Nem tudom, ez mostani hír. Régebben láttam egy képet is, rengeteg indiában gyártott akkumulátoros autó állt valahol franciaországban, azt írták india nem hajlandó visszavenni megsemmisítésre.
Mert Oroszországtól venni lehet, csak neki eladni nem! Hát csoda, ha a ruszki Magyarország és Szerbia kivételével elzárja a gázvezetéket? A következménye pedig...majd meglátjuk.
Állandó konfliktusban, több mint száz éve. Ez a rabló, kizsálmányoló nyugati politikai elit káoszba dönti ismét az emberiséget. A klímások (hazaárulók) meg itt tapsikolnak. Szégyen szemre.
Nem mint ha nem lenne igazad, de csak érdekes, vagy nem? Amiket ír az nem lehet valaki véleménye aki tud írni olvasni. De akkor mi? De volt itt olyan is aki szivornyával akarná felszívni a vizet a padlásra és a lecsorgatásával temetné az olajkorszakot.
Az akkumulátorba betárolt, majd onnét kiszedett energia ára többszöröse (egy nagyságrend) a hálózati villamos energia árának még akkor is, ha a primer energiáért nem kell fizetni.
Akkora fasságokat hordasz össze, hogy a ló megdöglene tőle.
Azt is számtalanszor leírtam, ha van megfelelő mennyiségű atomerőmű, akkor nem napokat, hanem csak órákat kellene eltárolni, az meg már a mai aksikkal sem lenne elképzelhetetlenül drága, olcsóbb lenne, mint a mai gázárak mellett, orosz gázból előállítani az áramot.
Kár, hogy ezt csak te tudod, nyilvánosságra hozhatnád.
(vagy csak az orosz gázra vonatkozik? az olcsó amerikai lng az más? vagy ez csak megfelelő mennyiségű atomerőműre igaz?)
Az akkumulátorba betárolt, majd onnét kiszedett energia ára többszöröse (egy nagyságrend) a hálózati villamos energia árának még akkor is, ha a primer energiáért nem kell fizetni.
Akkora fasságokat hordasz össze, hogy a ló megdöglene tőle.
Most konkrétan 104 forint 1kWh áram előállítása, gázból, és azt még szállítani, és transzformálni kell, meg ÁFÁ-zni.Ettől az akkumulátorok már sokkal olcsóbbak, egy új atomerőművel kombinálva is.
Azt is számtalanszor leírtam, ha van megfelelő mennyiségű atomerőmű, akkor nem napokat, hanem csak órákat kellene eltárolni, az meg már a mai aksikkal sem lenne elképzelhetetlenül drága, olcsóbb lenne, mint a mai gázárak mellett, orosz gázból előállítani az áramot.
Semmilyen konkrét adatot sem írsz, csak vagdalkozol. A konkrét adat például az, hogy a napelemmel nem lehet télen számolni, praktikusan elfelejthető, százszoros túlskálázás mellett is legalább heti tárolás kellene hozzá, miközben százszoros túlskálázás a mi esetünkben már a fél ország lenapelemezését jelentené...
A túlskálázás egyszerűen nem megoldás, a szélkeréknél sem, mert nem vállalható, anyagilag nem kibírható, a világ leggazdagabb országai sem képesek erre. Megvalósíthatatlan.
A pillanatnyi akkutechnikákkal pedig globális és összgazdasági szinten az egyhetes tárolás is képtelenség. Erre pénze Kuwaitnak sem volna, arról nem is szólva, hogy fizikálisan nincs nyersanyag-háttere sem. Persze, tudom, szilárdtest nátriumos akku, meg hasonló, laborban, tervezőasztalon létező elképzelések - mint a fúziós erőmű, meg a valahogy nagyon nehezen egyenesbe kerülő szaporító reaktor is...
Ami nincs azzal sehová nem lehet utazni.Se nekem se másnak az ismeretségi körömben, az idén biztos, hogy nem lesz se 20 se 10 millió huf személyautót cserélni, ha fél millának beszámítanák amilye van akkor se. (...egy van, tegnap láttam vele karcsit.... ) Szerintem még jövőre se olyannal fognak járni kőműves brigádok záhonyból sopronba dolgozni.
(...állítólag Franciaországban tárolnak rengeteg elektromos autót, mint a kéziszerszámok a bolha piacon, nem érdemes akkumulátort cserélni bennük. érdekes, még így se, hogy éves várakozás idők az újakra)
Én konkrét adatokat írok le, te meg vélelmezel dolgokat, hasraütés szerűen, pl. hajtogatod az évszakos tárolást, pedig elég lenne megnézni, a napi megújuló termelést, ahhoz, hogy ki lehessen számolni, mekkora tárolás szükséges, van aki megtette, és 20%-os túltermeléssel egy hét jött ki neki. ezzel vitatkozhatsz, de az nem érv, hogy szerinted évszakos tárolás kell, holott semmit nem számoltál ki.
Nem véletlenül beszélt Orbán stratégiai nyugalomról. Egy ilyen szankciót nem lehet érzelemből meghozni 1 perc alatt. Kassa bombázásánál is ez történt. Meg is szívtuk. Most az EU-val együtt fogunk szívni.
A másik hasonló a 15%-os globális cégadó. Macron már tajtékzik, mert nem akarjuk elfogadni a bújtatott CO2 adót. Az USA kivételezése már nem zavarja.
A németek simán vétózzák a fosszilis kocsik betiltását, mert nekik ez az érdekük. Nulla tiltakozás.
Lehet, ezt nem tudom, de töri magát mindenki, hogy kivel mit tud megszüntetni, nem kivétel az orosz se. A két gázvezeték az életket ment majd meg, valamelyik tél nagyon hideg lesz, 2021. ősz óta ilyesztegetek vele, ha se gázod, se áramod, az már nem is érdekel, hogy magad vezeted az autódat is, se kajád, de a -20 ban feltámad a szél, cizellálva egy kis covid vagy valamivel..... na, az már komolyabb ritkítást eszközöl a körünkben. ... aztán lehet szankciózni... )-:
Én pont fordítva látom, szerintem a rögeszmés itt te vagy. Nekem egyébként szimplán csak kétségeim vannak, ha alternatíva nélkül próbálnak egyesek a végsőkig erőltetve olyan irányvonalakat - amik korántsem biztos, hogy bejönnek.
Mikor napoleon szankciózta angliát, már a kihirdetés napján játszották ki.
Frászt van itt semmiféle szankció, az ad el aki aki akar annak amit akar és más meg veszi, duma csak az egész. Olyan igen, olyan van, mindenki keresi a lehetőséget, hogyan tud minél függetlenebb lenni másoktól. Még egy pandémia az tényleg örökre vet véget az egésznek, vagy az már nem is lesz mert már nem elég intenzív hozzá az idegenforgalom, meglátjuk. Meglátjuk, azon aggodalmaskodik a virológia, hogy mi lesz a himlővel ha elkezd mutálódni az európai állatvilágban, amikkel ott Afrikában nem találkozhatott? Aktív persze a covid is.
..oké...oké.... menj akkor tankol 50 litert az autódba. ..aztán reménykedj, hogy jövőre felemelik majd 60 ra. (-: ...és készítsd a szájmaszkot ha tengerpartra készülsz az önvezető elektromos autóddal. (-: