Keresés

Részletes keresés

HG. Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128818

Az előtte lévő NER kapcsolatok és százalékok kérdése egy kicsit zavaros volt nekem.

 

Pedig érdekes, és gondolom nem csak nekem volt újdonság...

 

Volt ugyebár a hosszas Masped - Európa versenyfutás ezért a gigantikus piacért, amit a kabinosok fogadása és kikötése jelent.

Aztán jött az állam bácsi, és azt mondta, enyimé'. (Most tekintsünk el attól, hogy ez jó-e vagy rossz, hogy a szállodahajókból való bevételek jó helyen vannak-e az adóforintok között (...)

 

Viszont így néz ki jelenleg a Mahart Passnave tulajdonosi szerkezete:

 

 

A pontos arányok nincsenek ideírva, de azt mondta Szalma Botond, hogy 49-51%, tehát ne nyomozzunk tovább, higgyünk neki.

 

Tehát jön egy külföldi magáncég (ill. annak leánya), 5 évvel ezelőtt bevásárolja magát abba az állami cégbe, aminek ő az egyik fő vevője, ennélfogva az általa befizetett kikötői- és egyéb díjakból származó nyereség 49%-a (és ahogy sz.B. mondja, ami még rosszabb: a versenytárs kabinos cégek által befizetett díjakból keletkező nyereség 49%-a az övé.)

 

Tehát nettó értelemben nem kerül túlságosan sokba Vikingéknek, hogy teleszórják hajóikkal a Bp-i Duna szakaszt... Köszönjük nekik...

 

Erre mondja Sz. B., hogy legyen már ez a pár milliárd a fővárosé, hiszen Bp szenvedi el a hajók áldásos hatását.

De nem, 51% állam (aztán onnan ki tudja merre), 49% meg magáncég, méghozzá erősen fonódó magáncég jár jól. Meg ki tudja ki... De a Bp-iek biztos nem.

 

Ez már évek óta így megy, csak nem figyeltünk rá, de reméljük, ez a szomorú tragédia legalább ezt is felkorbácsolja... Tarlósnak évek óta a bögyében vannak ezek a hajók, hát itt a választás, tegyen érte.

Előzmény: gigabursch (128814)
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128817

 

A Kozara a roncsnál.

Előzmény: Mwin (128589)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 2 128816

Zoli Admirális.

Bár mindenki aki riportot készít ennyire világosan beszélő alanyt keresne és utána érthetően vágná össze filmjét

 

https://index.hu/video/2019/06/07/hableany_hajobaleset_duna_szabalyzat_kapitany/

gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128815

Szerintem ilyen kialakítással (ami egyébként esztétikailag is erősen problémás) nem lehet megfelelően vezetni ezeket.

Kicsit olyan, mintha bent ülnél egy kagylóülésben egy Lambóban. Csak az ablak keretét látod, a kocsit nem.

 

 

Talán @Viking megmondja, de kíváncsi lennék, hogy az Ukraináék vagy épp a Szófiáék hány év alatt (vajon hány km és mennyi utas???) hány is milyen jellegű balesetet okoztak.

Előzmény: Enzo (128801)
gigabursch Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 128814

Többször végignéztem a videót.

 

 

A legutolsó bekezdéssel, hogy etikailag problémás az egész hozzáállás: maximálisan egyetértek.

Az előtte lévő NER kapcsolatok és százalékok kérdése egy kicsit zavaros volt nekem.

 

A hajó biztosíték nélküli elengedése (vélelem) szintén elgondolkodtató

 

A hajó kiemelésének kérdése:

Voltam egy párszor Újpesten a MHRT Hajójavítóban. Szerintem hosszabb az a sólyapálya, ami ott van.

Egyébként a hajó kiemelése szerintem indokolt.

 

A véres hajócsavar nagyjából az értelmezhetetlen kategória.

 

Közlekedésért felelős miniszter van, csak épp nem csak a közlekedésért felelős.

(Ezen lehet tornászni, de szerintem a belügyminiszteri jogkör nagyjából mindent lefed itt)

Előzmény: uni-cum-laude (128771)
gepesz Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128813

Érdekes olvasmány.

Még Tiszaroffon is volt hajózási engedélyes.

Előzmény: gumidani (128810)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128812

 

"Hátha nem érdekel senkit sem." Jó szöveg! :DD

Impozáns lista.

1. sorszámnál mindjárt: Mária Valéria utca 11.

Mai napság: Apáczai Csere János utca 11.

Hm. Ott dolgozott megboldogult Anyám.

 

"Napjainkban":

 

https://hvg.hu/itthon/20181003_tiborcz_istvan_mahart_szekhaz_hotel_ner_muemlekvedelem

Előzmény: gumidani (128810)
gepesz Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128811

Nyomkodhatta is.

Nem biztos, hogy szolgálatban volt.

Nem közút.

Személyi felelősség terhel egy parancsnokot, de lehet, hogy a baleset bekövetkeztekor táján sem volt a kerékállásnak.

Fáj némelyik beírás.

 

Előzmény: HG. (128804)
gumidani Creative Commons License 2019.06.07 0 4 128810

Hátha nem érdekel senkit sem.

Magyar hajózási vállalatok 1929-ben.

gumidani Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128809
Előzmény: Enzo (128801)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128808

Azért Szalma úr arca beszédes volt szerintem.

(Számomra bizonyosan, ismerem személyesen Szalma urat: több évtizede.)

Előzmény: jakyg (128793)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.07 -5 2 128807

Tegnap az egyik hajózási szövetség/egyesület tisztviselő akárkije,  igen határozott véleményt fogalmazott meg, hogy szerinte a Viking kapitánynak minden körülmények között látnia kellett a Hableányt.

 

 

Én szkeptikusabb vagyok ennél.

 

Megnéznék egy bizonyítási eljárást, ahol :

 - ugyanúgy 21,05 van,

 - ugyanúgy zuhog az eső,

 - ugyanott van a két hajó,

 - ugyanolyan sötét van,

 - ugyanannyi hajó mozog a közelben,

 - ugyanolyan a város és a hajók díszkivilágítása,

 

Rendkívül csodálkoznék ha látná.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Szerintem itt nem a szemmel való láthatóság lesz a vita tárgya, hanem a kapitány számára rendelkezésre álló eszközökön látható kép.

 

 - Látta e a képet?

 - Figyelte e a radart vagy mással foglalkozott ?

 - stb.

 

uni-cum-laude Creative Commons License 2019.06.07 0 0 128806

Ami késik, az......

Előzmény: zjakabfi (128783)
FOMA Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128805

Végül is semmi nem tiltja (az csak érdekesség, hogy a mobiltelefont eleinte inkább rádiótelefonnak hívták, az meg ugye kötelező a HSZ szerint), de attól, hogy nem szabálysértés, még lehet kiváltó ok. 

Előzmény: HG. (128804)
HG. Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128804

ha épp telefonálással volt elfoglalva, akkor azt hiába törölte, a bíróság meg fogja tudni kivel és mennyit beszélt!

 

azt igen, de hogy milyen egyéb aktivitást végzett az okostelefonján, ami miatt annak a képernyőjét figyelte, és nem a radart vagy az ais-t, azt sajnos sosem fogjuk megtudni...

Lehet törölni a böngészési előzményeket, a félig megírt üzeneteket, stb., pedig egyébként az egyik logikus magyarázata lenne az egész tragédiának, hogy a jó kapitány a telefonját nyomkodta az egész eset közben...

 

Jut eszembe, kézben tartott mobiltelefonnal ugye nem lehet autót vezetni. És hajót...?

 

 

Előzmény: guberavera (128782)
FOMA Creative Commons License 2019.06.07 0 1 128803

Jól gondolod, 26 év rendőri szolgálat áll mögöttem. Igaz, hogy az elmúlt több, mint egy évtizedben sokat változtak a jogszabályok, de azért nyugállományúként is igyekszem figyelemmel kísérni a rendőri munkát, főleg, hogy a volt beosztottaimmal amúgy is együttműködök a jelenlegi munkakörömben is.

 

A BRFK bűnügyi főkapitány-helyettese (bűnügyi igazgató), a nyomozóhatósági jogkört gyakorló vezetőként tartott sajtótájékoztatót, nincs ezzel semmi gond, bár ahogy korábban megjegyeztem, szerencsés lett volna a DVRK illetékesének a részvétele is.

 

A hatásköri és illetékességi miniszteri rendelet alapján (25/2013. BM rendelet), akár nyomozhatna a Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság is a bűncselekményben, amellyel a Viking Sigyn parancsnokát meggyanúsították (ha jól vettem ki a hírekből, akkor a Btk. 233. szakasz  (1)-(3) bek. Vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének vétsége). 

Valószínűsítem, hogy az esemény tárgyi súlya és a kiemelt közfigyelem miatt jelölték ki a felettes szervet a nyomozás lefolytatására, amire lehetőség van. (Lefelé nem működik a dolog, területi szerv hatáskörébe tartozó nyomozás nem utalható helyi szerv hatáskörébe.)

 

Közlekedési bűncselekmények esetében természetesen nem az általános bűnügyi, hanem a közlekedésrendészeti szervek az illetékesek - a DVRK is közlekedési szerv és nyomozóhatóság - így nincs abban semmi meglepő, hogy a Közlekedésrendészeti Főosztály vonta a hatáskörébe az ügyet, a bűnügyeken kívül is az a felettes szakirányító szervezet. 

 

A "sima" közlekedési baleseteknél alapból is így van, egy ilyen volumenű közúti baleset eleve a területi szerv, azaz a rendőr-főkapitányság, és nem a helyi szerv, azaz a rendőrkapitányság hatáskörébe tartozik.

Előzmény: DonQuijoteTheBig (128802)
DonQuijoteTheBig Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128802

Valamiért úgy érzem, hogy közel állsz rendőrséghez, de ez nem baj.
Amit pontosítottál azt köszönöm, főleg, mert felvet további kérdéseket.
Én abból indultam ki, hogy a BRFK bűnügyi vezetője tartotta a sajtótájékoztatót.
Minden tiszteletem a közlekedés rendészet munkatársaié, de akkor mi a fenének tartanak vízi-rendészeket.
Fenntartom, hogy nekem úgy látszik, nem a megfelelő kompetenciák szerint osztódnak a feladatok.

Előzmény: FOMA (128774)
Enzo Creative Commons License 2019.06.06 0 1 128801

Ezek a Viking longshipek nem egy szerencsés széria:

 

- 3 éve a Viking Freya egy hidat és a sajátját (2 halott),

- tavaly a Viking Tor szintén egy hidat és a sajátját,

- idén áprilisban a Viking Idun egy tankert (5 sebesült),

- múlt héten a Viking Sigyn a Hableányt (nagyon sok halott),

- tegnap a Viking Var egy zsilipkaput

zúzott le.

 

Felmerül a kérdés, hogy ez vajon csak a nagy számok törvénye (sok hajó egy típusból) miatt van?

csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128800

Nem talaltam olyan kepet, ahol latszik olvashatoan az adattabla. 

Előzmény: csecsaba2 (128799)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128799

A Reg meretei alapjan durva kobozessel 58,6 t a vizkiszoritasa. 

Előzmény: jakyg (128789)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128798

de ha megcsuszik szakadas vagy egyeb muszaki okbol, akkor talan a Clarkot nem ilyeszti meg, mig a hatarterhelesen levo egyeb darukat. 

 

A Tancsics Mihalyt nem ertem. Levittek, pedig elvben 50/25 tonnas. Igaz, testre az Ady/Jozsef A-val megegyezik. azok 100/50esek. Es a TM emelte a majd 54 tonnas Solyom 3at. 

Előzmény: smith (128795)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128797

A 4 oras hullamvolgy 150 kmen nem simul ki? A szentendrei ket ag kozott is van nehany ora elteres talan. 

Előzmény: jakyg (128796)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128796

"egy megbeszélt időpontban négy órán keresztül ezer köbméter vizet tartanak majd vissza Szlovákiában."

 

Gondolom másodpercenként 1000m3-t. Azaz kb 14 millió köbmétert. Ha jól emlékszem, a bősi tározó 200 millió köbméteres, ez még beleférhet.

Előzmény: smith (128795)
smith Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128795
Előzmény: csecsaba2 (128792)
zjakabfi Creative Commons License 2019.06.06 -1 6 128794

Az ügyvéd úr tavaly még Somogyországban kampányolt, neki Somogyország volt az első.Ott  nem kértek belőle.☺

Most feljött Bpre.☺

Előzmény: jakyg (128793)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 5 128793

Azért Szalma úr egy kicsit rendbe tehette volna az ügyvéd úr baromságait, aki egyenesen a hajócsavaron lévő vérnyomokat vizionált, amiket ott a Szent István parknál olyan szépen rögzíteni lehetett volna.

Azt meg el tudom képzelni, amint az összetört család megkereste az ügyvéd urat.... Inkább fordítva történhetett.

Előzmény: uni-cum-laude (128771)
csecsaba2 Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128792

A Taltosnal a viz orrfelol a kotel eleg lehetett, de a viz att az inkabb keresztben levo Hableanyal nagyon kellene szamolni. A Clark 2000 tm-re mas dimenzio ebben az esetben. A sodrasvolt adodo vizszintes ero mar a fuggolegestol kis elteres esten is nagyon nyomatek novelo lehet

Előzmény: smith (128788)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.06 0 2 128791

Egyszer emeltettem 36 tonnát, ahhoz 500 tonnás daru kellett, azon volt szélmérő is, akkora gémnél már számított a szélnyomás is.

Előzmény: Töck Jenő (128790)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128790

Ehhez nem értek, elhiszem az ötvenet is, meg a nyolcvanat is. A daru jelleg-görbéjéből meghatározható, hogy mekkora lehet a felborító nyomaték (gémkinyulás szorozva függőleges erő plusz ferde erő vízszintes vetülete szorozva gém magasságával). De ebben már nincs gyakorlatom.

Előzmény: jakyg (128789)
jakyg Creative Commons License 2019.06.06 0 0 128789

Mindenütt 40-50 t-nak veszik a hajó tömegét, de szerintem inkább 80.

Előzmény: Töck Jenő (128785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!