Persze előfordulhat gyári tárcsával is olyan körülmény, hogy vetemedik. De amikor sorozatos szívás után már mindent elkövettem, hogy leírások szerint megfelelő bejáratással, összekoptatással vigyázva próbáljam megóvni és így is szar lett, az már idegesítő. Az azért érdekes, hogy gondolom kollégádnak sem rázott a gyárban szerelt csak a csere utáni.
Bosch Aerotwin nálam 2 évet (kb. 40.000 km) bírt csíkozás nélkül. Ebből a két adatból szerintem a 2 év nem olyan rossz. A 40.000 km önmagában gáz lenne (valaki ennyit megy fél év alatt), de számolni kell azzal is, hogy ez alatt 2 telet kibírt a lapát, ami már változtat a képleten. A jeges trutyi az, ami szerintem megöli a gumit (meg nyilván a síkosság-mentesítő homokszemek sem tesznek jót neki).
A Bosch addig, amíg fel nem adata, tökéletesen törölt, így újra ugyanilyet vettem. Kíváncsi vagyok rá, hogy ez is kibír-e 2 évet.
"Felrakhatsz egy vadi új Bosch lapátot, és egy év múlva akkor is eldobós ha egy évet állt az autó."
Azért ezt én egy kicsit erős túlzásnak tartom, de te hihetsz benne szíved joga.
Offos Passatomon évekig Bosch Aero Twin lapátokat használtam amelyek az én éves futásteljesítményem mellett ( ca. 40-50 ezer km) 1 évig bírták csíkozás mentesen.
Ha vki azt akarja nekem bemagyarázni, hogy ha ugyanez az autó csak mondjuk 10 ezret futott volna akkor is tönkremegy a lapát 1 év alatt, akkor én azt nehezen hinném el.
Mert akármilyen márkáról is legyen szó, de általában mindennek az élettartamát a használat mértéke határozza meg, amit nem használnak az ugyan miért is "kopna"?
Egy kollégámnak a gyárival is volt ilyen tapasztalata. 3000 km után elvetemedett és ütött a tárcsa. Márkaszerviz szerelte be. Természetesen nem voltak hajlandók gariban cserélni.
Ez is, mint minden km függő mert nem mindegy, hogy 1 évben 5 ezret mész az autóval vagy akár 50 ezret.
Ha az első eset áll fent akkor "ezer" évig jól fog törölni az ablaktörlő lapát, de ha a 10x-esét futja az autó évente akkor az már nem fog "örökké" jól törölni.
Ez sok alkatrész esetében igaz, de az ablaktörlölapát esetében nem.
Felrakhatsz egy vadi új Bosch lapátot, és egy év múlva akkor is eldobós ha egy évet állt az autó. A Bosch szándékosan nem tesz UV stabilizátort a gumikeverékbe, ezért megy tönkre hamar. Kap egy kis napsugárzást és megkeményedik a gumi. Onnantól vége. Az egyik volt fönököm a Bosch-nál volt korábban (ablaktörlögyártás) és töle tudom.
Kukkantsd meg a gyári lapátodat, fogsz rajta egy pici SWF feliratot találni. ;-)
Én egyébkén nem cserélek lapátot csak ablaktörlö gumit. Valami 6€-ba kerül szállítással együtt a gyári SWF gumi. Az A8-on közel két éve van fent, és nagyon szépen töröl.
D3-nál ATE szettet vettem, pont ugyanúgy fog mint a gyári, 95ezernél volt cserélve összes tárcsa meg betét ATE-ra előtte gyári volt. Semmivel sem rosszabb, 180-200-al mentem vele mindig pályán és pont annyira semmit nem ér a 3-4. komolyabb fékezés után mint a gyári bádog fék.
Kerámiához nyilván gyári betétet veszek ha egyáltalán elkopik nálam, 27e km van benne de elég újszerű még a betét, lehet elmegy tényleg 100e km-t a betét. Tárcsa meg sosem lesz cserés legalábbis nálam biztos nem.
Ilyen nekem is van most lag2-re vettem unix-os aero lapátokat, szépen töröl egyébként de a jobbos lapát jobb szélén alul kihagy 2-3cm széles sávot kb 10cm magasan alul annyira íves az üveg, persze a régi is pont így törölt. 3e ft volt, nyilván nem fogok a 15éves lomra gyári lapátokat venni.
Ezt alá tudom támasztani. D3-on gyári swf nagyon sokáig jól törölt, utána is azt vettem, hosszú évekig jó volt, 9év alatt összesen 2x vettem rá lapátot.
D4-en gyárilag bosch van, 1,5éves korában kb20e km-nél már szarul törölt, cseréltem ugyanilyen bosch-ra, csak nem gyári audi cikkszámos, egyébként mindenben pontosan ugyan olyan mint a gyári. Minden felirat pont ott van pont ugyanolyan minden kis részlet rajta.
Ez is, mint minden km függő mert nem mindegy, hogy 1 évben 5 ezret mész az autóval vagy akár 50 ezret.
Ha az első eset áll fent akkor "ezer" évig jól fog törölni az ablaktörlő lapát, de ha a 10x-esét futja az autó évente akkor az már nem fog "örökké" jól törölni.
Én is SWF-et használok, 2.5 év alatt (100 ezer km ) a második garnitúra van most fent.
Bocsánat, hogy beleszólok a társalgásba de mica-r-nak teljesen igaza van. Korábban már én is leírtam tapasztalataimat ATE nem gyári tárcsákkal kapcsolatban. Gyári emblémás ate tárcsámat cseréltem ate tárcsára. Kétszer cserélték gariba. Jelenleg ate power disc van fent, ez is egy kalap sz... Egyébként akkor nekem is azt mondta a boltosom, hogy BMW-re már rég nem rendel féktárcsát csak ha a vevő ragaszkodik hozzá. De ezek után az audit is meggondolja.
Az a SWF nagyon komoly...most lesz 3 eve hogy nalam az auto de meg mindig azok a lapatok vannak rajta....igaz mar kicsit csikoz de ki tudja hany evesek
Autók milliói futnak nem gyári fékkel. Ez rendben van, egy részükkel nincs is baj. Viszont van ezen belül egy réteg, aki az adott termék képességeinek 20%-át használja ki. Ők nem fognak soha panaszkodni a legolcsóbb fékutánzatra sem.
minden BMW szerelő gyári féket vásárol a nagyobb modellekre, nem véletlenül.
Mindenki azt javasolja amit ö árul.
Hát ez nem az állításomra válasz, de mindegy. A BMW szerelők nem árulják a gyári fékalkatrészt, hanem szerelik (valamivel kisebb haszonnal, mint az utángyártottat) és nem szeretnek ingyen garanciát intézni, stb. Ez sok ember sok éves tapasztalata, lehet hogy nem így van elméletben, de az nem sokat ér a valóságban.
Textarra visszatérve az itthoni nagykereskedőtől vásárolt féktárcsák az utóbbi időben rosszabbak, vetemednek rendszeresen. Eleinte magamban keresteem a hibát, aztán több helyről visszahallottam, úgyhogy hiszek a szememnek-fülemnek. Valamit kitalálhattak volna betét nyikorgás ellen, a cégnél, évek óta probléma. Azt hittem itthon valamit variálnak vele, de egy-két külföldi Textaros autón is tapasztaltam. Gyári fékekkel még nem volt ilyen gondom.
Kettőstömegűben szerintem pár autónál a LuK is beszállító.
Apropó lendkerék: ma vidám délelőttöt csinált nekem a Bárdi/Unix/stb. Mercedeshez lendkerék óriási kedvezménnyel kb 140 ezer, gyári kisebb kedvezménnyel 85 ezer!
Az ár nem sok mindent mond el. Jót is lehet megfizethetö áron venni, és szart is drágán. Lengéscsillpítóban a TRW nem gyári beszállíto (legalábbis pár éve nem volt az). Fékben is csak másodlagos /tartalék/ beszállító. Nyilván ennek oka van, és ez látszik az árban is.
minden BMW szerelő gyári féket vásárol a nagyobb modellekre, nem véletlenül.
Mindenki azt javasolja amit ö árul. Ez elég egyértelmü. :-) Sokan csak azért javasolnak emblémás cuccot mert a gyári az biztos jó. Ez igaz is. De ez nem azt jelenti hogy a gyári beszállító terméke szarabb lenne. Érdekes lenne egy anyagvizsgálat az emblémás és a nem emblémás tárcsárol. Gyanitom hogy Textar esetében nem lenne különbség.
Kettöstömegüben a Sachs a gyári beszállitó. Ott ugyan úgy vehetsz emblémás gyárit vagy vehetsz olcsóbban Sachs-ot.
A LUK Magyarországon készül, a minöségéhez még nem volt szerencsém.
Ma szereldében volt az autó, ca. 2 hete vettem észre vagyis hallottam, hogy indítás után kisvártatva előjött egy vmi forgó alkatrész (vezetőgörgő) hangja....szemben állva az autóval a jobb oldalról, de behatárolni nem lehetett pontosan.
Halgatóztunk a szerelőmmel többször is, vmi vezetőgörgőre tippelt, mint a rendellenes hang forrása.
Ma reggel leadtam az autót, aztán délután készen lett.
Kicserélt 3 db vezetőgörgőt + 1 db feszítőgörgőt, és ha már szét volt bontva az eleje akkor már az ékszíjat is (Contitech), anyag vmi 75 ropi volt + 15 ezer munkadíj, így össz. 90 ezret fizettem az akcióért.
Így le van a gond, eddig még úgysem voltak cserélve, a feszítőgörgővel, vezetőgörgőkkel, és az ékszíj is ca. 80 ezer km óta van fent.
Mondjuk mostanában láttam TRW lengéscsillapítót másodpiacon. Egy Sachs árának kevesebb mint feléért. Azt már nem hiszem el:)
Más példa: minden BMW szerelő gyári féket vásárol a nagyobb modellekre, nem véletlenül. Kettőstömegű lendkeréknél a LuK lassan használhatatlan kategória.
Természetesen nem csak egyfajta anyagminöseggel dolgozik a gyár. Egy bizonyos tipushoz gyártott egy adott méretnél azonos az anyagminöség. Mondjuk a 288x25mm-es tárcsa ugyan abból az anyagból készül gyári emblémával és saját márkában. A 320-as tárcsát más igénybevételre tervezték mint a 288-asat, ehhez másfajta ötvözet is tartozik.
Ugye nem hiszed hogy a Textar másfajta ötvözettel készíti az emblémés tárcsát mint a saját márkás cuccot? Ugyan ez vonatkozik a betétre is, és az összes gyári beszállítóra.
Szerintem ezzel még ne foglalkozz. Most cseréltem egy kollégamnak betéteket, Kb 1mm volt a betétvastagság. 2mm-ig nyugodtan lemehetsz. Aztán meg vegyél egy Textar vagy ATE szettet és további jó utat.
"A tárcsákat mikor kell felszabályozni? Pici válla van."
Csupán kíváncsiságból érdekelne a dolog, hogy érdemes-e egyáltalán a féktárcsákat felszabályoztatni, kell-e egyáltalán vagy csak meg várrni még annyira elkopik, hogy már nagyon vállas, és akkor jöhet csere?
Ahogy írtam az én első betéteim vékonyabbak voltak az autó váárlásakor, mint ami a képeden látszik, én azokkal még 95 ezret futottam, de akkor már a tárcsa is nagyon vállas volt így minden ki lett cserélve.
A tárcsák még gyáriak voltak 276 ezret bírtak, a betétek 155 ezret.
98-as A6 C5 1.9 TDi autómat szeretném kicsit megültetni mert gyári magassággal és 18as kerekekkel kicsit szekér kiállása van. Amit nem tudok eldönteni hogy fix magasságú futóművet vegyek vagy állíthatót? Kinek mik a tapasztalatai? A fix magasságtól azért félek mert ugyanazt a futóművet ajánlják 4 illetve 6 hengeres A6-okhoz is pedig szerintem egy V6-al az autó eleje sokkal lejjebb kerül mint esetemben egy 1.9 TDi vel. Ezért szemezgetek inkább az állíthatóval csak nem tudom hogy ezeket mennyire tolerálják pl műszakin. Akinek vannak tapasztalatai ilyen téren légyszi segítsen. Előre is köszi
Én raktam már Mintexet a régi kocsimba is, de ennél a másik kollega javaslatával egyetértve inkább gyárit teszek, a fékkel jobb nem játszani. Lehet épp azon múlik, hogy összecsukom pl. az elejét vagy rövidebb fékúttal megállok. A tárcsákat mikor kell felszabályozni? Pici válla van.
Júliusban lesz Agárdon valamilyen négykarikás találkozó. Készül valaki? Gondoltam rá, hogy elnézek, eddig csak mocitalikon voltam.
Ha valakinek szüksége van rá, A6 C5 B4 1997-2004 sedan jobb hátsó ajtó fekete színű kompletten, csak a kárpit nincs meg, fekete fóliás üveggel jelképes összegért vihető, plusz ha kell valakinek ugyanehhez bal első sarkán sérült fekete motortető, ráccsal ajándékba vihető!
Bontsd ki a fékbetéteket és nézd meg a belsőket, azon vannak az érzékelők, mert az ugye jobban is kopik. Nekem is a külsőket simán vissza lehetne tenni, de garnitúrában kicseréltem és a tárcsákat felszabályoztam.
Segítségetek kérém egy alkatrész keresésben. Igaz, hogy nem ez a tipus, de megpróbálom itt is :)
Most vettünk egy A4 B6, 1.6-os Audit. Sajnos esztétikailag van egy kis hibája és ezen szeretnék javítani. A hátsó hamutartó teljesen el van törve. nincs véletlen valakinek elfekvöben, vagy ismerösnél ilyen alkatrész?? 8E0 857 961----ezt az alkatrészszámot találtam hozzá!
Hahó!
Valakinek nincs infója, vagy leírása, hogy az elektromos tetőnek mely pontjait kell megkenni és mivel? Ahol láttam csúszó felületeket, megfújtam wd40- el, de így is nyöszögve zár kicsit, főleg a végén.
Nekem már lement 4 mm alá, nem sok van neki hátra. Lehet ha lesz egy kis időm és ihletem, le is cserélem őket. Eléggé zajosak ebben a melegben. A nyári gumim is hangos, de az a mintája miatt.
Ismerős szerelő Eneost használ, arra se volt még panasz. Q7-be gyári ment, most a BMW-be is, de lehet a következőnél teszek egy próbát, jókat hallani róla.
Az én beszerzési forrásom megáll a házam előtt, és kiveszi a csomagtartójából az általam megrendelt 2 x 4 liter Castrol 5W-30-as hologrammos kanna olajat.
Tudom ez itt bűnnek számít, de eddig az A6-osnál 102 ezer km óta műkszik, igaz ugyanez jó néhány 100 ezer km-en keresztül az előző offosnál is működött, és azelőtt is....
Más, 29-30 fok van errefelé a gumimon meg ott virít a SnowMaster felirat...már lassan restellem...még a téliekkel járok, 5mm fölötti profillal.
A nyárik várnak bevetésre felnire szerelve...
Jár még vki téli gumikkal, és ha igen még meddig ?
Nézd, én is a xado.hu-ról vagyok okos, onnan választottam olajat és adalékot. Nekem hál' Istennek nagyon bevált. Amit nálunk forgalmaznak azt Hollandiában gyártják, eredetileg orosz fejlesztés. A szerelőm is (aki téged ismer elmondása szerint) ilyet használ az autójában.
Nekem eddig biztosan "szerencsém" volt bőven 500 ezer km fölött futottam az autóimmal sosem Castrol márkaboltból vásárolt Castrol olajokkal.
Ez olyan, mint a "csoda/prémium" üzemanyag, még sosem tankoltam csodaüzemanyagot, ott tankolok ahol éppen jólesik, vki esküszik ezekre én erre sem, és a lényeg eddig a ezek hiánya miatt nem volt problémám, ahogy a nem márkaboltból vásárolt Castrol olajjal sem, de akár még velem is megeshet.
(néhány évvel -és néhány hasonlóan elégedetlen tulajjal- később befejezte a praktizálást, azóta sem folytat(hat)ja)
Erröl beszéltem amikor azt mondtam nagy a bukás esélye es relatív kicsi a haszon. Ha rábizonyítják és kártérítéseket kell fizetni, nemhogy haszon, de hatalmas anyagi és erkölcsi bukás is a dolog.
A rendszelváltós idök már elég messze vannak, azóta ezt már mindenki megértette. ;-)
Csak hogy tiszta legyen. Először 1997-ben vettem hamis olajat (TOTAL), majdnem lefeküdt tőle az akkori Passatom motorja. Először nem tudtam mi a gond (irgalmatlanul hangos lett a motor melegen), szerencsére még időben lecseréltem a korábban használt MOL-os olajra, nem történt komolyabb baj, egy flakon SLICK begyógyította. Elballagtam a gyerekhez -maszek autószerelő, saját autósbolttal akkor- és kérdőre vontam. Eredménnyel. :) (néhány évvel -és néhány hasonlóan elégedetlen tulajjal- később befejezte a praktizálást, azóta sem folytat(hat)ja)
Következő eset, 2012-ben autósbolt, akciós Castrol (a GTX3 15W-40-es időszaktól használtam a Castrolt az egyik audimban), vettem -a GTX3-at már korábban leváltó- Magnatec 10W-40-et. Ezt meg elkezdte enni az autó, illetve feketedett, továbbá hangosabb is lett a motor. Olajcsere, a leeresztett olajat a saját flakonjában vittem vissza a boltba és visszakértem az árát. Először nem akarta visszaadni, mondván, hogy ez bármilyen olaj lehet. A lényeg, hogy volt egy érvem, ami után visszaadta az olcsó Castrol árát, illetve megkérdezte keletkezett-e károm, kell-e fizetnie kártérítést. Nagyvonalú voltam :)
Akkortól használom és tértem át a máig is használt olajra (XADO)
Tehát -lehet én vagyok balek- velem sajnos kétszer is megesett a dolog. Szerintem az ihletett meg néhány olajjal foglalkozó embert, hogy ugye főleg a rendszerváltás után beáramló addig ismeretlen olajmárkákat olajait cserélték ki olcsó olajjal, és ezen szépen kaszáltak.
Ausztriában mindenhol brutál áron van minden ami az autóhoz kell. A 4 literes 505.01-es olaj kb 38€ a Castrol boltjában, Ausztria eldugott falu autósboltjában 90€, a városi boltban meg 85€. Ìgy aztán szinte az összes kollégámnak és ismerösömnek én hordom az olajat Magyarországról.
Az öreg A4-esen 85€-ert cseréltek Pesten szélvédöt. Üveggel, munkadíjal, számlával együtt. Ugyan ez nálunk a legolcsóbban 300€-ból jött volna ki.
Szóval az osztrák árakat ezen a téren nem lehet összehasonlítnai a magyar árakkal.
Na igen. Gondolom nem is a "csomagtartós" gyerektöl vagy a bolhapiacrol szerzed be természetesen számla nélkül. :-)
Én mindig a Castrol márkaboltból veszem. Egy nyamvadt autósboltnak sem érné meg hamisított olajat forgalmazni. A haszon relaitív kevés, a bukás esélye meg relatív nagy.
Nem is azt állítottam, hogy nem létezhet hamisított Castrol olaj, csak mindenki ezt állítja, de még szinte senki sem találkozott vele személyesen.
De ahogy a példa mutatja mégis léteznek ilyen személyek.
Valódi: én anno neten ( hivatalos mai napig üzemelő olajos boltból ) vettem Castrol olajat 505 00 (01?) asszem 2100Ft/l körüli áron, természetesen számlával mindennel együtt.
Az egyik flakont bevittem egy autósboltba, és megkértem az eladót, hogy nézzük már meg a polcon majd 7000 Ft-ért árult ugyanolyan olaj flakonját..., hogy mégis miért ekkora a különbség az két betűre, mindenre egyforma olajos flakon között?
Azért mert több, mint 3x-os áron kínálták az akkor a valódi?
A szomszédban a Forstingerben 26.90 EUR-ért árulják pl. a Castrol 5W-30-as literjét, akkor ami nálunk nem annyiba kerül az mind hamis ?
Ugye nem.
Nekem mondjuk édes mindegy ki mire esküszik, én semmire sem, Castrol olajat használok mert az valahogy nekem szimpatikus.
Beszerzési forrásom egyébként kínál Mobil olajat is (biztos az is hamisított) + még sok mindent gyári (VW-Audi) csomagolásban.
mivel h felhozták korábban az olaj témát azt szeretném kérdezni h a6 2.5 tdi v6 bfc 163le kocsimba milyen olajat szoktatok használni? lassan időszerű az olajcsere. (10-15ezer kilométerenkét szoktam cserélni az előző autóimban)
az izzócsere h nem jutott eszembe :) igen az volt az első dolgom. namármost tegnap szétszedtem és kontakt hiba miatt nem világított. a mellékelt képen bekarikáztam h mi a baj. ezen a két lábon kellett állítani és most működik.
Azt hiszem a fenti mondatodban van a lényeg. Nem kell ennyire spúrnak lenni, rá kell szánni azt a párezer forintot a megbízható forrásból vásárlásra (mondjuk az első normális autósbolt).
Ha a kínai piacon "adios" pólót veszel akkor is telekürtölöd a világot, hogy úristen emberek ne vegyetek sehol adidas pólót mert hamisítják ám !
Jópár éve mindenki hülyének nézett engem ezzel a hamisításos dologgal, autószerelők is. Történt ugyanis, hogy a neten hirdető "csomagtartós" gyerektől vettem CAstrol 5w-30-as /akkor még longlife-III/ néven futó olajat, majd kíváncsiságból bementem a castrol márkaboltba, és ott is vettem u.azt a típusú olajat, elvileg ugyanazzal a címkével. Kólásüvegbe kitöltöttem mindkettőt, és totál más volt a színük. A dobozok között is felfedezhető volt némi árnyalatkülönbség, meg pl. az, hogy akkoriban az eredeti /márkaboltos/ olaj hátsó matricái rétegenként lehúzhatóak voltak, kétoldalasan voltak nyomtatva ezer féle nyelven. Akkoriban senki sem hitte el nekem, hogy ez csakis a hamisítás míłve lehet...akkoriban a márkaboltban sem 3200 forint volt literje, hanem kb. 5ezer, így a csomagtartós gyerek 2ezer valahányszáza kifejezetten jó bíznisznek tűnhetett, bár az ár differencia mindenképp elgondolkodtató volt. Pár évvel később jöttek a hologramok a dobozra, stb.....
"Én is sokáig Castrol-t használtam, de egyre több hamisról hallottam...
Mindenki ezt mondja, de még senki sem találkozott vele....ha a Castrolt hamisítják a többi olajmárkát nem tudják?:)
Ez megy évek óta....ha vki megemlíti a Castrol márkanevet azonnal jön vki a hamisítással...., ez a normál.
Tény, én tizenéve CSAK Castrol olajat használok, de még SOSEM találkoztam hamis Castrol olajjal...erre majd jön a válasz...szerencsém volt...., tizen éve szerencse?
- Motor 10-12e km, Motorolaj 5W-30 (én Liqui Moly-t használok, a részecskeszűrőshöz különleges olaj kell) 8,2 liter megy bele. Szűrőt BOSCH-t szoktam belerakni kb. 5e.
- Váltó 60e km, csak gyári olaj. Sima olajcserekor kb. 6 liter megy bele, teljes csere esetén 10 liter kb. Természetesen szűrőt is kell cserélni, 15e körül van a gyári. Váltóolajra én őket ajánlom: http://www.protruck.hu/nevjegy/
- Fékfolyadék 2 évente, DOT4 vagy újabb, kb 0,5 liter a teljes csere.
- Szervó zöld színű, teljes csere kb. 1 liter. Én ezt is 2 évente cserélem.
Szeretnék olajokat és szűrőket cserélni 2006.08 havi Audi A6 allroad 3.0 Tdi 233le automata autómban. Kérdésem a következő lenne. Melyiket mennyi km után kell cserélni. ( nem a gyári adat alapján)
Miből mennyi és melyik márka?
Esetleg ha ezeket meg tudom nézni valahol az is segítene. Bár legtöbb helyen a gyári adatok vannak és nem a tapasztalatok alapján.
Lenne egy kérdéesem: ha kinyitom a csomagtér ajtót akkor a lámpa nem világít. viszont a műszerfalon jelzni h nyitva van plusz a "kilépő fénye" is működik, csak a plafonon nem. valakinek van valami tippje h mi lehet ez? audi a6 2002 avant
Sziasztok! Audi a6 4f avant kanyarban nem megyek gyorsan és az esp blokkolja a kereket mint ha azt érzékeli hogy megcsúszna pedig nem.Esetleg valakinek valami ötlete lenne hogy mi lehet a gond?És azt veszem észre hogy az autó billegőssebb lett mint eddig.Előre is köszönöm a segítséget.
Ez így igaz. Mentem turbóssal, az egy más világ :)
Ez az enyém fajta tényleg a legigénytelenebb karbantartás szempontjából, nincs érzékeny pontja. Olajcsere, fékbetét csere, szűrők cseréje, egy két apróbb váratlan dolog, de szerencsére nem drága hozzá semmi. Mondjuk októberben volt egy nagyon nagy szervíz rajta csinálva, de az kell ahhoz, hogy folyamatosan megbízható állapotban legyen.
Én igyekszem vigyázni is rá, nálam szerintem soha nem pörgött még a motor ötezernél többet, nem üldözöm. Amire vettem, családi autó, arra tökéletes.
Éppen a napokban néztem vissza, 2014-ben bő 64 000 km-t mentem vele :)
Egy ilyen benzin turbós motor sokkal kényesebb a tdi-nél. Annyi előnyét látom, hogy talán lehet venni kevesebb km-es példányokat (nem is megy el annyit általában, mint a dízel).
Nem mondom hogy lassú vele az A6, de akkor kihasználva a dupláját fogyasztja mint a dízel. Láttam elég 1.8t motort megöregedve, pár elodázott olajcsere, nem belevaló olaj, stb. Nem is kell 400 ezer km hozzá.
C5-ről beszélünk, tehát 12-19 éves autókról, és a bennük lévő motorokról.
Ha híres 1.9-esek már többször jártak a holdon és vissza, tehát bármilyen jók voltak, és bármilyen sokáig, ma már többségükben nem is léteznek, vagy csak poraikban.
A 2.5 V6 TDI-k ugye közismertek, a kínálat gerincét adják, drágán fenntartható jószágok, mind tudjuk, hogy ha már muszáj, akkor a végéről vegyen az ember. Így is jó pár literrel többet fog kérni, mint az 1.9.
A V6 benzinesek biztos a legtovább bírják, de szomjas jószágok (sokkal szomjasabbak, mint pl. a BMW hasonló teljesítményű sor6 benzinesei)
(V8-tól felfelé most hagyjuk)
Miért is lenne ebben a mezőnyben nem jó az 1,8 T ?
(azon túl, hogy újonnan is kevés ilyen kombinációt adtak el, tehát ma már A6-ban alig található - a mobile.de-n is.
Ahhoz képest, hogy pörgethető turbós motor, egész sokat kibír(t)
Én is tesztelgettem egy ismerős autóját halvány vásárlási céllal, autópályán is léptünk neki, nem okozott csalódást.
(Azért nem vettem meg, mert baromi drágán adta)
A downsizing előfutára, de még FSI technológia, és a motort megfojtó EURO 3-4-stb. előírások nélkül.
Nekem 1.8 benzines van, nem turbós. Audi A6 Avant :) Tény nem egy rakéta, de így 400 000 km után is teljesen jó a motorja jó olajjal. Ez nem öli meg a féltengelyt idő előtt, kevésbé használódnak a fékek, nem kell bele a dízelek méregdrága alkatrészei, ja és nekem még a kupplung eredeti (felhördülés) stb... Ennek mindegy, hogy városi használat, autópálya, nem veszi zokon. Nyilván a helyén kell kezelni azt a tényt, hogy egy 125 lovas motor van egy másfél tonnás autóban. Én szeretem. Ja, és gázüzemű :)
Hibakódolvasás és főleg, menetteszttel egybekötött élőadat kiolvasás és elemzés kellene. Rá kell szánni legalább fél órát és kijön a hiba, legrosszabb esetben másodjára (ha csak néha van). Ha nem keverékarány vagy gyújtásgond, akkor elképzelhető az AKF-rendszer (aktívszénszűrő adagolószelepe, ritka hiba) megbolondulása mikor emiatt plusz benzingőzt kap a motor - bár ez csak alapjáraton probléma - vagy sokkal inkább az olajgőz szellőztető csővezetékek és a szűrő dugulása (gyakori, 200e km körül cserélendő automatikusan az egész). Ami km-szerint jöhet még, a vezérműtengely fokolást állító aktuátorok fáradása , lassúsága, stb. Asszem az ASN-ben is van fokozatmentes veztengely állítás, legalábbis szívóoldalon kéne legyen.Annak a hibája hasonló teljesítményvesztéses tünetet ad ki, szintén időlegesen. Jó drága kicserélni sajnos, de ha ez van, vigasztaljon, hogy manapság sok TSI-nél 120e km-ként kell cserélni automatice.
Sziasztok! Olyan perverz dolog jutott az eszembe, hogy én Az RNS-D kijelzőjén képet, videót játszanék le. Hogy tudnám ezt megtenni, milyen kütyüt kéne beszerezni, tudja valaki? Köszönöm!
Szia. Igaz már eltelt pár nap, de hozzá szólnék a témához.
Először is, valóban az olajcserétől a hibás alkatrészek nem javulnak meg.
Viszont a rossz olaj is okozhat problémákat. Ez lehet elhasználódásból eredő vagy eleve nem megfelelő specifikációjú olaj. Ezt csak megfelelő diagnosztikával lehet megállapítani.
De sorban amire biztosan lehet válaszolni:
"50-es tempomatnál minimális fordulatingadozás" - ez nem feltétlenül hiba!
Stabil fordulatszámot tartva nem ingadozhat a fordulat egyenes úton állandó légellenállással, de tempomatnál az elektronika a sebességet pontosan csak úgy tudja tartani, ha közben módosítgatja a motor fordulatot az útviszonyoknak megfelelően.
"(40ezret fizettem csak:olaj,szűrő,tömítés)" - ettől az anyagköltségnek is többnek kellene lennie. Szerintem.
A ZF -től ~93000 ft-os árat kaptam igaz 10 liter lifeguard 8-as olajjal (és kimérve nem literes flakonos).
"3-ban gyorsításkor 1800-as fordulat körül vissza esik a fordulatszám" - teljesen normális a wandler akkor zár.
"Ha lejtőn állok meg, akkor P-ből D-be vagy R-be rakásnál kis rántás érezhető. Vízszintes talajon semmi." - ha közben P-ben felengeded a féket reteszel a váltó és ki kell "feszíteni" a reteszelést. Húzd be a kéziféket és nem feszül be.
Laczkóékkal kapcsolatban elmondom a saját tapasztalatom:
3 éve cseréltek olajat. Annak ellenére, hogy a fz oldalán serial szám szerint beazonosítható milyen olaj kell a váltóba (lifeguard 8) és én ragaszkodtam hozzá mégis 6-ost tettek bele.
Gúnyosan megmosolyogták az okoskodásomat. Felajánlották a LUBEGARD adalékukat mondtam, hogy köszönöm nem kérem, belerakták.
A váltó előtte is hibátlanul üzemelt és utána is, de a váltások már nem voltak olyan finomak.
Szerintem nem véletlen, hogy a ZF szigorúan ragaszkodik az olaj típusához. Hiszen ha megnézzük az adatlapokat a viszkozitásuk sem egyforma.
Szerintem az említettek közül a Protruck a befutó.
/Ez csak az én laikus megjegyzésem nem kell szentírásnak venni:)/
Én erre gondoltam, példának itt vannak egy évjárat az egyik full fapad ( se tempomat sem ülésfűtés se semmi..) a másik jól felszerelt 2.5 V6 TDI, ráadásul még jóval olcsóbb is:
....Annyival egészíteném ki, hogy mikor gyertyát cseréltek, akkor nagyon olajos volt az összes gyertya. Nem tudom ez normális-e a v6 motornál. Nem a gyertya vége, ahol az égés van, hanem az a fészek amibe ülnek a gyertyák olajos volt nagyon, az összes. Lehet köze a hengerfejtömítéshez, vagy a szelepfedél tömítéshez, hogy esetleg az olaj miatt gyenge a szikra egy idő után?
Szerelő azt mondta, ez még normális. Csak gondoltam megemlítem ezt is.
Tudom, hogy elég ritka a fórumon ez a motor, de ha esetleg van valakinek ötlete erre a hibára azt nagyon megköszönném! Audi A6 c5 3.0 ASN motorkód, kézi váltó.
A következő hibát produkálja. Néha tökéletes, jól megy, nem érezni szinte, hogy megy a motor. De néha gondol egyet, és alapjáraton egyenletlenül jár, érezni hogy remeg, illetve, ha padlózom, vagy félgázt nyomok, vagy bárhogy gyorsítok kb. fele olyan erősnek érezni, mint normál esetben amikor jó. Gyertyák, gyújtótrafók kicserélve, kb fél hónapig tökéletes volt, most megint kezdenek ezek a tünetek előjönni... Tehát mintha nem menne minden henger... vagy menne, de gyengén.
Én arra gyanakszom, hogy talán el van kokszolódva a szelep, és nem zár rendesen. De akkor miért van az, hogy néha tökéletes, és nagyon szépen megy? Vagy valami nagyon egyszerű dolog lehet? Rá lett téve gépre, de nem írt ki semmilyen hibát.
Ja még annyi, hogy hengerfejnél kicsit olajos a blokk, nem tudom lehet a köze a teljesítményingadozáshoz.
Sziasztok! Van egy A6-osom 2.0 Tdi 2005-ös kiadás. Kicsit puritánnak tartom benne a hifi egységet (Cd lejàtszó, mmi basic plus).Tudtok valami lehetőséget (Aux, Usb) csatlakozàsra viszonylag jó áron max. 50.000 Huf?
"Néha eljátszom a gondolattal, hogy veszek egy kései C5 Avant Quattro-t, és rakok bele a betegágy V6 TDI helyére egy 1.9-est (mert hogy ilyen konfiguráció gyárilag sajnos nem volt :("
pont ugyan igy beszel mindenki a V6rol mint a PDrol...igy szar ugy szar stb....igaz hogy vannak betegsegei de ha rendbe rakod es tudod mit cserelj egy nagyon jo motor jo hangal es menni is megy ha kell
Sok embert ismerek (pl. a saját szerelőmet), akinek a használati módja rácáfol a dogmákra: azaz nem hajlandó 200-300 e körül sem gond lenni az 1.9 PD-vel a sok, rövid, hideg városozás ellenére.
Néha eljátszom a gondolattal, hogy veszek egy kései C5 Avant Quattro-t, és rakok bele a betegágy V6 TDI helyére egy 1.9-est (mert hogy ilyen konfiguráció gyárilag sajnos nem volt :(
A klímapanel vezérlést magától tudja, vagy valamilyen kiegészítő kell, hogy vezérelje?
Hol szereltetted be?
A GSM-es nem kerül pénzbe. Úgy szokták megoldani, hogyha megcsörgeted bekapcsol és be lehet állítani, hogy csak a Te számoddal működjön. Még azt is hogy megcsörgeted rögtön kinyom és bekapcsol a fűtés. :)
Ja, es at lehet allitani nyari üzemmodra is, olyankor csak a belsö szellöztetest kapcsolja be ( a kalyhat nem) igy egy kicsit le lehet hüteni az utasteret.
Nekem Webasto Thermo Top EVO 5 volt benne, taviranyitoval. Ez valamivel dragabb megoldas mint a programozo oras kivitel, de szerintem jobb. A GSM-re nem volt szüksegem, raadasul minden ki-be kapcsolas egy sms araba kerül.
Igen, a hütövizet füti, igy nincs többe hideginditas es vezerli a klimapanelt is. Ha eler egy bizonyos höfokot, bekapcsolja a levegö keringetest es fujja a meleg levegöt az utasterbe. Ettöl olvad le a jeg az ablakokrol, igy nem kell jeget sem kaparni.
Általában mindenki a rosszat a hamis állításokat veszi "szentírásnak", mert sosem azoknak hisznek akik már láttak, használtak éveken keresztül, neadjisten sok 100 ezer km-en 1.9-es PD motoros autót.
Sokaig nem nagyon lehet kannazni a PD-t, mert hamar eleri es tönkreteszi a szennyzes a fuvokakat.
Jo minösegü benzinkutas gazolaj eseten is legalabb 60.000 km-es periodusonkent cserelni kell az üzemanyagszüröt. /En minden masodik olajcserevel csereltem/.
Az allofütesnek böven van hely az 1.9 PD motortereben, nem egy agyonzsufolt motortere van. En az E-bay-on vettem a cuccot, ujonnan, bontatlan csomagolasban kez alol. Igy kb egy szazassal olcsobban megusztam mintha a hivatalos forgalmazonal vettem volna meg. Termeszetesen a hivatalos forgalmazonal szereltettem be, igy a garancia is ervenyesitve lett. Valoban nem olcso, de a kellemes meleg autoba beülni hideg teli reggeleken es szelvedökaparas nelkül indulni megfizethetetlen. Jot tesz az utasnak es jo a motornak is.
"Annak örülök, hogy ezeket a rémhíreket sikerült megcáfolni. :)"
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy ezeket a hallatlan okosságokat a PD-s motorokról PD elemekről ugyan kitől hallottad, olvastad??
Mert általában PD témában mindenki "okos", mindenki mindent tud, ismi, haver, soxor még némelyik szerelő is, de ezek szinte kizárólag olyan személyek akiknek még sosem volt PD motoros autójuk, mert ha lett volna nem állítanának ilyen zöldségeket valótlanságokat.
"A pd elemek felső végében van az üzemanyag pumpa, amit a motorolaj ken és a motorolajra minőségére érzékeny."
Erre elfelejtettem reagálni...ez egyre jobb......annyi minden okosságot tudsz hallomásból mondani a PD motorokról, PD elemekről, hogy csak kapkodom a fejemet.:-)
Olyan motorolaj kell bele amit a gyár előír: VW 505 01-es specifikáció, aztán, hogy éppen milyen márkát választ az illető az már a saját dolga.
Te biztosan tudod az okát, de én ennyire be sem indítanám....vagy gyalog vagy bringával mennék, de ez én vagyok, és nem azért mert nem telik üzemanyagra.
"Az 1.9PDTDI-ben Bosch PD elemek vannak, azt hallottam hogy az üzemanyagra nagyon érzékeny.."
Ez ugyanolyan kósza, hallatlanul hozzáértőktől származó rémhír, mint az 1.9 PDTDI motorok PD elem problémája....
Az ilyen, és ehhez hasonló rémhíreket terjesztőknek általában még SOSEM volt PD motoros autójuk, de az észt tudják osztani ezerrel.
Üzemanyag érzékenységről sem tudok pedig 9+ 3.5 éve PD motoros autóink vannak....
Volt, hogy az 1.9 PDTDI-ben 152 ezer km után cseréltem üzemanyagszűrőt...valahogy mindig kimaradt...nem a néhány ezer Ft-os szűrő miatt......ennyit az üzemanyag érzékenységről.
Ja, és soha, de soha nem tankoltam még prémium löttyöket.
Az A6-osba való üzemanyagszűrő is megvan már néhány hete, de még nem volt lelkierőm kicserélni.
"Azt számoltam, ha 1,5 évig elmegy úgy hogy csak a kopó alkatrészeket kell cserélni a megspórolt üzemanyag árából vígan kifizetek egy kettőstömegűt meg egy kuplungot. "
Azt nem felejtsd el, hogy tizenéves használt autót akarsz venni, ezektől már nem szabad ( jogosan) azt elvárni, mint mondjuk azt elvárta az ember 2-3-4 éves korukban.
Persze a fiesta marad és a városban fele fele arányban azzal mászkálnánk, a corsa pedig megy. De ha esik az eső, akkor az Audival kell mennem dolgozni, ami kb 2 km.
Köszönöm a sok és gyors választ, most hirtelen azt sem tudom mire válaszoljak. :)
Az 1.9PDTDI-ben Bosch PD elemek vannak, azt hallottam hogy az üzemanyagra nagyon érzékeny. Ha kifogok olyan eladót aki kannázta, akkor könnyen meghibásodhat. A pd elemek felső végében van az üzemanyag pumpa, amit a motorolaj ken és a motorolajra minőségére érzékeny.
Ez jó hír, hogy van más is aki városban használja. Nekünk most egy 1,3-as benzines fiesta és egy 1,2-es b- corsa van, mindkettő benzines. Nagyjából ugyan úgy mennek, a fityónak nagyobb a végsebessége, meg majdnem kétszer akkora motor van benne és 8l-t eszik vegyesbe, a corsa 5,5l-t eszik vegyesbe. A fiestaval megyünk hosszabb utakra és meguntam hogy nincs benne tartalék, ha valakit meg akarok előzni akkor pl emelkedőn inkább nem, az M3-ason gödöllőnél van olyan emelkedő amin padlógázzal kell felmenni, hogy fixen tartsa a 130-as tempót. Illetve egy nagyobb minőségi autó kellene, amit még 5-8 évig tudok használni.
Azt számoltam, ha 1,5 évig elmegy úgy hogy csak a kopó alkatrészeket kell cserélni a megspórolt üzemanyag árából vígan kifizetek egy kettőstömegűt meg egy kuplungot.
Az állófűtésen gondolkoztam. Főként mert utálunk hideg autóba beülni és persze a motornak is jót tesz. A nagy kérdés az, hogy a motortérben van-e neki hely. Illetve azt tudom, hogy nem olcsó mulatság.
Nálunk most az 1.4 PDTDI a "városi" autó, napi ca. 2x 8 km főút + néhány km város jön hozzá.
Maga az autó jó 3 éve napi 2x 20-25 km-re lett véve, előtte egy benzines keserítette meg az életemet, szó szerint.
A jelenlegi "rövid" távok ellenére eszem ágában sincs lecserélni a PD-t azért mert "a benzines inkább való rövid távokra a szóbeszéd szerint"...
Az a benzintemető ami a diesel előtt volt megzabálta lóerőhiányosan is a 12-14 litert városban....köszönöm én ebből nem kérek + gond volt vele nem is kevés.
Ezt is csak azért írom mert a "legenda" szerint a benzinessel nincs probléma.....nálam ez épp fordítva történik....a diesellel nem volt/nincs probléma.
De ugye mindenki a saját belátása szerint dönthet benzines ill. egy diesel mellett.
Mindennek rosszat tesz a sok város, ha nem pörgeti hidegen csontra a motort, és nem állítja le forrón, akkor nem hiszem, hogy a turbó miatt kockázatosabb lenne.
Egy sima szívó FSI rosszabb városban.
Városba a családi költségvetéstől függően olyan autót kell venni, aminek a nyüstölése "még nem fáj", amit az ember nem sajnál.
nekem volt 1.9 PDTDI-m, de abban tuti sem PD elemek, sem kettöstömegü nem volt. Ha lett volna benne ilyesmi annak (a sok "szakertö" szerint) elvileg tönkre kellett volna menniük. 280.000 km-el adtam el de a PD-k meg a kettöstömegü (meg nagyon mas sem) sosem szart be rajta.
A 20km-es "hosszabb" utak nem tul jo valasztas a nehezen bemelegedö 1.9 PD-nek. Telen szinte sosem eri majd el az üzemi hömersekletet, föleg ha füteni is akarsz. Ha megis a PD mellett döntesz, erdemes egy allofütest beszereltetni.
szerintem a kevés km ingázásokra nagyon megfelel a benzines autó. a dizel-nek nagyon kell az üzemi hőfok amit 20 km-en éppen elér a motor. kell a benzinesnek is de a dizel kényesebb ilyen szempontbol.
"Az 1,9 lehetséges pd elem és kettőstömegű hibáiról már olvastam."
Az 1.9-es PD elem hibáról azért mesélhetnél, hogy mit olvastál róla mert aki ilyet használt sok 100 ezer km-en keresztül azok ilyesmiről nem tudnak, ez még nekem is új.
Lehetséges, ahogy szokás, egy kalap alá venni a valóban beteges 2.0 PD TDI motort (siemens PD elem miatt) a mindig is megbízhatóságáról híres 1.9 PD TDI-vel.
Mivel az utóbbiban mindig is Bosch PD elemek voltak ezért ezekkel szinte sosem volt probléma.
Természetesen előfordulhatnak már "idősebb" korban magasabb futásteljesítménynél esetleges problémák, de ez sosem volt jellemző az 1.9-es PD elemekre.
2001-2004-es évjáratú A6 C5-öt szeretnék vásárolni. Évente kb 15000km-t megyek, sokat közlekedek városban, a leggyakoribb hosszabb utak kb 20km-es. Eddig csak benzines autóm volt és egyik sem volt egy erőgép, így most erősebbet szeretnék. Az 1,9 PDTDI és 1,8T benzines között gondolkodom. Az 1,9 lehetséges pd elem és kettőstömegű hibáiról már olvastam. Ezeknek a cseréje külön külön mennyibe kerül?
Az 1,8T motorról nem sokat olvastam. Van ismert hibájuk, valami gyengélyük? Elég kevés hirdetés van ezzel a motorral.
Én ez alapján cseréltem + a kábelcsatlakozót/kábel bemenetet telenyomtam zsírral ahogy azt ajánlották mert onnan indul, kerül a gyárilag hibás konstrukciójú féklámpába a nedvesség, és ezért rohad el benne minden.
szevasztok. az lenne a gondom, hogy a6 kombin rendetlenkedik a csomagtér ajtóban lévő fenti hosszu féklámpa, nagy valószinüséggel valami kis kontakt hibája lehet, mert mikor világit, mikor nem. és elég bosszantó mikor visszajelez hogy nem megy. az a gondom hogy nem tudom kiszedni, nagyon feszengetni nem akarom mert vagy a lámpát töröm el, vagy a fényezést barmolom meg, vagy a hátsó ablakot. azt szeretném tudni, hogy van e valami szakszerü megoldás a lámpa kiszedésére?
Nem kell összeprogramozni. Viszont van egy speciális erre a célra kitalált műszer, amivel be lehet állítani a megfelelő rögzítési szöget, hogy a mozgatási végpontok között akadásmentesen tudjon mozogni. Ha akad, letilt.
Sziasztok. Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy jelenleg van egy 2009.01. Audi A6 Avantom,melyben menet közben vagy álló helyben szeretnék klippet vagy videót nézni a gyári MMI rendszeren.Ha kiírok CD-re vagy akár DVD-re .avi-ban vagy .mpeg-ben pár klipet,akkor lejátsza-e a képet?Vagy milyen módja van hogy megvalósuljon az autóban tv tuner nélkül a videó lejátszás?Válaszokat előre is köszönöm.
Egy nagyon speciális kérdésem volna van egy (A6 4F2 C6) 3.0tdi quattro 2005-ős autóm. A turbó állító motor megadta magát a turbó nem működik ezért rendeltünk egy újat viszont ezt nem ismeri fel a turbó míg nincs összeprogramozva ezt hogy tudom megcsinálni?
Szerintem tökmindegy, hogy V6, sorhat, csillagmotor, W10, abban az esetben működhet a henger ha -oldalanként (szívó vagy kipufogó)- több szelepes és legalább -oldalanként- egy szelep rendeltetésszerűen működik. Ezt nyilván lehet észlelni, de a hibafeltáráshoz bontani kell a szelepfedelet.
Mondjuk az már elég nagy szar, ha egy himba leesik, eltörik vagy tövig kopik........
Nos, egyébként nekem -többek között- ezért nem V6 motoros diesel audim van.
Alapvetően csak annyit látsz, hogy mennyi kiegyenlítés kell az egyenletes járáshoz. Ezt több tényező is befolyásolja. Kb ugyanígy mérhető a V6-nál is, de ott sem fogod tudni mi az eltérések oka.
Sziasztok! 1.9 pdtdi -nél vcds -ben a 13-as mérőcsoporton látom ugye a hengereknél a korrekciót, lehet következtetni az elemek és a hengerek állapotára. Ilyesmit egy v6 tdi nél, hogy tudok megnézni? Köszönöm szépen!
Ezeket a kisebb rendellenességeket tudja okozni a szelep vagy szelepek hibája. Ami idővel tönkreteszi a váltót. Ezt a váltót nem ismerem. Nekem van Aisin 55-50sn -el szerelt lagunám és annál is vannak kisebb jelenségek, utánajártam SLT main pressure solenoid-ot fogok cserélni benne.
Nekem annyit csinál hogy P vagy N-ből D-be rakva kicsit(néha nagyon) ránt és késik valamennyit, nem túl sokat. Ehhez hozzájön még hidegen a 2-3váltás is bizonytalan, de ahogy melegszik ez teljesen megszűnik. 15éves autó 123e km van csak benne, gyári olaj volt még benne nem túl szép állapotban, kapott egy vérátömlesztést 3x-or le lett cserélve és sokkal sobb lett mint volt.
Utánajártam kinti fórumokon meg váltós cégek honlapjain sok infó van erről a váltóról, fél világ autóiba ilyet szereltek. Tipus probléma a szolenoid kopása, szükséges cserélni. LE van írva milyen tüneteknél mit érdemes cserélni, meg milyen nyomásokat kell megmérni.
Csere után kíváncsi leszek megjavul e.
Ezzel az egésszel csak annyir akartam hogy érdemes lenne az a6 váltóját is rendesen diagnosztizálni, hátha kiderül valami, nyomás értékeket megmérni a kivezetéseken, ha van ilyen rajta. stb
Nekem régi D3 a8-nál ZF6HP váltónál volt új kora óta hogy 2-3 váltás nem mindig volt rántásmentes, de pont olyan volt 0km-rel is mint 150e km-rel 10 évvel később. Alig érezhető volt főleg gázzal használva jött ki jobban a durvább váltás.
Sokan, ahogy te is, hisznek benne, hogy egy váltó olajcsere sok mindent megold, még a rángatást is..., de az esetek nagy többségében csupán fölöslegesen kidobott pénz az ablakon.
Nem a rendszeres olajcserére gondolok hanem ha vmi rendellenesség áll fent.
Ilyenkor úgysem tud az ember sok mindent tenni vagy elviszi váltóshoz aki jó sok pénzért barkácsol rajta vmit, és az esetek többségében a vállalt garancia ellenére sem történik tökéletes munka. :(
Ez sajnos az automata váltóval együtt járó "örömök" egyike.
Az hogy működik, hogy egy pár himba nincs a helyén? Akkor nem működik. Vagy ha igen, akkor minek a himba? Ha himba nincs a helyén, nem nyit a szelep, akkor nem működik az a henger. Eléggé egyértelmű jelei vannak, nem csak feltételezhető.
Nem érdekes, így megy tönkre a légrugó, hogy a fentebb lévő állásokba tartja magát még egy darabig, eleinte csak a legalsó állsában utána már eggyel feljebb is leenged. Használd ott ha tudod ahol még nem enged le egyáltalán, amig megjön az új vagy fel nem újítják, mert ki fog purcanni a kompresszor is hamarosan.
Itt jófélét árulnak 3 év garival, és nem is drága, persze ha évente akarod cserélni a kínai vackokat akkor rendelj onnan.
Tudom hogy ez volt az álmod, de mindenhol le van írva hogy az allroad egy megbízhatatlan szar a 2.5tdi meg különösen az, ennek ellenére ilyet vettél, akkor nem kell csodálkozni ha minden beszarik rajta. Megpróbálhatod megcsinálni az összes hibáját az árát ráköltve és utána jó esetben nem kezdődik egyből előről az egész szívás.
4 éve van egy Audi A6 avant 2.7tdi (canc) quattro tiptronic 6-osom. 200ekm-el vettem az autót németből. Tökéletesen váltott. 220ekm-nél a következő tünetek jöttek elő.Hidegen 1-2-be váltásnál pici rántás. 50-es tempomatnál minimális fordulatingadozás. Pár ezer kilométerrel később már 2-3-ba is mutatkozott a pici rántás hidegen. 220ekm-nél elvittem olajcserére ide. http://www.automatavalto.eoldal.hu/ . Konkrétan semmi nem változott az autón. Nem tudom milyen olajat tettek bele (40ezret fizettem csak:olaj,szűrő,tömítés). Sajnos nem voltam ott a cserénél, csak ott hagytam. Resetelték is. Utána Vaggal újra tanítottuk. Melegen a fenti problémák nem mutatkoznak. 240ekm körül a következő hiba mutatkozott: 3-ban gyorsításkor 1800-as fordulat körül vissza esik a fordulatszám mutató kb. 200-at. Az autó közben húz, nem rángat. Ha lejtőn állok meg, akkor P-ből D-be vagy R-be rakásnál kis rántás érezhető. Vízszintes talajon semmi. Fogyasztás városban 9-10 l között, 140-nél pályán 7,5l. Most 266-van benne. Fenti bajok továbbra is megvannak, de nem durvultak a hibák.
Újabb olajcserén gondolkodom, de előtte azért informálódni szeretnék...,
Laczkóéknál Hajdúnánáson kb. 80 eft-os tétel (utángyártott szűrő, tömítés + lifeguard 6 olaj 10l + hozzá vmi adalék). Szerintük lehet, hogy jó lesz, de sokszor az olajcsere nem old meg semmit, sőt volt már olyan is hogy rosszabb lett, mert a kopott alkatrészekbe a friss olaj... Ha nem lesz jobb akkor wandler csere biztosan és a többi bontás után derül ki. Protruck-al beszéltem (ZF) kis olaj hiány okozhat ilyet, de szerintük a wandler biztos rossz és bontás után derül ki a többi. Ők 13-14l olajjal csinálnák a cserét, de most nincs olajuk.
Egy Székesfehérvári szerelő 500-ért csinálná, szerinte egyértelmű, hogy a wandler, ab fék, e kuplung a bajom (ha jól értettem).
A német fórumokon hasonló hibákat találtam. Ott több esetben olaj csere és szelepsor csere oldotta meg a problémákat, de láttam, ahol még mechatronic javító kit-et is használtak fel.
Fentieket leszámítva hibátlan az autó. Nem akarom még eladni.