttonyt. Így már megnövelhették a védház méretét is, így alakult ki a ma is látható formája.

A MÁV jellegrajz albumában az eredeti kivitelben látható. Ha valakit érdekel, más különbségeket is felfedezhet a rajz és a kiállított mozdony között.

Előzmény: Bárdos Imre (59993)
Bárdos Imre Creative Commons License 2015.08.28 0 1 59993

Úgy közlekedett, ahogy a képen látható, szertartályos volt.

Előzmény: ET3 maglev (59992)
ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 59992

Ha egy mozdonynak így néz ki a hátulja, az szerkocsis vagy puttonyos volt?

ET3 maglev Creative Commons License 2015.08.28 0 0 59991

Gyál felsőn van, de nem tudom hova megy!

Előzmény: 424nurmi (-)
mintir Creative Commons License 2015.08.28 0 0 59990

Üdv!

Próbálok egy ideje minél több információt gyűjteni a 410.501 illetve 502-es gőzösökről, de kezdem úgy érezni hogy elveszek a sok infó-átalakítás és alváltozat között. Itt is találtam pár évvel ezelőttről egy elfeledett eszmefuttatást. Úgy néz ki adódna itt egy H0 Märklin 37563 cikkszámú gőzös amin elvileg egészen minimális átalakítást kellene eszközölni, hogy a fent említett két gép valamelyikét kapjuk végeredményül.



A konkrét alapmodell már egy BR56-os viszont annak egy olyan változatát készítette el a Marklin (56.2) amely még a G8.1 családba tartozik, ha jól értelmeztem a német Wikipédián. Az eddigi átalakításokról szóló cikkek minden esetben BR55-ös alappal számoltak. Az én kérdésem az lenne, hogy szerintetek alkalmas-e ez Marklin a fent megnevezett bármelyik két 410-es gőzösünk alapjának? Nagyon agy segítség lenne ha valaki már rendelkezik tapasztalattal ilyen téren és esetleg megkeresne privátban. :-)

A mozdony ezen kívül átesne egy AC->DC átalakításon is.
(Azért ez a példány, mert ilyet találtam jó áron.)

RhB Creative Commons License 2015.08.27 0 0 59989

Egy kis csühögés az amcsi topikban...

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136484960&t=9126831

 

manhattani Creative Commons License 2015.08.26 0 2 59988

Amikor még megvolt

 

1978. április 8, Kristófcsák Tamás felvétele

Előzmény: Tastam (59986)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.08.26 -1 0 59987

Kb. 8 éve voltam a 109-el egy Pest - Helvécia különvonattal. Kecsón nem működött a fordító. Barom máv nem engedte meg, hogy a műkertnél levő deltánál átmenjünk a lakiteleki vonalra.., s onnan be Kmétre..., le kellett menni Városföldre. Nem kommentálom tovább :-(

Tastam Creative Commons License 2015.08.26 0 0 59986

 A fordítókorong már régen nincs meg.

Előzmény: Madrone (59983)
V43-1123 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 59985

Az, hogy nem fordult meg a ceglédi deltában, szerintem (de javítsatok, ha nem így van) simán pénzkérdés. Ha jól tudom, már egy állomási körbejárásért is pályahasználati díjat kell fizetni, egy ilyen tili-toliért meg pláne :)

Előzmény: Madrone (59983)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.26 0 0 59984

Én még úgy tanultam az iskolában, hogy mély dukál, de tudok egy csomó ellenpéldát. (ezért tartják sokan a magyar nyelvet a japán után a legnehezebbnek - meg mert nem hallottak a kínairól.)

Előzmény: manhattani (59982)
Madrone Creative Commons License 2015.08.26 0 0 59983

V 43-1123 és Tastam!

 

Köszönöm a képeket!

 

Találtam a neten én is két rövid filmet, amik a Ceglédről induló vonatot mutatják.

 

Érdekes, hogy visszafelé szerkocsival előre jött a 424-es.

 

Nem lehetett volna az egykori ceglédi fűtőház fordítókorongján megfordítani?

 

Vagy ha az már nincs meg, akkor a ceglédi deltában megfordulni a mozdonnyal?

 

Jobban nézett volna ki a vonat, ha a gép visszafele is orral előre van.

 

Meg aztán hátrafelé elvileg ha jól tudom, csak hatvannal mehetne, ami a fővonalon kicsit lassúnak tűnik.

 

Kb. annyival mehetett, ha ceglédi fél 2-es indulással, 2 körül volt Monoron.

 

35 km kb. 35 perc alatt az pont 60 km/ órás sebesség.

 

 

 

manhattani Creative Commons License 2015.08.25 0 0 59982

>(vagy Udinéba ?)

OFF: Vegyes hangrendű szóhoz magas hangrendű toldalék dukál, ezért helyesebb a sztenderdizálásnál a sztenderdizélés.) ON

Előzmény: rezgaras (59979)
Tastam Creative Commons License 2015.08.25 0 0 59981

 Megjegyzendő, hogy a mozdonyon igen jókedvű legénység teljesített szolgálatot: sokaknak integettek, fütyültek (persze a mozdonysíppal).

Előzmény: Madrone (59978)
V43-1123 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 59980

Nincs mit :)

Bónuszként itt egy felvétel a tárgyalt vonatról, Rákosrendezőn:

Előzmény: Madrone (59977)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.25 0 0 59979

Ez nekem is szemet szúrt. A tippem az (de nem tudom, csak tippelem), hogy a vákuumos fékkel lehet összefüggésben.

 

A 900-as csoportban lévő mozdonyokat a hadvezetés rendelte meg - ezért is kerülhettek Udinébe. (vagy Udinéba ?) Ezeket fel kellett szerelni vákuumfékkel is. Nem tudom, milyen módszerrel állították elő a vákuumot. A Déli Vasútnál volt olyan, hogy pumpával, de volt afféle lövettyű-szerű szerkezet is. Ezeket a Déli Vasútnál sokszor a mozdonysátor tetején hosszában elhelyezett két kúpos csőről lehet felismerni, ami nem maga a lövettyű volt, hanem a hangtompítója. Lehet, hogy ez a henger a 324-esen hasonló célból van ott.

Előzmény: Felek Ferenc (59976)
Madrone Creative Commons License 2015.08.24 0 0 59978

Neked is köszönöm a választ.

 

Egyénként örülök, hogy végre volt egy normális (dízel nélküli) gőzös menet.

 

A fővonalon Ceglédig leszaladni meg vissza, a sűrű villanygépes menetrendben az azért már elég komoly.

 

Jó lenne még több képet, esetleg filmet látni róla.

Előzmény: fantal (59969)
Madrone Creative Commons License 2015.08.24 0 0 59977

Köszönöm a választ!

 

A két említett honlapot szoktam nézegetni, de a facebook-ot nem.

 

Tényleg pontosan ott volt az info.

Előzmény: V43-1123 (59967)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.08.24 0 0 59976

Szakértő urak! A darus fotón a MÁV 324,939 gőzdómja mellett az a hengeres valami a biztonsági szelep mellett micsoda? 

Előzmény: Tamasch (59968)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2015.08.24 0 2 59975

nohabrok Creative Commons License 2015.08.24 0 0 59974

Azok a régi szép idők.........

 

hkv Creative Commons License 2015.08.24 0 1 59973

Én az alábbi levelet kaptam tőlük pont múlthéten a FŐGÁZTÓL!

 

Természetesen van rá lehetőség, hogy a FŐGÁZ telephelyén lévő kismozdonyt megtekinthesse és fényképezze. Kérem, hogy a korlátozott időbeosztásomra való tekintettel szíveskedjék a mobil telefonon felhívni, hogy szóban tudjunk időpontot egyeztetni.

 

Üdvözlettel,

 

Fischer   Zoltán

Múzeumvezető

FŐGÁZ Zrt.

1081 Budapest, II.   János Pál pápa tér 20.

 

 

Szóval csak fel kell hívni őket időpontott egyeztetni és a megbeszélt időre odamenni.

Előzmény: _KutyaDeRossz_ (59964)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.08.24 -1 0 59972

Szombaton a MÁV Szolnoki Járműjavítóban nyílt nap lesz. A program plakátja szerint idén is lesz egy gőzös a kiálított járművek között. Van-e rá esély, hogy a hétvégén újra erőre kapott nyalóka lesz a kiválasztott?

fantal Creative Commons License 2015.08.23 0 0 59971

Hm, szólok pár illetékesnek, hátha tudunk tenni valamit, bár sztem a mozdonyt nem fogják bazgerálni, mert túl macerás mozgatni.

Előzmény: Felek Ferenc (59965)
rezgaras Creative Commons License 2015.08.23 0 1 59970

Jól meg lehet figyelni a képeken, hogy a 324-eseknek a kéményéről hiányzik a levehető felső rész. A Monarchia gőzmozdonyait a hadvezetés utasítására már az 1. Vh. előtt úgy kellett készíteni, hogy a kémény felső része levehető legyen, beférjen az olasz űrszelvénybe. Ebből aztán leginkább az olaszok profitáltak, a háború után megkapott osztrák (és egy pár magyar) mozdonyokról csak ezt a toldatot kellett levenniük és használhatták őket bárhol Olaszországban.

 

Előzmény: Tamasch (59968)
fantal Creative Commons License 2015.08.23 0 0 59969

A 424-es 3 kocsit vitt Ceglédre. Az infó fent volt a MÁV Nosztalgia és a Vonatösszeállítás facebookján, érdemes ezeket figyelni.

Előzmény: Madrone (59966)
Tamasch Creative Commons License 2015.08.23 0 1 59968
V43-1123 Creative Commons License 2015.08.23 0 0 59967

Javaslom, hogy visszatérően nézegesd a "MÁV Nosztalgia" ill. a "Vonatösszeállítás" Facebook oldalait. Hacsak nem szupertitkos a menet, itt nyilvános az útirány, a járművek, a menetrend...

Előzmény: Madrone (59966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!