Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -3 0 128747

A 2015-ről kapott 400.000-es utasszámot valótlannak gondoltam.

Ezért a KSH-tól megkértem a 2017-es utasszámokat.

 

Ezt küldték :

 

Szerbia:

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Horvátország :

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Kérdésem :

 

Mohácson mi dönti el, hogy a ki/be léptetést végző magyar határőr/rendőr a ki/be lépő hajó utasait Szerbia felé írja be,  vagy Horvátország felé ?

 

Az, hogy a hajó melyik ország kikötőjében fog legközelebb kikötni ?

 

 

Előzmény: FOMA (128742)
smith Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128746

"tiltott, szigorúan tiltott"?

Előzmény: trizs77 (128744)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -3 0 128745

Mennyire gyakori hogy bárhol a rendőrség személyhajó vezetőket szondáztat?

 

------------------------------------------------

 

Elég keveset hajózok.

Utasként.

 

De legutóbbi három hajózásom során (ez kb. 5 év alatt volt) kétszer is megszondáztatták a legénységet rendőrök, indulás előtt.

Mindkétszer a Balatonon.

Egyszer Siófokon.

Egyszer Fonyódon.

 

 

Előzmény: zjakabfi (128732)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -4 2 128744

Kevesebbet kell füllenteni.

Vagy nem ilyen látványosan.

 

Ha már kamuznak a Dunán kilépő és/vagy belépő utasszámokkal, akkor előzőleg egyeztessék, hogy egyformát füllentsenek.

 

Mindegy mit, mert kevés ember van aki odaáll Mohácsra megszámolni a valót.

 

 

Előzmény: smith (128738)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.06 -6 1 128743

De a (személy)hajózást be lehet szüntetni rajta...

Előzmény: smith (128738)
FOMA Creative Commons License 2019.06.06 0 3 128742

Valakinek az adata nem jó. Van még ugyan ki- és beléptetés a Dráván is, de nagyságrendileg az elenyésző Mohácshoz képest.

Előzmény: trizs77 (128737)
FOMA Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128741

A területi hatály alapján a magyar büntetőjogot kell alkalmazni a belföldön (no meg a külföldön tartózkodó magyar felségjelű vízi- és légijárművön) bárki által elkövetett bűncselekményekre.

 

A büntetőeljárás lefolytatása bizonyos esetekben felajánlható külföldi hatóságoknak, de jelen esetben ez kizárható. 

Előzmény: HG. (128723)
gepesz Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128740

Tavaly a Tiszán szondáztattak bennünket. (negatív)

Nem menet közben. Indulás előtt, álló hajónál a stégen.

Előzmény: zjakabfi (128732)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 -2 3 128739

Nem azért fizetek adót, hogy a rendőr csak napsütésben, magyar nyelven legyen bátor és baromi okos.

 

 

Kitűzött indulás előtt 10 perccel a fedélzeten és a gépházban minden szolgálatban lévőt le lehet ellenőrizni.

Kezd a szolgálatban lévő hajóvezető (ha van kormányos) és a gépüzemvezető.

Ha itt kiüt a probléma, akkor már a 10 perces indulás senkit nem feszít, akkor már mehet mindenki egészen a pincérekig, nem ismerek ellentmondást.*

Legfeljebb a hajózási cég tulajdonosát, de az majd leveri a kárát a személyzeten.

Hozzáteszem a nagymarosi rendőrörs se vitézkedik menetben lévő hajósok ellenőrzésével.

Nyilván a kisvizes időszak elhíresült "zátonykereső hadművelete" után is felmerült bennem a kérdés, hogy volt-e szondáztatás?

Csak akkor az - még - nem szólt életveszélyről...

 

 

 

_________________

* Egy hónapja felénk TEK-esek ellenőrizték a forgalmat, így engem is.

Ment a szondázás meg az okmányellenőrzés.

Közben hallgatom a beszélgetésüket. Elkaptak még reggel egy építőiparos furgont. Vezető, szonda, hopp - papírok el. Átül a vezető helyre egy másik, hopp egy szonda, hopp még egy jogsi el. Kocsi félre. Telefon a cégvezetőnek:

- Főnök! Valaki jöjjön értünk, mert ha bárki beül vezetni, akkor azonnal elveszik a jogsiját. Persze..., mindenki..., hát a kisboltban egy tüskét...

 

Tehát: Építőipar, mindenki ittas az egész brigádban, de vezetnek és állványon dolgoznak.

Előzmény: forgószem (128733)
smith Creative Commons License 2019.06.06 -2 3 128738

Neked aztán sikerült levenni a lényeget. :-P

Még szerencse, hogy a Dunát nem lehet bezáratni utasszámlálós alapon...

Előzmény: trizs77 (128737)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -2 1 128737

Hüümm

 

Itt azt írják, hogy Mohácsnál összesen kb 100.000 utas lépett ki és be az országba hajón.

Ok.

 

Mindezt 756 hajón tették, tehát egy hajón "csak" 132 fő utazott ?

Személyzettel együtt csak 132 fő?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Más.

 

A KSH azt mondja/írja, hogy magyar-horvát viszonylatban egy év alatt nem egészen 400.000 fő lépte át a határt hajón.

Ok.

 

De ha Mohácsnál csak kb. 100.000 fő, akkor a másik (maradék) kb. 300.000 fő hol hajózott át a magyar-horvát határon ?

 

 

Előzmény: smith (128735)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128736

Szürke volst?

Előzmény: smith (128735)
smith Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128735

Én viszont emlékszem ilyenre menetben levő nagyhajón...


Pár napos cikk a témában:
https://www.mohacsiujsag.hu/mohacs/hir/helyi-hireink/szazezer-utas-erkezett-a-dunan---finn-modszerrel-ellenorzik-a-vizi-jarmuvek-vezetoit-mohacsnal
A finn módszer lényege, hogy az ellenőrzés első lépése a légalkoholteszt.

Előzmény: zjakabfi (128732)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128734

Meg kéne kérdezni a kormányinfon, valamelyik Neren kívűli sajtótermék felvállalhatná.

Előzmény: gigabursch (128728)
forgószem Creative Commons License 2019.06.06 0 6 128733

Szinte biztos, hogy az intézkedő rendőrök első dolga volt a szondázás az okmányok elkérése, azonosítás után. Ilyenkor a összes szolgálatban lévő személyt megfújatják, még a gépészt is.

 

Az időjárási körülmények elég mostohák voltak. Ha valaki vezetett már hajót este, sötétben, esőben, szélben, az tudja milyen nehéz kiszűrni a parti fények közül az árnyékban haladó hajót. Vízcseppek a kormányállás ablakán. A felső fedélzet mellvédje üveg, ezen millió esőcsepp, nagyon megnehezíti a kilátást, főleg ha még bámészkodók is állnak előtte. A híd meghajózásához valószínűleg inkább az „élő képet” választotta a hajóvezető nem a radart, mert az sokkal több azonnali információt ad a hajó mozgásáról, helyzetéről és szinte biztos, hogy többet nézett előre mint oldalra. A radar kép csak az elfordulás jelzővel együtt ad pontos infót a hajó mozgásáról, de az oldalirányú sodródásról nem. A Vikingen a radar a hajó orrán működött. Előre, oldalra nincs holttér, (illetve csak annyi amennyi az antenna nyílásszöge) csak a hídról visszavert jelek zavarhattak be. A radaron ott kellett lennie a Hableánynak, mivel az AIS adatokat is megjeleníti, de valószínűleg ezt nem nézte a vezető

Előzmény: doncike (128727)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128732

Kérdés, hogy abban a helyzetben ott, amikor menteni kellett, a hajó nem is volt ott, nem lehetett tudni mi törént, foglalkozott-e valaki ezzel.

 

Mennyire gyakori hogy bárhol a rendőrség személyhajó vezetőker szondáztat? Sosem láttam még ilyet menetrensi hajón sehol az országban.

Előzmény: HG. (128724)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128731

A 79. évi 13. törvényerejű rendelet szabályozza az ilyen kérdéseket, ez a nemzetközi magánjogról szól, a 32.szakasztól érdekes.

Előzmény: HG. (128723)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128730
Bocs!

Ez HG-nek ment.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151565808&t=9011160
Előzmény: gigabursch (128728)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128729
Vsz. munkatárs.
Előzmény: doncike (128727)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 -1 2 128728
Szerintem még azért kussol vastagon a pintőrség mert derék vizirendőreink az elmúlt években semmiféle érdemi szondáztatást nem végeztek a szállodahajókon.
Kíváncsi vagyok a tényadatokra abban a kérdésben is, hogy a vízirendészeti dolgozókból hányan beszélnek bármilyen idegen nyelven.
Tehát felmerül a kérdés, hogy rendőröknek alkalmatlansága indirekt módon hozzájárul-e 28 ember halálához?
Előzmény: doncike (128727)
doncike Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128727

Azért ez így, hogy “névtelenséget kérő”, meg ”tudomása szerint”, kicsit mérsékli a hitelességet.

Ha viszont igaz, az a társaság felelősségét is felveti.

 

Az esetleges alkoholos befolyásoltság magyarázhatja a figyelmetlenséget.

 

A másik opció, amit még nem láttam bővebben kifejtve, hogy azért nem volt rádiózás, mert nem is volt előzési szándék a Viking részéről.

Csak váratanul túl gyorsan utólérte, mert mondjuk a Hableány sebessége valamiért hirtelen elkopott (levette a gázt, erős sodrás közvetlenül a híd után), és mire észbe kapott az ukrán, már ütköztek is.

Ettől ez még nyilván az ő felelőssége lesz, de legalább valami ésszerü magyarázat a balesetre.

Előzmény: gigabursch (128708)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128726

közben továbbolvastam:

A roncsot először csak annyira emelnék meg, hogy uszályokhoz kötve a víz alatt olyan helyre vontassák, ahol a búvárok biztonságosan dolgozhatnak benne.

...és ahol a kegyeletsértő kiváncsiskodók nem látják...

Előzmény: HG. (128725)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128725

Senki sem tudja, milyen állapotban van a hajó, és nem is nagyon fogják megtudni, amíg felszín környékére nem kerül.

Nem lennék meglepve, ha a "roncs" nem is lenne olyan roncs, ezzel együtt elég valószínűnek tartom, hogy a nyilvánvaló okokból nem fogják sem úszóképessé tenni, sem bárkára emelni. (Utóbbi esetben azért tényleg ketté is törhet, keskeny, régi hajó amúgy is.)

Szerintem 2 bárkával közrefogják, és az egész köteléket ponyvával takarva fogják kisvízbe vontatni.

Ahol - véleményem szerint - a vizsgálat végeztével feldarabolásra kerül, mert ilyen múlttal nem lenne eladható még akkor sem, ha a helyreállítás műszakilag lehetséges lenne, és meg is érné.

Amit amúgy mint hajóbarát külön fájlalnék, mert nagyon helyes kis hajó volt, még a klasszikus hajóépítési iskola szerint...

Előzmény: M61021 (128685)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128724

Azt én is hiányolom a rendőrségi közleményekből, hogy a hajóvezető nem állt alkoholos befolyásoltság alatt. Ez elvileg tényszerűen azonnal kiderül a tragédia estéjén.

Ha meg netán nem fújattak szondát, abba bele sem merek gondolni...

 

Előzmény: gigabursch (128708)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 -1 1 128723

a presztízs veszteség és a kártérítési perek elkerüléséért mindent meg fognak tenni, bármit is mondjanak most. Lesz rá pénz és lesz jogi csapat. A hajójukat is igen hamar elengedték. Szóval lehet itt még meglepetés a végén...

 

akkor Dél-Korea helyében nagyon nekik mennék...

 

amúgy amikor egy svájci illetőségű hajó magyar vizeken víz alá nyom 20+ dél koreait egy magyar hajón, akkor is ugye magyar bíróság jár el a büntetőügyben?

aztán gondolom - ha bebizonyosodna a bűnössége - akkor a koreaiak indítanák tömegével a kártérítésiket (nem tudom hol)

 

mellesleg néha elgondolkodom, hogyha éppenséggel nem "csak" 2 magyar áldozat van, hanem kb mind az, akkor szerintem lincselő tömeg várná Bp-en a Viking hajókat...

 

 

 

 

 

Előzmény: riversea (128623)
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128722

Beállt az újpesti hadi öbölbe.

Előzmény: zjakabfi (128721)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128721

Hova megy?

Előzmény: Pedrofon (128719)
jakyg Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128720

Szép! Köszi! Kicsit irigykedek a szerbekre. De nem rossz oldalon áll az a sorfal? Van olyan, hogy ennek a hajónak kinyitják a zsalugátereit?

Előzmény: Pedrofon (128719)
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.05 0 5 128719

KOZARA szerb hadihajó ma délben a Belvárosban:

Előzmény: tehtube (128668)
paca664 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 128718
Előzmény: Sevket Iyidere (128706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!