Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2015.10.30 0 1 60120

Februárban, amikor még nem kelnek ki a kocsikban a darazsak, kellene egy ilyen nap amikor végig szemléljük ezeket. Ekkor még nincs nyitva a Füsti és így az átlag látogatók sem próbálnának utánunk jönni. Ugyanezt meg kéne ejteni Istvántelken is, az ottani Cak 5321, kisgyőri kocsik, behúzott végűek is nagyon érdekelnének. Ha már nem újítják fel őket és közlekedtetik akkor legalább így jussunk hozzájuk.

Előzmény: RhB (60118)
alkotasu Creative Commons License 2015.10.30 -1 0 60119

"Mit akarsz fotózni helyre nem állított, összedobált állapotú kocsikon?"

 

Pont azt, amit ma még láthatunk a kocsiból, mert ki tudja, meddig látható még. Modelljeim készítésénél pl. nagyon hasznos volt, amikor az "elzárt területen" tudtam képeket csinálni az eredeti színű Ganz postakocsiról, vagy az egyik Bak kocsi forgóvázáról.

 

De ha azt kérdezném, hogy mit lehet fényképezni várromokon, akkor muzeológusként biztos magadhoz nyúlnál. (Ne aggódj, nem kell ilyet elkövetned, mert szeretem a várromokat is.)

 

Ha meg valami véletlen folytán felújításra kerülne valamelyik, akkor meg nagyon érdekes kordokumentum, hogy ilyen volt, ilyen lett.

Előzmény: fantal (60113)
RhB Creative Commons License 2015.10.30 0 0 60118

Engem is érdekelne! Vagy elkérem divi fotóit... :-)

 

Ami azért nem működik igazán jól, mert mindenki más részleteket fotóz le, lehet hogy ő kihagyna egy engem érdeklő valamit. De azért kellenek ilyenkor a más által készített fotók is, mert van, hogy utólag látom, valamit nem fotóztam le, ami később kellhet, és más hátha... :-)

Előzmény: C50 (60115)
division by zero Creative Commons License 2015.10.30 0 0 60117

És lenne erre több érdeklődő is, pl én is!

Előzmény: C50 (60115)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.10.30 -1 1 60116

MÁV 424/328 füsterelő lemezeket a Gyulai GV műhelyében is gyártottak a MÁV részére 1960/1961-ben. Símák voltak azok, mint a tükör. A múló idő és a szolgálati évek hagyták rajta nyomaikat. Mint például a nagy lemezfelületű V43,-as mozdonyok fotói a kezdetekkor és napjainkban, mint példa.

Előzmény: fantal (60110)
C50 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 60115

Mit akarsz fotózni helyre nem állított, összedobált állapotú kocsikon? Amik ráadásul az elzárt területen szerelvénybe összesorozva vannak?

 

Mivel ezek helyett osztrák kocsikkal lehet vonatozni, nincs más választás ha közelebbről szeretnék megismerkedni a kocsikkal. Jó,igaz hogy Bam kocsiban már utaztam egyszer de az 27 éve volt, megnézném újból a belsejét. Tehát mikor, hogyan, mennyiért?

Előzmény: fantal (60113)
C50 Creative Commons License 2015.10.30 0 1 60114

Akkor x+1 sokadszorra: a Park és a Kft. kettévált

 

Ennek ellenére gyakran osztasz meg itt infókat az aranybánya dolgairól is, ráadásul az egész bagázsból csak te írsz ide, ne csodálkozz ha te vagy bombázva.

Előzmény: fantal (60113)
fantal Creative Commons License 2015.10.30 0 1 60113

Egy féloff kérdés ha már más topicban nem válaszolsz: most, hogy megnyílt a 2-es, lesz megint meghirdetett gőzös menet Esztergomba?

Akkor x+1 sokadszorra: a Park és a Kft. kettévált. Végleg. Fogalmam sincs, mit tervez a Kft. Nem tudom máshol mit kérdezel, mert nem nézek csak egy-két topikot. Érdeklődj a Kft-nél. (Most már amúgy  több ezzel foglalkozó cég van, lehet, hogy pl. a Vasutazz Velünk! egyszer szervez ilyen utat...)

 

 

mi módon lehet belülről megnézni és körbe fotózni a Cakmü, Bk544, Ca5851, 10-27, kisgyőri, Wr 225 stb. kocsikat?

Mit akarsz fotózni helyre nem állított, összedobált állapotú kocsikon? Amik ráadásul az elzárt területen szerelvénybe összesorozva vannak?

 

 

Előzmény: C50 (60111)
324540 Creative Commons License 2015.10.29 -1 0 60112

Olyanra gondoltam ami önerőből megy.

C50 Creative Commons License 2015.10.29 -1 0 60111

Egy féloff kérdés ha már más topicban nem válaszolsz: most, hogy megnyílt a 2-es, lesz megint meghirdetett gőzös menet Esztergomba?

És egy teljesen off ha már erre sem válaszoltál: mi módon lehet belülről megnézni és körbe fotózni a Cakmü, Bk544, Ca5851, 10-27, kisgyőri, Wr 225 stb. kocsikat?

Előzmény: fantal (60110)
fantal Creative Commons License 2015.10.29 -2 0 60110

Mindig ilyen "horpadt" volt. A magyar járműgyártó ipar sosem tudott sima lemezt gyártani... 

Előzmény: krikori (60101)
262 Creative Commons License 2015.10.29 0 1 60109

"üzemképes gőzmozdony"

Ez igen tág fogalom. Mire vagy kíváncsi, hogy hány mozdonnyal tudnak tilitolizni a Parkban, vagy hogy hány gőzmozdony közlekedhet a Parkon kívül, nyílt pályán?

 

 

 

Előzmény: 324540 (60104)
zsiráftotya Creative Commons License 2015.10.29 0 1 60108

Ha belegondolsz,Istvántelken van még olyan roncs,amiről le lehet szerelni a füstterelőt , ha éppen muszály

Előzmény: division by zero (60106)
V43-1379 Creative Commons License 2015.10.29 -1 0 60107

Pénz beszél, kutya ... :--)

Előzmény: Ep128 (60103)
division by zero Creative Commons License 2015.10.29 0 1 60106

A leszerelés az könnyen visszafordítható dolog. A rongálás az nem.

Előzmény: K.O. Lompos (60105)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.10.29 -1 0 60105

Pár éve egy film forgatás kedvéért le is szerelték a füst terelőket...., szóval ? :-)

Előzmény: Ep128 (60103)
324540 Creative Commons License 2015.10.29 -1 0 60104

Hány üzemképes gőzmozdony van most a parkban?

Ep128 Creative Commons License 2015.10.29 0 1 60103

Azért elég durva lenne egy muzeális gép bármilyen részét bármennyire is direkt behorpasztani egy forgatás kedvéért...

Előzmény: 324540 (60102)
324540 Creative Commons License 2015.10.27 0 1 60102

Filmforgatáson volt, lehet, hogy direkt horpasztották be.

krikori Creative Commons License 2015.10.27 -1 0 60101

Eléggé viharvertnek tűnnek a füstterelő lemezek, nem lehetett volna ezt rendbe hozni? Egyáltalán mitől válhatott ilyen  horpadtá? 

Előzmény: 324540 (60099)
324540 Creative Commons License 2015.10.27 0 1 60100

324540 Creative Commons License 2015.10.27 0 2 60099

324540 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 60098

A 424.247-es, és az MDmot Martfűn.

Ep128 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 60097

Kár, hogy ez (meg a 001, 009) ha már "megvannak", nem működőképesek! (Mégis egy tekintélyes számban létezett sorozat első darabjai közül való mind!)

Előzmény: division by zero (60096)
division by zero Creative Commons License 2015.10.26 0 0 60096

1985 május

rezgaras Creative Commons License 2015.10.26 0 0 60095

1990-ben körbefényképeztem Rákosrendezőn a 005-öst, már nem volt igazán szép állapotban. Ha érdekelnének képek, küldhetek. Sajnos nincs mind beszkennelve.

 

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/424/424005A.JPG

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/424/424005C.JPG

 

Előzmény: saruzó (60084)
manhattani Creative Commons License 2015.10.24 0 1 60094

Jé, több dolgozón is piros nyakbavaló van. Ez Amerikában is szokás, gőzös vezéreknél.

Magyarországon nem láttam ilyet.

Előzmény: Felek Ferenc (60093)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.10.24 -1 0 60093

És egy ilyen csodálatos csöpség rozsdásodik Kabán...

 

wiesel Creative Commons License 2015.10.23 0 0 60092
Már most elvesztettem a fonalát. De egy a lényeg, ebből sem lesz parádés mozdony.

Ami a furcsa volt a számomra, hogy a német mivoltára sem akadtam rá, igaz, nem is nagyon ástam bele magam a témába.
Köszönöm a választ!
Üdv:

wiesel
Előzmény: k.novotny (60087)
1435mm Creative Commons License 2015.10.23 0 1 60091

Kedves Saruzó!

 

Talán tudod használni a csatolt két képet. Az egyiken még "fénykorában", kiállított szobormozdonyként látható Rákosrendezőn. A másikon már lerongyolódottan sorsára vár Istvántelken. (A képek csak itt csonkolódtak.)

 

Előzmény: saruzó (60084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!