Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
(nem szeretném védeni a szocializmust, nehogy félreértés legyen, a kérdésedben a GDP-t véltem felfedezni, ezért azt néztem meg)
hiteleket megnézem (szerintem elég a rendszerváltozások időszakát megnézni, mert akkor derültek ki a valódi számok is, és összehasonlítom a nyugattal.
a telefonnál meg igazad lehet, de tegyük hozzá, hogy nálunk meg egy csomó ingyenes juttatás volt, ami kint luxusnak látszódhatott, pl tanácsi lakás olcsó lakbérrel, olcsó kenyér, ingyenes óvoda, "teljes" foglalkoztatás...
persze alma körte összehasonlítás, és szerintem is lehetett volna jobb eredményeket érhettünk volna el, de hát ezt már nem tudjuk meg...
Szép dolog a nyugattól hogy a fair play verseny érdekében adott kölcsönöket:)
Most már csak egy rejtély van, de biztos van statisztika erre is: hogy a búban volt lehetséges hogy 90-92 tájékán több telefon volt belgáknál, hollandoknál, franciknák mint itt? Illetve egy szem Trabit nem lehetett látni? nem volt türelmük kivárni és vettek inkább egy Citroent?
Az államtitlárok, miniszterek pedig szemmel láthatóan élvezik, hogy körbeugráljákk őket a "pincsikutyák".
- (Pl.) a Dr. Hende Csaba helyében IS:
Elzavarnám a munkahelyére dolgozni a sok csahosként lihegő senkit, - elég oda a parancsnok, a helyettese, és elég az aktuális részleg éppen beosztott vezetőjének a jelentése.
Ha ez a három ember nem tudja, hogy mi folyik éppen az adott részlegnél, akkor nincs is miről beszélni.
Persze az is kellene ehhez, hogy azt is érdekelje a saját látogatásának a célja, aki éppen látogat, - mert nem ez a jellemző.
Én is "jókat mosolygok", amikor ötször-, tizszer annyi ember kóvályog egy "fejlesztésre itélt" részlegnél - a fejét jelentőségteljesen csóválva, - mint az adott helyen addig szolgálatot teljesítő állomány létszáma.
Magyar betegség, - amit soha (!) nem fog kinőni a Honvédség SEM.
A HM és a sajtó!?! nagy vicc! Egy normális sajtóközlményre se képesek!
A sajtó pedig tájékozatlan: magyar "zöm", már nem Pec-ben van! De ez interneten lenyomozható!
Amúgy a nyugat és nyugatbarát sajtónak - gondolom én nyomásra - nem áll szándékában beszámolni a kosovói eseményekről, hisz azzal aláásná azt a "nyugat" által kierőszakolt döntést hogy Kosovó önálló állammá vált. Nem szabad azt bemutatni, hogy elb...tak egy döntést, rosz helyen húzták meg a határt.
A kádár korszak soha meg nem bocsájtható ősbűne, nevezetesen, hogy elhitette emberek millióival, hogy bizonyos dolgok és javak csak úgy maguktól JÁRNAK.
És elhitette azt is, hogy azért olyan alacsony a bér, hogy legyen SZOT szálló, közbiztonság, várólista nélküli eü ellátás, működő közoktatás. Undorító panel a kertvégi budi helyett, pl. Óbudán, Újpesten, stb., nagyüzemi mezőgazdaság, melynek emlékeiből él a rengeteg őstermelő.
Csak a tények leszögezése végett, nem értékítéletként.
Tegnap délután a magyar királyi 1es csatorna délutáni híradójában pedig azt mondták, hogy a magyar katonák nem érintettek, mert 200km-re onnan, Pec-ben teljesítenek szolgálaatot... Éljen a közszolgálati média!!!
Túl azon, hogy az egész cikk olyan, mintha Kovács "Feltolomaszemüvegem" László udvarnokai írták volna, egy dolog kivilálglik belőle: A kádár korszak soha meg nem bocsájtható ősbűne, nevezetesen, hogy elhitette emberek millióival, hogy bizonyos dolgok és javak csak úgy maguktól JÁRNAK. A valóság ezzel szemben az, hogy csak az jár, amit MEGTERMELÜNK MAGUNKNAK. Minden egyéb csak adósság és lufi, ami hosszú távon még mélyebbre hajt minket. Ma nem termelünk meg annyit, hogy a kifogásolt pontokat finanszírozhassuk. Ezt kell megérteni. Ez mindenkinek fáj (nekem is), de attól még így van. És nem az tehet róla, aki elkezdi elzárni a csapokat és áttekerni a kormányrudat, hanem az, aki a helyzetet létrehozta.
Véleményt kértél és kaptál. Ez volt a kívánságod. Ha a vélemények nem egyeznek a tiéddel, azon nem kell meglepődni. Egyikünk se lehet benne biztos, hogy feltétlenül neki van igaza. Leépítéssel kapcsolatban - eddigi nem túl pozitív tapasztalataim alapján - már zsigerből elutasító vagyok. "A jelenlegi pénzhiányos időszakban át fog kelleni értékelni a honvédség feladatait és egyes alegységeinek létjogosultságát. A hangsúly a lövész, különleges műveleti és tűztámogató /tüzér, harckocsi/ , szállító helikopteres alegységek irányába fog eltolódni." Az első mondattal egyetértek. A többire az az igaz, amit az előző hsz-mban mondtam. Ezek roppant szép frázisok, de sajnos az elmúlt egy év sem támasztja alá a kijelentést. Mindenesetre örülök neki, hogy ma még aktív kollégáim még tudnak hinni az ilyen kijelentéseknek! Lásd: hk.z., tö.o., stb! A nem is olyan régmúltban mi is nagyon szép állománytáblákat terveztünk! :) Aztán felébredtünk. :( "közös üzemeltetésű visegrádi repülőegység." Gondolatnak ez is nagyon szép. Azért kíváncsi leszek ennek a működésére és élettartamára. Pesszimista vagyok.
Ha jól tévedek, akkor az általad említetthez hasonló indokok alapján züllött le a hadsereg a mai szintjére. Annak alapján, hogy az éppen aktuális vezetés mit tkintett olyan fegyvernemnek, amelynek alkalmazása "hadműveleti szempontból alacsony az esélye". Azt meg ne feltétlenül hidd el, amit ezek után mondanak, mert még nagyobb csalódás fog érni! Lehet, hogy ma már nem ismeritek, de hajdanán volt egy mondás a katonák között: Az a biztos, ami már megtörtént, de lehet, hogy később még azt is átértékelik! Ez különösen igaz manapság. :( Ismertem egy másik tábornokot is, aki meg olyasmit mondott nem is olyan régen, hogy ha egyszer belemegyünk abba, hogy valamely eszközt kivonják anélkül, hogy másikat állítottak volna helyette rendszerbe, akkor talán már soha sem lesz pénzünk arra, hogy pótoljuk annak képességeit. Azt pedig az idő fogja eldönteni, hogy szükséges lett volna-e az a képesség. Természetesen bármit ki lehet vonni és szinte mindent feladatot el tud látni akár a civil szféra, vagy a "nagy testvér" illetve a még csak ígéret szintjén meglévő "közös haderő" is, de azért arra nem veszek mérget, hogy az időben, pontosan és a mi legnagyobb tetszésünkre fog megtörténni.
Éppenséggel lehet, de vannak a légierő napi rutinjához tartozó dolgok amelyeket azért nem mindegy hogyan és mivel végeznek el., illetve mennyiért.
Csak nagy vonalakban, most félretéve a pilótaképzést, feltételezzük hogy az ilyen rutinfeladatokhoz szerződést kötnek pár év időtartamra egy céggel, aki a hazai szokásos gépparkkal rendelkezik, mondjuk a Cessna-tól az Ancsáig. Az a cég be fogja nyújtani a számlát /repült óra, de helyesebb úgy fogalmazni hogy Ft/ perc. És ő sem tud bizonyos árszint alá menni, még a legnagyobb jóindulattal is :)
Egy An-26 vagy esetleg Gripen, Alca üzemidő költsége nagyobb mint a Jak-é, Ha ezt nem akarod kifizetni akkor Jak hiányában vagy kifizeted a cégnek amit sikerült kiharcolnia vagy beruházol távvezérelt/robotrepülőgépbe.:)
Látom, a hadihajós alosztály és az oktató rep. századdal kapcsolatos véleménnyel kisebb vihart kavartam. A jelenlegi pénzhiányos időszakban át fog kelleni értékelni a honvédség feladatait és egyes alegységeinek létjogosultságát. A hangsúly a lövész, különleges műveleti és tűztámogató /tüzér, harckocsi/ , szállító helikopteres alegységek irányába fog eltolódni. Talán már többen közületek hallottak arról, hogy a harcászati repülők önállósága is kérdéses, mivel létrejöhet egy közös üzemeltetésű visegrádi repülőegység.