Keresés

Részletes keresés

Helem Creative Commons License 2006.11.10 0 0 230
Kérdezd "erbe" olvtársat, szerintem.
Előzmény: Sanzistift (226)
Helem Creative Commons License 2006.11.10 0 0 229

Négy-négy fotoérzékelővel igen egyszerű, annyi nem elég?

Úgy gondolom hattal sokkal macerásabb lenne.

A párhuzamos portra kötöd a fotótranyókat egy fel vagy lehúzóellenállással sorbakötve.  A közös pontjukat kötöd a port bemeneteihez. Ezt egy egyszerű bármiben írható program olvashatja azt hiszem a 387h portot kell olvasgatni és a biteket maszkolva bármelyik állapotát megkapod. Én fototranyót írtam dióda helyett, valamikor azt használtam erre. A fel-le húzó ellenállás értéke befolyásolja az érzékenységet, egy határig jó így.

Előzmény: moonshadow (225)
ancsil01 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 228

kedves tzl!

javaslom, hogy nézz meg egy sima, közönséges motorindító öntartó kapcsolást... (minden villanyszerelő álmában is megépíti, az iparban mindennapos kapcsolás)

 

 

Előzmény: Tzl (227)
Tzl Creative Commons License 2006.11.10 0 0 227

Ancsil!

 

Azért én megköszönném ha mégis lerajzolnág ezt a frenetikus kapcsolást, mert nekem a leírás alapján nem sikerült életképes kapcsolást visszarajzolnom.

És azt se felejtsed ábrázolni rajta, hogy melyik részek lesznek kint a kameránál, és melyikek bent a szobában! Mert ez se teljesen világos.

 

Monnshadow!

 

Előre bocsátom a kivitelezésben nem tudok segíteni, de azért megpróbálok válaszolni a kérdéseidre.

Minden attól függ milyen fényviszonyok vannak amikor nincs takarásban a dióda, és milyen mikor igen? Ha már szabadszemmel is elég elég kontrasztosnak tűnik akkor azt biztosan tudod megbízhatóan detektelni. De itt inkább az a kérdés, hogy ez a nappali fény mennyire kontstans? Nem kizárt, hogy a délben leárnyékolt diódára jut annyi fény, mint késő délután a nem árnyékolra. Ezért nem is a napfényét szokták ezekkel a szerkezettek detektálni, hanem valami mesterséges fényforrásét, aminek konstans a fénye. Már ha ez valami olyasmi lesz... :o)

 

Sanzi!

 

Én ilyenről még nem hallottam. Ilyenkor át szokták tekertetni 220-asra a motort, és akkor ahhoz valóban kell majd kondi! :o) De ebben az esetben jóval gyengébb lesz a motor. Nem tudom van-e benne annyi tartalék, hogy átvészeljen egy ilyen átalakítást.

(Meg az is kérdés, hogy az 1 fázisod elbírja-e a motor teljesítményét majd?)

 

Tzl

Sanzistift Creative Commons License 2006.11.10 0 0 226
Van egy körfűrész, amin 380-as motor figyel.
Nekem nics 380-am.
A kérdés, mivel/hogyan tudom megoldani, hogy ketyegjen 220-ról is?
Valamilyen kondik kellenek hozzá, ha jól tudom, és láttam már égen ilyet, tehát műxik.

Ha a leírás nagyon hosszú lenne, jöhet a mailemre is... :))
moonshadow Creative Commons License 2006.11.09 0 0 225

Sziasztok!

 

mivel lehetne azt megoldani, hogy van egy 1m hosszú rúd, aminek a két végén lenne 6-6 db fényérzékelő /fotodióda?/ egymástól 2,5 cm.re ilyesformán:

 

 

   --d--d--d--d--d--d----------------------------------------------------------d--d--d--d--d--d--

 

 

Ezeknek a jeleit valahogy számítógép által felfoghatónak kellene elkészíteni, vagyis soros porton vagy párhuzamos porton csatlakoztathatónak kellene lennie, hogy megfelelő programot írva lehessen detektálni, melyik kap fényt illetve melyik nem.

nem is én szeretném tulajdonképpen megoldani, hanem inkább elektronikához ilyen szinten értő emberkét keresnék aki el tudná ezt készíteni nekem, amennyiben reális áron megoldható.

 

További kérdés még, hogy a fényérzékelő fotodiódák mennyire érzékenyek a sima nappali fényre, illetve ha egy tárgy kerül eléjük?

ancsil01 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 224

szabadonfutó multivibrátor - két tranyó, néhyány kondi, meg ellenállás, vagy 555- ös ic,

...esetleg plc, mikroprofesszor :):)

egy konkrét kapcsolás:http://www.sulinet.hu/fizika/anyagok/tanszoba/tanszoba.htm

a gugliba írd be: "555" és ezrével kapsz oldalakat, ahol rengeteg kapcsolást találsz

Előzmény: h.milan (222)
h.milan Creative Commons License 2006.11.09 0 0 222
Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni?
Az lenne a kérdésem, hogy megoldható -e az, hogy van egy 6V-os 7 Aperórás akksim, és egy segédmotor indexét akarom műköttetni ledekkel!
Mert az izzónak nincs elég enegia ezért gondoltam, hogy a szperfényes ledek bevállhatnak!
Kiszeretném hagyni a relét és egy áramkörrel sztném kapcsolgatni a 2X 6 db ledet (mindegyik indexnél 6 lenne) percenként kb 70 szer!
Van egy kis fesz ingadozás, mert a mototr nem egyfermán tölti az akksit(fordulattól függ)!Az lenne a kérdés, hogy egy ilyen áramkört nehéz e legyártani?
A válaszokat köszönö9m
ancsil01 Creative Commons License 2006.11.03 0 0 221

naszóva'...

most olvastam végig a topicot, és megakadtam ennél a témánál. tipikusan a "hogyan vakarjuk meg jobb kezünkkel a bal fülünket" válaszokat kaptál a felvetett problémádra.

való igaz, hogy egy mini fúziós erőmű alkalmazásával is megoldható a feladat - persze csak akkor, ha a vezérlést hét törpével és egy kétfejű, digitális kijelzésű gyíkkal abszolválod - de talán létezik egyszerűbb út is...

no nézzük csak...

 

fogsz egy három munkaérintkezős relét, amit a kamerával párhuzamosan kötsz be.

a tápvezetéketbe a következőképp kötöd be a relé érintkezőit::

1.) az egyik érintkezőjét záró állapotban, sorosan illeszted be, és párhuzamon az érintkezővel (az érintkező elé -egyik pólus- és a tápfesz másik ágába (másik pólus), bekötsz egy - a tápfesznek megf fesz- ű 50- 100 mikrós kondit (az érték szinte teljesen mindegy)

2.) egy másik nyitott állapotú érintkezőt párhuzamosan kötsz az első érintkezővel.

3.) a harmadik érintkezőpárra kötöd a jelszőszerkentyűt

 

hogyan működik?

a kamera bekapcsolásának pillanatában meghúz a relé és az eddig zárt állapotú érintkező bont, emiatt a relé azonnal el is enged - ill. engedne, de a beillesztett kondi kis ideig - az értékétől függ - "pótolja" a kioldott érintkezőt, tehát a relé - a másik, eddig nyitott, de a behúzáskor záródó érintkezőn keresztül - stabilan behúzva marad, amíg a jószomszéd el nem kezd hadonászni a késével.

elvágja a tápot, elejt a relé, zár a munkaérintkező, üvölteni kezd a csengő - voila - máris lehet bőszen száguldani a széklábbal és jól elmagyarázni a brigantinak, hogy nem szép dolog más tápvezetékét elvagdosni...:):)

persze egy kis bibi azért van, mert a csengőnek csak akkor szabad riasztást adni, ha az addig működő kamera halálozik el - az elmondott kapcsolás szerint pedig a csengő addig szó, amíg be nem kapcsolod a kamerát.

ennek a megoldása sem túl bonyolult, a kamera bekapcsolására kétáramkörös kapcsoló kell, amelynek egyik ága a kamerát, a másik a csengőt tápját kapcsolja, így a csengő csak akkor kap tápot, ha a kamera is be van kapcsolva, de akkor meg az ő reléérintkezője éppen nyitott, tehát meg sem mukkan addig, amíg a kamerának az ő delejét orvul el nem kaszabolták...:):)

tudom, hogy egyszerűbb lenne, ha lerajzoltam volna, de lusta vagyok...

ja, persze a diódáról ne feledkezz meg, meg istentelen nagyot tud ám rúgni a relé, amikor elenged...

 

tehát, nem kell ide semmiféle ilyen- olyan tranyó, meg tirisztor, meg plc, meg mikropofesszor - elég mindössze egy relé (ez amúgy is elkerülhetetlen), egy dióda, meg egy kondi.

 

kedves kollegák, akik ontottátok itten az eszet - hallottatok már occam borotvájáról?

:):)

Előzmény: zengei1 (211)
Tzl Creative Commons License 2006.10.31 0 0 220

Arra a hajlékony átlátszó foliára gondosz?

Amikkel eddig én próbálkoztam azok mind szétolvadak a páka melegétől, így megforrasztani nem tudtam.

Ami így hirtelen eszembe jutott, lehet kapni autó ablakfűtésének a javítására vezető anyagból készült festéket. Azzal meg lehetne próbálni összegányolni.

 

Hirtelen ennyi.

Előzmény: azazell0 (219)
azazell0 Creative Commons License 2006.10.23 0 0 219
Egy elszakadt nyomtatott áramköri szalagot (5 vezeték van benne) meg lehet javítani? ha igen, hogyan?

köszönöm a válaszokat,
azazell0
Tzl Creative Commons License 2006.09.28 0 0 218

:o)

 

De ez feszültség komparátor.

A potit sorba kellene kötni a kamerával, az R2 és az R3 helyett pedig 1-1 dióda kellene, így ha az áramfigyelő ellenálláson, nem 06, és 1,2 volt között esik, akkor jelez.

És szerintem az IC-k kimenetét sem lehet csak így összekötni. Meg kell diódázni. Célszerűen leddel, ésd akkor azt is látod, melyik jelez. A rövidzáros, vagy a szakadásos.

 

Szerintem ez jobb, mintha a tápfeszt méregeted.

 

GG

Előzmény: __:-)__ (216)
Tzl Creative Commons License 2006.09.28 0 0 217

Teodor!

 

De így rövidzárkor azonnal kicsapja a tranyót, mert a rövidzárási áram a tranyó bázisán folyik! Ezért egy jó nagy tranyó kellene, aminek a bázisa elvisel 5-10Ampert. pl.: egy BD249. Annál nagyobb tápja biztos nincs egy kamerának.

Így viszont még az ellenállás is felesleges. Mehet minden a tranyón.

 

GG

Előzmény: TEODOR (215)
__:-)__ Creative Commons License 2006.09.27 0 0 216
Nézd meg ezt:

http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/Comparators.html

Itt keress rá a "Voltage Window Detector Circuit" szövegre (vagy lapozz lefelé addig).

Ehhez 1 db ic kell (LM339 = 40-50 Ft) és 4 db ellenállás. Azért jó, mert ahogy Tzl is mondta, akkor is jelez, ha rövidzár van (csípőfogóval mindkettőt elvágta, és a két drót most összeér), és akkor is, ha szakadás (csak az egyiket vágta el). Mérd meg, mekkora feszültség esik a tápon, ha rá van kötve a kamera, és arra a feszültségre kell belőni a komparátort. Tegyük fel, 10 V-ot mérsz. Tegyél be az r1-r2-r3-nak 1k-t, 5k-t és 10k-t, akkor a kimenet kb. 8 V és 12 V között alacsonyan van, felette (szakadás) és alatta (rövidzár) magasan.
TEODOR Creative Commons License 2006.09.27 0 0 215

Igazad van aban , hogy a tranzisztor nytó feszültsége 0.7 volt körül van .

 A következőt kell elkövetni a kamera áram felvételét meg kell mérni névleges feszültségen az aramból és a 0.7 voltból adódik egy feszültség ejtő soros ellenállás érték ezt hivják annak amin a bázis emiter nyitó irányű feszültség keletkezik.

 A még a kellő áram át folyik az ellernáláson addig a rellé megzhuz és a kamera műxik , ha elvágják akkor a tranyó lezár és a rellé elejt és a nyugvó érintkezője berregőt csengőt stb... működtethet .

Ez meg oldás az elvágásra vonatkozik ,a rövidzárra árramgenerátoros táplálás és árram figyelés a megoldás igy rövidzár és szakadásra is jelzés csikarható ki a szomszéd nem megfelelő működésének következtében.

Előzmény: Tzl (214)
Tzl Creative Commons License 2006.09.27 0 0 214

Helló!

 

"Ne msot hízott a májam vagy nyolc kilót a büszkeségtől :D"

Aztán nehogy ki kelljen a végén venni néhány bordádat, hogy elférjen! :o)

 

"Hát a relének igen kicsi az ellenállása tudtommal, mivel csak egy tekercs a szerencsétlen :) , így átszalad rajta az egyenáram."

Rosszul tudod. Valóban csak egy tekercs, de akár több tizezer menettel is, aminek viszont már van ellenállása. Nem is keves.

Ellenben még mindig jóval kisebb mint a kamreáé, ezért is esett a kamerán a feszültség nagyrésze.

 

"Ez legfeljebb addig tart, amig a kés éle rövidre zárja a két ért, a következő pillanatban már beáll a szakadás..."

Késsel igen. De egy életlen csipőfogó az tipiukusan csak jól összekuszálja a szálakat.

 

De enm okoskodom tovább! Legyen ahogy a megrendeló óhajtja. :o)

Ha a legegyszerűbbet akarod, akkor tényleg csak annyi, hogy a képen lévő kapcsolásban a relé helyett egy tranzisztort kell rakni, de a tipus behatárolásához kellene tudni a kamera fogyasztását, és a tápegység teljesítményét.

 

GG

 

Előzmény: zengei1 (213)
zengei1 Creative Commons License 2006.09.27 0 0 213
Szia Tzl,

"Nem semmi vagy, lány/nő létedre ilyenkkel foglakozol! :o)"

Ne msot hízott a májam vagy nyolc kilót a büszkeségtől :D

"Elősször is, ha azt akarod, hogy a kamera is működjön és a relé is meghúzzon, akkor a tápot akkorára kell venni, hogy "jusson" mindkettőnek. Tehát ha pl. egy 12voltos relét használsz akkor 25voltos táp kell.

Másodszor pedig a kamerával párhuzamosan kellene kötni egy akkora ellenállást, mint a relé, így a 25 voltot egyformán osztaná le egymás között a relé és a kamra-ellenállás páros. (Itt feltételeztem, az általad mért 0,01 volt alapján, hogy a relé nagyságrendekkel több teljesítményt vesz fel, mint a kamrea)"

Hát a relének igen kicsi az ellenállása tudtommal, mivel csak egy tekercs a szerencsétlen :) , így átszalad rajta az egyenáram. A tápot nem szeretném lecserélni, szerintem feleslegesen bonyolítaná ez a dolgot, biztosan van egy nagyon egyszerű tranzisztoros kapcsolás, amit beköthetek sorosan, mint a relét, csak nem vagyok elég okos hozzá, hogy megtervezzem. Az én elképzelésem szerint a kapcsolást a relé helyett valami tranzisztorszerű eszköz végezné, az elrendezés hasonló lenne, mint az általam kitalált relés áramkör: megszűnik a főáramkörben a fesz, a tranzisztor pedig bekapcsolja a másik körben a zümmert.

Szerintem ez az áramkör nagyon egyszerű, ha az ember ért hozzá, csak én nem értek hozzá, sajnos :-)

"A relé tekercsével párhuzamosan mindeképpen tegyél visszarugásgátló diódát, hogy kikapcsoláskor nehogy tönkretegye a kamerát!"

A relét ezek után cakk-pakk kihagyhatónak érzem az áramkörből :-)


"Ha úgy vágják el a drótot, hogy mind a két ért egyszerre, akkor azok rövidzárban maradhatnak, így viszont a kamera leáll, de a relé behúzva marad."

Ez legfeljebb addig tart, amig a kés éle rövidre zárja a két ért, a következő pillanatban már beáll a szakadás, megszólal a csengő, és én rohanok ki a lépcsőházba egy széklábbal agyonütni a szabotőrt :-)

"Ráadásul én nem tartom szerencsésnek, egy viszonylag érzékeny kamerát, relével sorosan kötögetni. Inkább csinálnék a kamera áramára egy un. ablakkompartátort, ami jelez, akkor is ha lecsökken az áram, és akkor is ha megemelkedik. NEm tudom érdekel-e? Mennyire szeretnél Ic-s áramkört építeni?"

Ha csak be kell forrasztani egy IC-t némi körítéssel, az nem sokkal lenne bonyolultabb számomra, mint az eddigi munka, de a legegyszerűbb megoldást keresném. Persze a félvezető kapcsolóeszköz lehet akár tranzisztor, akár IC, ennyi lenne a feladata, hogy az egyik körben sorosan kötve érzékelje a tápfesz megszűnését, és erre egy másik kört bezárjon.

köszönettel,
Nóri :-)
Előzmény: Tzl (212)
Tzl Creative Commons License 2006.09.27 0 0 212

Szia Nóri!

 

Nem semmi vagy, lány/nő létedre ilyenkkel foglakozol! :o)

 

Akár működőképes is lehetne az ötleted, néhány módosítással.

Elősször is, ha azt akarod, hogy a kamera is működjön és a relé is meghúzzon, akkor a tápot akkorára kell venni, hogy "jusson" mindkettőnek. Tehát ha pl. egy 12voltos relét használsz akkor 25voltos táp kell.

Másodszor pedig a kamerával párhuzamosan kellene kötni egy akkora ellenállást, mint a relé, így a 25 voltot egyformán osztaná le egymás között a relé és a kamra-ellenállás páros. (Itt feltételeztem, az általad mért 0,01 volt alapján, hogy a relé nagyságrendekkel több teljesítményt vesz fel, mint a kamrea)

A relé tekercsével párhuzamosan mindeképpen tegyél visszarugásgátló diódát, hogy kikapcsoláskor nehogy tönkretegye a kamerát!

 

Így már menne, de felvetődik egy másik probléma:

Ha úgy vágják el a drótot, hogy mind a két ért egyszerre, akkor azok rövidzárban maradhatnak, így viszont a kamera leáll, de a relé behúzva marad.

 

Ráadásul én nem tartom szerencsésnek, egy viszonylag érzékeny kamerát, relével sorosan kötögetni. Inkább csinálnék a kamera áramára egy un. ablakkompartátort, ami jelez, akkor is ha lecsökken az áram, és akkor is ha megemelkedik. NEm tudom érdekel-e? Mennyire szeretnél Ic-s áramkört építeni?

 

Üdv:

GG

Előzmény: zengei1 (211)
zengei1 Creative Commons License 2006.09.26 0 0 211
Segíthetnétek, ha van kedvetek, az alábbi problémában:

van egy biztonsági kameránk, amelynek a kábelét valami paranoid szomszéd elvágta. Most, mielőtt megjavítanám az átvágott kábelt, egy áramkört szeretnék építeni, amely érzékeli, ha elvágják a 13,5 V-os tápkábelt, és hangjelzést ad. Ezt eszeltem ki: a tápkábelbe sorosan bekötök egy relét; normál esetben a relén átfolyik az áram, és behúzva tart; ha kienged, bekapcsolja egy csengő áramkörét. Így néz ki a kapcsolás (a Z alakú jel azt a helyet szimbolizálja, ahol a paraszt-szomszéd elvágta a kábelt):
szakadásérzékelő áramkör

Meg is építettem,de sajnos nem működik, asszem azért, mert a relén túl kicsi feszültség esik (ettől féltem előre is). Mivel a fogyasztóval sorosan van kapcsolva, feszültségosztót alkotnak, és mivel a relé ohmikus ellenállása nagyon kicsi, a relé névleges feszültségéhez még csak hasonló feszültség sem esik rajta. Most rámértem: 0,01V :-) hogyan lehetne egy hasonló, ám működő kapcsolást összeütni? Gondolom, a hagyományos relé helyett valami szilárdtest-eszközt kéne használni, de ahhoz már nem vagyok elég okos. A lényeg: a fogyasztóval sorosan kapcsolt eszköz (ami nem ejti le érzékelhetően a feszültséget a fogyasztó számára), amelyen ha nem folyik át áram, bekapcsolja a csengő/buzzer/beeper/zümmer áramkörét.

Segítség, segítség, segítség...

BlueBunny / Nóri
Sanzistift Creative Commons License 2006.09.22 0 0 210
Rendben, számolok.
Köszi, ilyen konkrét adataim nem voltak... :)))
Előzmény: Tzl (209)
Tzl Creative Commons License 2006.09.21 0 0 209

Sima tolókapunak elég kell, hogy legyen. Terheld túl egy kicsit! A villanymotgorok bírják az ilyet. (Csak ne feljetsed, hogy a feszültséggel négyzetesen arányos a teljesítmény!)

Elméletileg a nyomaték: Teljesítmény/(fordulatszám*2PI)

Vagyis egy 150W-os, 1ford/mp-es motor nyomatéka 23Nm

Ha egy 50mm-es sugarú fogaskerék van rajta, akkor az 46kg tolóerő, és 250mm/sec sebesség.

Nem elég? És akkor még nincs is túlhajtva a motor!

 

Azért számoljatok utánna :o)

 

GG

Előzmény: Sanzistift (208)
Sanzistift Creative Commons License 2006.09.21 0 0 208
Lemaradt a múltkor:
Az ablaktörlő azért nem jó, mert ha nem akarok fél napig malmozni a kapu előtt, mire kinyitja, akkor áttételt kell váltanom, és akkor lecsökken a nyomatékom is.

Sajnos, alapesetben is le lehet fogni kisebb erőszakkal az ablaktörlőmotort, és egy 2,5 méters tolókapunak, zártszelvényből ez nem komoly gond.
Hiába a csapágyazás, és a vékony deszkák rajta. :)))
Előzmény: Sanzistift (205)
Tzl Creative Commons License 2006.09.20 0 0 207
Igen.
Előzmény: whity (206)
whity Creative Commons License 2006.09.20 0 0 206

Tzl !

 

Köszike, az infót megpróbálok szerezni 1et!

 

Igy már tisztább, 1ébként gondolom ez aszinkron motor féle lenne!

 

 

Előzmény: Tzl (203)
Sanzistift Creative Commons License 2006.09.18 0 0 205
Kisfogaskerék->nagy fogaskerék->csigaáttétel van kéznél.
Még a végáttételt ki kell számolnom, mert fogalmam sincs a csigaáttétel arányairól.
Le kell tekernem, és kiderül... :)))
Előzmény: Tzl (203)
Tzl Creative Commons License 2006.09.18 0 0 204

Jut eszembe a többieknek.

 

Elékszült a végleges garázskapunyitó elektronikám, és fel is szereltem. Annyit csinálta, hogy a távirányító vevőjét kb másfél méterre elraktam az elektronikától, és  a motornak árnyékolt kábelt használtam. Még így is észrevehetően érzéketlenebb ha forog a motor, de a kapu közeléből még biztonsággal leállítható, így valszeg így fogom hagyni.

Leállítani úgy sem akarom 50 méterről! :o)

 

Köszi a segítséget:

GG

Tzl Creative Commons License 2006.09.18 0 0 203

Whity!

 

"Ha be akarom indítani akkor tudja valaki mit tegyek?"

Cseréld ki az eldurrant kondit! :o)

Ez az a fajta motor, aminek csak az elinduláshoz kell a kondi, utána már viszi a lendület. Az igényesebbekben elektronika csinálja ezt a pár másodperces meghúzást, az olcsóbb verziókban kézzel kell nyomni egy gombot.

Keress a közeledben valami motortekercselő céget/embert, és vegyél nála kondit. A 10M az 10mikrofarád. De mondd, hogy indítókondi, mert nem ugyanaz mint az állandó!!!. Gondolom, hogy neked ez a 3 kondi párhuzamosan vannak kötve, mert emlékeim szerint olyan 50-150 mikró körül szoktak lenni ezek az értékek, teljesitménytől függően.

De ha pont 50mikrót nem kapsz, ne ess kétségbe mert nem kritikus az értéke.

 

Sanzi!

 

Szerintem annyit kibír. De az öndító kihajtásánál még nagyon nagy a fordulat. Nem semmi áttételezés kell még oda. Biztos, hogy te erre a célra ezt akarod? Nem elég az ablaktörlő?

 

999mester!

 

Ha egy ilyet szeretnél megépíteni, akkor azt biztos nerm fogod elhagyni, mert akkora lesz, mint egy régebbi mobiltelefon! :o)

Ajánlom a googléba beírni, hogy "fütyülős kulcstartó" és már van is rengeteg beszerzési forrás.

 

GG

 

 

 

999mester Creative Commons License 2006.09.17 0 0 202

Sziasztok!

Ifjúságom hajnalán bazárokban kapható volt olyan kulcstartó, ami ha fütyültem, visszacsipogott. Egy haveromnak olyan volt, ami csak 440Hz-re reagált, mindenféle madárhangokra nem. Nos, mostanában is napjaim sok-sok értékes percét töltöm kulcscsomó kereséssel. Sok kínai gagyiárust kérdeztem, volt, aki azt sem tudta, hogy miről van szó, volt, akinek derengett a dolog, de senki sem látott ilyet évtizedek óta. Valaki tud ilyen kapcsolást? Valószínű, nem bonyolult az ügy, csak én nem értek hozzá. Ha tudnátok ilyen kapcsolási rajzot... Lehetőleg IC-set, kis méretűt persze.

Ha elérhető áron (néhány ezer ft) legyártja valaki, nekem úgy is jó.   

Sanzistift Creative Commons License 2006.09.15 0 0 201
12 voltos rendszert szeretnék itthon.
Az önindítómotort a kapumozgatáshoz gondoltam.
whity Creative Commons License 2006.09.14 0 0 200

Sziasztok!

Egy kicsi segítséget kérnék.

Van egy hobbi barkács gépem ( orosz ) ami eddig ugy indult, hogy egy gombot nyomtam mig fel nem pörgött maj elengedtem és ment !

Eggyik nap nem indult és kiszedtem valami nagy fekete dobozt amibe egy kondi el volt durranva a 5közűl (10M és van 2db 20M)! kikötöttem mert nem tudom az értékét. valami 10M van ráírva.

Most igy nem is indul.

A motorba 3db vezeték megy be! hehér , piros és kék.

A fehér kapcsolón keresztűl directbe a motorba a kék meg a piros össze vissza kavarva megy be.

Ha be akarom indítani akkor tudja valaki mit tegyek?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!