Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Nem mintha számítana, de én egyáltalán nem bánom! :-) A KCS szinte az utolsó régi vasút, ami még nem "mega" és nem valami 4/5/6nd-hand gépeket üzemeltető cég.
Az amerikai szarazfoldi kozlekedesert felelos kormanyzati testulet megtiltotta a CN ajanlatat a KCS megvetelere.
Penteken kiderul hogy a KCS reszvenyesek elfogadjak-e a CP ajanlatat.
Ezzel az is kiderult hogy tovabbi felvasarlasokat is megtiltanak a jovoben. A cikk szerint bebetonozodik az orszaguti fuvarozas gazdasagi folenye a vasuttal szemben:
Inkabb ugy mondanam a project fovallalkozoja a Sumitomo aki lerendezi a kocsik forgalomba allitasat a Caltrainnek es a a az Amtrak Midwestnek (mivel eredetileg japan szerelvenyeket akartak). A Siemens ebben helyettesitett alvallalkozoja a Sumitomonak. Azt nem irjak hogy ki a bunos az olomert.
A mult honapban megjelentek cikkek arrol hogy a probak soran megmertek hogy a mosdok vize tullepte a megengedett olomtartalmat. Ezert a beszallitot blamaljak (Sumitomo) es addig nincs kifizetes es engedely amig ez nincs kijavitva:
Segítséget kérek abban, hogy anno valamelyik Modell Railroad újságban láttam egy hirdetést egy tengelyfészek tágító szerkezetről, ami úgy működik mint egy fúró. Be kell helyezni a tengely helyére, párszor megforgatni, és ami addig szorult kerékpár, az utána sokkal szabadabban forog. Ezt keresem, csak sajnos nekem az újságaim költözés miatt el vannak pakolva, nem tudok hozzájuk férni.
Tud valaki ezzel kapcsolatos honlapot, ahonnan rendelni lehetne?
Világvasutai 2021. első félévének hírei: vasutak beszállnak önvezető autók fejlesztésébe, hidrogénhajtású tehervonati mozdony és motorvonat, busz és villamos kombinált jármű, és a hóeltakarítás képei.
Az Amfleet I food service car-nak több változata van, Amclub, Amdinette és Amcafe két elrendezéssel. Mindegyik közepén az ablak nélküli részen van a kiszolgáló pult, a két végén pedig vagy a coach-nak megfelelő ülések, vagy valamilyen asztalos elrendezés.
A két, szintén összetartozó rajzon az előzőhöz hasonlóan az oldal és alváz nézet, valamint a belsőknél az Amclub 41 (23 coach + 18 club seats) ill. Amcafe 55 (23 + 32 coach seats).
Mindkét Amfleet típusnál van coach és food service car. Az Amfleet I-nek (1976-77, 492 db) mindkét végén van ajtaja, alapvetően rövidebb távú utazásokra tervezték, és valamennyi kocsi rendelkezik átmenő vezérlési kábellel.
Az Amfleet II-nél (1981 150 db: 125 db coach és 25 db food service car) csak az egyik végén van ajtó és a hosszú távú utazásokra szolgál - a coach-nál 59 vagy 55 ülés van.
Az Amfleet I coach 84 üléssel rendelkezik (#21000-21270), de épült 90 db kocsi kevesebb (60), de nagyobb lábközzel rendelkező üléssel a hosszabb távú utakra (#21800-21889). A két összetartozó rajz közül az elsőn az oldalnézet és a 84 üléses változat belső elrendezése látható, a második rajzon az alváz elrendezés és a 60 üléses verzió.