Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

autochip Creative Commons License 2017.02.09 0 0 502

Idézet a 493 hsz-ből:

"Régebben a chiptuning szakmában szinte mindenki ismert mindenkit. Mára a szakma elég rendesen felhígult."

A felhígulás azóta is folyamatos, az előző hsz. tükrében ezt már drámainak nevezném.

A chiptuning nem káros a motorra, feltéve hogy aki a programot írja ért is hozzá...

Zoltán Kertész Creative Commons License 2017.02.07 0 0 501

Üdv, Érdeklődnék hogy az ECM Titanium nevezetű programban a mapokal mit is módosítok?
példáúl melyik map mit módosít? Esetleg ebben tud valaki segíteni? Válaszokat előre is köszönöm.

Armogur Creative Commons License 2017.01.23 0 0 500

Egyetértek. Az tuti, hogy olyan helyen fogom megcsináltatni a chiptuningot a kocsimra, ahol van fékpad. Ahol látni, hogy a módosítás hatására hogyan változott a nyomaték- és teljesítménygörbe. Csak így tudom elképzelni az optimalizálást, a finomhangolást.

A gyorsulásmérő nyilván egy sok paraméteres történet, ott nagyon kell figyelni a környezeti viszonyokra, de kihívásnak érzem.:-)

Lehet olyan oka is a többet mérésnek, hogy egy adott motort alulskáláztak, amikor megadták a teljesítményadatot.

A TDI tud vicces dolgokat, ők ezt mérték pl.:

 

 

Előzmény: Törölt nick (499)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.20 0 0 499

Lehet hogy drága egy fékpadi mérés, de ott nincs mellébeszélés. Ott szépen élő adatban programozzák, és látni hogy mit csináltak. Nincs az, hogy vagy jó egy tartományban, vagy nem.

Vehetsz bármilyen gyorsulásmérőt, nem fogod te meglátni a plusz lóerőket. Már egy lejtő, szembeszél is meg fog tréfálni.

Még a pad is vicces néha, több mint  150.000 kilométert futott motornál is mérhet több lóerőt, mint a gyári. Ez nekem kissé hihetetlen. De ha valaki egy mérést bevállal, megcáfolhatja hogy a gyári értéknél többet hoz egy használt motor.

Előzmény: Armogur (498)
Armogur Creative Commons License 2017.01.18 0 0 498

Köszi az infókat!

Én árajánlatot kaptam tőlük, de telefonon még nem beszéltünk.

Egyetértek, elsőre az jött le, hogy túl sok a marketing, a reklám, úgy látszik, ebbe jobban megéri befektetni, mint fékpadba.

A profi és a drágaság azért nem zárja ki egymást, csak ha drága valami, az lehet, hogy csak parasztvakítás, nem biztos, hogy valóban profi is.

Már nem tudom, melyik cég volt, de volt aki valamilyen gyorsulásmérővel mérte a teljesítményt menetpróbán. Ez is több, mint a semmi, összehasonlító mérés. Én is tervezem, hogy beszerzek valami jó műszert, mert azért nem szeretném túlzásba vinni a fékpadi méréseket a kocsimon. Egyrészt drága, másrészt nem tesz jót a motornak.

Ahogy a videókból kivettem, úgy működhet a srácnál a dolog, hogy menetpróbát csinálnak, és ez alapján korrigál még esetleg, hogy legyen alul erősebb, vagy legyen pörgősebb a motor, érzésre megy ez szerintem.

Ha az a célom, hogy a lehető legoptimálisabb beállítást hozzam ki a kocsimból, tehát hogy ha nem nyomom neki, akkor legyen takarékosabb, ha lepadlózom, akkor meg hozza ki a lehető legtöbbet a gépből, akkor ez így eléggé reménytelen.

 

Előzmény: Törölt nick (497)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.18 0 0 497

Én érdeklődtem nála, telefonon is beszéltem velük.

Elsőre az jött le hogy kicsit túl nyomulós az online felületük, és ők hívtak fel engem (írásos válasznak jobban örültem volna).

Megtudtam hogy nem rendelkeznek semmilyen teljesítmény mérő eszközzel.

Ezután nem is igazán foglalkoztam vele, mert nehezen tudom elképzelni hogy tényleg profi, főleg hogy a legdrágábbak között van.

 

Van egy külföldi kollégám aki nagyon benne van az autó tuningban, és megkérdeztem a véleményét, ami a következő volt:

Ahhoz hogy tudjad hogy reagál az új beállításokra a motor, 3-asban piros vonalig kell a motort pörgetni, és ha csak nincs saját hosszú tesztpályád, ez valószínűleg magasan meghaladja a sebesség korlátozást. Amit 4 nap alatt meg tudsz csinálni ilyen módszerrel, az fékpadon meg tudod csinálni kb 3 óra alatt, természetesen ez csak a nem őskori, OBD2-vel rendelkező, öndiagnosztikára képest autónál igaz.

 

Ezek után valahogy nem tudom elképzelni hogy lehet teljesítménymérő fékpad nélkül dolgozni. Vaktában dolgozni szerintem nem a legbiztonságosabb, és úgy csak valami "nagyjából jó" programot tudnak írni, mert nincs referencia mérés, hogy tényleg arra az autóra legyen szabva.

 

Kíváncsi lennék hogy szakmabeliek hogyan vélekednek erről.

 

Caveat emptor:

Én nem értek hozzá, lehet hogy hülyeséget beszélek, de próbálok tájékozódni a témában.

Előzmény: Armogur (495)
tiglinc Creative Commons License 2017.01.18 0 0 496

Nem is kell, hogy konkréten autochip vs chiptuner vita alakuljon ki. Az lenne szerintem a lényeg, hogy mind a szolgáltatók, mind az ügyfelek aktívan használják ezt a fórumot. Mert ha nincsenek leírt tapasztalatok, akkor az ember esetleg találomra, rosszul dönt. Én is gondolkodtam chiptuningon, beszéltem is 3 szolgáltatóval. Mind3 profinak tűnt, végül mégsem mentem el egyikhez sem, mert nem tudtam dönteni. "A" cég közel lett volna, van múltja, de elég suttyó volt a stílus, valamint írásba nem adott semmit, csak a telefonos kommunikációt erőltette. De ez alapján elvileg nem szabad kizárni, hisz van múltja, és drágán dolgozik, tehát csak jó lehet. :) "B" cég nagy múltú, írásos árajánlata és leírása teljes körű, stílusa kifogástalan. Cserébe drága, és mivel rohadt messze van, még drágább. "C" cég pár éves múlttal rendelkezik, de legalább van telephelye, száma nem változott az elmúlt években, különösebb balhéról nem hallottam, tehát feltehetőleg, ha nem is írnak nagyon profi cuccot, de kárt talán nem okoznak, és még "A" hoz képest 70, "B"-hez képest 50%-os áron dolgozik, stílus kedves. Én, mint laikus, érzékeny lelkű ügyfél kizártam "C"-t, mert gyanúsan olcsó, az én autómnak meg csak a legjobbat mindenből, kizártam "A"-t, mert érzékeny lelkembe nem fért bele a stílusa, majd kizártam "B"-t is, mert rájöttem, hogy az autót eladva, majd azt a pénzt, amibe a tuning, meg az utazgatás kerülne hozzátéve kapok egy gyárilag nagyobb, és erősebb autót, és mivel nincs visszajelzés, mi van, ha "B" a legrosszabb. De ha lett volna az ügyfelek részéről visszajelzés, vagy lett volna itt egy komolyabb szolgáltatói vita, akkor talán valamelyik szolgáltató gazdagodott volna rajtam is egy kicsit, mert a stílust is elviselem, a drágaságot is tolerálom, ha "biztosra" mehetek. Viszont a vélemények, viták hiánya pont az olcsóbbak felé hajtja az ügyfeleket. Amúgy ha írásos garanciát kapnék pl egy olcsótól, amire látok esélyt, hogy érvényesíthető gond esetén, akkor simán azt választanám. De még a drágák között is ritka, hogy felelősséget vállaljanak.

Előzmény: autochip (493)
Armogur Creative Commons License 2017.01.18 0 0 495

Sziasztok!

 

Van valakinek személyes tapasztalata a szekszárdi Rigotech-el kapcsolatban?

A honlapjukat olvasgatva az szimpatikusnak tűnik, hogy egyéni beállítást kapok, tehát lehetőség van a beállítás többszöri finomítására.

Viszont az nem derül ki, hogy mi alapján történik a finomítás? Van a srácnak teljesítménymérő padja, és minden állítás után van egy teljesítménymérés?

Vagy miből tudjuk meg, hogy jó irányba haladunk? Ugyanis ez nem derül ki a honlapjáról, hogy miként történik a finombeállítás pontosan.

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.17 0 0 494

Köszi a lehetőséget.

Számomra az oldalatok/hozzáállásotok elég komolytalan, még ha átalakítás alatt is van. Novemberi akció még mindig kint van, 3 nap alatt senki nem tudta levenni, vagy legalább átírni januárra. Ez a reklámotok, nekem nem jött be.

Előzmény: Chiptuner_kft (484)
autochip Creative Commons License 2017.01.17 0 0 493

Nem hiszem, hogy ki fog bontakozni a chiptuner vs. autochip vita. Chiptuner azt állítja, hogy az ár és a minőség között nincs összefüggés. Szerintem az ár az esetek döntő többségében összefüggésben van a a minőséggel. Vannak arra utaló jelek, hogy ezt nem csak én gondolom így: Idézet - egy 2014-es hsz.


"Dee*Jay Creative Commons License 2014-01-16 13:17:30     278
Sziasztok
Erről a cégról tud nekem valaki mondtani jót, rosszat akármit: http://www.chip-tuner.hu/
Kevesebb mint a feléért vállalják a kocsim chiptuningját, de ez már gyanusan olcsó, és semmi infót nem találtam róluk, hogy valaki vitte már oda a kocsiját. Jó ha olcsóbban kapok meg valamid, de nem ha azzal jár hogy egy idő múlva a nem jól beállított tuning miatt tönkre megy valami."

 

Mellesleg a  magyarázatról, amit az áraira chiptuner 2009-ben adott, néhány héttel ezelőtt kiderült, hogy nem fedi a valóságot. (Részletezve a 482. hsz-ben)

Mivel a szavahihetősége az én szememben ezek után megkérdőjeleződött, a további vitát értelmetlennek látom.


Volt még egy másik dolog is. Úgy gondolom magyarázatra szorul, hogy miért akadtam ki  a 488-as hsz-ben. A korábbi kamuzása csak az egyik ok volt. A másik okot viszont nem lehet egy  mondatban leírni. Első blikkre nyilván "jófejségnek" tűnik a 487-es hsz-e. Hozzáteszem hogy túl sok segítséget nem nyújthatott eddig a fórumon 1 hónapos regisztrációval. Az előzményekből sok minden kiderül, pl. az is hogy az évek során sok esetben segítettem (számomra akár ismeretlen) chiptuningos kollégáknak itt a fórumon, ha kértek egy ori file-t, vagy egy infót.  Ezeket a kollégákat nem mind ismertem, de a korábbi hozzászólásaikból egyértelműen kiderült, hogy nem ma kezdték. 

 

Régebben a chiptuning szakmában szinte mindenki ismert mindenkit. Mára a szakma elég rendesen felhígult. 2009 után szinte minden hétre jutott egy újabb chiptuningos, vagy aki annak mondta magát (erről is vannak korábbi hsz-ek a fórumon). Azóta megfigyelhető tendencia, hogy egyre többet kellett és kell javítani bizonytalan eredetű "chiptuning" programokat. Ha egy kezdő belenyúlt egy gyári programba (és a módosítás amit sok esetben csak próbálkozásnak neveznék nem jól sikerült) az némileg bonyolítja a dolgokat, de inkább úgy fogalmaznék hogy nem kissé. Néhány példa:


1. Az ügyfél felhív azzal, hogy chiptuningot csináltatott az autóján, de az autónak különböző hibajelenségei vannak és a tuningos emberét hiába hívja, mert a hívott számon előfizető nem kapcsolható. Miután találkoztunk kiderül az is, hogy a tuningot egy benzinkút parkolójában csináltatta, a kiolvasott programról az is, hogy teljesen rosszul van megírva. Első lépés diagnosztika, utána a gyári program visszaállítása. Az autó újra hibamentesen működik, most már jöhet egy jól megírt chiptuning program, és csodák csodája az autó a tuning programmal is jól működik. Vajon mi volt itt a probléma? Az egyik, hogy az ügyfél egy kezdőre bízta az autóját, akinek ráadásul még saját műhelye sem volt, így aztán egy telefonszám cserével eltűnt a ködben. A másik ennek a következménye volt, az ügyfélnek kétszer kellett fizetnie. Az olcsóról kiderült, hogy még sem lett az a végösszeget tekintve. Az ügyfélnek azért szerencséje is volt hogy időben lépett, mert a korábbi programot látva nem kellett volna túl sok km ahhoz, hogy a turbója felrobbanjon. A másik probléma az volt hogy kétszer akkora munka volt megcsinálni ezt az autót egy gyárihoz képest.  


2. Kb. 3 éve történt (ennek is nyoma van a fórumon) egy ügyfelem akinek az autóját korábban csináltam, felhívott Karácsony előtt egy nappal délután. Elmondta hogy vásárolt egy klón kiolvasót, és egy Alfát akart tuningolni, de az írás elakadt és az autó nem indul. Már sötét volt és mínusz fokok repkedtek, az is kiderült hogy egy áruház parkolója a helyszín.  Megkérdeztem, hogy a gyári programot lementette-e? A válasz igen volt. Oké segítek, megoldom OBD-én. Ebből az ígéretemből 3 órás küzdelem lett. Kimentem a parkolóba kiolvastam az autóra rátöltött programot  és elkértem a lementett gyári programot. Kiderült hogy mindkettő sérült és hibás, az autó a lementett "gyári" programmal sem indul be. Az ügyfél 200 km-ről jött és reggel mennie kellene dolgozni. Nem az én ügyfelem volt, mégis úgy éreztem, hogy ebben a helyzetben segítenem kell. Ekkor már havazott. Következő lépés, vissza a műhelybe szerszámokért majd vissza a parkolóba, hogy a motorvezérlő egységet ki tudjam szerelni elemlámpa fényénél. Utána megint vissza a műhelybe helyrerázni a vezérlőegységet, majd vissza a parkolóba visszaszerelni az ECU -t, és végre sikeres próbaindítás. Nem csináltam chiptuning programot, mert a kérés csak a gyári állapot visszaállítása volt, így nem is érte meg anyagilag a történet. De nem is ez volt az ok amiért elvállaltam, a fentiekből ez talán már kiderült. Az hogy azt az időmet szántam erre, amikor az ajándékokat vettem volna meg Karácsonyra és ehelyett szétfagytam egy parkolóban,  nyilván csak az én problémám, de én úgy vagyok ezzel, hogy összességében kell nézni a dolgokat!


3. 2008 környékén történt. Telefonon hív valaki, és közli hogy egy Golf tuningolásának az lett az eredménye, hogy az autó nem indul. Csinált már korábban ilyet legalább 3x, és nem érti,  hogy most mi lehet a probléma. Vezérlőegység hozzám kerül, és kiderül hogy mi a probléma. Az csak az egyik dolog hogy előre megírt (mellesleg rossz) programot akart feltölteni az autóra egy klón eszközzel. A fő probléma az volt, hogy egy Bosch programot akart feltölteni egy Siemens vezérlőre. Ezt inkább nem részletezem tovább.


Mi ebből a tanulság?
A kezdők rossz programjai az ügyfeleknek kárt okoznak, rontják a szakma hírnevét, és a szakembereknek 2x akkora munka a helyreállítás egy jól megírt chiptuning programmal.
Ezért gondolom úgy több régi kollégámmal egyetemben, hogy kezdők alá lovat adni a végén mindig  azzal jár, hogy az ügyfeleken csattan az ostor.
A chiptuning szakma egy szolgáltatás. Lehet csinálni jól és rosszul is. Nekem pl. ez nem csak egy szakma hanem a hivatásom, miután a fél életemet erre áldoztam.
A leglényegesebb szempont szerintem az, hogy az ügyfelek minőségi szolgáltatást kapjanak!

Előzmény: tiglinc (490)
canon70 Creative Commons License 2017.01.16 0 0 492

Sziasztok!

 

Békéscsaba és környékén valaki chiptuning? Esetleg vélemény a Kocsik műhelyről?

Centric Creative Commons License 2017.01.15 0 0 491

Egyelőre a tuningban gondolkodom, ilyen mélységben, mint ahogy írtad talán csak a későbbiekben. Mindenesetre nagyon köszönöm a válaszodat, nem gondoltam, hogy bárki is reagálna itt ezzel kapcsolatban.

Előzmény: Chiptuner_kft (487)
tiglinc Creative Commons License 2017.01.14 0 0 490

Jó, hogy kibontakozik itt ez a chiptuner vs autochip vita. Legalább látszik a stílus, az életfelfogás, ez alapján sokkal könnyebb dönteni, hogy milyen szolgáltatóhoz szeretné vinni az ember az autóját. Még nem foglalok állást (bár van egy határozott véleményem), várom a folytatást, végre valami történik itt ebben a topicban a direktmarketingen kívül :)

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.14 0 0 489

Vicces téma ez...

Van olyan hely, ahol 160.000 kilométert futott motoron több lóerőt mérnek, mint a gyári adat. Kalibrált padon.

 

 

autochip Creative Commons License 2017.01.13 0 0 488

Chipruner!

Kérdés, hogy te mennyire foglalkozol komolyan a chiptuninggal?

Egy ismeretlennek akarsz tanácsokat adni, magadnak és másoknak konkureniát generálni, és mindezt ingyen?

Magadnál vagy?

A korábbi hozzászólásodra később válaszolok, ha lesz egy kis időm a vihar a biliben ügyredre.

Előzmény: Chiptuner_kft (487)
Chiptuner_kft Creative Commons License 2017.01.13 0 0 487

Szia!

 

A kérdés, mennyire akarsz komolyan  a tuninggal, programozással foglalkozni. Az ECM előre elkészített "drivereket"  használ a mapok szerkesztéséhez és  minden ECU tartalomhoz külön driver tartozik. Simán belefuthatsz olyan tartalmakba, melyekhez nincs driver, arról nem is beszélve, hogy még ha van is hozzá, gyakran elég hiányos. Természetesen tudsz drivereket létrehozni, de elég körülményes. Nem azt mondom, hogy nem lehet vele tuningolni, de igazán pontos, minőségi munkára alkalmatlan. Spéci hibakódok kereséséhez, kikapcsolásához funkciók be/kikapcsolásához még drivert sem fogsz tudni készíteni hozzá, újabb MEDC17 vezérlőkről nem is beszélek. Biturbós 3.0tdi nyomaték monitorozása szintén érdekes lehet vele! Nézz körül inkább az EVC oldalán.

Előzmény: Centric (481)
autochip Creative Commons License 2017.01.13 0 0 486

Szerintem olyan helyre vidd, ahol értenek hozzá, programoztak már ilyen autót és hosszú távú visszajelzéseik is vannak az adott típusról.

Az ehhez szükséges információkhoz a témával kapcsolatos weboldalak elolvasása után hozzá fogsz jutni.

 

 

 

Előzmény: vnyóc (476)
Chiptuner_kft Creative Commons License 2017.01.13 0 0 485

Tényleg ez lesz az utolsó postom itt ezzel kapcsolatban.

Ezért az egy mondatodért írtam csak ide: "Csak néhány 10e. Ft-al került volna többe egy olyan hely és egy olyan program, amiben biztos lehettél volna hosszú távon sem lenne gond az autóddal."

Szerintem ez egy nagyon negatív állítás velünk szemben és természetesen elutasítjuk!!!

Írhatnám én is, hogy azért, mert valami drága még nem feltétlen minőségi! És ne értsd félre! :)

 

Jó munkát!

 

 

 

 

Előzmény: autochip (482)
Chiptuner_kft Creative Commons License 2017.01.13 0 0 484

Szia!

 

Az oldalunk hamarosan átalakul ezért egy kicsit el van csúszva, de köszi az észrevételt. Tudjuk a Valeo vezérlőt is programozni és természetesen, ha igény van rá vállalunk progrogramozást méréssel is. Részletekért kérlek keress fel valamelyik elérhetőségünkön.

Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.13 0 0 483

Pár kérdés, mert érdekel:  A novemberi akció még mindig tart? Valeo V42-ből mit lehet kihozni, van rá esély javítani?

A változtatásról kapok mérési jegyzőkönyvet hitelesített padon?

Honnan tudom, hogy jobb lett, az esetleges érzésen kívül? Mert erről nincs szó az oldalon.

 

Előzmény: Chiptuner_kft (480)
autochip Creative Commons License 2017.01.13 0 0 482

Részemről rendben van Chiptuner, hogy a levelezést lezártnak tekinted. 
Néhány dolgot azért pontosítanék, és válaszolok a feltett kérdésedre.

Kérdésed: "autochip: úgy emlékszem, hogy ezt a dolgot mi már az én kezdeményezésemre letisztáztuk e-mailen több évvel ezelőtt, ezért is érthetetlen számomra, miért kellett újra bemásolni 2012/2013-as bejegyzéseket?"

Nézzük időrendben a dolgokat, a tisztánlátás és a pontosabb dátumok miatt!

2009-ben éppen 11 éve foglalkoztam chiptuninggal.
Ekkor tette fel az alábbi kérdést A5S5 nevű fórumozó a Motronic Chiptuning fórumon, és ekkor hallottunk rólad először..

 

A5 S5 2009.10.16 22:17:17 ©                120

"Sziasztok!
Ismeri valaki a chip-tuner.hu-t? Ki ez a v....? Az ilyeneken komolyan mondom,hogy ki tudok akadni! Hogy lehet valaki ennyire éhes? Vagy nem éhes csak pancser? Az ilyenek miatt mennek tönkre gazdaságok,vállalkozások! Szinte féláron dolgozik! Hogy őszinte legyek kíváncsi lennék hogyan. Beletesz a tuningba 3-6millát,és akkor 40-ért csinál edc15-öt,60-ért 17-et?????
Ha tud erről valaki valamilyen infót,megoszthatná velem.
Hálás köszi!"

 

Erre a kérdésre válaszoltam ezt:

 

autochip 2009.10.19 22:47:44 ©                        122
"Nem tudom ki ez a chip-tuner.hu , de elég komolytalannak tűnik - EDC17 60-ért??? ....... "
Előzmény: A5 S5 (120)

 

Ezek után írtál nekem egy email-t, amire akkor (jó néhány éve) válaszoltam.
A letisztázás kifejezést amit most használtál, azonban némileg túlzónak tartom.
Valójában ez történt (idézet egy későbbi hsz-ből  és nem a privát levélből) 

autochip Creative Commons License 2011.01.18              0 0 151
Email-t is váltottam egy olcsójánossal, aki nehezményezte a v.... megszólítást, én pedig azt hogy az áraival a chiptuningot a tuningbox és a sufnituning szintjére akarja degradálni.

Némileg hosszúra nyúlt bevezető után a válasz a feltett kérdésedre:

Az ár az esetek nagy részében egyértelműen összefüggésben van a minőséggel!
Példa: Ha azt állítom, hogy egy (azonos kategóriájú) Mercedes többe kerül, mint egy Opel, az a tények leírása, és nem jelenti azt, hogy az Opel tulajdonosoknak ezen meg kellene sértődnie.
Egy szolgáltatás minőségének is van ára, amit maga szolgáltató szab meg, figyelembe véve a piac, azaz a kereslet/ kínálat számára nyújtott lehetőségeit.

Email-ben azt írtad anno, hogy a nyomott áraid a nyitóakciód része.
Ez idáig mondjuk rá hogy akkor rendben volt mint magyarázat, de azóta eltelt 8 év...

Ez 2 dolgot jelenthet:
2009 óta még mindig a nyitásnál tartasz, vagy a válaszodat egy mozigépésztől vetted kölcsön.
Engem egyik lehetőség sem érdekel, mint ahogy te sem.
Az összes eddig leírtak sem személy szerint rád vonatkoznak, hanem egy tendenciára, az olcsójános kategóriára, ami már többször volt téma a fórumon korábban
(köremail-ben a régi kollégák között is) még a megjelenésed előtt.

 

Nemrég a fórumon valaki újból rádkérdezett, csak ekkor derült ki számomra hogy azóta is a "nyitóárakon" dolgozol, így az email-ben korábban írt magyarázatod megkérdőjeleződött.
Ezek voltak az okok, amiért az évekkel ezelőtti hsz-ből idéztem.


Aki ócsárol téged az te saját magad vagy, azzal hogy az áraiddal a sufnituning, a gagyi tuningbox és az olcsójánosok kategóriájába sorolod magad.
Ez a te döntésed, senki sem szól bele az árképzésedbe.
Nyilván jó okod van rá, hogy miért dolgozol féláron évek óta, ugyanakkor elfogadom azt, hogy ez a te magánügyed. Lehet hogy minőségi munkát végzel, de az áraid nem biztos hogy ezt tükrözik az ügyfelek irányába.

 

További jó munkát!

Előzmény: Chiptuner_kft (480)
Centric Creative Commons License 2017.01.11 0 0 481

Sziasztok!

Régóta foglalkoztat a tuning téma, így gondoltam feltenném a kérdésemet ebben a topicban.

Vezérlőegységek programozásával azaz chiptuninggal szeretnék foglalkozni a közeljövőben. Először csak saját és ismerősök autóját tuningolnám. Elsősorban régebbi dízel autókról lenne szó, majd később esetleg benzinesekről is.

Az ECM Titaniumot szeretném megvenni , de egy kicsit bizonytalan vagyok vele kapcsolatban.

Esetleg ha valaki használja, tudna mondani róla pár szót? Mennyire jó? Vagy ha rossz ajánlani jobbat helyette.

Minden segítséget előre is köszönök!

Chiptuner_kft Creative Commons License 2017.01.10 0 0 480

Részemről azt a levelezést lezártnak tekintem, ha akarod, megkeresed!

A lényegen nem változtat: nem szeretném, ha itt vagy bárhol máshol nyilvánosan ócsárolnál alaptalanul és ismeretlenül az árba kapaszkodva.

 

Előzmény: autochip (479)
autochip Creative Commons License 2017.01.09 0 0 479

Chiptuner!

Idézet az előző hozzászólásodból:

"autochip: úgy emlékszem, hogy ezt a dolgot mi már az én kezdeményezésemre letisztáztuk e-mailen több évvel ezelőtt, ezért is érthetetlen számomra, miért kellett újra bemásolni 2012/2013-as bejegyzéseket?"

 

Megkérlek, hogy küldd át nekem azt az ominózus email-t (bocs hogy nem emlékszem rá pontosan, azóta több ezer érkezett) ha ez megtörtént akkor reagálok a hozzászólásodra.

 

autochip

Előzmény: Chiptuner_kft (478)
Chiptuner_kft Creative Commons License 2017.01.06 0 1 478

Több éve nem látogatom ezt a fórumot, az egyik ismerősöm hívta fel rá a figyelmem, hogy újra téma lett az árképzésünk.

Azt gondolom, nem bölcs dolog párhuzamot vonni az ár és a minőség között, valamint nem tartom korrektnek, hogy bárki ismeretlenül minősítse a munkánkat. Én sem tettem ezt soha senkivel, ha lenne is észrevételem, azt biztos, hogy nem egy nyilvános fórumon tenném, hanem közvetlenül, privátban az érintett félnek írnék. Az olyan jelzőkre, mint "olcsójános", "madár", stb. nem is reagálnék...

Szerintem mindenki foglalkozzon a maga munkájával és ne úgy próbáljunk meg új ügyfeleket szerezni, hogy a másik céget pocskondiázzuk, pláne nem ismeretlenül!

 

autochip: úgy emlékszem, hogy ezt a dolgot mi már az én kezdeményezésemre letisztáztuk e-mailen több évvel ezelőtt, ezért is érthetetlen számomra, miért kellett újra bemásolni 2012/2013-as bejegyzéseket? 

 

 

További jó munkát mindenkinek és boldog új évet!   

Chiptuner_kft Creative Commons License 2017.01.06 0 1 477

Örülünk, hogy elégedett vagy az autóval, bármiben tudunk még segíteni, keress nyugodtan. :)

Előzmény: hupisom1 (467)
vnyóc Creative Commons License 2017.01.01 0 0 476

Sziasztok, V10 tdi Tuareget Budapesten kihez érdemes elvinni? 

Köszönöm

autochip Creative Commons License 2016.11.29 0 0 475

Ez a kérdés már sokszor ki lett vesézve ezen a fórumon, de néhány szempontot talán érdemes újra megemlíteni:

Jobb helyeken nem dolgoznak féláron, nem néhány éve vannak a szakmában, így hosszú távú visszajelzésekkel is rendelkeznek.

Pl. az autó nem csak hazafelé vagy néhány hétig ment jól, hanem az adott beállítással még 150 e. km-t  elment, mielőtt a tulaj lecserélte egy újabb modellre és azon is kérte a módosítást...

Az eredeti programot nem csak "leveszik"  hanem el is mentik.

A megadott értékekre garanciát vállalnak.

Nem előre megírt programot töltenek a vezérlőre, hanem minden autóra egyedi programot írnak az autó állapotának és a tulajdonos egyéni kéréseinek figyelembevételével.

 

Előzmény: Ozif (474)
Ozif Creative Commons License 2016.11.26 0 0 474

Mi a menete egy jó chiptuningnak? Az olcsóbbnál leveszik a régi programot,kap egy újat,próbakör,örül,hogy "jobbanmegy" mehet haza.

 

Előzmény: autochip (473)
autochip Creative Commons License 2016.11.26 0 0 473

Ha a motor hibamentesen működik, minden érzékelő és jeladó hibátlan, akkor a teljes fordulatszám tartományban erősebbnek kell lennie a motornak egy jól megírt programtól.

 

Ha a fenti feltételek fennállnak, akkor a kérdésedre a válasz: Nem normális hogy 3500-tól elfogy az erő, padlógáznál jobban füstöl, és a fogyasztás sem csökkent.

 

Érdemes lenne kipróbálnod egy minőségi jól megírt programot, és a tapasztalataidat akár újra leírhatod itt is...

Előzmény: Ozif (472)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!