Amennyire tudom, arról van szó, hogy a Fővárosi Önkormányzatnál november 24-éig várják a lakossági véleményeket, és oda készül ez az aláírásgyűjtős dolog. De közelebbit én sem tudok róla, ezért kérdeztem, hiszen véleményt talán kéne adnunk.
Hallottam már én is a hírét, de még nem tökéletes a kommunikáció ez ügyben, elég sok egyéni fronton indult el valamilyen akció.
Ajánlom mindenki figyelmébe a http://keletikorut.fw.hu helyet. Ez a KKK érintettjeit lesz hivatott összefogni, illetve az egyéni kezdeményezéseket koordinálni (szórólap terjesztés, aláírásgyűjtés, stb.). Félreértések elkerülése végett ez egy olyan website, mely az azonos érdekűek csoportjának szól, konkrétan a KKK megépülése ELLEN tiltakozóknak. Az ezzel ellentétes értelmű, provokatív, vagy kifejezetten a lakossági ellenállást letörni próbáló írások itt nem fognak megjelenni. Ugyanez igaz az oldalon megtalálható levelező listára is. Aki tudja, segítse az oldal fejlesztését hasznos linkekkel. Előre is köszönet érte.
Emlékeztetőül: tájékoztató lesz a Cséry-telepi szennyvíziszap-komposztáló üzem beruházásáról. Időpontja: 2007. november 23. péntek 18 óra. Helyszín: Etalonsport Általános- és Sportiskola; Budapest, XVIII. Tövishát u. 8.
Az embereknek erre az útra speciel nincs szükségük. A nagyáruháznak viszont igen. Az erdőkre viszont szükségünk van, már ha szeretnénk tartósan fennmaradni, mint élőlények..
Nagyon "apró" adalék a korábban már felmerült Halmi erdő kérdéséhez:
1. Pilisi Parkerdő Gazdaság: a mai napig nem kaptak olyan tájékoztatást, hogy egy 2*2 sávos úttal készülnének kettényesni a gondozásukban lévő erdőt. Hogy egész precízen fejezzem ki magam, igen elcsodálkoztak a hír hallatán.
2. Állami Erdészeti Szolgálat: ők azok, akik az ilyen és hasonló ügyekben az engedélyeket kiadják. Nos, ebben az esetben nem akarták kiadni. Azután mégis "ki kellett"... Szó szerint ez hangzott el. És az is, hogy melyik áruházlánc áll a háttérben. Nem lepődtem meg. Azon sem, hogy minden erdészeti szakmai szemponttal ellentétes ennek az útnak a keresztülvitele az erdőn.
Kérlek, arról azért ne feledkezz meg, hogy nem minden számot kapunk meg. Mindemellett sokszor előfordul, hogy az újságra írt megjelenési dátum után pár nappal kapjuk meg. Pl. mi nem 12-én hétfőn kaptuk meg az újságot, hanem szerdán vagy csütörtökön.
A fővárosi önkorményzat oktber 24-én meghirdette a Flór Ferenc u. - Pesti út közötti szakasz (Külső keleti körút II. üteme) közzétételét a Magyar Nemzetben és a Népszabadságban. Ezzel egyidejűleg a Főpolgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján a lakosság megtekinheti és november 25-éig írásos véleményt adhat a tervről.
igazából nem is értem, hogy mi az értelme ennek a nyitott árkos vezetésnek?
csak a zajvédelem miatt ugyanis kicsit nagyon drága, akkor már sokkal gazdaságosabb a felszíni vezetés, zajvédőfallal.
csakhogy a felszíni vezetéssel az az alapvető gond (ha jól tudom), hogy a felszínen vezetett 2x2 mellé már nem fér be a kétoldali szervíz út. (fiume, körös és vág utcák)
tehát azért kell elsősorban lesüllyeszteni, hogy be lehessen fedni, és így már nemcsak a szervízutak férnek el kényelmesen, de még parkosítani is lehet középen...
- biztos, hogy "mélyvezetésről" írtak? Én írtam, ahogy ott volt, nem volt túl sok időm mélyebben végiggondolni. De most hogy mondod, nem lehetett a doksi sem túl konzekvens: pár oldallal korábban még azt részletezte, hol lesznek áthajtások az út felett - márpedig mélyvezetésnél ez ugye értelmetlen.
A fénymásoláson elgondolkodtam, de sok az anyag és a tervek sem szabványos méretűek - végül nem kérdeztem meg.
véletlenül nem a teljes nyomvonalra vonatkozott? Csak a II. fázis terveit kértem ki. Ettől persze vonatkozhatott a teljes nyomvonalra, de szvsz. ha a nyomvonalon vannak ilyen kritikus szakaszok, akkor úgy vélem, nem lehet még általánosságokban sem ilyesmiket leírni.
Ez már értelmezés kérdése, de nálam a 'meghatározó' azt jelenti, hogy az a valami határozottan ott van. A zajvédő fal meg a zaj ellen véd, az ugyanolyannak titulált levegőszennyezésre viszont semmi megoldási javaslatot nem láttam a lakossági fórumon. (A terveket sem volt időm tegnap teljesen átnézni, de valószínűsítem, hogy ugyanazt a szelvényt láttam volna, mint amilyet a gyűlésen bemutattak: nyitott, zajvédő fallal ellátott árok.)
A tiltakozás mellé meg érdemes lenne egy tételes listát mellékelni a kért változtatásokról. Pontosan. Anélkül csak hőbörgésről beszélünk.
(mert a lakosságin - elmondásod szerint - még nyitott kéregvezetésről beszéltek...)
- ezt az anyagot nem tudják feltenni a netre?
(vagy hamán ehhez hüjék, akkor nem lehet lemásolni/lefényképezni? ... és feltenni?)
- az a 2 ominózus, "harciszellemfelpiszkáló" mondat a véletlenül nem a teljes nyomvonalra vonatkozott?
A "meghatározó" meg nem azt jelenti, hogy a határérték többszöröse, és ott minden, ami él pusztulni fog...
inkább azt, hogy elég nagy ahhoz, hogy beépített szakaszokon foglalkozni kelljen vele, és szükség esetén ellenitézkedéseket foganatositani (pl. zajvédő fal), hogy a határérték alatt maradjon...
(A tiltakozás mellé meg érdemes lenne egy tételes listát mellékelni a kért változtatásokról.)
Nagyjából annyi a kompromisszumkészség, amennyi a bizalom a mostani vezetésben.
mi volt előbb: a tyúk vagy a tojás? :-)
(különben is: nem 1 éve lettek megválasztva?)
Nem tudom, hogy lenne-e elég hely a megépítéséhez.
mármint minek a megépítéséhez?
a kéregalagútéhoz?
már hogyne lenne... hiszen a nyitottárkos vezetésre van hely, ezt csak be kell fedni, és kész is a kéregalagút...
akkor miért nem próbálnak meg nyíltan tárgyalni?
passz. ez mán politika. meg tyúk-tojás problemma.
amúgy ez a mélyalagút túl van misztifikázva...
üzemelés szempontjából totál SEMMI különbség nincs a mély- meg a kéregvezetés között.
a megépítés szempontjából viszont van 2ő is:
- a mély jóval drágább (3x,4x)
- viszont a felszín jóval kisebb zavarásával jár.
éppen ezért csak akkor szoktak mélyvezetésben építeni, ha a felszín totál beépített, nincs szabad nyomvonal, ahol ki lehetne ásni az árkot (ill. brutális rombolással és költséggel lehetne csak szabaddá tenni a nyomvonalat)
mivel itt van szabad nyomvonal, értelmetlen mélyvezetésről beszélni...
(az építési zaj és por persze kellemetlen, de nem tart örökké, 1 év alatt lezavarható. meg lehet locsolni is, hogy ne poroljon annyira)
az alagútportál flórferencen túlvitele 1-200m-rel megint egy méltányolható kérés, a koncentrált szennyezőforrás jellege miatt valószinűleg amúgyis szükséges...
az a baj, hogy a "lakosság" igencsak hiányában van a kompromisszumkészségnek, ami ugye bármiféle megállapodás alapvető feltétele... Nagyjából annyi a kompromisszumkészség, amennyi a bizalom a mostani vezetésben.
- reális célkitűzésként lehet ragaszkodni a kéregalagutas vezetéshez (a nyílt árok helyett), ami zajhatás szempontjából lényegesen kedvezőbb, azonban van hátránya is: az alagút kijáratainál nagyon koncentráltan jelennek meg a levegőszennyező anyagok... Nem tudom, hogy lenne-e elég hely a megépítéséhez. Másfelől meg tényleg nem értem: ha van itt egy ilyen, fontosnak tartott(?) útvonal, melynek nyomvonalán van egy kiemelten zűrös, egy kilométeres szakasz, ahol várhatóan hatalmas lakossági ellenállás prognosztizálható, akkor miért nem próbálnak meg nyíltan tárgyalni és lenyelni azt a békát, hogy esetleg a lakók csak a drága kompromisszumot fogadják el? Az eddigi sunnyogással csak azt érték el, hogy a mostanra kialakult felfokozott állapotban még az is necces, hogy egyáltalán a mélyalagút(!) tervét át tudják-e erőltetni. (Ráadásul nekem, aki a tervezett kijárat közvetlen közelében lakik, még ez is csak úgy lenne elfogadható, ha a kijáratot elcsúsztatják a darugyárig.)
az a baj, hogy a "lakosság" igencsak hiányában van a kompromisszumkészségnek, ami ugye bármiféle megállapodás alapvető feltétele...
(itt a fórumon is, hemzseg a minekazide, meg a megkellállítanieztaszörnyűséget c. állásfoglalás...)
- reális célkitűzésként lehet ragaszkodni a kéregalagutas vezetéshez (a nyílt árok helyett), ami zajhatás szempontjából lényegesen kedvezőbb, azonban van hátránya is:
az alagút kijáratainál nagyon koncentráltan jelennek meg a levegőszennyező anyagok...
- a FlórFerenc esetében meg ésszerű elvárás, hogy ne az legyen a csp-ot kiszolgáló út, hanem építsenek egy azzal párhuzamos utat kb. 1-200m-re, ami az alacskai/királyhágó körforgalomba csatlakozik.
így megmarad egy véderdősáv a a flórferencieknek, és az erdő sem lenne félbevágva (mint pl. egy esetleges péterfalvi u. meghosszabítás esetén)
- aztán ott van az üllői úti csp. kérdése, ami ugye nincs betervezve, de sok előnnyel járna, amire indirekte a "minek engedjük át az utat a kerületen, ha nincs semmi hasznunk belőle" c. állásfoglalás is utal...
Anak elenére, hogy az első ütem első szakaszát többször a Péterhalmi , többször az Ipacsfa utcáig jelezték, tegnap a helyi TV műsorában az alpogármester a Flór Ferenc utcát mondta. A helyszínen állva beszélgettek. A riporter meg is kérdezte, hogy innen hová vezetik el a forgalmat, amíg nem épül meg a folytatás. A válasz valami kitérő volt, hogy nem szeretnék elzárni az erdőtől a lakókat, de a háttérben egy földdel telepakolt Kamaz haladt el, amit a kamerás fel is vett.
Én arra lakom és már láttam nem egy, nem két ilyen teli Kamazt elhaladni ott. Most mit is visznek és honnan? Mi történik a háttérben??
Az ő részükről korrekt. Az a baj, hogy azt, hogy akár csak a javaslatot is kitegyék a netre, a XVIII kerületben nem valószínű, hogy meglépnék: amiatt az egy kilométeres szakasz miatt nagyon nagy a lakossági ellenállás, a vezetőség meg szvsz a sunnyogás mellett tette le a voksát.
Aprócska megjegyzés, hogy jó volna a hírekről, információkról időnként azokat is értesíteni, akik - bármilyen okból - nem tudnak internetezni, illetve a környékbeliek közül sem biztos, hogy mindenki ismeri a KKK fórumot, ezért nem talál el a lev.listára sem. Esetleg időnként valamiféle "postaládás szórólapos" terjesztés? Mit gondoltok erről?
A magam részéről úgy vélem, hogy ezzel a projekttel kapcsolatban elég vérszegény az információáramlás, beleértve ebbe minden szereplőt. Hogy ezen javítsak valamit, létrehoztam egy levelezési listát: hogy legyen egy olyan média, ahol véleményeket lehet cserélni, ahol meg lehet beszélni a friss híreket, esetleg egyeztetni a közös teendőket. (És amely azoknak is megfelel, akik nem rutinos törzsasztal tagok.)