" ... a Mobil Super 2000 flakonját fejre állítom, hagyom 1-2 napid kicsöpögni belőle az olajat, majd ebbe a flakonba öntök a Mobil Super 3000-ből 1 litert, lehet gond belőle??? .... "
A legkisebb gondot sem jelent, a friss olaj a motorba töltve sokkal több és komolyabb "ellenséggel" találkozik és azokat is képes feldolgozni (erre vannak az adalékok).
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy okozhat problémát az, hogy van 1 literes Mobil Super 2000 X1 10W40 motorolaj flakonom, melyet szeretnék arra használni, hogy az autóban motorolajat hordjak magammal a sok külföldi út miatt...
Az autóba egyébként Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajat raktam, de ebből 5L-es kiszerelésben jöttem ki jól, mivel a másik autóhoz is jó ez a típus (PdTDi motor), így maradt belőle 2 liter.
A kérdésem az lenne, hogy ha a Mobil Super 2000 flakonját fejre állítom, hagyom 1-2 napid kicsöpögni belőle az olajat, majd ebbe a flakonba öntök a Mobil Super 3000-ből 1 litert, lehet gond belőle??? Szerintem az a minimális mennyiség, ami a flakon oldalfalán marad, nem igazán okozna gondot, csak itt részszintetikus-szintetikus dologról van szó (ugye a Mobil Super 2000 részszintetikus, a Mobil Super 3000 szintetikus)...
A magnatec ha jól tudom jóval hamarabb megérik a cserére. Valamint az fst jobb olajfilmet képez az alkatrészeken. DE utána tudsz olvasni a castrol.hu oldalon.
Mi a különbség a Castrol Edge Fst 5W-40 és a Castrol Magnatec 5W-40 C3 motorolaj között, ha a műszaki adatlapon szereplő jóváhagyások jelentős többségében, a mérési eredményekben teljesen megegyeznek?
Köszönöm! Már nyugodtan fogok tudni aludni ! :) Hideg oldalon kellene javítani még a hideg indítások javítása érdekében. Tehát 0w40 :) Mit szóltok? Városban sokat használom de egy-két havonta lenyomok vele autópályás utakat is. Szerintetek?
Nézd! Mint mica-r is írta, a VW valóban úgy állapítja meg a szabványai zömét, hogy azok visszafele is kompatibilisek legyenek, tehát az 507.00 sem rossz választás. Mint írtam, én (is) 505.01 minősítésű olajat használnék és teszek is a tiédhez hasonló vasakba.
Természetesen ha a tulaj ragaszkodik a hosszabb csereintervallumhoz, akkor legyen az. Nem bírálom felül a gyári ajánlást, csupán annak keretein belül a nekem szimpatikusabbat alkalmazom/használom
Inkább az évenkénti és 10-15 ezrenkénti olajcsere híve vagyok.
Szerintem ne izgulj ennyire. Nem nagyon lehet gond, hiszen (úgy tudom) a VAG 507.00 minősítés visszafelé lefedi az 505.01-et, ami a minimum előírás a motorodnak.Én 505.01 minősítésűt szoktam használni ezekbe az autókba, olcsóbb és teljesen megfelel. Nem használják őket 10-15000 km-nél tovább. Egyébként a műszerfalat lehet állítani diag géppel, a használt olaj szerint rugalmas vagy fix intervallumra, stb.
Azt már meg sem kérdezem, hogy miért is nem ad kenést melegen a motorodnak az 507.00 ?!
OLayos , legközelebb 5w40 fog bele kerülni akkor, de ezt az olajat nem akarom leengedni és kidobni még. 2 ezer km van az olajban. 2 év 30 ezer km-t ír. De nem tervezek menni vele csak 10-12 ezret. A nyári melegtől félek hogy kevés lesz az 5w30. Nagyon híg lesz.
Stevie 13 : Ez egy 2003 / 12 havi autó 131 Le avf motorral és 507.00 / 5w30 olaj került bele. Az a gond ha meleg az olaj akkor állítólag vékonyabb és nem úgy ken. De megnéztem 3-4 olaj ajánló weboldalt is és írja az 5w30 és 5w40 olajat is hozzá.
Részemről egy minőségi VW 505.01-es 5W-40 lenne a befutó éves olajcserével, max. 15 ezer km.Már csak a masszívabb olajfilm alapján. Esetedben úgy tudom a DPF nem játszik.
Nálam ez többet nyom a latba, mint az a minimális üzemanyag megtakarítás, amit feltételeznek. Ha meg esetleg még az olajfogyasztás is nagyobb, akkor ez a megtakarítás is bukta. Már mint anyagi oldalról.
Egy kicsit visszaolvastam a fórumon és rá jöttem , hogy az én long-life 5w30 olajam meleg oldalon nem olyan jól ken, mint egy 5w40 olaj.
Ebben a fórumban szerintem ilyet nem írt le senki (vagy ha igen, akkor gyorsan ki lett javítva).
A PDTDI motorokba olyan olaj kell, ami megfelel a VW 505.01 jóváhagyásnak (fix 15 ezres vagy 1 éves olajcsere intervallum esetén), vagy a VW 507.00 jóváhagyásnak (rugalmas szervizintervallum esetén, azaz amikor a kompjúter számolja ki, mikor van itt az ideje az olajcserének).
Az 505.01 jóváhagyást 5W-40 olajok teljesítik, az 507.00-t csak 5W-30 olajok.
Üdv emberek! Egy kicsit visszaolvastam a fórumon és rá jöttem , hogy az én long-life 5w30 olajam meleg oldalon nem olyan jól ken, mint egy 5w40 olaj. ráadásul pdtdi. na már most akkor a motorom jobban fog kopni? A többlet olajfogyasztàs és jobb üzemanyag fogyasztásról nem tudok beszámolni mert vásárlás után egyből 5w30 került bele.
Érdekes ez az olajvitátok. Nekem a Seat León 1,6már átlépte a 210 ezret, 9 éves és a motortérben talált matrica alapján Repsollal volt gyárilag feltöltve. Második olajcsere óta Shell 10w-40 van beletöltve. Utolsó három cserénél Helix H7 10w-40-et kapott. Nem csattog, nem zabálja az olajat, olajsár nem jellemző. 10-12 ezrenként olajcsere, általában évente két alkalommal, tavasszal és ősszel. Pár esetben ment 15 ezer közelébe, akkor többet futott. Mennyire megefelelő azt nem tudom, de a motor szépen dolgozik.