Szerintem még azért kussol vastagon a pintőrség mert derék vizirendőreink az elmúlt években semmiféle érdemi szondáztatást nem végeztek a szállodahajókon.
Kíváncsi vagyok a tényadatokra abban a kérdésben is, hogy a vízirendészeti dolgozókból hányan beszélnek bármilyen idegen nyelven.
Tehát felmerül a kérdés, hogy rendőröknek alkalmatlansága indirekt módon hozzájárul-e 28 ember halálához?
Azért ez így, hogy névtelenséget kérő, meg tudomása szerint, kicsit mérsékli a hitelességet.
Ha viszont igaz, az a társaság felelősségét is felveti.
Az esetleges alkoholos befolyásoltság magyarázhatja a figyelmetlenséget.
A másik opció, amit még nem láttam bővebben kifejtve, hogy azért nem volt rádiózás, mert nem is volt előzési szándék a Viking részéről.
Csak váratanul túl gyorsan utólérte, mert mondjuk a Hableány sebessége valamiért hirtelen elkopott (levette a gázt, erős sodrás közvetlenül a híd után), és mire észbe kapott az ukrán, már ütköztek is.
Ettől ez még nyilván az ő felelőssége lesz, de legalább valami ésszerü magyarázat a balesetre.
A roncsot először csak annyira emelnék meg, hogy uszályokhoz kötve a víz alatt olyan helyre vontassák, ahol a búvárok biztonságosan dolgozhatnak benne.
...és ahol a kegyeletsértő kiváncsiskodók nem látják...
Senki sem tudja, milyen állapotban van a hajó, és nem is nagyon fogják megtudni, amíg felszín környékére nem kerül.
Nem lennék meglepve, ha a "roncs" nem is lenne olyan roncs, ezzel együtt elég valószínűnek tartom, hogy a nyilvánvaló okokból nem fogják sem úszóképessé tenni, sem bárkára emelni. (Utóbbi esetben azért tényleg ketté is törhet, keskeny, régi hajó amúgy is.)
Szerintem 2 bárkával közrefogják, és az egész köteléket ponyvával takarva fogják kisvízbe vontatni.
Ahol - véleményem szerint - a vizsgálat végeztével feldarabolásra kerül, mert ilyen múlttal nem lenne eladható még akkor sem, ha a helyreállítás műszakilag lehetséges lenne, és meg is érné.
Amit amúgy mint hajóbarát külön fájlalnék, mert nagyon helyes kis hajó volt, még a klasszikus hajóépítési iskola szerint...
Azt én is hiányolom a rendőrségi közleményekből, hogy a hajóvezető nem állt alkoholos befolyásoltság alatt. Ez elvileg tényszerűen azonnal kiderül a tragédia estéjén.
Ha meg netán nem fújattak szondát, abba bele sem merek gondolni...
a presztízs veszteség és a kártérítési perek elkerüléséért mindent meg fognak tenni, bármit is mondjanak most. Lesz rá pénz és lesz jogi csapat. A hajójukat is igen hamar elengedték. Szóval lehet itt még meglepetés a végén...
akkor Dél-Korea helyében nagyon nekik mennék...
amúgy amikor egy svájci illetőségű hajó magyar vizeken víz alá nyom 20+ dél koreait egy magyar hajón, akkor is ugye magyar bíróság jár el a büntetőügyben?
aztán gondolom - ha bebizonyosodna a bűnössége - akkor a koreaiak indítanák tömegével a kártérítésiket (nem tudom hol)
mellesleg néha elgondolkodom, hogyha éppenséggel nem "csak" 2 magyar áldozat van, hanem kb mind az, akkor szerintem lincselő tömeg várná Bp-en a Viking hajókat...
Pár perce volt riport velük a szlovák JOJ televízió hírműsorában. 30km-rel a cél előtt kényszerpihenőznek, mert nem férnek át egy híd alatt, 3m a szokásos vízállás, most 6m. Említette a tulaj a kiskörei zsilipet is. Azt mondta, ki volt számolva az idejük, mert az áthaladásuk utáni napon kezdték a munkát. Ha lekésték volna, akkor októberig az alvízen marad a hajó.