Itthon 160 esetén L1 és L2 alatt is ugyanúgy TSR balízzal van fedezve az útátjáró, vagy egy szimpla vezérelt balíz, vagy egy fix és egy vezérelt, 1120 (vagy 1180? nem emlékszem pontosan) méterre az útátjárótól. 15, 120 vagy Vmax amit fel tud adni. Nyilván nem túl szerencsés 160-nál feladni egy 15-ös lassújelet ilyen közelről, gyakorlatilag azonnal üzemi fék.
L1: a nagy európai szakirodalom szerint 1500m-el és Vmax 160 km/h számol. Itt az első fix balíz, majd fékútnál a második ami parancsot ad. Azaz ha fedezett az átjáró akkor TSR-t visszaveszi, ha viszont nem akkor kap egy üres táviratot és marad a TSR. Majd az utolsó fix balízt elérve +10m adja a feloldást.
L2: van 3 balízos megoldás ahol a közepe meg vége is vezérelt, csak az első fix. 45, 43 és 44 adatcsomagos. Persze lehet más megoldás RBC alapon is ahol minden balíz csak helymeghatározós szerepet játszik. Ebben az esetben ha van az RBC egy vonatokra vonatkozó rendszerrel összekapcsolva. Akár egyedileg vezérelheti azaz egy megálló vonatnál máskor tilt a közútnak és máskor áthaladónak. Ha bizonyos táv megvan a perontól amit egy képlet ad meg Vmax-ot is beleértve.
RBC-vel fedezett sorompónál valóban nem, viszont a nyíltvonali sorompókra 1120 méterről kapsz 15-öt, ha nem csukódott le vagy zavarban van, egyébként semmilyen jelzést nem kapsz róla.
Az üzemeltető szerint azért, hogy kevesebb legyen a zárvatartási idő.
Nézd meg az RBC fedezésű (állomási és [általában állomási indítású] vonali sorompók behatási távolságát).
Balízos esetén 1300-1400 méter körül alakul, RBC-s fedezés esetén bőven 2 km felett vannak, de van ahol inkább 3 km.
RBC-s fedezés esetén a teljes fékgörbével számolsz (figyelmezetetésivel kezdve), mert nyitott állapot esetén van a sorompón egy 15 km/h TSR, míg balízos esetén elég a vészfékgörbével számolni - hiszen van általános fékúttávolság (gonosz vigyor szmájli).
"Az miért jó úgy, miközben ki lett a dolog herélve az utazási idővel?"
Nem jó úgy.Nem érdekli a macskát,cincognak az .....
"Nem túl okosan lett definiálva."
Dehogynem,telitalálat,teljesen passzol a konkurenciáéhoz.
"Most nálunk (óbb) is lőtt egy öngólt az ÜT, mert ragaszkodnak a 10 óra tényleges hétköznapi munkaidőhöz, ami miatt olyan f.skazal szolgálataink lettek, hogy na."
Te hoztál cáfolatot saját írásodra,soha nem az számít,hogy mennyi az egy szolgálatban eltölthető idő,vezetési idő,stb,hanem azt milyen tartalommal töltik meg.!
A teljesebb összképhez azért érdemes hozzátenni, hogy azóta már legalább három komplett új OVSZ-javaslat született (legutóbb 2020. januárban, ami már a teljes 4RP átültetést tartalmazta, Vt-módosítással, végrehajtási rendeletekkel stb. együtt), de mindegyikre ráesett a páncélszekrény, a 4RP pedig a szokványps patchwork-technikával lett bevezetve. (Szintén megemlítendő, hogy az új szabályozásnak leginkább a TEB bizonyos korifeusai feküdtek keresztbe)
Csak azt nem értem, hogy itt, a fórumon, miért kell azonosulni az elavult és hibás, illetve hiányos szabályozással.
Horribile dictu miért nem lehet ezt munkaidőben is szóvá tenni, netán könböző platformokon emlegetni.
Kellően nagy volumenű újítások érkeznek technikailag, amelyek megkívánják a szabályrendszer adaptálását, sőt, új alapokra helyezését.
Átléptünk egy másik dimenzióba, ezt mindenképpen le kéne követni a szabálykörnyezetnek is.
Másként vagy semmi sem lesz, vagy a szokásos VU VU hátán, meg kezelési utasítás jellegű szintkeverős maszatolás. Csak hát ez már nem a KÖFI (annak is rég egységesen az utasításban kéne lennie, nem meg VU-zni minden állomásközzel), itt még annál is gázabb ez a kókányolás.
Nos, a szabályozási környezet, lehet elavult, de akár rossz is, ugyanakkor ettől még nem lehet felróni senkinek, hogy annak figyelembe vételével tervez/épít/üzemeltet vasutat.
Hogy melyik szereplő mennyire szabálykövető, az szintén nem jogosítja a többit szabályszegésre, így nem is elvárható senkitől sem a szabályozás semmibe vétele.
Tehernél meg dolgozni sem lehet így. Szinte egy szolgálatunk sem csinálható meg ha szó szerint vesszük a szabályokat. Szerencsére nekünk nagyon sok minden megy külön úton, a dolgozók és a cég különmegállapodásával.
Különösen hogy egy negyed éve volt nálunk egy körkérdés, ki milyen hosszúságú szolgálatokkal lenne elégedett és a döntő többség a 12+ órásokat szerette volna...erre meg nesze nektek, csináljuk az ellenkezőjét...
De nincs semmi gond, akár milyen is a tényleges szolgálatom, mindig zölden kapom vissza ha átírom, mindegy mennyi a munka idö vagy a vezetési :-)
Oké. Nekem mindegy, mi a neve a törvénynek, vagy a jogszabálynak, nem vasútvállalati hatáskör, ez a lényeg.
A 12 órát mi szabályozza?
Az miért jó úgy, miközben ki lett a dolog herélve az utazási idővel?
A vezetési idővel meg semmi baj,csak az okosba alkalmazásával.
Francot nincs. Nem túl okosan lett definiálva.
Most nálunk (óbb) is lőtt egy öngólt az ÜT, mert ragaszkodnak a 10 óra tényleges hétköznapi munkaidőhöz, ami miatt olyan f.skazal szolgálataink lettek, hogy na. Az összes készenléti jellegű (van egy pár) esetén darabolták a 12 órásokat, a többinél meg (mi is tudunk szívózni jelleggel) fragmentált szüneteink vannak, azaz a számok az összeadás után passzolnak, csak amíg ezelőtt volt pl. egy egyórás, meg egy kétórás szünet, most van hat húszperces "szünet", meg az "szmk".
Szerintem nem, hiszen kitalálták már a merev és rugalmas függéses sorompókat is, azaz amíg a sorompó el nem ér egy bizonyos lecsukási állapotot, nem adunk a vonatnak azon átvezető menetengedélyt.
(Az általános fékúttávolság a vezérelt balíz kitűzésében tükröződik, és a magyar alkalmazásban az nem updateli csukott állapotban, hanem downgradeli a menetengedélyt zavar esetén.)
Ja igen, ez viszont sokkal hosszabb behatási távolságokhoz és zárvatartási időkhöz vezetne...
Még egy pont, ami érdekes lehet általános fékúttávolság szempontjából: vágányútvisszakövetéses kényszeroldás.
Ha a vonat még nincs a jelző közelítési szakaszában (pl. bejárati jelző esetén utolsó térköz vagy előjelzős szakasz), és oda nem is kerül be 16 másodpercen belül, akkor ezen 16 másodperc lejárta után egyből eloldódik a vágányút, és nem kell a 3 percet kivárni.
Szintén, olyan vágányútra tudunk menetengedélyt adni ami bármikor rövid idő alatt feloldódhat.
Lényeg a lényeg: úgy kéne menetengedélyt adni, hogy ne kelljen a vonatnak arra számítania hogy előtte üzemszerűen visszaverődik a jelző, ami miatt elvárnánk hogy egy bizonyos távolságon belül megálljon.