Ahol a Ladoga-tóból kifolyik a Néva, ott a torkolatban van az Oresek-sziget. Nagyon jelentős történelmi- és remek hajós szpotter helyszín. A sziget és Slisszelburg között átkelőzik egy hasonló Moszkvics, büszke nagy vörös csillaggal. De az internet szerint rengeteg van még máshol is.
Fogási pontokhoz egy kérdésem van. A roncsok kiemeléséhez adott esetben nem szoktak a testre szemeket hegeszteni? Főleg egy ilyen sérült hajónál lehet, hogy a gyárilag alkalmas fogási pontok kevésnek bizonyulnak.
Eddig csak 150 kilós külmotor kiemelést láttam, az sem volt egy egyszerű történet.
Hát nem egy kémműhold felvétel minőségű ez szonárkép, de szerintem azt mutatja, hogy a jobb oldalon az a nagy barna folt már az elzátonyosodás lenne és ha nem igyekeznek el fog temetődni a hajó teljesen hordalékkal.
Kérdések voltak, hogy mennyi a vízzel teli HL súlya. Olvasgatni kell a kádban fürdő ókori görög élményeit. :)
Tömege 50 tonna statikus állapotban, natúr, a szárazföldön. Szerintem a nagyobb gond, hogy a bonyolult felületű testre milyen - a kiemelésnél megpördül és dinamikus erők is hatnak -, a víz áramlásából ható erők ébrednek, amely benne még az időközben lerakódott hordalék többlete is nagyon nagy erőhatásokat ébreszthetnek. Nem kis tárgyról van szó, hossza 27,2, szélessége 4,8 méter, magassága 5,2 méter.
Kifolyik a víz a lassú emelésnél, úgyis ki vitt már a sodrás amit akart.
Úgysem fog már az a hajó dolgozni, nem olyan időket élünk
Pedig kár érte, kifejezetten tetszett az a régi amerikai villamosokra emlékeztető dizájnja. Mondjuk, ha van még, lehet hogy egyszerűbb hozni másikat az oroszoktól...
Egy 2 évvel ezelőtti műszaki hibát, ami a nem okozott sem személyi sérülést, sem önmagán jelentősen túlmutató anyagi kárt, a mostani tragédiával, ami viszont igen nagy valószínűséggel nem a Hableány műszaki hibájából következett be párhuzamba állítani hogy bezzeg már két éve is... Szerintem ez újságírói szarkavarás. Írni akart valami "szenzációsat".
Én is kerestem már az előéletét, de úgy nézem, az orosz oldalak is a hajóregiszterből tájékozódnak.
(a szubjektív véleményem, hogy egy hagyományos, tölcséres hajóorról lesodródott volna abban a szögben ahogy elkapta)
2 éven belül azért sok 2 baleset. A szovjet előéletéről, nevéről nem találtam semmit. Ha egy "hagyományos" orrú hajóval ütközött volna, lett volna esélye elsodródni mellette?
> "...a Hableány így vízzel tele kb. hány tonnát jelent?"
Amennyiben a fenéken az erős áramlás telesodorta a hajótestet iszapos hordalékkal, akkor akár száz tonnákról beszélhetünk. A Táncsics + Clark Ádám úszódaru kombinációval akarják kiemelni, ami együtt max. 250 vagy 300 tonnát jelentene, csak egyelőre a C.A. nem fér át a híd alatt a magas víz miatt.
Lehet több értelme lenne cölöpöző gépeket hozni és szádfalat leverni a roncs köré, aztán kiszivattyúzni szárazra, kihozni a holtakat és utána feldarabolni a hajót helyben a könnyebb elszállításhoz, inkább mint a víz alatti tapogatni? (Úgysem fog már az a hajó dolgozni, nem olyan időket élünk, mint mikor a Pajtás a 23 halálos elsüllyedésre rá következő évben már újra menetrendszerű volt...)
"...a Hableány így vízzel tele kb. hány tonnát jelent?"
Nem értem egészen a kérdést. Miért "így vízzel tele"? Ha a víz alatt van amikor emelik, a benne lévő víz súlya nem számít. Amikor a felszínre érnek, nyilván megvárják, amíg a víz kifolyik.