Kérdés,hogy jogszerű-e a jóváhagyás?Itt ráírogatnak mindenre mindent,amikor meg keressük a jóváhagyást,a jóváhagyási listán meg nem szerepelnek az olajok. A szófordítás lényegtelen a szabványok szempontjából. A Valvoline oldalán kell körülnézni.
Tisztelt oLayos!A régiekhez ott vannak a classic olajok.Az olajnormák,a fejlesztések az üzemanyagok megváltozása miatt történnek,legalábbis az én értelmezésemben.A régi autókat sem kiméli a megrontott üzemanyag.Az új fejlesztésű motorolajoknál már 20-30% az adalékok aránya.A gyári előírások követik az új normákat,csakúgy,mint az olajgyártók.A jóváhagyások mellett a receptek is változnak.Átnéztem az általam ismert PAO alapú olajak összetevőit,kb 20-60% a PAO arány,az új recepteknél 20-35%(Mobil1-Castrol 0W40).A belinkelt Fiat normáknál is hiába akarna venni valaki A3-04 olajat,már az A3-12 van jóváhagyva,azt forgalmazzák.
" ... Nem akarok foglalkozni az üzemanyag témával ... "
Bakker! Nem én kezdtem, sőt erre írtam, hogy jól elkanyarodtál.
" ... a motorolaj fő tönkretevője az üzemanyag ... "
A részecskeszűrős nyavalyáknál valóban - főleg városi használatnál - irgalmatlan nagy a lemosódás. Ez tény, ez rontja nagyon a motorolaj minőségét. Okoz is gondot!
... de mi a helyzet a régebbi szívó benzinesekkel?
Amúgy meg valóban lehet enyhe csúsztatás a norma jelölésekben - régebbi, oder újabb - de én inkább a gyári előírásokra gondoltam.
Nem akarok foglalkozni az üzemanyag témával,legyen elég,hogy a motorolaj fő tönkretevője az üzemanyag.Részemről:90%-ban tiszta biomentes gázolajat használok,amit nem Magyarországon tankolok.A témától sem kanyarodtam el,vártam a válaszod,hogy jogszerű-e ráírni az olajos flakonra olyan jóváhagyásokat,amiket nem hagytak jóvá.Nincsenek megjelőlve a jóváhagyások,pl a 2002-es ACEA jelőlésnek ilyennek kellene lenni:A3-02, a 2012-esnek A3-12.Honan tudod,illetve a fogyasztó honnan tudná hogy milyen olajat vegyen?Példa az általad emlitett Fiat norma. http://www.oilspecifications.org/fiat.php
Olajszűrőt írtam,a gázolajszűrő másik téma.2 mikron a mai standard,de a biodízeles mocsok megszűrhetetlen.A legfejletteb UFI szűrők sem boldogulnak a normál gázolajjal.
A mai korszerű dízelek nagynyomású rendszerei már 2-3 mikron méretű részecskék kiszűrését elvárják. Sajnos a szűrők fejlesztése kissé csúszik, ma a jobb üzemanyag szűrők sem tudnak 4-5 mikron szemcseméretnél finomabbat kiszűrni.
... megy is a fejlesztés, mert döglenek a rendszerek.
Én sem szeretem, ha túl sok bioetanol lenne a benzinbe, de itt eddig a motorolajokról volt szó, majd jöttél a részecskeszűrővel. Erre kérdeztem: mi köze a benzinbe található bioetanolnak a részecskeszűrőhöz?
... no meg maradt pár kérdőjeles válaszod, amelyekre feltettem a kérdést, választ nem kaptam. Viszont jól elkanyarodtál az alapoktól.
Jó kérdés.Nem a benzinbe való a bioetanol,nem ég tökéletesen,rontja a minőséget.Nézd meg a benzines autókból kiengedett motorolajat!Miért kell a bioetanol??A benzinből túltermelés van.A mostani benzinek megposhadnak,a régiek sosem mentek tönkre.
Szerintem semmi köze sincs,sőt az utóbefecskendezéskor az olajba került üzemanyag teszi tönkre az olajat.Rengeteg a gond a részecskeszűrős autókkal,ami kivétel nélkül az üzemanyag miatt van.A benzinbe kevert bioetanol,és a gázolajba kevert biodízel a gondok okozója.Mi a helyzet a hatalmas kéndepókkal,amiket nem tudnak kezelni?
Mivel A3-ról esett szó, így értelemszerűen benzines motorokról lenne szó. Itt nincs részecskeszűrő, no meg nem is erről agyalok. Azt írtad: a régi normás olaj rossz a motornak
A környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelésről nem elmélkedtünk. Kizárólagosan a motor volt - mint mechanikai egység - terítéken.
Most meg ezt írod: " ... motornak mindegy melyik olajat kapja, ... "
Nem tudom milyen jogon működik a jóváhagyás,mi alapján írják rá a gyártó-forgalmazók a minősítéseket,amikor azok nincsenek rajta a listákon?Mi a különbség az A3 C3 között?Színte semmi,eddig együtt futottak,most meg külön.A motornak mindegy melyik olajat kapja,viszont a gyártó előírása számit.Az egyik motor csak katalizátoros,a másik részecskeszűrős.(A részecskeszűrő nem a motorolajtól dugul el,hanem az üzemanyagtól!)