Keresés

Részletes keresés

ltnine2 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 418
Én is azt hittem, és ne feledd, még nem biztos, hogy genfiek jönnek!
Előzmény: balazs2008 (415)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 417
Hát igen ebben is van igazság, igazad van. Amúgy tényleg volt erről szó, hogy növelik 10%-kal, csak én elfelejtettem. De gondoltam ezek is Cívisbuszok lesznek! Nem lehetnének ezek is Cívisbuszok? Aztán ha megépül egyszer (valamikor) a 2-es villamos, akkor biztos megvenné valaki ezeket az új Cívisbuszokat buszokat is. Szerintem elég jó állapotba maradnának addigra is.
Előzmény: ltnine2 (413)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 416
Hát igen ebben is van igazság, igazad van. Amúgy tényleg volt erről szó, hogy növelik 10%-kal, csak én elfelejtettem. De gondoltam ezek is Cívisbuszok lesznek! Nem lehetnének ezek is Cívisbuszok? Aztán ha megépül egyszer (valamikor) a 2-es villamos, akkor biztos megvenné valaki ezeket az új Cívisbuszokat buszokat is. Szerintem elég jó állapotba maradnának addigra is.
Előzmény: ltnine2 (413)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 415
Hát igen ebben is van igazság, igazad van. Amúgy tényleg volt erről szó, hogy növelik 10%-kal, csak én elfelejtettem. De gondoltam ezek is Cívisbuszok lesznek! Nem lehetnének ezek is Cívisbuszok? Aztán ha megépül egyszer (valamikor) a 2-es villamos, akkor biztos megvenné valaki ezeket az új Cívisbuszokat buszokat is. Szerintem elég jó állapotba maradnának addigra is.
Előzmény: ltnine2 (413)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.23 0 0 414
értem... amúgy, ugyis kell állni az ITK telepen párnak, minden nap :D ha az összes cívis kihozzák, mármint a 40-et, és ezekből párat, akkor ok...
hány darab jön?
Előzmény: balazs2008 (411)
ltnine2 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 413
Ha jól tudom, ezek a buszok már lassan 2 éve le vannak állítva.

Egy festés kell rájuk, nem tudom, hogy légkondi van-e bennük, de mintha a tetején a légkondi lenne.

A város igaz hangoztatta, hogy elég, de ha nem, akkor növelik a buszok számát legfeljebb 10%-kal. Nyílvánvaló, hogy a mostani darabszám a 2-es villamosvonal utánra tervezték. Kompromisszumos megoldást kellett kötni, mert az se megoldás, hogy nagyobb busszámmal induljanak, de két év után "kidobják" őket, sztem úgy csak veszteséggel lehet őket eladni.
Sztem amit most csinálnak, bátor húzás, és remélem nem lesz utaslemaradás. Ha jönnek a genfiek, remélem kibírjuk 2 évig velük.
Előzmény: balazs2008 (411)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 412
Amúgy az egyik korábbi képen látszódik, hogy ezeknek a buszoknak a lefotózott ajtaja nem igazán hasonlít a Cívisbuszokéra. :)

Egyébként van itt még három kép. Egyik a hátuljáról, egy a csuklóról belülről, és egy a külső-oldalsó kijelzőjéről:
Genfi busz hátulról
Genfi busz csuklója
Genfi busz oldalsó kijelzője
Előzmény: ltnine2 (410)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 411
Őszintén megmondom, nem tudom. Csak annyit tudok, hogy az albumba az utolsó képet, azaz ezt a képet



idén április 5-én töltötték fel. Amúgy szerintem hasonlítanak a mi buszainkra, viszont kellene ezeken még egy "kis" átalakítás, hogy teljesen beolvadjanak a mi helyi buszparkunkba, ahogy azt Te is írtad! :D

Amúgy szerintem egy kicsit gáz lesz, ha tényleg jönnek ide ilyen buszok. Nem azért, mert rosszak lennének (ezt ugye most még nem tudjuk, hogy rosszak-e vagy sem), hanem azért, mert akkor már nem lesz teljesen egységes a járműpark, máris használt buszok mennének a városba (pedig ez gyakran előjött a DKV és a város vezetése részéről is, hogy milyen jók a Cívisbuszok, mert teljesen újak, egységesek).

Illetve még azért is érdekes lenne, mert a város részéről és főleg a DKV részéről ezerszer, és ezerszer elhangzott, hogy bőven elég lesz a mostani járműpark (összes megrendelt Cívisbusz), nem lesz szükség több buszra.... Na majd meglátjuk! :)
Előzmény: Törölt nick (409)
ltnine2 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 410
Én inkább azt mondanám, hogy az Alfa Volvo Civis 12 a keverék... Ő kapta meg az eggyel régebbi csuklós homlokfalát, de a hátfal már az új.
Előzmény: Törölt nick (409)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.23 0 0 409
:D köszi xD
ez a busz, mint az alfa szóló - és a volvo csuklos keveréke :D:D a lámpája olyan mint a szólónknak, de csuklós :D ezek a képek akkor készültek mikor ujak voltak, vagy mostanában?
amúgy, egész jol néznek ki, de klima meg festés az kell rá.. :D meg uj kijelző :)
Előzmény: balazs2008 (406)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 408
Apropó, a fotók sajnos nem saját készítésűek. A neten találtam őket!
Előzmény: balazs2008 (406)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 407
Azt szeretném kérdezni, hogy a buszokon a külső hangszórók működnek? Mert eleinte hallottam 1-2 szóló buszon, hogy bemondta, hogy hányas járat és melyik irányba közlekedik, de mostanában egyik busznál sem hallom.

És a csuklósokon is kellene ilyennek működnie?

Amúgy "nagyon jó", hogy még MA is a 13-as menetrendje minden olyan megállóban, amelyiket nem érintett a Virágkarnevál délelőtti felvonulás ideje alatt, le van takarva az elterelésekkel kapcsolatos hirdetménnyel... Ezt azért már illett volna leszedni, mert így honnan tudja az ember a 13-as busz menetrendjét. Nem mindenki jár menetrenddel a zsebében! :)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.23 0 0 406
Remélem ezekre gondolsz! Itt egy pár kép a genfi csuklós Volvo buszokról:







Törölt nick Creative Commons License 2009.08.23 0 0 405
Valaki tud feltenni a "genfi csuklos" -okról képet? :)
rem. igen. előre is kösz
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 404
Köszi az infót! Akkor még mindig hibádzik valami a rendszerében! :)
Előzmény: unikumi (403)
unikumi Creative Commons License 2009.08.19 0 0 403
Ma utaztam rajta, menet közben sötétültek el a monitorok, addig minden OK volt. Nem a sofőr volt a hibás.
Előzmény: balazs2008 (402)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 402
Ebben szerintem igazad van. Ugyan lehet, hogy nem ez az oka, de valami ilyen következtetésre jutottam én is ma az egyik busz ügyében. Tegnap láttam az LMG-125-ös buszt működő külső kijelzővel. Meg is örültem, hogy végre nagy nehezen ezen is működik a rendszer. :) Erre ma látom újra a 125-öst, és ma meg megint nem ment a külső kijelzője. Lehet ennek is ez az oka, amit írtál. Ki tudja...
Előzmény: ltnine2 (401)
ltnine2 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 401
Bennem körvonalazdik egy olyan dolog, hogy a legtöbb sötét kijelzőjű buszban nem feltétlenül a technika a ludas, hanem az emberi tényező...

Van pár busz, ahol tényleg nem működik a rendszer, de megfigyelésem alapján ez kb 5 buszt érint... A többibe működik, csak vhogy nem akar összejönni a kezelése.

Van néhány sofőr ismerősöm, és azt tapasztalom, aki elolvasta a kezelési útmutatót, vagy már kicsit is nézegette a rendszert, az be tudja állítani, és rendszeresen működik nála az utastájékoztató. Jó persze, előfordul, hogy néha lefagy, de ezt is orvosolni lehet a végállomásokon, ahol van idő újraindítani.

És van sok olyan sofőr, akinek egyszerűbb a táblát kilökni az ablakba, a fáradságot sem veszi, hogy egyszer is megnézze, mi a *** van a feje fölött...
Vagy néha egyszerűen lusta, vagy elfelejti jóváhagyni a viszonylatot, vagy rosszat állít be...

Reméljük ha elkészül a forgalomirányító rendszer, figyelni fogják az ilyen hiányosságokat.
Előzmény: balazs2008 (400)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 400
Most hogy végre újra itthon vagyok Debrecenben, és van bérletem is, egyre többet utazok újra a Cívis buszokkal. De sajnos van 1-2 negatív élményem a buszokkal kapcsolatban:

- először is, nekem a csuklós buszok jobban tetszenek (de ez csak az én saját véleményem). Valószínűleg azért is, mert ezek valahogy jobban össze vannak szerelve. (Talán lehet azért, mert ezek nem Mo.-n lettek összerakva...) A szólókban nagyon sok az illesztési hiba, de ezekről már többen írtatok Ti is, nem részletezném.

- szerintem elég szörnyű, hogy másfél hónap elteltével még mindig jópár busznak (ma éppen 5 különböző szóló buszt láttam), aminek még mindig nem működik se a belső, sem a külső kijelzője. Ebből kifolyólag a jegyre is az alábbi "kódot" nyomtatta rá ma az egyik ilyen busz: "?????08191510" A másik pedig: "?0?0?08190715". Az utóbbival még az volt a baj, hogy mindez délután 13:30 perc körül volt! :)

- A buszsofőrök között még mindig van "udvariatlan" sofőr (és finoman fogalmaztam nagyon). Ma első ajtózott a buszsofőr, amivel nem is lenne gond, csak amikor többen sem mutatták fel a bérletüket, akkor elkezdett nem éppen megengedhető hangnemben ordítani, hogy "Mutassák már fel a bérletét!!!". És ahogy írtam, nem túl udvarias verzióban.

De azért, hogy a végére valami pozitívat is mondjak :) kezdem megkedvelni az új buszokat. Ahogy már korábban is írtam, jó hogy egységes a buszok képe (amit szintén kezdek megszokni), és ha minden működni fog a buszokon (bár nem tudom ez mikor lesz... :) ), akkor biztos nagyon jó lesz minden! :)
BPO-804 Creative Commons License 2009.08.17 0 0 399
Üdv...

Két hetet töltöttem el Debrecenben 3.-15.-közt, és 3 általad említettel összefutottam:
086, 088, 089
A 086 általában a 106-al együtt Próbajáratozik, ami tanulójáratnak felel meg.

BPO804















Előzmény: HáBé (397)
balazs2008 Creative Commons License 2009.08.17 0 0 398
Most jöttem haza Debrecenbe, és most vettem észre, hogy a DKV kiírta a virágkarneváli eltereléseket. Sajnálom, hogy a DERKE javaslatai nem nagyon kerültek bele. Pedig nagyon jó ötletek voltak benne. Elég érdekesen lett megoldva 1-2 vonal...
HáBé Creative Commons License 2009.08.17 0 0 397

Pálinkásat!

 

... én már csak azt kérdezném meg félve és bátortalan', hogy él-e olyan ember a Földön, aki látta már forgalomban az LMG-085...100-as tartományba eső járgányok bármelyikét?

 

HB

Előzmény: ltnine2 (396)
ltnine2 Creative Commons License 2009.08.16 0 0 396
Pár dolgot írnék csak, alapjában véve jókat írtál:)

-Tényleg lassú az átlagtempó, én ezt akkor vettem észre, amikor Dél-Franciaországból jöttem haza... Ott nagyon dinamikusan, jóval nagyobb átlagsebességgel vezettek az emberek.

-Lámpákkal tényleg nagy baj van. Melyik cég/cégek felelősek a beállításukért?

-Új megállók: Cáfolom, hogy 10 centis különbségek lennének.... És kerül majd asztfalt a díszburkolat és az út közé. Nézd meg pl a Veres Péter utcán, Hétvezéren, Pósa utcán, meg a Csokonai színház oldalában a Kossuth utcán.
Egyébként azért állnak sokáig munka nélkül a megállók, mert a kötési időt meg kell várni.

-Menetrendel tényleg problémák vannak, jobban ellenőrizni kellene a sofőröket.

-Sztem nem a józsai járatok miatt alakulnak ki összefüggő buszsorok, mert előtte a
28-as járt 8 percenként tanítási időszak csúcsidejében, a józsaiak meg 6-7 percenként fognak járni. Ez nem olyan jelentős különbség szerintem.
Előzmény: Garficicus (395)
Garficicus Creative Commons License 2009.08.16 0 0 395
Az elmúlt 3 hétben kritikus szemszögből megnéztem mindazt ami Debrecennel kapcsolatos. Ime:
Sajnálattal tapasztaltam, hogy a debreceniek többsége még mindig nem tanult meg autót vezetni és közlekedni. Az 50 helyett általános a 30-as tempó, az index mellőzése, kressz ismeretének hiánya, udvariatlanság, és megannyi két ismeretlenes egyenletnek az eredménye szerintem a sok baleset, illetve két autósnak én is megmutattam a fővárosi virtust, így a Kenéziben gipsz lett a jutalmuk, mivel csak a rutinomnak volt köszönhető hogy nincs 15 darabban az autóm. (BALU NE RÖHÖGJ!)

A városban több helyen felújítások, csatornaépítések zajlanak, ám udvariasságnak egyszerűen még a jelét sem tapasztaltam, ahol erre a félpályás útzár miatt szükség lenne. Mennek mint a birkák!

A lámpák beállítása kritikán aluli: egy vasárnapi nap az autóbuszállomástól- széchenyi-Piacz-Szent Anna - Sumen utcáig a megengedett 50-es tempóval sem lehet elérni a lámpákat, mindenhol 90 másodpercet kell várni a következő zöldre! Könyörgöm mire??? Legalább kapcsolnák ki, ha nincs egyáltalán forgalom!

Diószegi-Borzán Gáspár utcák kereszteződésében kint van ugyan a STOP tábla, de ezzel nem lehet orvosolni azt, hogy csúcsban mivel nincs a Diószegiről jobbra kanyarodó sáv, ezért a 49-es busz sem tud kiállni a megállóból és a sor vége a Totál kútnál van. Bravó! Körforgalom vagy kanyarodó sáv kellene sűrgősen. Arról már nem beszélve, hogy a Diószegi külső szakaszán két egymással szembejövő Civisbusz csak úgy fér el, ha az egyik lehúzódik a megállóba.

41Y menetrendjét sikeresen kitalálták, szegény buszvezetők a semmi közepén a gázcseretelepnél szaunáznak, és végzik el a dolgukat. Vagy a nyomdáig kellett volna kivinni , vagy átmenetileg szüneteltetni a járatot, mert így sok értelme nincs.

Nyíl utcai csatorna építés miatt 30-as tábla van és kétirányú a forgalom. Valahogy nem fér a fejembe, hogy miért nem egyirányúsítják az egészet, amíg tart a építkezés? Két szélesebb jármű alig fér el egymás mellett.

Az újonnan kialakított megállók aljzatát olyan jól sikerült az építőknek megcsinálni, hogy közel 10 cm a különbség az aszfaltút és a megálló kövezete között, persze utóbbinak javára! Tévhitt, hogy itt még aszfaltozni is fognak, marad a futóműbeállítás 20-nál nagyobb tempónál!

Szép és jó, hogy van klíma a buszokban, de a kondenz-vízet nem menetközben kellene kilocsolni az utakra. Minimum 4 csuklós engedte a vizet!

A DKV különösen fogadkozott a menetrend betartása miatt. Ennek ellenére a 41-es és 41Y (esti járatai) rendszerint jóval hamarabb indult el a Vincellér utcáról!

"Kedves DKV-s sofőrök" rájöttek arra, hogy a Civisbuszokban lévő biztosítéktáblából az "AD BLUE" adalék biztosíték kivételével azonnal leszabályoz a busz, és vihetik a szerelőknek, hogy nem megy, javítsák meg, mert dolgozni nem akar egyik sem. Szegény szerelők, meg szívnak mint a torkosborz a hülye dolgozni nem akaró egyének miatt, mire rájönnek, hogy itt megint a buszvezető a ludas. Sajnos a szolgáltató még mindig nem gyűjtötte be a négyszögletű kulcsokat, amivel ez nyitható.

Rendben van, hogy a Kishegyesi úton állandóan filmet forgatnak a krampuszok, de könyörgöm a 2x2 sávos főúton miért kell minden balfasznak egymás mellett menni 30-cal, úgy hogy még meg sem lehet előzni őket? Aki nem ismerné, jobbratartás van a kresszben!

Széchenyi utca felújítása kapcsán nem tudom ki volt az az ökör, aki a buszsávot kitalálta úgy, hogy akkor engedi ki a buszt a megállóból amikor a Kossuth utcából ömlik a forgalom, és pont a forgalom elé. Továbbá a józsai buszok a belvárosba behozatala csak annyit eredményez csúcsban, hogy egymás után megy egy egy busz karaván. Mivel a zöldjelzés igen rövid, ezért a Kossuth utca olyan mint egy buszfolyam sokszor. Szóval lehet, hogy utasoldalról jó, hogy Józsáról a belvárosig mehet az ember, de milyen áron? Ezért? Valahogy nem sikerült a kivitelezés!

Hát röviden ennyi! Szerintem nem ártana átgondolni pár dolgot forgalom szervezés terén. Mielőtt a fent leírtakat elkezdi bárki is ökör módjára kritizálni, az üljön be egy autóba és menjen 500 km-t 3 hét alatt Debrecenben!!!! Én megtettem...
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 394
Igen, érthető volt.
de azért ő nem igy irta, ne túlozzunk ;)
Előzmény: HáBé (392)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 393
Háth már bocs... csak mondtam, én értettem.. XD
Előzmény: Törölt nick (391)
HáBé Creative Commons License 2009.08.12 0 0 392
Xia, joh, h írc :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Azabusz mávót kin, merén láttam :))))))))))))))
Ugye érthető vok?
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1452/html/kep312.htm
-----------------------------
Utóiratként egy "öreges", turcsiorrú szmájli:
:o)
Előzmény: Törölt nick (390)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 391

Annak, aki ismeri a "tini szlenget". Már pedig HáBé nem kezdő a pályán, erről bárki meggyőződhet, ami megnézi a honlapját.

 

Javítva:

Ez a mondat a magyar nyelv szerint értelmezhetetlen.

Előzmény: Törölt nick (390)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.12 0 0 390
Szerintem érhető volt....
már megvan a kép, a busz nem volt még kint ..
ebbe mit nem lehet érteni?
Előzmény: HáBé (389)
HáBé Creative Commons License 2009.08.11 0 0 389
Ez a mondat magyarul értelmezhetetlen.
Kérlek, fogalmazz úgy legalább, mint egy alsó tagozatos!
Előzmény: JUV-053 (388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!