Szia! A P0402 asszem, amiről beszélünk. Elsőként ki kell zárni a katalizátor és a szonda hibáját biztosan. Ha csak gázon jön elő, akkor nem valószínű ,hogy hibásak, de láttunk már karón varjút na..
A legtöbb esetben Euro 5 feletti besoroloású GM vagy Japán tipusoknál fordul ez elő. Mondom a legtöbb esetben, tehát nem kizárólag, mielőtt még valamelyik jóindulatú topictárs bekóstolna 😀
Nos, ha az első szonda rendben van és helyesek az általa mért értékek (nyilván azok, hiszen ellenkező esetben panaszkodna egy szegény keverék hibára), akkor ezzel sak azt lehet tenni, hogy átal kell baxni az ecut és emulálni kell neki egy jelet a hátsó szonda helyett.
Feltételezésem szerint a jelenség annak köszönhető, hogy a gyári softwareben meg van írva, hogy ha a hátsó szonda jele x % felett eltér az elvárttól, sikítson, mert rossz a katalizátor. Viszont gázüzemben a tokéletes égés miatt eleve több az oxigén maradék a rendszerben, ami szintén meghaladja az x % sltérést, csak éppen negatí előjellel, ezt viszont a benzines ecu nem tudja értelmezni. Benzinnel ugyanis ez azt jelentené, hogy a katalizátor még a gyárinál is tisztább gázt állít elő, ami ugye paradoxon.
Remélem nem voltam olyan komolytalan, mint korábban, így erre most volt igény 😂
Szia! Tanácsot szeretnék kérni. Hibakód jön gázon. Hátsó lambda szonda. A hiba: Katalizátor alsó határértéken. Törlés után benzinen nem, gázon visszajön. Volt hátsó lambda csere,mert fűtőszál szakadásos volt. A réginél ezt a hibát nem adta,csak a szakadást. Vigyem el megnézetni gázos műhelybe? Szegény lenne a gáz? Előre is köszi.
Na, gyertek! Komolyan! Monnyuk ahogy én főzök, attól nem lesz őszinte a mosolyotok, de a kollégám kurva jó gulyást tud csinálni! Megszervezhetünk egy ilyet, ha van kedvetek, eldumálunk, eszünk iszunk. Csak ne ebben a k... va melegben!
arról ugye ne beszéljünk, hogy az egy dolog, hogy elfordítja a tengelyt, de van annak egy kontrolloldala is, ami ugye nyilván nem reklamál, ha az elvárt és a mért érték közt harminc foknyi különbség van.
Pont azért írtam le, mert érthetetlen volt számunkra is. A tényeket tudom elmondani, ha többre vagy kíváncsi, ugorj be, ha felénk jársz! Ez egy nagyon fura eset volt, de mondom, nem mérési hiba, mert a szétszedés igazolta.
Komolyan egy VVT-s szuzukinál a szivó oldali tengely hogyan tud késni 30fokot? Meg külömben mihez késik amikor a vezérlő irányítja a motor olajnyomásával forgatja a fogaskerék közepét egy gyárilag beégetett térkép alapján... Egyetlen fórum soha senki nem találkozott ehhez hasonló hibával, de még a tengelyállitó tárcsa sem szokott megállni még 200ezernél sem, zörgésről sem hallani mint a francia változatoknál......
A szakmai vitába már nem akarok belefolyni, egy biztos CNG-vel jól kajál a Suzi, de az LPG az nagyon ízlik neki. Benzinért sem ugrik annyira, de ez relatív a Dízelek takarékosabbak, és a konkurencia egy része is megtanult takarékos autókat gyártani.