ha valaki egy szemernyit is hajlandó áldozni a témára, akkor bizony látni fogja a következő medöbbentő tényt: a zsidók és az arabok NEM utálják egymást. hogy a világban milyen a helyzet, az más kérdés. izraelben, jordániában, az emirátusokban és még rengeteg helyen a zsidók és az arabok szimbiózisban élnek. és ezen nincs mit vitázni, aki nem hiszi az járjon utána.
más: belépek egy filmes -általam annak ítélt- topicba és akkor szembejön a gyűlölet. az ilyen miért nem jár inkább focimeccsre őrjöngeni? ahhoz legalább nem kell tárgyi tudás.
részben meht igazán intelligens hozzászólásához és a tyler-durden, csiribingyo elvtársak(vajon mehté is???) elméleteit megingatandó egy újabb belinkelt Népszabadság cikk, illetve interjú a Passió kapcsán, antiszemitizmusról, vérről és hitelességről, azt gondolom, két igazán autentikusnak számító ember részvételével:
well...a multkor mondotta itten egy humorista, "the passion...a perfekt pelda, hogy mennyire okos a marketing, es mennyire buta a lakossag..." reszemrol eddig ez volt a legtalalobb kritika :o)))))
Szerény véleményem szerint, várjuk ki a jövő hét csütörtököt, aztán kezdjünk el újból beszélni a filmről! Én, naiv módon, hiszek abban, hogy a mozi körüli - nem konkrétan a művészi kivitelezéssel kapcsolatos - kritikai felhajtás idővel elcsitul, és akkor végre csak maga a műalkotás lesz terítéken. Engem, anno, legalább ennyire bántott a Krisztus utolsó megkísértése körüli oktalan hőzöngés, mint most ez. Hadd nézzem már meg tiszta fejjel ezt a filmet! Bár, ez már - sajnos - nem fog menni...
well...csak erdekesseg....a tengerentulon, mar senki sem beszel a filmrol....egyszeruen nem hagyott nyomot....ez az a mozi amit nem mesz el masodszor megnezni :oP
ugyanakkor, mint már lejjebb írtam, én sem tartom különösebben alkalmasnak értelmes emebrek antiszemita befolyásolására a filmet, csak a karlengető, gyülekvő nácik érezhetnek maximum jó okot a zsidózásra. A filmmel nem is ez a baj, hanem a hatásvadászat(ami tényleg profi és elsőre igencsak üt) és a b-horroros vérengzés, mint az áhitat és üdvözülés alapja. Gibson tényleg nem több , mint a Road Warrior. Egy vérben kéjelgő, tehetségesen rendező hatásvadász szadista állat. Ami egy Bravehartnál nem gáz, de Jézusnál azért...
Amúgy az Index sikeresen újabb bakot lőtt, valamelyik cikkében a Passiót Gibson első rendezésének emlegette, pedig a harmadik.
a film jó, és 10/7? Hát ez nem jónak tűnik...
Amúgy a film felfújt, méghozzá jó alaposan.
2. Mégis elég sokan vannak így vele, köztük katolikus egyházférfiak...aki ezt képtelen belátni, nyugodtan kezeltesse magát...Mert a propaganda az egy dolog, de némi alapja az antiszemita dolgoknak, különös tekintettel az egyoldalú, papírmasé valóságú zsidóság ábrázolásra, mint a hatalmukat féltő főpapok által befolyásolt vérszomjas és buta tömegre, VAN. Főleg a gentleman Pilátus ábrázolással szemben...persze lehet mondani, hogy "de így volt a Bibliában", de utóbbi egy nagy kalandregény, amely elég sokat téved/hazudik...mint minden szent vallási könyv különben. De legalább Jézus nem szőke.
ui: Kucul még megvan?
"Okay, go ahead, Kyle. Throw your nunchakus away. But you know damn well that your jewish blood won't let you. You can't throw something away you payed 15 bucks for. Mel Gibson said so and it's right, Kyle. Go ahead, prove Mel Gibson wrong. But if the Road Warrior said so, it must be true."
én ezt a filmet akkor sem nézném meg, ha fizetnének érte, mégpedig azért, mert irtózom a horrorisztikus jelenetektől, és nem látom be, miért kéne másfél órán keresztül halálos kínzást néznem csak azért, mert "dehát ez valóban így történt, így legalább szembesülünk vele, mit élhetett át." ilyen alapon rengeteg mindennel szembesülnünk kellene, de én azt sem akarom végignézni, ahogy mengele élve felboncol embereket, vagy amikor több tízezer embert az inkvizíció elevenen eléget, sőt, még illés (?) próféta élve megnyúzását sem tartom szükségesnek lassított felvételben végigborzongani ahhoz, hogy tisztában legyek vele, milyen borzalamas dolog volt ezt tenni.
minden különösebb kommentár nélkül ajánlom mindenki figyelmébe a fenti kritikát.
A forrás: Magyar Hírlap, a szerző (az aláírás szerint MSZP-s képviselő)
khm, ideje lenne ezt elolvasva egyeseknek elgondolkodni és hamut szórni a fejére...(mondjuk a hiba beismerése nem keresztényi erény)...azért elgondolkodtató, hogy a német egyházak vezetői ilyen bátran deklarálják a véleményüket...a katolikus is, csirikém.
testvérem az úrban, mivel a moderálásnak/fórumos kéretlen reklámozásnak nem vagyok híve és szeretem hivatástudatból szellemi és testi munkára kényszeríteni a magadfajtát, javaslom a hozzászólások böngészését. Ott hamar kiderül majd, valójában újságíró/forgalmazó/netán katolikus egyházfő vagyok-e...és akkor azt gondolom, kiderül, hol publikálok, ha valóban tennék ilyen merényletet ezzel a keresztyén gyökerű országgal...:)
Amúgy pedig a megfelelő fórumban is megjelentetem, pontosan abban a pillanatban, ahogy a tiéd és elvbarátaidé felkerülnek, mert hatásvadász indexterrorsitaként bizony szeretem cinikusan árnyalni konzervatív katolikus emberek túlozttan lelkes filmélményeit, az ateista enyémmel:)
De hogy izgassam a kedélyeket:
10/6 avagy kétésfél(háromra kerekítve) csillag az ötből. És igen, alkalmasnak találom a filmet bárgyú nácik antiszemita hajlamainak kielégítésére, és nem, nem gondolom azt hogy egy értelmes emberre ugyanúgy hat. Főleg az egydimenziós, ám túljátszott karakterek miatt.
A Passió másodosztályú, a hollywoodi hatásvadászat elemeit tökéletesen, ám épp ezért egy idő után zavaróan használó, vérben kéjelgő horrorfilm, amelyet maximum az őszinte/túlspilázott vallási áhitat(amely a kampányra reflektál inkább), teszi emelkedetté. S a rednezőből, a reklámkampányban állítottakal ellentétben pont ez az emelkedettség és áhitat hiányzik, pont ő nem tiszteli a saját vallását sem.
Színészi játék pedig nincs, csak jelenlétek, bár Cazavielé nagyon erős, igazából értékelhető, viszont a szimpatikus Pilátus(aki amúgy egy elnyomó rendszer teljhatalmú ura), iszonyú gáz elmélet ilyen tálalásban.
A zene igencsak hatásos, ám iszonyúan hajaz Peter Gabrielére a Krisztus utolsó megkísértéséből, néha teljes témákat nyúlva le...
És a végére egy név: Fulchi...aki ismeri az illetőt és munkásságát, majd megnézi a Passiót, pontosan érteni fogja miről beszélek...
na már így is túl sokat járt a szám...majd folytköv...:)
ui: nagyon vártam hogy megérintsen a film, vagy legalább sokkoljon, de lehet hogy túl edzett vagyok, mert a vérengzés, kínzás és szenvedés ilyetén túlspilázva egyszerűen egy idő után untatott, elmúlt az a torokszorító érzés elég hamar, pedig örültem neki és a hollós részen meg egyszerűen röhögnöm kellett...az már Monthy Python volt a javából...
Amúgy pedig mindig bírtam, hogy vannak, akik úgy neveznek korrektnek egy filmkritikát, (főleg balhés filmét), hogy nem látták az ominózus darabot, csak arra verik, hogy a saját prekoncepciójukat igazolja...