Előre is elnézést kérek azoktól, akik utálnak engem vagy ki nem állhatják az itteni ömlengéseimet (sem) :D Nekik javaslom, ugorják át ezt a hozzászólást is.
Szóval bevittem a munkahelyemre két 7" kislemezt: az egyik a TWILIGHT SAD (feat. Robert Smith), a másik pedig a Robert Smith által producelt egyetlen ANIMATION kislemez, a Frame one.
A TWILIGHT SAD kislemezt elméletileg nullkilométeresként, azaz originálként rendeltem -emlékeim szerint közvetlenül az együttes által megadott linkről.
A lemez megjelenése picit csúszott is, mondván, a lehető legjobb minőség miatt még valamit csinálnak vele. Ehhez képest a lemez recsegett és pattogott.
A másik ANIMATION lemez kellően szennyezett volt és a B oldal egyik száma több helyen is ugrott... mintha átszakadt volna a lemez.
Azért vittem hát be őket, hogy jó alaposan megtisztogassam mindkettőt, hátha...
Aztán gondoltam, a professzionális lemezjátszón a maga méregdrága pickupjaival tuti jobban szólnak majd. Hát... meglepődtem a végeredményen.
Tisztítás után az ANIMATION lemez recsegése alábbhagyott ugyan, viszont a lemez A oldalán kipróbált (pontosabban rendelkezésre álló) kétfajta pickup elég siralmas eredményt produkáltak. A méregdrága 15 mikronos EMT hangszedő nyújtotta a legrosszabb minőséget... az újabb, 25 mikronos Ortofon a szám bizonyos részein jobban szólt, de az eleje csapnivalóan szar lett.
A lemez B oldalán a 25 mikron mintha túl sok lett volna és nem feküdt rendesen a barázdába. (Hozzátenném, hogy a B oldalra két számot pakoltak fel... 45 -ös fordulaton több mint 6 percet. Mondanom sem kell, kisebb kivezérléssel, gyengébb minőségben... a barázdákat jól összetolták. A túloldalon a 25 mikron nem okozott még gondot.) Úgyhogy ezt az oldalt csak a 15 mikronos EMT tsd15 -tel játszottam be (és otthon).
Úgyhogy egy dolog van már csak hátra: az előre.
Szereztünk bent lemeztisztításhoz egy 'csodahabot'... azzal (gépen, kefével) átmegyek szépen a lemezeken, majd berakom az ultrahangos tisztogatóba is (bár ez eddigi tapasztalataim alapján leginkább annyit ért csak, mint halott lónak a langyos libazsíros beöntés). Teszek bent még egy próbát, de attól tartok, hogy hazahozom a lemezeket és az itthoni motyóval bedigizem, majd beviszem ezt a munkahelyemre és jöhet az utómunka (khm, szigorúan túlóra gyanánt :D ).
Ezt azt jelenti majd, hogy vagy a Sequoia software egyik pluginjével, vagy izotope RX6 -tal (illetve van még egy harmadik erre a célra tán még alkalmasabb program, de az pont még nincs bent a gépemen... ez hamarosan változni fog, remélem) kiszedem a recsegéseket (megnézem, mi a különbség, ha 'automatizálom' és a program szedi ki a detektált pattogásokat, illetve ha manuálisan szedegetem ki őket... ami persze jó hosszadalmas meló lesz. Aztán a lemez zaját analizáltatva a progival kiszedetem vele a hasznos jelösszetevők legminimálisabb sérülése mellet... majd jöhet a jól megérdemelt EQ... hm, netán némi exciter?... ááá, csak hangosan gondolkodtam... majd a normalizálás). Oszt ha éppen jó kedvem lesz, feltolom valahová a végeredményt.
Addig is itt van két audio... összehasonlításképpen. A leírásban (angolul) szerepel, mi micsoda.
https://soundcloud.com/andrewszoke/animation-secret-life-excerpt-mechlabor-sl102-vs-technics-sl-dd33
https://soundcloud.com/andrewszoke/animation-genevieve_foreign-lands-excerpts-technics-sl-dd33-vs-mechlabor-sl102