Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128731

A 79. évi 13. törvényerejű rendelet szabályozza az ilyen kérdéseket, ez a nemzetközi magánjogról szól, a 32.szakasztól érdekes.

Előzmény: HG. (128723)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128730
Bocs!

Ez HG-nek ment.
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151565808&t=9011160
Előzmény: gigabursch (128728)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128729
Vsz. munkatárs.
Előzmény: doncike (128727)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.06 -1 2 128728
Szerintem még azért kussol vastagon a pintőrség mert derék vizirendőreink az elmúlt években semmiféle érdemi szondáztatást nem végeztek a szállodahajókon.
Kíváncsi vagyok a tényadatokra abban a kérdésben is, hogy a vízirendészeti dolgozókból hányan beszélnek bármilyen idegen nyelven.
Tehát felmerül a kérdés, hogy rendőröknek alkalmatlansága indirekt módon hozzájárul-e 28 ember halálához?
Előzmény: doncike (128727)
doncike Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128727

Azért ez így, hogy “névtelenséget kérő”, meg ”tudomása szerint”, kicsit mérsékli a hitelességet.

Ha viszont igaz, az a társaság felelősségét is felveti.

 

Az esetleges alkoholos befolyásoltság magyarázhatja a figyelmetlenséget.

 

A másik opció, amit még nem láttam bővebben kifejtve, hogy azért nem volt rádiózás, mert nem is volt előzési szándék a Viking részéről.

Csak váratanul túl gyorsan utólérte, mert mondjuk a Hableány sebessége valamiért hirtelen elkopott (levette a gázt, erős sodrás közvetlenül a híd után), és mire észbe kapott az ukrán, már ütköztek is.

Ettől ez még nyilván az ő felelőssége lesz, de legalább valami ésszerü magyarázat a balesetre.

Előzmény: gigabursch (128708)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128726

közben továbbolvastam:

A roncsot először csak annyira emelnék meg, hogy uszályokhoz kötve a víz alatt olyan helyre vontassák, ahol a búvárok biztonságosan dolgozhatnak benne.

...és ahol a kegyeletsértő kiváncsiskodók nem látják...

Előzmény: HG. (128725)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128725

Senki sem tudja, milyen állapotban van a hajó, és nem is nagyon fogják megtudni, amíg felszín környékére nem kerül.

Nem lennék meglepve, ha a "roncs" nem is lenne olyan roncs, ezzel együtt elég valószínűnek tartom, hogy a nyilvánvaló okokból nem fogják sem úszóképessé tenni, sem bárkára emelni. (Utóbbi esetben azért tényleg ketté is törhet, keskeny, régi hajó amúgy is.)

Szerintem 2 bárkával közrefogják, és az egész köteléket ponyvával takarva fogják kisvízbe vontatni.

Ahol - véleményem szerint - a vizsgálat végeztével feldarabolásra kerül, mert ilyen múlttal nem lenne eladható még akkor sem, ha a helyreállítás műszakilag lehetséges lenne, és meg is érné.

Amit amúgy mint hajóbarát külön fájlalnék, mert nagyon helyes kis hajó volt, még a klasszikus hajóépítési iskola szerint...

Előzmény: M61021 (128685)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128724

Azt én is hiányolom a rendőrségi közleményekből, hogy a hajóvezető nem állt alkoholos befolyásoltság alatt. Ez elvileg tényszerűen azonnal kiderül a tragédia estéjén.

Ha meg netán nem fújattak szondát, abba bele sem merek gondolni...

 

Előzmény: gigabursch (128708)
HG. Creative Commons License 2019.06.06 -1 1 128723

a presztízs veszteség és a kártérítési perek elkerüléséért mindent meg fognak tenni, bármit is mondjanak most. Lesz rá pénz és lesz jogi csapat. A hajójukat is igen hamar elengedték. Szóval lehet itt még meglepetés a végén...

 

akkor Dél-Korea helyében nagyon nekik mennék...

 

amúgy amikor egy svájci illetőségű hajó magyar vizeken víz alá nyom 20+ dél koreait egy magyar hajón, akkor is ugye magyar bíróság jár el a büntetőügyben?

aztán gondolom - ha bebizonyosodna a bűnössége - akkor a koreaiak indítanák tömegével a kártérítésiket (nem tudom hol)

 

mellesleg néha elgondolkodom, hogyha éppenséggel nem "csak" 2 magyar áldozat van, hanem kb mind az, akkor szerintem lincselő tömeg várná Bp-en a Viking hajókat...

 

 

 

 

 

Előzmény: riversea (128623)
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128722

Beállt az újpesti hadi öbölbe.

Előzmény: zjakabfi (128721)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128721

Hova megy?

Előzmény: Pedrofon (128719)
jakyg Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128720

Szép! Köszi! Kicsit irigykedek a szerbekre. De nem rossz oldalon áll az a sorfal? Van olyan, hogy ennek a hajónak kinyitják a zsalugátereit?

Előzmény: Pedrofon (128719)
Pedrofon Creative Commons License 2019.06.05 0 5 128719

KOZARA szerb hadihajó ma délben a Belvárosban:

Előzmény: tehtube (128668)
paca664 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 128718
Előzmény: Sevket Iyidere (128706)
jakyg Creative Commons License 2019.06.05 0 4 128717

Mivel oda-vissza járja a menetrendjét, még elég sokszor el fog menni és vissza fog jönni.

Előzmény: lovasutas (128715)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.06.05 -3 0 128716

Mindez szorozva 54-gyel...

Előzmény: puntarenas (128714)
lovasutas Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128715
puntarenas Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128714

20-25M €

Előzmény: Mlle. Grenelle (128654)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 128713

Nehezen értettem meg, de jót kuncogtam :-)

Előzmény: Jani2-3 (128712)
Jani2-3 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 128712

Szerintem nem jó a párhuzamos kialakítás, mivel tér igényes, a soros sem jobb. :)

Előzmény: csecsaba2 (128707)
FOMA Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128711

Köszi. Beütöttem a tv honlapján a keresőbe a "Bohemia"-t, erre kiadta a pécsi Bohémia Sörkonyhát első találatnak.:-) 

 

Azért végül megtaláltam, a Sörkonyhát meg már úgyis időszerű lenne ismét meglátogatni.:-))

 

https://www.noviny.sk/slovensko/446482-lod-bohemia-kotvi-v-madarsku-na-domasu-ju-caka-strastiplna-cesta

 

 

Előzmény: offroadgangster (128710)
offroadgangster Creative Commons License 2019.06.05 0 2 128710

Pár perce volt riport velük a szlovák JOJ televízió hírműsorában. 30km-rel a cél előtt kényszerpihenőznek, mert nem férnek át egy híd alatt, 3m a szokásos vízállás, most 6m. Említette a tulaj a kiskörei zsilipet is. Azt mondta, ki volt számolva az idejük, mert az áthaladásuk utáni napon kezdték a munkát. Ha lekésték volna, akkor októberig az alvízen marad a hajó.

Előzmény: FOMA (128683)
offroadgangster Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128709

térj,  várom ;)

 

ő is kilóg picit a sorból: https://www.binnenschifferforum.de/showthread.php?75462-Viking-Rolf-KFGS-07002037

L: 134,64 m
B: 11,09 m
T: 2,01m

 

Igazat megvallva, ez csak francia vizeken jár, hozzánk sosem fog eljutni a jelenlegi felállás szerint.

 

Valamint van két idén átadott kistesó, a Duoro folyón szolgálnak, ott is építették őket, ilyen adatokkal:

L: 79,85 m ü.a. / 72,90 m
B: 11,40 m ü.a. / 11,00 m
T: 1,60 m (min.) / 1,80 m (max.)
  106 P

Előzmény: viking star (128679)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128708

Nem tudom hányan olvastátok a cikket:

 

https://hajozas.hu/magazin/itthon/a-viking-kapitanya-aprilisban-hollandiaban-is-hajobalesetet-okozott/

 

Továbbra is meggyőződésem, hogy az ukrán hajóvezető időbeli vodkológiai vizsgálata pozitív eredményt hozott volna.

csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128707

Mi8 max 5 tonna, kellne le vagy 15 de parhuzamosan :-)

Előzmény: gepesz (128700)
Sevket Iyidere Creative Commons License 2019.06.05 0 2 128706

Előzmény: paca664 (128705)
paca664 Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128705

Megtaláltam a képemet róla. Érdekes felülvilágítós hajóablak, ez nyilvánvalóan a PCC átépítése.

Előzmény: paca664 (128575)
gepesz Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128703

Levelezésedbe küldtem a linket.

Előzmény: jakyg (128702)
jakyg Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128702

Blog? hol?

Előzmény: gepesz (128700)
M61021 Creative Commons License 2019.06.05 0 0 128701

Ezek szerint előbb csak megemelik a vízben és elvontatják egy öbölbe a vízben... https://index.hu/belfold/2019/06/05/hableany_duna_mentes_kiemeles_technologia_gotz_sandor_clark_adam_daru_tartoelem_ballon/

Előzmény: M61021 (128685)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!