Szomorú tragédia ez. De egyesek nagyon felfulyák . Hajózási szabályzat nagyon szépen le írja hogy lehet előzni egy másik hajót. Egyes írások meg aszt írtak hogy a Hablány hirtelen fordulni akart. Sok a kacsa hír .
Ha van, ahol 3 perces szabály van, akkor nem lehet azt mondani, hogy megoldhatatlan nem negyed órával később odaérni.
Az utolsó élő személyt 21.30-kor szedték ki a vízből, 25 perccel a borulás után, tehát itt bukik az a teória, hogy 10-15 perc után már nem lehet menthetőségről beszélni.
De persze, az visz minket előbbre, hogy soha semmiből ne vonjuk le a tanulságot, és valóban megyek is innen.
Süket duma, kereshetnél más szórakozóhelyet. Itt a borulástól számított kb. 10-15 percig lehet beszélni menthetőségről. A vízen lévő hajók és a vízirendészet pár percen belül képben volt, és nyilván tették, amit tehettek. Ugyan milyen hatóságnak és honnan kéne elindulnia? A tűzoltóknak Újpest felsőről, vagy a rendőröknek a Kopaszi-gáttól?
Igen, az az általad lélekvesztőnek nevezett pár nagy hajó ilyenkor az egyetlen lehetőség. A leghalványabb fogalmad sincs az egészről, de idejössz kakit keverni.
Aha, azért hallott először a hatóság csak 10 perccel később a balesetről és indultak el menteni. Ez után a hívás után. Addig tudta pár lélekvesztő legénysége és ennyi.
Tényleg kell ez a sok ócskaság? Méghogy a 112 számot felvevő nem tudott róla. És akkor mi van? Amúgy ott hányan veszik fel a telefonokat? A boruláskor már téma volt a hajózási rádióban, amit mindenki hall, akinek hallania kell.
A gond az, amikor km-t kérdeznek az országúti balesetnél. Amikor a 107-nek elég volt az, hogy a kőkereszt a téesztől nem messze x falunál, addig a 112-nek pontos km-szelvény kellett. Vízibalesetnél is feltesznek vajon ilyen kérdéseket, amikre nem lehet mindig válaszolni?
Szerintem nincs igazad Giga. Szerintem egyáltalán nem jellemző az ittas hajóvezetés. Személyhajókon meg főleg nem.
Miért? Ez az ukrán ittas volt?
Amúgy ez az ukrán - egyik kollégája mesélte tegnap - igazi öreg profi volt. Igen, valószínűleg ő is hibázott.
És nem rohant a Viking. Azzal a sebességgel ment, amivel minden olyan személyhajó megy, amelyik nem városnéző sétát csinál. Ez utóbbiak többnyire slattyognak, akár a balatoni sétahajók.
Egyébként korrekt cikk volt eredetileg is (még mielőtt beleírták a magyarázatot), mert nem állították, hogy ez bármit befolyásolt volna, csak hogy furcsa. Sőt kifejezetten ott volt, hogy a furcsaság ellenére teljes erővel vonultak ki a helyszínre.
Az újságírónak ez a feladata, pláne ilyen komolyságú ügynél, hogy rákérdezzen még az apróságra is. Ők megtették, frissítették az új infókkal, kész. Ez így rendben van.
Es hol van az a riasztasi lap? Ha a birtokaban van akkor miert nem mutatja be?
Az en birtokomban pedig egy olyan lap van , hogy aViking kapitanya ezt a parancsot kapta egy del-koreaval ellenseges orszag elnoketol hogy sullyesszen el egy del-koreaiakkal tele kishajot Budapesten.